gototop
03.02.2014 Proč nečíst FOLKtime.cz (Monty)    Tisk
Názory
Moje milá redakce, pane šéfredaktore a milí čtenáři,
v jednom komentáři pod článkem, který oznamoval, že se všemi milovaný Miloš Keller stal šéfredaktorem tohoto serveru, jsem se zeptal, zdali mi vydá článek, jehož tématem bude „proč nečíst folktime.cz“. Abych dostál svého slova, rozhodl jsem se tedy napsat co mě v dění tohoto internetového časopisu tíží a proč se četnost mého navštěvování změnila na jedno nakouknutí za měsíc.
Abych se vyhnul reakci „nic o tom nevíš!!!“. Dovolím si podotknout, že někdy před deseti lety jsem zakládal a tři roky spolu-provozoval již neexistující server music- poral.cz. Vystupoval jsem zde pod nickem fat guitar a když bude pozorně hledat, mé recenze a postřehy naleznete třeba na stránkách Nohavici, Redla a mnohých dalších… Z tohoto důvodu si myslím, že si umím docela jasně představit, kolik je za tímto serverem práce a rovněž vím, že nikomu z přispěvovatelů nevznikají žádné příjmy. Ještě musím velmi zdůraznit, že necítím žádné negace vůči Milošovi. Nemám rád jak píše, ale to ještě neznamená, že bych jej nepozdravil, nepodal mu ruku, či si s ním nedal pivo.
To co mě doopravdy tíží je určitá proměna, která se zde děje. Krom PR článků, občasného rozhovoru nebo reportáže, se zde objevují recenze pouze výše uvedeného Miloše Kellera. Osobně mi to připadá spíše jako blog, nežli jako server, který jsem měl docela rád.
Každý pisatel se zde ohání slovem „folk“, řeší se zde, jak je folk na ústupu a když se náhodou dostane folkař – písničkář – na obrazovky komerční televize, neštěkne po něm ani pes!!! Ano mám na mysli Pavla Helana v soutěži – československo má talent. Přitom se jeho jméno v historii tohoto webu nemálo skloňuje.
Nerozumím tomu.
Ten kdo je na komerční televizi už jako není folk? Ale jak jinak chcete přilákat folkem nedotčené čtenáře, posluchače, když ne tím, že se zde bude psát o úspěších jednotlivců, kteří vzešli právě z našeho rybníčku.
Ještě se vrátím k recenzím.
Letos (loni) vyšlo docela dost desek, které se mě nějakým způsobem dotkly. Počínaje Ivošem Cicvárkem a konče Jiřím Smržem. Když jsem poprvé slyšel Smržovu desku, začal jsem se bát, že ji snad bude chtít Miloš recenzovat. Osobně jsem nic lepšího (co do hloubky sdělení) za posledních X let neslyšel. Dokonce jsem si hrál s myšlenkou, že to napíši pod nějakým pseudonymem sám, aby nedostal pan šéfredaktor možnost nějakým hanlivým plivancem pošpinit tu neskutečnou poezii, které je na tom plastovém kolečku zaznamená.
O hodnocení desek se mi nechce ani rozepisovat, ale označit veřejně desku známkou, bez jakéhokoliv komentáře pokládám totální neúctu vůči umělci.
Celé je to jenom o jakési ztuhlosti a zkostnatělosti, která se nezmění ničím jiným, než že zde čas od času napíše recenzi desky nebo koncertu někdo jiný nežli pár stávajících pisálků.
A protože vím, že je daleko jednodušší špinit, nežli se snažit něco udělat, dovoluji se přihlásit k pravidelnému (řekněme jednou za měsíc) sepsaní recenze. Zároveň si dovoluji tímto vyzvat své kolegy (kteří se shodnou s mým názorem) o totéž.

Pozn.: Článek neprošel jazykovou úpravou a je zveřejněn v podobě, v jaké přišel na redakční mail.

Sdílet na...
Kam dál?

» Písničkáři o Krtka (Belmondo)

» SPOLU, tedy ne každý sám (Pavel Yankee Matějka)

» Plnotučný folk z Moravy (Denny Newman)

» Monty a Nekapela v Lucii (Pavla Hartmanová)

» Mezi pražci - březen 2017 - blíží se premiéra na televizi NOE! (Pavel Strakoš)

Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Slávka -vy-  - jedna z občasných pisálků (pisálkyň?)   |194.228.232.xxx |03.02.2014 13:41:36
Jo tak to je slovo do pranice! Jakožto pravidelná čtenářka se moc těším, myslím, že přesně o to šlo, aby se tu objevily další názory, ne aby se stávajícím nasazovaly náhubky
davy   |Registered |03.02.2014 21:07:35
Naprostý souhlas.
Sice jsem neviděl soutěž "Československo má talent", ale on Pavel Helan není zdaleka jediný, kdo úspěšně překročil hranice našeho žánrově vymezeného rybníčku. O Klusovi se tady psalo už dost, ale např. o Ondřeji Rumlovi zatím tolik ne nebo jsem to prošvihl.
Z důvodu vlastní lenosti si sem zkopíruji část svého příspěvku z jiné diskuse, protože se mi to nechce psát znova:
Kdyby nebylo MK, museli bychom si ho vymyslet. Jinak by se diskusní příspěvky zřejmě ocitly na červené listině ohrožených druhů.
Předem upozorňuji, že občas s MK nesouhlasím. Například když loni kritizoval Janu Štěpánkovou za její romanticky pojatou reportáž o předkole Porty. Dle mého názoru zde nebyl žádný důvod ke kritice a už vůbec ne od MK. Kdyby totiž všichni pisatelé přešli na "kellerovský" styl psaní, tak by MK ztratil osobitost. Byl by tedy sám proti sobě (a nakonec by on sám musel svůj styl zromantizovat, aby se nějak odlišil ).
Je zvláštní, že když se diskutuje nad recenzemi MK, tak názoroví oponenti nezkoumají, zda recenzent v něčem nemá pravdu. To ale není ani tak chyba MK, nýbrž těch oponentů. Diskuse se obvykle přitvrzují a z původního "tvrzení proti tvrzení" vzniká "přitvrzené tvrzení proti přitvrzenému tvrzení". A pak že je folk nedostatečně tvrdý žánr.

Konec zkopírované části příspěvku. Chtěl bych tím vyjádřit naději, že když bude více recenzí, tak skalní antikellerovci se buďto zhlédnou v příznivějších recenzích jiných pisatelů a nebudou považovat MK za původce jejich frustrace, anebo naopak zjistí, že ostatní recenzenti jsou téhož názoru jako MK a že chyba asi bude někde jinde.
Tak se snad máme na co těšit.
Džexna   |Manager |03.02.2014 15:28:12
Monty, jsme rádi, že k tvému rozhodnutí přispěl i náš silvestrovsko-aprílový článek o zemětřesení ve vedení FOLKtime.cz, neboť seriózní výzvy příliš vyslyšeny nebyly. A věříme, že vám všem, kterým stejně jako nám na FOLKtime.cz chybí širší záběr, Monty půjde příkladem. Děkujeme.
Jinak připomínám, že FOLKtime je interaktivní, pod lištou do aktualit sami můžete vkládat čersvé informace, zprávy, oznámení, zajímavosti či upozornění z "našeho rybníčku" a všech jeho přítoků. Uděláte službu ostatním čtenářům i sobě!
Jupp  - Něco chybí   |88.103.23.xxx |04.02.2014 21:36:34
Silvestrovský příspěvek mě velmi pobavil, protože humoru není na stránkách FT zase tak moc. Ale pokud je silvestrovský příspěvek jedinou informací o struktuře redakce, není to úplně v pořádku. Každé slušné noviny mají tiráž, kde jsou informace, kdo je šéfredaktor, kdo redaktoři, kdo přispěvatelé, kdo vaří kafe atd. Když tato informace chybí může se stát, že několik čtenářů FT bude rázem za blbce.
Za druhé: Miloš Keller patří do mé krevní skupiny, i když i já mám pocit, že jde někdy za hranu, ale protože ho znám z publikování mimo FT vím, že jinde nikdy za hranu nechodí. Ono je to i někdy o takovém předvídání, kterej šmoula se chytí a vyskočí jako čertík z krabičky.
To, že Miloš je už vlastně jediným recenzentem není veselé, ale já sám vím, jak je složité, aby takový recenzent a reportér vyrostl. Ale nikdy není pozdě, aby si redakce nové a kvalitní pisálky vychovala.
davy   |Registered |04.02.2014 21:43:20
Tiráž je uvedena v podsekci Servis/O nás. Z čehož vyplývá, že Folktime jsou slušné noviny.
Šmoula VíŤa Troníček  - Ano, ano, ano   |31.192.72.xxx |05.02.2014 17:47:44
Pardon, Juppe, ale celá tahle aférka, zvíření prachu, uvědomění si důležitých věcí a atmosféra... To je ten ozdravný proces, o kterém jsem hovořil v úvodu mého agresivního protiútoku.

Můžete si o mě myslet cokoliv, že jsem šmoula, zneuznaný umělec, Yorkshir nebo veřejnoprávní prudič - to je mi putna, opírám se o pevné věci. Šel jsem do toho s tímhle a bylo jasné, co se z toho zase vyvine, nebylo to historicky poprvé a evidentně to opět stálo za to. A půjdu do toho kdykoliv zas, pokud bude výsledek takovýhle...

Díky za pozornost. úklona, konec.
Houbák  - Tiráž   |SAdministrator |06.02.2014 19:04:25
Ahoj Juppe, uznávám, že je tiráž, trochu zašitá, ale kdo chce, tak si ji najde . Koukal jsem, že ty máš v tiráži i Miloše K., asi si ho budu muset pozvat na kobereček, aby mi to vysvětlil .
Jinak recenzentů teď, doufám, bude na FT více...
MK   |213.195.200.xxx |03.02.2014 18:56:04
Naprostej souhlas.
(pár poznámek skutečně na okraj a pod čarou: já vždy k bodům slovo připíšu. TV nesleduju, takže nevím kam se H. dostal - ale mohu naznačit, že z jiného zdroje se s ním dost počítá. Bude jen dobře když ke S. bude víc recenzí.)
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |05.02.2014 08:21:38
Nu, já si myslím, že prosincová diskuse pod recenzí pana Kellera pár lidí vyburcovala. Záleží samozřejmě, jak dlouho nám tahle vlna vydrží, jestli po pár nadšených článcích noví recenzenti neodpadneme, ale jsem si jist, že pak opět vyjde nějaký kontroverzní článek se signaturou MK a následná diskuse vyburcuje spící . Abyhc citoval klasika, není nad to mít štiku v rybníce
Marek Kamínek   |85.71.59.xxx |05.02.2014 22:55:02
Nějaký týden jsem sice pro nedostatek času mimo hru, už ani nefotím, ale na FOLKtime občas nakouknu - v poslední době se intervaly návštěv prodlužují. Montyho názor se mi ale líbí a sám bych si ho dovolil doplnit ještě o jeden bod... Na otázku "Proč nečíst FOLKtime?" odpovím: "Protože zde nenajdu informace o tom, co se děje za hranicemi naší země." Postrádám tu jakýsi širší rozhled. Možná je tak FOLKtime koncipován už od svého počátku, to netuším, ale třeba mi někdo odpoví. Sám bych to ovšem považoval za jakési veliké plus.
Džexna   |Manager |06.02.2014 14:36:06
Původní koncepce FOLKtime propagovala mladé a začínající muzikanty a v tomto pokračujeme dál s tím rozdílem, že z mladých a nadějných se nám postupně stávají "staří" ale ostatními médii stále opomíjení.
FOLKtime byl vždy a je stále otevřený přispěvatelům, pokud je mezi vámi kdokoli, kdo současnou zahraniční scénu systematicky sleduje, posílejte, pište. Jo a už v minulosti tu Klára Pergelová publikovala vývoj na polské folkové scéně.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib