gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

10.06.2014 Prchající porotci (Michal Jupp Konečný)    PDF Tisk Email
Názory
V jarním čase se na internetu množí diskuse a analýzy, které se věnují soutěžím (nejen) folkové hudby. Ty diskuse se objevují vlastně každé jaro, jen letos mi to připadá nějaké intenzívnější.
Nejčastěji se projevují soutěžící muzikanti. Ale většinou nejde o to, že by se někdo cítil poškozen nebo ve svém výkonu znevážen. Připomínky mnohem víc směřují k organizaci (krajských oblastních, okresních) soutěžních předkol a k porotám.
Pohled do minulosti: V sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století jsme měli na Portě propracovaný systém krajských kol, do porot tam jezdili vždy minimálně dva členové ústřední poroty nebo ústředního štábu, zbytek byli odborníci a špičkoví muzikanti „z místa“.
Ale to důležitější: pohovory soutěžících muzikantů s porotou po koncertech byly povinností. Účastnili se všichni a muzikanti si mohli s porotci popovídat o svých přednostech i nedostatcích, oponovat, diskutovat nebo se ptát.  A myslím, že se nikdy nestalo, že by kapely za rok opakovaly stejné chyby.  
Pravděpodobně to i dnes někde takhle funguje. Jenže to by ty muzikantské stížnosti nebyly tak časté. Kapela odehraje, její fanoušci jí poklepou na ramena, počká se na výsledek, ale muzikanti se nikdy nedozvědí, co dělají dobře a co špatně. Je to škoda, neprospívá to nejen kapelám, ale škodí to jménu festivalů a nakonec i vývoji celého žánru.
Na vině jsou zcela zřejmě pořadatelé předkol. Když je ani nenapadne, že by měli setkání muzikantů a poroty zorganizovat. Když připustí, že porotci se vytrousí ještě před vyhlášením výsledků. Když se nevěnují (dlouhodobě) výběru zkušených a odborně zdatných porotců. Co si má o soutěži pomyslet novinář, když se přijde na soutěž podívat a ve dveřích slyší otázku: Hele, nešel bys do poroty?
Webové stránky autora: www.jupp.cz

Sdílet na...
Kam dál?

» Notování minule (5. 4. 2018) a příště (3. 5. 2018) (Karel Vidimský - Cimbura)

» Třetí semifinále Notování – 1. října 2020 (Miloš Keller)

» Notování minule (5. října) a příště (2. listopadu) (Karel Vidimský - Cimbura)

» Chcete si notovat s námi? Přihlaste se do Notování ()

» Dětská Porta 2023 (Miloš Keller)

Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
davy   |Registered |10.06.2014 13:11:48
S článkem souhlasím, jenom bych chtěl upřesnit: pohovor s porotou nebyl vždy povinný.
Když jsem na přelomu 70. a 80. let se svou tehdejší kapelou hrál na předkole Porty, tak jsme byli závislí na hromadných dopravních prostředcích, takže odjezd posledního vlaku nám znemožňoval počkat na pohovor s porotou. Nikomu nevadilo, že se ho neúčastníme. (Oni by nám stejně řekli, že nám už dávno ujel vlak, a my bychom jim odpověděli, že to víme. ) Nicméně ta možnost pohovoru tu byla, porotci neprchali.
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |10.06.2014 16:53:12
Možná by mohlo být zajímavé zavést kromě hodnocení kapel i hodnocení porot ...Jak komu na kterém kole připadaly erudované, kolik toho říkaly a tak...Já jsem letos potkal tři poroty a všechny si myslím že byly poměrně fundované, jen u jednoho kola bych doporučil dát debatě s porotci lepší prostor, aby je člověk nemusel nahánět v davu...
davy   |Registered |11.06.2014 00:02:40
Ono by stačilo, kdyby se o každém kole rozproudila diskuse např. zde. Bohužel se rozproudí jen občas (např. ohledně diskvalifikace "looperisty" na jihočeském kole). Z charakteru diskusních příspěvků pak lze leccos vytušit i o úrovni jedotlivých porot.
UPOZORNĚNÍ: Na www.jupp.cz je velmi zajímavý a trefný komentář k témuž článku.
Milan Tesař  - Pohovory s porotou – jde to i jinak   |Registered |10.06.2014 20:31:07
Já s těmi pohovory s porotou mám ambivalentní zkušenosti. Na Mohlenickém dostavníku, kde sedím v porotě několik let za sebou, je pohovor s porotci naplánovaný vždy na sobotní dopoledne (soutěží se v pátek odpoledne a večer). Byly roky, kdy přišla velká část kapel, diskutovalo se dlouho a bylo to zajímavé snad pro všechny zúčastněné. A byly roky, kdy jsme jako porotci přišli na domluvené místo – a kapely se nedostavily; nebo přišla jedna. * Na Portě v Brně, kde taky pravidelně zasedám v porotě, není pohovor s porotou institucionalizovaný. Letos soutěžilo tuším 25 kapel, které přijížděly a odjížděly, ne všichni čekali do konce. Spíš jednotliví muzikanti (ti, které to opravdu zajímalo) chodili, a ptali se. * A už několik let po sobě se mi stalo, že mě minimálně jeden soutěžící kontaktoval zpětně mailem a ptal se mě, co se mu na jejich hudbě líbilo nebo nelíbilo. A přiznám se, že tato forma je mi nejbližší. Mnohem raději to v klidu (a třeba i s odstupem) sepíšu, než bych se snažil na místě, ve zmatku, unavený po osmi hodinách poslechu, něco rozumného zformulovat.
davy   |Registered |10.06.2014 21:20:35
Zase je třeba "udržet myšlenku" na všechny soutěžící včetně těch méně zajímavých. Odstup má své výhody i nevýhody.
MK   |213.195.200.xxx |11.06.2014 11:05:15
Jako dlouholetý porotce na oblastním kole Porty v Praze mohu za sebe konstatovat, že pokud interpret přišel a zeptal se, vždy se můj názor dozvěděl. Podobně i u většiny ostatních porotců, ale připouštím, že někteří porotci si hájili právo na nezdůvodňování svého verdiktu (pozor - je rozdíl mezi zdůvodněním verdiktu a radou co zlepšit, to si prosím zatraceně všichni uvědomte, než začnete remcat). Primárně musí aktivita vycházet od soutěžícího, představa, že porotce bude obíhat soutěžící a vnucovat se jim se svým názorem je asi zcestná, že jo.
davy   |Registered |11.06.2014 11:42:41
Ale pokud od porotce primárně vzejde aktivita typu "vichr z hor", tak je aktivita soutěžících odsouzena k neúspěchu.
Např. v Březové u Sokolova se hodnoceníchtiví soutěžící dozvěděli pouze dvě informace: jednak klasické vyhlášení výsledků a jednak že porotci už jsou pryč. V Praze je to samozřejmě jinak.
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |11.06.2014 12:47:02
Třeba na Kalku bylo po vyhlášení řečeno - kdo chce slyšet poznámky k vlastnímu výkonu, nechť se odebéře do hospody. Tam byli porotci a povídali. Jde o to aby to bylo jasně řečeno kdy a kde, aby člověk nenaháněl porotce, jejichž obličeje v přítmí sálu nelze hned tak rozeznat a kteří jsou už třeba pryč...
davy   |Registered |11.06.2014 14:34:56
Zrovna v Kalku jsme hráli a zavčasu využili té možnosti, jak v hospodě, tak venku. Porotci museli být z nás poměrně zdrchaní. Kiďák radši s někým živě diskutoval u stolu, tak jsme ho nerušili a unikl našemu náletu.
Krušnohorská porota má přidělený cejch tzv. hodné poroty. Dle mého názoru není ani hodná, ani zlá, odborně je na velmi vysoké úrovni, ale zároveň plně potvrzuje dávnou tezi Kapitána Kida o všepolykajícím folku. Kromě toho se domnívám, že pokud by se krušnohorské kolo konalo před jihočeskou looper-aférou, tak by výsledky byly jiné. Looperista z Kalku postoupil do semifinále, ale jeho písničky asi nejsou to pravé, co by mělo oslovit širokou veřejnost.
Stranďa   |37.48.34.xxx |11.06.2014 19:47:16
Davy, jaké písničky by měly oslovovat širokou veřejnost?
davy   |Registered |11.06.2014 20:30:35
Tak nějak si tipuji, ža např. Chorošům se to podaří. Na tohle mají intuici lidi typu MK, já rozhodně ne a nevadí mi to, protože nejsem porotce.
Stranďa   |37.48.34.xxx |11.06.2014 21:28:54
Jj, Choroši pro mě prima, beru si je příští rok na nějaký festival, ale stejně tak se mi vedle Chorošů líbí i looprový Marek, páč to umí. Jinak tvorba Chorošů je sice výborná, ale nic nového taky nepřinesla a o to snad v té soutěži snad jde ne?
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |11.06.2014 21:37:20
Jojo, Choroši mi padli do oka hned po první písni, také je někam vytáhnu Looperista byl zajímavý a rozhodně svůj nástroj ovládá, chápu tedy verdikt poroty, i když já bych si ho na festival nevzal
Stranďa   |37.48.38.xxx |12.06.2014 21:12:55
No a já si ho na festival vzal, protože si myslím, že takový člověk se musí otrkávat, aby třeba někdy všem tak trochu ...on s tím umí, není jen experimentátor, jako mnozí muzikanti, kteří si trochu čichnou k nějaké krabičce a aniž by se jí naučili ovládat, tak hned šup s ní na pódium ... u looperu je potřeba umět stavět aranže, vědět, jak běhá basová linka, jak se staví vokál atd. myslím, že ti, co jej znají moc dobře vědí oč jde ...
MK: Miloši, souhlasím Choroši jakožto konečně trampská kapela po Hop tropu, Hlubokém nedorozumění, Tempu di vlak, Falešné kartě, FT primu výborný, jen víc a velké kapky ...
davy   |Registered |14.06.2014 13:49:25
Ohledně MB souhlasím s Krakonošem. MB ovládá svůj nástroj, má originální nápady, ale připadá mi, že se nesnaží zdolávat bariéru mezi sebou a publikem, naopak ji ještě prohlubuje. Což se ale dalším vývojem může změnit.
Samozřejmě rozlišuji mezi širokou veřejností a širokým stádem.
Stranďa   |37.48.40.xxx |15.06.2014 14:36:27
Víš co Davy, pokud mladí muzikanti a autoři budou tvořit a hrát tak, jak se hrálo v sedmdesátkách, osmdesátkách, tak se ta muzika nikdy nikam neposune a když se objeví někdo takový, jako Marek, který zvládá nejen krabičku, nástroj a je neotřelý v tvorbě, tak je mi určitě příjemnější poslouchat jeho, než kapely, či autory, které se za celou svou tvorbu neposunuli vlastně nikam a tím nemyslím Choroše, to je kapela, která tady chybí ... proto se mi líbí Žamboši, Šantré, Isara, Švédova trojka ... prostě kapel typu Rangers, Greenhorns, Nezmaři, Žalman ... těch už tady je ajajaj. Proto se snažím vždycky někoho takového šikovného, neotřelého a neznámého pozvat na nějakou svou akci, abych jim alespoň malinko pomohl v jejich vlastním prosazení a zviditelnění. Samozřejmě, že namítneš, že se to nemusí všem posluchačům, nebo i tobě líbit, na to mohu namítnout, že zrovna na loňském ročníku jsem měl pozvanou rodinnou kapelku Věneband a ti se svou abstraktní muzikou, kterou píše Jana Věnečková, skvělá houslistka a zpěvačka, měli v odpoledních hodinách u nás na Potlachu veliký úspěch, takže vím, že to bylo správné rozhodnutí. V letošním ročníku mám pozvány povětšinou účinkující v klasické tvorbě a Marek Borský a Jirka Šámal se svým nástrojem budou mezi nimi příjemným osvěžením ...
MK   |213.195.200.xxx |15.06.2014 18:14:24
Tak Jirka Šámal by mohl prostě jen ten nástroj držet a už to by budilo zájem
Stranďa   |37.48.41.xxx |16.06.2014 22:56:02
Myslíš Ufoun k Ufu?
MK   |213.195.200.xxx |12.06.2014 13:12:33
Přinesla. Od dob hoptropáků tu nic takového nebylo.
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |12.06.2014 15:32:39
Máš pravdu. Jednoduché, zěvné písně se zajímavými texty...
Seliz   |88.100.183.xxx |12.06.2014 00:23:43
S tím že rozhodování poroty bylo ovlivněné looperkauzou si dovolím nesouhlasit. Marek dokázal na podiu pak i na hraní na sešnu, že je vynikající muzikant i bez looperu. Hraje výborně, na vystoupení byl dobře připravený a jako autor je originální. Jeho písničky myslím nemusí oslovovat širokou veřejnost. Ta chodí na Michala Davida, Kabáty a Maxim Turbulenc a já jim jejich vyprodané koncerty přeju. Stejně jako široké veřejnosti kulturní zážitek z jejich vystoupení
Stranďa   |37.48.39.xxx |11.06.2014 18:54:19
Myslím, že na obranu poroty v Kalku musím napsat, že porota čekala na všechny soutěžící, kteří byli během soutěže osloveni mnou i moderátorem Mirkem Ošancem, aby se po skončení soutěže v klubu u Drexlerů pak ptali porotců, jak na své výkony, tak na rady k dalšímu muzikantskému vývoji a většiny se jednotliví členové poroty dočkali a všichni měli sebou v klubu i své poznámky ... to, že někteří tu možnost nevyužili, to je zase druhá strana mince ... je možné, že úcta k osobnostem v porotě jim nedovolila je oslovit , nebo někteří spěchali za další akcí, že Krákoro ... Některým taky asi jelo auto, vlak či autobus, nebo letělo letadlo ...
Setkal jsem se s názorem soutěžícího cit: Co mi do toho budou kecat ... tam bych měl radu, prostě nesoutěž. Chyba není jen v pořadateli Juppe, ale i v soutěžících, že je prostě v drtivé většině názor poroty nezajímá, jen to, jak dopadli, protože oni přece sami moc dobře ví, jak to mají vše dělat... Já osobně jsem do dnes vděčen svým porotcům z osmdesátých let za jejich rady - jm. Kapitán Kid, Ruda Koblic, Sváťa Matějka, Robert Braun - a celou dobu, co jsem se vrátil k pořádání předkola Porty prosazuji pohovor s porotou ... bohužel zájem zrovna moc velký není a nejen od pořadatelů.
Luboš  - porotci   |78.102.105.xxx |11.06.2014 19:19:20
Tak za prvé si myslím, že nesoutěží porotci, ale muzikanti. Setkal jsem se jak s velkým zájmem soutěžících, tak i s naprostým nezájmem. Co mě osobně jako ( převážně ) textaře překvapilo nejvíc, byla naprostá absence zájmu o to, v čem se autoři dopustili chyb proti své mateřštině....... Holt je asi pořád dost autorǔ, kteří text považují jenom jako vatu pod melodii....... Osobně preferuji, když mi autor napíše e- mail, ale jsem vždy připraven obhájit svǔj názor " zoči voči ". A ano, jsem hříšník, letos jsem z Vlasenice prchl, páč jsem měl další akci......
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |11.06.2014 20:10:47
Luboši, můj příspěvek nebyla kritika Kalku, naopak - bylo to vyzdvihnutí toho, že tam to je pro mě dobré a kdyby mě netahal Petr za nohu že musíme jet, vyslechl bych si více, takhle jsem stačil pouze vyzpovídat Tomáše a už mě strkali do auta
Stranďa   |37.48.34.xxx |11.06.2014 20:18:50
Tak to si musíš udělat v kapele pořádek, jinak to nejde jste přece parta ne?
davy   |Registered |11.06.2014 20:22:37
On ho určitě tahal za nohu kvůli tomu, že nechtěl opakovaně slyšet o své rozladěné kytaře.
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |11.06.2014 20:26:08
Já byl pouze přicmrndávač Alternativu bych si tak lehce zdrhnout nenechal
Stranďa   |37.48.34.xxx |11.06.2014 20:31:45
A já myslel, žes hrál sólovou kytaru :D ... každopádně na obranu Petra musím říci, že se mi předem omlouval.
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |11.06.2014 20:40:24
To hrál, ale jen jako přicmrndávač ...hlavní tíhu a zodpovědnost nesli manželata
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |11.06.2014 20:49:58
šmarjá, jsem já to češtin ...ze tří možností si vyberu jedinou nesprávnou ...nesla...
davy   |Registered |11.06.2014 21:00:41
Jedinou nesprávnou? Např. "nesly" by bylo taky blbě.
Napříště bych se v Kalku přimlouval za představování jednotlivých členů kapel, protože až dodatečně zjišťuji, kdo tam všechno byl.
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |11.06.2014 21:21:52
Myslíš jako představování nejen jménem, ale třeba také folktimovskou přezdívkou?
Stranďa   |37.48.34.xxx |11.06.2014 21:23:12
To bychom u některých kapel byli až do půlnoci :D, ale to je myslím především na kapele Davy, aby se představila ...
Stranďa   |37.48.34.xxx |11.06.2014 20:51:38
A řekli jste to porotě?
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |11.06.2014 20:58:34
Ta byla jistě tak erudovaná, že sama přišla na to, že já s Kronym (basákem) jsme bouze pozlátko na pevném základu dua My tři
Stranďa   |37.48.34.xxx |11.06.2014 21:10:07
Tys povýšil ze sólového kytaristy na pozlátko? :D
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |11.06.2014 21:21:05
No, ehm, Petr s Martou to tak asi neřekli...víš co, kdoví, jestli sem taky nechodí číst diskuse, já bych to více nerozváděl
Stranďa   |37.48.34.xxx |11.06.2014 21:38:53
Ale, jen se svěř, tady jsme přece všichni jako jedna rodina ...
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |11.06.2014 21:41:33
Radši né, to bych si s nima už asi nezahrál
Stranďa   |37.48.34.xxx |11.06.2014 21:46:47
To je pravda, máš toho nějak málo, jsem si všiml ...
Jupp   |78.102.85.xxx |11.06.2014 22:26:53
"Co mi do toho budou kecat ... tam bych měl radu, prostě nesoutěž."
Nemám na to jednoznačný názoz ale: Je třeba posílat někoho, kdo nechce z nejrůznějších důvodů soutěžit okamžitě do jinam? Nepřežila už se soutěž trochu za těch skoro padesát let? Na konci osmdesátých let jsme vážně uvažovali o modelu nesoutěžní Porty. (Hned nato se ale Porta vydala do tří směrů a nebylo z toho nic.)
Jupp   |78.102.85.xxx |11.06.2014 22:28:27
"Co mi do toho budou kecat ... tam bych měl radu, prostě nesoutěž."
Nemám na to jednoznačný názoz ale: Je třeba posílat někoho, kdo nechce z nejrůznějších důvodů soutěžit okamžitě do jinam? Nepřežila už se soutěž trochu za těch skoro padesát let? Na konci osmdesátých let jsme vážně uvažovali o modelu nesoutěžní Porty. (Hned nato se ale Porta vydala do tří směrů a nebylo z toho nic.)
Stranďa   |37.48.34.xxx |12.06.2014 01:00:49
Jo, s tím bych taky dovedl žít ... ale, co ti, co chtějí?
Alfons Kukura   |85.58.199.xxx |26.07.2014 04:25:37
Nejčastěji odposlechnuté hlášky autora tohoto článku směrem ke kapelám:
"Oba kytaristi mačkali stejný akordy!"
"Na konci slok polykáte koncovky a není vám vůbec rozumět!"
"To HEJ HEJ v refrénu jste zpívali unisono!"
"Všechny písničky byly moc pomalý!"
"Všechny písničky byly moc rychlý!"
"Musíte víc cvičit a víc hrát před lidma!"
"Zkusili jste se někdy nahrát?"
"Benžo neladilo s klarinetem!"
Zkrátka, samý podstatný věci.
MK   |213.195.200.xxx |26.07.2014 07:04:45
Tak jednak vám Alfonsi nevěřím jméno, ale na nick máte právo. Ale především: Hlášky 1,2 a 8 jsou podstatná závada, se kterou nelze počítat s úspěchem nejen u poroty, ale ani u soudného publika. Hlášku 3 vám nevěřím, hlášky 4,5 signalizují dramaturgickou nebo autorskou nedostatečnost, hlášky 6,7 jsou důležitá a účinná rada, jak zlepšit svůj projev. Pokud ani nerozpoznáte význam těchto hlášek,natož abyste se z nich poučil, nemáte nárok na úspěch.
davy   |Registered |26.07.2014 10:47:03
Hlášku 3 Alfonsovi věřím a ve valné většině případů ji považuji za závažnou.
Zrovna minulou sobotu jsme hráli na regionální přehlídce a kapela, která vystupovala před námi, zpívala docela pěkné písničky trochu ve stylu tria Peter, Paul and Mary, instrumentálně byla na výši, ale všechno to shazovala důsledným unisonem. Pokud se sbory zpívají vždy v unisonu nebo se použije pouze ten nejprimitivnější druhý hlas (já tomu říkám "dechovkovitý vokál" ), tak kapela trestuhodně prošustrovala příležitost a výhrada od poroty je plně na místě.
Honza Komín   |213.91.162.xxx |27.07.2014 00:02:22
Že benžo neladilo s klarinetem mi přijde taky jako dost podstatná věc. Z toho plyne, že je třeba si naladit benžo nebo koupit lepší klarinet. A kapela by to měla nějak řešit. Ono totiž na pohovoru se člověk lecos dozví, jako třeba, že třeba při zpěvu v konci refrénu "ohně budou pláááát" je dobrý, aby to t na konci zazpíval jen jeden, jinak to často vyzní jako plát t t. Tohle jsem se svého času dozvídal na setkání s porotou já. A jsem za to rád. Nebo když jsem řešil jakou ladičku koupit, abych si mohl průběžně dolaďovat kytaru a nerušil. Řekli mi, abych si koupil dobrou kytaru a nebudu muset řešit ladičku. Na Portě v Řevnicích se opakovaně vyhlašovalo, že kapely, které mají zájem, ať si zajdou ke štábu. Měkdo přišel, někdo ne, já mu řekl svůj názor a co si z toho kapela vezme, je jen její věc. Tomáš Hrubý mi kdysi vytkl neladící kytaru. Sralo mě to, http://http://ale měl pravdu. Od té doby si to hlídám)): HK
davy   |Registered |27.07.2014 18:13:53
Dvounástrojová kombinace banjo-klarinet se na Portě nevyskytuje příliš často. Pravděpodobně by tam byla minimálně ještě nějaká kytara a basa, takže banjo a klarinet musejí ladit i s nimi. Nelze z toho celku vytrhnout pouze dva nástroje a řešit jejich vzájemné rozladění bez ohledu na ten zbytek.
Formulace by tedy zřejmě měla znít "banjo a klarinet neladily se zbytkem kapely". Nebo ještě lépe "banjo neladilo s ostatními nástroji" a byla by to pravda, protože banjo je nástroj nenaladitelný.
Honza Komín   |213.91.162.xxx |27.07.2014 23:40:29
Ano, tomu se nedá nic vytknout. Bral jsem to spíše jako nadsázku. Ságo často neladí ke zbytku kapely, flétna také. Když mi praskne struna, hraju riffy přes basové struny, páč pak není tolik slyšet, že se nástroj rozladí. A tak dál a tak dál. Myslím, že pokec s porotou patří tak nějak ke koloritu soutěží. Chodil jsem se vždy ptát. NA každěm šprochu pravdy trochu. Pamatuji si s úsměvem tyto výroky: Wabi Daněk: "Bylo to sympaticky krátké))", Balík: "Chlapci, chce to hrát, hrát, hrát . Ale pokud muzikant chce, tak se chodí ptát. Dělám to dodnes, Radima Hladíka, Slávka Jandy z Abraxasu, Miloše Dvořáčka. člověk se lecos dozví, o kytarách, o nastavení a oni nejsou neochotní. HK
MK   |213.195.200.xxx |29.07.2014 12:52:27
Balíkovo "hrát hrát hrát" používám taky, protože ona je to prostě pravda. Za desítky let porotování prostě byly desítky kapel, který v prvnim roce byly zoufalý (a my z nich) a v pátym roce postoupily a v desátym vyhrály. Myslet si, že budu vystupovat dvakrát do roka a svět si pokaždé sedne na prdel je omyl mnohhých tzv. "nedoceněných" umělců.
pravda  - vítězí   |90.179.188.xxx |29.07.2014 16:16:00
Mít chuť zlepšovat se, nadšení učit se nové věci, zkoušet je a přemýšlet o nich, to je jediný recept. Buď ho máš v sobě, pak je to OK, nebo ho v sobě nemáš a pak se věnuj něčemu jinému, co tě baví víc. Opakovat stejné chyby deset let je zcela promarněný čas, který tebe nikam neposune, ostatní unudí a tebe navždy zdrží od tvého vlastního rozvoje. A radit se jenom s nejlepšími profesionály, kteří jsou prokazatelně úspěšní a dobří přímo v oboru, ve kterém radí. Neztrácet čas posloucháním falešných proroků nebo lidí, kteří byli z nějaké známé kapely vyhozeni. Ajťáka se ptej na programování, skladatele úspěšných písniček nebo uznávaného instrumentalisty se ptej na hudbu - nikdy ne naopak. Pamatuj, že skladatel neumí programovat, proto jeho názor na programování nemá žádnou váhu.
MK   |213.195.200.xxx |29.07.2014 19:29:19
Tak to je takovej teoretickej návod. Víme sami, jak vypadaj ajťácký řešení, bez konzultace s klientem. Víme sami, co folkoví muzikanti vědi o ostatní hudbě. Víme sami, co vědí například taky o svém oblékání na podiu. Nikde nebylo řečeno, že se mají stejné chyby opakovat deset let. bylo řečeno, že některé chyby se prostě deset let odstraňují - praxí. No a mohl byste si "pravdo" zvolit míň nabubřelý nick. To je to co se naučíte až desítkami let psaní do diskusí - že už od nicku se tvoří názor na vás.
Alfons Kukura   |89.102.26.xxx |17.08.2014 01:55:07
Přesně tak, pane Pravdo, pořadatel svazáckých Port a bankovní úředník radí kapelám, jak si dávat pozor na T a rozladěný kytary. Bohužel se obávám, že by to samé radili v šedesátých letech i panu Dylanovi, kdyby se jim dostal do parády. Nikomu z nich za ta léta šíření "osvěty" jaksi nedošlo, že se mají spíše věnovat tomu, co kapely sdělují. Například v roce 96 byl na základě výše popsaných blábolů zmíněným "pořadatelem" vyřazen - v té době již nesporně skvělý - Traband z Konkursu Zahrady. Pokud chce někdo argumentovat tím, že šlo z dnešního pohledu o čerstvě založenou kapelu, ať si poslechne jejich debutovou desku z roku 97, na které najde mimo jiné i písně, které na Konkursu v Novodvorské Traband hrál, například Sáro! nebo Přijíždí posel...
MK   |213.195.200.xxx |17.08.2014 06:58:43
No a vidite kukuro, jak je traband v roce 2014 skvělej a byl skvělej i v roce 2006, když si prožil vyřazení v roce 1996. Potvrdilste výše uvedená slova. Asisteto nechtěl, ale holt to tak dopadlo.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
15161718192021
22
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib