gototop
26.02.2010 Čisté záplaty (Tomáš Pohl)    Tisk
Názory

Folktimem proběhla diskuse o ubývání folkového žánru ve veřejnoprávních médiích, zejména v České televizi. Zatím stále jediný tištěný časopis změnil svůj název a „zbavil se“ žánru country. Co tedy vlastně s tím naším milým folkem je a bude?
Pravidelně probíhaly a občas probíhají diskuse na téma, co je to folk a co folk není? Někde, a již nevím ani kde, jsem slyšel větu: „Jsme chudí, ale máme čisté záplaty.“ Nějakou dobu již učím dospělé mladé lidi a za tu dobu jsem jich potkal stovky. Zcela nedávno se mě poprvé jeden student zeptal, zda jsem to já, kdo napsal reportáž o Prázdninách v Telči? Co ale zajímá ty stovky a tisíce ostatních mladých lidí, kteří se nezeptali? Za tu poměrně dlouhou dobu, co sloužím ve FOLKtimu, jsem potkal a potkávám mladé lidi, kteří se o tento žánr zajímají. Troufám si ale říci, že je v podstatě znám téměř všechny, minimálně od vidění, a to nejen na pódiu, ale i pod pódiem. Mezi tyto „děti pod pódiem“ patří i mé dvě dcery a jejich manželé, díky vodáckému a skautskému dospívaní. Podobně na tom budou i někteří moji vrstevníci, byť určitě ne všichni, protože výchova a geny ne vždy vše zmohou.
Zajímalo by mě v této souvislosti, kolik mladých lidí poslouchá například jazz nebo vážnou hudbu? Vedle sebe žije řada menšinových žánrů a každý by chtěl, aby ti „jediní naši“ byli vidět a slyšet a aby se o nich psalo.
Bohužel pouze vyvolený, otázka je kým a proč, zvedne hlavu a je posazen mezi mediální bohy. Není to tak dávno, kdy se na nás smála Radúza z obálek prestižních časopisů typu Reflexu, byť před časem jsem jí tleskal spolu s dvaceti lidmi. Jaromír Nohavica permanentně vyprodává haly a o jeho honorářích se povídá. Jan Nedvěd s bratrem kdysi vyprodali Strahov a jejich písně najdu ve všech zpěvníčcích.
Zde funguje zakódovaná psychika o úspěšnosti lidí, o nichž se píše a kteří jsou v televizi. U shora jmenovaných se psychika shoduje s realitou, ale u řady jiných tomu tak není. Má prababička nevěřila tomu, že wehrmacht prohraje válku, protože noviny psaly o konečném vítězství. Kdysi kdosi napsal, že televizní obrazovka má průraznost granátu, pokud ovšem onen „granát“ nevybouchne v čtyři hodiny ráno jako repríza na vyplnění vysílacího času, aby veřejnoprávní TV mohla dodržet rozvržení reklamy.
Vraťme se ale k problematice prezentace „čistých záplat“ v médiích. Naše veřejnoprávní televize je zabetonovaná fabrika s pětimiliardovým rozpočtem, žijící z povinných příspěvků obyvatel. Z tohoto důvodu se při krácení rozpočtu vždy začne „čistými záplatami“, ať již je to folk, dokumentární pořady, či jakýkoli menšinový žánr, dnes včetně dechovky. Před lety proběhla tanečními zábavami petice dechovkářů požadující více tohoto žánru v ČT1, takže my, folkaři, nejsme zcela originální. U soukromých rádií, díky malé režii, je situace do té míry lepší, dokud se průkopníci v internetovém či neinternetovém éteru udrží nad vodou. Mým oblíbeným bylo Rádio Limonádový Joe, ale bohužel, nevydrželo.
Nicméně pouhé lamentování a vzdychání nad úpadkem národní kultury a nad nezájmem veřejnoprávních médií nad tím našim jediným „čistým živým“ nemají smysl. Takový postoj vede zákonitě k mentální izolaci, která zabrání vidění mimo naše „čisté záplaty“. Hrozí stav, který bych pracovně nazval „folkové vyhoření“. Lékem je, podle mého soudu, mít více obzorů než jeden, mít více tolerance a vidět, že ony „čisté záplaty“ nenosíme sami, ale i naši sousedé a v podstatě nám docela sluší. Může být lépe, ale i hůře.


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Petr Kamiš   |213.220.193.xxx |26.02.2010 13:37:44
Myslím, že folk nemůže definovat nikdo jiný než muzikanti, kteří ho hrají. Odpověď na otázku Co je folk? dává hudba, kterou hrají muzikanti, kteří sami sebe jako folkové muzikanty vidí. Mám osobně pocit, že docela hodně muzikantů, kteří evidentně vycházejí z tradice, která definovala tento žánr raději přijímají jiné žánrové škatulky. Slýchávám od nich slova: alternativa, akustická hudba, šanson, world music,takovej jako akustickej jazz, nevim co hraju apod. Vznikne - li dostatečně velká komunita lidí, kteří budou hrát osobitou, inspirativní, oduševnělou hudbu a budou se cítit (a hlásit se k tomu), že jsou nositeli folkové tradice a najde-li si jejich hudba posluchače, tak se logicky stane to, že se o tyto muzikanty začnou zajímat media, producenti, televize apod, pokud o to budou tito muzikanti stát. Chtěl jsem, ale hlavně reagovat na to folkové vyhoření.... Hraju folk, udělám, co bude v mých silách, aby folk, který hraju byl osobitý, inspirativní a budu ho nabízet lidem k poslechu. Nebojte se pane Pohle,nejsem folkově vyhořelej
Kuba Horák   |Registered |26.02.2010 14:36:06
Dobrý článek, Tome, díky!

I k tomu, co psal Petr Kamiš: jde o to, co píšeš (hudba si musí najít posluchače), ale i o to, že často slyšíme, jak je všechno dění podchycené manažerskými skupinami, jejichž drápky jsou mnohdy velmi staré, jak je potřeba mít lobistu a pokud možno (to jsem slyšel o rádiích) i slušně zaplatit. Asi je tedy probém v obou táborech.
jarcoun  - Zkusme to jinak   |195.113.101.xxx |27.02.2010 11:40:39
Folkaři, prosím Vás, pokusme se rezignovat na publicitu, potlačit v sobě přirozené sklony k exhibicionismu a hrát písničky pro písničky. Třeba jen pro pár lidí. Jsou prostě věci, které se nehodí ani na Strahov ani do televize, a skromnost jim jenom prospívá
Štěpán  - Souhlasím s Jarčounem   |88.146.207.xxx |27.02.2010 16:54:30
Sám už dnes vím, že plný sál mi ještě nezaručí dobrý pocit z koncertu. Nemyslím si proto, že folku hrozí vymizení jen proto, že nebude v médiích. Dobrá muzika naštěstí nepotřebuje média! Ne, že by jí nemohla prospět, ale mnohdy i spíše uškodit. A tak neházejme flintu do žita a hrajme, zpívejme....
Jaromír Nohavica  - Mé honoráře   |81.30.250.xxx |28.02.2010 23:46:01
Tomáši Pohle, o mých honorářích není co povídat. Nehraji za honoráře. Je to prosté. Hraji za to, co zbude ze vstupného. Jak ? Lidé si koupí lístek. Z vybraných peněz zaplatím nájem sálu, všechen personál, výlep plakátů, tisk a prodej lístků, mnohdy i poplatek městu, svého zvukaře, svého osvětlovače, OSU, kolegyni manažérku, hotel, benzín, i to občerstvení si platím sám. Ale zbytek si nechám. To je ten zisk. Hrávám v malém útulném sálku v Hustopečích, stejně jako na obrovských Hukvaldech. Zisk je různý, ale radost stejná. Doporučuju všem.
Petr Kamiš   |213.220.193.xxx |01.03.2010 17:12:20
k Kuba Horák: Já ti rozumím, ale nikdy to nebylo jinak a myslím, že ani nebude. Pořád budou muzikanti, kterým je to šumafuk a hrajou prostě pro radost. Těm, kteří touží po slávě se nedá nic jinýho než popřát, aby si jich ty manažérský skupiny a lobisti všimli. Paradoxem je, že někdy se zblázní svět a ty šumafukáři dojdou na stejný místo jako ti lobovaní. Zaznamenal jsem tvůj dialog s ČT, je skvělé, že za tím jdeš, když jsi přesvědčenej, že ten pořad chybí. Jakej uděláš další krok?
k Jarcoun a Štěpán: Hodně štěstí oběma.....
k Jaromír Nohavica: Děláme to stejně. Zisk je taky různý, ale v našem případě je různá i ta radost. Máte nějaký recept na to, aby vždycky přišla?
Kuba Horák   |82.150.164.xxx |02.03.2010 09:58:11
k Petr Kamiš: Pochopil jsem, že ty další kroky jsou nutné, a protože se mi nechce odcházet po výkopu, "musím" dát do festivalové sezóny dohromady petici. Nejde jen v tom jen o folk. Jinak doufám, že i pořad o folku a příbuzné hudbě může být atraktivní. Dělám to proto, že si myslím, že je dost jedinců a sestav, co si zaslouží být ve veřejnoprávním médiu o něco víc než Jitka Zelenková apod. A mimochodem si myslím, že by si svůj pořad zasloužili i jiné druhy hudby. Na poplatcích se vybere dost, zdá se mi. K
Petr Kamiš   |213.220.193.xxx |02.03.2010 15:23:48
K Kuba Horák: Až budeš mít tu petici, tak se hlásim mezi dobrovolníky, kteří budou sbírat podpisy (teda jestli projdu výběrem). Budeme chartisti folku!!!
Kuba Horák   |Registered |04.03.2010 10:16:30
Snad nepřijdeme na buben-) Beru. Teď to jenom sepsat. Všechny mozkové buňky mám teď obsazené. Obě dvě mají pracovní dovolenou. Ale do dubna se to snad dá dohromady.
Black Bart the P08   |88.101.238.xxx |01.03.2010 17:48:09
Jen ty agitky pro virtually.cz děláte zadarmo a s nadšením, viďte Jaromíre.
Nohavica  - Black Barte   |81.30.250.xxx |01.03.2010 23:24:49
Už 28 let. Pamatujete na Blues o malých bytech a velkých prdelích ? Virtuálka jak vyšitá. )
Black Bart the P08   |88.101.238.xxx |02.03.2010 16:44:54
Myslím, že mezi pojmy agitka a protestsong jsou jisté nuance. To druhé je záslužné (a někdy i odvážné). To první jen směšné (a někdy i politováníhodné)
Nohavica  - :-)   |81.30.250.xxx |04.03.2010 02:14:45
Jste zábavný, da.rocku.
Nohavica  - Ještě drobnost pro Barta   |81.30.250.xxx |04.03.2010 17:04:56
Black Barte a ještě maličkost, moje drobná vzpomínka: kdysi v polovině 80.let za mnou do šatny vběhl žoviální vysoko postavený svazácký funkcionář ( bylo to v Ústí) a začal do mne hustit, že bych měl psát hlavně ty hezké milostné písničky o košilkách, filozofické o kometách - a vykašlat se na ty agitky. Čemu a komu prý tím sloužím a pomáhám ? No, vidíte...
Black Bart the P08   |88.101.238.xxx |05.03.2010 13:27:01
Čemu a komu těmi agitkami sloužíte je docelá dobrá otázka.
Tehdy to bylo zřejmé.
A dnes?
Dnes je to ještě zřejmější.
Jirka   |82.208.57.xxx |05.03.2010 19:37:20
Snažím se pochopit, Black Barte the P08, oč Vám jde, zřejmě chcete, aby se nikdo ničím k ničemu nevyjadřoval, natož písníčkou. Já se tedy virtuálkami bavím. Jestli jste z nich zapšklý, tak je neposlouchejte.
Black Bart the P08   |88.101.238.xxx |06.03.2010 00:08:38
Pokud se někdo rozhodne být angažovaným umělcem, pak musí počítat s tím, že ne všem jeho angažovanost sedne.
Nohavica  - Jistě   |81.30.250.xxx |06.03.2010 01:44:03
Ano, ano...Už 28 let s Vámi počítám.
Black Bart the P08   |88.101.238.xxx |06.03.2010 15:05:28
To jste hodný, ale sentiment stranou. Volby se blíží a je třeba přitlačit. Co takhle nějaký duet? Parkanovou už vám vyfoukl Vyčítal, ale třeba byste mezi političkami nalezl jinou nadšenou svazačku.
Jeorným L.   |90.179.188.xxx |06.03.2010 15:55:36
Já bych radil duet s anonymním přispěvatelem internetových diskusí.
Black Bart the P08   |88.101.238.xxx |06.03.2010 19:27:34
Good idea. Klidně bych si ten duet dal, ale asi by nám to neladilo, já zpívám trochu jinou notu. Například:
Varují, prst zvedajíce:
Benefity? Nikdy více!
Nedopřejem vám ni hlasu!
Vyžerete státní kasu!
Deputát a jízdenky?
Rekreace? Stravenky?
To je teror! Chátry zvůle!
Politici pravé vůle
do bufetu pospíchají,
vydírat se nenechají.
A zde - po pracovní dřině,
parlamentní obstrukčině,
jídelníček vždy kvalitní,
a ty ceny? Benefitní !

Ano, já vím. Amatérsky trapné, naivní a nepopulární.
Však taky říkám, že by nám to neladilo.
Nohavica  - :-)   |81.30.250.xxx |07.03.2010 01:46:17
Máte pravdu neladilo. S komouši nezpívám.
Black Bart the P08   |88.101.238.xxx |07.03.2010 09:40:33
Začínám mít vážné podezření, že za nickem Nohavica nestojí skutečný Jarek Nohavica, autor písně Pane prezidente, ale nějaký provokatér, který má za cíl udělat z něj vola.
Proto si odpustím nabízející se odpověď, ve smyslu o zpívání komunistům v minulosti na služebnách StB, protože nechci provokatérovi sedat na lep.
Viktor Janeba   |90.179.58.xxx |07.03.2010 11:11:44
Taky mi to tak připadá, ovšem Barte, co se agitek týče:
http://relax.lidovky.cz/nohavica-glosuje-s tavku-dopravnich-odboraru-fn0-/ln-zajimavosti.asp? c=A100306_112157_ln-zajimavosti_spa

Tímto u mě pan Nohavica získal -150 bodů popularity a zařadil se vedle "takhlepalíGuma!" Šlégra.
Nohavica  - Pa   |81.30.250.xxx |07.03.2010 12:33:26
Black Barte alias da.rocku nepoprskejte si svou košili.)Pa, kluci, pobavili jste mne. Zítra tam máte Když se myjou schody. Je taky o Vás.
BB the P08   |88.101.238.xxx |07.03.2010 13:44:53
Budu muset upozornit pana Nohavicu, že se tady za něj někdo vydává a znemožňuje jej před veřejností.
Nohavica  - Napište   |81.30.250.xxx |07.03.2010 15:11:05
Napište mi. Na jarek@nohavica.cz. Ale podepište se, prosím. Celým jménem. Na anonymy nereaguji. A dnes v noci si poslechněte mou novou virtuálku. Zrovna jsem ji odeslal. Je i o Vás. Když se myjou schody.
BB the P08   |88.101.238.xxx |07.03.2010 16:08:06
Stalo se. A teď čekám na odpověď. A pořád chci doufat, že žádná nedojde, a že zdejší "Nohavica" není onen noblesní pán, jak jej znám z koncertů.
Ale což, o spoustu iluzí už jsem přišel, takže když přijdu o nějakou další, tak se svět nezboří.
Viktor Janeba   |90.179.58.xxx |07.03.2010 17:45:58
Já jsem napsal a odpověď jsem dostal... a teď se děsím nálepky, kterou jsem asi také dostal. Komouš!
Popravdě: ta píseň o odborářích mi připadá jako jejich obhajoba. Proto jsem reagoval jak jsem reagoval.
Black Bart the P08   |88.101.238.xxx |07.03.2010 17:50:53
S lítostí musím konstatovat, že je to fakt Nohavica - potvrzeno mailovou korespondencí.
Takže pochybnosti jdou stranou a já se můžu v reakci vrátit k Nohavicově příspěvku, že s komouši nezpívá. (Přiznám se, že od mistra slova jsme takovou explicitnost hraničící s primitivismem nečekal).
Takže pane Nohavico - já pro změnu nezpívám s estébáky, co si dnes potřebují své máslíčko na hlavě vykompenzovat okázalým pravičáctvím. A že znám takových dost. Bojují sami se sebou, překřikují své vlastní svědomí.
Připomínají poválečné bojůvkáře, kteří svou někdejší kolaboraci zakrývali hrdinným poválečným bojem proti německým civilistům. Naštěstí ti dnešní už nestřílejí, jen šmahem rozdávají nálepky svým (i domnělým) nepřátelům, ve snaze je deklasovat a nejlépe umlčet.
Připomenu vám Adama Michnika: "Nebyl jsem s vámi v minulosti zbabělý, nemusím být dnes s vámi statečný."
Tohle je i o vás.

(He, he....tak mě napadá - já komouš, vy estébák....třeba by nám to nakonec přece jen ladilo... )
Kuba Horák   |78.110.212.xxx |07.03.2010 18:45:45
Nesoudit, nesoudit, nesoudit...Chyb, které jsou hůře pojmenovatelné a proto pro mnohé z nás neviditelné, děláme denně všichni až běda. A často se tomu tak děje bez toho, aby se o nás někdo chystal típnout cigaretu nebo nám vyhrožoval potratem manželky atd. atd. Ani ty, kteří dělali tento humus, bych si netroufl doživotně ocejchovat a odsoudit, protože neznám jejich příběh a diagnózu, natož pak ty, kteří byli jejich popelníky! Začínám na to přicházet až teď, ale jsem za to rád. Přeju Jarkovi (ale i Pepovi Streichlů a dalším), aby křičel ze spánku maximálně něco jako "Martina", nic jiného!

p.s. Zajděte si na film Kawasakiho růže.
Pavel Rada   |Registered |07.03.2010 19:56:28
Kubo, díky!
Klára   |213.220.215.xxx |07.03.2010 19:12:30
Tak to je tedy opravdu síla (myšleno příspěvky JN, pokud je to tedy skutečný JN). Zvlášť když mytí schodů, resp. leštění klik je poslední dobou hlavně jeho parketa. Mám bohužel pocit, že jeho aktuální tvorba už se omezuje pouze na vykrádání sama sebe (a samozřejmě K.Kryla, což ale není nic nového) a ty agitky, to už je jen politováníhodný odpad. Pane, pokud chcete vidět, jak se dneska dělá protestsong, aniž by to byl trapas, zajděte si na koncert Jiřího Smrže nebo Caina.
MK   |212.71.128.xxx |07.03.2010 20:25:42
Chichichi, tak koukám že na můj příspěvek o penězích musel odpovědět místo pana Nohavici Jupp - zjevně jsem ťal do živého. Ono to nakonec o ničem jiném než o penězích není. V takovejch těch půtkách kdo kam donášel o nic už dneska nejde, že jo, tak tam se to diskutuje.
Nohavica  - Na zaver   |89.233.150.xxx |08.03.2010 00:36:09
Jak jsem Vam, Barte, napsal v mejlu. Totalita se vraci zadnimi dvirky. To Vy je pootevirate. Zda zamerne nevim, ale ani nevedomost by nemela omlouvat. A Vase je velka. A na zaver otazka > kde jste byl, kdyz prselo ?
Klára   |80.188.192.xxx |08.03.2010 09:15:00
Tak Miloši, opět žádná věcná reakce na nás, ale další plky na téma "kdo je bez viny". Ach jo.
Black Bart the P08   |88.101.238.xxx |08.03.2010 15:10:56
Pane Nohavico, neuvažoval jste o odborné pomoci? Paranoia lze léčit.
Viktor Janeba   |90.179.58.xxx |08.03.2010 15:35:17
To že jste paranoidní neznamená, že po vás nejdou!
Nebudu komentovat Paroubka, to je mocí zaslepenej cvok nad všechny meze, ale např. takovej Jandák a jeho výrok o té správné kultuře, kterou lidi tak ňák poznaj....
Klára   |80.188.192.xxx |08.03.2010 16:58:46
Pane Janebo, nesmíte tak věřit těm médiím. Jandák prezentovaný jako bodrý strejda z lidu aspoň na tom ministerstvu pro kulturu něco fakt dělal, ne jako jiní tzv. kulturní Dostálové a spol., kteří se ani před jednáním neobtěžovali přečíst si materiály, natož se o problematice informovat hlouběji.. No nic, tolik off mísa.
Viktor Janeba   |90.179.58.xxx |08.03.2010 19:43:21
Já nevěřím mediím. Vlastním očím zato ano.
http://www.youtube.com/watch?v=f4KaANq4bG8
Ab ych odcitoval své oblíbené interprety:
Pal vocuď hajzle!
MK   |193.179.126.xxx |05.03.2010 15:05:45
Opravdu máte pane Nohavico ve smlouvě napsáno "co se vybere na vstupném mínus výšeuvedené výdaje je moje" ? Opravdu tam není žádné číslo?
Jupp   |88.103.80.xxx |05.03.2010 21:51:47
Asi jsi, Miloši, nedával pozor. Jarek je POŘADATELEM koncertu, takže nemůže sám se sebou uzavírat smlouvu, kolik dostane. Když prodělá (což zatím není moc pravděpodobné), zatáhne to ze svého.
MK   |212.71.128.xxx |07.03.2010 08:19:40
A jo, tak to jo. No kdyby to takhle ale dělali všichni, CO BY DĚLALI POŘADATELÉ?
jarcoun  - Malý dodatek   |195.113.101.xxx |02.03.2010 13:14:18
K této diskuzi mám ještě potřebu dodat, že mi vážně nevadí, když hraju jenom pro pár lidí v nějakém malém sálku. Hlavně když aspoň někdo poslouchá a je to na něm vidět. Mám radost z písniček, že znějí, a když už jsem se s nimi docela dost natrápil, že je vůbec někdo naladěný je přijímat.
Kdybych uměl psát, co umí Jaromír Nohavica, asi bych se také nebál pronajmout si sál... Vlastně bych se ani nijak zvlášť nevzpouzel, kdyby na mě přišlo na Hukvaldy několik tisíc lidí Jenže to, hergot, neumím, tak mu holt ty tisíce (lidí i korun) nezávidím Bylo by to přece jen trochu nefér
Nohavica  - Televize a folk   |81.30.250.xxx |04.03.2010 02:17:51
K celé diskusi bych jen krátce přidal ze své zkušenosti, že TELEVIZE FOLKU NESLUŠÍ.
Kuba Horák   |Registered |04.03.2010 10:27:41
Jarku, rozumím tomu, co tou větou myslíte a máte svým způsobem jistě pravdu (beru to jako větu příbuznou od té "živý koncert nevypálíš"), ale mám za to, že dobře a zajímavě dělaný pořad informující o dění v žánru, nových kapelách, písničkářích a titulech, může řadu lidí přitáhnout na koncerty těch, kteří si nemohli vytvořit divácké podhoubí ještě v časech, kdy byl folk stejně tak zakázaný jako magnetizující (nezávidím, jen konstatuji)...a může se v něm objevit i řada důležitých myšlenek, protože osobnosti českého folku je v hlavách často mají a mohou je tak při dobře stavěném rozhovoru poslat dál (možná příliš filosofický a trochu odbočující pohled, ale proč ne).
davy   |Registered |07.03.2010 17:18:40
Naprostý souhlas. Je však otázka, zda si mocní bednošéfové neřeknou "my uděláme propagaci folkařům a diváci se nám rozutečou na jejich koncerty". Tak radši zařadí do programu další seriál.
čt-enář  - mohli by... a taky...   |160.217.152.xxx |02.03.2010 14:16:07
mohli by hrát víc dechovky, a víc džezu. a v hospodách víc česky. a tiše a vážně... jsem pro revoluci v hudbě, tak jako bývaly v módě. A třeba ne každý se ptá, i když by ho to zajímalo. // Možná je úspěšný, kdo se odosobní. kdo není, odosobněný, nadsazený, znadhledu, nemívá ten velký -úspěch-. možná je to tak i dobře, snad i tak je někdy rád, o pár divácích v baru, jak tito nahoře. Doba je vitrína, skutečné vevnitř a ve skladu a hezky to vypadá na figurínách. Vzácně se stane, že má někdo i tu figuru - tu je pak nejpodařenější úspěch všech. A figury se přizpůsobují, aby se to vešlo, a jenom nejvzácněji někdo přijde s něčím úplně novým.
Viktor Janeba   |90.179.58.xxx |03.03.2010 10:19:37
"a v hospodách víc česky. a tiše a vážně"

A v hospodách vůbec! Příšernej zvyk, pouštět na místech, kde lidi chtějí mluvit, rádio Impuls a spol.
Tomáš Pohl   |78.102.50.xxx |07.03.2010 11:46:34
Jako autor nerad diskutuji nad "vlastním peřím", ale potěšil mě čtenář Jaromír Nohavica, už tím, že si to přečetl. Tu "častušku" o daněných režijních jízdenkách psal Peterka, autor písně o Kájinkovi, která podle reklamy téměř zlidověla ? Souhlasím s tím, že folku TV nesluší,ale ona nesluší ani divadlu. Přesto se vždy rád na oba žánry v TV podívám a lidi žijící v horách, daleko od divadel a sálů, ti jsou rádi, že uvidí aspoň něco. Tak díky za příspěvky a doufám, že se mi někdy podaří, Jarku, na některý Váš předem vyprodaný koncert dostat. Vaši chalupu u Mikulců jsou prošvihl, což mě velmi mrzí. Hezký víkend ahodně zdraví.
Divi  - Fetiš televize   |213.29.58.xxx |10.03.2010 18:15:15
Pokaždé když (tj. tak jedou za rok) čtu něco o folku, tak je tématem buď to, že je těžké definovat co je dneska folk, nebo že folk nemá vhodné místo v televizi, případně je ho tam málo :) Hej, folkaři, to jste si ještě pořád nevšimli, že stejně jak vymírají hudební vydavatelství a tištěné noviny, tak je bude následovat televize a v dnešním fragmentovaném světě se už díra do světa přes televizi ani náhodou nedělá?

Nikdo pod třicet nekupuje noviny, za 10 let nebude nikdo pod třicet koukat na televizi!!

Najděte si svoje fanoušky na netu, objíždějte je po koncertech a festivalech, buďte s nima v kontaktu, využijte toho, že folk je ideálně kontaktní a bezprostřední hudba a nepotřebuje žádné velké sály, techniku a televizní efekty. A hlavně panebože, vykašlete se na fetiš televize :)
Kuba Horák   |78.110.212.xxx |10.03.2010 20:06:36
Ok, Divi...ale teď ještě ta doba nenazrála. Tvůj pohled na folk je mi sympatický a přece si myslím, že se nevylučuje s přáním mít televizní folkový měsíčník atd. A mimochodem - proč nemyslet i na ty, co se internetu dodnes bojí-) Oni se totiž často bojí i té hudby, co poslouchají ti, co už nekupují ty noviny-) Nestojí na tom svět, ale proč ten pořad nemít. Proč ne?
Tomáš Pohl   |78.102.51.xxx |11.03.2010 20:40:27
Za 30 let nikdo pod třicet nebude číst knihy. To už tady zaplaťbůh nebudu

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib