gototop
27.04.2007 I dábel zpívá (Tomáš Pohl)    Tisk
Názory

Ten, kdo úmyslně podporuje nebo propaguje hnutí, které prokazatelně směřuje k potlačení práv a svobod člověka nebo hlásá národnostní, rasovou, náboženskou či třídní zášť nebo zášť vůči jiné skupině osob, spáchá trestný čin podpory a propagace hnutí směřujících k potlačení práv a svobod člověka podle § 260 trestního zákona.

Kdo úmyslně veřejně projevuje sympatie k hnutí uvedenému v § 260, spáchá rovněž trestný čin podle § 261 trestního zákona.

Forma spáchání uvedených trestných činů není zákonem vymezena. Z tohoto důvodu lze uvedené trestné činy spáchat i písní.

Německý flákač z povolání Horst Wessel se stal v roce 1926 členem NSDAP a 23. února 1930 byl zabit v Berlíně v boji s komunisty. Krom jiného napsal na melodii Étiena Mohyla z opery Joseph z roku 1807 píseň, jejíž první sloka v překladu zní: Vlajku vzhůru, řady jsou sevřené, SA pochodují tichým pevným krokem. Kamarádi zastřelení Rudou frontou a reakcí, pochodují v duchu v jedné řadě s námi. Píseň byla nazývána buď Die Fahne Hoch či Horst Wessel Lied. V roce 1931 se stala hymnou NSDAP a byla zpívána při slavnostních příležitostech se zdviženými pravicemi. V Německu a stejně tak i v Rakousku je hraní i zpěv této písně zakázán trestním zákonem.

Každé totalitní hnutí má své hymny. V nádherném filmu režisérů Kádára a Klose Obchod na korze zpívá pochodující Hlinkova garda svou hymnu s refrénem: Rež a rubaj do krve, nebude to poprve, pokial Slovák na Slovensku pánom nebude. Tenhle popěvek doprovázel transporty desítek tisíců slovenských Židů z gardistických sběrných táborů směr Osvětim. V roce 1998 jsem slyšel zpívat tuto píseň v campu nedaleko Banské Štiavnice v modernějším rytmu se všemi slokami včetně závěru: Všeci Židia utekajú lebo majú strach.

Občas se i umění zmocní ďábel. Nezáleží na tom, zda na sebe bere černou košili a vysoké boty, rudou barvu nebo má holou hlavu a křičí, že není nic než národ a řve při elektrických kytarách. Ďáblu nepřísluší lidská práva, už proto, že není člověk. Proti ďáblu je třeba bojovat, jinak budou jednoho dne vlát na všech rozích jeho prapory a znít písně, které bylo třeba včas zatknout i s jejich tvůrci a šiřiteli.


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
MK  - Re: I ďábel zpívá   |193.179.126.xxx |27.04.2007 11:29:00
Kdo rekl: Nesouhlasím s vámi, ale budu delat vše proto, abyste mohl ríkat své názory?
Predpokládám, že paragraf 260 bys Tomáši použil padni komu padni. Nebo snad ten, kdo podnecuje k nenávisti proti skupine, která k necemu podnecuje je beztrestný? Odveta se smí? A jak definuješ nenávist od boje za svá práva? Jak definuješ, že jedna nenávist není podle paragrafu a jiná nenávist je podle paragrafu? Aha? He?!?! Móóóc tenký led. Napríklad bys musel pozavírat vetšinu fotbalových fanoušku. Jiste by to bylo efektnejší, než na ne použít obycejný paragraf o výtržnictví
Jaroos  - Re: I ďábel zpívá   |85.70.104.xxx |27.04.2007 11:31:00
Voltaire... Aspon v necem se s ním dá souhlasit...:-
Jaroos  - Re: I ďábel zpívá   |85.70.104.xxx |27.04.2007 11:44:00
Jo mimochodem, Tomáši... "Nic než národ" je zcela legitimní heslo, rozšírené už za první republiky. Není nicím jiným, než úryvkem z citátu Františka Palackého, že totiž "...nic než národ má právo na existenci"...

Dovolím si na dnešní dobu "kacírskou" myšlenku. Prídel povolených gest a slov je daleko totalitnejší než kdejaká prihloupá bandicka tzv. "ceských" nácku
Black Bart the P08  - Re: I ďábel zpívá   |85.70.201.xxx |27.04.2007 12:13:00
Už od doby, kdy jsem videl "Lid versus Larry Flint" si kladu otázku, zda je lepší americké pojetí svobody slova, nebo spíše to evropské.
Porád na to nenacházím odpoved.
Nemužete mi nekdo poradit
MK  - Re: I ďábel zpívá   |193.179.126.xxx |27.04.2007 12:41:00
Americané, vzhledem ke své neslavné minulosti jsou prehnane úzkostliví, prudérní a pokrytectí. Evropa se snaží být hyperkorektní a zajde na to. Myslím, že kdyby se veci nazývaly objektivne pravými jmény, problémy by nebyly. A pozor, taky si nenechat vnutit jiný výklad svých slov a gest, což samozvaní "strážci nediskriminace" taky rádi delají
Tomáš Pohl  - Re: I ďábel zpívá   |80.188.72.xxx |27.04.2007 15:52:00
Pánové nemectí a ruští ctitelé Voltairova díla naplnili lágry, že se tam nevešli. Takže až bude Country rádio hrát Horsta Wessela ci Pochod Hlinkovej gardy, je to OK. Pokud jde o Palackého a lásku k vlasti, jiste je citovali za Protektorátu lidi sdružení do Vlajky a Ligy proti bolševismu . Tihle soucasní hoši ve vysokých botách na ne moc hezky navazují. Domnívám se, že spojení Voltaira s fašounských ksindlem je urážkou tohoto velkého muže. Pokud jde o cïtaci trestního zákona, podotýkám, že naše mladá demokracie jej zatím moc neužívá. Podobne si pocínala nemecká demokracie pred rokem 1933
Jaroos  - Re: I ďábel zpívá   |85.70.104.xxx |27.04.2007 15:54:00
Splácal jsi dohromady všechno co bylo receno bez ladu a skladu. Budiž ti omluvou emoce. Bez urážky..
farář  - Re: I ďábel zpívá   |62.240.165.xxx |30.04.2007 01:04:00
Se vší patricnou úctou doporucuju lepší studium historickejch pramenu. Duveryhodnost autora spocívá v tom, že veškerý fakta v jeho práci jsou naprosto nenapadnutelný a ani nejsvetejší rozhorcení a nejcistší úmysl nemá co mluvit do textu. Pokud jde o Horsta Wessela, dovolím si opravit nesmysly, uvedený na pouhejch ctyrech rádkách:

1) Horst Wessel nebyl flákac z povolání. Po ukoncení osmiletky a gymnázia nastoupil na právnickou fakultu Univerzity Friedricha Wilhelma (kam chodil mimochodem i Karel Capek). Od patnácti byl clenem Bismarckjugend, mládežnický organizace Deutschnationale Volkspartei, v roce 1926 vstoupil do NSDAP a stal se clenem SA.

2) Horst Wessel nebyl "zabit v boji s komunisty", ale vážne ho postrelil jistej Albrecht Höhler, shodou okolností clen KPD, nemecký komunistický strany. Wessel umrel po devíti dnech v nemocnici a Höhler dostal šest let. Celej incident se tocil kolem dlužný cinže a fakt, že bytná byla vdova po aktivním komunistovi, s tím mohl, ale zároven nemusel souviset.

3) Autorství melodie ke skladbe Fahne Hoch nemá s Étiennem-Nicolasem Méhulem nic spolecnýho. Nejblíž melodii je písnicka oblíbená nemeckou marínou za první svetový války, která se zpívá Vorbei, vorbei, sind all die schönen Stunden a jmenuje se po lehkým križníku Königsberg (Königsberg-Lied). Ta zase vychází z lidovýho nápevu.

4) NSDAP používala Horst Wessel Lied jako svou Weihelied od roku 1930, ne 1931. Zvedání pravý ruky bylo povinný pri zpevu první a ctvrtý sloky (což byla repetice první)
Tomáš Pohl  - Re: I ďábel zpívá   |85.70.37.xxx |30.04.2007 09:27:00
Dekuji za opravy. Pokud flákacstvím není prerušení studia a chození po barech kolem Alexander Platz v rámci stranických povinností, byl Horst v podstate vzorný student práv, byt trošku násilnický. Pokud jde o melodii, narazil jsem na nekolik pramenu, ale Horst mel vlastní kapelu, takže mohl upravit i pár cizích melodií. Takže príšte napíšu, že se to dobre neví, zda to byla ci nebyla opereta ci námornický popevek.Díky za upresnení. Jestli cinže ci láska k prostitutce byly pravou prícinou smrti HW, o tom se vedou spory. Rozhodne není vylouceno, že na agitátora HW meli komunisté vztek. Kdo ví ? Takže též díky za upresnení. To, že árijský pozdrav se týkal jen nekterých slok, to jsem opravdu nevedel, díky, díky. Príšte se polepším. Ahoj
Klára  - Re: I ďábel zpívá   |80.95.98.xxx |30.04.2007 10:30:00
Chlapci, o co se tu vlastne dohadujete? Kdo má víc nacteno?:/ Mimochodem Jaroo - je snad trošku rozdíl mezi vlastenectvím obrozencu a tema, kdo si je berou do huby (jak o tom mluví Tomáš)! :-
Kuba  - Re: I ďábel zpívá   |62.77.79.xxx |30.04.2007 10:56:00
Bylo mi již od zacátku podezrelé, že preferujete jen urcitý kulturní smer. To je ale v dnešní dobe, kdy je potreba rozvíjet multikulturalismus, pro spolecnost nebezpecne. Vyhranujete se urcitým smerem a tím diskriminujete ostatní kulturní smery. Z jakého duvodu Váš hudební server nepropaguje kulturní akce napríklad rockové, nebo popové? Kde berete tu jistotu, že jen to Vaše je to správné? Netkví to již v tom podezrelém názvu Vašeho servru? FOLKTIME? Co to je? Cas národa? Národní cas? Nacionální? Nacistický
Tomáš Pohl  - Re: I ďábel zpívá   |85.70.37.xxx |30.04.2007 11:19:00
Máš pravdu Klárko, ale clovek se vždy rád poucí od druhých. Ted už budu hajlovat jen u každé druhé sloky a ne jako doposud pri celé písni. Nic ve zlém, Farári
Tomáš Pohl  - Re: I ďábel zpívá   |85.70.37.xxx |30.04.2007 11:23:00
Kubo, puvodní název byl Volkzeitung, ale prece jen nemcina už není , co bývala. Chystáme ale novou rubriku: Slavné válecné pochody Východního a Afrického tažení. To je etno jako blázen. Clovek nesmí být príliš uzavrený jednomu žánru. Taky se chystáme poslat nekteré kolegy na Technopárty. Furt samej folk, to je skutecne netolerantní. Jinak tebe a zbytek Zhasínání moc zdravím.
farář  - Re: I ďábel zpívá   |62.240.165.xxx |01.05.2007 02:22:00
To je fuk. Rekl jsem, co jsem chtel. Každej si to precetl, jak se mu hodilo nejlíp
Jan-Matěj Rak  - Re: I ďábel zpívá   |89.24.4.xxx |01.05.2007 15:36:00
Je POTREBA rozvijet multikulturalismus? Je potreba citit se EVROPANEM? SVETOOBCANEM?Je potreba necitit se prislusnikem NARODA? Nebyt NACIONALISTA(nikoli nacek)? Je potreba sjednocovat EU? Je nutne neuznavat SKATULKY? Je potreba hrat mismas-music(tzv.worldmusic)?Skutecne? Vysvetlite mi proc, nebo je to zas jen neco, "jak se to dneska dela"
Tapi  - Re: I ďábel zpívá   |213.168.161.xxx |01.05.2007 22:47:00
Farári, máš muj obdiv vzhledem k vedomostem.

Vzhledem k debatám, zda se slucuje s demokracií pronásledovat propagaci fašismu, komunismu atd. si dovolím (myslím, že opet) citovat svého oblíbence Martina Luthera Kinga:

"Neprotivit se zlu znamená stát se jeho soucástí.
Fenik  - Re: I ďábel zpívá   |62.77.95.xxx |02.05.2007 10:06:00
Tapi, protivit se zlu je samozrejme skoro povinnost, ale morální, nikoli institucionální. Svoboda projevu a propagace myšlenek, byt sebeohavnejších, proste bud je, nebo je regulována, ale pak už to není svoboda. Nebezpecí plynoucí z omezování práva na volný stret idejí je daleko tragictejší, než riziko jejich prípadného vítezství (ac historická zkušenost jakoby mluvila proti). Státní instituce mají definovat, co je zlo? Kde je hranice? To už tu prece všechno bylo, v reálu i literature! Boj proti idejím nesmí vést zákony, ale ideje, a když není zbytí, tak trebas neinstitucionální pest. A ne že "nejsme jako oni..." Jsou naše (kdo je to "my"?) myšlenky, názory a postoje tak slabé, že potrebují záštitu zákona? Mají skutecne objektivní právo nebýt nikdy a nikým poraženy? To je na hodne dlouhou debatu..
MK  - Re: I ďábel zpívá   |193.179.126.xxx |02.05.2007 15:15:00
TP: A v budoucnu se to bude jmenovat Ljud i Vremja.
Ješte by to chtelo rozšírit diskusi o pojem "vlastenectví" To by vysvetlilo nekteré níže uvedené pochybnosti - Lze totiž být vlastencem i Evropanem soucasne, ale nelze být nacionalistou a Evropanem soucasne.
Obdivuji farárovy znalosti. My se presne takové podrobnosti ucili zase o Leninovi. )
farář  - Re: I ďábel zpívá   |62.240.165.xxx |02.05.2007 21:00:00
To my taky. Obdiv zaslouží ti, kdo dávají tyhle materiály dohromady. Já umím akorát dobre hledat..
Encyklopedista  - Re: I ďábel zpívá   |85.70.37.xxx |02.05.2007 21:12:00
Wikipedie, anglické a nemecké znení. Tam je doslova vše, co je uvedeno ve Farárove príspevku. Wikipedie vyniká tím, že obsahuje subjektivní informace ctenáru a není Ottovým slovníkem naucným.Takže vše muže být jinak. Ale hledat se musí umet a nejen houby
Kim Ir Sen  - Re: I ďábel zpívá   |85.70.37.xxx |02.05.2007 21:25:00
Konecne rozumný názor mladého ( predpokládám) cloveka nezatíženého totalitními názory starší generace. Chudáka Irvinga soudili podle zákona zakazujícího popírání šoa. On jen chudák stará chtel svobodne vyjádrit svuj názor, že ty milióny v plynových komorách jsou výmyslem Židu. Kdepak zákonný zákaz definující zlo. To bychom taky mohli ríci, že mladého Hitlera meli v Landsbergu jako škudce národa a tvurce zla postavit ke zdi namísto fešáckého kriminálu. Takhle to nakonec všechno dobre dopadlo a Adolf se stal kanclérem a napsal svou bájecnou knihu Mein Kampf. A mel rád deti, tedy árijské, a svého vlcáka Blondieho
Jaroos  - Re: I ďábel zpívá   |85.70.104.xxx |03.05.2007 10:00:00
Miloši, já bych rekl, že lze být i nacionalistou a Evropanem soucasne. To je práve ono dnešní pletení pojmu. Ponechme prece jen trochu prostoru také pojmum šovinismus a xenofobie. Teprve tyhle termíny se s "evropanstvím" težko snášejí... Slyšel jsem kdysi pro mne asi nejvýstižnejší "definici" nacionalismu - "programové vlastenectví". Ach jo, kam to ten folk zase speje...)))
Jan Otta  - Re: I ďábel zpívá   |80.95.98.xxx |03.05.2007 10:17:00
V ceské verzi Wiki jsou zase podobné informace, které jsou prezentovány v puvodním clánku.. Už jen to, jak se jednotlivé jazykové mutace liší, cosi vypovídá o informacní hodnote takového pramene. Nic proti ní, je to jiste dobrá vec, když potrebujeme neco rychle najít. Nicméne pokud se pak o získané informace chceme hádat, bylo by dobré si je overit
Kuba  - Re: I ďábel zpívá   |62.77.79.xxx |03.05.2007 12:52:00
Jane Mateji Raku, ujištuji Vás, že muj canc byl myšlen ironicky. Pánž když už i zde, v této oáze, najdu takový clánek, poplatný dnešní móde pseudo liberálu hanit vše, co zavání láskou k vlasti, k tradici, k obdivu predku kterí bojovali za naši kulturu a krev, musím reagovat stejne streštene. Opravdu jsem totiž nepochopil co autor chtel clánkem ríci. Snad jen "pripravte se na lekci politologie na hudebním servru"? Ponádž je to ze stejného soudku, jako když Nova mluví o národovcích jako o nacistech, nebo o mladých sociálních demokratech jako o anarchistech.
Tím cancem jsem chtel naznacit, kam až by mohlo rádení inkvizitoru mohlo zajít.
Pripomínám, že podobne se snažili obvinit Daniela Landu za album Neofolk, kdy inkvizitori rozšifrovali název alba jako Neonacismus
D.L.  - Re: I ďábel zpívá   |213.192.18.xxx |04.05.2007 17:51:00
Tu písen znám hraje ji skupina Judenmord.A nejen ona na Slovensku ješte skupina White resistence.Je to prasárna,ale považme v country v Americe se bežne zpívá o lynchování cernochu,a nikomu tady u nás to neva,dokonce k nim vzhlížíme jako ke svým vzorum,vetšina techto Amerických "umelcu" jsou nebo byly cleny KKK
Tomáš Pohl  - Re: I ďábel zpívá   |85.70.37.xxx |04.05.2007 19:02:00
Díky. D.L. za tip. Našel jsem si nekolik stránek o slovenské kapele s názvem Juden Mord ( jak "originální" název !!). Jejich CD s názvem Arbeit macht frei má na bookletu bránu hlavního tábora Osvetim. Jedna písen koncí slovy : Žid vládne svetu, klameš zas, ty pes, žid vládne svetu, skoncíš v peci tiež. Tento "umelecký soubor" zpívající staré pecky jako Kamaráti, Na stráž a jiné perly, není a nebude sám.
To je má odpoved na otázku, co tím chtel autor ríci. Howgh
D.L.  - Re: I ďábel zpívá   |213.192.18.xxx |06.05.2007 01:52:00
To je jen špicka ledovce,tech kapel je u nás mnohem víc.Dokonce jsem na predkole Porty zaslech písnicky od Landy(nic proti tomu pánovi máme stejný iniciály,ale nedávno jsem se doslechl,že mel prý zájem koncertovat spolecne se skupinou "Krátký proces"což je neonacistická kapela.V Nemecku jsou dokonce folkové a country skupiny hlásící se k NPD dokonce jedna z nich koncertovala nedávno u nás
Kuba  - Re: I ďábel zpívá   |62.77.79.xxx |07.05.2007 14:20:00
Evidentne neznáne problematiku. Krátký proces, slovenská nacistická kapela, již neexistuje. To za prvé, za druhé, Landa chtel koncertovat se skupinou Krátký proces? To jste cetl v Blesku ne? Nezverejnujte prosím takové nesmysly, kdejaký hlupák by tomu mohl verit a postavit na tom nejakou teorii
Kuba  - Re: I ďábel zpívá   |62.77.79.xxx |07.05.2007 14:25:00
Já stále nechápu, proc neco takového propíráte na tomto serveru? Rozhodne se nechci zastávat socicialistu, at už jsou národní, ci demokratictí, levá luza, jako levá luza, ale proc to tahat na Folktime? Bude zde snad brzy rubrika "politická písen", nebo snad "námety na cenzuru"? Výstrelky nekolika pomatených lidí a vy jim hodláte venovat pozornost? Budete zde príšte citovat stejný zákon s texty Black Metalových kapel, které se obdivují Satanismu
D.L.  - Re: I ďábel zpívá   |213.192.18.xxx |07.05.2007 14:42:00
Me je to u prd...
Co se týce Landy tak na nej ser.jeho písnicky nemusím,a na Porte to nemá co delat!Tohle téma smažte je to o nicem!



PS:To koncertování s Krátkým procesem je pravda,vím o cem mluvím muj brácha byl kdysi angažovanej v kapele podobnýho ražení

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib