gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

18.06.2008 Já byl vždycky chudej (Tomáš Pohl)    PDF Tisk Email
Názory

V jednom dialogu Jana Wericha a Miroslava Horníčka zní: "H: Já byl vždycky chudej. W: Jo, to je báječný. H: Jo- teď". Mým školním vzděláváním, ale i mimo něj, se vždy neslo, že kdo v době před únorem 1948 u nás něco znamenal, hmotně strádal. Teprve nová doba dala svým umělcům podporu: spisovatelům a básníkům zámek Dobříš, režisérům znárodněný Zlatý kopec Barrandov a hercům pevná placená angažmá bez ohledu na jejich výskyt na jevišti.

Nic na tom, že proletář Jiří Wolker se narodil v bohaté patricijské prostějovské rodině, Karel Čapek si vydělal na polovinu vily a legendární V&W jezdili v osmiválcích značky Buick.

Je paradoxní, že filmy české Nové vlny vznikly, jak se tehdy říkalo, za dělnické peníze. Přes občasnou zuřivost Antonína Novotného uklidňovaného Janem Procházkou, jehož Lence šel "krásný Tony" za kmotra, se točily filmy, na které by dnes asi málokdo přispěl.

Přišel další nový čas a naši českou a moravskou zem navštívil strýček kapitalismus, který podle továrníka Engelse a švagra pruského ministra vnitra Marxe měl již dávno někde hnít.

Dnes řešíme otázku, s níž se bez přerušení potýkají dlouhá léta země socialismem neoblažené: Kde vzít peníze na kulturu?

Mladému nadějnému pražskému radnímu s vizáží "jupíka" je spíláno, že jeho grantová kapsa sype jinam, než má. Vůbec se nechci pouštět do hany ani chvály člověka, kterého jsem v životě neviděl. Radní byli, jsou a budou, stejně jako ministři a starostové. Jde o něco jiného. Je povinností státu, obce, popřípadě těch "ve vatě" či " za vodou" platit těm, kteří drží pochodeň té pravé a jediné kultury? Mezi ni bychom zcela jistě zařadili i "slávu folkových muzikantů, umazanou od bláta". Divadelní kritička v jednom deníku vyčetla onomu "jupíkovi", že jeho obzor končí operetou Čardášová princezna, jak se přiznal. Vzápětí se omluvila všem poctivým opereťákům, ale dodala, že ona kultura, na kterou se málo platí, je přece jen "jiný "level".

Tak trochu vím, co je to shánět peníze proto, aby pár lidí strávilo hezký den s několika kapelami. Na rozdíl od té dámy, kterou jsem nejmenoval, si nemyslím, že můj "level" je ten, na něhož je svatá, byť nepsaná povinnost platit, na rozdíl od Čardášových princezen spojených s onou plytkostí postrádající umění s velkým U. Trošku mi to zavání snobismem a trošku mi z toho čouhá doba, kdy ti hodnější a občas rebelující čerpali ze státního. Nějak jsem si za těch téměř dvacet let kapitalismu zvykl postarat se sám o sebe. Má to výhodu, že člověk nemusí prokazovat vděk.


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
MK  - Re: Já byl vždycky chudej   |193.179.126.xxx |18.06.2008 09:55:00
Sport se o sebe dokáže dlouhodobe postarat. Neštítí se reklamy ani loterie. A treba úvodní utkání HNL , které bude v PRAZE je už ted zaplaceno jen ze vstupného. A pritom rekl bych že sport je stejne prospešný pro zdravý rozvoj cloveka jako kultura. (Hazard se o sebe dovede postarat taky, ale to by nebyl dobrý príklad). I filmy se o sebe dovedou postarat, pop a rock v podstate taky. Z toho že se o sebe nedovede postarat asi 8 pražských divadel usuzuji, že nebude problém na strane množství penez.
Navíc pozor! On to není problém živorících a strádajích hercu, oni jsou vesmes všichni financne velmi dobre zajišteni i z jiných projektu (film, dabing, jiná divadla, TV, estrády a pod.), jen proste asi 10% jejich cinnosti (ona inkriminovaná divadla) nenese tolik co ty ostatní. To jen na okraj, než zacneme plakat, jak jsou ten stát a to mesto zlý a ten radní nekompetentní.
Jiste, budou kvalitní, potrebné a pritom nenavštívené projekty. Mesto (ci stát) by je melo vyjmenovat )treba na základe návrhu umelcu) a zaplatit. tedy granty. (treba v dotování mládeže to v Praze funguje a dobre funguje - z toho soudím, že ve meste ani penezích problém opravdu nebude).A naopak ríct: tento projekt na toto téma nepotrebujeme. Vyhnulo by se tak i spornému hodnocení umelecké kvality, které by umelce rozhádalo ješte víc. Anebo ríct: zaplatíme vám provozní náklady a na mzdy si vydelejte. Možností je tisíc, obávám se , že mnozí umelci chtejí jen možnost "zaplatte vše, co si vymyslíme".
Vořech  - Re: Já byl vždycky chudej   |90.176.172.xxx |18.06.2008 10:39:00
Me osobne zaráží, jak je možné, že si divadla na sebe nevydelají? Shodou okolností do tech rebelujícíh divadel chodím asi casteji, než do tech nerebelujících a nikdy mi neprišlo, že by nemela plné sály a pri cene vstupenek osiclující mezi 300-500 Kc a faktu, že mají vyprodáno i nekolik mesícu dopredu, si proste musím klást otázku, jestli není problém spíš v marketingové politice divadel samotných. Nebo, že by to bylo jako v mestské doprave, kde náklady rapidne prevyšují príjmy? Pak zbývá otázkou proc tomu tak je? A záverem dodávám, že nejsem ekonom. Tudíž mi možná neco podstatného uniká. Ale me tahle kombinace proste prijde v souvislosti s "grantovou válkou" jako logicky podivná. Narozdíl od MHD, kde tuto nesrovnalost v prímých príjmech od cestujících a vysokými náklady chápu
Klára  - Re: Já byl vždycky chudej   |82.113.54.xxx |19.06.2008 14:32:00
Nejdrív se zeptám - Tomáši, myslíš si, že treba nemocnice, školy, domovy duchodcu atd. by si na sebe taky mely vydelat?? Kultura je pro rozvoj národa naprosto nezbytná, stejne jako školství. Když bude v divadle (potažmo filmu, muzice..) málo penez, tak co se stane? (btw: jak vypadá školství vidíme už ted)Budou šetrit, kde se dá - omezení poctu premiér, redukce výpravy na minimum (fakt by se ti líbila Rusalka v prostrední dvou papundeklu a jedný židle?), angažování druhoradých hercu apod. - ješte ti to pripadá jako maximální kvalita? Bavilo by te divadlo, který bude hrát rocne dva kusy?
Ad MK - v tech divadlech ale nepracují jen herci, to zaprvé! A zadruhý ne všichni herci chodí do seriálu a dabingu. A to nemluvím o nejakých béckách, práve naopak. Granty jsou ok, to nikdo nezpochybnuje. Je fajn, že ted je zrovna "in" fotbal. Pred sto lety byl v kurzu treba balet, na kterej dneska jde málokdo, ale presto je dobre, že se tomu nekdo porád venuje. Treba prijde do módy zase za sto let, ale kdyby neexistovali nadšenci a balet by zaniknul, tak by na nej asi težko mohl nekdo jít..
Ad Vorech - jsi fakt mimo. Spocítej si cenu lístku vynásobenou poctem míst a odecti všechny možné náklady. Problém je, že vetšina lidí stejne jako ty nemá o nákladech v divadle vubec predstavu a myslí si, jakej je to strašnej vejvar. Aby se to zaplatilo, tak by musel lístek stát 600-800 (seriózní výpocet prímo od zdroje z konkrétního divadla). A to jsou jen náklady a príp.zisk je kde?
At už máme názor jakýkoli, tak povinností kompetentních osob je predevším orientace v problematice a pokud nevím, tak se podívám, jak to funguje jinde. V civilizovaných zemích je podpora kultury naprostou samozrejmostí, umelci jsou cteni a patricne ohodnoceni (tam si totiž lidé narozdíl od nás uvedomují, že varit kafe v kanclu muže kdokoli, ale dirigovat orchestr težko..). Bohužel u nás je to casto tak, že slecna s tím kafem má treba dvakrát tolik než ten dirigent. Komunista vážne nejsem, ale nepripadá vám taky, že je neco trochu špatne?
Už slyším odpoved "tak at to nedelají, když se neuživí". Jasne, samozrejme mužou jít delat neco jiného a taky si z nouze casto jinak privydelávají. Ale prijde vám v porádku, že houslista opery opravuje auta a violista prodává v zelenine? Kdo z vás to za ne pujde zahrát? Mužeme jít všichni opravovat auta a divadla zrušíme, ne
Tomáš Pohl  - Re: Já byl vždycky chudej   |80.188.72.xxx |19.06.2008 14:40:00
Klárko, cekal jsem na Tvou reakci, ahoj. Mám dotaz: Mají se dotovat malíri, sochari, umelectí kovári, sklári, architekti, spisovatelé ci básnici ? Asi ano, když divadla jo.
Andula  - Re: Já byl vždycky chudej   |194.108.193.xxx |19.06.2008 15:18:00
Drahý Vorechu, prostuduj si Studii Divadelního ústavu : Transformace divadelního systému v Ceské republice z roku 2002 a tam nalezneš odpovedi na všechny Tvé otázky
Vořech  - Re: Já byl vždycky chudej   |90.176.172.xxx |19.06.2008 15:25:00
Dekuji. Tohle byla moudrá odpoved. :-
Andula  - Re: Já byl vždycky chudej   |194.108.193.xxx |19.06.2008 15:26:00
Nechci tu moralizovat, ale není lepší a hlavne logické, nejdríve si nashromáždit nejaká fakta, pak si prostudovat pár odborných materiálu drív, než ze sebe vypustím do éteru takové soudy jako napr. "On to není problém živorících a strádajích hercu, oni jsou vesmes všichni financne velmi dobre zajišteni i z jiných projektu, jen proste asi 10% jejich cinnosti nenese tolik co ty ostatní.." nebo "Z toho že se o sebe nedovede postarat asi 8 pražských divadel usuzuji, že nebude problém na strane množství penez." když se v problematice sám vlastne vubec neorientuji, že drahý MK?

Ve sporu nešlo o 8 DIVADEL, ve sporu nešlo o PENÍZE.. šlo o systém rozdelování urcité cástky, kterou se Praha rozhodla na kulturu vyhradit. A ta cástka je STÁLE STEJNÁ už nekolik let. Jen se tem penezum jinak ríká. Nyní granty, tehdy príspevkové organizace mesta!
MK  - Re: Já byl vždycky chudej   |193.179.126.xxx |19.06.2008 15:29:00
ad Klára: Vorech je kalkulací opravdu trochu mimo, to je pravda. Tvuj údaj o cene lístku je v podstate v porádku. Bohužel ale ty ostatní veci už jsou demagogie. Podívej se na divadla, která v Praze stávkují (ci jsou neklidná, jak tomu ríkají), podívej se na jejich kmenové herce a pak si prohlédni televizní a filmové titulky. To za prvé.
Ale predevším - problém není v množství penez nebo v tom že by nekdo nechtel nejakou kulturu dotovat, ale v tom, že se a) nekterá kultura štítí reklamy a sponzoru pod záminkou, že je tzv. "velké umení" a za b) nekterí umelci nevedí, kdy prestat žrát a chteli by navíc i hlasite mlaskat.
Ostatne , pokud se dobre pamatuji, tak tu "krizi" vyvolal jeden z nich. Cili se to zcela zákonite obrátilo proti nim a bylo jim predvedeno, že existují i daleko horší systémy financování. Já si myslím, že je to predevším dobrá lekce pro ostatní divadla, aby vycházela dobre se svými chlebodárci
MK  - Re: Já byl vždycky chudej   |193.179.126.xxx |19.06.2008 15:32:00
Andulo, vy si nevidíte do úst. Proc píšete že nešlo o peníze abyste vzápetí napsala, že šlo o rozdelování cástky, která je nekolik let stejná? Strašnee to pak devalvuje duveryhodnost vešeho ostatního, co napíšete, dávejte si na to prosím pozor, todle je seriózní diskuse
MK  - Re: Já byl vždycky chudej   |193.179.126.xxx |19.06.2008 15:34:00
A navíc myslím, že granty jsou daleko spravedlivejší systém rozdelování: "nabídni a my rekneme jestli to chceme", a ne "zaplatte a nestarejte se co za to". Toho se myslím mnozí herci lekli také. Opakuji, detské organizace ani sport v Praze se toho nebojí a umí s tím slušne žít. Nevím, proc by nemohla kultura taky
Klára  - Re: Já byl vždycky chudej   |82.113.54.xxx |19.06.2008 15:38:00
Ad Tomáš: sochari, malíri, architekti atd. jsou individuální osobnosti a v minulosti meli ruzné mecenáše. I dnes jsou pro ne urcené ruzné granty, ceny, stipendia atd. na základe ruzných souteží, komisí, prodejních výstav - pokud nejde o sprostou komerci kýcu na Staromáku.. Ale divadlo je kolektivní umení, které má na západe úspešnost max. 30 procent a nikoho to neprekvapuje, nevím proc bychom meli ze str. Evropy spadnout na úroven "Zimbabwe". Takže ano, mají se jistou formou dotovat! Proto probehly ty demonstrace. I když se to média snažila prezentovat jako konflikt divadelníku mezi sebou, ve skutecnosti (kdybys cetl petici nebo tiskové zprávy) bys zjistil, že volají po náprave i výtvarníci, galeristé, muzejníci, muzikanti.. tedy: umelecké neziskové organizace!
Ad MK: znovu opakuju, že divadlo netvorí jen HERCI
Andula  - Re: Já byl vždycky chudej   |194.108.193.xxx |19.06.2008 15:41:00
Drahý MK, já si do úst vidím. Tedy polopaticky pro Vás: nešlo o peníze NAVÍC! Nešlo o peníze na platy hercu atp. jak je ten problém, bohužel, verejností vnímán.. šlo o to, dopracovat se k systému rozdelování jedné konkrétní cástky, kterou se Praha rozhodla podporovat pražskou kulturu, tím zpusobem, aby se podporovala nezisková kultura a zamezilo se práve uniku penez potrebných smerem tem spolecnostem, které se v oblasti kultury samy dobrovolne na vlastní pest rozhodli podnikat a vydelávat, tudíž které nepotrebují grant!!
Klára  - Re: Já byl vždycky chudej   |82.113.54.xxx |19.06.2008 15:41:00
Miloši, tam práve prece šlo o to, aby se zavedly granty a ne pochybný rozdelování typu "dotace na vstupenku". Jak ríká Just (mj.clen grantové komise) - jsme jediná zeme, která podporuje zahranicního diváka, místo aby jí ten divák prachy prinesl
hudebník  - Re: Já byl vždycky chudej   |82.113.54.xxx |19.06.2008 15:47:00
Práve ti, kterí si myslí, jak jsou kulturní a spravedliví, jsou se svými názory nejvetší nebezpecí, protože povyšují komercní úspešnost nad kulturu. Snad jsme už o 300 let dál, aby nemuseli umelci skoncit ve spolecném hrobe jako Mozart aj. nebo emigrovat jako asi 30 skladatelu do Manheimu nebo se živit prostitucí umeleckého odpadu v reklame a žebráním na nárožích. Opravdické divadlo se buduje 20 a více let a rozpustit se dá za den. Herci, kterí v nem hrají, by se urcite lépe uživili dabingem nebo v reklame
Andula  - Re: Já byl vždycky chudej   |194.108.193.xxx |19.06.2008 15:48:00
Opet Vám chybí základní znalosti problematiky, jinak byste nikdy nemohl ríci "zaplatte a nestarejte se co za to", nebot všechny príspevkové organizace odevzdávají každý rok svému zrizovateli - tedy magistrátu: precizne vypracovaný rozpocet, výsledky hospodarení, všechny úcty, faktury.. musí odevzdávat výkazy návštevnosti a tržebnosti, plnit limity stanovené magistrátem, obhajovat jakoukoliv aktivitu, kterou se rozhodli v divadle usporádat, cekat na svolení k vetším projektum atd. atd. bylo by toho moc. Ale hlavne každá príspevková organizace je cca jednou za dva roky podrobována auditu, který vykonávají magistrátní úredníci.. Myslíte si, že za takových podmínek se mohou zamestanci techto divadel ješte neceho leknout? :-
Andula  - Re: Já byl vždycky chudej   |194.108.193.xxx |19.06.2008 15:55:00
To MK: kde jste zjistil, že se divadla štítí sponzoru??? Ukažte mi, prosím, jedno takové divadlo. Problém nedostatku sponzoru tkví jen a jedine v tom, že pokud divadlo nemá pod svou strechou slavné protagonisti typu: L. Bílá, M. Absolonová etc. tak jeho atraktivita pro sponozry bohužel prudce, prudce klesá. A další problém: do O2 areny se vejde naráz 17 000 diváku, do Celetné 150.. kam myslíte, že ten sponor radeji pošle své peníze? Kam radeji povesí své logo? Na mantinel nebo do foyer v Celetné
MK  - Re: Já byl vždycky chudej   |193.179.126.xxx |19.06.2008 16:02:00
Dnešní zpráva CTK
Kulturní zarízení, která letos dostala na kulturních grantech méne penez než loni, si rozdelí dalších 14,7 milionu korun. Dnes o tom rozhodlo mestské zastupitelstvo. Techto osm zarízení se ale musí podrobit proverkám. Celkem letos pujde na kulturní granty zhruba 222 milionu korun.
Mesto tím a dalšími kroky, které zahrnují pozastavení další vlny transformace divadel nebo zrušení grantové komise, reagovalo na kritiku nespokojených divadelníku a dalších umelcu. Ti nynejší grantový systém kritizovali a požadovali v petici napríklad zrušení dotace na prodanou vstupenku a odvolání radního Milana Richtra (ODS).
I dnes se kolem kultury vedla bourlivá diskuze. Podle zastupitele Ladislava Šilhy (ODS) by se mel zredukovat permanentní sponzoring zarízení. "Vede to divadla špatným smerem," uvedl Šilha. Jako pojistku ale navrhl príslib krátkodobé pomoci v prípade potreby. Naopak zastupitel Jirí Witzany (SNK ED) se domnívá, že má smysl kulturu podporovat z verejných penez. "Zvyšuje to atraktivitu mesta i kvalitu života v nem," vysvetlil Witzany. Zastupitel David Vodrážka (ODS) považuje zmeny za ústupek skupine, která kricela pred magistrátem. "Takto bychom skutecne jednat nemeli," dodal.
Na jednání vystoupili také zástupci divadelníku. Predseda kulturního výboru Ondrej Pecha a radní Richter destabilizovali celou kulturní scénu, rekl dnes mluvcí petice Za Prahu kulturní Václav Petrmichl. Žádá proto stále jejich odvolání. Rešení se zdá nedostatecné Jirímu Ptáckovi z Roxy. Témer opomenuty jsou podle nej galerie, vyzdvihl napríklad Galerii Jaroslava Fragnera.
"Težko si mohou predstavit neco transparentnejšího, než je grantový systém hlavního mesta Prahy," reagoval na kritiku primátor Pavel Bém (ODS).
Zastupitelé dnes rovnež rozhodli, že pozastaví další vlnu sporné premeny divadel z príspevkových organizací na jinou právní formu. Vyckají na to, až bude provedena analýza první vlny, která se uskutecnila pred šesti lety, a na proverky divadel, jichž se transformace týká. Zastupitelé dále zrušili konkurzy na reditele divadel Na Zábradlí, v Dlouhé, Spejbla a Hurvínka a na Vinohradech. Jejich nynejší šéfové budou ve funkci do cervence príštího roku.
Dále byla zrušena grantová komise. Její cinnost prevezme nove ustavený poradní sbor pražského primátora, ve kterém budou podle Richtra zasedat odborníci, ekonomové a právníci. S tímto krokem ne všichni zastupitelé nesouhlasili. Grantová komise je podle Karla Jecha (Strana zelených) soucástí hodnocení kultury, nemuže být nahrazena poradním sborem. "Bez tohoto orgánu to bude nefunkcní a netransparentní," uvedl Jech. Také podle dalších zastupitelu bude duležité, jak bude poradní sbor vybírán. Podle Zuzany Drhové (Strana zelených) by meli být clenové nominováni kulturní obcí.
Mesto chce systém udelování grantu opet pozmenit. Príspevek na vstupenku, který je podle kritiku jen navyšováním zisku soukromých divadel, bude zrušen. Magistrát sjednotí termíny pro pridelování ctyrletých grantu, a to rokem 2009. Podle Richtra bude stanoven strop objemu penez, které na ne pujdou. Nyní, když se tyto príspevky udelovaly každý rok, byl príliš velký tlak na mestský rozpocet, zduvodnil radní. V roce 2009 budou ctyrleté granty udeleny do roku 2012, mezi tím pridelovány nebudou.
Více penez by podle dnešního návrhu radních mely dostat Divadlo Archa, a to dalších 5,2 milionu korun, Divadlo Semafor si má prilepšit asi o 3,7 milionu korun a sdružení Kašpar o 1,4 milionu. Zhruba pul milionu korun by meli získat provozovatelé klubu Rock Café, 1,2 milionu korun Divadlo bratrí Formanu, 1,7 milionu Divadlo Bez zábradlí, 260.000 korun Pražská komorní filharmonie a 860.000 korun provozovatelé klubu Roxy.
V pražské kulturní obci to kvuli financování kultury vrelo radu týdnu. Kritika magistrátu vrcholila vyhlášením Dnu neklidu a nekolika demonstracemi nespokojených umelcu, kterí prerušili dokonce jednání zastupitelstva. Petici Za Prahu kulturní podepsalo více než 31.0
MK  - Re: Já byl vždycky chudej   |193.179.126.xxx |19.06.2008 16:04:00
Prosimvás, prectete si nejaké statistiky, do které príjmové skupiny patrí umelci. To fakt není proletariát. Tady opravdu o život nešlo. Nedelejte z toho melodrama
MK  - Re: Já byl vždycky chudej   |193.179.126.xxx |19.06.2008 16:05:00
Opravdu se mi nechce hledat v novinách, ale práve tento argument tam zaznel - že reklamu na svá pódia nepovesí
MK  - Re: Já byl vždycky chudej   |193.179.126.xxx |19.06.2008 16:06:00
Ale to je preci presne to co ríkám: Zaplatte všechny úcty co vám dodám
andula  - Re: Já byl vždycky chudej   |194.108.193.xxx |19.06.2008 16:08:00
to MK: a ješte si neodpustím jednu poznámku. Drahý MK, zkuste se chovat civilizovane, sám jste mne upozornoval na to, že jsme v seriózní diskuzi. Protože Vaše veta : "nekterí umelci nevedí,kdy prestat žrát a chteli by navíc i hlasite mlaskat" .. jakoby vypadla z titulní strany nejakého bulváru. Zkuste se opravdu v problematice vzdelat z odborných studií divadelního ústavu, popr. z materiálu evropské unie, abyste vedel, jak se financují divadla i v jiných zemích! a teprve potom vynášejte soudy o umelcích, a o tom, zac vlastne bojují
MK  - Re: Já byl vždycky chudej   |193.179.126.xxx |19.06.2008 16:09:00
A co je špatného na tom být úspešný a vydelávat? No a ti co se rozhodnou být neúspešní a nevydelávat, tak holt musí brát, co se jim dostane. Vy byste Andulo podporovala treba pekare z ulice , který je neúspešný a nevydelává jen proto že se rozhodl že bude péct rohlíky které nikdo nechce nebo jich bude péct málo
andula  - Re: Já byl vždycky chudej   |194.108.193.xxx |19.06.2008 16:12:00
omyl, je to jinak. Príspevkové organizace opravdu nejsou dotovány magistrátem ze 100% (to by se asi nejmenovaly príspevkové). Na tom príkladu jsem jen chtela demonstrovat fakt, že zrejme nemohou špatne hospodarit, když je dnem i nocí bedlive sleduje oko magistrátu! reagovala jsem tak na Vaši vetu: "zaplatte a nestarejte se co za to". Magistrát se opravdu stará .. ZA CO
hudebník  - Re: Já byl vždycky chudej   |82.113.54.xxx |19.06.2008 16:16:00
A ty "zarucené" informace máte odkud? Mužete být konkrétní v císlech? Já to bohužel vidím na své výplatní pásce docela zretelne :-
MK  - Re: Já byl vždycky chudej   |193.179.126.xxx |19.06.2008 16:21:00
Zdroje MPSV a CSÚ. Verejne dostupné
MK  - Re: Já byl vždycky chudej   |193.179.126.xxx |19.06.2008 16:22:00
Bulvár. Tisk co si na sebe vydelá a dotace nepotrebuje, co? )
MK  - Re: Já byl vždycky chudej   |193.179.126.xxx |19.06.2008 16:22:00
Stací, že jsem vzdelán v problematice ekonomické
MK  - Re: Já byl vždycky chudej   |193.179.126.xxx |19.06.2008 16:24:00
Ale no tak. Nebudte naivní. Všichni víme že práve rozpoctová sféra a príspevkové organizace jsou hned po zdravotnictví a zemedelství nejvetšími cernými dírami na peníze. Práve že asi magistrát zacal kontrolovat a to vyvolalo tu paniku
andula  - Re: Já byl vždycky chudej   |194.108.193.xxx |19.06.2008 16:30:00
Ale na tom není samozrejme špatného nic, když to podáte takto. Jenže tam problém není. Je potreba transparentne oddelit ziskový a neziskový sektor.. Pr.nekdo se rozhodne v oblasti kultury podnikat, je to jeho volba. Delá tedy 1 premieru rocne, za minimální náklady vyrobí dekoraci kostýmy atd, nasadí vysoké vstupné, hraje lehký stravitelný žánr a ceká, jestli prijdou diváci. A oni chodí, protože dotycný zamestnal známé tváre a navíc, predstavení není žádný težký Cechov nebo Gogol. A divák je ochoten zaplatit drahé vstupné! To je v porádku a proto se toto divadlo uživí a je ziskovým subjektem..
Na druhé strane tradicní divadlo s kontinuální dramaturgickou linkou, které utvárí legendy typu Radok, Lébl, Machácek.. v tom divadle se píší dejiny ceské divadelní tvorby, tam se píše ceská kulturní historie. Ano, lidé tam taky chodí, bývá velmi casto vyprodáno, ale divadlo nemá tolik sedadel, jako to první, delá 5 premiér rocne a dekorace jsou také dražší protože, i dekorace nebo kostýmy jsou soucástí inscenace, zrovnatak jako dobrý herec. A ted to nejduležitejší, na Shakespeara, Lermontova nebo Preissovou nikdo 800 Kc za lístek nezaplatí.. už víte v cem je rozdíl? proc jsou nekteré spolecnosti ziskové a nekteré neziskové??? Už víte, proc je potreba ty neziskové dotovat?
andula  - Re: Já byl vždycky chudej   |194.108.193.xxx |19.06.2008 16:36:00
ekonomické vzdelání bohužel v kulture nestací. je škoda, že Vám chybí jakýsi jemnocit pro národní hrdost, vlastenectví nebo jak to nazvat, aby to neznelo tak pateticky :-

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
151617181921
22
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib