gototop
01.07.2001 Predkola s otazníkem (Belmondo)    Tisk
Názory

Překvapilo mě to. Jedno z předkol Trampské Porty a Porty v lokále amerického typu - výčep, kulečník, hrací automaty, volně procházející popíjející a bavící se diváci, k tomu poslouchající porota a sem tam někdo ze sálu, většinou z jiné kapely. Hudba jen kulisou. Zíral jsem na to hemžení a na snahu soutěžních kapel zaujmout porotu. Šlo přece o postup, a to není málo.

Tak jsem začal pátrat a ptát se, co si o tom myslí samotní muzikanti. Rozdělili se na dva tábory - jedni to dosti důrazně a jednoznačně odsuzují a raději by hráli před několika diváky, kteří by pozorně poslouchali, a druzí naopak tvrdí, že to nevadí, jelikož je alespoň plný sál. Už je mi naprosto jasné a troufnu si tvrdit, že dnes trefím skoro s naprostou jistotou, kdo z muzikantů bude zastáncem toho či onoho tábora. Ten kdo hraje hudbu "hlučnější", je spokojen, kdo má písničky postaveny především na textech, ježí se mu vlasy hrůzou.

Vždycky jsem měl pocit, že ta naše hudba není (alespoň z větší části) muzikou hospodskou, a brát ji jen jako kulisu mi přijde jako určitý druh neúcty vůči ní. Pořadatele ovšem chápu. Náklady na takový koncert jsou takové, jaké jsou, a toto je jedno z řešení. I když třeba nouzové. Předkola těžko budou tak atraktivní, aby přitáhla hodně diváků. Nebo je řešením ono tolik polemizované Juppovo vybírání "startovného" za každou duši v soutěžní kapele?


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
jirka - mo, Pavouk na lyžích  - Re: Predkola s otazníkem   |.xxx |03.12.2001 13:39:00
Zajímavý téma... hrát v hospode a ješte k tomu výberové predkolo, to je urcite hodne velkej oríšek pro zacínající kapely. Hlavne pro ty "tiché". Koho to nezabije, toho to posílí, že? Obecne stejne nejvíc záleží na tom, kdo v tom sále sedí... pro me je hraní v hospode (a vyzkoušeli jsme ho jen dvakrát - jednou strašné, podruhé skvelé) spíš nepríjemné - za predpokladu, že je tam takovej rambajz, že lidi, kterí poslouchat chtejí ani nemohou. Ale je to prípad od prípadu.
Na druhou stranu pro predkolo je to hodne drsný prostredí. To jsou ty "zápisný" skoro lepší
Klokan  - Re: Predkola s otazníkem   |.xxx |03.12.2001 15:26:00
To by me zajímalo, do kterého tábora se na první pohled radí Hluboké nedorozumení ;). V písnickách casto dáváme duraz na text a bicí ani elektrickou kytaru nemáme, ale zároven chceme hrát tak, aby i divák nesledující text neusnul.
Každopádne si myslím, že pravda ej jako obvkle nekde mezi (jak to asi vyplývá i ze dvou zkušeností jirky-mo). Mnohem radeji hrajem pred poslouchajíím publikem než pred rozhemženým sálem. Jenže pozorné publikum není jediným významným faktorem, který pocit z koncertu ovliní. Navíc si ríkám, že by kapela nemela být skleníkovou kvetinkou, která se musí obskakovat. To že se obcas objeví v "hospode" jí rozhodne neuškodí (pokud to není jádro jejího vystupování). Sami obcas v jedné hudbe velice naklonené restauraci hrajeme a nestežujeme si. Mužeme si zde navíc dovolit odzkoušet nekteré nové písne nebo nápady na aparát, bez rizika, že nás za to hned nekdo odsoudí. A ty jamy po vystoupení tam stojí za to..
Na druhou stranu jsem už taky zažil pár koncertu v sálech, kde to vypadalo jak v hospode a o muzice to vubec nebylo.
A záver? Hospody bych se nebál, ale stejne jako u koncertu nebo festivalu je dobré se pokusit zjistit si, do ceho jdu..

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib