gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

30.10.2002 Proc židle na koncertech zejí prázdnotou? (Klára Svačinová, DDM Delta Pardubice)    PDF Tisk Email
Názory

Vím, že ne všechny koncerty trpí nedostatkem diváků. Vím, že ještě jsou na světě hudbychtiví lidé, kteří jsou schopni jít za dobrou muzikou světa kraj. Proč ale lidem imponují jen známá jména? Proč nechtějí objevovat nové zážitky? Protože jim jméno zaručí kvalitní zážitek?

Cesta muzikanta ke slávě je trnitá. Všichni se na výslunní nedostanou. Někdy stačí jen trochu diváckého zájmu a příběh se šťastným koncem začíná.

Za všechny jeden příklad.V Pardubicích funguje folkový klub Delta, kde se každých 14 dní, vždy ve čtvrtek konají koncerty. Praxe je taková: první čtvrtek v měsíci si zvou svého hosta Poupata, která tradici folkového klubu vlastně začala. Zbývající čtvrtek vyplňují další kapely. Nejedná se jen o folková seskupení, lidé zde můžou poslouchat bluegrass, country, folk nebo trampskou muziku. Snažíme se, aby jedna kapela byla místní, aby přilákala diváky a druhá si tak mohla rozšířit "klientelu".

Na jeden takový folkový čtvrtek jsme pozvali dvě úspěšné bluegrassové kapely: hradecké Pročne a brněnský Drive. Když se člověk podívá na letošní bilanci Brňáků, musí si říct,že s těmito úspěchy musejí hravě naplnit sál. Propagace byla stejná jako vždy, kapely zaručovali kvalitní poslech. Přesto přišlo šest platících diváků. PROČ ? Z důvodu špatného počasí, které v ten den bylo? Z důvodu koncertu nějaké rockové kapely, který probíhal v ten samý den? Nebo prostě lidé chodí na koncerty stále méně a méně. Je to uspěchaností doby, leností lidí v tomto přetechnizovaném světě, kdy si mohou vše pustit z cédéčka?

Myslím, že to je velká škoda. Lidi přijďte, stojí to za to!


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
raul  - Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |194.228.107.xxx |30.10.2002 17:56:00
Podobny problem je nedostatek mist, kde si mohou zejmena mlade a mene zname kapely kvalitne zahrat bez toho aby na koncerte prodelaly kdyz na ne prijde "pouze" 20 lidi. Jinak souhlasim, ze je to nejvic tou uspechanou dobou. Nestalo by za to tenhle problem trochu vic rozebrat - treba by se nekde naslo nebo by nekoho napadlo reseni, kdyby se o tom trochu diskutovalo
WW  - Re: Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |213.235.136.xxx |30.10.2002 22:02:00
No nemohu souhlasit.Nekdy zjara se konala akce "Kozeltour".Bylo to zajímavé obsazení,ale je
fakt,že jestli nás tam bylo cca 20 lidí bylo to moc.Poradatelu bylo více než posluchacu.Jen jaksi nikdo nevedel,co se vlastne deje.Nevim proc,ale byla to skoda.Je fakt,že na to že se tu treba 27.11.koná koncert Cechomoru,není nikde ani plakát
a ani zmínka.A tak to je všude,krome velkých mest.No ale zase opravdu jet na koncert nekam 300 km,který zacíná v 19,30 a více a druhý den jít do práce ci do školy je dosti nesmyslné.Nehlede na to,že vstupné není nejlevnejší a cesta... Ale zase si to clovek aspon porádne užije.No treba se vše zlepší a na koncerty zacne chodit aspon 30 lidí...Držme tomu pesti a uvidíme.Ahojk
Project  - Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |62.177.101.xxx |30.10.2002 22:50:00
Asi je to tak trochu zacarovaný kruh.Budu li chtít udelat v okolí ValMezu podobný koncert "bezejmenných" bude to velký risk. Zaplatím za zvukare okolo 5000Kc, Za pronájem sálu minimálne 1000Kc( a to je ten nejlevnejší), pozvu si sprátelenou kapelu, které bych mel dát alespon okolo 500Kc cestovného. To by pri prumerné cene vstupného 65Kc muselo prijít 100 lidí, abych neprodelal. A kde vám príjde na takový koncert 100 lidí? A když ty kapely nikde nehrají, tak je nikdo nemuže znát.Když je nikdo nezná, tak na ne nikdo nepríjde. A když na ne nikdo nepríjde... Tak si mužu( za peníze) pozvat jako tahák nejakou známou kapelu. To ale náklady rapidne vzrostou. To by tech lidí muselo prijít asi 4x tolik. To si málo kdo troufne.
Dalším asi velkým problémem bývá velmi slabá a podcenovaná reklama. Na to asi poradatelé velmi casto zapomínají. Nebo zbytecne šetrí
Paja Lisak  - Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |62.245.68.xxx |30.10.2002 23:14:00
Asi nemuzu komentovat, neb neznam vic podrobnosti, jen timto prosim paní(slecnu?) poradatelku, aby se nenechala odradit. Jednou snad nekde odhali pomnik bezejmeneho poradatele, a kapely s malo divaky (amaterske by bylo nepresne) si jich budou vazit, prave pro situace, ktere Klara popisuje v clanku. Klaro, diky Vam i za ostatni. (zcela vazne) Jo a pekne vanoce, kdyby jsme se do te doby necetli. Paja Lisak
PS: Pane "Project", ve Vasem regionu zvukare velmi preplacite,za 5t. slusni lide standartni koncertik nezvuci (snad jen velmi, velmi malo hvezd vyprodavajici saly kdekoli po republice).
pasha  - Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |193.165.128.xxx |31.10.2002 08:32:00
Kláro, Procne nehrajou a nikdy nehráli "bluegrass"...to je základ, vedet koho nebo co si poradatel do klubu pozve
Bělson  - Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |193.85.181.xxx |31.10.2002 11:17:00
Folkový klub v DDM Delta navštevuji pomerne pravidelne,rád si poslechnu i kapely ,které jsou méne známé. Myslím ,že propagace trochu vázne.
Najít nekde na internetu program je docela problém.Myslím,že by mohl být treba na stránkách DDM Delta ,nebo na serveru Folktime,Internetfolk..
Pokud jsem nejaký odkaz prehlédl,tak me opravte.
Belson
Školník  - Re: Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |194.228.18.xxx |31.10.2002 11:39:00
Ale propagace je tuším problém hlavne organizátoru (pokud ne, tak mne opravte) a pokud neudelají propagaci, tak se nemužou divit, že nechodí lidi. V dobe internetu si nemyslím, že by byl problém to zverejnit (Folktime, Folk & Country atd.), to by se ale poradatelé, správci webových stránek, potažmo manažeri nebo skupiny museli snažit
Lucie  - Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |62.168.57.xxx |31.10.2002 12:11:00
Propagace je urcite nezbytná u známých kapel. Pokud je ale plné mesto plakátu s neznámým jménem, moc to nepomuže. Mám to vyzkoušené pres elektronickou konferenci - asi 2 roky jsem tam zverejnovala koncerty jedné kapely a dokud se cást lidí z té konference neseznámila s kapelou osobne, na koncerty nechodili ani pres tu propagaci (ted když kapelu znají, chodí naopak hodne). Kdo najde rešení, jak dostat lidi na koncert neznámé kapely, je marketingový génius
Klára Svačinová  - Re: Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |213.151.66.xxx |31.10.2002 13:42:00
Chtela bych reagovat na reakce. Za Procne a bluegrass se omlouvám, ale je težké popsat styl hudby této skupiny. Myslela jsem si, že je k bluegrassu nejbližší. Co se týce propagace, každý mesíc roznášíme po Pardubicích program po všech verejne dostupných místech:do knihoven, Infocentra, do Domovu mládeže, na Magistráty, Padagogické centrum, ale i treba na vrátnici Telecomu nebo do výloh ke známým obchodníkum. Dále rozesílám e-mailem program do všech internetových casopisu a serveru. Zda program zverejní, je na nich. Placenou reklamu si nemužeme dovolit. Našim pomocníkem jsou i Poupata,která na svuj program dávají zmínku o celém mesíci v Delte. Tento plakát potom jezdí mestskou dopravou asi týden v mesíci. Program posílám také do všech místních redakcí novin. Pravidelne vychází v Radnicním zpravodaji, který se dostane do všech pardubických domácností zdarma. Nechám si poradit, jak propagaci ješte zvýšit. Za Vaše názory a podporu dekuji. Snad prežijeme i do dalších dnu, mesícu a roku i s naší muzikou. Klár
Jaroos  - Re: Re: Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnot   |62.24.75.xxx |31.10.2002 14:26:00
Do kalendáre FOLKtimu muže každý zadat akci nezávisle na adminovi. Je pouze na poradatelích, zda tuto možnost využijí. Pochopitelne bezplatne... :-
WW  - Re: Re: Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnot   |195.146.123.xxx |31.10.2002 15:22:00
Musím se opet ozvat.Opravdu sem tam se nekde clovek dozví,že nekdo nekde hraje.Já to mám sice do Pardubic cca 70 km,což není takový problém. Horší však je,že opravdu netuším a ani nevím jak zjistit program v Delte.Do Pardubic nejezdím nejak pravidelne a kdyby mi obcas kamarádi z kapel nedali vedet,že hrají a nebo kdo hraje,tak
opravdu nic nevím.Ale jak ríkal Jaaros,tak na
FOLKtime je šikovný kalendár (není sice úplný).
Jinak Delte preji jenom a jenom výdrž,protože je to taková komorní záležitost.Ahojky
Káča  - Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |195.128.196.xxx |31.10.2002 15:48:00
Na koncerty do Delty chodím dost casto. Musím však priznat, že když se rozhoduji jestli pujdu na koncert, tak mi hodne záleží na tom, kdo zrovna hraje. Zacátkem zárí jsem se rozhodla, že pujdu na Modrou kref, i když jsem je moc neznala. Byla to SUPER!!! Nebylo by možné porádat více jejich koncertu?
Podle mého názoru je propagace deltáckých koncertu dostatecná.
Dekuji Vám za príjemné hudební zážitky a preji hodne síly do porádání dalších skvelých koncertu.
Ořešák David Maroš  - Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |195.39.30.xxx |31.10.2002 16:38:00
Pokud porádám (v Brne) koncert nejaké kapely, která není z Brna, tak pouze v prípade, že s ní bude hrát ješte nekdo z brnenských kapel - jinak by návštevnost dopadla hrozne (pri vší úcte k mimobrnenským kapelám
Napr. na Folkovém oríšku (viz aktuální program) každý den hrají dve kapely z Brna a dve mimobrnenské.
Propagaci delám i pomocí Folktimu , casopisu Folk&Country, tradicne Radia Proglas, letos nove ješte s Ceským rozhlasem Brno; 100-150 plakátu visí na brnenských stredních, vysokých školách a v obchodech...
Placený výlep: to je problém, kdyby mi nekdo (=sponzor) dal peníze, tak mohu treba utratit 10000 Kc, návštevnost by se zvýšila, ale o kolik lidí? Když dám z tržby 1000 Kc na výlep, to je skoro zbytecné.
Myslím, že problém je v tom, že lidé treba o koncertu vedí, ale nejdou tam - mají zájem o známejší kapelu, nebo nemají cas (práce, rodina, jiné konícky,...). V souvislosti s Folkovým oríškem mi nekterí lidé ríkají, že byla špatne provedena propagace. Ale já myslím, že nemají pravdu. Pri propagaci, kterou si mužu dovolit, nemužu udelat o moc více. Problém je, že lidi nechodí!
A aby neznámá kapela mohla prorazit a aby na ni lidi chodili? To by ji napred museli znát. A znát ji budou, když kapela bude hodne hrát na koncertech.
Záverem: neznámé kapely musejí hodne hrát, ale pokud hrají mimo své bydlište-pusobište, at hrají s nekým místním, na koho prijdou aspon kamarádi a známí.
Martin Pospěch  - Re: Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |62.177.101.xxx |31.10.2002 21:15:00
Zdravim pane Lišák.
Máte pravdu, je to moc.Ovšem levnejší v podstate nejsou. A pokud ano, mají mizerné vybavení což je pro naši kapelu problém, na který naráží na spouste hraní. Máme 7 zpevu a 9 nástroju( z toho tak 5-7 socasne), což spousta zvukaru nezvládá technicky(pocet linek na mixu, málo slušných zpevových mikrofonu) a obcas taky poslechove- tohleto nedokáže ukocírovat.U tech dražších mám alespon jakous takous záruku, že zvuk bude ucházející. A myslím, že bychom s nimi i domluvili výraznejší množstevní slevu, ale s porádáním castejších pravidelných koncertu zatím nepocítáme.Asi i proto, že lidi tu taky nejsou moc navyklí chodit na folk. Ale pevne doufám, že se to brzy zmení...))
Martin Pospech (Project
WW  - Re: Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |212.11.116.xxx |31.10.2002 22:40:00
Pro Paja Lisak:Vis poradatelka to je osklive slovo.Jsem normalni zenska,kterou proste nebavi jen tak proflakat festival.Je to divne,ale staci mi kdyz slysim,zase se jim to povedlo,bylo to fajn a nebo kdyz nikoho neodradi destive pocasi nebo zima.Pomnik?Na co vsechny nas to bavi a jsme "silenci" se stejnou krevni skupinou.Vis to
poradatelstvi si uzijeme kolikrat vice nez divaci.
Ale jinak fandim kazdemu festivalku a podobne akci,protoze uz jich neni tolik.A lepsi je 20 divaku,kteri poslouchaji nez 200 (ted nevim jak je nazvat?)no proste jinych.A koncerty?Vis v malem
meste i treba okresnim jsi rad,ze aspon 1x za mesic neco podobneho je.Ale clovek se nesmi vzdat.
Pres leto se clovek nabazi a pres zimu doufa,ze se nekam dostane.Ale stejne diky.A pomnik nepotrebujem.Ten usmev spokojenych lidi totiz vyda za vic.Ahojk
Jan-Matej Rak  - Proc na nas nikdo nechodi?   |212.20.104.xxx |02.11.2002 03:03:00
Tech aspektu, ktere jsou ve hre je spousta. Nejdulezitejsi je, ze lidi DOOPRAVDY nemaji zajem,protoze kdyby meli, prisli by (ti kteri vedi). Reklama je taky dulezita. Kdyz mam nekde koncert, poslu poradatelum deset paradne provedenych plakatu (zadny hadry z xeroxu). Vzdycky je to stejny, kdyz prijedu. Visi dva - jeden na dverich a druhy na mistni vyvesce, kterou ctou jenom duchodci na prochazce se psem, aby zjistili, kdo jim zase ze spoluzaku umrel. Reklama se ZASADNE podcenuje(hovorim o vlastni zkusenosti) Reklama na internetu je navzdory sve flexibilite a dosazitelnosti pramalo ucinna.Z vlastni zkusenosti vim, ze lidi nejvic presvedci oznameni v papirovem kulturnim prehledu, pripada jim to nejak zavaznejsi, kdyz si to zakrouzkuji a polozi na stolek, zatimco internet je jen virtualni, vazne to funguje. Jakztakz se da spolehat pouze na prostory, kam jsou lidi zvykli chodit. Dam vam priklad. Uz trikrat jsem hral dva dny po sobe v Koprivnici a v Pribore. V Koprivnici pokazdy prisli DVA lidi. O den pozdeji v Pribore plno, z toho polovina lidi z Koprivnice. V Ceskym Tesine me nikdo nezna o nic vic, nez kde jinde. Vstupny bylo 100kc a chodili lidi primo z ulice. Kolem padesati lidi. Je to NEPREDVIDATELNE.
Je tezke sehnat organizatora, ktery vam zajisti aspon minimalni peniz (500kc)pri divackem debaklu. Tezko si v provincii domluvite lepsi vstupne nez 40 - 50 kc. (mam ozkouseno, ze smysl ma az tak 70-90kc, paradoxne prijde vic lidi)A uz vubec nesezenete organizatora, kterej by vas nahlasil OSA. Kazdy vam rekne, jak je vydiraji, ze na to nemaji (poplatek vetsinou v radu desetikorun), ale vy pak zjistite, ze kdyby vas hlasili, meli byste od osy na konci roku o nejakych 10.000 vic (kvuli stovce poplatku, kterou kdosi usetri nemate nic).A to nepocitam presne, jen hrube odhaduji.Vysledek je tedy zpravidla ten, ze ti vsichni, kterym jste se na festivalu v lete tak strasne libili vas ani jako organisatori nepozvou, ani vam jako divaci neprijdou (samozrejme jsou velmi mile a vzacne vyjimky, tem se omlouvam za tu pausalisaci). Jelikoz muzu srovnavat, musim rict, ze u kapel je to asi o 1.000 procent lepsi, pisnickar ma smulu takrka bezezbytku.A jistota jakehokoli nedejboze honorare roste u poradatelu zhruba timto smerem:Folkovy poradatel(zpravidla nadseny basak spratelene kapely)>>cajovna, galerie apod.>>jednorazovy poradatel, napr. oslava atd.>>mistni festival>>referentka mistniho kulturniho strediska>>pani ze stare skoly, organizatorka mistniho spolku pratel poesie.
Ale aby to nevypadalo, ze si chci stezovat. Neni to sice vzdycky jednoduchy, ale kdyz lidi prijdou, je to krasny a jsem moc rad, kdyz se jim moje pisnicky libi.A pres to vsechno hraju dal.Jelikoz me to bavi a porad v tom vidim smysl.
M
Slávek  - Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |81.27.192.xxx |02.11.2002 14:04:00
Asi není správné svádet vše na uspechanou dobu. Myslím, že lidi nechodí proto, že jim schází písnicka. Vetšina mladých kapel je sice technicky skvele vybavená, jsou to výtecní muzikanti, mají propracované vokály, ale folková a trampská muzika byla vždycky spíš o písnicce. A tu dneska, až na pár cestných výjimek (a ty nemají o návštevnost nouzi), diváci postrádají. Proc lidi chodívali treba na Wabiho Ryvolu? Že by byl nejaký kytarový virtuóz nebo zpevák s výjimecným hlasem? Ne, proste umel napsat písnicku. Byly by ješte kriklavejší príklady, treba Hutka smolil své ctyri akordy, neintonoval, ale clovek odcházel z jeho koncertu s pocitem, že to nebyly dve promarnené hodiny. Takové pocity bohužel mívám z mnohých koncertu takzvaných nových hvezd ceského folku..
Malej Honza  - Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |212.11.114.xxx |02.11.2002 23:00:00
Zdravim vas, ackoli posledni dobou uz na nic v konferencich nereaguju, napisu par postrehu, ktere vasim kapelam treba muzou pomoci.
1) Predne jsme vzdy vybirali klub, kde byla v budove hospoda, nebo bar. Lidi prijdou driv, popiji, poslechnou si muziku po koncerte zase popiji , pokecaji a jdou domu. Maji pocit prijemne straveneho vecera a prijdou zas. Nase hrani jsme vzdy brali jako soucast jejich vecera jako celku, z ktereho museji mit prijemny pocit. Ne jako nas izolovanej koncert.
2) Propagace. Pred kazdym vystoupenim jsem obehl s plakaty VS koleje v Praze, dali jsme inzeraty do Fanu (kdo neni z Prahy, tak je to sluzba, kde se za poplatek asi 400 korun objevi vas koncert v malem okenku na plakatu kultury pro ten tyden skoro na vsech zastavkach autobusu, metra, ve skolach, zkratka leckde). Rozeslat mail spriznenym lidem - my mame databazi lidi (asi 300), kterym zasilame pozvanky na koncerty. Jde o kamarady, nebo lidi, kteri si o zasilani terminu napsali. Dat to do FC, kalendare Folktimu. Nejvetsi efekt ma mailove pozvani (prijdou kamaradi a vezmou obvykle nekoho s sebou), nejmensi pak lepeni plakatu na kolejich (to jsem uz zrusil, stalo to mnoho casu, efekt temer nulovy). Pak taky vybranym lidem napisu den pred koncertem sms na mobil. A pak je taky dobry mit svou www, a knihu navstev, kde muzete s lidmi komunikovat.
3) Hrat hudbu, ktera je oslovuje (to by mel byt bod jedna, ale uz se mi to nechce prehazovat ). Nekdo tu psal, ze to neni o ekvilibristice hracu, ale o pisnicce. S tim stoprocentne souhlasim (my rozhodne nejsme kdovijaci muzikanti). Delat pisne s hezkymi melodiemi a texty o necem.

Pri nasem vstupnem 40 korun drive a 50 korun ted, za pet let hrani pri frekvenci jeden koncert za mesic (v klubech Trojicka, Salmovska a naposled Klamovka) jsme nemeli koncert, ktery by byl prodelecny a chodi na nas stabilne do klubu 50 - 80 lidi. Koncerty jsme si vzdycky organizovali sami. Obvykle v relacich 500 Kc za klub (Klamovka) ale treba i Trojicka (1300 Kc - coz bylo moc a proto jsme nasli jinou domovskou scenu), V Salmovske za 60% z vybraneho vstupneho (jeste pred rokem). Zvuk jsme platili obvykle 1000 Kc, ted vyuzivame svuj aparat.
Nemyslim si ze bych sezral vsechnu moudrost sveta, ale pomuze-li vam to, budu rad. Organizovani koncertu je predevsim o spouste prace, kterou je treba vykonat, ale pak Ti lidi prijdou. Nakonec Paja Lisak nas dlouho zvucil, tak to muze potvrdit. Zdravim te Pajo. ZA kapelu Nacas Malej Honza
zkf  - Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |212.65.200.xxx |02.11.2002 23:31:00
Autorku to samozrejme neupokoji, ale lidi uz netahnou ani ta velka jmena, byt je jejich vystoupeni sebevzacnejsi a kvalita zarucena. Nejcerstvejsim prikladem je mi koncert bratru Ebenovych v Plzni. Bylo to tady v Plzni v tomhle smeru pro ostudu nikoli poprve. Jinymi slovy, jenom v te znamosti ani reklame to neni.
Tak preji do Pardubic cim dal lepsi zkusenosti. Zbyne
Lisak  - (m.Honza) Re: Re: Proč židle na ...   |62.245.68.xxx |03.11.2002 01:15:00
Diky za pozdrav a pekny podzim. Nesmutnete vsichni, ona je to diskuse dokonce mnohem slozitejsi, nez ji zucastneni lici. Nove kapely si nevedomky sve produkcni problemy delaji sami pristupem. Jejich hrani neni samoucelne. Jde o hudbu (divaka nezajima, kdo ji hraje), ktera ho potesi, uklidni, odreaguje, zprijemni ustarany zivot. Pokud toto kapela splni, pak divak prijde i na pristi koncert, pokud ne, uz neprijde. Misto toho vsichni hledate zakopaneho psa v propagaci, penezich, ci jinych bubacich. Kapely, sahnete si do svedomi, nahrajte si svuj koncert v kuse na video, v odstupu si ho doma puste, a objektivne zhodnotte, je li to pro Vas divacky tak super, ze by jste na sebe prisli znovu. ??? Nikoho samozrejme nehodnotim, vsichni jednou zacinali, jen Vam vsem preju trochu vice skromnosti. Pekny podzim preju, a hodne uspechu vsem (vazne)
Lisak  - (M.Prospech) : Proč židle na koncertech...   |62.245.68.xxx |03.11.2002 01:50:00
Jak Vas tak posloucham, asi se prestehuju do ValMezu. :oD Technicke vybaveni, obzvlast na zacatku kariery, je sice v CR problem. Tzv, nejhorsi je prvnich deset let a pak uz to jde. Ale spis bych videl problem ve zvukarich. Zvukar neni majitel tecniky (jak tomu v 90% bohuzel byva), ale zvukovy a hudebni reziser co by mel odvadet totoznou praci, jako ve studiu pri nahravani. A po pravde, kolik zvukaru si to uvedomuje a dle nejlepsiho svedomi to dela (i v pripade zvuci li neco co ho nebavi). Svete div se, dobre zvucit se da navic i s tech. muzeem. Draha krasna tecnika jen lecktere "cune" zachranuje od ostudy, bez jeho velkeho pricineni. Do ValMezu to neni daleko temer odkud koli z republiky. Nevim, ale zkuste pozvat nekoho od jinud. Za 5t. Vam prijede rado spousta zvukaru i 300km, pro ktere je banalni samozrejmosti 7 zpevu a 9 nastroju. Pak mozna mistni majitele techniky pochopi, ze ziskanim penez na techniku jejich starosti nekonci, ale teprve zacinaji. Necham mudrovani jelikoz s Vami vlastne souhlasim, jen popreju hodne stesti, at se kapele dari. Paja "Lisak" Jindra
Lisak  - (ww) Re: Proč židle na koncertech..   |62.245.68.xxx |03.11.2002 02:02:00
Jo jo. Souhlasim (to vlastne stejne neni podstatne :oD ). V prispevku jsem mel na mysli vyrazem bezejmeny poradatel cloveka, co akci dramaturguje a soucasne financuje z vlastnich. Ostatnim dobrovolnym poradatelum diky platilo samozrejme take
Lisak  - (Pasha) Re: Proč židle na koncertech...   |62.245.68.xxx |03.11.2002 02:10:00
Proc nenenenehrajou a nehrali bluegrass? Treba ho hrat nechteji. :o
Martin Pospěch  - Re: (M.Prospech) : Proč židle na koncertech...   |62.177.101.xxx |03.11.2002 20:40:00
Ješte zdravím,
z níže uvedeného jsem pochopil, že jste taky zvukar(z Prahy?)a tak by me zajímalo, jakou zvukovou aparaturou a vybavením disponujete vy a v jaké cenové relaci se pohybujete(pokud nechcete verejne, napiste sem: mpospech@volny.cz)treba se domluvíme...
Nas teda zvucil clovícek, který pres týden opravdu maká ve svém nahrávacím studiu a byli jsme s ním v podstate spokojeni. Ale taky se nám stalo, že nás zvucil clovek(z Vizovic) s asi známejším jménem(než náš studiový) a s asi srovnatelným aparátem.
Na první akci- festiválku mel problémy s mandolínou.Nehrála.Co na tom, že jsme mu tvrdili, že pred chvílí jsme ji ladili bez problému linkou a pri posledním hraní bez problému hrála.Tvrdil že je to v nástroji. Asi po deseti!!! minutách rešení-nerešení jenom tohoto problému(na nazvucení celé kapely se pocítalo s desíti minutami)jsme ho nakonec donutili prehodit linku z kytary a ejhle- mandolína hrála.Asi šnura...To nám bylo vynadáno, že si máme vozit šnury vlastní.Nebyl by to pro nás samozrejme problém, šnur máme dostatek.Lec jsem se zatím na žádném festivalu nesetkal s tím, že by si kapely vozily vlastní šnury.Samozrejme, že z plánovaných 35 minut vystoupení jsme byli rádi, že jsme si zahráli alespon tech 20!!!
Asi za dva mesíce jsme se s tímto zvukarem setkali na dalším festiválku. Jaké bylo naše zdešení, když jsme opet meli problémy s nazvucením mandoliny!!! A tím pádem opet vystoupení dlouhé sotva 20 minut!!!
A nemluvím taky o velkém žhavení telefonu pred nekterými vystoupeními a presvedcování, že nám opravdu nestací 12-ti vstupý mixážní pult(na co ti poredatelé vlastne chtejí poslat požadavky na nazvucení, když se nás pak stejne snaží ukecat na omezené nazvucení?). Párkrát jsme, abychom si zahráli, dovezli a použili i 3ks.našich mikrofonu Shure beta 58. Párkrát jsme si i kvuli temto "prehnaným" požadavkum nezahráli.
V podstate nemám nic proti sebestarší aparature. Stací mi jakékoliv trochu slušné odposlechy a trochu ucházející mikrofony. Na ceské AMD snad folk už (doufám) nikdo nezvucí.
Díky za prání. Vám at se darí také.
Martin Pospech.
Martin Pospěch  - Re: (m.Honza) Re: Re: Proč židle na ...   |62.177.101.xxx |03.11.2002 21:05:00
Ješte k tomuto tématu...
Propagace bohužel není problémem jenom nás neznámých kapel. Pred dvema léty jsem z kulturního prehledu zjistil, že, tuším že na den detí vystoupí na Vsetíne Žalman a spol!!!
Prišlo žalostne málo lidí(sice pršelo)-asi dvacet, ale hráli skvele i navzdory sychravému pocasí a teplote okolo deseti stupnu. Byl jsem poblíž, když se Žalman ptal na propagaci a byl mu ukázán krásný veliký plagát. Ale jakkoliv jsem se díval cestou zpet na vývesky, nikde jsem na nej nenarazil.
Taky chci ríct, že se snažíme natácet se videokamerou na vetšine vystoupení a následne to s kapelou rozebíráme. Samozrejme se najdou vždy nejaké chybicky, ale ve vší skromnosti(opravdu!) mužu prohlásit, že za naší muzikou si stojím!!!
Preju všem pohodu.
Martin Pospech
Petr Sedláček  - Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |80.95.100.xxx |04.11.2002 11:39:00
Protože my, muzikanti, nehrajeme takovou muziku, která by lidi na ty židle privedla. A pokud hrajeme, tak se to neví. A rekl bych, že to není tím, že nevisí dost plakátu. Mám pocit, že to chce hodne trpelivosti. Mejte se bájecne
WW  - Re: Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |212.90.231.xxx |04.11.2002 20:29:00
No nemohu souhlasit.Já jsem schopna prijít na jakýkoliv koncert,jen o nem vedet.A že se nehraje ta správná muzika?To není pravda,každý si najde tu svoji.Ale v dnešní dobe je to tak,že si každý asi radeji zaplatí vstupenku treba na Zahradu a vidí 15 - 20 kapel,než aby zapaltil za jeden koncert 100 - 150,- penez.Presto bych rekla,že kdyby bylo více informací o koncertech,bylo by lépe.Já se vlastne o koncertech dozvídám hlavne z netu a pak od známých.Tak nevím kde je chyba.Ale trpelivost clovek mít musí.Jen me mrzí,že na nekteré kapely clovek musí cekat na festivaly, protože jinde nemá šanci se na ne dostat.Takže hodne štestí muzikantum a asi i té trpelivosti. Zase na vás zacneme chodit.Ahojk
Martin Pospěch(Project)  - Re: Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |62.177.101.xxx |04.11.2002 22:47:00
Svatá pravda, trpelivosti to chce mraky. Jen mám veliké obavy, že ta trpelivost by taky mohla být pro kapelu porádající pravidelné(ale v podstate nenavštevované) koncerty asi moc drahá. Prodelávat na takovém poredu si snad muže dovolit klub, který prodelek dorovná výtežky z více navštevovanejších programu toho klubu.
Kapela, která by si mela pronajmout sál a prodelat treba 2000 penez si myslím, že takovýto koncert usporádá ješte maximálne 1-2x.Pak s tím jistojiste sekne.A není divu. Každý z muzikantu má jiste problém ufinancovat si sám své nástroje, vybavení a jejich údržbu a jiste nemá zapotrebí ješte doplácet nekolik stovek mesícne na nevydarený koncert.
Tot muj názor. Mejte se. Martin Pospech.
MK  - Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |193.179.126.xxx |08.11.2002 11:30:00
No jak jsem se dneska docetl, tak oni lidi nechodej ani na fotbal. Prý nehostinné stadióny, nepohledná hra, málo gólu, fotbalisté lidem vzkazují: když chcete pískat tak radši nechodte, místo aby premýšleli proc lidi pískaj. Naopak ale na hokej chodí lidí víc - stadiony poskytují doprovodné akce, hra je svižná, akcní, dramatická, dost gólu
zkf  - Re: Re: Proč židle na koncertech zejí prázdnotou?   |212.65.200.xxx |08.11.2002 22:34:00
Nechci nejak moc do teto reakce nejak moc ryt, ale rekl bych, ze vyssi navstevy na hokejovych stadionech jsou spise dusledkem uspechu z minulych sezon. Dospely fotbal v tomto smeru spise skomira. Samozrejme ta zminka o neadekvatni reakci fotbalistu na piskani lidi byla docela na miste.
Na strane druhe bych nikomu prilis nedoporucoval chodit na hokej na Spartu, kde se nemate ze strachu jit kam vymocit a nemate jistotu, ze se nebudete obcerstvovat z recyklovanych tacku... V Plzni zase vladne docela nechutny fanatismus a navic jsou tam ochotni prodat vice listku nez je kapacita, takze se tam neda ani dychat a pokud tam jdete s desetiletym synem, tak musite mit strach, aby ho neuslapali. S temi goly a sviznosti uz to mimochodem taky na hokeji neni, co to byvalo..

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
15161718192021
222324
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib