gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

Velké recenze Malé recenze Dobře uleželé recenze Povídačky Vyšlo jinde Hrubky Hrubky
11.10.2006 Co delat s návštevnickou krivkou na FOLKomíne i jinde (Tomáš Hrubý)    PDF Tisk Email
Povídačky

Ve své včerejší reportáži z FOLKomínu jsem se rozhodl zakončit pochvalně a nemíchat do víceméně zpravodajského žánru své otázky. Protože mi ale nějaké nevypsané na konci zbyly, položím je teď vám, kteří byste chtěli diskutovat o problému, který se ale  vůbec netýká jenom popisovaného festivalu.

Řekl bych, že FOLKomín se chová jako typický městský festival. Tedy takový, na který se dá snadno přijet, snadno z něj odjet a většina návštěvníků si na něj vlastně jenom odskočila z domova. (Samozřejmě nic neplatí stoprocentně: zdravím moravskoslezskou sekci Žalmanova fanklubu.) Takže na začátku akce návštěva nic moc, pak rostla tak, že zhruba ve dvou třetinách programu už nebyly žádné volné židle (ne, žádné desetitisíce diváků tam v tu chvíli nebyly: prostě připravovači židlí nepočítali s vyšší návštěvou; konec konců sedět se dalo i jinde). Jenže pak, zatímco festival gradoval, posluchačů začalo mírně ubývat. Někteří z nich se se mnou přišli osobně rozloučit, jiní chyběli při slosování vstupenek: prostě nejde jen o nedoložitelný dojem. Přitom do doby odjezdu pověstného posledního autobusu z Třeboradic chybělo ještě několik hodin (z civilizovanější Hostivaře odjížděly poslední autobusy ještě půl hodiny po půlnoci?). Co s tím? Trvat na gradaci programu bez ohledu na to, že ti nejlepší paradoxně vystupují před řídnoucím publikem? Nebo se přizpůsobit? Ale jak? Nebo je to celé ještě jinak?


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Lucy  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |62.209.196.xxx |11.10.2006 08:57:00
Moravskoslezská sekce dekuje.
Težko ríct, nekterí z návštevníku možná byli rodice s malými detmi, kterí si zašli v rámci odpolední vycházky a museli pak ratolesti uložit, nebo dospívající mládež s omezenými vycházkami, ale asi byli i takoví, kterí si opravdu jen odskocili z domu a když jim pripadalo, že už tam sedí dost dlouho, zase se zvedli a šli domu - jinými slovy, nebyli tam lidi, kterí by po skoncení koncertu nemeli kam jít a zustávali tam na noc. Sice tam byl jam, ale o hodné paní z bufetu se radeji rozepisovat nebudu. Nebo možná nekterí prišli jen na nekoho konkrétního. To se nám stalo na Porte, kde odredovaná mládež po vystoupení Petra Bendeho houfne prchla a na Kamelot zbyla polovina diváku. Ovšem kdybyste chteli nechat na konec nejaké méne známé tváre, možná už by pak vubec nemeli komu hrát... Verím, že organizovat takové akce je hrozne težké a nejisté a všichni, kdo se do toho odhodlane pustí, mají muj obdiv, nikdy neví, ceho se vlastne za všechnu drinu nakonec dockají. Ale festiválek je to hezký a s príjemnou atmosférou, rozhodne to nevzdávejte.:-
vašek müller  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |88.101.74.xxx |11.10.2006 09:25:00
A kolik tam bylo tech lidí v tom nejsilnejším momente?
Pochvalná reportáž to byla hezká a verím, že si to všichni užili. Ale o úspechu ci neúspechu frstivalu rozhodují vždy svým poctem diváci
Black Bart the P08  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |85.70.201.xxx |11.10.2006 20:10:00
A co to presunout ven? Festáky pod otevreným nebem jsou prece jincí kafe..
Lucy  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |217.196.214.xxx |11.10.2006 20:15:00
To bylo venku. Akorát že v uzavreném dvore, ale hezky na slunícku. Až se k tomu nekdy dostanu, možná ti ukážu fotky, ale bohužel mám 2 mesíce zkluz ve zpracování.:-
 - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |193.86.244.xxx |11.10.2006 22:31:00
Jó holt se porád flákáš po koncertech Žalmana a fotky nebohých písnickáru se ztrácí pixel po pixelu... Zajistíme ti na Nákypu prípojku k internetu a budeš makat..
Lucy  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |217.196.214.xxx |11.10.2006 23:28:00
Ok, a já jsem ríkala, že dorazím? Já totiž nevím, my máme inventuru a netuším, co se bude dít.
A dostanu i pocítac nebo si mám vzít vlastní
Lucy  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |217.196.214.xxx |11.10.2006 23:31:00
Když už jsme u Nákypu, ten ješte taky nemám zpracovaný ani lonský, protože jsem tam mela poprvé nový foták a nasekala 500 hnusných fotek, které je mi líto vyhodit. :-
Tomáš Pohl  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |80.188.72.xxx |12.10.2006 14:48:00
Já nevím cím to je, ale na Barikádovne nikdo neodchází pred skoncením koncertu Vaška a Evy. Prece si nenecháme ujít záverecný chorál : Tak dobrí prátele, se možná nesejdem..
Ale my se sejdem dyck
Lucy  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |62.209.196.xxx |12.10.2006 16:05:00
To je ono, možná by to ctelo nejaký záverecný chorál. nebo záverecný hvizd.:-
Tomáš Pohl  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |80.188.72.xxx |12.10.2006 16:32:00
Lucy, a skocíme si spolu valcícek na Bílkou orchidej, co ríkáš ??
-toh-  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |193.85.147.xxx |12.10.2006 17:08:00
Vašku, císlo Ti nereknu, možná se k tomu vyjádrí nekdo povolanejší. Velmi približným odhadem: jak jsem napsal, nebyly tam desetitisíce. Ba co víc, nebyly tam ani tisíce; byly tam stovky, a rekl bych, že jich nebylo zas tak moc.
Ale odmítám paušálne souhlasit s tím, že úspech ci neúspech festivalu je prímo úmerný poctu diváku. Snad úspech komercní, to ano (i když i tam si umím predstavit, že to není tak jednoduché.) Ale jinak by to znamenalo, že cím vetší festival, tím lepší: s tím proste nelze souhlasit. Když vynásobím plochu nádvorí zámku v Námešti nad Oslavou poctem festivalových dnu, stále nedosáhnu poctu diváku Stodoly Michala Tucného. Je snad kvuli tomu Stodola úspešnejší (je to, doufám, zhruba totéž, co "lepší"?) než Folkové prázdiny? Rozhodne nesouhlasím (prestože vubec není špatná). Nevím, jestli by FOLKomín byl príliš úspešný, kdyby se na nej prihrnulo lidí jak v 80. letech do Svojšic a vetšina z nich by pak festival strávila za vraty v hostivarských ulickách.
Každý návštevník muže mít kritérium úspešnosti pro festival, který navštívil, jiné. A co se týce poradatelu, tak tam jde asi o stupen naplnení jejich ocekávání. (Ano, hlavne ocekávání návštevnosti, ale i jiných vecí.) Mám osobní pocit, že jsme jako poradatelé asi meli ocekávání (návštevnosti) vetší (a tudíž nás mužeš zaradit mezi neúspešné). Za prvé to ale neríká nic o kvalite predvedeného, kterou jsem se snažil popsat. Za druhé: spíš než mezi neúspešné bych se hlásil mezi nespokojené. Kdo je se sebou spokojený, ten už totiž trochu umrel
BB the P08  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |85.70.201.xxx |12.10.2006 20:26:00
Pfff...chorál! Za starých casu byla na záver dycinky vlajka a hymna. A pak zrnení až do rána.
To byly konce
Tapi  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |213.168.161.xxx |12.10.2006 21:11:00
A co takhle vyhlásit, že se posledním trem divákum vrátí vstupné
Kuba Horák  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |84.244.121.xxx |12.10.2006 21:57:00
Vašku, jsou lidé, kterí cítí festival jako koncert, setkání, spojení...a to se nekdy povede lépe ctyrem stum diváku než peti tisícum. Tvé vety a tvuj názor má nádech ekonomických ukazatelu, ale vždycky to tak proste není - a není to tak napr. tehdy, když si to ten, kdo to porádá, užije, i když mu neprijdou ty zminované tisíce. Má to proste podle mne více úhlu pohledu, než práve ten jeden pocetní
Lucy  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |217.196.214.xxx |12.10.2006 23:00:00
Posledním divákum se rozdávaly CD. :-
Lucy  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |217.196.214.xxx |12.10.2006 23:06:00
Vlajka snad ješte nekde je, treba na Mohelnicáku, nevím, jesti No to se ví je hymna, ale neco na ten zpusob by se možná dalo vymyslet - vlastne, to by odpovídalo navrhované variante Evy a Vaška o sejítí se dobrých prátel.
Tomáši, mužem to zkusit, i když já mám radši Tennessee waltz, ale to asi Eva a Vašek ješte nezvládli, meli bychom jim to navrhnout. :-
Tomáš Pohl  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |85.70.37.xxx |12.10.2006 23:10:00
Lucko, koukni se jim na web, ti zvládnou všechno od Pramínku vlasu po Nabucco. Ten walz dáme na príštím srazu, ne
Lucy  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |217.196.214.xxx |12.10.2006 23:21:00
Dobre, beru te za slovo. Já jsem letos valcík tancovala s manželem, mám natrénováno. A mám na to svedky i s fotodokumentací. ;-
Pavel N  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |193.179.143.xxx |12.10.2006 23:26:00
Ahoj Tomáši,
naše návšteva na Folkomínu nebyla sice prvoplánová, ale výborne se nám hodila do pražského trídenního hudebního víkendu. A vubec toho nelituji, že se nám podarilo tento festiválek navštívit. Z pozice návštevníka je mi jedno jestli príjde pet tisíc nebo pet set diváku, rozhodující je pohoda a milá atmosféra. už druhý rok s prátely jezdím kousek od Ostravy na malý trempský festiválek na Hutuv ranc v Podlesí u Vítkova (pro Vás v Praze je to asi divoký východ). Na této akci hrají vesmes kapely z regionu severní moravy a i s muzikanty jej navštíví tak stovka lidí. Ale ta atmosféra je nepopsatelná. Vstupné majitel vybírá formou dobrovolného príspevku do klobouku a výtežek rozdelí mezi muzikanty na cestu.
Chápu, že vetšina festivalu takto nefunguje a poradatel je na poctu diváku životne závislý, ale urcite tem menším festiválkum a jejich poradatelum držím palce a fandím
Tomáš Pohl  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |80.188.72.xxx |13.10.2006 09:17:00
Puvodne jsem se nechtel vyjadrovat, protože vlastní hnízdo se nemá chválit ani do nej.. jak to ríci spisovne ?
Problém bude podle mého názoru práve v tom, že festival se koná ve meste, kde to má vetšina lidí kousek domu verejnou dopravou ( Jsou výjimky dekuji Pavlovi, Gábce, Lucy a všem prespolním kamarádum, že dorazili). Ono sedet od 13 do 23 hodin na zadku a poslouchat 13 úcinkujících, jen obcas to prerušit párkem nebo pivem, to vydrží jen takoví cvoci, jako jsem já. Letos jsem absolvoval v podstate celou Telc vcetne nekolika dní v dešti. Doma mi ríkají, že jsem magor, ale s malým Em. Takže ovlivnit proudení diváku asi neumíme. Naopak festival, který je na "zelené louce" nezná nocní spoje a divák muže odejít do stanu nebo lehnout pod širák, když nehce poslouchat, takže asi radej sedí na muzice. Ale vše je pro me a pro mé kamarádky a kamarády z FT duvodem k premýšlení, protože FOLKomín 2006 je mrtev , at žije FOLKomín 2007. Díky všem, kterí prišli, zejména tem, co jim nocní autobus nebyl nic platný a ahoj za rok
Danča  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |212.47.6.xxx |13.10.2006 10:04:00
Ano, presne. Nechtelo se mi zapojovat do diskuse, ale presne o tomhle jsem premýšlela a naprosto s tebou souhlasím, Tomáši
vašek müller  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |62.177.85.xxx |15.10.2006 19:59:00
Jasne, nemyslím to nejak striktne. Pokud se pohybovala návštevnost v rádu stovek, tak je to hezké. Bez jakékoli ironie nebo nadsázky.
Proste - pochvalných reportáží a clánku vychází na FT mraky a chtel jsem vedet, zda to nebylo "poradatelé a muzikanti sobe".

Samozrejme vím, že kvalita festivalu se nedá hodnotit jen podle návštevnosti, i tvému príkladu rozumím, ostatne na Folkovky do Námešte mi stojí za to jezdit na otocku dveste kiláku tam a po koncerte zase zpet a Stodola me nezajímá, ani kdyby byla za rohem (nic proti ní).
Ale uprímne si myslím, že koncerty bez diváku nejsou to pravé orechové.
vašelk müller  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |62.177.85.xxx |15.10.2006 20:03:00
Viz. odpoved na príspevek -toh.
Nemyslím to ekonomicky,ale tak, že festivaly a koncerty bez diváku fakt nejsou nic moc. Rozhodne to nemylsím tak, že jen monstrakce slibují kvalitní zážitky. Takových je nás hodne, co uprednostnují spíš komornejší akce.
Kuba H.  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |84.244.121.xxx |18.10.2006 01:18:00
V tomto souhlas. I s tím (trochu na jiné téma, ale proc to nepripomenout), že se na FT opravdu dost chválí..ostatne - ve folku se vubec moc chválí. Nechce o tom nekdo napsat clánek:
Renata =o)  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |213.220.242.xxx |18.10.2006 20:34:00
Jsem jednou z tech, kterí odešli predcasne (po Braxovi a jeho BB). Byli jsme od zacátku a práve pro svojí "intimitu" se mi na Toulcáku moc líbí. Dramaturgie byla výborná - strídání "hlucnejších" a "hloubavejších" bylo príjemné nejen uchu.
Casný odchod lze pricíst bolavým zádum a bolavé hlave. Možná, kdyby byl zvuk trochu tlumenejší (stežuji si na hlasitost, nikoli na kvalitu - ta jako vždy výborná i s bidlem =o)),vydrželi bysme déle,ale zase na druhou stranu, videli jsme všechny ty, které jsme videt chteli. Otázka je pak urcite preferencní. Berte, prosím tento príspevek, jako malou kapku k hledání odpovedi v názvu. Loni jsme vydrželi do konce a na príští Folkomín urcite pujdeme a budeme se zase tešit, protože je to poslední festival, který ten rok navštívíme =o)
Renata=o
Gábina  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |62.168.45.xxx |20.10.2006 23:22:00
Ahoj Tome,trochu se stydím,ale navštívila jsem tyto stránky prvne.Folkomín byl moc pohodový,dík.Bylo u vás príjemne,škoda,že jsem si to díky teplote tolik nevychutnala.
Jo a o zážitcích z tramvaje,když jsme v pul 4 ráno jeli z Folkomínu do centra,ti už nekdo vyprável? Nekdy zas(možná tentokráte v Ostrave) Aho
-toh-  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |62.177.117.xxx |22.10.2006 17:58:00
Díky moc za "malou kapku k hledání odpovedi": doufal jsem, že takhle mi návštevníci odpoví a vysvetlí. Tak ahoj za rok na FOLKomíne a treba i nekde na jiné muzice
-toh-  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |62.177.117.xxx |22.10.2006 18:03:00
Ahoj Gábino,
je sice docela možné, že jsi psala Tomáši Pohlovi, ale stejne Te vítám na Hrubkách i na Folktimu. O ceste ranní/nocní tramvají jsem nic neslyšel (ale umím si predstavit, že se tam nekdy dejí veci...). Taky mi nikdo vlastne nerekl, co se dalo v Toulcáku delat poté, co nás milá paní vyhodila z jídelny (nebo co to je). Prý se snad hrálo a zpívalo naproti, v "umelecké šatne", je to tak
Oli  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |212.71.129.xxx |22.10.2006 23:04:00
Hrálo a zpívalo se krásne, byla tam sice vetší zima než v jídelne, ale zato nás nikdo nevyhazoval a Klokan a spol to jistili jako vždy. Nádhera
Gábina  - Re: Co dělat s návštěvnickou křivkou na FOLKomíně   |62.168.45.xxx |24.10.2006 18:37:00
Ahoj, nádhera to byla a když došlo pití, chodili vyslanci vedle do herny na pivo.Dokonce nám ho nechali i ve skle:o

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
15161718192021
2223
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib