gototop
08.09.2004 Mohelnický dostavník pohledem neotrelým (Tomáš Hrubý)    Tisk
Povídačky

Může se to zdát neuvěřitelné, ale jeden z nejdůležitějších festivalů našich žánrů Mohelnický dostavník, jsem minulý víkend navštívil poprvé v životě. Má to výhodu jistého ujištění, že život nekončí, když si dokážu po tolika letech připravovat neotřelé zážitky... Většině z Vás, kteří jistě na Mohelnický dostavník běžně jezdíte, se tak může při čtení následujících řádků zdát, že občas objevuji Ameriku, za což se dopředu omlouvám. Má to výhodu, že se na Mohelnický dostavník dokážu podívat s nadhledem, jakého už asi nejsem schopen u festivalů, jejichž jsem pravidelným hostem.

Tak se tedy dívám a žasnu. Ano, moc se mi tam líbilo. Klobouk smekám před Aligátorem - stejně tak, jako mu zhruba každou půlhodinu děkoval někdo z pódia, dojatě, jistě upřímně a určitě zaslouženě. Ale nechtěl bych zůstat jen u konstatování, že to dělá dobře a že je s tím hodně práce. Přestože jsem o Mohelnickém dostavníku mnohokrát slyšel, četl, viděl fotky, teprve když jsem se nadechl atmosféry, žasnu: Mohelnický dostavník je stále pevně zakotven v 70. letech, kdy vznikl (letos proběhl 30.

foto: Dušan Trličík ©

Osadní vlajky na Mohelnickém dostavníku

foto: Dušan Trličík ©

očník). Mohelnický dostavník je v podstatě trampský festival! Vedeme debaty o tom, jestli na Zahradě smí hrát Iva Bittová, když si její skladbu nemohu hned po koncertě střihnout u ohně. Ve stínu těchto debat mně připadá úžasné, jak si Mohelnice dokázala udržet napětí mezi duchem festivalu, který - chci-li mírně zjednodušit - nemohu nazvat jinak, než trampským, a dramaturgií, která na nějaké škatulkování samozřejmě vůbec nedá. Nejvytleskávanějšími položkami byli (bez použití potleskoměru a tudíž bez záruky) Žalman a spol., Janoušek - Lenk - Redl a Fleret s Jarmilou Šulákovou. Ano, folk-rockový, často až brutálně-folklórně-metalový Fleret. A tleskalo mu publikum, které mělo na hlavě tolik širáků, že mi vždycky nějaký z nich vadil ve výhledu na pódium (jediná nevýhoda ducha Mohelnického dostavníku, na kterou jsem přišel). Publikum, které poměrně často slyšelo z pódia pozdrav "Ahoj, kamarádi," který by na jiném velkém festivalu zazněl většinou asi jen v ironickém kontextu.

Ti, kterým vadí tolerantní atmosféra Zahrady, kterou považují za příliš vlažnou ("Vypískejme ty, kteří se nám nelíbí!"), by asi byli na Mohelnickém dostavníku spokojenější. Rozdíl mezi nejnižší úrovní zdvořilostního potlesku (ani zde se nevypískává) a frenetickým nadšením byl výrazně větší, než na co jsem zvyklý odjinud. K divácky nejoblíbenějším titulům patřili kromě výše uvedené trojice Hop trop, Daněk - Dvořáček, Nezmaři s Miki Ryvolou a Kamelot - prostě všichni z úzké folkcountryové špičky, kteří se zúčastnili. Na druhém konci stupnice skončily kapely, které se nevyskytují v prime timech velkých festivalů příliš často: Modrotisk a Zrcadla. Škoda: mně naopak právě proto zajímaly - zejména chodská, hodně tvrdě folkrocková Zrcadla s dudami v sestavě, která jsem neuvěřitelně dlouho neslyšel. Modrotisk nějak nedokázal nalézt společnou řeč se zvukařem Františkem Petříkem a pokud bych chtěl na nějakém příkladu ilustrovat rčení "zvukař je zazdil", těžko bych našel lepší situaci, než zmiňované vystoupení Modrotisku. (Zbytek festivalu byl nazvučen celkem slušně, až na to, že Petřík sedící v hloubi přistaveného kamiónu všem soustavně ořezával hloubky.) Musel jsem tak konstatovat, že jsem se (zatím) mýlil, když jsem prognózoval - k nelibosti obou kapel - že by se Modrotisk mohl stát druhým Copem. Úloha charismatického frontmana je (i) v našich žánrech větší, než jsem odhadoval.

První, co se jako informace o proběhlém Mohelnickém dostavníku na mnohých webech či jiných  místech objevilo, byl přehled oceněných či vítězů. Podotknu tedy jen, že všelikých cen je na tomto festivalu skutečně požehnaně (např. mě pobavilo udělení ceny města Mohelnice skupině Úhel pohledu Mohelnice) a že jich vyberu jen pár. Z kapel přihlášených do páteční soutěže (bohužel jsem stihl jen závěr) získala cenu odborné poroty Hrdza Prešov, cenu diváků Celtic Cross Ostrava (Hrdza skončila druhá). Mohelnický chechták (cena za nejvtipnější text) si odvezla kapela Šmehydlo za píseň Pes. K textům se váže i Cena za krásu slova Radia Proglas, kterou udělil Milan Tesař (kterému jsem v mohelnickém rozrušení říkal Miloši a tímto se mu omlouvám) Mirkovi Vepřkovi ze skupiny Alibaba za text písně Unavení koně. Velmi prestižní cenu Mohelnický zelňák (nepřítomný Robert Křesťan: "Mohelnický zelňák je moje nejoblíbenější cena. V ostatních mých cenách dobroty nevznikají.") byl udělen Radku Tomáškovi, který zazpíval v neděli se Simply The Four. A myslím, že za ocenění se zde považuje i vybrání k tradičnímu příjezdu na koni či v dostavníku (v podstatě slavnostní zahájení Mohelnického dostavníku, chápu-li správně), což jsem zatím nikde uveřejněné nenašel. Tak tedy: v dostavníku přijela skupina Lístek, pohled na svět z koňského hřbetu si vyzkoušela Hanka Skřivánková z Jarretu.

Účinkující kapely či písničkáři, jejichž jména ještě nezazněla: Folk team, Poutníci, Terebint Brno, BG Comeback, Pouta, Vodopád, Modrá kref, Berušky, Koňaboj, Kajkery, Pouta, Alena Vítová, Tempo di vlak, Eagles & Horses, Kapitán Kid, v soutěži Špunt Přerov, Pidilidi Pardubice, Náhoda Němčice nad Hanou, Rampa Music Šumperk, Morgána Ostrava, Do větru Svitavy, Přístav Brno. Uváděli Josef Mlok Grim a dvojice Vašek Souček - Jirka moravský Brabec. Nenechte si ujít příští ročník!


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Black Bart the P08  - Re: Mohelnický dostavník pohledem neotřelým   |83.208.84.xxx |08.09.2004 10:30:00
Kdybych se mel pokusit charakterizovat mohelnicák jediným slovem, napadá me pouze: prátelský.
Preju Aligátorovi, aby mel i nadále sílu tento festival organizovat a za všechnu tu dosavadní drinu mu strašne moc dekuju
VK  - Šotek?   |194.228.217.xxx |08.09.2004 11:00:00
Ahoj Tome, teda takhle zazdít konkurenci. V souteži prý hrál i 5ník...A o Lístku i jarretí Hance psal ob clánek pod Tebou už Dušan T.:) V
Milan Tesař  - Re: Mohelnický dostavník pohledem neotřelým   |62.209.204.xxx |08.09.2004 11:40:00
Ahoj, Tomáši, priznám se, že jsem si ani nevšiml, že jsi me v Mohelnici oslovil Miloši. Ale kapelník Veprek z Alibaby je Mirek, a ne Milan )
MK  - Re: Re: Mohelnický dostavník pohledem neotřelým   |193.179.126.xxx |08.09.2004 12:17:00
Doufám, že ti -toh- taky neonikal! )))))
Dan z Pětníku  - Re: Šotek?   |213.235.65.xxx |08.09.2004 12:37:00
Kvuli mé nemoci jsme s lítostí o velkou cest soutežit na Mohelnicáku prišli :-
Pavel N  - Re: Mohelnický dostavník pohledem neotřelým   |193.165.162.xxx |09.09.2004 11:07:00
I to pocasí pochopilo, že takový festival nemuže zkazit
Exod  - Re: Re: Mohelnický dostavník pohledem neotřelým   |212.111.8.xxx |09.09.2004 12:49:00
No, Mohelnicák býval opravdu prátelský tak pred patnácti, dvaceti lety. Ted už je to festival jako každý druhý. To není nic urážlivého, je to konstatování z pohledu Exoda jako trampa :o
Black Bart the P08  - Re: Re: Re: Mohelnický dostavník pohledem neotřelý   |83.208.84.xxx |09.09.2004 14:20:00
Já používám slova prátelský práve proto, že mi tak pripadá ve srovnání s jinými akcemi. Možná, že kdysi byl ješte "prátelštejší", ale to nemohu posoudit, jezdím tam teprve jedenáct let
JardaS  - Re: Mohelnický dostavník pohledem neotřelým   |217.194.34.xxx |10.09.2004 09:22:00
Ahoj zdravím všechny kterí sem zavítají a po prectení Tomášova neotrelého pohledu a ríkají si príšte tam jedeme taky. Chtel bych také prispet k nastínení atmosféry, ovšem jen krátce. Kamarádská a rekl bych snad trochu nadnesene i vstrícná je atmosféra pamatuji si prípad kdy jeden z mých kamarádu ztratil kupón k pernamentce a jak se vše nakonec zdárne vyrešilo, tak i to kdy si lidé obsazují místa obalováním karimatkami igelity a tak ruzne, dochází k pak zasednutí jinými lidmi, ale vše se vždy vyrešilo dohodou což nebývá jinde tak bežné. Zažil jsem i spory o místa kde se vyhrožovalo inzultací. A také proto mimo jiné, je mi tento festival tak milý a myslím si, že priroste k srdci každému kdo hledá dobrou muziku a lidi. Prispívá k tomu nemalou merou i "Osadní Táborový ohen" porádaný každý rok jinou Osadou a kde je dodržováno vše co má být u Slavnostního ohne dodržováno. Díky tedy na záver všem organizátorum v cele s Aligátorem za jejich práci. Jarda
vašek Müller  - Re: Re: Mohelnický dostavník pohledem neotřelým   |194.108.86.xxx |10.09.2004 09:47:00
Celkem souhlas, jen k táborovému ohni: byl jsem u nej letos jen asi hodinu, ale i z toho mohu usoudit, že když bude delán touto osadou o žádný klenot Dostavníku se nejedná. Dáblík by pusobil trapne i na predevolební estráde NEi. Ale o tom více ve druhém dílu fotoreportáže z Dostavníku, zatím je na webu Folk & Country první, druhý bude následovat v nejbližších dnech.
Jsem rád, že na Dostavník prišlo tolik diváku, doufejme, že je to zacátek lepších casu
-toh-  - Re: Mohelnický dostavník pohledem neotřelým   |193.85.147.xxx |10.09.2004 10:17:00
Jojoj, to je návštev! Vítejte!
Ad Vašek K.: mám v Hrubkách holt to privilegium, že nemusím své námety na Povídacky v rámci Folktimu konzultovat a prizpusobovat. Mohu tak samozrejme P.T. ctenáre nudit, ale já úmyslne klasické reportáže skoro nikdy nepíšu, tak snad vetšinou dva stejné príspevky nectou. Pokud si ale myslíš, že cekám, co kdo napíše (Dušan T. o Lístku a Hance S.), a pak to opíšu, tak se musím lehce ohradit: muj príspevek ležel v redakcním šuplíku asi dva dny pred tím, než Dušanova reportáž vyšla. Pred tím jsem naopak nikde o této skutecnosti necetl. Zato pseudofakt, že v Mohelnici hrál Petník , jsem kdesi cetl: nekdo holt píše reportáže podle predem vytišteného programu. Musíš mi trošku verit, že já to nedelám.
Ad Dan P.: mrzelo me, že jste neprijeli, tešil jsem se na Vás! Tak aspon pozdravuj.
Ad Milan T. (a kapelník Veprek): tunu popela na mou hlavu! Nicméne když tak vzpomínám, o krestním jménu jsem pri psaní vubec nepremýšlel, takže jsem ho nejspíš odkudsi opsal...
Ad všichni Mohelníctí mazáci: greenhorn vám dekuje za Vaše názory a rozšírení obzoru. Priznám se, že nejakou mimorádne zvýšenou "prátelskost" ve srovnání s ostatními festivaly jsem ani nepocitoval - možná na ni nemám cidla. Zato nesmírne milou "starodávnost" urcite - proste vetry vanoucí z krajiny mládí. Treba ten Slavnostní osadní ohen: sám jsem se tam zdržel sice jen chvíli, ale to, že taková vec funguje na velkém festvalu - není to úžasné
Pavel N  - Re: Re: Re: Mohelnický dostavník pohledem neotřelý   |193.165.162.xxx |10.09.2004 12:20:00
Musím konstatovat, že se mi u ohne velmi líbilo. Mel bych snad jen výhradu k tomu, že se obecenstvo do zpevu príliš nezapojovalo.
VK  - Oheň a spol.   |194.228.217.xxx |10.09.2004 13:29:00
Ahoj Tome. Vubec jsem nenaznacil, že cekáš co kdo napíše, možná s tím 5níkem stálo za to napsat, proc nebyl. Já Ti verím, jen me zarazilo, že o nich v Tvém textu ni slova. Ad ohen:V Námešti n.O. horí behem týdenního festivalu každou noc velký ohen v kempu až do rána, bájecne se tam hraje, sice se toho moc nenaspí, ale byly to pro me jedny z nejkrásnejších chvil letošního léta. Obcas se tam objeví i nejaká "hvezda", Plíhal, Janoušek ci Hansard. Mohl bys príšte prijet, minimálne ten program stojí za to...VK
listtek  - Re: Re: Re: Re: Mohelnický dostavník pohledem neot   |80.188.218.xxx |10.09.2004 17:50:00
Ano býval ješte víc prátelštejší, ale to byla jiná doba - tehdy jsme byli na jednom brehu proti vláde jedné strany - tedy úcinkující i úcastníci, konkurence, komerce, snaha se prosadit na úkor jiných, odehrát a hurá za dalším kšeftem, využít festival k prosazení svých zájmu, to vše jsme neznali. Když dneska vidím a slyším, jak se bývalí kamarádi,kolegové a co já vím ješte z drívejška navzájem pomlouvají a rozsévají zášt (vždyt kdo jiný Dostavník chce a chtel pohrbít rozširováním zarucených zpráv o jeho konci, než práve ti, kterým zrejme vadí, že sami nejsou tak úspešní)je mi z toho smutno. Ale i to patrí k dnešní dobe. Nicméne je Dostavník urcite velmi príjemným festivalem práve pro svuj charakteristický kolorit a práve pro to, že ješte pripomíná akce, kdy jsme se k sobe všichni chovali mnohem lépe a prátelšteji (dneska je bežne k mání - zaplatil jsem si, tak co po me kdo muže chtít, za ty peníze me teda bavte).
PS: A pro všechny, kterí diskutovali v clánku Kam krácí "Zahrada", jak se mení publikum atd. mohu uvést jediný postreh - stací obejít ty zpívající hloucky a poslechnout si, co hrají - v prípade Dostavníku je to zcela jiný repertoár písní, než je slyšet na Zahrade. Také jsem si všiml, ale zde se jedná o muj názor, že navštevníci Dostavníku mají urcite vyšší vekový prumer, než napr. na Zahrade.
Black Bart the P08  - Re: Re: Re: Re: Re: Mohelnický dostavník pohledem   |83.208.84.xxx |10.09.2004 21:15:00
Lísttku, tak to je škoda, že jsi nedošel až k našemu hloucku. My totiž hrajem to samé, co na Zahrade
listtek  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohelnický dostavník pohle   |80.188.218.xxx |13.09.2004 11:46:00
A ver tomu, že urcite došel, nebot jako potulný samotár nejsem vázán k urcitému konkrétnímu hloucku, obejdu "všechny" a zustávám tam, kde se hraje to, co mi je srdícku nejblíž. Pokud jsem poukazoval na skutecnost, že se hraje neco jiného, než na Zahrade, mel jsem pomyslet na to, že reaguji na tvuj príspevek a mel tedy ke slovu neco jiného výrazne uvést slovícko také (neco jiného, než na Zahrade). Vez, že písnicky brí Ryvolu, kapitána Kida, Tomáška, ale i klasické country fláky (Žádnej vlak, Vlak má zelenou, Waterloo, Jen tohle ti chci ríct, Dul McLaren, Žlutá kytka, Banjo z mlžných hor, Starej Ircan, Shorty a Joe atd. mohl bych pokracovat výctem dalších 150 skladeb)na Zahrade 100% neuslyšíš, což, pominu-li hloucky na Dostavníku bylo napr. slyšet i u osadního ohne cca mezi pul tretí a ctvrtou hodinou ráno (to zde hrála "kapelka z Ostravy ? - sice hudebne nic moc, ale s mandolínou, houslemi a taky s tímto repertoárem). A nebo Váš hloucek hrál i tyto veci ? (slyšel jsem hloucek, kde se hrál i starý Semafor, ci staré, ale všeobecne známé cikánské písne). Mohu ríci, že to je ta mnou pozorovaná rozdílnost - na Zahrade je totiž slyšet hlavne repertoár Nezmaru, Žalmana, Cechomoru, Kamelotí, sem tam Nohavica, Flereti, Troníckovi veci, COPáci všechno kapely které mám také rád, ale když jsi u 5 hloucku behem hodiny a slyšíš po tretí-ctvrté "Zrození hvezd", Promeny, Vizovice ci Tymián, tak to taky není ono. Já vím, že te práve napadlo, máš být s jedním hlouckem a pak to uslyšíš všechno jenom jednou, ale proces hledání je stále aktuální. Já si naposledy na Zahrade od srdce zazpíval a zahrál loni s Ginevrou v hospode u Kaplicky (to samozrejme nehráli svuj repertoár), ci predloni s Kvokálem na témže míste. A vez, že napr. Ryvolovo - Nezmarí "Tak už mi má holka mává", bez které se neobešlo jediné vystoupení Nezmaru tak pred 15 lety, dneska zná mnohem méne "úcastníku Zahrady" než napr. Promeny. Ale to je již o necem jiném. Takže v záveru se vracím k tématu diskuze - Mohelnický Dostavník je jen jeden z mála festivalu, který si stále ješte drží svou atmosféru, která z jiných festivalu mizí a je nahrazována multižánrovým gulášem, byt asi žádaným a trendove jediným možným smerem. Proto, at nám Mohelnicák vydrží co nejdéle ! (možná se tak pozdeji nestanu svedkem toho, když se vedle mne sedící skupinka -náctiletých podivuje na tím, co že to hraje ve 14.00 hodin za peknou melodii, kterou jakteživ neslyšeli - pro všechny, kterí Dostavník neznají se jedná o ústrední melodii z filmu Poklad na stríbrném jezere a filmu Sedm statecných). A Barte pro tebe, až se budeš opet hlouckovat, dej vedet, rád se pridám. A možná, že jsem práve s Vámi strávil celý zbytek noci, kdoví, anonimita Internetu je všemocná. Aho
Pavel  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohelnický dostavník p   |193.165.162.xxx |13.09.2004 12:16:00
Pokud si dorazil i na terasu motorestu, mohl jsi nejenom Barta, ale i další slyšet. Bylo to sice trochu stranou hlavního dení, ale i tak se tam po oba vecery shromáždilo dost lidí
Jaroos  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohelnický dostavník p   |213.220.232.xxx |13.09.2004 12:49:00
Mno, myslim, že by treba letos stacilo na Zahrade trošicku víc hledat a songy, o kterých si myslíš, že tam 100% nezaznely, bys slyšel...:-
Black Bart the P08  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohelnický dostavník p   |83.208.84.xxx |13.09.2004 13:30:00
To s tím vekovým prumerem, který urcuje tvuj hudební vkus a zájem je asi pravda, Lísttku. Každý si pod temi "starými dobrými fláky" predstaví neco jiného. Nekdo prvorepublikové trampárny, nekdo Ryvoly, nekdo Nedvedy a další treba i Kameloty s Buckem. Taková Poupata to zarídila po svém. Rozpadli se a tím už v pomerne mladém veku vstoupili mezi "legendy". Už ted chodí nekterí lidé z koncertu Pout, kroutí hlavami a ríkají: Kdepak, stará Poupata byla stará Poupata. Mají to v kapse. Aspon nemusejí mít strach, že se po ctyriceti letech poctivého muzikanství do nich bude kopat jako do Honzy Nedveda
listtek  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohelnický dostavn   |80.188.218.xxx |13.09.2004 17:34:00
Prátelé, opet jsem nucen si pomyslne nafackovat s konstatováním, proc já jsem se do té diskuze zapojoval. Barte, samozrejmne máš pravdu, že pro každého je starým flákem neco jiného a jak léta jdou i "staré fláky" mládnou. Já jsem jen chtel potvrdit svoji zkušenost, že Dostavník je prece jen trošku specifictejší což = specifické obecenstvo = nositele i jiných písní = je to prece jen trošku bohatejší zpívání se širším záberem. Mimo jiné, na motorestu jsem byl také, ale odbehl jsem na country bál na hlavní scénu (sestava Modrá kref + Eagles and Horses)a bavil se taktéž dobre. Príste urcite zustanu, rád bych poznal cloveka, který svým príspevkem rozvíril diskuzní bouri (viz Kam krácíš Zahrado).
A když jsi již vzpomnel Honzu Nedveda, tak ty klasické Nedvedovky, které všichni známe, tak ty jsem na hlouckovém hraní již neslyšel radu let - vysvetluješ si to tím, že jsou ty písnicky opravdu profláknuté a nebo je to postavou Honzy Nedveda.
(PS: kolikrát sis letos strihl Jižní kríž ci Igelit popr. Cimbál ?)
A pro Jaroose, já budu príšte hledat pecliveji a až uslyším Jižní vítr, který privál Trajdu s Tonkou, když Kocárem jim byl vagón s uhlím na Slunecní strane hor zvolám Odvolejte kneze a reknu si radostne, tady kdysi Jonatán rozsel svá semínka. Zustanu a pak si klidne dáme Troníckovi Hradby a na záver Hrdlickovo - Ješte dýchám. Nebot co te nezabilo, to te posíli ...
Black Bart the P08  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohelnický dos   |83.208.84.xxx |13.09.2004 21:03:00
Ahoj, Lísttku. Tak za prvé ­ tu diskuzi o Zahrade jsem nevyvolal já. Tu vyvolala samotná Zahrada, respektive novátorské prístupy k dramaturgické skladbe. Já jsem o tom jenom sesmolil jeden príspevek, protože se mi zdálo, že okolo toho všichni chodí jako kolem horké kaše. Ostatne zrejme i Jupp a lidé z jeho okolí si uvedomili, že celkový ohlas na letošní Zahradu nebyl tak vrelý a nadšený jako v minulých letech. Ad Motorest: v pátek jsme se tam trochu pretlacovali s Morgánou, která utvorila hloucek asi pet metru od nás a vzájemne jsme se prekrikovali a pretahovali si posluchace. Pak ale namísto ješitnosti zvítezila muzika a ze spojení dvou hloucku vznikl jeden hlouk, který zpíval skoro až do rána. A co se týce Nedveda, mužu te uklidnit. Jižní kríž hrajeme pokaždé, Igelit taky. Cimbál sice ne, ale zato treba: Z kyjovský hospody zaslech jsem písnicku co mám rád, vetšinou zaznívá z hospod jen rev...
listtek  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohelnický   |80.188.218.xxx |14.09.2004 09:58:00
OK, tak já se nekdy prihlouckuji, nejspíše ale asi až príští rok v kvetnu na Konopišti.
Ahoj, a co se týká Zahrady a tvého príspevku, jsem plne na tvé strane, což jsem se v diskuzi snažil taktéž neumele naznacit
Exod  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohelnický dostavn   |212.111.8.xxx |14.09.2004 10:26:00
Poupata? Legenda? To si deláš srandu, ne? A Honzícek Nedved? Jo, kdysi, dávno, s Brontosaury, se Spirituálem... ted je to smešný a trapný trotl.

Legendy jsou úplne jiní muzikanti
Black Bart the P08  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohelnický dos   |83.208.84.xxx |14.09.2004 12:06:00
Ta Poupata jsem dal samozrejme do uvozovek. A H. Nedved? Me spíše pripadají trapní ti, co se jej pokoušejí za každou cenu ironizovat a pomlouvat. Nevím, co jim na nem vadí. Snad to, že skládá dve písnicky denne, nebo ho i s šedesátkou na krku porád obdivují sedmnáctileté holky. Napadá me neco o kyselých hroznech
Waste  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohelnický dos   |213.250.254.xxx |14.09.2004 23:57:00
Tak nejak se mi do té diskuze moc nechce...Ale myslím,že celý Dostavník není o hlouccích.... Zašli jste nekdy nebo byli jste nekdy vecer (Behem Dostavníku) v hospudce,tuším,že u Pechu nebo v Mrtvole....Dodnes tam sedávaj starí "Pardi",který byli na pocátku Dostavníku... A na otázku proc nejsou ve vnitr, zní odpoved,že už to není co bylo,moc komerce a divné hudby.... Já nevím,letos to byl muj 15.Dostavník.Nelituji toho a popravde si neumím predstavit,že bych jinak koncila léto.. Zahradu mám vcelku ráda,ale vadí mi to,že když si chci pokecat s kamarády (Folkari a s V.I.P ),tak se s nimi musím domlouvat telefonem,aby nekde došli,protože to nejde jinak.Nikam vás nepustí.Chcete neco vedet na Zahrade a zeptáte se,nikdo nic neví.Kdežto na Dostavníku okamžite dostanete rychlou info,kam se a na koho obrátit.To je jedna z dobrých a duležitých vlastností....Další vec,sedí mi moc, když vidím poradatele v dobovém = je to hezký a myslím oku lahodící pohled.Jak modrá armáda,tak i indiáni (tech je tam na muj vkus málo),ale proste je to hezký pohled....Na Zahradách, Slunovratech,Kvítcích tohle nenajdete.A i ty hloucky... se nesedí jen tam,kde je s prominutím co chlastat...najdou se i hloucky,kde se hezky parí i bez alkoholu...Nevím,jen si myslím,že by mel Dostavník dostat více prostoru,ale nechtela bych aby se dostal do komercních Juppových aktivit (nemyslím to zle,Jupp má dobré akce),mel by však zustat takovým soukromým festivalem se spoustou dobrého zákulisí (indiáni a armáda), programem a atmosférou.....Nemusíte souhlasit,ale fakt je to jeden ze skvelých a dustojných festivalu, lpících aspon z cásti na tradici,ale který se nebrání novým vecem.Na Zahrade jsem už 3 roky neslyšela "Ahoj"....nevyhledávám to,ale moc to poteší.Kdežto o proti všemu to clovek na Dostavníku cítí,vidí a bere to.Preji ješte aspon jednou alespon 30.let dostavníku,prestože mám velký strach z toho,že dostavník jednoho dne bude stejný jako zahrada.....
A vaše hloucky...pánové nechte si hlášky.... nejste tam všude,hraje se hezky po celém amfíku... Jak je terasa na Motorestu (Bylo to moc príjemné poslouchat, tak pergola,tak nocní jevište,stánky.....,bylo to príjemné všude....)Nevím nechte náš dostavník dostavníkem a neprisunujte nám zpusoby Zahrady.Jsme dostavník s lidmi, co na nem jsme co by diváci,poradatelé a ostatní.Je to dobrý festival a proste jiný než jsme zvyklí (podobný je snad Dehylov.....)Prejme a nehanme jej.....
Ale jinak díky,diskuze zajímavá a pro spoustu lidí o duvod více,aby se tam príští rok ukázali.
Jana  - Re: Mohelnický dostavník pohledem neotřelým   |213.83.30.xxx |15.09.2004 08:27:00
Pokud jde o Mohelnický dostavník,asi nemužu být objektivní,nesentimentální.Byl to muj první navštívený festival,vlastne tak trochu náhodou.Od té doby poslouchám tuhle muziku a jezdím i na další festivaly,ale Dostavník je jiný,pohodovejší,prátelštejší,má nezapomenutelnou a na jiných festivalech neopakovatelnou atmosféru.Letos jen jedna scéna,ale na ní program,že se odtud nedalo prakticky odejít.A povzdech,kdyby byla na Zahrade jedna scéna s programem podobným Dostavníku,nemusíme dlouze diskutovat o nejaké multižánrovosti nebo konzervatismu.Všichni by byli spokojení-my i po jiných stylech toužící návštevníci
Black Bart the P08  - Re: Re: Mohelnický dostavník pohledem neotřelým   |83.208.84.xxx |15.09.2004 08:33:00
Plne souhlasím
Exod  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohelnický   |212.111.8.xxx |15.09.2004 09:09:00
Ale ne. Mne je ho spí líto. A že bych mu závidel? Co proboha, prosím Te? Pitomé šestnáctky, když mám za ženu krásnou a chytrou triatricetiletou trampici? A tomu co skládá, prosím neríkej písnicky. To je urážka hudby i poezie.
P.S. Možnost osobního setkání, pokecání a pomuzicírování: Skalicka u Teplic n. Becvou, tento víkend
-toh-  - Re: Re: Mohelnický dostavník pohledem neotřelým   |193.85.147.xxx |15.09.2004 10:14:00
Nesouhlasím. "Kdyby byla na Zahrade jedna scéna s programem podobným Dostavníku", nejednalo by se už o Zahradu, ale o prerostlý, kouzla zbavený a neumele okopírovaný Dostavník. Ty nejpovedenejší festivaly jsou cenné práve tím, že našly svuj výraz, chcete-li, ksicht.
Chce se mi ješte utrousit poznámku, že je absurdní, jak se nekterí diskutéri odmítají smírit s existencí návštevníku festivalu, kterí si s chutí poslechnou po sobe hrající Hop trop a Bittovou s Václavkem a obojí považují za skvelou muziku. Ale to je všechno: podpásove vedených diskuzí o Zahrade jsem si už užil dost. Tady to melo být o tom, že je v Mohelnici hezky
-toh-  - Re: Oheň a spol.   |193.85.147.xxx |15.09.2004 10:20:00
Díky za zprávu. Folkové prázdniny v Námešti nad Oslavou mám v hledácku už hodne dlouho - jako jsem mel doted Mohelnický dostavník. Jenom mi to letos opet nevyšlo. Budu se napresrok snažit - muj velký zájem jsi ješte zvetšil

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib