gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

03.09.2004 Kterak trempa choditi na sněžnicích učili? (Cácorka)    PDF Tisk Email
Povídky

Byl to zvláštní pohled?sněhová koule se řítila z kopce, nemožno rozeznati, co ruce, co nohy. Z hromady sněhu se ozvalo: "Ahój, nevíte, jak se dostanu na starou Kevinovu chatu? Má tam bejt silvestrovském potlach."

No, my věděli, kudy tam, ale my věděli, co on nevěděl? Cesta tudy tam vede jen v létě, v zimě, když je sníh, se musí dlouhou oklikou. Že mu to, chudákovi neřekli dřív?

"Jó, kamaráde, tak to sis zašel, tudy se tam v zimě nedostaneš, pokud se nechceš brodit po pás ve sněhu. Radši zůstaň na Silvestra tady."

"To ne, já tam musím, slíbil jsem, že zahraju na harmoniku?"

"Neblázni, než tam takhle dolezeš, budeš jim hrát tak možná na Tři krále?leda že bys měl sněžnice?" A už táta utíkal domů pro sněžnice, staré sněžnice, které od doby, kdy nějaká dobrá duše vymyslela lyže, snad neměl nikdo na nohou. Váhu trempíře vydržely, trempík však nezvládl manévr, a opět ten zvláštní pohled, zelená koule se válela ve sněhu, tu ruka, tam noha. "Sundej bágl, půjde to líp!" Kdo by to snad zpovzdálí sledoval, musel by naši vesničku považovat za psychiatrický útulek. Pokud by teda neumřel smíchy, podobně jako my?

Trempík se sveřepým výrazem ve tváři běhal po louce, snažil se udržet balanc a moc se mu to nevedlo. Spíš byl víc na zemi než na nohou? Ono taky na sněžnicích se člověk pohybuje poněkud zvláštně, jakoby v podřepu a s mírně rozkročenýma nohama:-)) Učenlivý tremp tento pohyb časem částečně zvládl a byl připraven vyrazit. Ovšem ve chvíli, kdy nahodil tornu, se opět kácel.

Času do tmy moc nebylo, tak jsme nasadili lyže a jeli pro jistotu s ním. Kolikrát jsme se cestou váleli, nejen smíchy, už nevím. A domů jsme už nedojeli, zůstali jsme na Kevinově chatě. Historka o sněžnicích přišla ten večer na přetřes ještě mnohokrát, po půlnoci se konal "Sněhmaraton", kde si to vyzkoušeli všichni na vlastní kůži. Do rána se jedlo, pilo, zpívalo a tančilo, povídalo? Dalším zajímavým pohledem také bylo, když jsem se tu bandu snažila naučit irské tance, ale to nejde vyprávět, to se musí vidět. Ještě že kanady a lyžařský boty mají pevnou špičku:-)

Ráno jsme pak popadli lyže i sněžnice a frčeli domů. Za rok zazvonil telefon: "Popadněte starý lyže, sněžnice, vše co máte, po silvestrovským potlachu se jede silvestrovskej maratón na Kevinovo chatě!" Jak se říká, jak na Nový rok, tak po celý rok. A já si říkala, čím to bude, že jsem pořád tak vysmátá :-D

Toto a další povídání najdete na skvěle vyvedených trampských stránkách Malýho Willieho.

 


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Black Bart the P08  - Re: Kterak trempa choditi na sněžnicích učili?   |83.208.84.xxx |04.09.2004 01:47:00
Já bych rek, že do povídky smajlíci nepatrí. Ale to asi není povídka, že? Spíš jen takové vyprávení.
Ale i tak. Smajlíci podle me nepatrí nikam - leda tak do SMS pubescentu
Brambora  - Re: Re: Kterak trempa choditi na sněžnicích učili?   |194.108.56.xxx |05.09.2004 11:15:00
Už je to tak. Bárta se snaží dosáhnout povesti bystrého glosátora a buhví ceho ješte, ale absolutne na to nemá. Evidentne je to "psychicky starý" clovek bez nadhledu a tolerance. A krome toho bohužel lže a po upozornení a výzve, aby lež vzal zpátky se tvárí, jako kdyby se ho to netýkalo (viz. diskuze o Zahrade na sránkách www.folkcountry.cz). Malý nadhled a rozhled dokumentuje vetšina jeho príspevku na folkových webech z poslední doby. Jeho omezený výrok o smajlících a pubescentech me už definitivne dožral. Kdyby v reci neprobíhal stálý vývoj a zmeny se nestávaly obecnou normou a posléze nebyly kodifikovány, tak ted mluvíme stredovekou ceštinou. Smajlíci v rozumném množství rozširují výpovední hodnotu všech neformálních textu a možná je v budoucnosti potkáme i Pravidlech ceského pravopisu. Bárto zmlkni, když nemáš co rozumného ríci a bež radši neco užitecného delat
Black Bart the P08  - Re: Re: Re: Kterak trempa choditi na sněžnicích uč   |83.208.84.xxx |05.09.2004 15:24:00
S nekterými lidmi diskutovat nechci a nebudu. Zvlášt ne s umanutými paranoiky, kterí krome zášti a osobních útoku nemají co nabídnout. Ani se tomu nedivím, jejich duševní vývoj zaostal na úrovni tríletého dítete a jejich príspevky jsou ekvivalentem kopání nožickama a svíjení se v hysterickém oblouku. Trapnost a ubohost jejich pocínání je o to vetší, že tak ciní verejne a bez jakéhokoliv studu. Bramboro, dám ti radu: venuj se dál chlastání piva a pojídání ovaru (cemuž odpovídá tvá mentální úroven) a smir se s tím, že jen proto, že ty si pri spatrení mého nicku vzteky nacuráš do gatí, já se neprestanu vyjadrovat k vecem, které me zajímají a ke kterým se vyjádrit chci
Tomáš Pohl  - Re: Kterak trempa choditi na sněžnicích učili?   |83.148.7.xxx |05.09.2004 18:16:00
Pokud smajlíci nepatrí nikam, porad Barte, jak vyjádrit napríklad v rozhovorech, že se dotycný po položené otázce v odpovedi smeje. Neznám Bramboru, ale nejak si mi tvuj expresivní slovník poslední dobou nelíbí. Ale to bych se opakoval
Black Bart the P08  - Re: Re: Kterak trempa choditi na sněžnicích učili?   |83.208.84.xxx |05.09.2004 20:02:00
Mužeš to Tomáši udelat treba tak, jak se to delávalo desítky let pred tím, než byli smajlíci vynalezeni. Proste se napsalo: (smích). A krome toho já jsem mluvil v prvé rade o povídce. Používání smajlíku je dobré jako berlicka pro ty, kterí nejsou schopni vyjádrit myšlenku slovy. Objevily se v souvislosti s mobilní mánií a po jejím odeznení zase zmizí, aniž by po nich nekdo truchlil. A že se ti nelíbí muj expresívní slovník? To si snad deláš srandu! Cteš Bramboriny príspevky? Cetls jakými prívlastky me castoval MK? Pan Žamboch me nazval zapšklým a zaprdeným a naznacil, že se mu ze me delá zle. Ozval ses na to? Hájil jsi v tu chvíli mravní a intelektuální úroven diskuze? Když už si osobuješ právo hodnotit necí slovník, proc nemeríš všem stejne? Zklamals me, Tomáši, to, že máme na nekteré veci rozdílné názory neznamená, že se nemužem mít ve vzájemné úcte a respektu
Hombre  - Re: Kterak trempa choditi na sněžnicích učili?   |160.218.40.xxx |06.09.2004 03:02:00
Musím s Black Bartem souhlasit, že je to sice celkem citelný povídání ale povídka to není. ;o))
Nemá to žádný literární styl a v podstate celkem žádný dejový vývoj.
Je to jen lehce emociální popis urcité drobné a nepríliš zajímave podané události. ;o))
Obávám se, že povídku nelze stavet jen na tom, že komusi pripadá legracní, jak se nekdo ucí chodit na snežnicích a padá pri tom na pozadí.
Celkove je to škoda
Tomáš Pohl  - Re: Re: Re: Kterak trempa choditi na sněžnicích uč   |80.188.224.xxx |06.09.2004 08:59:00
Vážený kolego, omlouvám se zklamání, ale me jde jen o to,že i v prípade, kdy nekdo použije v diskusi slovník, který jsem eufemisticky nazval expresivní, ale mužu použít i výraz sprostý, nevracet mu stejne a být nad vecí. A je mi jedno, zda tak píše kdokoli vcetne Brambory. Problém je v tom, že je nutno pocítat do deseti a pak psát. Emoce nejsou dobré, a to nejen v této diskusi. Ver mi, že o tom dík svým životním zkušenostem dost vím. Pekný de
Hombre  - Re: Re: Re: Re: Kterak trempa choditi na sněžnicíc   |160.218.40.xxx |06.09.2004 09:17:00
Jiste mi promineš Cernovousi, když ti pripomenu, že naprosto stejne jako tvoje oponentka ses ty sám nedávno vyjadroval v diskuzi k nekolika zdejším povídkám k mým názorum a mé osobnosti. ;o))))))))
Vytýkal jsi mi tehdy presne totéž, co ti tady vytýká Bramborka.

Možná by bylo dobré nenechávat se unášet negativními emocemi. Zatemnují zrak. ;o)))
Black Bart the P08  - Re: Re: Re: Re: Kterak trempa choditi na sněžnicíc   |83.208.84.xxx |06.09.2004 10:09:00
Tomáši, možná mi to nebudeš verit, ale dávat najevo emoce - jakékoliv - opravdu není muj styl. Kdyby sis ale prohlédl treba práve tu diskuzi na folkcountry, tak zjistíš, že Bramborin styl nevadí pouze mne, ale více lidem. Já jsem s ní vubec nechtel diskutovat, ale být neustále cílem jejích iracionálních útoku me už prestávalo bavit. Na hrubý pytel hrubá záplata. Nevím, proc zrovna já bych mel být za každou cenu tím hodným. Ad Hombre: To snad nemyslíš vážne! Já jsme te v tech diskuzích urážel? Útocil jsem na tebe? Ironizoval jsem tvuj nick? Ackoliv jsem s tebou v mnoha ohledech nesouhlasil, snažil jsem se chovat maximálne slušne a v rámci diskuzních pravidel. Proti srovnávání mého stylu s Bramboriným se teda musím zásadne ohradit.
A ješte poslední prosbu - na všechny: neotravujme návštevníky tohoto webu svými osobními spory. Vynadat si mužem i mailem, tam to nikomu nemusí vadit. Ten muj je darok@seznam.cz
Boko  - Re: Kterak trempa choditi na sněžnicích učili?   |193.165.194.xxx |07.09.2004 10:55:00
Jako vzdy jsem tu jen nahodou, ale diky Brambore jsem se dostal na diskuzi o Zahrade a tam je spousta ruznych nazoru, ale ty ktere pridava Brambora jsou "nejpitomnejsi". Jinak jsou ostatni odrazem jinych pohledu a nazoru, tak jak to ma byt.
Jako reakci k povidce chci rict, ze smajlici tam opravdu nepatri a posledni veta "...Toto a další povídání najdete..." znaci, ze je to jen takove povidani o tom co bylo, nekam k nocnimu ohni k pripomenuti udalosti byvsich, na nic vic si to ani nehraje
Petr Sedláček  - Re: Re: Kterak trempa choditi na sněžnicích učili?   |217.194.34.xxx |07.09.2004 11:10:00
Ahoj Barte, máš úplnou pravdu. Je to pubertální! ;-
YF  - Re: Re: Kterak trempa choditi na sněžnicích učili?   |195.113.158.xxx |09.09.2004 12:19:00
Ahoj Boko :) ...tak co to pivco
Inushka  - Re: Kterak trempa choditi na sněžnicích učili?   |194.108.143.xxx |20.09.2004 17:16:00
No, príbeh jiste pekný pri živém vyprávení, zvlášt má-li vypravec špetku hereckého nadání. Lépe zpracovaný by byl možná i ctivý. Ale takhle je to jen popis jakési situace, nemá to dej, pointu ani nijak velký vtip. Povídkou bych to rozhodne nenazvala.

A k tem smajlíkum: Na internetu a v SMSkách jsou podle me užitecné. Zvlášt v diskusích, které mají vlastne simulovat živý rozhovor. A šetrí místo a cas. Ale souhlasím s tím, že do povídky nepatrí. V umeleckém textu by mela stacit slova. Ceština je snad dostatecne bohatý jazyk
D'Ady  - Re: Re: Kterak trempa choditi na sněžnicích učili?   |194.160.222.xxx |21.09.2004 12:06:00
otazkou este zostava, ci autor(ka) videl niekoho niekedy chodit na snezniciach. Popisovat to ako "podrep" je minimalne nepresne
a smajlici ? je to tak - do poviedky nepatria, ak nie su v priamej reci ako citacia "..." z mailu, alebo SMS :-
Hombre  - Re: Re: Re: Kterak trempa choditi na sněžnicích uč   |160.218.40.xxx |29.09.2004 15:26:00
Asi skutecne videla, D'Ady. ;o))
Ten podrep je v expresivním prípade to samý jako snaha snížit težište aby prípadný dopad nebyl tak tvrdej. ;o))
Boko  - Re: Re: Re: Kterak trempa choditi na sněžnicích uč   |193.165.194.xxx |19.10.2004 15:32:00
Tak YFco, staci rict a jdu :

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
151617181921
22
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib