gototop
08.06.2011 Epy de Mye boří hranice! (Epy de Mye)    Tisk
PR
Milí hudební přátelé,
každý tu svou muzikantskou káru někam tlačíme, taháme a postrkujeme. Snad nás k tomu motivovalo rozšíření naší sestavy, nové nástroje i písně, že se teď tu naši káru pokoušíme táhnout i jinými cestami, než jsou ty, které už pár let vyšlapáváme ve folku.
Rádi bychom si vyzkoušeli hraní před lidmi, kteří chtějí během koncertu skákat, řvát a pařit v bahně v záplavě pivních kelímků. Přihlásili jsme se tedy do soutěže Expedice 2011, kterou vyhlásil jihočeský festival Open air Přeštěnice. Vítěz si zahraje na hlavním pódiu, kde se střídají kapely formátu Aneta Langerová, Wohnout nebo MIG 21. Prozatím jsme v hlasování na 3. místě a stále máme velkou šanci vyhrát. Pokud byste měli chuť naše snažení podpořit, pošlete mail na adresu Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript . Do předmětu napište Epy de Mye, do těla zprávy je nutné napsat své kontaktní údaje (jméno, adresa, telefon), jinak je mail bohužel neplatný. Kontaktní údaje se vyplňují kvůli losování o volné vstupenky. Z každé mailové adresy se dá hlasovat pouze jednou. Soutěž končí už tuto neděli, proto napínáme veškeré síly a za vaše případné hlasy děkujeme.

Sdílet na...
Kam dál?

» Páteční bleskofffka o CD Live in Matongo (FOLKtime.cz)

» V PROSINCI POKŘTÍME NOVÉ CD (Epy de Mye)

» Malé večírky velikánů v nedávné minulosti (Tomáš Hrubý)

» Obnovený Mohelnický dostavník ve dvanácti obrazech (Tomáš Hrubý)

» Koncertní Kotlina plná dojmů (Bublina a Belmondo)

Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
janek  - Aha   |195.189.142.xxx |08.06.2011 09:31:36
Tak uz i Epy povazuje FOLK za sproste slovo. Proc by si jinak davala do oznaceni zanru u te souteze, ACUSTIC PROGRESSIVE. To je smutne.
Country club Halenkovice  - Berry   |Registered |08.06.2011 12:17:28
No vidím to spíš tak, že on ten folkový rybníček je příliš malý a tak je nutno zkusit skutečný bussines a pokud chce Honza a Lucka opustit učitelské posty a hudbou se živit, pak asi jiná cesta moc není.
Problém není s folkem, problém je s posluchači, prostě těch, kteří mají tento žánr jako číslo jedna je čím dále méně.
Vidíme to sami, na stránky či festivaly jezdí jedni a titíž, diskutují jedni a titíž, mnohdy si nejrůznější akce dělají muzikanti pro muzikanty, jiných tam moc není.
Nejsmutnější na tom vše je to, když čtete zdůvodnění dlouholetých pořadatelů akce, proč se festival již letos nekoná - zájem a chuť je, i ty sponzory bychom sehnali, ale není pro koho hrát. Lidé prostě nechodí.
Doprava se zdražila, lidé mají na kulturu a své zájmy čím dál méně peněz, jet každý víkend někam již dnes nejde, pokud nejste rentiér. A pokud jsou peníze, zase nemáte moc volného času.
Trampíci si dělají své potlachy, BG komunita své akce, tradičních festivalů, ale především posluchačů ubývá.
To vše je vývoj, nemá cenu nad tím "plakat"; Proto jsem EPY podpořil hlasem, ikdyž já bych pro křepčící lidi v bahně a moři kelímků, kteří vnímají hudbu jako doplněk své extáze a mnohdy ani to ne, hrát nechtěl. Ale těchto lidí a "posluchačů" jsou mraky a na podobné akce jezdí. Nemusím chápat, proč tomu tak je a co tam nacházejí, prostě to tak je.
Ale já se hudbou živit nemíním a proto, pokud to Epy chce, ať to zkusí. Ondra Ládek si asi taky již na své publikum, se kterým začínal, moc nevzpomene.
A kde je on a kde jiné "hvězdy žánru", které se drží své tradiční lásky, co se showbussinesu týká.
Dušan Vainer   |Registered |08.06.2011 21:00:18
Mily Berry, budto z vas mluvi pycha nebo nedostatek smyslu pro humor. Nevim na kolika rockovych, nebo - budme otevrenejsi - nefolkovych festivalech ci koncertech jste byl, ale verim, ze Vasi poznamku o lidech krepcich v bahne a vnimajici hudbu jako doplnek sve extaze snad myslite take v nadsazce, tak jako ji v nadsazce mysli Lucka. Ujistuji Vas, ze na rockove koncerty chodi docela normalni lidi, kteri poslouchaji treba Nohavicu a toho "naseho" Xindla, ktery na nas, fnuk fnuk, kasle. A navic treba Mnagu, Hudbu Praha, Misika, Blue Effect... a to mluvim jen o tech ceskych... Navstevnici nefolkovych koncertu nejsou zadne prisery, kteri jsou permanentne pod vlivem tvrdych drog a ukusuji netopyrum hlavy. Maji svoje zivoty, lasky, konicky, starosti a take predsudky a naucene pozy jako treba Vy nebo ja. Tak budte, prosim, shovivavy. Diky
Školník   |SAdministrator |08.06.2011 21:15:48
Dušane, pro lidi křepčící v bahně a pařících v kelímcích nemusíme vůbec chodit mimo "folkové" festivaly. Zažil jsem několik festivalů z "těch našich velkých" a tam lidi křepčili v blátě ba dokonce se v kelímcích i váleli (a bůhví v čem ještě).
A na druhou stranu, zažil jsem hodně dobré koncerty třeba v rámci Trutnov Open Air...
Country club Halenkovice  - Berry - jo beru   |Registered |09.06.2011 11:14:24
HM,asi máš pravdu v tom, že moje představa o návštěvnících festivalů tvrdší muziky je přece jen trochu zkreslená. Věřím, že tam chodí normální lidi, kteří se jdou pobavit a odvázat a já jim to neberu. Nakonec je těchto lidí mnohem více, než na festivalech s naší žánrovou muzikou.
Proč by ze mne měla mluvit pýcha? Že bych na těchto akcích nechtěl hrát? A co se týká nedostatku smyslu pro humor, tak na pár akcích jsem byl, ale nevydržel dlouho. Co se týká bahna a kelímků, možná to Lucka myslela s nadsázkou, ale jdi se podívat do areálu Likérky ve Vizovicích po Masters od Rock a poznáš, že to zas tak velká nadsázka nebyla a to nemluvím o poničeném okolí atd. A zase můžeš namítnou, kde přijde 30.000 lidí na jedno malé místo, tak se nedá čekat nic jiného.
To ale neznamená, že na Zahradě je to jiné. Já ale ještě pamatuji doby, kdy to nebývalo zvykem, lidé odcházeli a areál byl jak na začátku. Jezdilo se za muzikou a zpíváním, během produkce se lidé nebavili, maximálně zpívali s sebou, pod podiem se nekřepčilo a bylo to prostě jinde.
Ale to již diskutuji o něčem jiném, doba se změnila, hudba a přístup k ní taktéž,a jak jsem uvedl v úvodu - máte novou sestavu, jiný zvuk, jen hrajte všude tam, kde Vám velí vaše láska k muzice. Já Vám svůj hlas dal.
Tak ať se daří !!!
Viktor Janeba   |90.179.0.xxx |09.06.2011 17:36:50
http://www.youtube.com/watch?v=QMWAsS2xP7E
Lidi křepčící v bahně v moři kelímků nevnímající hudbu, třeba jako tady?
Z toho začátku leze mráz po zádech, a to jsem Fear of the dark zažil pouze se 40 000 lidmi v hledišti, ne se čtvrtmiliónem jako na akci na tomhle videu.
Country club Halenkovice  - Jo, dobrý   |Registered |09.06.2011 22:16:50
Fear Of The Dark

Jsem muž, jenž kráčí sám
A když kráčím temnou ulicí
V noci, nebo se procházím parkem

Když se světlo začne měnit
Někdy se cítím trochu divně
Tak trochu znepokojený, když je tma

Strach ze temnoty, strach z temnoty
Mám pořád strach, že je něco nablízku
Strach ze temnoty, strach z temnoty
Mám fobii, že tam vždy někdo je

Už si sjížděl prsty po zdi
A cítil's, jak se ti svraštěla kůže na krku
Když si pátral po vypínači
Někdy, když se bojíš se podívat
Do rohu místnosti
Cítil's, že tě někdo pozoruje

Byl’s někdy sám v noci
Myslel’s, že’s za sebou zaslechl kroky
Otočil ses a nikdo tam nebyl
A jak zrychlíš krok
Zjistíš, že je těžké se podívat znovu
Protože se jseš jistý, že tam někdo je

Noc předtím sledovat horory
Debatovat o čarodějnicích a folkloru
Neznámé potíže v tvé mysli
Možná tě šálí zrak
Snímáš, a náhle se oči zastaví
Na tančících stínech vzadu

Strach ze temnoty, strach z temnoty
Mám pořád strach, že je něco nablízku
Strach ze temnoty, strach z temnoty
Mám fobii, že tam vždy někdo je

Když kráčím temnou ulicí
Jsem muž, jenž kráčí sám
Viktor Janeba   |90.179.0.xxx |10.06.2011 00:05:27
Hahaha. Tohle mi připomíná, a určitě to tady většina bude znát, jeden malej zelenej, už dost historickej zpěvník. A v něm byl takhle nějak přeložený Simon s Garfunkelem - The sound of silence.

"Ahoj temnoto, můj příteli
je to tak dávno, co jsme se viděli..."

Dál si to díkybohu nepamatuju, ale tahle věc me dodnes straší.

---------

Mimochodem, hudba se až tak nezměnila... Iron maiden jsou jen o deset let mladší kapela než třeba Hoboes, kteří učili trampy, že nejen Ascalonou živ jest kytarista. A lidi chodí na tyhle starý kapely... jak patnáctiletí kluci, tak šedesátileté máničky.
Mike  - jj   |Registered |10.06.2011 00:29:29
Trochu mi uniká, proč sem Berry vložil tak trochu off-topic vygooglovaný text z karaoketexty.cz (i s chybami)... Každopádně je ten překlad úsměvný :D

Jinak samozřejmě souhlasím, Iron Maiden (a nejen oni) je prostě klasika oslovující posluchače všech věkových skupin.
Country club Halenkovice   |Registered |10.06.2011 01:42:03
Ptáte se proč? - odpověděli jste si sami, jen si ty své příspěvky přečtěte trochu pozorněji.
Ale jinak utíkáme od tématu diskuze - mají Epy hrát na jiném, než folkovém festivalu ? Já od začátku říkám ano, co říkáte vy, jsem se nedočetl.
Na Iron Maiden se určitě shodnem a na správné atmosféře taky.
Mějte se krásně a prímově.
Mike   |Registered |10.06.2011 02:40:51
My jsme si odpověděli sami? Sakra, to je mi ale novina... :D

Ale máte pravdu, Berry, vraťme se k tématu. Jako liberální hudebník říkám tohle: Ať si každá kapela hraje kde chce a co chce. Je to jenom její věc a věřte mi, že na váš názor muzikanti Epy rozhodně nečekají. Každopádně jim já osobně také fandím a přeji další roky úspěšného hraní. Kdekoli a čehokoli.

Co se týče vašich dřívějších příspěvků... folkový rybníček mně vůbec nepřipadá malý (konečně, dokázal byste definovat, co je vlastně folková muzika a kde končí její břehy?). A ani vámi popisovaný úpadek některých festivalů nevnímám tak tragicky. Dokázali bychom tady oba s jistotou vyjmenovat nejeden festival, který vzkvétá, místo aby zacházel na úbytě. Na druhou stranu akce, která byla neperspektivní od začátku, se kvalitativně sama nezlepší. Je to o marketingu, o pořadatelích, o schopnosti měnit věci k lepšímu. Není to o tom, že posluchačů ubývá. Jenom se trošku mění doba a životní styl. Kdo tohle nevnímá a nedokáže na to zareagovat, je sám proti sobě (pomíjím všechny důvody vis maior, které jsou příčinou toho, že zanikne i kvalitativně dobrá akce). Ale to by byla diskuse na dlouho a určitě nemá smysl tohle řešit tady. Chtěl jsem tím jen vyslovit své přání, abyste byl trochu optimističtější, co se muziky týče.
Country club Halenkovice   |Registered |10.06.2011 17:19:58
Milý Mike, o tom všem, co jsi zde napsal v posledním příspěvku píši od začátku taktéž, tak kde je problém?
O škaltulkování nemá cenu psát, určitě se shodnem, že je jen muzika, která osloví, zaujme a naopak a to bez rozdílu žánrů a škatulek. A v tom je i schována replika na vložený text překladu písně Fear Of The Dark - věci se dají dělat dobře a nebo špatně, jak je udělán překlad tohoto textu - vyznavače Iron Maiden - jste napsali sami.

Možná nastal trochu nesoulad o publiku a zde musíte uznat, že to rockové je přece jen agresivnější, odvázanější a méně romantické, ikdyž to dnešní folkové již taky není, co bylo dříve. Souvisí to s muzikou, vývojem a vším kolem. Každý ať jde tam, kde je mu dobře. Bohužel oba dva víme, že trendu dynamiky a měnícímu se publiku se přizpůsobili jak pořadatelé, tak kapely. Proto je dnes dramaturgie zaměřená velmi široce a nejeden folkově trampsko countryový festival končí rockovou tancovačkou, mnohá kapela přidala bicí a rytmiku, kontrabas nahradila bezpražcovou basovou kytarou, beglajt hraje elektrika přes spoustu krabiček. Pokud kapela dá nové písně a nové aranžmá je to OK. Pokud tak vaří své staré hity dělané a nahrané dříve ryze akusticky, již to neberu. I když vím, že se zde otvírá další třecí plocha.

Vyznavače Twisted Sister na Žalmanovi asi nepotkáte a naopak. Ale možná vyznavače Helloween, Hammerfall, Over Kill, Ross The Boss atd. potkáte na koncertech Epy.

Mne na koncertu Sabaton nehledejte, neb mne tento styl moc neoslovuje a neobohacuje, což ale neznamená, že u jiných posluchačů je tomu naopak a já je za to neodsuzuji. Pokud je tato muzika naplňuje, ať ji vstřebávají každým porem těla.

Celou dobu se zde nesnažím psát u úpadku festivalů, ale o tom, jak nás doba mění a o jiném úpadku. A bohužel se z muziky, kterou mám rád, stává maložánr. Proto řeč o malém rybníčku. A bavit se, kde jsou dneska hranice mezi žánry je velmi zavádějící, na což taky upozorňuješ.
Stačí se podívat na americké country. Co se dnes prezentuje v Americe jako country, by před 30 lety řadě vyznavačů country připadalo úplně jinde viz např. ukázka na http://www.youtube.com/watch?v=1OfsZyYPLoI&feature =player_embedded
a jen douška - Nejlepší písní roku 2010 se podle Grammy Award (tedy neprestižnější světové ocenění v oblasti hudby) stala Need You Now americké country skupiny Lady Antebellum - viz výše uvedený odkaz.
"Poslední kovboj" by se možná divil (a nebo spousta posluchačů Country Radia), ikdyž Michal chtěl dělat moderní country od prvopočátku.

A na závěr malou parafrázi - každý festival a kapela má takové publikum, jaké si zaslouží.
Přejeme Epy oba dva to nejlepší a na tom se taky shodnem, tak pojďme dělat něco pro tu svou muziku.
Krásný den všem, Berry
Dušan Vainer   |Registered |08.06.2011 21:00:32
Ozaceni "acustic progressive" jsme zvolili zamerne, protoze v budoucnu nechceme delat ostudu hudebnimu stylu oznacovanemu jako "folk". Je totiz treba rici, ze Epy ma v planu nejen pro rvouci a v bahne se valejici fanousky hrat, ale navic se rvani a valeni v bahne take aktivne a pravidelne ucastnit. Epy ma nadale v planu hrat hlucnou, stylove podezrelou a emocne neujasnenou hudbu, prestat poustet starsi spoluobcany v tramvajich sednout, zaradit do sveho slovniku nektera do teto chvile nepouzivana slova a mozna i ublizovat nekterym zviratkum (max. vsak do velikosti kokrspanela).
Tony  - Hm   |Registered |08.06.2011 17:06:40
A co se stane, až tu hranici zboříte?
Janek (Sedm nedostatečných)   |62.240.166.xxx |08.06.2011 17:56:51
Držím Epíkům palce:) (...a nejsem "janek", Honzo! :) ).
Lucie Cíchová   |Registered |08.06.2011 18:53:57
Zdravím všechny diskutující.
Kdyby Epy de Mye považovala FOLK za sprosté slovo, určitě by už šest let nereprezentovala své jméno na festivalech typu: Folkové Chvojení, Folková růže, Folkové Pomoraví, Folk na Letním, Folkový špíz, Folková tChýně nebo Hlinecký folkový špekáček
Osobně mám folk i jeho posluchače moc ráda, ale rozhodně muziku nedělám kvůli reprezentaci nebo zviditelňování žánru.

Tento článek byl původně můj osobní mail zaslaný několika přátelům, muzikantům. Částečně kvůli jejich podpoře v hlasování a částečně také pro inspiraci. Redaktor folktimu, který tento mail také obdržel, měl chuť obsah zveřejnit na těchto stránkách. Souhlasila jsem, propagaci se meze nekladou. Název "Epy de Mye boří hranice" redaktor vymyslel a použil sám. Osobně si myslím, že žádné hranice nepadají a že nám ani o jejich boření nejde. Chceme jen hrát, hrát, hrát.
Country club Halenkovice  - Berry   |Registered |08.06.2011 20:02:45
A proto hrejte, hrejte, hrejte !!! Kdo jiný by to měl dělat než ten, který to umí a má na to, včetně autorské tvorby !!!
Školník   |SAdministrator |08.06.2011 20:11:44
Lucka má pravdu. Tento email jsem obdržel a po souhlasu jsem ho zveřejnil zde na FOLKtime.cz. Název jsem použil schválně, protože vím, jak si spousta lidí na ono škatulkování potrpí. A na rovinu, myslím že víc lidí klikne na tento název než na "Hlasujte pro Epy de Myi".
Honza R.   |Registered |08.06.2011 22:35:05
Ahoj Lucy, jen to hezky vyhrajte a pořádně to tam zbourejte. Jste super a zasloužíte si to .
Marek K.   |90.179.105.xxx |09.06.2011 01:03:42
Už mockrát jsem si říkal, jestli pro folkové muzikanty není unavující objíždět celou republiku jen proto, aby zahráli pouze pro několik místních lidí. Dnes už vím, že to mnozí dělají rádi, prostě jen tak, protože jim to dobíjí "baterky". Jakou roli v tom hrají peníze, to už se jen tak obecně říci nedá. Pro někoho menší, pro jiného tu hlavní, ale dělají to především pro nás, pro nás posluchače. A když jich Epy de Mye chce mít mnohem víc, tak proč ji v tom nepodpořit? Nedávno jsem měl možnost je vidět v nové sestavě "live", a proto věřím, že na to i mají. Snad jim v tom můj hlas pomůže... A ještě si dovolím jednu poznámku - znáte to rčení "nemůže-li Mohamed k hoře, musí hora k Mohamedovi"? Nejen Epy de Myi přeji, aby se stali oním Mohamedem ve světě hudby a lidé na ně chodili stejně, jako ta hora. Mám totiž pocit, že ve folku to funguje obráceně. A poslední poznámka - i na rockovém festivalu se návštěvník snaží si svůj kelímek s pivem udržet tak, aby si ho nevylil. I to pivo přece něco stojí
Belmondo   |89.203.186.xxx |09.06.2011 15:06:11
Mimochodem na většině rockových festivalů jsou kelímky od piva zálohované, takže větší bordel dnes může klidně nastat po některé masové folkové akci...
A EPY ať hraje, hraje, hraje.....má na to.
Mirek  - Přeštěnice   |213.192.8.xxx |12.06.2011 15:28:36
Tak hlásek jsem jim také dal.
Přeji jím.
Ale jinak vidím, že se posouvají jiným směrem.
Sice se mi to také líbilo, ale kroutil jsem jen hlavou, když jsem je viděl v KD Leitnerova v Brně naposledy, jak některé původní písničky mají dnes zaranžovány. A zjistil jsem, že jsem se dostal do pozice "staromilce". Prostě se mi dřívější podání líbila více....
Lucie Cíchová  - DRUHÉ MÍSTO   |Registered |14.06.2011 09:51:57
V soutěžním klání o účast na festivalu v Přeštěnici jsme obsadili DRUHÉ MÍSTO!!! Velký dík patří všem 255 hlasujícím = neuvěřitelné Vítězná skupina získala jen o 11 hlasů více. Velmi nás potěšily vaše povzbuzující maily a vzkazy a držení palců. Je to pro nás motivace do další hudební práce.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib