gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

12.06.2012 Tomáš Klus otevře brány Porty v Řevnicích (FOLKtime.cz)    PDF Tisk Email
PR
Již podruhé v novodobé éře Porty vystoupí Tomáš Klus v čarokrásném prostředí Lesního divadla uprostřed borového lesa . Tím otevře 46. ročník romantického festivalu Porta a vedle dalších výjimečných osobností se zapíše do úchvatné historie Porty.
Tomáš Klus osobitým způsobem popřál minulý rok festivalu Porta k narozeninám
Porta v Řevnicích se díky nádhernému prostředí a atmosféře, stala bonbónkem mezi festivaly a oblíbili si ji nejen diváci, ale i sami hudebníci.

Tomáš Klus si vloni na Portě podmanil portovní i neportovní diváky a tak se máme zase na co těšit, protože přijal pozvání i na letošní 46. ročník.

Účinkující:
Tomáš Klus, Ivan Mládek s kapelou, Lenka Filipová, Marta Kubišová, Pavel Žalman, Hop Trop, Blue Effect, Blue Ground, Taxmeni, Bret Burns (USA), Miki Ryvola, Jaroslav Wykrent a další

Porta začíná v pátek 29.6. 2012 v 18:00 hod.
Vstupenky v předprodeji například v Countryonu ale i na webu Porty nebo v klasických předprodejích.
Info www.porta-festival.cz

Sdílet na...
Kam dál?

» Finálová soutěž Porty 2014 aneb "Koho jste nám to proboha vybrali?" (Honza Komín)

» Festivaly léto otvírající (Tomáš Hrubý)

» Tři kompilace (Miloš Keller)

» Porta v Plzni na Roudné (Miloš Keller)

» Pražská předkola Porty (Miloš Keller)

Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
jirka z hájenky  - ůžasná zpráva...   |46.175.181.xxx |12.06.2012 08:20:31
už jsem klidný -folk žije-chybí snad jen maxim turbulenc a jsme všichni jirka
Kuba Horák  - pohoršen Tomášem Klusem?   |85.71.8.xxx |12.06.2012 12:56:00
Já si myslím, že to není takový úlet. Tomáš vydal desku písní více méně jen s doprovodem kytar-kytary a je to vlastně slavný folkař:)Sice z jeho tvorby neomdlévám a netrhám vlasy (jako kdybych nějaký měl), ale srovnání s Maxim T je podle mě trochu slepé.
Belmondo   |194.213.40.xxx |12.06.2012 13:59:56
Tomáš Klus možná vadí tím jak je jiný. Myslím, že kdyby se dal cestou Porty, konkursů, Notování a jiných folkových příležitostí, tak by asi tolik kritiky nesklízel. Už proto, že by ho obecně nikdo moc neznal. Dokázal se prosadit jinou cestou, ke které bohužel patří vytváření nekritizovatelných idolů. Jeho obdivovatelky a možná i obdivovatelé, média a celý svět okolo, tak jen hezky nastavují skvělý terč. Odmysleme si bezmezný obdiv nebo bezmeznou averzi. Co se vyloupne? Mladý folkový písničkář s řadou slušných písniček. A to zase není tak špatné, ne?
davit   |90.182.161.xxx |12.06.2012 14:42:16
máte pravdu, belmondo; myslím si totéž. v tom to bude.
MK   |193.179.126.xxx |12.06.2012 17:34:16
Nevyloupne se mladý folkový písničkář, ale docela obyčejná tuctová popová hvězda, zrozená standardními popovými postupy, u které manažeři a producentui byli jen víc důslední než u předchozích pokusů typu Issa, Šmudla a Pajda nebo jaxe ti dva jmenovali a podobně. Prostě jen odstranili marketingový chyby a hle, The Star is born. V popu slušný výkon, ale písničkáře z něj opravdu nedělejme. to by byla falešná hra.
davy   |Registered |12.06.2012 19:02:45
To by nepochybně platilo v případě, že by mu písničky psali výše uvedení manažeři a producenti. Pokud si je píše on sám, tak proč by nemohl být zaškatulkován jako písničkář? Neřeším zde, zda je písničkářem kvalitním. To je zase jiná otázka.
MK   |93.89.102.xxx |13.06.2012 12:26:19
Miloši, nesouhlasím. Je to dle mne písničkář. Píše si své vlastní texty, skládá svou vlastní muziku a nese kůži na trh. Jsem rád, že zrovna on na Portě hraje. Jen je ještě mlád a někteří staří psi mu holt nevěří.
  |93.89.102.xxx |13.06.2012 12:27:20
Sorry, už se podepisuju tebou...))
Slávka-vy-   |194.228.232.xxx |13.06.2012 13:34:29
Ani já Klusovi nevěřím a myslím, že to nebude jen tím, že jsem starší než MK . Pořád za tím "legendárním" písničkářem, co je úplně fšude a pořád trousí ftipy a tak mile se usmívá, nevidím skutečného kluka Kluse. Jinak, podle mých informací, si ty písničky nepíše tak úplně sám, prý má tým zkušených poradců, které ochotně poslouchá. No a přiznejte si, páni a dámy folkaři, byli byste ochotni udělat pro svůj úspěch úplně všechno jako on? Třeba ty umělé lovestory? Protože bulvár potřebuje denně krmení, na které už zas čeká hladový dav.
To všechno ale nic nemění na tom, že jsem ráda, že "fenomén Klus" existuje. Zdá se mi totiž furt lepší, když se zmíním, že poslouchám folk, tak že někdo řekne: "Aha, Klus!" než kdyby se šklebil: "Jó, Nedvědi!"
Ludmila  - x   |81.200.53.xxx |13.06.2012 16:06:27
Klus se Vám nemusí líbit a nemusíte mu věřit, ale prosím netruste tady nesmysly, že na psaní textů má tým zkušených poradců, které ochotně poslouchá. Jsem též starší ročník, jeho vystupování je sympatické nejen mé mé dceři a vnučce, ale i já si jej ráda poslechnu /osobně jsem jej poprvé viděla minulý rok na Prázdninách v Telči/. Pokládám jej za písničkáře, který umí napsat nejen smysluplný text, jednoduchou melodii, ale toto díky svému herectví velmi osobitě předvést a navíc má dar improvizace. A právě způsob prezentace je to, co jej odlišuje od ostatních písničkářů, čiší z něj radost a pozitivní energie. A po jeho nedávném vystoupení v Hydeparku se vůbec nedivím,že má tolik příznivců různých věkových kategorií. A umělé lovestory, o kterých píšete...myslíte, že ten kluk o to stojí, viděla jste jej snad někdy na nějaké párty "celebrit"? I k těmto bulvárním článkům se velmi trefně v Hydeparku vyjádřil.Přeju Vám méně zatrpklosti a více pozitivního myšlení a tolerance.
Slávka-vy-   |194.228.232.xxx |13.06.2012 16:58:39
Ale dyť já vám, Ludmilo, Tomáše Kluse z celého srdce přeju, když Vám přináší radost - Vám, Vaší dceři i vnučce. O to podle mě jde, že hudba má přinášet radost a je dobře, že si každý můžeme vybrat. Ale nezlobte se na mě, mně se prostě víc líbí jiní, takže tu toleranci přeju spíš já Vám
A pokud jde o ten tým poradců, je to prostě tak. Někteří interpreti jsou prostě tvárnější a dají si poradit od těch, co do nich investují. Nic není zadarmo a každý svého štěstí strůjcem Náhodou znám i muzikanty, kteří podobnou nabídku odmítli.
MK   |193.179.126.xxx |14.06.2012 10:05:32
Dvě myšlenky:
1.U herce vcelku přijde normální, že jen opakuje texty, které mu napsal někdo jiný.
2.Zvyk je železná košile.
Džexna  - Pravda, polopravda, drb?   |Manager |13.06.2012 18:33:15
Slávko, jsou vaše informace o tom, že T. Klus "si ty písničky nepíše tak úplně sám" seriózně ověřené? Bohužel, to vaše PRÝ ("prý má tým zkušených poradců, které ochotně poslouchá") v této souvislosti důvěru v serióznost takové informace nevzbuzuje.
Slávka-vy   |109.80.96.xxx |13.06.2012 21:03:38
Zdroj informací o týmu kolem Tomáše Kluse je (pro mě) důvěryhodný. Ale u žádné pracovní schůzky jsem nebyla, žádné odposlechy jsem neslyšela, nemám ani písemné kolkované potvzení podepsané zúčastněnými. Proto "prý".
Canaris   |78.45.163.xxx |13.06.2012 23:57:28
Záleží, kolik do něj kdo chce "nasypat jablek" ?
Slávka-vy-  - Citát hudebního kritika   |194.228.232.xxx |14.06.2012 11:19:14
Seriózní novinář by měl mít informaci, kterou zveřejňuje, potvrzenou nejméně ze dvou nezávislých zdrojů. Já se sice za novináře nepovažuju, ale tady je citát hudebního kritika Pavla Klusáka z Lidovek i s odkazem na jeho blog: 
"… Je produktem Sony Music, jeho vstup na scénu živily korporátní peníze, stojí za ním obdobný tým jako za chlapci z Lunetiků. Což není, jak se říká, „nic proti ničemu“, když přijde na popové hvězdy a baviče ze zábavního průmyslu…"
http://klusak.blogspot.cz/2012/04/iniciativnim-klu ...
Na další "informátory" odkaz dát nemůžu (jsou ale na P. Klusákovi zcela nezávislí ) – připadalo mi ostatně, že v hudební branži je "Tomášův tým" skutečnost běžně známá.
Džexna  - Pravda, polopravda, drb?   |Manager |14.06.2012 12:25:20
Slávko, úloha týmu T. Kluse v hudební branži je možná běžně známá. Ovšem informace, že by nebyl tak docela sám autorem svých písniček, jak jste uvedla, je pro mne nová a z Klusákova citátu či článku nevyplývá. Pak zbývá uvěřit těm důvěryhodným zdrojům, které ovšem nemohou (nebo si nepřejí být) jmenovány a nezlobte se, takových "prý" je plný bulvár a mají pro mne nulovou hodnotu. Je mi líto. Jen připomínám, že tvorbě T. Kluse nijak nestaním a nesleduji ji víc než musím.
Anonymní   |194.228.232.xxx |14.06.2012 13:18:31
Proč bych se měla zlobit, Džexno? Každý vyhodnocuje (nebo by měl) nové informace podle důvěry, jakou on sám ke zdroji pociťuje. To je přirozené, já to dělám taky. Takže já svým známým věřím, ale proč byste Vy měla věřit mně? Zdá se mi to logické.
Ano, teoreticky vím, jak se "tvoří" bulvár, zaplaťpánbu to sleduju jen z blízkého povzdálí. Ale jestliže jeden zdroj (P. Klusák) potvrzuje zkušený tým kolem TK a moji známí doplňují podrobnosti, jak ten tým pracuje, já nemám důvod nevěřit.
Slávka-vy-  - tento anomymní= Slávka-vy-   |194.228.232.xxx |14.06.2012 13:20:35
podpis k minulému příspěvku
jirka..z...   |46.175.181.xxx |12.06.2012 15:08:26
Kluci tak si to tak hned neberte! prostě jsem "Ho" jen podruhé v životě viděl, jen mi zmrzl ůsměv, jen mě polil pot a něměl jsem to komu říct. Byl to takový povzdech, takový smuteček nad tím šou které nepotřebuji k tomu abych v písni našel něco víc,co bych tam najít měl.Fakt nezávidím a chápu že to te´d tak je.Naštěstí je i spoustu krásného kolem nás.jirka
estetický medián   |90.179.188.xxx |12.06.2012 16:11:50
Bylo to tak vždycky. Pokud folková obec konečně kriticky uzná, že písničky Honzy Nedvěda, a to včetně těch "lepších" z osmdesátých let, jsou slizké bláboly zakomplexovaného maminčina zoufalce, který, ač dospělý, se pořád diví, že nic není jako dřív a sklidil s tímto repertoárem úspěch napříč celou federací a na Portě zejména, pak holt bude muset ta samá folková obec také pochopit, že Klus patří do stejného žánru naivních písniček pro průměrně vnímavé spíše laxní lidi, což je většina.
Džexna   |Manager |13.06.2012 11:12:07
Na tom PR mně ani tak neštve vypichování hostů i z přespolních žánrů jako absence jakékoliv zmínky o Portě jako soutěži, tedy o Národním finále. PR tedy na dvě věci. To za prvé. A za druhé, tuším, že zítra začíná předkoncerty Mezinárodní finále Porty v Ústí. Čekala bych tedy nejdříve pozvánku tam. Bohužel, ústečtí zřejmě zase nic neposlali.
Tomáš Pohl   |195.113.8.xxx |13.06.2012 13:45:17
Honza Nedvěd ty své kýče s krásnými melodiemi, zpíváné s druhým a často i s právním hlasem bratra Františka myslel vážně a upřímně. Totéž platí např. při mariánských písních bývalého srandisty Petra Lutky. Staří "brontíci" se budou podle mého soudu zpívat ještě za sto let, byť při výrazu "Stánky" všcihni smějí.
Klus je podle mého soudu dobrým tahem manažera, poplatným celkovému vkusu publika, snižovaného TV fekální zábavou. Když se přidalo, že je tam 10 deka Kryla a 5 deka Jarka Nohavici, máme zde "nový objev". Otázkou je, jak nám ten nový objev dlouho vydrží- zapamatovatelné nedvědovské melodie chybí, texty.. no, Orten byl geniální v 18 létech a Kryl dtto.
Situace je taková, že se bojím otevřít konzervu, aby z ní nevyskočil TK. O Vánocích jsem shlédl 5 minut "herecký " výkon TK v pohádce, psané na úrovni komunální satiry. Poté jsem raděj přepnul.
Asi už jsem starej a pamatuju nebo nechápu, což není vyloučeno. Holt, lidi se chtějí bavit.
ondra   |93.95.35.xxx |13.06.2012 16:43:34
Přiznám se, že u PR Porty taky nechápu, proč jsou mezi učinkujícími uvedeni nejdřív : T.Klus, Ivan Mládek, Lenka Filipová a Marta Kubišová. Nic proti nim, ale takové portovní hvězdy jako Žalman, Hop Trop, Miki Ryvola a další by si podle mě zasloužili se dostat před ně.... Ikdyž jim to může být jedno, na ně lidi přijdou tak jako tak...
míša   |2.138.103.xxx |17.06.2012 22:22:06
Na žalmana a hoptrop přijdou lidi tak jako tak?
že vy jste příteliuž dloiuho nic nepořádal, už jsou asi na tom s návštěvností trošku jinak, portovní časy, a doba těchto vyčpělých hvězd, točících třicert let stsré hity, už lidi trochu omrzela...
Jirka   |82.208.57.xxx |13.06.2012 18:06:27
Všichni muzikanti přemýšlí, jak si získat publikum, chtějí mít pro koho hrát. TK se to povedlo, tak mu nezáviďme a přejme mu to.
Tomáš Pohl   |78.45.163.xxx |13.06.2012 20:13:31
Tady ale nejde o nějakou závist těch, co nemají tolik publika. Hlavní bolest vidím v tom, že Klus se stal výkladní skříní žánru zvaného folk. Setkal jsem se zde s názory, že popularita TK prorazí cestu i dalším folkařům, ne tak slavným, k většímu zájmu o žánr a k širšímu publiku. Tuhle myšlenku ale pokládá za hezké přání, ale to je vše. To je podobné jako tvrzení, že Katapult se svými triviálními písněmi prorážel cestu kapel z Nové vlny. TK je popina obalená fábory folku, to je vše. Nemám vůbec nic proti popu, byla a je v něm řada vynikajích umělců, ale vtip je v tom, že za sebe nedělali nikdy něco jiného. Popularita TK je pro mě stejně příznačným jevem, jako je návrat hitů Michala Davida nebo zupácká interpretace Kryla D. Landou. No, Man wird sehen, jak říkají naši němečtí přátelé.
Jirka   |82.208.57.xxx |13.06.2012 21:31:14
Neříkám, že u všech, ale mnohde onen závistivý tón cítím, byť mezi řádky. Hudba se dělá pro lid. Folkáči by měli dumat, proč jim prázdní řady v hledištích. Mně pisničky TK nepřijdou blbý, navíc se umí prodat, či být prodáván a má vyprodané.
MK   |193.179.126.xxx |14.06.2012 10:07:34
Ne, závistivý tón tam opravdu neni. Spíš úžas z nepoučitelnosti publika. Resp. z toho, jak neustále dorůstá nové a nové nepoučené a nepoučitelné.
Jirka   |193.165.185.xxx |14.06.2012 11:22:27
To mi zní krapet analogicky jako rčení, že máme skvělou vládu a chce to vyměnit obyvatelstvo.
hyenik   |82.99.161.xxx |14.06.2012 11:49:36
...a moje neustale pobaveni nad tema kdo by chteli furt poucovat a zijou v bludu ze se tim gaussova krivka sploští :)
Navic jsem presvecen, ze kdyby TK nejdriv pokorne prosel tema "staryma folkovyma strukturama" jako kazdy "spravny" folkar, tak je vnimany mnohem pozitivneji a pritom by hral uplne stejne, coz je naramna tragikomedie. Je z toho porad citit ta "tridni nespravedlnost" on je nekdo cizi, zneuzil pisnickarstvi, sel cestou spinave komerce, vypalil nam rybnik a navic je ten haj*zl jeste popularni a chodi na neho mlade baby :)

ale aspon je o cem psat a na co v katovne plivat, ze :)
hyenik   |82.99.161.xxx |14.06.2012 11:56:13
PS: me je TK jaksi volny, neco mi nevadi, neco se mi nelibi, ale jeho vystoupeni v Hydeparku, ktere jsem nahodou zachytil a dodival se az do konce bylo prijemne. Proc se nesmirit s tim, ze dava urcite casti lidi to co chteji a co jim vyhovuje a navic to úplné šméčko není, než donekonečna (marne) vysvetlovat jak je to strasne spatne, zoufale a cely svet se tim riti do zahu(d)by?
MK   |193.179.126.xxx |14.06.2012 12:56:23
Abychom to nějak nezavedli na nesprávnou kolej - jediné, co si zaslouží být zpochybňováno, je to folkové písničkářství. Jako popový produkt je to zcela bezchybné a přesně vypočítané. Prostě Pavel Horňák či Pepa Melen.
Kuba Horák  - Horňák, Muchová, Melen?   |89.203.215.xxx |14.06.2012 13:33:25
Miloši, to snad ne. Tobě se nezdá, že ty písně mají i nějaký ne úplně blbý obsah? Podle mě není úplná prdel napsat to tak, jak se to podařilo Tomášovi Klusovi. Já zas až tak nepojídám jeho interpretaci, přijde mi mírně přehrávaná, ale obsahově je podle mě nad hodně procenty současného folku.
MK   |193.179.126.xxx |14.06.2012 13:41:57
Obsahově je to přesně podle požadavků trhu. Kupříkladu Pánubohu do oken je přesně to povrchní hodnocení situace, jaké si masy žádají. Taky je to umění, vystihnout tu míru povrchnosti, to ano. Muzikál je samozřejmě taky umění, ale opera to holt nikdy nebude. Ani opereta ne.
Jirka   |193.165.185.xxx |14.06.2012 14:03:47
Jsem rád za "Panubohu do oken" a za to, že se někdo snaží probouzet místy lhostejný lid z letargie a lhopstejnosti. Stejně tak jsem rád za "probouzecí" songy Honzy Žambocha. I to má být rys folku.
Kuba Horák  - ...   |89.203.215.xxx |14.06.2012 14:20:35
Jirko, vnímáme to podobně. Já si, Miloši, myslím, že to není kalkul. I když já bych vždycky (a rád) tak trochu naivní. Tomášovo vystupování pro mě nasvědčuje tomu, že mu to, co se děje, fakt není jedno. Naopak občas říkám, že je Klus momentálně potřeba.
PetrZ   |85.71.231.xxx |14.06.2012 17:38:54
Když už je diskuse jen o úspěchu, který se "u nás" neodpouští:
Recept na šú, která lidi baví, přece Tomáš netají:
"mluvit nahlas, precizně vyslovovat,jako mamlas,
všechno co na duši mám, teď zahraju vám,
Všechny emoce jsou vnější, těžko uvěří ti divák
musíš být uvolněnější, přirozenější ne jinak - 
aha… Co jinak?… "
Jinak si v této blbé době ti opravdoví folkový písničkáři, (kterých jsou a snad se neurazí - plné studny) vevnitř poctivě roztrhaní, užívají svých prázdných sálů.
Michal   |88.103.120.xxx |19.06.2012 19:27:51
Jestli je tohle jeden z těch textů páně Klusových, tak jsem vlastně rád, že jsem od něj moc věcí neslyšel... A navíc mu to věřit?
VoSa   |90.183.64.xxx |14.06.2012 17:27:02
Ano. Co na tom, že úspěch TK je z větší části podpořený penězi. Tak se to prostě dělá všude. Kdo dnes nemá dobrý marketing, může se roky leda potloukat po hudebních soutěžích a doufat, že si ho nějaký mecenáš všimne a tu reklamu a úspěch mu zaplatí. A pokud se chce muzice věnovat naplno a pořádně, tak se tím navíc musí i živit a tady končí to, že si desku vydá z vlastních peněz, nedejbože uspořádá koncert s pořádným aparátem a světly aby to byla show na kterou přijdou lidi a ne jen kamarádi plus pár nadšenců. Myslím, že zdejší folkový rybníček ve kterém každý každého zná a který má určitá pravidla postupu ku slávě právě dostal zásah z komerční sféry který zaběhlou strukturu porušuje a kterých bude myslím přibývat. Jedni závidí úspěch a druzí peníze a pro to se tu bude mluvit o tom jak jsou ty texty špatný jak to vlastně není folk - jenže lidi na to chodí a chodí jich víc než kolik ho kritizuje.
jirka..z...   |46.175.181.xxx |15.06.2012 09:45:39
jestli mu něco opravdu nezávidím jsou verše--buchty od maminky-bagety u benzinky. nevím jestli by zrovna takovou pitomost vypustil Kryl z ůst.Taky je asi důležité si uvědomit čeho se opravdový talent dotýká a že se za něj něčím drahým musí zaplatit. Narozdíl od Kryla bude produkt jménem TK , jen co splní svůj ůčel pro který byl zkonstruhován, spláchnut v propadlišti všech lunetiků a podobných darinek.Dějiny umění /pokud dotyčný neskončil na nějaké sibiři/pamatují jen na to , co mělo skutečnou hodnotu. Koukol zpravidla skončí v hnojníku .
Kolzer   |81.200.53.xxx |15.06.2012 13:56:16
Jirko, Vámi zminované veršíky nejsou přece textem žádné Klusovy písně, ale jen improvizací na momentální situaci v hledišti. A mýlíte se, že by Kryl nic podobného nevypustil z úst. Stačí si na YT najít Krylparodie Karel Gott, Krylgottoci, Krylparodie Neckář apod. A to podotýkám, že při těchto vystoupeních bylo Krylovi o dost více let než Klusovi. Zaslechl jsem s ním nedávno rozhovor na ČR a musím konstatovat, že na mě zapůsobil jako velmi pohodový a přemýšlivý člověk, který se určitě nebude hroutit, pokud by skončil "v propadlišti všech Lunetiků a Darinek", jak mu tady předvídáte. Já naopak věřím, že svůj textařský talent nepromarní a dovede jej k dokonalosti.
jirka..z..   |46.175.181.xxx |16.06.2012 09:36:45
Talentovaný textař je ten pověstný "kanárek v kleci", dopředu cítí a vysloví co se za výbuch chystá.TK spívá jako kanárek, jen horníci se již válí okolo mrtví--v hospodách , v supermarketech, v bagetách od benzínky. Umění je čidlo společnosti, TK mluví jazykem kterým se mluví v každé hospodě, v každém supermarketu-nepřevyšuje průměr.Nešpiním ho, nezávidím mu a věřím že jako mladý kluk musel také vyjít z pěkných vztahů a má třeba spoustu dobrých vlastností.Tahle řeč je o tom že by se měl vydat svojí cestou ne cestou plagiátorství.On je opravdu jen produkt, díra na trhu,a ti páni nad ním dobře vědí že jen malé procento společnosti potřebuje kvalitu-masu lze za výhodných podmínek nasytit tapetou.
Viktor Janeba   |85.71.18.xxx |15.06.2012 10:30:26
Ahoj,
jsi ten samý Hyenik jako na hudebniforum.cz?
hyenik   |82.99.161.xxx |20.06.2012 20:14:10
sice pozde, ale prece :)
Znas nejake jine hyeny?
Petr Merxbauer  - Dotaz   |88.100.150.xxx |14.06.2012 14:24:29
Vyslechl jsem minuty zde zveřejněné nahrávky z YouTube a musím říci, že mi to hodně připomíná skladby kapely Kryštof (Richard Krajčo). Nezdá se vám to také?
Belmondo   |Manager |14.06.2012 18:31:37
Vůbec mi nevadí označení pop-folk, chcete-li. Není to důležité… Vadí mi ale publicisté povrchně vyzdvihující Tomáše Kluse, srovnávající ho s Karlem Krylem nebo Jaromírem Nohavicou. S nimi se samozřejmě poměřovat opravdu nemůže.
Vadí mi Akademie populární hudby, která jako desku roku vyhlásí Racka. Upřímně jen ve folku jsem v loňském roce slyšel pět, šest desek lepších.
Ale rozhodně Tomáše Kluse bych neházel do stejného pytle jako lidi „Janečkovy stáje“. Byť se na výsluní dostal trošku podobnou cestou. A na rozdíl od oněch folkařů co na ně nikdo nechodí (jak se zde také píše) ztratil úplnou svobodu. Což je u písničkáře nebezpečná hra s ohněm.
Jirka   |82.208.57.xxx |14.06.2012 20:01:33
S tím se dá souhlasit. Zamyslet nad sebou by se měli hlavně kritici, jsou ode zdi ke zdi.
Zajímalo by mě, jak se reálně projevuje ta nesvoboda, jestli fakt někdo zakazuje o něčem zpívat a nebo naopak vnutí pěvci proti jeho vůli nějaké téma či text s odůvodněním, že ho sponzoruje. Moc si to neumím, maje as malou fantazii, představit.
Jan-matěj Rak   |Registered |15.06.2012 15:47:21
Napsalo se toho tady dost, tak reaguji v bodech, jak jsem co zachytil:
-predne se musim zastat Honzy Nedveda. Jakekoli srovnani TK s HN je krajne pochybne a vlastne naprosto neodpustitelne. Srovnani s HN vlastne snese malokdo. HN je mimoradne nadany autor nadhernych melodii, v nichz se objevuji i postupy velmi objevne, necekane a tam, kde se drzi beznych sekvenci, dovede s nimi zachazet tvurcim zpusobem. I v textech - jakkoli tam ma HN obrovsky kvalitativni rozptyl - nekdy dokaze dosahnout velikych vysin a at se nam to nekomu libi ci ne, HN je jednou ze zcela zasadnich postav zanru a jeho prinos je nezpochybnitelny. Oproti tomu TK je po hudebni strance kompilator a epigon vezouci se po stokrat overenych vlnach nejtuctovejsiho prumeru - opravdovou melodii jsem od nej neslysel ani jednu. V tomhle ohledu dosahuje maximalne vysin /a skutecne i typu/ Richarda Krajca - tedy jen takove malicke, sotva viditelne pahorkatiny mezi skutecnmi horami. edy treba Krylem, Nohvicou ci Nedvedem.
- kdyby TK "poctive prosel klasickou FCT" cestou, pravdepodobne by nedosel nikam, tak jako vsichni ostatni, kteri to touhle cestou zkouseji. Ta cesta obvykle konci na zanrovych festivalech mensi dulezitosti a minimalniho presahu. Nas zanr dlouhodobe trpi neschopnosti o svych kvalitach presvedcit vnejsi svet a sve poklady posilat dal. Byla-li tu rec o protestsongu /kuprikladu/, pak takove Bezpecne reggae Honzy Zambocha prevysuje sebrane spisy TK o nekolik radu, o dalsich dnes popularnich internetovych "protestsonzich" pak ani nemluve.
- ano, chapu, ze nekomu muze pripadat, ze z nas citi zavist. Jisteze kazdy muzikan, ktery svou hudbu mysli vazne a snazi se byt co nejlepsi, touzi po uspechu a byl by blbej, kdyby sance nevyuzil. Nakolik ovsem pak taci dovedou setrvat na svych posicich a nenechat se semlit strednim proudem a kompromisem /Xindl X, TK aj/, uz je jen na nich. Za sebe mohu rici, ze jsem zkousel jak onu klasickou FCT cestou, tak i cestami jinymi a mohu tedy leccos srovnavat.
- TK bych mezi pisnickare zaradil, nebot ten pojem si definuju pouze jako cloveka hrajiciho solove sve vlastni pisnicky - ma-li kdo jinou definici, at si sam hodnoti, zda ji TK naplnuje ci ne.
estetický medián   |90.179.188.xxx |15.06.2012 22:05:55
Tomáš Klus nesporně nastavuje zrcadlo společnosti, když svými vystoupeními odhalil (potvrdil), že:
- lidi nejsou zvědaví na to, jestli někdo nazývá žánr tak či jinak
- lidi nezajímá, jestli je písnička naivní a melodie bez nového nápadu
- pro průměrného diváka, jehož životní náplní je být zaměstnancem s pevnou pracovní dobou, televizními zprávami a nedělní návštěvou hypermarketu a multikina je důležité, aby se v davu cítil bezpečně, bez ohledu na to, co je mu servírováno.
- TK dobře ví, že pro diváka je důležité, aby ho hvězda
příliš nepřehrávala svojí dokonalostí. Vzpomeňte si, jak jste neměli rádi jedničkáře.

>>> z toho vyplývá:
- TK je mluvčím lidí, kteří jedou na stejné intelektuální/naivní vlně jako on. TK není mluvčím lidí s literárním nebo muzikálním citem, natož autorů, ani trempsko-folkové obce, která si při svých setkáních hraje jiné písně. Proto mě jeho repertoár ani nezajímá ani nepobuřuje, stejně jako mě nezajímají texty třeba Lenky Filipové.
T.   |158.194.181.xxx |17.06.2012 12:46:29
Chcete tím říci, že tvorba a prezentace Tomáše Kluse je vhodná jen pro nekulturní a nanejvýš průměrně inteligentní posluchače, zatímco pro vás intelektuála je to pod úroveň?
MarTina   |77.48.103.xxx |17.06.2012 13:00:41
Myslím, že vyjádření bylo nezvykle pregnantní a tím i pocopitelně nepopulární. S Gaussovou křivkou se fakt nedá hnout a proto racionální úvahou nelze než naštvat většinu.
Jan-matěj Rak  - ano, racionalni uvaha   |Registered |17.06.2012 14:53:22
je zde velmi vystizna. Tomasi Klusovi nelze uprit talent, ovsem hlavne interpretacni. Je opravdu obdaren velikou schopnosti presvedcivosti, dovednosti strhnout, ano-uhranout. zde si ovsem neodpustim jeste jednu racionalni uvahu: kdyby byl TK nadan stejne a nebo i vice a nebyl to pritom krasny mlady kluk, a tedy idealni medialni hvezda pro posluchace kategorie 13+,/tedy kategorie, ktera je hlavni cilovou skupinou vseho soubyznysu/, neverim ani na vterinu tomu, ze by do nej producent byl ochoten tolik investovat. Nemel by ani kousicek te medialni a marketingove podpory, jiz ma nyni a kterou zoufale postradaji autori /i interpreti/ neskonale lepsi. To skutecne neni nic proti nemu, sam na nej zadny silny nazor nemam, tahle muzika jde dokonale mimo me, jakkoli priznavam, ze Tomas Klus je mi jiste blizsi nez spousta jinych a jistou nadeji nam jako zanru do budoucna dava.
MK   |212.71.132.xxx |17.06.2012 18:16:02
Jak říkám, dobře udělanej pop. Moderní soudobý folk je třeba Vasilův Rubáš.
davy   |Registered |17.06.2012 20:21:13
Ovšem dle mínění některých přispěvatelů včetně mě byl Melen blbě udělaný pop. Tady je ten rozdíl Melen versus TK.
nesvoboda v hudbě   |90.176.216.xxx |19.06.2012 11:13:30
Ahoj Jirko,
odpovídám na Tvoji otázku, jak se projevuje nevoboda. Třeba tak, že dostaneš od producenta roli a skutečně o něčem sát nesmíš a o něčem naopak musíš. Dobře je to vidět hlavně u Evy Farné, poté, co nabourala asi opilá nebo jaká. To se samozřejmě neslučuje s imidží, kterou potřebuje producent tlačit do své cílové skupiny zákazníků - holek na středních školách, takže celé její píárko hned vystartovalo a řešilo, jak psát články, aby to ty holky skously. Stejně tak se "role" měří třeba když chceš hrát v moderní propagované kapele - pak musíš bejt sexy podle soudobých trendů a umět dělat pódové divadlo. Být menší postavy (to líp vypadá v TV a antropogenně to připomíná dítě, což je lidem přjemné) (srovnej Dobeš/Viktorin - pánové prominou ), být atlet... prostě ve všem se jede na image pozitivních vzorů. Výsledkem je, že výběr "hvězd pro šůbyznys" není dán jejich talentem, ale kompromisem mezi tím, kolik kterej šampón - jako bonus - ještě umí z muziky. A to je, podlemého názoru, i případ TK. Protože obecná masa lidí ten talent stejně nepozná, zatímco sexy vjemy pozná podprahově každý.
Jura Nedavaška z Valach  - Tomáš Klus a Porta   |188.246.99.xxx |17.06.2012 19:46:20
Tak přátelé i nepřátelé,
páč su z Valašských Klobůk,tak T.K. zavidím všecko,ale hlavně to,že si može zahrát na Portě...
Kuba Horák  - Jura!   |85.71.8.xxx |17.06.2012 20:44:57
:)))
MONTY   |195.113.158.xxx |18.06.2012 11:47:18
Nemám rád tvorbu Tomáše Kluse...
Ale je to písničkář plným coulem a to bez debat. Pokud má někoho s kým se radí, zdali je ta píseň ok nebo ne. Proboha, kdo to z písničkářů nedělá? Já neznám písničkáře, který by svůj nový song neposlal někomu, jehož názorů si váží a nechtěl znát poznatky.

jestli Vás tady moji milí nesere, že se z Vás Tomáš neposíííí***. Že se netrápí tím, co o něm kdo napíše na folktimu

Ego je zapeklitá věc.

A k hlášce Jury Nedavašky... Pod tu se podepisuji.
Estetický medián   |90.179.188.xxx |18.06.2012 12:28:36
Já to, pane, co si necháváte říkat Monty, třeba nedělám. Nezajímá mě, co si o mojí tvorbě myslí nějaký kritik, protože nejpřísnější jsem k sobě sám. V estetice totiž neexistuje žádný "poznatek", o kterém píšete. Jenom vlastní přesvědčení. Pokud to projde u mě, pak už mě zajímají pouze diváci.
Proto nemám ani problém, když zjistím, že něco na lidi nefunguje. Nebojím se takových zjištění, je to prostě hra a já to v klidu přijímám. A to je právě to ego - které třeba Vás nutí, abyste si pro jistotu něco ověřil u znalce, co kdyby to nevyšlo. Hihihi, sám jste se nachytal, jak se vaše ego bojí.
PetrZ   |85.71.231.xxx |18.06.2012 16:35:54
Estetický mediáne, co si myslím necháváte říkat i volný myšlenkář a čežtináš - necháváte si říkat pokaždé jinak, i když na diváky zkoušíte tu vaši "prostě hru"?
Ale to asi nejste kapela Vlasty Redla, to byste už musel byt rozpadlej od prosinca 2006.

Tahle debata je vlastně o předskokanovi - Ve Střelicích otvírala v pátek Strunobraní Honzíkova cesta - jsem ji neznal a byl nadšenej. Našlapaný festivaly prostě valí trumfy hned od začátku ;-)
Monty   |90.176.103.xxx |18.06.2012 18:58:27
Pane Mediáne,
docela často když napíšu píseň, nahraju ji a pošlu ji třeba Jankovi Žambochovi, nebo Frauenbergovi, nebo Horákovi. Ne proto, že by to snad byl odborník, co dostal anděly, Krtky, nebo je na HBO. Ale proto, že je to můj přítel a kterému nebude žinantní mi napsat, vole, to je Nohavica a tu si vykradl Plíhala. Člověk to nedělá schválně, ale jsme prostě ovlivnění. Taky to není o egu, nebo o tom, zdali řeším jestli to bude fungovat nebo nebude. Když už to vypustím tak si zatím stojím.
A vůbec... jsem magor, že jsem se do této diskuze pustil. Nemám Kluse rád, ale na to kolik mu je, toho zvládl docela dost a má můj respekt.

Ende
hyenik   |88.146.176.xxx |20.06.2012 21:31:21
Zrejme proto, ze se doKlusa nalilo tolik prachu, natocil desku v obyvaku a booklet "delali" fanousci ;)
Konspiracni janečkovské teorie, ze Klus je vypocitany produkt, to uz je tragikomicka slovanská diagnoza :( Bohuzel mi to pripomina ty soucasne zvratky pod fotbalovymi clanky - nase reprezentace dosahla slusneho uspechu, ale dostava za to vetsinou akorat nechutny kartac...to jsme opravdu narod neprejicich deb*ilu?
Ti nejvetsi kriklouni by se divili, o jak malo se lisily podminky TK od bezneho unylého drnkala, a kdyby FCT komunita vytahla hlavy z pisku, tak by s uzasem naznala, ze dnes uz si stejne skoro vsechno musi zarizuji "umelci" sami, zadni moneyzeri s nadityma prkenicema v muzak buznyse uz davno neexistuji. Rozhodne ne v segmentu pisnickar, coz TK je.

Otazka pro MK: Jak se tedy lisi pop hrany a skladany jednim clovekem na akustickou kytaru od folku?
Belmondo   |94.112.199.xxx |20.06.2012 23:01:57
Fotbal bych sem nevnášel.
Já mám zase pocit, že stejně tak jako se teď v širší veřejnosti folk rovná Tomáš Klus, fotbal se posledních pár dnů zase rovná Tomáš Rosický...
Anonymní   |78.45.163.xxx |21.06.2012 08:15:11
Tak jsem včera koukal do našich nejprodávanějších novin,tj. do Blesku. Na jedné straně je upoutávka na letní festivaly, např. na Coulours of Ostrava, Sázava fest etc. Echt folkový festival ani jeden. Největší fotku má samozřejmě TK, o dost menší Nohavica. Upřímně řečeno- Folk is dead ? Jak jsme se kdysi učili v angličtině : No money- no funny.
Džexna  - Klusova totemová improvizace 2012   |Manager |09.07.2012 11:37:53
Na letošní Portě se při pátečním vystoupení Tomáše Kluse poroučel k zemi totem stojící vedle podia. Zde je zaznamenána následná Klusova Improvizace na téma padajícího totemu .http://www.youtube.com/watch?v=XVLWaDVW4no&feature ... Dle textu soudím, že na Kluse ten totem necílil!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
1516171821
22
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib