06.02.2023 Zatoulaná alba (Miloš Keller)    PDF Tisk Email
Některá CD ke mně putují déle, některá se u mě zdrží déle, než na ně dojde řada v některém z mých pořadů, nebo než je správně uchopím. Tak nyní tedy asi nebudu psát o novinkách, ale zas si ta CD zaslouží písemnou zmínku. Jedno mají společné – až na výjimky jsou autorskými alby.
První CD natočila Viera Šusteková ze Slovenska a jmenuje se Světlo v nás. Na CD si pozvala řadu hostů, mimo jiné na čtyři písně i Míšu Leichta. CD nabízí moderní dynamickou country, moderní tedy ve smyslu, jak se u nás již 20 - 30 let hraje, ale stále je to to lepší z country, co u nás (respektive na Slovensku) můžeme slyšet. Míša Leicht dodává písničkám správný drive (Noc a ráno je skoro Cop a je taky v pravidelné rotaci). Říkal jsem si, že by zpěvačce slušela i spolupráce s Petrem Kocmanem nebo Alanem Mikuškem – to abych dodefinoval muziku, kterou na CD uslyšíte. Viera Šusteková má příjemný civilní, ale přitom dostatečně dynamický projev, je v tomto žánru zcela doma. Lépe jí sednou rychlejší skladby, ale ani v těch pomalých neupadá do cajdavosti. Bohužel, nejslabší je právě titulní skladba. Interpretka dala na CD prostor i muzikantům, a tak objevíme dvojici silných, invenčních instrumentálek Hele tele a Country Čávo, jejichž autorem je Peter Kavický. Kromě nich jsem si oblíbil ještě Krásu, Nádej, a Moja vášeň. Autorkou ostatních písní je zpěvačka a ke cti jí budiž přiznáno, že se neopakuje, nicméně rozpoznatelný autorský rukopis má.
Viera Šusteková a hostia - Svetlo v nás
Viera Šusteková a hostia: Svetlo v nás
Vydavatel: Štúdio S
Vydáno: 2020
Hodnocení desky: 5,60/10
Seznam písní: Hra na osud (s Mišom Leichtom) • Krása • Naivná • Dlhá púť • Hele Tele (s Petrom Kavickým) • Nádej • Noc a ráno (s Mišom Leichtom) • Country Čávo (s Petrom Kavickým) • Svetlo v nás (s Mišom Leichtom) • Bez teba • Povedať ti chcem (s Richardom Bánskym) • Moja vášeň • Zdolať a nájsť (s Richardom Bánskym) • Svetlo v nás (s Mišom Leichtom/radio edit)
Co o albu napsal Tomáš Doug Machalík: "Album je příkladem toho, že v dnešní době není problém postavit instrumentálně vynikající kapelu, ale pokud umělec nemá co a jak říct, je celkový výsledek tristní. Manýry v pěveckém projevu, školácké texty či nadměrné opakování sloganů celkový dojem ještě zhoršují." (4 body)