16.10.2012 Překročit své kruhy (Miloš Keller)    Tisk
Předchozí album Pavla Bobka s písněmi Johnyho Cashe mnozí považovali nejen za splněný sen interpreta (na bookletu alba Kruhy Pavel Bobek říká, že tomu tak není), ale zejména za vrchol tvorby a produkce zpěváka, podobně, jako tomu bylo s albem Johnyho Cashe. Za pět minut dvanáct se tehdy říkalo.
Čas ukázal, že se nejméně o jednu desku mýlili. Album Kruhy přináší 13 převzatých písní od amerických interpretů (Pavel Bobek v bookletu a v titulní písni vysvětluje kriteria výběru), a zdá se, že opravdu právě toto bude splněný sen Pavla Bobka. Výběr autorů a žánrů (který provedl interpret) je tak různorodý, že jen velká zkušenost mu může vtisknout jednotnou tvář a ještě něco přidat. Podíl na tom má samozřejmě sám Pavel Bobek – jsou to skladby, které má rád a na které se očividně (vlastně uchoslyšně) těšil, ale doprovodná kapela také přesně pochopila, proč Pavel Bobek tyhle skladby vybíral a proč je má rád a plně se podřídila tomu, aby písničky opravdu vyzněly jako splněný sen. Hlavní roli hraje zpěvák a doprovodná kapela decentně dotváří atmosféru.
V takové atmosféře rádi přeslechnete drobné nedostatky, které získají spíše punc osobitosti – v dobrém je to znát ve skladbě Sen potkáš za každým rohem, tady vás navíc zaujme i saxofon D. Bárty a na chvilku zalitujete, že Pavel Bobek nebyl i jazzovým zpěvákem, abychom takových písní od něj měli více. Podobně Bobkova verze Výmluvného ďábla ukazuje na další možný rozměr téhle písničky – tu navíc můžete srovnávat s několika jinými českými verzemi. Snad nejsilnější skladnou na desce je San Miguel s Katkou Garcia a se španělštinou, pak skladba Stará mříž, nu a standardní countryová klasika (Kanadská noc nebo Začni) vhodně odlehčuje atmosféru.

Pavel Bobek - Kruhy
Pavel Bobek: Kruhy
Vydavatel: EMI
Vydáno: 2012
Hodnocení desky: 7,55/10
Seznam písní: Kruhy • Kanadská noc • Nocí dál • Sen potkáš za prvním rohem, • Výmluvný ďábel • Začni • Zas nemám kam jít • Sním, stále sním, • San Miguel • Sen se mu zdál • Zlé chvíle jsou ty tam • Stará mříž • Ještě jednou.
Co o albu napsal Tomáš Doug Machalík: "Žasnu, jak skvěle se písně tohoto alba svým vyzněním, aranžemi i texty hodí k projevu Pavla Bobka na pomezí zpěvu a vyprávění - a také on překonává sám sebe a jednotlivé skladby citlivě dobarvuje. Opět se potvrdilo, že důležitým předpokladem kvality výsledku jsou kvalitní ingredience." (9 bodů)