19.01.2009 Jan Nedvěd - Československé lidové písničky (Miloš Keller)    Tisk

Stalo se lidovým zvykem bíti do Jana Nedvěda ze všech stran a prakticky za vše. V mnoha případech oprávněně, ale v některých případech i jen tak ze zvyku, když se řekne "Nedvěd", tak to musí být špatné. Původně jsem toto povídání ani nechtěl psát, desku jsem měl v plánu odzívnout a říct: "další vykrádání pokladnice lidových písní", ale pak ke mně doputoval altodkaz na recenzi O. Bezra a vzápětí pak i názory některých mých známých na tuto desku, které byly očividně vytvořeny na základě přečtení té recenze a nikoliv na základě poslechu té desky, a to jsem si řekl, že tady už přestává veškerá legrace.

Kolega (smím Vám tak říkat, pane kolego?) Bezr je dlouholetým a fundovaným odborníkem na téměř jakoukoliv muziku. "Téměř jakoukoliv" píšu záměrně, protože v případě recenze "československých lidových písní" Jana Nedvěda poměrně přesně charakterizoval jednotlivé komponenty díla, přidal i značnou dávku sarkasmu a přesto - zůstal zcela mimo mísu. Podařilo se mu dílo analyzovat sice relativně přesně, ale ve vzduchoprázdnu - bez znalosti souvislostí s děním v žánru. Pokud by znal souvislosti a vývoj žánru, jakož i činy páchané na poli exploatace lidového kulturního odkazu v našich žánrech, vyšla by mu deska Jana Nedvěda takřka opačně. Proč?

Jan Nedvěd se touto deskou dostal do pozice, řekněme, Evy a Vaška. Poměrně sterilně přezpíval dvacítku lidových písní a je evidentní, že v tomto případě posloužil pouze jako interpret a svým jménem jako kasovní tahák. Z Jana, jak ho známe v posledních letech, toho tam mnoho není. Poměrně disciplinovaně se drží evidentních producentských příkazů a zůstává i ve svých emocích uměřený. Producent jasně chtěl slavné jméno a známý projev, ne však excesy. A tak deska dopadla interpretačně lépe, než poslední Janovo album (při písni Rybník se mi nadále dělá nevolno, podobně jako při výslovnostních a intonačních manýrách toho alba) a dopadla mnohonásobně lépe, než podobný projekt Sester Steinových, který vyšel shodou okolností také v minulých týdnech a také kořistil z pokladnice lidové tvorby (jo, kolego Bezře, Štajnovky si poslechněte!). Hudební doprovod je přiměřeně studiový a přiměřeně pestrý, aby to nebyla jen kytara. Pokud bych tedy měl psát, čí je to album, tak ne Nedvědovo, ale spíše Milana Plechatého. Ten totiž písně vybral, zaranžoval a nahrál podstatné množství nástrojů, měl i hudební režii a pozval osvědčené a tradiční studiové hudebníky, kteří zahrají cokoliv - v dobrém i zlém? Vše je tedy s rutinou výroby písní na běžícím páse, ale nakonec proč ne, konfekci kupujeme skoro všichni a taky to s ní jde. Podstatnou výhradu bych měl snad jen proti těm "československým" lidovým písním - to je samozřejmě nesmysl, československé mohly být třeba písně budovatelské, ale folklór československý neměl čas vzniknout.

Držíme tedy v rukou dílo nikoliv odsouzeníhodné, ale spíše průměrné, neurážející, ale ani neuvádějící do euforie. Když budeme potřebovat hned teď folklor v nefolklorním provedení a nic jiného nebude na regále, můžeme vzít i desku Jana Nedvěda. Pokud potřebujete lidovky v nelidském provedení, vemte Dvě sestry. Na http://desky.ifolk.cz/ jsem dal ***

Slávka C.  - Re: Jan Nedvěd - Československé lidové písničky   |193.85.164.xxx |19.01.2009 11:04:00
Slyšela jsem několik písní v CR a na YouTube a musím říci, že mě po všech kritikách příjemně překvapily. Taky mi emotivní projev Jana Nedvěda připadá v těchto písních přiměřený (na rozdíl od posledního alba, které jste zmínil)a máte pravdu - neurazí.
babka  - Re: Jan Nedvěd - Československé lidové písničky   |62.24.94.xxx |19.01.2009 13:37:00
Tak už se konečně začínám cítit na nových stránkách jako doma. Děkuju.
hapka  - Re: Jan Nedvěd - Československé lidové písničky   |88.100.35.xxx |19.01.2009 18:59:00
Mám pocit, že MK svými články nesleduje ani tak zájem o nějakém titulu napsat cokoli k věci, jako prostě šokovat, šokovat a zase šokovat. Jeho články (záměrně je nenazývám recenzemi) jsou vždy proti - pokud hraje "kladný hrdina", pak je Kellerem tvrdě sestřelen, pokud zahraje nějaká sra*ka, pak je vynášena do nebes. Hlavně ať je přitažena pozornost k autorově neklidné duši, nebo se pletu?
klapka  - Re: Jan Nedvěd - Československé lidové písničky   |90.178.203.xxx |19.01.2009 20:37:00
A co když je to daleko jednodušší? MK má prostě zase pravdu.
Zuzana  - Re: Jan Nedvěd - Československé lidové písničky   |195.122.213.xxx |19.01.2009 22:11:00
Co se právě toho projevu týče, tak ten je, dle mého názoru naprosto strašný. Při několika písních se Jan Nedvěd div nerozpláče. Nemohu se zbavit pocitu, že tentokrát šlápl zcela vedle a tím si uškodil.Jak u těch, kteří ho zatracovali, tak i u lidí, kteří jeho písničky měli a třeba stále mají rádi a teď jen žasnou, co že to toho Nedvěda zase napadlo.
davy  - Re: Jan Nedvěd - Československé lidové písničky   |193.179.248.xxx |19.01.2009 22:52:00
Slyšel jsem ukázky na Idnesu a na Youtube - neurazí, ale žádný zázrak to taky není. Bezr má evidentně pravdu v tom, že by Nedvěd potřeboval, aby na něj dohlížel Tichota jako kdysi ve Spirituál kvintetu. Tehdejší fúze SK a Brontosaurů, to bylo něco naprosto mimořádného a "kam se hrabe Plechatý, to se nedá srovnat":)
Slávka  - Re: Jan Nedvěd - Československé lidové písničky   |90.178.203.xxx |19.01.2009 23:46:00
Když mě urazil už ten obal, kde je jednak fotka, která se mi nelíbí (řečeno zdvořile) jednak (dnes už obvyklá) hrubka: "Lidové Písničky". Proč by se písnička měla psát s velkým P?
Ty tři ukázky ve Folkmenu jsem vyposlechla i v repríze jen proto, abych sem mohla napsat: "Slyšela, ale dobrovolně bych si to už nepustila."
Davy - říkáš to přesně, jako obvykle.
Miloš  - Ten češtin   |89.203.145.xxx |18.02.2010 09:38:06
Milá Slávko.
Jsi jako čeští poslanci !!! Kecáš do něčeho čemu nerozumíš !!! Podle spisovné češtiny, upravených pravidel, je nadpis "Lidové Písničky" česky správně !!! A hrubku jsi vytvořila Ty !!! Tak běž laskavě dál pást krávy a neser se do něčeho čemu nerozumíš !!! Pokud se divíš, že Ti tykám, tak tykám všem, kdo mají nižší IQ než 60, což, pokud nevíš je hranice *****ity !!!
davy   |Registered |18.02.2010 11:01:07
Není poznat, zda Milošův příspěvek byl míněn ironicky nebo ne. Budu tedy vycházet s toho, že byl míněn vážně, a rovněž vážně odpovím.
Bohužel Milošova Pravidla Spisovné Češtiny (dále jen MPSČ) nejsou k dostání. Obal (viz výše) svědčí o tom, že hrubku nevytvořila Slávka, ale někdo z tvůrců hodnoceného CD zázračně sehnal pod pultem ona nedostupná MPSČ.
Pokud vím, tak Slávka profesně přichází do kontaktu s češtinou skoro pořád, ale její nadřízení též nesehnali nejnovější verzi pravidel - pravděpodobně chyba je na straně distributora, protože si to neohlídal a místo toho píše příspěvky, kam nemá.
Pást krávy doporučuji Milošovi, neboť je to dobrá relaxace a I. Jahelka o tom kdysi napsal trefnou písničku.
Miloš  - Kelly Familly   |89.203.145.xxx |18.02.2010 17:53:03
VÁŽENÍ "davy" , ALIAS "Slávka C" , ALIAS "MK", ALIAS Slávka-vy- alias nevím pod jakým pseudonymem se ještě přihlásíš . Zabloudil jsem na tuto stránku čirou náhodou a velmi mne zaujali opravdu "kompetentní a vzdělané" recenze proto jsem napsal příspěvek, na který jsem očekával reakci a přesně jsem uhodl , kdo mi odpoví !!! Prostě jeden primitiv pod několika "Nicky" se snaží vzbudit dojem, jak je chytrý, vzdělaný, všude byl, všechno viděl ..... Tedy, já když chci někoho kritizovat, tak se nejdřívě pochlubím tím, co jsem dokázal.Kolik LP, nebo CD nebo jakýchkoliv jiných nosičů jsi vydala Slávko ??? - když Tě urazí obal s naprosto neškodným nápisem ??? !!! Mne zase uráží když totální *****, a v tomto případě to lze brát jako lichotku - komentuje něco čemu nerozumí !!! Protože i moji spolužáci, kteří propadli, - vědí, že v nápisu LP či CD ( a dokonce i knih ) se naprosto běžně používají výrazy, které nemusí být zrovna podle spisovné češtiny či jiného jazyku. A jestli jsi se zde poprvé setkala s titulem, ( o kterém zřejmě netušíš, co má naznačit), tak se prosím Tě vrať do "VUMLU", který jsi si zřejmě moc ráda alespoň 3 x zopakovala !!! A Nedvědy nech v klidu zpívat, oni na rozdíl od Tebe nikomu neškodí a neubližují ...... spíše naopak .....
Slávka C   |193.85.164.xxx |18.02.2010 14:50:59
Milý Miloši,

jsem sice jiná Slávka, než ta, kterou jsi tu tak laskavě a vtipně oslovil, ale myslím, že na tom ta oslovená bude podobně - raději si budu povídat s krávama na pastvě, než s géniama Tvého ražení.
PS. Myslela jsem si, že urážlivé a hrubé příspěvky se mažou.
MK   |193.179.126.xxx |18.02.2010 15:24:38
Jen aby nevznikl omyl - nediskutujete s autorem článku.
Miloš  - Info   |89.203.145.xxx |18.02.2010 17:54:35
*****, a v tomto případě to lze brát jako lichotku - komentuje něco čemu nerozumí !!! Protože i moji spolužáci, kteří propadli, - vědí, že v nápisu LP či CD ( a dokonce i knih ) se naprosto běžně používají výrazy, které nemusí být zrovna podle spisovné češtiny či jiného jazyku. A jestli jsi se zde poprvé setkala s titulem, ( o kterém zřejmě netušíš, co má naznačit), tak se prosím Tě vrať do "VUMLU", který jsi si zřejmě moc ráda alespoň 3 x zopakovala !!! A Nedvědy nech v klidu zpívat, oni na rozdíl od Tebe nikomu neškodí a neubližují ...... spíše naopak .....
Slávka-vy-   |80.188.9.xxx |18.02.2010 18:23:17
Upřímnou soustrast, Miloši Máš to asi v životě těžké, ale v tom ti opravdu nepomůžu. Na druhou stranu jsem ráda, že jsi sem jen zabloudil.
Miloš  - Česká Inteligence   |89.203.145.xxx |24.02.2010 10:11:25
Docela chápu, že se Vám dvěma, kteří tu vedete radoby rozsáhlou diskuzi pod asi šesti "Nicky" nelíbí, ale když chcete vést Monolog místy až Dialog, tak si vytvořte stránky, kam se nikdo nedostane ...... PS: Ta velká písmena jsem napsal úmyslně, ve snaze Vás urazit ještě více, než Vás uráží velké písmeno ve slově Písnička, v názvu CD Honzy Nedvěda !!! Mimochodem, možná jste se mohli zeptat producenta CD nebo přímo autora návrhu obalu - pro osoby s nižším IQ je na obalu uveden jako: Cover designer - (to je Slávko anglicky tak nad tím raději nepřemýšlej !!! Nebo by tě mohlo urazit, že na českém obalu jsou cizí slova ??? !!!
MK   |193.179.126.xxx |24.02.2010 13:07:05
Čoveče, spočítejte si aspoň IPadresy, než začnete tvrdit to o počtu diskutujících a počtu jejich nicků.
Slávka-vy-   |80.188.9.xxx |18.02.2010 15:54:28
Slávko C., taky jsem čekala, že se ozve někdo, kdo nemá rád příspěvky mimo mísu... ale jsem dneska rovněž jaksi mimo, tak se dopustím pár podobných přesahů (předem omluva puristům)
Napadlo mě několik možných odpovědí pro Miloše (neplést s MK!)
1) chicht (co bys taky čekal od *****a, kámo)

2) Ano, pást krávy by se mi líbilo. Klidně i voly. Kam chodíš na pastvu ty, Miloši?

3) Milý Miloši! Zdá se (podle zelené obálečky), že čekáš na reakci - pak to s tvým IQ taky nebude moc slavné! Starám se o slabomyslného bratra (má IQ o něco vyšší než *****) a ten neumí počítač ani zapnout - jakpak bych se tedy s IQ 60 mohla poprat s tak sofistikovanou technickou záležitostí?

4) Naštěstí se inteligence neměří jen podle výše IQ...

5) Pokud jde o češtinu, používám tento odkaz: http://prirucka.ujc.cas.cz/ Doporučuji.

Davy, máš pravdu, je krize, šéfstvo šetří, už nám přestali kupovat papírové příručky s tak krátkou dobou platnosti jakou mají Pravidla českého pravopisu, takže nemáme ani MPSČ
Miloš  - Zelená   |89.203.145.xxx |18.02.2010 18:03:04
Někdo má zelenou obálku, někdo zelený mozek !!!
Já se za své jméno a za své názory netydím, na rozdíl od Tebe a proto se nepotřebuji schovávat za nějeký pseudonym ani Nick !!! A jestli si myslíš , že když sem napíšeš 5 příspěvků pod pěti různými jmény a domníváš se, že to nikdo nepozná, tak to odpovídá kvalitě Tvých příspěvků a taky Tvému IQ !!! Problém je v tom, že to tady vlastně nikdo nečte, dostal jsem se na tuto stránku náhodou tak jsem jen napsal svůj názor a můžu ti slíbit , že už to vícekrát neudělám, protože si budu radši dopisovat s koupací čepicí, ta má zjevně o něco vyšší IQ než Ty !!!
Slávka-vy-   |80.188.9.xxx |18.02.2010 18:32:51
Zelené mozky jsme říkávaly důstojníkům ČSLA. V době povinné vojenské služby jsem byla nevoják
Ano, když někomu chybí argumenty, je agresivní. Místo urážek jsi měl hned napsat, že máš rád Honzu Nedvěda. Já ho nemusím, ale - viz výše.
Další omluva pro ty, co to tu (ne)čtou, za příspěvky opravdu hodně mimo mísu.
Houbák  - Prosba   |SAdministrator |18.02.2010 22:04:43
Miloši, rádi přivítáme každého navštěvníka, který se ovšem umí chovat slušně! O hulváty tu opravdu nestojíme, proto (mě osobně) vůbec nevadí, když už se zde nebudete vyjadřovat. Asi bude lepší, když se vrátíte k tomu, co máte rád, tedy ke sbírání pivních tácků (jak jsem zjistil na netu). Díky!
Miloš  - Omluva   |89.203.145.xxx |24.02.2010 09:49:48
To Houbák:
Vám jako administrátorovi stránek se omlouvám, nechal jsem se unést, ale na všem ostatním co se týká Slávky, trvám !!! Opravdu nemám slov pro primitivy, kteří komentují něco, čemu nerozumí a snaží se zviditelnit komentářem, hodným absolventa zvláštní školy !!! To že někdo díky VUMLU "vystudoval" "pajdák" ještě neznamená, že je chytrý viď "Slávko" alias ... alias ... alias ... ??? !!! A docela tam - rozuměj v projevech jedné a té samé osoby schovávající se za několik jmen - cítím i metody STB !!! A Vy jako admin si to můžete ověřit .... mám na mysli používání více nicků jednou osobou . Otátka je jestli by se tu potom konala nějaká diskuse ???
Slávka-vy-  - kolik nás je?   |62.209.192.xxx |24.02.2010 11:13:33
Bingo! Právě, že Houbák prostě VÍ, že nejsme jedna osoba
Jinak - kámo, upřímně, urážky od hlupáka mě neurážejí, takového člověka můžu jenom litovat .
Klára   |80.188.192.xxx |24.02.2010 11:58:05
Docela by mě zajímalo, na které VŠ přednáší p.Miloš češtinu, jeho jazyk je vstkutku vytříbený V každém případě pokud jde o nešvar psaní všech slov v názvech velkými písmeny, tak to přisuzuju všeobecné amerikanizaci. Tam ať si to tak píšou, ale v češtině opravdu není důvod psát písničky s velkým P
davy   |Registered |24.02.2010 12:44:35
Cituji Miloše: "Opravdu nemám slov pro primitivy, kteří komentují něco, čemu nerozumí a snaží se zviditelnit komentářem, hodným absolventa zvláštní školy !!!"
Já taky nemám slov, a proto končím tuto diskusi. Ať si Miloš píše sám pro sebe, ostatně administrátor už na něj asi zareagoval, jak to vypadá.
(Pokud se můj příspěvek zobrazil dvakrát v trochu jiném znění, tak se omlouvám, ale nějak mi nešel poslat na první pokus.)
Slávka C  - Re: Jan Nedvěd - Československé lidové písničky   |193.85.164.xxx |20.01.2009 08:20:00
Hapko, nemám pocit, že by MK zrovna chválil, spíš jen trochu zmírňuje.
Slávko, taky bych si je dobrovolně nepustila na rozdíl od těch z krásného období, které zmiňuje Davy.
Ale třeba tím CD udělal JN pár lidem radost a pak jistě má smysl.
MK  - Re: Jan Nedvěd - Československé lidové písničky   |193.179.126.xxx |20.01.2009 09:42:00
Pletete se. A používejte pravé jméno.
Sam de Las Ketkas  - Re: Jan Nedvěd - Československé lidové písničky   |212.96.178.xxx |22.01.2009 18:55:00
Ne, je to opravdu strašné. Naprosto. Nejvíc jsem se vyděsil při písni Zelení hájové. Styděl sem se při poslechu za Nedvěda. Přitom Brontosaury poslouchám (první 4 desky) a Balady jsou úžasné. Ale tohle je vrchol nevkusu a trapnosti.
albert  - Re: Jan Nedvěd - Československé lidové písničky   |88.100.122.xxx |24.01.2009 02:17:00
Je to vskutku strašné, Bezrovo srovnání je s Evou a Vaškem je naprosto přesné.Plechatého aranžmá jsou nezajímavé a nevkusné, působí to jediným dojmem - vyholit nějaký prachy.Oproti tomu sestry - i když se jim to album opravdu úplně nepovedlo(ten komp a klávesy vskutku většinou nic moc) stále zachovaly svoji originalitu a těm písním dodaly zajímavé dvojhlasy, ženskost a pro mě i přirozenost.Vaše hvězdičkové srovnání a vůbec srovnání obou Vašich recenzí - nevycházíte mi z toho opravdu jako objektivní recenzent.Tak nepečte ty gumový rohlíky , chceme kvalitu! Albert, ctitel Vašeho břitkého jazyka
Sam  - Re: Jan Nedvěd - Československé lidové písničky   |212.96.178.xxx |24.01.2009 18:21:00
Pravda
Ondřej Bezr  - Re: Jan Nedvěd - Československé lidové písničky   |89.24.95.xxx |18.03.2009 00:10:00
Bohužel jsem na váš článek narazil opožděně a proto reaguji až teď, "kolego". Nebudu se vyjadřovat k vašim názorům, na ty máte právo, stejně jako já na své. Jen nechápu, kde berete tu skálopevnou jistotu, že nemám "vědomí žánrových souvislostí" či jak to nazýváte. Jste skutečně přesvědčen, že o folku, folkloru, akustické hudbě či jak tomu chcete v tomto případě říkat, automaticky neví nic ten, kdo není členem autorského okruhu tohoto webu? Stejný "argument" jste používal už při někdejší zdejší diskusi nad "kauzou Žamboši" a teď to zase opakujete. Věřte mi, pane, že cítím přesně tak odpovídající vědomí folkových souvoslostí, abych mohl o folkařích bez uzardění psát. A nevěříte-li, vaše věc. S pozdravem Ondřej Bezr
MK  - Re: Jan Nedvěd - Československé lidové písničky   |193.179.126.xxx |18.03.2009 10:15:00
Děkuji i za opožděnou reakci, pane kolego. Nikde z mého článku neplyne vaše tvrzení, že "o folku, folkloru, akustické hudbě či jak tomu chcete v tomto případě říkat, automaticky neví nic ten, kdo není členem autorského okruhu tohoto webu" jak píšete. Jen jsem prostě měl z vašeho článku pocit, že to nejhorší v českých úpravách folklóru dělá Jan Nedvěd, a to jen proto, že je to Jan Nedvěd. No a já mám pocit že nebezpečí přichází zcela odjinud. Nedvěd je pro folklór nebezpečný asi jako Status Quo pro rock and roll, abyste tedy rozuměl.
Přeji hezký den.
Ondřej Bezr  - Re: Jan Nedvěd - Československé lidové písničky   |90.179.14.xxx |20.03.2009 01:02:00
Ano, udeřil jste hlavičkou na hřebíček: Jan Nedvěd nemá s folklorem nic společného, stejně jako Status Quo s rock´n´rollem (což si tedy troufám tvrdit, přestože jsem toho od SQ neslyšel zdaleka tolik co od JN, ale jakous takous představu o nich mám). A že by byl JN pro folklor nebezpečný? O tom jsem snad nepsal?! Pane, folklor už odolal onačejším nájezdníkům, než je pan Nedvěd. Já prostě nenapsal nic víc a nic míň, než že "JN natočil svoje nejstrašlivější album". Všechno ostatní dovozujete jen a jen vy. Jsem nicméně rád, že tento můj článek i díky vám žije už víc než čtvrt roku svým vlastním virtuálním životem - a pak že není nic staršího než ranní noviny, co? Doufám, že to moji nadřízení ocení při výroční výplatě prémií...
MK  - Re: Jan Nedvěd - Československé lidové písničky   |193.179.126.xxx |20.03.2009 09:42:00
Supr. Zastávám názor, že když se o člověku mlčí, jako by nežil. Snad to platí i o článcích
Já vám vytýkal nezařazení do souvislostí, jakkoliv jste jednotlivé aspekty alba chcrakterizoval přesně. Pokud ale zvýrazńujete názor, že se jedná o nejhorší album JN, pak tedy sorry, zřejmě neznáte dvě jeho předchozí desky. A to je vlastně o těch souvislostech také.
Biba  - neklidna duse a negativna   |94.136.136.xxx |11.06.2009 23:22:28
hapka,
ano,suhlasim," hlavne at je pritahovana pozornost k autorove neklidne duši.." a dodam , zial i silne negativne sa prejavujucej -zlobnej.
Ma sam so sebou co robit, ale to je dlha cesta.. Bim
Marie Valentová   |62.204.236.xxx |12.06.2009 14:16:28
Slyšela jsem ukázku, ale takovou příšernost jsem ještě neslyšela. Jan Nedvěd snad zešílel. Kazit lidem vkus tak špatnou muzikou snad nemá zapotřebí.
Miloš  - Dotaz na Marii   |89.203.145.xxx |24.02.2010 10:29:03
Jak dlouhá byla tak ukázka ??? Použila jste větu "Kazit lidem vkus" ...... Je otázka, kdo Vám dovolil, nazývat se lidem a ještě důležitější otázka je, jestli právě Vy rozpoznáte, co je špatná muzika . Mimochodem, to CD se jmenuje Lidové Písničky nikoliv Lidová muzika, schválně, napište nám, jestli víte proč ???
Evka  - CD je veľmi, veľmi pekné!!!   |94.136.136.xxx |13.06.2009 23:23:54
je mnoho ľudí, vrátane mńa, ktorým sa Nedvědove Lidové Písničky ohromne páčia a chytili ich za srdce.
tak napr. mne to cd hrá veľmi často na cestách autom i v kancelárii a to denne cestujem. Moja kámoška si ho púšťa ako mi vravela "Honza nám každé ráno hrá, keď krmim Lidušku", ďalej kámoš spevák z folklórneho súboru  amat.kat."A" povedal, že tak krásne s citom speváka takéto piesne ešte spievať nepočul. Sestru niektoré i dojali k slzám i mňa, keď som to prvý x počula :napr. "Už mně kone vyvadeji..." a mohla by som pokračovať.
Mne najskôr mnohí Česi dnes naozaj potvrdzujú to známe české, že :"Úspech sa v Čechách neodpúšťa!" a asi duplom, ak je výrazný v zahraničí.
..tak  majte sa lepšie pán autor a prajem Vám, viac Lásky.
Slávka-vy-  - Evko, možná se trochu mýlíte   |88.101.244.xxx |14.06.2009 00:10:17
pokud jde o Honzu Nedvěda - je nás, myslím, hodně, kdo mu neupírá, že umí složit chytlavé melodie, které mají posluchači rádi, ale snad taky můžeme napsat, když se nám něco nelíbí - a k tomu nás nemusí hned vést závist
Nějak mi není jasné, kterému autorovi přejete, aby se měl lépe - panu Bezrovi, který zmíněné lidovky v Honzově podání naprosto ztrhal, nebo MK, který k nim byl poměrně laskavý?
Jinak přeju hodně krásných chvilek se všemi písničkami, které máte ráda
sfinga  - slávka   |93.99.175.xxx |17.04.2011 17:33:58
Autorovi,kterému nemůžete odpustit úspěšnost, tedy Nedvědovi.Po Slovensky taky nerozumíte vy "chytrá".Může se snad vyjádřit každý i ten,který má rád Honzovy písničky a jeho hlas.Taky by stačilo,kdyby jste napsala,že se vám to nelíbí a nedělala chytrou.Nebo už jste vážně něco vydala? Tak dejte tip-poslechneme ,vyhodnotíme.....
Slávka-vy-   |80.188.9.xxx |17.04.2011 20:18:08
Hele sfingo, ne, že bych chtěla dělat chytrou, ale já měla dojem, že egyptská Sfinga tak jako tajemně mlčela, na takové ty bláboly byla spíš Pýthie z Delf, jestli ty sis nepopletl nicky!
Honzovi Nedvědovi úspěchy přeju (i ty "mezinárodní" na Slovensku) - a už vůbec mu nezávidím takové fanoušky jako jsou ti, co se tu tak pěkně předvedli.