01.09.2001 Věra Klásková - Raduj se s Věrou Kláskovou (Belmondo)    PDF Tisk Email

Příjemně působící obal s lomeným česko-anglickým názvem "Raduj se/Enjoy your self" v sobě skrývá cédéčko se sedmnáctkou velmi pohodových traditionálů původem britských a irských plus závěrečnou bonusovou píseň , kterou má na svědomí protagonistka celého alba Věra Klásková společně s Karlem Tampierem. Na desce najdete většinou dobře známé písně v naprosto perfektním podání - podle angličtiny zde slyšené se lze přímo učit tomuto jazyku. To ale není vůbec náhoda neboť Věra Klásková z angličtiny profesionálně překládá. Úplným nováčkem v muzice není - mohli jsme ji vidět v sestavě skupiny Jednoduše. Letos se na Portu vrátila jako sólistka jen se svým hlasem, kytarou a byl to návrat velmi úspěšný.

Ale zpět k desce. Sama interpretka hudbu předkládanou komentuje: "... kdo by nepotřeboval aspoň čas od času vnímat harmonii, prostotu a klid. Úmyslně jsem natočila věci známé - to abyste si mohli zpívat...". Lépe popsat tyhle "člověčí" písničky asi nejde. Zpívá se v nich o lásce, smrti, vojně, penězích a třeba i alkoholu. Zpívá se prostě o životě. A pokud nestačíte pochytat všechna anglická slova, texty všech písniček najdete v miniknížce přiložené k desce (termín booklet v tomto případě nechci použít, angličtiny je tu i tak dost a dost). Taktéž v ní objevíte česky psaný stručný obsah a původ každé písničky.

Deska určitě "zasáhne" posluchače prakticky všech odnoží "naší" muziky od trampských kotlíkářů až po nejzarytější folkaře. A představil-li jsem Věru Kláskovou jako člověka zabývajícího se anglicky psanou literaturou, nemusíte se děsit dopředu. Jedná se o velmi příjemnou osobnost naší folkové scény, které nejsou cizí ani muzikantské sejšny. Ráda třeba hraje na hradech, namátkou Bezděz nebo Sloup. A že se nejedná jen o nějaký pokus nezkušeného, hledajícího interpreta svědčí i trvalá spolupráce s Karlem Tampierem, který se ujal hudební režie desky nebo podíl na vzniku desky nedostižného zvukaře Petra Benesche v jehož studiu Bevox bylo vše natočeno.

Letos na podzim se Věra Klásková chystá na vystoupení mimo domovské České Lípy i v Praze a na jihu Čech. Její zpěv bude zpestřen i ukázkami vlastních překladů. A věřte, že tenhle typ pořadu osloví i vás, kteří do této chvíle pochybujete. Svou "CéDétéku" neváhejte doplnit o tento velezajímavý projekt.

Informace o Věře Kláskové pak najdete i na Internetu na adrese: www.cmail.cz/detampier/klaskova.html