gototop
20.07.2011 Postřehy z večerů na amfiteátru (Lucie Přikrylová)    Tisk
Reportáže
Dramaturgie letošních večerních koncertů na amfiteátru se mi zdála poněkud nevyrovnaná. První dva večery nabízely pestrou směs různých žánrů a také interprety, kteří přijeli na Zahradu poprvé. Vlastně některá vystoupení ani neměla s folkem moc společného, ale právě díky nim byl program svěží. A poslední večer jakoby měl být monotematický. Samí „typičtí představitelé Zahrady“, žádná návštěva „odjinud“. Alespoň držitelé Krtků to zpestřili. Možná už si ani nedokážeme představit končit Zahradu jinak než se Žalmanem. Je to taková nostalgie, ale nemusí být nostalgický celý večer.
Písničkář Tomáš Klus
Písničkář Tomáš Klus
foto: Bllemby
Teď pár postřehů k jednotlivým interpretům. Většina z nich na Zahradu nepřijela poprvé, publikum je dobře zná, ale i někteří z nich překvapili. Epy de Mye změnila a rozšířila sestavu. Po loňském odchodu kytaristy Lukáše Kazíka zaujal jeho místo Dušan Vainer a přibyl hráč na cajón Mirek Vlasák. Posílení rytmiky Epy de Myi prospělo. Za uplynulý rok vytvořili také mnoho nových písní. Personální změny proběhly i v Hradišťanu. Odešel houslista Michal Krystýnek, změnil se kontrabasista a novým členem se stal Josef Fojta, který hraje na klávesy a perkuse. Opět je to ku prospěchu zvuku kapely. Posluchač na první poslech nepostřehne žádnou výraznou změnu. Ale při pozornějším vnímání si uvědomí, že neslyší jen smyčce a cimbál, zvuk je barevnější. Právě klávesy i perkusivní nástroje výborně podporují atmosféru písní. A ještě jeden miláček publika prošel proměnou. Jumping Drums tentokrát nepřivezli klasické bicí soupravy, ale obrovské i menší japonské bubny. A na letošní podzim plánují další novinku – koncertní show EAST. Po delší pauze se na Zahradu vrátil Honza Nedvěd. Pro své vystoupení vybral samé známé písně, které už téměř zlidověly. Rozezpíval tak celý amfiteátr. Téměř vůbec nemluvil mezi písněmi a na pár kousků jej doprovodila skupina Marien. Příjemné překvapení.
Velké nadšení obecenstva provázelo několik zahradních nováčků. Ze Spojených Států (Tenesee) přijel studentský soubor The ETSU Old Time Pride Band, který hraje tradiční country. Všech osm hudebníků, kteří soubor tvoří, byli shromážděni kolem jediného mikrofonu. Výkony všech byly téměř profesionální a hudba celkově působila velmi autenticky. V České republice jsem nikdy nic takového neslyšela.
Jana Jelínková (Sto zvířat) s čápem
Jana Jelínková (Sto zvířat) s čápem
foto: Bllemby
Písničkář Tomáš Klus byl jistě velkým lákadlem na první večer. A nezklamal. Ačkoli patří mezi miláčky pubertálních fanynek, jeho tvorba tomu neodpovídá. Nejsou to bezduché písně o lásce, texty vždy mají nějakou myšlenku, vyskytují se zajímavé slovní hříčky, některé písně reagují na aktuální události. K tomu precizní kytarový doprovod Jiřího Kučerovského. Kluci jsou sehraní, strukturu koncertu mají propracovanou, vtipné průvodní slovo, Tomáš je také mistrem improvizace – reaguje na publikum a na tom dokáže postavit celou písničku. Často se mezi folkaři objevují negativní názory na Tomáše Kluse, spojené se slovy rychlokvaška či popová hvězdička. Ale co na tom, že se proslavil jinak než ostatní folkaři? Když se podíváme na jeho tvorbu, na jaký festival by měl patřit než právě na Zahradu?
Takovou „návštěvou odjinud“ byla kapela Sto zvířat. Svým žánrem ska roztančili celý prostor pod pódiem. Výrazným prvkem této kapely je žesťová sekce (baryton saxofon, trubka, trombon) a hluboký hlas zpěvačky Jany Jelínkové. Jejich vystoupení je velká propracovaná show – mají sladěné oblečení, sólisté vždy vyběhnou na forbínu. Pro píseň Dáma s čápem měli dokonce rekvizitu – Jana Jelínková tančila s obrovským plyšovým čápem. Skupina Sto zvířat byla příjemným oživením festivalu, jen víc takových!

Sdílet na...
Kam dál?

» Veřejná nahrávka Koncertu Studia Noc – Epy de Mye ()

» Nedvedárium na pokracování (Miloš Keller)

» Festival Šídlovák Oupn Ér 2012 je tu!! (Karel Krakonoš Kyncl)

» Festival Zahrada písničkářů 2022 se blíží! (Pavel Strakoš)

» Festival Zahrada písničkářů na Farské zahradě v centru Ostravy - uzávěrka konkurzu se blíží! (Pavel Strakoš)

Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Anonymní   |193.179.126.xxx |20.07.2011 13:52:24
Nemužu jinak...
1)Nepsal to Luboš Stráník?
2)Klus - na otázku odpovídám: Na Bratislavskou Lyru, do Ein Kessel Buntes nebo do soutěže Karůzošou. Vtipné průvodní slovo? "První písničku jsme nazvali úvodní a tý poslední říkáme závěrečná".
vlna  - pro anonym   |88.83.247.xxx |20.07.2011 23:21:16
Největší hrdinství je opravdu, když je někdo anonym a bere do úst jiná jména.
MK   |193.179.126.xxx |21.07.2011 10:21:16
No tak ste si to užil. Odklikl jsem a nevracel se k tomu. Nebylo dost patrné, kdo to psal? Co kdybyste se věnoval tématu? Jak vím, kdo se skrývá pod "vlnou", anonyme???
vlna   |160.218.160.xxx |05.08.2011 17:33:45
Myslím, že nejsi jediný, kdo ví kdo jsem. Proto to není anonym ;-) Taky píšes MK. To je jako Vlna, no ikdyž MK, může být taky třeba Miluška Kalová, ale Vlna je jen jeden
vlna   |160.218.160.xxx |05.08.2011 17:36:56
Vlna - ex I.C.Q. Lubomír Vaňka ;-)
Honza Plšek   |78.45.38.xxx |21.07.2011 02:17:02
Tomáš Klus? Chytrej kluk s kytarou a svými písničkami má úspěch, to je přece skvělé, ne? - hluboce smekám.
Stranďa   |109.183.254.xxx |22.07.2011 10:39:12
Asi vám to připadne divné, ale vždycky se pod to, co napíšu podepíšu, na rozdíl od vás.
Karolína  - Závist?   |83.208.224.xxx |20.07.2011 21:42:54
Nemůžu též jinak..
Nepsal tuto reakci chlap? Neúspěšný muzikant, rádoby vtipálek? Na jakou Bratislavskou lyru člověče. Klus je pohotový, vtipnej, nadanej jako málokdo, hlavně milej a sexi chlap, to je to, co vás asi nenechává klidným!
PetrZ  - přizvukuji   |85.71.231.xxx |20.07.2011 21:59:32
Buďme všichni co to tu čteme rádi za Tomáše Kluse.
hraje na kytaru, letí na něj mládež. Jen tím, "že je", udělal myslím pro folk víc než projekt folk žije.
A nebál bych se kdyby byla nějaká další Zahrada navrhnout třeba jen na 4 písničky na forbínu Rudu z Ostravy, vsadím se, že tež by nebyl vypiskany fajnšmekrama s vysokim uměleckym ciťénim.
Slávka-vy-  - Závist? Spíš údiv!   |90.179.39.xxx |20.07.2011 22:53:18
Nechtěla jsem do toho vrtat, protože jistě nejsem cílovka (tj. puberťačka) - ale ani nejsem závistivý chlap . Chápu, proč se asi Klus líbí, je to takovej milej rošťák a ty kalhoty na půl žerdi asi opravdu na někoho působí sexy Já považuju za jeho hlavní plus rozpoznatelný hlas, jenže ty jeho věčný fórky jsou možná vděčný, mně se bohužel zdají laciný a chtěný. A když čtu PR články, kde je jmenovaný mezi LEGENDAMI českého folku (přirovnání ke Krylovi beru jako další fór), taxi říkám "za co, soudruzi, za co!?!" Ale třeba se mezi mnoha jeho mladičkými fanynkami najde i pár takových, co si na nějaké fesťáku poslechnou i jiné písničkáře Jinak samozřejmě proto gustu...
davy   |Registered |20.07.2011 23:51:59
Jestli je Klus rychlokvaška nebo budoucí folková legenda, to prověří čas. Pokud třeba za deset let bude mít svými písničkami co říct, aniž by sám sebe rozmělňoval, tak je to pro něj velké klus-plus. Zatím víme jenom to, že ještě tou legendou není.
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |21.07.2011 00:19:40
Oni ty fórky...každý má svůj styl vystupování, třeba některé sofistikovaně propracované fórky některých interpretů mnohdy polovina publika nepochopí..."Inu co, když sou blbí", říká si interpret...Mám rád sofistikované fóry, ale není na škodu jednou za čas vypnout a smát se něčemu, co je jednoduché...a jak si napsala...třeba se kvůli němu začne folk i poslouchat
MK   |193.179.126.xxx |21.07.2011 10:22:49
Nenechává mě klidným váš pravopis, Karolíno. Pamatujte si, že sexy je vždy jen s tvrdým. S tvrdým Y samozřejmě.
Mirek Pátek   |Registered |21.07.2011 13:27:52
Počkej pár let, Miloši...


Mluvím samozřejmě o lexikálním vývoji
Milan B.   |85.160.95.xxx |22.07.2011 01:44:55
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |21.07.2011 00:16:06
Jsem závistivý chlap a na Kluse jsem se díval skrz prsty...až do jeho koncertu na Zahradě, kde jsem si čirou náhodou poslechl jeho vystoupení. Získal si mě svým vystupováním, svými texty, tím jak dokázal reagovat na publikum, vtípky, kterými prokládal písně...pro mě to byl největší objev letošní Zahrady, a nejen pro mě...
Karolína  - Přesněěě....   |83.208.224.xxx |21.07.2011 01:07:02
Díky chlapi! Konečně se někdo nezaujatě přiznal, že se mu taky líbíjavascript:JOSC_emoticon(%22%22)...
MK   |193.179.126.xxx |21.07.2011 10:25:53
Ano, přesně těmito slovy hodnotili před 30 lety Michala Davida. Je možné, že za 30 let bude působit podobně. ale spíše bude působit jako Pepa Melen. Vsadím malé pivo.
takže se shodneme - M.David jednadvacátého století. Ale o folku to opravdu není.
Viktor Janeba   |193.85.153.xxx |21.07.2011 12:54:11
Michal David je úplně jiná kategorie. Supernadanej jazzovej pianista, kterého pan doktor naprosto zkurvil.
PetrZ  - a vo čom to je?   |85.71.231.xxx |21.07.2011 16:39:15
Já si stojím za tim, že když má někdo na krku kytaru a před sebou mikrofon a lidi tak to folk je.
I když ho třeba nepustí v country rádiu, aby nekazili svým posluchačům vk(l)us ;-)
Slávka-vy-   |90.179.39.xxx |21.07.2011 19:24:36
Malčik moj, vy ně očeň bolšoj geroj - a vy ošiblis! PetřeZ, asi CR moc neposloucháte
MK   |193.179.126.xxx |22.07.2011 10:08:37
Co to melete, kde ho nepustí? Posloucháte to vůbec?
PetrZ   |85.71.231.xxx |22.07.2011 14:32:27
Neposlouchám, jen jsem si rýpnul, když jsem samozřejmě věděl, že kde se pouští třeba Monty, nejde nepouštět Tomáše Kluse. Mě napadl ten slovní hříček ale už ne jak ho líp prodat, пожалуйста извини́тьe meня, ja mám i Marii rád
Tomáš Pohl   |195.113.8.xxx |21.07.2011 11:19:48
Asi už jsem stará páka, což jsem, ale z adorovaného Tomáše Kluse na větvi nejsem. Přirovnávání k Nohavicovi či dokonce ke Krylovi, to je spíše vtip, ale předpokládám, že to o sobě můj jmenovec nešíří. Viděl jsem jeho poněkud estrádní vystoupení jen jednou, ale každý má nějaký vkus. Pro mě jsou a budou písničkáři Honza Řepka, Honza Žamboch či třetí Honza Přeslička. Dále nejmenovaní a též dobří mi odpustí. No, počkáme si pár let, co zůstane pro tom zcela jistě šikovném chlapci z Ostravy. Pokud bude zapsán zlatým písmem mezi Janoušky, Redly, Merty či Veity, tak se TK předem omlouvám. Ale objektivně vztato na Ein Kessel Buntes nemá, zatím.
Slávka-vy-  - Folkomín   |62.209.192.xxx |21.07.2011 12:37:25
Tomáši, tak se mi zdá, že ani letos Folkomín neuvítá tvého jmenovce Kluse?
A kdy už se dozvíme, na koho se tedy můžeme těšit? Září se nezadržitelně blíží! Doufám, že aspoň některý Jan z těch tří jmenovaných tam bude!
Olina  - FOLKomín   |Administrator |21.07.2011 13:08:07
Informace o FOLKomínu jsu na http://www.folkomin.cz/. Budou tam hned dva ze tří jmenovaných Janů 
Slávka-vy-  - Loňský Folkomín   |62.209.192.xxx |21.07.2011 13:18:31
Nevím jak ostatní, ale já, i když tam koukám každý den, vidím pořád jen LOŇSKÝ program ,proto jsem se ptala
MK   |193.179.126.xxx |21.07.2011 13:46:35
zkuste F5
Slávka-vy-   |62.209.192.xxx |21.07.2011 14:10:11
Fakt jo! Díky!
Na 7 položek se těším, na jednu jsem zvědavá!!!!
Snad vyjde počasí, pro jistotu začnu hledat pláštěnku.
Omluva za příspěvek mimo mísu
Jan-matěj Rak   |Registered |21.07.2011 17:34:21
Ja bych to videl asi takhle: oproti vetsine nas ostatnich ma Tomas nezpochybnitelny naskok - umi promlouvat ke svym vrstevnikum a publiku primerene mladsimu v mire nejen nezanedbatelne, ale hlavne medialne dostatecne pokrate. A nam ostatnim dava jednu uzasnou vec: az se naz zase nekdo zepta, co ze to hrajeme, kdyz jsme ti pisnickari, uz nebudeme muset rikat "folk", ale "neco jako Klus". To je dar, pratele, dal bych tomu klukovi pusu!
MartinX  - Klus   |83.208.224.xxx |21.07.2011 20:43:34
Srovnávat Kluse s M. Davidem si může fakt dovolit jenom MK, ten fundovaný folk-country kritik.To by potom nemohli hrát na Zahradě např.Sto zvířat-ska, Laura a její tygři a Jumping Drums by mohli být jenom na slavnostech či karnevalu...Od MK kladné hodnocení stejně nikdo nečeká!
MK   |193.179.126.xxx |22.07.2011 10:10:26
Srovnávat Kluse se Sto zvířaty, Laurou nebo Jumping Drums si můžete zase dovolit jen vy, Martine X.
MK   |193.179.126.xxx |22.07.2011 10:17:14
Kdybys ho při té puse samou láskou rovnou snědl, to by se dalo uvažovat o odstranění nebezpečí pro folk.
Black Bart the P08   |88.101.238.xxx |21.07.2011 22:59:49
Nic proti T. Klusovi, ale kdo si všiml, že nenápadně, ale kompletně ukradl refrén písničky Do nebe Martinu Krausovi a kapele Krausberry? A to včetně sloganu.
Schválně si poslechněte Kluse:
http://www.youtube.com/watch?v=mU0RelVJqBE& feature=fvwrel
A tady mnohem starší pecku od Krause:
http://www.youtube.com/watch?v=5HZeGjgzny4
Kdyby to Martinovi stálo za to (a měl na to momentálně čas, chuť a myšlenky), mohl by Kluse stáhnout z posledních kalhot, jako je stáhl Kalousek (Honza, ne ten ožrala v křesle ministra financí) z Helešice ze Supportů.
PetrZ  - když se řekne Do nebe   |85.71.231.xxx |22.07.2011 09:04:59
je a bude to pro mě Brutus, Krausberů Do nebe se mi nelíbí hudba je to blues, příjde mi to všechno stejné tak o nějakých autorských právech na melodii nemůže být řeč. Černochům už jsme se tak nějak omluvili a mají přece prezidenta. Klusova verze je pro mě stravitelnější a jak říkám, nepřipadá mi hudebně podobná, i když ano zaregistroval jsem, že se opakuje stokrát "do nebe".
Jako se v minulosti opakovalo milionkrát "mám rád"
A takhle Olympik kdyby dostal patent na: Já já já jenom já to už by Petr Janda nemusel do důchodu pracovat aha on je v důchodu a nemusí pracovat. Tak proč pracuje?

Když proces tak monstrák jak v padesátých letech
na jednu lavici i :
Redl Vlastimil - Vandráci jdou do nebe
Nohavica Jaroslav - Vlaky, které jedou do nebe
Nedvěd Jan - Dopis do nebe
Spirituál kvintet - Já se těším do nebe
Matuška Waldemar - Schody do nebe

Žalovat by je měla církev - jak si mohli brát "do nebe" do huby bez souhlasu Vatikánu?!?

Myslím, že tohle nebyla trefa do černého.
BB the P08   |88.101.238.xxx |22.07.2011 10:07:42
On ten refrén z Kalouskovy Chodím ulicí a Helešicovy In da yard byl taky jen rytmicky podobným seskupením dvou tónů (a text byl úplně jiný), a přesto Kalousek vysoudil několik set tisíc.
jan-matej rak   |90.178.238.xxx |22.07.2011 10:32:38
Na tohle uz odpovedel ten hudebni znalec, tenkrat u sdoudu mezi Kalouskem a Helesicem: v tehle hudbe jde o premilani nekiolika malo "napadu" /rozumej konsonantne znejicich klise/, kde o nejakem autorskem vkladu, ergo i pravech, ani nelze hovorit. Vsimnete si hlavniho znaku popove /dnesni popove, nebylo to tak vzdy/ pisne: melodii davno nahradil motiv. Ten se sklada ze dvou, maximalne ctyr tonu a v textu je podlozen jednim ci dvema slovy. Zbytek pisnicky je jen vypln do tri mninut.
Lec zpatky k T.Klusovi: ano, je to spis akusticky popik nez folk, ale to mi samo o sobe nijak nevadi. Jakkoli nesdilim nejake bezvyhradne nadseni TK, rozhodne nesdilim ani to pohrdani ve stylu Hornak, David, Melen apod. Krom toho, ze je to daleko od pravdy, je to i opovrhovani dosti pocetnym publikem, coz bychom si jako muzikanti nemeli dovolit.
MK   |193.179.126.xxx |22.07.2011 11:31:59
Vy muzikanti ne, my pisálci jo
davy   |Registered |22.07.2011 10:50:35
Mně to zde přijde jako náhoda, navíc Klusova melodie se od Krausovy verze liší, shoduje se jen frázování. To už by se mohl ozvat současný prezident, že si od něj TK "vypůjčil" podstatnou část jména.
Spíš si občas říkám, že dědicové Wabiho Ryvoly by se mohli soudit kvůli televiznímu hitu "Zas přijde den, kdy láska vrátí se k nám". Podobnost s Hejnem vran je tu poměrně velká. A zajímalo by mě, zda Bedřich Smetana při psaní Prodané nevěsty (Proč bychom se netěšili) nějakou náhodou neznal irskou lidovku Belle of Belfast City, dohledatelnou na YouTube i pod jménem Tell Me Ma.
Black Bart the P08   |88.101.238.xxx |22.07.2011 11:18:42
Jó Smetana....a jeho Vltava, což je Kočka leze dírou hozená do moll....
davy   |Registered |22.07.2011 12:02:14
Tak u Vltavy to Smetana i přiznával jako umělecký úmysl, tedy aspoň jsme se to učili ve škole. Ale když po letech Karel Svoboda vkročil do téže řeky a do Drákuly narval mollovou verzi písničky Skákal pes...
Jan-matěj Rak   |Registered |22.07.2011 16:44:51
Kdyz jsme u toho Svobody: jeho nejvetsi hit Lasko ma, ja stunu - presneji receno ta povedena, tedy mollova sloka- je do noty opsana z renesancni tabulatury, kterou zna kazdy klasicky kytarista v cele Evrope. Jen se ten renesancni chudak k soudu jaksi nemohl dostavit. Tentyz pripad (tentokrat se anonymni original jmenuje La folia d'Espagne)je jeste mnohem slavnejsi Vangelisovo Dobyti raje - i tam je autorskym prinosem jen konvencni popovy refren v dur. Takovych pripadu jsou stovky.
BB the P08   |88.101.238.xxx |22.07.2011 16:56:18
Hi hi...tak když už jsme u těch klonů (ať neříkám rovnou plagiátů), tak refrén Holky od koní (Devítka) je sloka Slibu od Kamelotu. A jelikož to byl povedený nápad, tak následně Horký vykradl sám sebe a použil ten motiv ještě jednou - v Paměti slonů.
A Proměny od Čechomoru jsou Redlovy Rehradice...
Jan-matěj Rak   |Registered |23.07.2011 19:02:47
Ovšem ty "Redlovy" Rehradice jsou lidova pisen ze Susilovy slavne sbirky. Tam je ovsem napsana trochu jinak, souhlasi ten vyrazny zacatek. Uprava do tehle "Redlovy" podoby je dilem Jiriho Brenka, zakladatele nekdejsi Prvni nezavisle ceskomoravske hudebni spolecnosti.
davy   |Registered |23.07.2011 20:05:54
Což se zřejmě dalším vývojem proměnilo na Proměny.
jan-matěj rak   |90.178.238.xxx |24.07.2011 11:14:41
No jo, když Jirka narazil tenkrat na Promeny, tak rekl, ze se to hrat nebude, protoze je to totez jako Rehradice, jen min povedeny. Kdyz ale umrel a cas ubehl, hodilo se vsecko, co nasel nebo slozil.
Honza P   |78.45.38.xxx |25.07.2011 01:18:44
Toho Jirku sice neznám, ale plně mu dávám za pravdu. Přesně z tohozo důvodu Proměny neuznávám. AG Flekovské Rehradice budiž - spojení folkrocku s lidovkou víceméně úspěšně proplouvá peřejemi nevkusu. Ale když jsem poprvé slyšel z rádia Proměny, tak se mi zježily chlupy hrůzou jak mi to přišlo kýčovité (prostinká písnička a monumentální aranže, jak z ruského nebo amerického válečného filmu, brrr ... navíc ta malá ale přecijen manýra v hlase Lenky D.) ... no a vida, jaký úspěch to má. Pak pište hudbu, tady v zemi muzikálů :))) Prostě ne :) Napadá mě třeba Beatlesovské Good Night, které má také bombastické aranže, ale o kolik to je výš než Proměny - nadhled a ani stopa pro kýči! Resp. kýč je tam použitý tak, že výsledkem je umění. No nic, jdu spát. Na shledanou v lepších časech :)
Mirek Pátek  - Jiří Břenek   |Registered |25.07.2011 08:27:38
http://www.google.cz/#sclient=psy&hl=cs&site=&sour ...
davy   |Registered |25.07.2011 13:21:31
S Lenkou Dusilovou jsem působil v jedné kapele, když jí bylo cca 11 let, a její kariéru sleduji se smíšenými pocity. Ale v Proměnách mi hlavně vadí často se opakující rým (spíš nerým) "nebudu-hodinu" ,který by u jednodušší aranže tolik netahal za uši.
MK   |193.179.126.xxx |25.07.2011 14:07:49
Úspěch není měřítkem kvality. To platí i pro TK. Úspěch mu nikdo neupírá.
Honza P   |78.45.38.xxx |25.07.2011 15:30:27
To ano, ale rozdíl tam cítím. Proměny mi připadají jako hromadné znásilnění talentu - sešněrování do šosáckého měšťáckého zbohatlického suburbanistického klišé :) Kdežto TK talent marnotratně rozhazuje jako student na gymplu, který vyrušuje, protože je nadanjší než učitel. Ten druhý způsob marnění talentu je mi přecijen o něco smypatičtější :)
Jan-matěj Rak   |Registered |22.07.2011 16:54:58
Ten Ryvola je od tehle pisne dost daleko - lze sice prokazat podobnost samotne melodie, ovsem vicemene letmou a jiste nahodnou, nebot vychazejici z proste hudebni prirozenosti. Rozdil je ovsem v rytmickem cleneni a predevsim- to casto udela s melodii divy - v harmonisaci. Harmonie by se od melodie nemela oddelovat, ve vetsine pripadu teprve spolu tvori podstatu te pisnicky. Zkuste si pro vlastni predstavu zazpivat jednoduchouckou melodii C-D-E-D-C a harmonisovat ji treba takhle (v akordech) C-G7-D7-G7-C. A pak tutez melodii napr s harmonii cmi-G7-C7-Gis dim-ami. Nebo jeste nejak jinak, moznosti jsou mraky. Udelejte drobnou rytmickou zmenu a uvidite, mate razem deset ruznych pisnicek a nikdo by si ani nevsiml.
Vojtěch Klimt  - Kvěci   |85.71.134.xxx |21.07.2011 22:59:54
Tomáš Klus je talent, jaký tady dlouho nebyl a jen doufám, že na sobě bude dál pracovat. Neb jak praví klasik: Jen práce statečná a vytrvalá píle pokorou zvítězí a dojde svého cíle.
Kropi  - Klus   |83.208.224.xxx |22.07.2011 00:17:40
není jenom písničkář, je taky herec, myslím, že by zvládl i moderátorství..Pracovat na sobě musí každej, Honza, Arnošt, Monty, prostě všici! I jiní moderátoři velkých festivalů. Na 2. stranu, mládí-trochu devíza.
Slávka-vy-  - Princ   |62.209.192.xxx |25.07.2011 16:34:46
Můžete se těšit, Kropi, Karolíno i Martine X (máte k sobě blízko asi nejen názorově ), jistě už víte, že Tomáš Klus bude v letošní vánoční pohádce princem
Slávka-my-  - díky!   |83.208.224.xxx |26.07.2011 11:20:59
Reklamu jste mu zde udělali dostatečnou, díky! Promotéři T. Kluse.
Honza P   |78.45.38.xxx |26.07.2011 20:25:30
Omyl! :) My diskutující přece děláme reklamu především sami sobě :)))
Sláva-nesláva  - Reklama?   |83.208.224.xxx |26.07.2011 20:46:38
Jak kdo...Ale podle sebe, atd..
Honza P   |78.45.38.xxx |26.07.2011 22:14:20
Šmarjá, kolik těch smajlíků tam už mám dát, aby bylo jasné, že jen tak plácám. Když je nějaké téma diskutabilní (jako třeba TK), tak to je přece ideální námět pro diskuzi, ne? Když je něco zajímavého a je co říct, tak přeci nebudu mlčet, abych náhodou nedělal reklamu ... achjo :) To už se rovnou můžeme bavit o počasí ... ale asi je to opravdu tak, podle sebe tebe :)))
Tonda Prášek   |90.179.188.xxx |22.07.2011 00:28:08
Je pravda, že dlouho nebyl a můj názor je, že žádná škoda. Jeho šou je pro mě prázdná reklamní skořápka, srovnávání s Nohavicou nebo Krylem může věřit leda tak průměrně vkusná mládež z učňáků a obchodních akademií. Stejně tak jako přirovnání k Michalu Davidovi. V nejlepším případě tak maximálně Michal Penk a Sagvan Tofi.
MK   |193.179.126.xxx |22.07.2011 10:12:47
Asi jo, asi jsem měl napsat rovnou Tofi, Penk, Melen a Horňák. Přirovnání k M.D. mělo být vlastně kladné hodnocení. M.D.ovi se omlouvám.
Ivan Komorous   |109.183.14.xxx |22.07.2011 02:13:40
Ono je to především smutné, že ten váš haněný Klus, udělal pro folk jako takový mnohem větší kus práce, než kdokoli z vás a má pravdu, mluví-li o folku jako o zrezivělé plechovce, poněvadž ta vaše zaprděnost není nic víc, než plácání se po zádech, které z vyčpělého dechu dělají přednost.
Oháníte se jmény, která jsou poplatná zaprodaní se lacinosti, ale právě tak jste laciní vy, když si nedokážete přiznat, že se objevil někdo, kdo folku dokázal dát současnou tvář a vetknout mu konkurenceschopnost v současné všežravé době. Pějte si u kotlíků s partou svou nesrozumitelnost, ale netahejte do toho žánr. Je nutné zastydět se v momentě, kdy přiznám, že jsem folkař? Vypadá to, že má-li interpret méně než tisíc posluchačů, může být folkař, nad už je to nevěrec a popař? Klus není Nohavica, není Kryl a nikdy to netvrdil, naopak, narozdil od vás čiší pokorou.. A mě těší tím, že je.. a že je jinak..
Tomáš Pohl   |89.176.69.xxx |22.07.2011 08:40:32
Pokud jsou Merta, Třešňák,Veit, Janoušek, Redl, Řepka či Žamboch laciní a zaprodaní, tak jsem čínský císař. Pokud se bude Mertova či Janouškova poetika měřit jásáním pubertálních fanynek nad objevem tlačeným manažerským práškem typu Wronka, tak zůstanu raděj zaprděný ve své rezaté piksle.
Jak říká Darek Vrána ve filmu Vrchní prchni : Lidi nechtějí žádný umění, lidi se chtějí bavit. Nicméně Jan Matěj Rak má pravdu, folkaři budou rádi, bude-li v každém z nich trošku Kluse- každý jsme Gogo.
Jinak máte pravdu, že současný mladý člověk folk v podstatě neposlouchá. Otázkou je, jak pravdivě, a nejen v hudbě uchopit problémy současných mladých lidí. Trošku mi blýskalo na časy v případě Xindla-X, ale dnes je maličko jinde. Tomáš Klus je herec a zkušený bavič, jak se dnes říká. No, ale jak jsem psal, třeba se mu za deset let v Dvoraně folkové slávy za vše omluvím, dožiji -li se toho.
MK   |193.179.126.xxx |22.07.2011 10:15:27
Přesně - Xindl X byl folk. Není zde prostor ani kapacita na straně příjemců vysvětlit rozdíl.
Michal Sejk   |88.103.120.xxx |22.07.2011 09:45:02
Tak to si myslím, že víc než někteří svrchu diskutující či uvádění pro folk asi víc neudělal.
A musím napsat, že hudba TOmáše Kluse mě neoslovuje. Asi taky nejsem cílová skupina. Některé texty se mi zdají poměrně slušné (i když srovnání s opravdovými legendami nesnesou), ale ten projev...nepopírám, že má talent. Ale pro mě je to talent promarněný. V globálním zaměření myšleno. Relativně kvalitní hudba zabalená do nevkusného podání, které mě odpuzuje. ALe jiné nemusí! A srovnání s Michalem Davidem apod.? Podle mého je když ne trefné, tak na místě.
MK   |193.179.126.xxx |22.07.2011 10:13:51
Ta tvář co něčemu dal není tvář, ani folková, to je vaše nejtěžší mýlka. Je to maska a ještě navíc popová.
Stranďa   |109.183.254.xxx |22.07.2011 10:45:05
Opravdu si myslíte, že to udělal pro Folk, já myslím, že především pro sebe, stejně jako spousta jiných ...
PetrZ   |85.71.231.xxx |22.07.2011 11:15:09
Tak jako Pivovar Starobrno nezachránil letošní Zahradu pro folk, ale pro sebe.
Je jedno pro koho co kdo dělá důležitý je výsledek.
Xindl to se sice blískalo hodně, ale ten vlak někam ujel.
Škoda že nechce na starý kolena změknout Aleš Brichta za jeho "Východní" bych se ho nestyděl nazval folkařem první ligy, jen to bohužel dělá pro sebe a neříká tomu folk ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=0lDiwZDuCYw
Black Bart the P08   |88.101.238.xxx |22.07.2011 11:23:52
Tak když je o tom řeč, tak folkařinou by bylo možné nazvat i Schody od Kabátu:
http://www.youtube.com/watch?v=_LOM0lxDxT E
Nebo Brichtova American Bulla:
http://www.youtube.com/watch?v=qb9GeQe755Y
Black Bart the P08   |88.101.238.xxx |22.07.2011 11:28:35
Ehm...Kabát-Schody:
http://www.youtube.com/watch?v=_LOM0lxDxTE
PetrZ   |85.71.231.xxx |22.07.2011 12:55:32
Kabáti nejsou folk - ti jsou přece country - Schody zcela typicky "druhej krví špiní provaz, co je z lýka upleten"
Navíc v televizi kdysi říkali, že jim OSA nechtěla platit za Colorado, protože je to prý lidové country autor neznámý.
Tonda Prášek   |90.179.188.xxx |22.07.2011 15:12:18
Podstatou folku je pro mě schopnost napsat PÍSNIČKU. Písničku, kterou si budou lidé hrát na pikniku nebo pískat při cestě na autobus. A je jedno jestli mají na hlavě růžové číro, liščí ohon nebo jdou v bussiness clothes.
Z tohoto pohledu má pro mě význam pár písniček folkových, pár písniček typu František, Mám jednu ruku dlouhou, Amerika, Láska v housce, Dáma s čápem, Ikaros pro chudý a třeba ještě dvacet, třicet dalších - nadžánrových. Od Kluse tam zatím není ani jedna - a soudě z jeho repertoáru - myslím, že na to jednoduše nemá.
Jinak mě pobavilo, že Karolína, MartinX a Kropi píšou do této diskuse ze stejného IP. .
Black Bart the P08   |88.101.238.xxx |22.07.2011 15:13:46
Špalek (hlavní skladatel Kabátu) ke coutry docela inklinuje. Ale to není nic vyjímečného, i lídr Metallicy James Hetfield poslouchá country.
Viktor Janeba   |90.179.0.xxx |24.07.2011 13:13:25
Hetfield ho nejen posloucha, ale i hraje. Viz Mama said, The unforgiven, různé covery jako Whisky in the jar, Turn the page, Tuesday's gone... no a Kabát je kategorie sama o sobě, četl jsem rozhovor s Vojtkem, kde se ho nějaký fanda ptal, jestli choděj někde v Teplicích hrát do hospody. A Vojtek říkal, že jo, ale že nedoporučuje: mají banja, mandolíny, housle a hrají Greenhorns, Semafor a takové věci.
Nic, nebudeme zasírat téma nějakou komercí, žejo :D.
  |93.89.102.xxx |22.07.2011 10:59:08
Komorousi Komorousi / v maskáčích a kanadách / pro tebe už jdou si / budeš vonět po lese / na rožni se točit / zamysli už vole se... Zase ty nesmyslné pindy o kotlících a zaprděnosti. Už se probůh prober a rozhlédni po okolí. Vystrč hlavu z předsudkária. Je tu Jananas, Epydemye, Žamboši a další, které tvoje kecy serou. Klus je dobrý, to se přeci ví a že se jeho show nepotkává s vkusem některých starších lidí, to snad chápeš ne? Nedělej si prosím mylný obrázek o tom, že kvůli tomu všichni folkaři zde nutně prdí do zelených sáčků. Není to tak jednoduché. Já mám sáčků mnoho, různé barvy a tvary. A su folkař.
Belmondo   |194.213.40.xxx |22.07.2011 11:35:54
Doporučuji každému, kdo žije v jakémsi dlouho pěstovaném bludu o zaprděnosti folku, návštěvu letošního FOLKomína. Tak nabitý festival všemi barvami současného folku a zdůraznil bych - pouze současného - těžko hledat. Co jméno, to jiný odstín živé muziky – Žamboši, Jarret, Majerovky, Bezefšeho, Marien, My3.avi, Honza Řepka, Martin Rous,…
MK   |193.179.126.xxx |22.07.2011 11:44:49
... a živej Keller, jsi chtěl Belmondo napsat, ne?
Správně, promo začíná.
Když už Bart vynechal Zahradu, mohl by nám pár soudků piva přivézt do Toulcáku.
Black Bart the P08   |88.101.238.xxx |22.07.2011 15:08:11
Když bude zájem, klidně to udělám. A stánek budu mít řádně označen. Včetně loga Měšťanského pivovaru v Poličce, který vaří jedno z nejlepších piv u nás.
Martin X   |83.208.224.xxx |22.07.2011 14:26:34
Je fakt, že Klusovi, Xindlovi i jiným je tadykta debata na folktime asi úplně putýnka, uživí se slušně i jinak, nepotřebují tantiémy z Country rádia, hrají je slušně jinde...
MK   |193.179.126.xxx |22.07.2011 15:22:06
Pochybuji, že jsou lidé, kteří nepotřebují nějaké peníze za svou práci.
Ondra  - Pondělní amfiteátr   |93.95.35.xxx |24.07.2011 20:36:41
Trochu nesouhlasím s tvrzením, že byl pondělní večer nostalgický, či typický. Jasně, Žalman, Devítka,Cop - to jsou stálice. Ale duo BeňaPtaszek rozhodně ortodoxní folk nepředstavuje. A myslím, že to Zahradníky chytlo.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib