gototop
03.09.2019 Jedna třetina Folkové Ohře (Miloš Keller)    Tisk
Reportáže
Jako obvykle trávím na Folkové Ohři jen sobotu, ale letos jsem trávil opravdu jen pouhou třetinu festivalu, protože pátek i neděle byly plnohodnotnými festivalovými dny – v neděli se končilo až kolem osmnácté hodiny.
Ale pojďme k sobotě: v 11 hodin otevírala Sabina Uxová. Statečná sólistka, vydatně podporovaná rodinou. Technicky nástroj zvládne, na hlasu je třeba ještě trochu pracovat zejména ve výškách, ale aby jako písničkářka zaujala, musí mít na vystoupení alespoň 50% vlastní tvorby a převzaté písničky jen jako koření vystoupení. Tady to bylo naopak, ale časem se to jistě upraví. Má kariéru před sebou. Pak nastoupila skupina Scarabeus, která nás vrátila do 70. let a také trochu připomněla, jak jsou ty sedmdesátky už daleko. Následující Strunovrat přinesl typickou folkovou muziku, ale přišlo mi, že byli nějací nerozehřátí. Dostal jsem CD, tak předpokládám, že tam budou v plné síle. Ale hrálo jim to dobře. Jiný styl a svěžího ducha muziky přinesly Nové struny. Věnují se swingu, kupletům, semaforským písničkám a podobně, ale publiku změna žánru vůbec nevadila. Jsou festival od festivalu lepší, i když možná ještě rychleji mění sestavu. Pacifik s „Novou“ zpěvačkou předvedl jedno z nejdelších festivalových vystoupení, sestavené zejména z trampské klasiky, ke swingu či jazzu se uchýlilDava Armpit Humiliationpornmobile.online jen v několika případech. Postrach všech moderátorů, Klíč, nastupoval po Pacifiku a asi když mě viděli tak vyděšeného z toho, jak dlouho zase budu muset stát před pódiem a žvanit, stihli se nazvučit za krásných 27 minut (oproti 40 z minula). Ale pak to zase stálo za to. Loni propagovali nové CD, letos se tedy s klidem vrátili ke klasice. Pěkné to bylo. 
Folková Ohře 2019
Folková Ohře 2019
Vrchol večera přišel odpoledne – od půl šesté nastoupila Epydemye a naprosto publikum převálcovala. Staršími skladbami, písničkami z alba Kotlina i písněmi z nejnovějšího CD Milé děti. Větu „Epydemye utopila rozhodnost z Kotliny v mateřském mléce alba Milé děti“ si nechám až na recenzi. Epydemye je příkladem té kapely, která mi jako reprezentant současného folku na některých festivalech chybí. A je srdeční záležitostí organizátora festivalu Míly Pražáka, který si její vystoupení taky náležitě vychutnal. Jediná kapela, která po vystoupení prodávala svoje CD déle, než trvalo její vystoupení. Fronta jak na Maso! Následující Hradní duo, kterých bylo šest, se ale rozhodně nedalo zahanbit. Středověkem inspirovaná muzika, v základech folková, ale provedením až dravě rocková, se zase nejvíc líbila mě. Škoda, že nemají aktuální CD. I následující Slávek Janoušek překvapil – nebyl sám, ale měl s sebou dva muzikanty a hned všechny písničky zněly jinak než jen s kytarou. Láďa Zítka dostal i sólovou šanci a na basu hrál Jan Vondrák (syn). I Slávek Janoušek zalovil v historii, mě nejvíc nadchla Škoda 1000 MB a řekl jsem, že ji taky vrátím zpět na rozhlasové vlny, aspoň do pořadu Folkmenu. Ale hrál i svoje nejnovější písničky z alba Tohle je vzkaz. Závěr patřil Strašlivé podívané a byl to v podstatě druhý vrchol večera – Strašlivka tyhle závěry umí. Omylem jsem jí ale přisoudil dvě písničky jiné skupiny, hrající podobně orientovanou muziku a to je trošku varující. Pro mě, ale i pro kapelu. Byla stejná jako před dvaceti lety, kdy jsem ji viděl naživo poprvé. Ale možná je to dobře.
Celkově tedy Folková Ohře letos nabídla reprezentativní výběr klasiků i mladší (ne úplně nové) folkové krve. Zvučil jako vždy dokonalý Pája Jindrák, který si pořídil dokonce ochranu na kabely, a tak ubyla nervozita na jeho i mojí straně (kolikrát budu muset za večer vyhlašovat, aby se na kabely nešlapalo).
Folková Ohře, 23.-25. srpna 2019, Kynšperk nad Ohří
 
 

Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Petr Merxbauer   |90.182.132.xxx |03.09.2019 09:23:00
Miloši, vzhledem k tomu, že Ginevra - jejíž dvě písničky jsi přisoudil nám, - vznikla dost dlouho po Strašlivce, není záměna v náš neprospěch . To je vtípek, jistě ani my ani oni nemáme obavu ze vzájemného "vykrádání". Jinak v tom omylu problém nevidím, pohybujeme se prostě v podobném řečišti, občas se příbuznost musí projevit.
Daniela Sedláčková   |212.47.6.xxx |09.09.2019 11:28:03
Tak jsi mě, Miloši, přiměl k zamyšlení, proč vlastně je na festivalech nutno mluvit po celou dobu zvučení při nástupu nové kapele. Za ty roky, co jsem na folkových festivalech hrála nebo na ně jezdila, vím, že to je standard a často jsem si říkala, že to pro moderátora musí být hrozný stres, zvlášť, když se něco zadrhne a zvučení trvá déle než obvykle. Poté, co jsem během posledních asi 8 let objela spoustu undergroundových a rockových festů (v 99% jako divák), viděla jsem, že tam se s tím vůbec nematlají. Prostě dohraje kapela, diváci mají pauzu na pivo a pokec(což je fajn, protože při vystoupeních interpretů se fakt mluvit nedá haha) a moderátor nastupuje až těsně předtím, než je kapela se zvučením hotová. A že to zvučení trvá běžně půl hodiny i déle. Je to tak nějak víc napohodu - jak pro kapelu, tak pro moderátora. Ani diváci s tím problém nemají. Tak to jen jako taková úvaha, která mě při čtení napadla... možná by to nebyla špatná inspirace pro folkové festivaly. Vzpomínám si, jak jsme bývali ve stresu, abychom se za stanovených cca 8 - 15 minut stihli rozumně nazvučit... No, každopádně, moderátor, který vydrží 30 minut souvisle hovořit o čemkoli, má můj obdiv.
Belmondo   |Manager |09.09.2019 16:21:59
Já myslím, že už to na spoustě festivalů funguje, tak jako v jiných žánrech. Letos mě napadá Jablonský medvídek nebo Ahoj na Bucku. Moderátoři mluví při odchodu kapely, která dohrála a nástupu nové kapely do okamžiku „nadrátování“. Pak už si vše ladí muzikanti se zvukařem. Moderátor vystoupení jen odstartuje. Žádný problém. Ten stres s nazvučením do rozumného časového limitu, ale úplně neodpadá. Každopádně je tenhle způsob rychlejší a příjemnější.
MK   |213.195.200.xxx |10.09.2019 14:51:32
No, tyhle "reklamní brejky" mezi kapelami se dají samozřejmě využít k občerstvení a pod. a já to taky divákům vždycky říkám. Nicméně mi přijde slušné říct pár slov o účinkujícím, který nastupuje (dá se na 5-10 min aby to nenudilo)a obvykle si najdu i nějaké další téma (upozornění na jiné festivaly, na pořady rádia, ale i na Folktime), často se dá dát stručný rozhovor nebo ne moc pitomá soutěž a podobně. Nejsem bavič a tak nevyprávím vtipy ani "zábavné" historky. Ale přijde mi neslušný vůči divákům, nechat je čumět v nejistotě, jestli je ta pauza v pořádku, nebo se neco pos*alo. Ostatně za ty peníze mi to přijde neslušné i vůči pořadatelum odbýt vstup stručným odhlášením a ohlášením. Mými vzory byli či jsou tací moderátoři jako Vašek Souček nebo Jiří moravský Brabec. Chápu že rockeři se s tím nese*ou, ale zejména folkové publikum mi přijde vnímavější. Pak je to taky o tom, že hodně festivalů (tedy hodně z hlediska počtu festivalů, kde účinkuji) zvučí Pája Jindrák, a ten kromě toho že je rychlý, zvučí do odposlechů, takže můžu mluvit. Pokud zvukař zvučí do beden do lidí, tak je jasný, že si to publikum musí vychutnat. A upřímně řečeno, zvučení přes 15 minut považuju za neschopnost kapely nebo zvukaře.
Daniela Sedláčková   |212.47.6.xxx |16.09.2019 11:22:52
Jj, Pája je rychlej. Vloni nás nazvučil na Jizerské notě bleskurychle a fakt dobře. Profi přístup.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib