gototop
02.06.2011 Bezefšeho: Nikam se netlačíme (Školník)    Tisk
Rozhovory
Pražská multifolková skupina Bezefšeho vydává album Mraky baref. Tato skupina, ověnčená Krtečkem, Portou nebo Jizerskou notou, vydává nové album po pěti letech. S kapelníkem skupiny jsme se sešli v nádherném jarním dni, na zahrádce pod vzrostlými kaštany.
bezefseho_mraky-baref
bezefseho_mraky-baref

Michale, sedíme spolu nad vaším novým albem Mraky baref . Toto v pořadí třetí CD…

Třetí studiové. Mezitím jsme vydali ještě jeden živák z Žižkovského divadla Járy Cimrmana k 10. výročí kapely.

Pět let od předchozího Rim pim pim, to je docela dlouhá doba.

Letí to. Říkal jsem si, že jsme měli docela pauzu, ale třeba Čechomoři si dali pauzu 6 let. My jsme mladší kapela, tudíž takhle dlouhou pauzu ve vydávání jsme si dovolit nemohli. Ale co si budeme povídat, ve skutečnosti se pauzy mezi vydáním desky jen těžko plánují.

Ono to vypadalo, že nejen ve vydávání. Při pohledu do programů mi přišlo, že i v koncertování.

Je pravda, že se nikam moc nehrneme. Nikde netlačíme na pilu, a podle toho to taky vypadá (smích). Dá se říct, že je to asi i přirozený důsledek toho, že zpěvačky stihly během posledních dvou let přivést na svět dítka, a tak kapela nehraje 35 koncertů za rok, ale třeba „jen“ 20. Nutno podotknout, že bez skvělého zázemí trpělivých manželů, kteří v horku, v zimě nebo i v dešti jezdí někde venku s kočárem, zatímco kapela zkouší nebo koncertuje, bez toho bychom nehráli vůbec. Obě rodiny mají náš velký obdiv. Možná teď, když budou mimča trochu odrostlejší, CD máme dotočeno, bude zase třeba víc času kapelu aktivně nabídnout pořadatelům.

Přiznám se, že delší dobu jsem vás už neslyšel. Na albu je čtrnáct skladeb. Jsou všechny ozkoušené na koncertech, nebo mohou posluchači očekávat nějakou novinku?

Je tam jedna taková, neozkoušená. Respektive teď už ji zkoušíme a jsme schopni ji živě zahrát. Tu nám dal Honza Špalek z MY3.AVI. Tu jsme neměli vyzkoušenou z koncertů a šli jsme s ní do studia. Je znát, když tu písničku máme zajetou, jdeme s ní do studia a není co řešit. Zjistili jsme, že udělat písničku až ve studiu, to pro nás asi není úplně ta pravá cesta. Přeci jen těch názorů, jak by měla písnička vypadat, je v našem případě hodně a hledat tu správnou cestu až ve studiu je jaksi trochu drahé :o)

Jak to je se skladbou písní na albu? Jsou tam vaše věci, nebo i nějaké převzaté?

Jsou tam asi dva nebo tři tradicionály a zbytek jsou naše autorské počiny, případně skladby, které jsme od někoho dostali. Jednu, jak jsem říkal, od Honzy Špalka (Hvězda) a další skladbu Pianista jsme dostali od dvou autorů: Tomáše Choury a Saši Kirilova.

Kdo jsou ti dva pánové?

To jsou dva pánové, autorská dvojice, kteří si nás kdysi našli na webu a nabídli nám Pianistu. A pak ještě skladba Mezi řádky. Tam z původní verze zbyla vlastně jen melodie. Tu jsme si po dohodě dovolili přetextovat a upravit tak, aby nám sedla, a podle všeho je nakonec i autor melodie (Saša Kirilov) spokojen.

A jak to funguje v kapele? Píšeš pořád hlavně ty, nebo i někdo jiný?

Převážně píšu já, ale konečně se „pochlapila“ Hanka (Jansová - pozn. redakce) – ta je autorkou hudby i textu skladby Šuhajek. Doufejme, že to není poprvé a naposled.

Co hosté?

Pozvat hosty jsme se rozhodně nestyděli a jsme moc rádi, že se nám například podařilo doplnit dechovou sekci o trombón a trumpetu. Mihnou se i bývalí členové kapely John Sedláček (hlas bas) a Vlasta Marušák s klarinetem. A málem jsem zapomněl na klavír.

Kdo hrál na klavír?

Tam hrálo vlastně víc lidí na klavír…

Kdo to zrovna uměl?

Třeba do trojky (Chci žít) nahrál klavír John nebo v Pianistovi drobné vyhrávky náš saxofonista Jirka Žák. On ten klavír k nám zas až tak nepatří, a tak jsme se nesnažili ho tam nějak moc tlačit, ale na druhou stranu některý skladby hezky podmaloval. Kytaru a basu ve Hvězdě natočili kluci z MY3.AVI, Kuba Vlachynský a Honza Špalek.
bezefseho_mraky-baref_photo
bezefseho_mraky-baref_photo

Tu napsal Honza pro vás, nebo je z jeho šuplíku?

Byl to Špalkův šuplík. Tam to našel, že prý MY3 to nejspíš hrát nebudou. Zároveň Honza našel mezeru v našem repertoáru, a to je totální absence šestiosminové písně, a okamžitě nabídnul řešení. Krom toho prý každá správná folková kapela má mít na repertoáru píseň s názvem Hvězda :o) Nakonec je to taková milá šestiosminová tečka na závěr alba.

Plánujete kromě pražského křtu ještě nějaký další?

Teď v červnu budeme hrát v Brně s kapelou Mošny, která nám nabídla možnost pokřtít CD na brněnské půdě, a pak Jupp projevil zájem, abychom desku pokřtili na Zahradě.

Proč název Mraky baref? Žádná skladba se tak nejmenuje…

Jak pronesl Jarda Kořínek, který připravoval obal desky k tisku: „Když někdo vydává Best Of, tak tam taky nemá písničku ‚Best Of‘, že jo?“ Což mi přišlo trefný. Nám se nechtělo jednu skladbu upřednostnit. Snažili jsme se pojmenovat celek. Různý styly, spousta nástrojů, hafo lidí, zkrátka Mraky baref.

Kdo navrhoval booklet? Ten je taky pěkně pestrý…

Booklet nám navrhovala Gábina Zinková, ta nám dělala i booklet Libo-li… Vstupní materiál jsou vlastně takový malý barevný mráčky. Ona nám je poslala poštou, my jsme si je poskládali, nafotili na makro a vlastně se dá říct, že tímhle materiálem jsme si obal vytapetovali. Druhým autorem bookletu je Radka Geigerová, naše zpěvačka, která si vzala do parády logo a ručně napsala texty inkoustovým perem. Dokonce nám dala na výběr z několika fontů.

V bookletu je uveden i humr Lojza, to je co?

Otázka by měla spíš znít, KDO to je :) To jsem tuhle dostal od Zdenála k narozeninám humra, a prý že se jmenuje Alois. Strastiplné story o „zbourání“ toho tvora by vydalo na samostatnou kapitolu, nicméně doma mi zůstalo duté klepeto, a jak jsem tak klepétko zkoumal, zjistil jsem, že to prostě hraje. Do „španělského“ sóla v Pianistovi jsme plánovali natočit kastaněty, které nakonec báječně nahradilo Lojzovo klepeto. Díky Lojzíku!
Já děkuji Michale tobě a držím palce.

Křest alba Mraky baref
Kdy: 4. června od 19:00 h.
Kde: Žižkovské divadlo Járy Cimrmana

Sdílet na...
Kam dál?

» Bezefšeho v patnácti letech (Džexna)

» Mraky rozehnány (Miloš Keller)

» Zdenálův poslední koncert... (Bezefšeho)

» Bezefšeho: s druhou deskou dál a výš (Tomáš Hrubý)

» My3.avi a Bezefšeho na Střeláku 2011 (FOLKtime.cz)

Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Džexna  - Pět písniček z nové desky   |Manager |02.06.2011 18:18:05
Bezefšeho ‎právě umístili pět songů v plné kvalitě a délce k poslechu na BandZone http://bandzone.cz/bezefseho!
Belmondo   |194.213.40.xxx |03.06.2011 13:01:13
Přijde mi smutné, že současné skutečné špičky žánru jsou proto, že se nikam příliš netlačí poněkud na okraji zájmu pořadatelů. Kapely jako Bezefšeho, Jarret, My3.avi, Epy de Mye, Šantré,Jananas… jsou tím neprogresivnějším co máme. Při vší úctě k dosluhujícím legendám, které až na výjimky toho příliš nového a zajímavého nepřinášejí.
Džexna   |Manager |03.06.2011 13:56:59
Zde je potřeba zmínit, že za hranicemi Česka si už našich "mladých a nadějných" všimli. Jan Řepka nedávno absolvoval svou koncertní cyklotúru a vzbudil zájem polského tisku. V německém Ulmu právě probíhá FESTIVAL 2011-Tschechische Kulturtage http://www.kliculm.de/festival-2011-tschechische-k ... a na programu jsou koncerty Martiny Trchové (10. 6.), Lístku (11.6.) a My3.avi (11. a 12.6.)...
MK   |193.179.126.xxx |03.06.2011 15:07:28
Právě proto že se nikam netlačí jsou na okraji zájmu. Vy snad Belmondo aktivně vyhledáváte a taháte kapely do Notování? Ne, staraj se a hlásej se samy. Kdo přijde za mnou, taky obvykle pochodí (bezefšeho např zrovna tuto neděli v 19,00) . Když soutěžila v jedné soutěži téměř popová zpěvačka, byl hned vidět ten rozdíl jak se starala - a někteří jiní naopak dokonce zapomněli na domluvený rozhovor. takže pláčes ˇbelmondo hezky, ale na blbym hrobě.
Víťa Troníček   |109.183.100.xxx |04.06.2011 10:54:32
To je přesně ten mechanismus, kterým dochází ke zkreslení a překroucení obrazu té scény... Když je popularita kapely a zájem publicistů závislý na tom, jak o sobě dává vědět a jak bombarduje média informacemi.
MK   |212.71.132.xxx |05.06.2011 07:12:23
Voják se stará, voják má, Víťo. Těch publicistů a redaktorů je násobně méně než těch skupin. Jeden publicista ví o stovkách skupin, stovky skupin vědí o desítce publicistů. Ta selekce probíhá až u toho publicisty, neboj se že je publicista tupec a veme vše co mu spadne na stůl. Platí to všude, nedovedu si představit, že by například krajský reportér pravidelně objížděl vesnice a ptal se nestalo se tady něco? Může to tak dělat, ale neuživí se.
Víťa Troníček   |109.183.204.xxx |05.06.2011 23:33:35
Ne, Miloši. To jsou výmluvy. Ve chvíli, kdy jen zprostředkováváš zaslané informace a píšeš vlastní názory, nebo plníš předpsané rubriky, ztrácí to hloubku a hlavně smysl. Jistěže je realita jiná, bohužel. Proto jsem na to upozornil.
Bezefšeho napsali, že se nikam netlačí - přesně tak jak to má být a jak jim to vyhovuje. Respektujme to a pokud se nám jako publicistům líbí, co dělají za muziku, pohněme sami zadkem jim s tou popularitou pomoci - to je naše práce. Nebo se zase bude psát a vysílat jen o těch, kteří nám denně pečlivě zanášejí naše novinářské e-mailové schránky jmény, která kolikrát s folkem opravdu nemají nic společného.... A to je jen reklama.
MK   |212.71.132.xxx |06.06.2011 00:20:00
Nejsou to výmluvy. Je to především názor, tak to laskavě respektuj.
Kromě toho tvuj příspěvek je zmatený z hlediska přístupu - zprostředkovávat zaslané infoprmace a psát vlastní názor je diametrálně odlišné. Věta "pohněme zadkem jim s tou popularitou pomoci" - já příkladně podle mého názoru hejbu zadkem při vysílání pořadu a psaní recenze či reportáže. Nevlastním kulturní dům abych organizoval fesťáky. Nebo jak si představuješ že bych měl hýbat zadkem jinak?
Sorry, ale přijde mi to, žes nějak přeskakoval nějaké stránky v učebnici.
Víťa Troníček   |89.24.5.xxx |06.06.2011 17:28:58
To ti opravdu jen tak přijde nechť si udělá úsudek čitatel. A nebuď tak vztahovačný, zas tak moc si neoponujeme... A to, že něco není jak má být, neznamená, že bychom ten fakt měli ignorovat.
Belmondo   |94.112.196.xxx |05.06.2011 15:55:02
Šlo mi hlavně o pořadatele a dramaturgy. nemyslím, že je dobře když neustále sahají po stejných starých jménech.
V Notování se hlásí interpreti sami, ale sami taky další (ty kteří nás nějak zaujmou) vyhledáváme a oslovujeme. Jsme možná z Milošova pohledu podivní, ale opravdu to tak je.
Nakonec publicistika většiny reportérů je na takové úrovni na jaké je i díky tomu, že sedí a čekají až jim něco přistane v počítači.
davy   |Registered |05.06.2011 17:18:30
Realita je taková, jak ji popsal MK. Můžeme s tím nesouhlasit, ale to je taky to jediné, co se proti tomu dá dělat.
Vyhledávání interpretů pro Notování je podmíněno tím, že adepti se musejí předem aspoň trochu zviditelnit. Nepředpokládám, že by Belmondo chodil dům od domu po vzoru svědků Jehovových nebo nabízečů O2. Určitě má předem zmapovaný terén a jde najisto. Takže ten první krok musí přijít od interpretů.
MK   |212.71.132.xxx |05.06.2011 18:14:19
No a kdepak jste se o nich dozvěděli, že vás zaujali, Belmondo?
Podle mě úroveň publicistiky vůbec nesouvisí s tím kde publicisté své informace sbírají, ale ZDALI dokážou sbírat informace nejen ze žánru, který je baví. Byls na Portě v Ústí? Byls na Jamboree? Budeš na Fontáně? He?
Michal Miklánek   |195.47.31.xxx |06.06.2011 11:51:30
Vzhledem k tomu, že diskuze je víceméně obecná, dovolím si přihodit postřehy jak z role "pořadatele, dramaturga" tak z pozice toho, kdo se stará o to, aby byla kapela vidět.

Zkušenost z pořádání několika ročníků minifestiválku na Jižním městě praví, že pokud nejsou na festival neomezené prostředky sehnané od sponzorů a je třeba zajistit rozumnou návštěvnost, nejde to jinak, než mít na programu jména, která toto zajistí. Zbývající prostor pro kapely méně známé může být tak malý, že není třeba nijak dlouze hledat.. stačí vybírat z těch o kterých pořadatel ví a které si třeba sám rád poslechne a ty pak pochopitelně osloví.

Když tak nad tím přemýšlím, ani v jedné roli podle mého nefungovalo to, že by se program festivalu obsadil na základě oslovení pořadatele "neznámou" kapelou, ačkoliv se kapela snaží volat nebo psát.. Ten kdo nese rizika pořádání festivalu je přece pořadatel, takže skutečně nejde diktovat, koho si má na fesťák pozvat - ono těch jmen, který přitáhnou lidi zas tolik není.

Na druhou stranu rezignovat na aktivní nabízení kapely je krok zpět. Zřejmě je potřeba najít tu pravou míru. Nicméně, aby to mělo nějakej větší efekt, zaměstnalo by to v pohodě jednoho člověka nejméně na poloviční úvazek. Najít někoho, kdo by např. pro nás tuhle ne zcela vděčnou práci dělal (pro hezký pocit z dobře odvedené práce), se nám jaksi zatím nepodařilo. Takže voják se stará, voják má - to tak prostě je, nikdo jinej to za vojáka bez frčky zpravidla neudělá :)
Jan-matěj Rak  - taky názor   |Registered |06.06.2011 14:23:24
No a já k tomu napíšu něco málo z pohledu profesionálního muzikanta. V "našich žánrech", obzvláště u mladších kapel, je to nejčastěji tak, že muziku dělají amatérsky (nemyslím co se úrovně týče) a tak mohou spoléhat na všelijaké plavání po proudu a čekání na příležitost. My, kteří se muzikou živíme, musíme bohužel dát zapravdu Milošovi. Člověk se musí aktivně nabízet, dávat o sobě vědět, uhánět pořadatele, publicisty, kdovíkoho. Jelikož mohu srovnávat poměry u nás ve FCT a jinde, musím s velkou lítostí konstatovat, že ve FCT je to bída bídoucí: nikdo nezaplatí normální honorář, o nějaké reklamě apod ani nemluvě, účinkování na festivalu je jen "zábava" zadarmo v nějaké štaci na konci světa, nijak z toho nevyplývá žádné další hraní někde jinde a člověk se musí neustále někomu vnucovat. Zatímco "normální"pořadatelé, jsou-li s vystoupením spokojeni, pozvou člověka zas a dají doporučení spřízněným pořadatelům, "u nás" je to začasté zcela opačně. Kdybych měl hrát jen na FCT akcích pro FCT pořadatele, nejen, že bych zemřel hlady s celou rodinou, ale nikdy bych se nedostal do rádia, do tv, do novin, do zahraničí, moje desky by se nikdy nedostaly do "velké" distribuce atd. FCT akce jsou tedy přesně tím případem, kdy se sice můžu doma vztekat, že mně nepozvou, když mně ten či onen přeci dobře zná, ale v klidu si počkám, jestli se mi někdo ozve, neboť zpravidla není mnoho co stát. Všude jinde to sice chce mnoho práce a starání se, ale narozdíl od FCT (nerad bych ovšem křivdil všem!) to nebývá práce a starání k ničemu.
Stranďa   |109.183.138.xxx |07.06.2011 10:19:25
A zase jsem se chytil Honzo (HC) sakra, ale to jen proto, že je zde skvělá úroveň diskutujících.

Můj názor je(abych použil Milošova slova), že ten, kdo se nikdy, ani malinko nesnažil něco pořádat ví houby, co je shánění peněz a oslovování sponzorů a práce kolem, na to by byl extra článek. Ale samozřejmě, když dojde ke kritizování je to právě on, kdo napíše, že neprosazujete v programu ta neznámá (progresivní, což je dneska rovnítko pro kvalitní!?)jména. Je to prostě jen ekonomický problém. Seženete peníze na známé jméno a doufáte, že zrovna na něj tam přijdou lidi a vlastně se tím zaplatí. V tom lepším případě diváci přijdou a povede se, takže vám peníze, které vlastně sháníte na hvězdu zůstanou pro ty málo známé, které díky tomu, že jste pozvali hvězdu mají možnost se taky ukázat před těmi diváky, kteří přišli především na ní a třeba se jim povede si získat pár příznivců. 
Jeden ročník Potlachu jsem postavil na mladých středně známých kapelách a co myslíte? Nahrnuly se mi tam davy? No samozřejmě, že ne a ten rok jsem měl prodělek 18000, až když jsem pozval příští rok Wabiho Daňka, tak se návštěvnost zvedla o 100% a to je u nás na horách velký úspěch a tam se nám povedlo, že se Wabi zaplatil diváky, kteří přišli na něj.
Myslím si, že nejde spojovat ekonomickou stránku věci s tím, že se rozhodnete prosazovat mladé, nadějné a progresivní kapely, s těmi si můžete udělat radost a pak doufat, že prodělek nebude až tak velký. Propagace takových kapel jsou soutěže, publicisté, snaha kapely se prosadit atd. Ale nemůžete chtít po dramaturgovi, který má určitou hromádku peněz, aby pozval všechny ty, kteří by měli vyhodit ze sedla nynější tzv. špičku, která pořád ještě přinese větší návštěvnost.
O kolik víc lidí přijde na Jarrety, Jananas, Bezefšeho, Epy de myi, Marien, Matěje... Maximálně tak pár členů jejich fanklubu. Samozřejmě se najde pár lidí, kteří řeknou, že ti, co je neznají, jsou kvalitní, ale to je asi tak vše. Takže souhlasím jak s Milošem - kapela se musí snažit sama, tak s Víťou, pomozte jim taky páni publicisté ... nebo je ta možnost mít mecenáše na zaplacení hvězd, nedat žádné vstupné a pozvat ty, které chcete prosadit, ale to byste byli v dnešní době považováni za utopisty a blázny... a nebo zrovna zdědíte obrovské jmění a to by se to prosazovalo... a věřte mi, že bych opravdu moc rád pozval ty, kteří si to zaslouží a dělal si s nimi radost.
MK   |193.179.126.xxx |07.06.2011 10:25:43
Víšco, Stranďo, když už ses ozval, jestli ono na tom nebude mít podíl trochu taky to, že jsme všichni na sebe stále tak strašlivě hodný a tudíž nedochází k té selekci, aby zůstávali jen ti špičkoví, co vydrží nějaká ta drsná slova. Pak sice máme spoustu přátel, ale nikoho kdo hraje špičkově a mohlo by se za něj chtít špičkový vstupný aby bylo na špičkovej honorář nebo aby svou špičkovou hrou uchvátil špičkového sponzora. (řečeno s mírnou nadsázkou, nechytejte mě za slovo "špičkoví" a nechtějte příklady)
Stranďa   |109.183.138.xxx |07.06.2011 10:51:02
No a co ti v tom brání, klidně se do toho pust a přejdi od rad a kritik ke skutkům...
Stranďa   |109.183.138.xxx |07.06.2011 10:53:29
Mimochodem, já mám kupříkladu přátele především mezi těmi, co umí a nemusíme si proto na sebe používat drsná slova, ta používám u těch, které moc rád nemám ...
MK   |193.179.126.xxx |07.06.2011 11:35:52
No to je otázka nastavení té laťky, odkud už "umííííí".
MK   |193.179.126.xxx |07.06.2011 11:36:08
co to?
MK   |193.179.126.xxx |07.06.2011 11:36:52
todle bylo k tomu přecházení ke skutkům.... k jakejm?
Stranďa   |109.183.138.xxx |07.06.2011 11:47:22
Ty chceš poradit? Inu dobrá, tak třeba začni osvětou u sponzorů, zkus sehnat granty pro pořadatele, aby byli nezávislí na penězích, toho by se Miloši našlo ajajaj ... já bych tě v tomto případě klidně přivítal v našich řadách a nechal si pak od tebe rád poradit koho mám pozvat z těch, kteří umí a z těch, kteří neumí, ty to jistě poznáš Na tom bychom se myslím i shodli.
MK   |193.179.126.xxx |07.06.2011 13:21:46
Ale no tak, Stranďo. Napsal jsem již Víťovi že podle mě dost hejbu zadkem přípravou pořadů a článků a účastí v porotách . Opravdu jsou tyto aktivity srovnatelné s přípravou jeviště a sálu nebo s obtelefonováváním písničkářů. Ten dělá to a ten zas tohle. Tak pojď a vyměníme si to - ty udělej seriál rozhlasových pořadů (ne jeden, ale 1000) a já uspořádám nějaký fesťák, ju?
Jinak ti sponzoři - to neni o jejich osvětě - to je o tom, předložit jim špičkový výkon. A jsme tam, kde jsme začali.
Stranďa   |109.183.138.xxx |07.06.2011 13:48:00
Ale no tak Miloši, já ti taky nemluvím do toho, jak ty své pořady a s kým děláš, takže ti zase můžu nabídnout, zkus udělat tři festivaly a tři klubové pořady a sežeň na ně peníze ... prostě každý děláme to, co nás baví přece. Já neříkám, že nehejbeš dost zadkem a ani si to nedovolím posuzovat, jen mluvíš do toho těm, kteří hejbou taky, toť vše.
Má nabídka je dost jasná, sežeň mi peníze na méně známé kapely a já nebudu zvát Nezmary, Žalmana, Cop, Druhou trávu ... a udělám třeba týdenní festival z muzikantů, u kterých riskneme kolik lidí asi přijde. Můžeme se klidně takto na příští rok domluvit. A pokud posuzuješ přípravu festivalu jen tak, že obtelefonuješ pár písničkářů a připravíš jeviště a nebo sál, tak to je to nejmenší, když myslíš, že jen toto stačí, tak to máš asi málo informací, jak se dělá festival.
Co se týče oslovování sponzorů, opravdu si myslíš, když jim řeknu, že bych chtěl aby tam hráli Jananas a MY3.AVI a další nadějná budoucnost, že se jen rozzáří a dají ... to se ale velmi, ale opravdu velmi pleteš ty naivko.
Pro mne je lepší metoda, pozvat hvězdu, i když už letitou a pak k ní vpašovat někoho méně známého, koukni na web Heráleckého festivalu do programu a zjistíš, jak to děláme.
Udělej pro nás něco, až to bude aktuální, propaguj v rádiu náš festival a pomůžeš i těm mladým ...
MK   |193.179.126.xxx |07.06.2011 13:53:58
Když mi včas o fesťáku napíšeš, i na rozhovor tě pozvu. Ale to víš, musíš se starat, nemužu sledovat denně kulturní kalendář krušnohorska nebo kde to máš
Jinak tvá metoda slavný + méně slavný je naprosto v pořádku. Já nic proti známým vyzkoušeným matadorům nemám, k nim za totáče nikdo laskavej nebyl, proto vyrostli. Až paxme začali bejt laskaví a teď (ne)sklízíš výsledky.
Stranďa   |109.183.138.xxx |07.06.2011 14:17:00
Domluveno, o fesťáku pošlu info, jen nemám tvůj e-mail a rád tě přijedu navštívit v rádiu. Měj se hezky, jsem rád, že pro ty mladé něco uděláš taky...
MK   |193.179.126.xxx |07.06.2011 14:21:28
Já to dělám i pro starý Stranďo i pro starý - kolipak ti je?
Pošli mi to do rádia, adresa na webu, nebo na adresu sem.
Stranďa   |89.24.7.xxx |07.06.2011 14:52:48
Tak to ti za nás starý moc děkuji, ty lichotníku ...
MK   |193.179.126.xxx |07.06.2011 15:20:09
Jsem dost laskavej? Vidiš jaxi tvoje rady beru do patřičnejch míst.
Stranďa   |89.24.7.xxx |07.06.2011 15:28:27
No právě, nestačím se ani divit, tohle, že je ten obávanej MK???
Jan-matěj Rak   |Registered |07.06.2011 17:13:03
Ještě maličká troška do mlýna, tentokrát k těm sponsorům. Sám jsem sice nikdy festival neorganisoval, jen asistoval u organisace několika větších koncertů a přes rameno koukal při pořádání několika nevelkých festivalů v docela jiném žánru. A musím tady skutečně dát za pravdu názoru o kultivaci sponsorům. Skutečně ve většině případů absolutně nestačí předložit jakkoli vynikající výkon (aby nedošlo k mýlce, nemluvím o sobě a svých výkonech, to ať posuzují jiní). V drtivé většině případů, které jsem zažil, o penězích rozhodují lidé, kteří nemají nejmenší rozhled v kultuře a především ani ten nejmenší zájem o ni. Na světovou extratřídu klasické hudby a jazzu například jedna obří nadnárodní korporace utrousila 6.000 a vymínila si obří billboard nad podiem atd. Vždy je třeba najít kulturního člověka, kterého hudba a nějaké výkony především vůbec zajímají. Zpravidla se takoví najdou mezi podnikateli místního až okresního formátu. Ti největší hráči, největší a nejbohatší firmy rádi sponsorují jen opět ty nejznámější a beztak slavné muzikanty, čest těm vzácným výjimkám. Skutečně nechci si nějak zoufat nad stavem společnosti, chraň Bůh, ale vskutku je nutné počítat s citelným nedostatkem kulturního rozhledu a zájmu u většiny potenciálních sponsorů. Ti velcí, kteří by dali dostačující sumu, téměř neexistují a ti, kteří dají rádi, zas nemohou dát dost a je jich třeba najít více.
Stranďa   |109.183.210.xxx |07.06.2011 18:47:20
Se vším, co si sem nakladl Matěji souhlasím, jen musím bohužel konstatovat, že za dvacet let, co pořádám, nebo spolupořádám nějaké akce jsem našel jen jednoho člověka, který byl ochotný dát opravdu velkou částku na můj podnik a do dnes jsem mu za to vděčný. Pak jej na mé doporučení (bohužel)požádal jiný pořadatel a protože se k němu zachoval neseriozně, tak sponzor už odmítl cokoli sponzorovat a tím to skončilo.
Jinak na Severu se především sponzoruje sport - hokej, fotbal, nemám samozřejmě proti tomu vůbec nic, ale ty částky, neskutečný!!
davy   |Registered |07.06.2011 19:44:14
Trochu to odlehčím, i když je to mírně mimo téma: U nás v regionu před 16 lety nastala situace, kdy bylo potřeba vzbudit zájem jak o sport, tak o hudbu. Takže jedna poměrně slavná trampská kapela zahrála písničkový blok před fotbalovým zápasem, samozřejmě s náležitou propagací v mediích. Nebyl jsem tam, takže nevím, jaká byla návštěvnost. Ale jeden z přítomných fotbalistů (budu ho nazývat XY) hrál velmi dobře na kytaru a tři měsíce poté se stal členem výše uvedené kapely, aniž by to s tím zápasem nějak souviselo.
Když jsem zhruba za půl roku měl tu možnost nahlédnout do jejich pečlivě vedené kapelní kroniky, zjistil jsem, že je zde vystřižený článek ze sportovní rubriky regionálních novin, týkající se toho utkání. Dnes se už nepamatuji na detaily, ale ve článku mě zaujala především věta "stínem zápasu bylo vyloučení hráče XY".
Tomáš Pohl   |195.113.8.xxx |06.06.2011 15:17:39
Přátelé,
slavní bardi Národního divadla, v době, kdy být členem ND patřilo ještě k špičce kariéry, většinou začínali jako amatéři u ochotníků a od nich šli ke kočovným společnostem. krom toho, že při příjezdu herců byly zavírány husy a slepice, napřed jeli "ceduláři", a to od chalupy k chalupě. Ani dnes nepřijede za kapelou posel s nabídkou. Kdo se chce muzikou živit, musí být viditelný, jinak holt umře hladem. Pokud se zviditelní, nastává další etapa, aby zpíval a hrál hercnou, jak říkají v Brně. Pokud ne, vydělává, ale holt to není on. Jen ti nejsilnější přežijí. Myslím, že povzdechy folkařů by stejně potvrdili i jazzmani, kteří léta letoucí sedí v koutku, ale hrajou jako o život. Pokud někdo hraje pro radost, je to krásné, kdyby hrál jen na dvorku pro pár kamarádů. Holt je problém se život líp fyzickou nebo muzikou. Bezefšeho jsou ti, kteří hrajou srdcem a proto je mám rád. tak ať se daří !

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib