Nevím jak vy, ale já už jsem si na posunování vánočních výzdob, trhů a jiných akcí každým rokem blíž k létu skoro zvykla. Jak jinak, když na nás svítící stromky a mluvící sněhuláci (o americkém fenoménu Santa nemluvě) vykukují za každým rohem a v každé výloze. Téma "vánoční hysterie" je na denním programu, neustále každá odborná, celebritní i normální věřejnost prohlašuje, jak "se to nemá, hlavní je přece atmosféra, rodina, atd." To zní sice hezky, ale... Na každém kroku je nějaká ta vánoční série, vánoční sleva, nebo alespoň velká vánoční soutěž. Atmosféra je rázem pryč, v hlavní roli jako obvykle peníze.
Co už je ale podle mě už minimálně velmi zarážející, je pouliční reklama na nejmenovanou značku piva. Na plakátu můžeme vidět lahve této značky srovnané do tvaru vánočního stromku a pod tím zasněžený nápis "Inspirující chuť Vánoc". Nic proti "inspirující chuti" (i když je to nic neříkající hloupý slogan, v české reklamě nic neobvyklého), ale jakou souvislost má pivo s vánočními svátky, to mi opravdu uniklo. Těšme se společně na další "inspirující chutě Vánoc" třeba v jahodovém jogurtu (samozřejmě "light"), borůvkovém koláči, babiččině nedělní bábovce, apod.
Tak tedy šťastný a veselý ...
Sdílet na...
|