gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

02.06.2014 Country No. 1 – televizní spása žánru? (Belmondo)    PDF Tisk Email
Zajímavosti
„Podařilo se nám zajistit zdroj prvotřídních videoklipů z americké produkce. Ovšem i z Česka se nám již hlásí velmi kvalitní zpěváci, například Jaromír Nohavica. Naší ambicí je postavit velmi kvalitní country kanál pro celý evropský region,“ prohlásili do médií vlastníci Šlágr TV manželé Peterkovi o svém „druhém“ televizním programu Country No. 1.
Prohlášení, ze kterého bychom měli mít radost. Žánr konečně získá dostatečný prostor na televizní obrazovce… Ovšem ve vysílání „prvního“ a „druhého“ programu by neměly být výraznější rozdíly.
O tom, že tento projekt nějakým způsobem jen vyšumí, není třeba pochybovat. Komerčně úspěšně běžící Šlágr TV je teleshoppingovým programem zaměřeným na méně náročného posluchače. Tedy velmi kulantně řečeno. Sám pan majitel se v mnoha vstupech snaží pěstovat komunitu odstrčených a přehlížených posluchačů (ale i interpretů) pohodových písniček, které na jiných programech určitě neuslyšíte. Ačkoliv by to mělo vést k nekonfliktnosti, dokáže být řada těchto posluchačů velmi militantních.
Dalším často znějícím argumentem je vznik Šlágru TV - stanice vznikla poctivě a ne rozkradením, což je nepochybně pravda. Tato stanice velmi úspěšně žije díky propojení se společností Česká muzika, prodejce hudby, jež zní i na Šlágr TV a která je také ve vlastnictví manželů Peterkových. Bez tohoto byznysu by neměla šanci.
Zní tu kolovrátková muzika, z větší části hudebně a textově hluboko pod tím, co můžete slyšet na nejslabších základních kolech hudebních soutěží začínajících muzikantů. Navíc mnohdy se tvářící jako lidová. Peterkovi velmi šikovně zaplnili volný prostor, u starší generace je sledovanost tohoto programu skutečně vysoká. Na připomínky zpochybňující kvalitu předkládané hudby, používají tito posluchači obvykle argument ve stylu: Nerýpejte do nás, nám se tato muzika líbí a my vám taky nebereme váš rock ani jinou vaši hudbu.
Protože mi přišlo zvláštní, že Jarek Nohavica se sám hlásí takové stanici, zeptal jsem se ho přímo. A odpověď ukázala, jak může šikovně vypuštěná polopravda poněkud změnit skutečnost: „S tím Country TV to byl informační šum. Nikam jsem se nehlásil. Jen jsem slušně odpověděl na dotaz, zda může Country TV vysílat moje klipy. No, proč by nemohla. Ty tři nebo čtyři, které mám, vysílají všechny televize.“
V jednom, ať už si myslíme cokoliv, se určitě všichni shodneme. Na televizní obrazovku skutečně přibude další KANÁL.

Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
čtenář František   |89.102.26.xxx |07.06.2014 19:38:48
Na militantnost posluchačů folku a trampské písně posluchači TV Šlágr v žádném případě nemají.
MK   |213.195.200.xxx |08.06.2014 06:58:23
Ano, právě to vidíme.
MS  - MS   |77.240.103.xxx |01.03.2015 16:54:56
MK Starý známý MK. Smutná osobnost. Velmi smutná.....
MK   |213.195.200.xxx |01.03.2015 20:00:48
Ahoj, Milane!
jirka   |194.228.24.xxx |09.06.2014 14:53:08
Tolik folkového pláče už tu opravdu dlouho nebylo. Nechápu, proč se v článku o Country No. 1 zabýváte úplně jinou televizní stanicí s úplně jiným programovým obsahem. Nevím, jak pozorně jste sledoval zkušební vysílání této nové stanice, ale asi moc dobře ne. Jména jako Alan Jackson, Kenny Chesney, Miranda Lambert, Bill Anderson, Steep Canyon Rangers, ale i Vám asi bližší Žalman, Ulrychovi, Spirituál kvintet bych asi neoznačoval jako kolovrátkovou muziku. Jistě, ve vysílání se objevuje i spousta nových a v ČR naprosto neznámých interpretů, faktem ale je, že drtivá většina z nich je na tom hudebně mnohem lépe než některé "hvězdy" naší domácí FCT scény. A to, že se country hudba ve světě, resp. v USA za posledních 40 let posunula zase o kus dál, je fakt, který si ale bohužel řada "odborníků" v ČR nechce pořád připustit, čehož smutným důkazem je i váš článek.
Jiřík   |195.113.8.xxx |10.06.2014 09:06:26
Pokud by Peterka a spol. nakoupili spoustu klipů echtovní amerciká country music, tak jim patří bod. Faktem je, že tuhle muziku o nás hraje jen málokdo- Kocman, Mikušek a pár dalších. Jména, která označujete slovem "kolovrátek" jsou spíše jména folková. Označit slovem "kolovrátek" například tvorbu Petra Ulrycha je přinejmenším nonsens. Jsou to hrušky a jablka a pokud nechcete být označen jako "folkový nácek", měl byste mít nadhled a toleranci i pro kotlíky a folkaře. No, a na nový kanál jsem oc zvědavý, jdu ho hned ladit. Přeji hodně pěkných kulturních zážitků s americkou country.
jirka   |194.228.24.xxx |10.06.2014 10:58:09
Vaše reakce asi nepatřila mně, o kolovrátku se psalo v článku kolegy Belmonda, já jsem se naopak proti tomu ohradil. Takže Vaši reakci nějak nechápu. Jinak startovní pozice pro Country No. 1 by měla být 700 zahraničních klipů a cca 300 domcích, předpokládám, že u domácí scény z velké části produkce České muziky (což ale jsou taky třeba Taxmeni, Rangers s Janem Vančurou, Jitka Vrbová, Kamelot). Takže odsuzovat něco, co se právě teď narodilo mi přijde dost hloupé. Navíc od září bude další rozšíření programu o další typy pořadů, na které ve vysílání lákají třeba Pavel Sedláček, Petr Kocman a další. Mějte se.
Slideman   |94.230.150.xxx |18.12.2014 23:53:39
Jsem zcela jiste presvedcen, ze panove Kocman a Mikusek urcite nehraji "echtovni americkou country music".
Slideman, Richmond VA USA.
VP  - Re - Jirka   |37.48.35.xxx |09.10.2014 19:22:31
Zcela náhodou jsem zabloudila na tuhle stránku, protože jsem nadšená novým TV - kanálem Country No-1 a o to víc mě potěšil zrovna Váš názor. Naprosto s ním souhlasím a i mě moc mrzí, že ačkoli logicky americká country dala v 95% základ i té české, málokdo (nejen z posluchačů) je ochoten si to přiznat, natož s tím otevřeně souhlasit. Jsem za Country No-1 opravdu vděčná a pokud jsem v dosahu TV, kterou nikdy zbytečně nepouštím, v tomto případě od doby, kdy tato odnož Šlágru vznikla, dělám výjimku a místo Country rádia zapínám Country No-1. Téměř nechápu, že tahle stanice vůbec dostala prostor..
Belmondo   |Manager |10.06.2014 10:40:35
Proč se zabývám v článku jinou stanicí? Zřejmě jsem to měl napsat jasněji – větu o tom, že mezi Šlágrem TV a Country No. 1 by neměly být rozdíly jsem si nevymyslel já. Je to citát majitele stanic. Vůbec nezpochybňuju to, že Country No. 1 zakoupilo i kvalitní americkou country. Naprosto souhlasím, že se tato muzika posunula, mrzí mě, že u nás spíše živoří a vážím si kapel a muzikantů, kteří dlouhodobě něco pro country dělají (kromě již zmiňovaných třeba vsetínští Gympleři a jejich Starý dobrý western).
Než začala vysílat televize Nova, také nás programová skladba nadchla. A nevěřím, že se dlouhodobě podaří skutečně přinášet kvalitní country a ne jen jednorázově nakoupit nahrávky. Pokud se mýlím, bude to překvapení příjemné, hluboce se před Peterkovými skloním a veřejně omluvím.
A hlavně nesnáším slovní manipulaci a to co předvedli Peterkovi s Jarkem Nohavicou je toho přesným příkladem.
Michal  - Uvidíme, ale je mi to jedno   |37.48.33.xxx |22.07.2014 03:36:10
Teď hrajou docela pěkně. Co bude do budoucna se uvidí, ale velké iluze si nedělám. Karel Peterka neinvestuje do nové televize z entuziasmu, ale proto, aby vydělal. Potřebuje prodat svoje CD. A militantním dechovkářům na Šlágru se asi country nelíbí. Když ptáčka lapají, hezky mu zpívají. No, tak ať si vysílají... Naladit si můžu asi 25 stanic na DVB-T, 1000 na satelitu, stejně raději budu poslouchat rádio, internetových je asi tak milion. Desetina vysílá C&W. Takže mě další kanáloidní kanál českých televizí nechává v klidu. Víc by mě potěšilo, kdyby začalo Country Radio vysílat na digitálu. Takhle mi zbytečně žere bajty z mobilního připojení, protože FM vysílač má hodně špatnej signál. Ale tak to chodí, srágory, bulvár, Šlágr a Blesk se prosazují lépe, než Vltava nebo ČRo šestka.
MK   |213.195.200.xxx |11.06.2014 11:14:38
Jirka psal:... "Alan Jackson, Kenny Chesney" ... To jsou spíše už stálice americké country, asi jako u nás Karel Gott v popu. Ale to opravdové aktuální a nové v americké country je dneska už jinde a to CTV zjevně nenakoupila, protože to bude drahé. To si mužete zase jen poslechnout ve středu od 19,00 na 89,5 a přilehlých frekvencích Tolik jen na okraj toho, co tam vidíte.
jirka   |194.228.24.xxx |11.06.2014 12:30:35
A to je, prosím, například kdo? Na NO.1 jdou klipy samozřejmě i od nováčků - Cody McCarver, katie Armiger, Pistol Annies samozřejmě Luke Bryan, Jason Aldean, Lady A, Blake Shelton. I tito tam jsou.A řada dalších, možná těch novějších interpretů je tam více než těch, kteří už mají nějaké debutové album za sebou. Nevidím v tom vůbec žádný problém. Naopak. Čím víc, tím líp
jaromír   |109.164.2.xxx |26.08.2014 13:11:02
Country No.1 je dobrý projekt , jak přiblížit anerickou country - rockovou scénu českému divákovi. Doby , kdy na vrcholu byl Johny Cash , nebo Hank Williams , Willie Nelson a další jsou tytam. Rovněž souhlasím , že nové ikony a stálice jsou Allan Jackson , Kenny Chessney , Mark Wills, nebo George Strait.
Ale stanice by se měla zaměřit i na další , jako Lady A. , Keith Urban, Blake Shelton , Easton Corbin, Miranda Lambert, Carrie Underwood...všechny je ani vyjmenovat nelze.
jaromír   |109.164.2.xxx |26.08.2014 13:13:02
http://www.z104country.com/

jinak posílám link na vynikající country stanici , kde běží starší i nejnovější věci
jaroslav  - dojmologie   |88.101.210.xxx |22.07.2014 23:58:19
Ahoj,
děláte to No1 blbě ! To si radši někde postavte stánek a prodávejte a hlavně s americkou gloriolou své nej výběry a dejte nám jinak pokoj.
Buď se toho Nějak komentátorsky uchopte, dejte tomu nějaké tématické !lajny! a nebo jděte od toho. Víc pro country pokazíte, i když nevylučuji, že neproděláváte. Pro country ale tu co mají lidé rádi a může to být samozřejmě kosmopolitní záležitost je Vaše No 1 medvědí služba.
Jaroslav Bouchner.
jirka   |194.228.24.xxx |08.08.2014 17:58:55
A jakou country mají lidi rádi, pane Bouchnere? Vážně, tohle by mě zajímalo. Můžete to, prosím, nějak blíže specifikovat?
MK  - suma sumárum   |213.195.200.xxx |21.12.2014 16:36:53
Tušil jsem to, ale nyní to mohu napsat s plnou zodpovědností.
1) aktuální americkou country TV C No1 nevysílá. Vysílá klasiku. Aktuální klipy jsou - jak jinak, jako ve všem - příliš drahé. Tak to k těm očekáváním.
2) obecně k countryovým videoklipům: Byl jsem naprosto šokován, jak jsou nenápaditý, černobílý, schematický a statický a všechny stejný, se stejnými rekvizitami. To točila líp klipy ČST v šedesátejch letech. Myslel jsem, že takto se už v žádnym žánru netočí, a ono ano. Americké i české. Je mi líto, tohle není cesta vpřed.
jirka   |194.228.24.xxx |22.12.2014 11:39:54
) Další ze zaručených pravd a divokých snů Miloše Kellera. Znovu se ptám, co je podle Vás aktuální americká country? Uveďte příklad. Jistě máte statistiku, kolik a jakých klipů se v nějakém časovém úseku objevilo ve vysílání TV CoNo.1... Jak dlouho jste to vysílání sledoval? 5 minut? Nebo jen pořady Vašich kolegů z rádia? To by asi tak odpovídalo tomu, co píšete, ale v jiný čas to vysílání vypadá jinak. A současná americká country scéna se ve vysílání této TV stanice objevuje násobně více než ve vysílání slovutného Country rádia.
Co je samozřejmě problém je to, že se Country vysílání smrsklo na časy 19.00 až 7.00, což bych čekal, že budete (oprávněně) kritizovat, ale to by asi chtělo se průzkumům pro Vaše "odborná a informovaná" sdělení věnovat trochu pečlivěji. Možná byste našel nějaká další pozitiva ale i negativa. Ale chápu, že nechcete týrat své uši muzikou, která pro ně není dle průzkumů vhodná a přijatelná. Mějte se folkově.
MK   |213.195.200.xxx |24.12.2014 16:59:08
Toto je pro mě aktuální moderní americká country: FLORIDA GEORGIA LINE - SUN DAZE
TYLER FARR - A GUY WALKS INTO A BAR
JEROD NIEMANN - BUZZ BACK GIRL
THE BAND PERRY - GENTLE ON MY MIND
LADY ANTEBELLUM - FREESTYLE
EASTON CORBIN - BABY BE MY LOVE SONG
JOE NICHOLS - HARD TO BE COOL
DIERKS BENTLEY - SAY YOU DO
LUKE BRYAN - I SEE YOU
JASON ALDEAN - JUST GETTIN STARTED
ERIC PASLAY - SHE DONT LOVE YOU
BLAKE SHELTON - LONELY TONIGHT
COLE SWINDELL - AINT WORTH THE WHISKEY
A ted zase vy Jirko - kolikrát jste tam něco takového slyšel, resp. kolikrát jste vy sám vůbec něco takového slyšel? A šup šup, žádný kecy o mejch snech a pravdách, ale k věci.
jirka   |89.203.220.xxx |25.12.2014 23:10:37
Ano, to je současná americká country. Vybíráte písně, u kterých videoklipy jsou většinou opravdu novinky z posledních týdnů, nebo u kterých videoklipy nejsou vůbec. Určitě se dříve či později ve vysílání Country No.1 také objeví. Jiné klipy těchto interpretů, snad až na některé výjimky, ale ve vysílání Country No.1 určitě jsou a to poměrně dost často. I spousta jiných umělců. Chce to jenom sledovat onu stanici a zjistíte, že mám pravdu.
MK   |213.195.200.xxx |26.12.2014 16:51:28
Tak až se objeví, dejte mi vědět. Pokud ještě tuhle diskusi někde v archlivu najdete.
jirka   |89.203.220.xxx |27.12.2014 00:04:25
Ono by to chtělo asi trochu vlastní invence, pane Kellere. Klip není to samé, co singl. Vy třeba dostanete promo CD od nějaké zahraniční organizace, pokud jste někde organizován, nebo třeba Vám chodí něco do rádia, to asi víte sám nejlépe. To, že má zpěvák singl, ale automaticky neznamená, že má klip. A i když ten klip má, tak to nějakou dobu trvá, než se dostane do zahraničních TV. U našich německy mluvících sousedů v minulosti fungovaly dvě platformy, kde bylo možné vidět současnou americkou country, jednak na placeném kanálu Goldstar, kde mají, nebo alespoň dříve měli jednou týdně hodinový pořad s country hudbou a jednak na mezinárodním kanálu 3sat, kde byl nejprve měsíčník, později čtrnáctideník a pak nepravidelný občasník Country Roads, který také nabízel americkou country. A i když tam hráli relativně nové klipy, tak si nepamatuji, že by se v jejich pořadech objevovaly tak aktuální věci, jako na Country No.1. Ostatně minimálně 3 z 5 klipů nominovaných na ceny CMA za rok 2014 se ve vysílání Country No.1 objevily. U těch zbývajících dvou si nejsem zcela jistý.- Ten vítězný samozřejmě nechyběl, dokonce rotoval v ne až zase tak dávném období (cca měsíc zpět) i několikrát za den. Takže asi tak. Country No.1 je velmi dobrý projekt a je naprosto jedno, jestli za tím stojí stejní lidé, jako za Šlágrem. Je otázka, jaký bude směr této stanice do budoucna. Zda se zvrátí do podoby Country Radia, nebo si udrží tvář stanice hrající moderní současnou country hudbu tak, jak to bylo na začátku jejího vysílání. Toto asi nevědí ani majitelé této stanice. Mluví se o tom, že do budoucna bude tato stanice vysílat ve dvou verzích, v jedné pro satelit, v jedné pro DVB-T, která bude přes den rušená dětsou TV písničkou, jako je tomu aktuálně v této době. Zda je to ufinancovatelné, těžko říci. Smysl to asi dává, protože pokud tato stanice chce oslovit i zahraniční diváky, musí se odprostit od některých českých nešvarů country hudby - spojování s folkem, trampskou písničkou (bez nějaké úrážky), protože s tím Němce, Francouze, Poláky či Rakušany těžko osloví a na těchto trzích mohou směle fungovat, protože konkurence v Evropě neexistuje. Naopak pro CZ/SK bude nutné udělat vícežánrový mix s dominancí současné country music, právě proto, aby se publikum taky učilo tomu, co za 25 let svobody zameškalo, to jest, že Country už není Johnny Cash, že to už není George Strait a ani Shania Twain, ale že to je Blake Shelton, Miranda Lambert, Carrie Underwood, Luke Bryan, Dierks Bentley, Brad Paisley a další. Bohužel většina country posluchačů se ještě nedostala ani k té Shanie, takže ta cesta je a bude dlouhá. Bohužel tuto osvětu, kterou všude dělají média a zejména pak rozhlas jeho DJ's kteří si považují za čest mít ve svém playlistu vždy to nejlepší, nejnovější a nejaktuálnější ze žánru, tady u nás nikdo nedělá, alespoň ne viditelně, v rozumném vysílacím čase a v dostatečném časovém a posluchačském rozsahu. Kde jsou ty časy, kdy na CR běžela týden co týden dvouhodinová US hitparáda, ale to se dostáváme na začátek naší diskuze a to by asi nikam nevedlo.
Viktor Janeba  - klipy   |2a00:1028:9196:.xxx |26.12.2014 10:16:51
Miloši, jsou i výjimky (i když Toby Keith s Willie Nelsonem nejsou žádné mladé superstar :D)...
https://www.youtube.com/watch?v=o1JOFhfoAD4 &list=PL7AD30F139D03C22B&index=1
Viktor Janeba  - klipy   |2a00:1028:9196:.xxx |26.12.2014 10:18:50
Eh, link bez parametrů...
https://www.youtube.com/watch?v=o1JO FhfoAD4
ms  - Kecy a zase kecy   |77.240.103.xxx |01.03.2015 17:20:20
MK jako moderátor 89,5 má samozřejmě záměr diskreditovat Country No.1, ale je to demagog . To co píše je nesmysl. Na Tv co 1 jsou zcela aktuální klipy. jistě ne všechny, ale celá řada takových o kterých rádoby country odborník MK nemá ani ponětí , že existují. Takové kecy jsou fakt ubohé....samozřejmě , že nikdo neví co bude dál, ale TV Country No1 se alespoň pokouší zachytit současný trend. narozdíl od jiné stanice, která se tváří jako Country, ale Country se dočkáte 4x za den a to covery z 60.let. To nemá cenu se vůbec vzrušovat. Odborník na Folk, který nezná Passengera a CSN ve svém vysílání nepouští protože nesmí, se rozhodl kritizovat TV Country No1. To mě teda fakt nebaví.....
MK   |213.195.200.xxx |01.03.2015 20:01:22
Ahoj Milane!
Jan Klein   |83.240.124.xxx |27.12.2014 12:26:48
Je na čase trochu korigovat vlastní tvrzení. Country možná není jako žánr hudební mrtvola, ale českému posluchačstvu je to důsledně tajeno z důvodu ideové čistoty...
Slávka-vy  - fanynka country?   |85.71.117.xxx |27.12.2014 12:48:08
Vždycky (tj. asi 30 let) jsem si myslela, že mám ráda country. Nejspíš za to mohli Wabi Ryvola a Tony Linhart, kteří v Juldě Fuldě (Výstaviště) uváděli v 80. letech několik sezon Country podvečery a já na ně ráda chodila. Na programu býval Pacifik, Červánek, Amistad, PF 81, Roháči, Plíhal, Jahelka, Tomášek, Vlček, Country Expres, Louisiana, Metr, Zelenáči, Country Gentlemani, Mandragora, Volupsie aj. aj. Pak jsem plynule navázala poslechem Country Radia a opět jsem byla spokojená. Až co jsem začala číst FT (zejména diskuse) a obeznámila jsem se s "nutností" muziku škatulkovat, jsem zjistila, že teda country je asi něco jiného a že hlavně moderní americkou country zas tak moc ráda nemám, protože vydržet nedělní čtyřhodinovku hitparády bylo nad moje síly. Dneska si na CR vybírám (k poslechu) hlavně speciály a běžné vysílání mám jako hudební kulisu, ve které se občas něco ameriky snese. Country Time s (naštěstí krátkou) aktuální hitparádou se snažím poslouchat taky, abych měla trochu představu, ale moje uši se s ní ne a ne sladit, na rozdíl od té beznadějně zastaralé klasiky, u které si libují. Párkrát jsem ze zvědavosti přecvakla televizi i na Country no1, ale zdá se, že cílovka nejsem. Tak trochu se obávám, že mezi posluchači CR nebudu výjimkou...
davy   |Registered |27.12.2014 14:37:56
Ona ta modernost je navíc velmi pomíjivá.
Stačí vzpomenout na povinnou školní četbu. Božena Němcová v Babičce zmiňuje, že Proškovi měli moderní nábytek. Zda by byl moderní i z dnešního pohledu, o tom lze s úspěchem pochybovat.
Do škatulky moderní country byl před dávnými lety řazen např. Buck Owens. Kam jej ale máme řadit z dnešního pohledu? Do tradiční škatulky asi těžko, ale do moderní taky ne. Já bych to zhodnotil tak, že dělal kvalitní hudbu, kterou si ochotně poslechnu i po letech, a je mi jedno, že tu hudbu vytvořil v dobách dávno minulých.
Ultrakonjukturalisté to mají vyřešené tak, že vše staré je nezajímavé a patří na smetiště dějin. Což znamená, že Paisleyho a spol. tam za nějaký čas pošlou taky.
Jenže hudba je krásná v tom, že je pestrá. Zatvrzelý modernismus vede zhruba k stejným výsledkům jako zatvrzelý tradicionalismus, neboť v obou případech ta pestrost mizí.
Z vyjmenovaných kapel neznám české Country Gentlemany, naopak jejich američtí jmenovci patřili k těm, kteří na přelomu 60. a 70. letech hráli moderní bluegrass a výrazně posunuli kolo hudebních dějin. Například upravovali rockové skladby do bluegrassové podoby. Ale dnes se holt někomu můžou zdát nemoderní.
A když jsem si poslechl ty skladby ze současné country produkce, tak něco se mi líbilo více a něco méně, ale celkově tam nebyl nějaký kvalitativní posun oproti dřívějším obdobím a vytrácí se dynamika. Jednou ze světlých výjimek je Gentle On My Mind, ale to je samozřejmě coververze notoricky známé skladby.
jirka   |89.203.220.xxx |27.12.2014 15:25:30
No on ten termín "moderní country" je tak trochu český prvek. I když dobře, že se neujal jiný český název, se kterým onehdy přišel jako s nápadem od posluchačů Pavel Brümer, tehdy to tuším bylo něco jako "brutální country." Faktem ale je, že v zámoří se to, co mi označujeme jako moderní country, nazývá jako contemporary country, tedy country současná, což je asi výstižnější. Takže je tu třeba country 90. let, která je sice moderní, ale už není současná. A i tu současnost můžeme pak dále dělit do nějakých podoborů.
jirka   |89.203.220.xxx |27.12.2014 15:16:56
Slávko, každý má rád to, co vyhovuje jemu. Já také neposlouchám jen country hudbu, ale i jiné žánry. Nevadí mi (většinou) ani folk ani trampská muzika. Dá se říci, že muziku můžeme škatulkovat jen na dvě kategorie, tu dobrou a tu špatnou. Každý si ale do těchto dvou škatulek zařadí něco úplně jiného. Proto tu jsou hudební žánry. A když má někdo ve svém názvu Country, a přitom hraje folk, trampskou muziku a v žánru, podle kterého nese svůj název naprosto ignoruje posledních deset až patnáct let vývoje, pak je asi něco špatně. Pokud by tady bylo Rádio pohodové muziky, pak je všechno OK a nikdo proti obsahu vysílání oné stanice neřekne ani popel.Stejný problém měl i jeden dnes již neexistující časopis, který alespoň v závěru své existence svůj omyl pochopil a svůj název přizpůsobil realitě svého obsahu.
Slávka-vy  - zavedená značka   |85.71.117.xxx |27.12.2014 23:38:03
Jirko, naprosto souhlasím s tím, že každý poslouchá to, co se mu líbí, proto bych se taky divila majitelům CR, kdyby změnili svoji dobře zavedenou značku, tím spíš že tzv. hudební formát má CR už těch víc než 20 let dost přesně a pořád stejně daný.
Pokud jste měl na mysli časopis Folk a country, tak ten své přejmenování dlouho nepřežil...
MK   |213.195.200.xxx |28.12.2014 06:13:02
Opět další chyba, Jirko. Neznáte, nebo nevnímáte kontext české country. Zájem o ní se vyvinul ze zájmu o trampskou muziku 30tých let a ta se vyvinula z muziky jazzové a tzv. městského folkloru. A trampská muzika se mohla vyvinout díky společenským zvyklostem části obyvatelstva zejména Prahy a Brna, vyjíždět na neděli do okolní přírody. Přeměnou hudebních postupů v šedesátých letech minulého století vznikla tzv. moderní trampská muzika, a její posluchači měli hudebně blízko k probuzenému zájmu o lidovou hudbu v USA (50.léta) - a tak se etabloval u nás folk (návštěva P.seegera v ČSSR). To jsou společenské podmínky vzniku a vývoje country u nás. Proto je u nás country spojována i s trampskou písní a folkem (to k tomu že má někdo v názvu Country a hraje i folk). Tohle se můžete dočíst v každé encyklopedii a je to přesně příklad toho, že je nutné znát historii, společenský vývoj a podmínky a ne jen vyjmenovávat klipy na televizi. Jinak vám bude mnohé - tedy i to, proč se něco hraje a něco ne nebo proč někdo něco hudebně přijme nebo nepřijme - záhadou . Snad je vám to nyní konečně záhadou menší. S pozdravem.
MK   |213.195.200.xxx |28.12.2014 06:16:57
Opět ještě doplněk, aby to bylo po lopatě: Americká country se vyvíjela a vyvíjí v naprosto odlišných společenských, sociálních a kulturních podmínkách než jsem popsal o Česku (např. i vliv etnicky smíšeného obyvatelstva) a plní jinou úlohu než u nás (absence tzv.středního proudu v USA) proto vypadá tak jak vypadá a jinak než ji vnímáme my v Čechách. Opravdu je to o tom, dávat pozor v předmětech typu Sociální a společenské vědy, (dříve Občanská nauka ) a podobně a ne memorovat hitparády.
jirka   |89.203.220.xxx |28.12.2014 09:39:43
Vážený pane, jste to bohužel Vy, kdo nechápe, co tu píšu od samého počátku. Nikdy, opakuji nikdy jsem neřekl, abyste z vysílání CR vyhodili všechno to, co tam hrajete a začali hrát jen a pouze countryovou Top40 za poslední půlrok. Pouze jsem vyjádřil přání, aby se tato muzika objevovala v běžném denním hudebním proudu Country radia, ne jen v jednom či dvou specializovaných pořadech, které se vysílají mimo hlavní vysílací časy. Stejně tak, jako do vysílání zařazujete trampskou muziku, tam má právo být i současná country. Zahraniční i domácí. Kousek výše píšete, že když zařadíte mezi Brookse a Tučnýho duo Big and Rich, tak posluchač přeladí. Zaprvé si myslím, že nepřeladí, tak jako já nepřeladím, když zařadíte třeba Plíhala, kterého prostě nemusím. A za druhé, prosím, ono ani to, co jste psal není možné, protože Brookse jsem na CR neslyšel ani nepamatuji. Dnes rtáno jsem měl tu čest poslouchat Vaše vysílání a za více jak hodinu jsem zaregistroval jednu slovy jednu zahraniční nahrávku. A to byl Ernest Tubb. V té další hodině, kterou už jsem nesledoval tak pozorně se objevila další americká nahrávka - Johnny Cash a June Carterová. Tolik asi o tom, jak jste současní. A to je to, co tady řeším, že když se ta muzika nehraje, tak pro Čechy neexistuje a pak jí taky nemoho přijímat. Není to o změně formátu rádia, je to jen o tom, neignorovat přítomnost a nežít jen a pouze v notoricky známé minulosti, která i když je pěkná a vyvolává třeba pěkné vzpomínky, tak rpostě je ohraná až běda. A k tomu co píšete, znám histori a vývoj country hudby v Československu. Vím, že folková a trampská muzika jsou u nás bohužel neoodělitelnými souputníky žánru a těžko s tím někdo něco udělá. Může se mi to nelíbit, ale prostě to tak je a respektuji to.A psal jsem to i výše v příspěvku o Country No.1, že pokud budou chtít jít na satelit a vysílat do světa (a takové úvahy z jejich strany před nějakým časem zněly), bude nutné udělat separátní program pro zahraničí, protože pro ČR je prostě nutné, aby tam FT složka byla v nějakém procentu obsažena. Takže laskavě čtěte pořádně, co píšu a nepodsouvejte mi něco, co jsem nikdy nenapsal.
MK   |213.195.200.xxx |28.12.2014 09:50:35
Jak říká (asi) Cimrman: Je to marný, je to marný, je to marný. (Snažím se vám tu vysvětlit, proč ta muzika nemůže být v běžném proudu hudby bez komentáře - chcete přeci osvětu, ne? - a vy si furt vedete svou. Oceňte prosím aspoň moji nekonečnou trpělivost. Já bych moh bejt vod minuty misionářem)
MK   |213.195.200.xxx |28.12.2014 09:55:55
A ještě něco, v té hodině, co byl podle vás jen E.Tubb byli ještě Del Reeves, George Jones a Tammy Wynette. Takhle pozorně posloucháte. A tak to bude asi se všim ostatnim. Vy si myslíte, ale já vím. Pamatujte si aspoň tuto jednoduchou informaci, když to ostaní z vás spadlo jak voda z husy.
jirka   |89.203.220.xxx |28.12.2014 10:47:34
Tak ono je vždy důležité, od kdy do kdy tu hodinu chápete. Ale to je jedno. Keller je vševědoucí a opravdu diskuze s vámi nemá smysl. Cenzor Keller bude uvádět současnou americkou country zásadně s komentářem. Aby český člověk pochopil, že to je ta ošklivá, pro něj naprosto nevhodná hudba. Člověče, najděte si doma srp a kladivo a nějakou pěknou hvězdu, závádíte tu věci, které tu už jednou byly a o kterých si řada z nás myslela, že už jsou dávno pryč. Nemá to smysl, jsem zhnusen vaším přístupem. Z mé strany diskuzi končím.
MK   |213.195.200.xxx |28.12.2014 17:07:09
Je mi líto Jirko, že jsem se s vámi pouštěl do diskuse a snažil jsem se vám vysvětlit, jak to ve světě chodí. Jste to vy, kdo je vševěd a to co jste sem zatáhl v posledním (doufám že svůj slib dodržíte!) příspěvku je nechutné a svědčí to vaší nějaké frustraci, staré více jak 25 let. Nebudu už vám vysvětlovat co znamená slovo komentář, pro vás by to bylo zbytečné. Velmi jste mě nasral, mohu vás ujistit , že jste výjimečně natvrdlý, protože naprostá většina diskutujících pochopí moje argumenty, i když s nima třeba nesouhlasí. Ztratil jsem s vámi hodně cenného času, který jsem mohl věnovat tvorbě pořadů o moderní americké country i s komentářem.
Jiřka škapounová   |2a00:1028:96d5:.xxx |25.01.2015 15:16:32
Přeji touto cestou všecičko nejlepší panu Milošovi k jeho dnešním jmeninám. Vinšuju moc zdravíčka štěstíčka a těším se na spoustu dalších krásných rozhlasových pořadu i obohacujících recenzí v dalších letech. Jiřka
MK   |213.195.200.xxx |25.01.2015 21:25:37
děkuji velmi a budu se snažit
Martin  - zbytecna diskuze   |86.49.159.xxx |19.04.2015 21:35:45
Country radio Vam neni pomalu schopno zahrat ani legendy. Kdyz sem chtel "Wichita lineman" tak pry to nemaj pc. Haha a dojonce tam nemaj ani to co hrali v 90. Letech. Takze problem i se Shaniou, Deanou Carter, Billy Deanem atd. No zrejme maj svoji zakladnu, ktery nevadi ze Felinu a Piveste ho vejs uz slyseli 6543 ....tak at si to uziji. Pro ostatni je tu youtube a country no.1
MILOŠ   |Manager |22.04.2015 10:51:48
Podali vám špatnou informaci martine. mají to a hrají to.
Zdenek  - Country No.1   |194.228.36.xxx |30.01.2015 10:11:06
Po tom, co jsme v českém éteru s kamarády páchali v 90. letech, je to opravdu k pláči, kam se posunula čeština "moderátorů" a výběr hudby a pořadů v médiích. Tak si můžete na "country kanálu" zacvičit s Míšou nebo zazpívat country s Ferdou. No super. Třeba se u nás ale objeví zase kapela, která bude moderní, mladá, současná. Přeji médiím hodně pokory, rozhledu, inteligence a úspěchů.
jirka   |89.203.220.xxx |30.01.2015 23:16:54
Cvičení s Míšou a Ferda nejsou součástí vysílání Country No.1, ale stanice TV písnička, která je věnována dětem. TV písnička sdílí frekvence s Country No.1, podobně jako je tomu v případě ČT Déčko a ČT Art. Takže přes den (od 7 do 19) TV písnička, v noci Country. Bohužel je to smutné, ale je to tak. Neobhajuji to, ale pouze vysvětluji.
Orlík  - hm   |212.111.31.xxx |14.02.2015 09:41:40
,,moderní,nemoderní,současná,nesoučasná,kolo vrátková,,....můj šálek je především nápaditost,fantazie,originalita,slovní hříčky,....a neřeším,jestli z roku razdva,nebo zítra. A to všechno mi bohatě poskytuje milovaný folk,kde téměř každý interpret je jiný,vlastně sám sobě žánrem. Plíhal,Janoušek,Merta,Redl,Nos,Samson,Navarová- Nerez i KOA,Nohavica,Andrtová,atd.....z mladších Žamboši,Kofe-Vlna,Klus,Jananas,Sestry Steinovy alias K.Kamberská,Trchová,EpyDeMye,Monty,Martausová,a td.....z jiného soudku Dan Bárta nebo Iva Bittová-naprosto unikátní skvosty hudební scény! Country,i když se na téměř všech akcích s folkem prolíná,je pro mě většinou signálem -,,no nic,zajdu na něco k snědku,,..s vyjímkou snad Druhé trávy,kde mě Robertův syrový projev a virtuozita kapely vždy dostane,hlavně Dylanovky,často lepší originálu. Takže i vyjímky,potvrzující mé pravidlo. Omlouvám se countryovcům,nejsem hudební rasista,ani náhodou,a sám si zabrnkám cokoliv,jako ani coby tenista nenadávám na hokej aj.,a rád se na něj podívám i na jiné...já jen že každý má ten svůj vkus a já bych třeba uvítal TvFolk.
Míša Leicht   |Registered |01.03.2015 22:53:18
Využiji toho, že se "dva perou" a přichází chvilka pro reklamu. Každé pondělí je od 7:00 na rádiu SAMSON to nejopravdovější "cvičení s Míšou"...

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
1516171821
22
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib