gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

Roztočte sloty na krásnou českou lidovou hudbu s partnerem projektu Bizzocasino. Získejte své první bonusy bez vkladu. Чтобы азартная игра была по-настоящему увлекательной, важно выбрать качественную платформу. Вавада предлагает пользователям обширный выбор слотов, регулярные бонусы и простоту доступа для удобного и безопасного отдыха. Когда стоит вопрос выбора, Вавада – это платформа, где каждый игрок найдет все, что нужно для комфортного и прибыльного времяпрепровождения.
08.08.2011 Sobotní amfiteátr na Zahradě 2011 – část druhá (Klokan)    PDF Tisk Email
Fotoreportáž
Úvod pátečního koncertu na amfiteátru jste mohli shlédnout v předchozí fotoreportáži. Dnes se podíváme, jak večer pokračoval. Na všechny vystupující se bohužel nedostane, ale snad vám i tak dokážeme trochu přiblížit atmosféru, jaká na Zahradě panovala.
Žamboši vystupují jako trio, ale dokázali spolehlivě ovládnout i velké pódium amfiteátru. Dílem je to dáno nápaditosti jejich aranží a dílem tím, že Honza Žamboch často hraje na jednu kytaru to, co obvykle těžko zahrají naráz tři průměrní kytaristi.
Žamboši vystupují jako trio, ale dokázali spolehlivě ovládnout i velké pódium amfiteátru. Dílem je to dáno nápaditosti jejich aranží a dílem tím, že Honza Žamboch často hraje na jednu kytaru to, co obvykle těžko zahrají naráz tři průměrní kytaristi.
foto: Klokan
Přídavek nakonec proběhl díky problémům s elektřinou akusticky. Ani zde neměli Žamboši problém. Absenci vlastního desítky let mezi lidmi šířeného hitu (hold tak dlouho ještě nehrají) vyřešili vypůjčením si jiných dvou písně od dalšího valašského barda Vlasty Redla. A vůbec nevadilo, že obě písně Žamboši spojili do jedné.
Přídavek nakonec proběhl díky problémům s elektřinou akusticky. Ani zde neměli Žamboši problém. Absenci vlastního desítky let mezi lidmi šířeného hitu (hold tak dlouho ještě nehrají) vyřešili vypůjčením si jiných dvou písně od dalšího valašského barda Vlasty Redla. A vůbec nevadilo, že obě písně Žamboši spojili do jedné.
foto: Klokan
Pak už na hlavním pódiu došlo na jedno z největších jmen z plakátů. Tomáš Klus předvedl, proč je divácky v současnosti jednou z nejvýraznějších osobností české hudební scény.
Pak už na hlavním pódiu došlo na jedno z největších jmen z plakátů. Tomáš Klus předvedl, proč je divácky v současnosti jednou z nejvýraznějších osobností české hudební scény.
foto: Klokan
Umí perfektně pracovat s publikem, písně má přímočaré a vsadil na osvědčený koncept dua, kde je jeden za ''hvězdu'' a druhý za ''šaška''. To nezmiňuji posměšně, jen si vzpoměňte např. na Šimka s Grossmannem nebo jeho pozdějšími hereckými partnery. Zkrátka to funguje i zde, navíc Jiří Kučerovský není jen doplňkem do dua, ale především velmi dobrý muzikant. Fanoušek téhle dvojice se ze mě asi sice nestane, ale musím přiznat, že dramaturgicky se do pátečního večer tahle dvojice dobře hodila.
Umí perfektně pracovat s publikem, písně má přímočaré a vsadil na osvědčený koncept dua, kde je jeden za ''hvězdu'' a druhý za ''šaška''. To nezmiňuji posměšně, jen si vzpoměňte např. na Šimka s Grossmannem nebo jeho pozdějšími hereckými partnery. Zkrátka to funguje i zde, navíc Jiří Kučerovský není jen doplňkem do dua, ale především velmi dobrý muzikant. Fanoušek téhle dvojice se ze mě asi sice nestane, ale musím přiznat, že dramaturgicky se do pátečního večer tahle dvojice dobře hodila.
foto: Klokan
Během zvučení větších hudebních těles probíhala na forbíně již léty osvědčená produkce písničkářů a dvojic. My se na forbínu podíváme dnes jen při trochu paradoxní situaci, kdy na hlavním pódiu dohrálo duo a před oponu si stoupl rovnou kvartet muzikantů - Epy de Mye.
Během zvučení větších hudebních těles probíhala na forbíně již léty osvědčená produkce písničkářů a dvojic. My se na forbínu podíváme dnes jen při trochu paradoxní situaci, kdy na hlavním pódiu dohrálo duo a před oponu si stoupl rovnou kvartet muzikantů - Epy de Mye.
foto: Klokan
Byla to škoda, protože Epy de Mye se za poslední rok rozrostla a také přidala na razanci. I z fotky můžete vidět, že do toho šla po hlavě.
Byla to škoda, protože Epy de Mye se za poslední rok rozrostla a také přidala na razanci. I z fotky můžete vidět, že do toho šla po hlavě.
foto: Klokan
Dušan Vainer až drtil mikrofon a měl co dělat, aby nerozštípal na pódiu kytaru a neskočil do publika. Dobrá, to už jsem si vymyslel.
Dušan Vainer až drtil mikrofon a měl co dělat, aby nerozštípal na pódiu kytaru a neskočil do publika. Dobrá, to už jsem si vymyslel.
foto: Klokan
Epy de Mye zkrátka vycítila, že aby se mohla úspěšně šířit dál, musí svůj hudební bacil adaptovat i na tvrdší podmínky. Jestli má pravdu a nestanou se na ní imunní naopak již nakažení jedinci, ukáže čas.  Já současný směr beru, jen věřím, že se nedostane až do druhého extrému čistého bigbeatu. Za nejsilnější totiž považuji nyní vystoupení, kdy dokáže tahle kapela namíchat širokospektrý akusticko-elektrický hudební koktejl.
Epy de Mye zkrátka vycítila, že aby se mohla úspěšně šířit dál, musí svůj hudební bacil adaptovat i na tvrdší podmínky. Jestli má pravdu a nestanou se na ní imunní naopak již nakažení jedinci, ukáže čas. Já současný směr beru, jen věřím, že se nedostane až do druhého extrému čistého bigbeatu. Za nejsilnější totiž považuji nyní vystoupení, kdy dokáže tahle kapela namíchat širokospektrý akusticko-elektrický hudební koktejl.
foto: Klokan
Zavěr večera obsatarala již legendární skupina Druhá tráva se svým frontmanem Robertem Křesťanem. Zazněly i písně ze zbrusu nového CD Marcipán z Toleda, ale jinak bylo vystoupení především průřezem z celé historie kapely.
Zavěr večera obsatarala již legendární skupina Druhá tráva se svým frontmanem Robertem Křesťanem. Zazněly i písně ze zbrusu nového CD Marcipán z Toleda, ale jinak bylo vystoupení především průřezem z celé historie kapely.
foto: Klokan
I z dálky bylo jasné, že na pódiu září opravdová hvězda.
I z dálky bylo jasné, že na pódiu září opravdová hvězda.
foto: Klokan
Pokud se vám nechce věřit, že Žamboši rozezpívali při přídavku celý amfiteátr, podívejte se na narychlo pořízený záznam.

Sdílet na...
Kam dál?

» České národní finále festivalu Porta (FOLKtime.cz)

» Tony Trischka oslaví 25 let Druhé trávy na společném letním turné! (Agentura ADN)

» Ozvěny festivalu Zahrada (Michal Jupp Konečný)

» Jihočeský nářez a východočeské pohlazení v F-klubu (Jana Štěpánková )

» Bylo to MASO! (Školník)

Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Dušan Vainer   |Registered |08.08.2011 12:05:32
Tyjo Klokane, to je sice hezký, že bys nerad, aby Epy sklouzla k čistému bibítu, ale asi nám neporadíš, co máme dělat se všema těma okovanejma koženejma bundama a jak odstranit to skvělý dekadentní tetování z Luccčiny ... ?
Daniela von Stouni   |212.47.6.xxx |08.08.2011 12:12:24
.... basy?
Viktor Janeba  - haha   |193.85.153.xxx |08.08.2011 13:03:58
To je jednoduchý... doplnit ještě řetězy a na pódium jezdit v harleji, jako to dělá Rob Halford!
Dušan Vainer   |Registered |08.08.2011 13:28:34
Felicie bude muset stačit...
Klokan   |Registered |09.08.2011 12:30:31
To je jednoduchý. V těch bundách budete zpívat: "Měli jsme bundy kožený, kdekomu občas lezly..." no a s tím tetováním poradím, až ho uvidím
Džexna   |Manager |08.08.2011 13:35:08
Jak napsal Klokan, Tomáš Klus umí perfektně pracovat s publikem. Dodávám, že s každým publikem, před kterým jsem jej viděla, ať jsou v hledišti náctky, jak tomu bylo na Dětské Portě, nebo konzervativci střední generace na Portě v Řevnicích (to vím z doslechu), nebo různorodé publikum např. Mezi ploty. A to Zahradní nebylo výjimkou, reagovalo naprosto shodně, spontánně. A to se tvrdí, že jsou folkáči nároční, soustředěnější než běžné publikum. Ale kdež. Nic jim nevadilo, že TK je chytá na jednoduché melodie písniček, nápadem si vzájemně velmi podobných, hlavně tempem svižných, a hltali každé slovo z textů, zejména těch improvizovaných, kterými je vtahuje do hry. Pokud jste TK slyšeli vícekrát, víte, že se improvizace dost často opakují (ano i situace či podmínky na festech se opakují), ale bez pohotovosti vyhmátnout,co se hodí na určité místo a přizpůsobit na aktuální podmínky, by to nefungovalo. I v tomto ohledu je to připravený profík, jede na plný plyn, jinak by v tom šůbyznyse, kam jej na počátku kariéry reklamní agenti vpreparovali, neobstál. A k Epy de Myi, která šla hned po TK. Odklon od folkového mainstreamu, kterým v minulosti nakazila publikum, nevytvořil kontrast k mašině TK, působili ještě učednicky snahou zaujmout publikum vnějškovostí, která odvádí pozornost od písniček. Pro mě spadl řemen, jak se říká. Nezatajila jsem dech, nevzalo mě to za osrdí. Bohužel. Pokud Epy cílí i na další publikum, proč ne, chtějí se muzikou uživit a folkový rybník je malý. Abudu jim držet palce! Ale souhlasím s Klokanem, aby postupně nerezignovali na to, čím se odlišují. Si myslím, že to jiné publikum nebude zase až tak jiné, zapamatuje si a následně chce vystoupení kapely, která nebude jen jednou z 59 v řadě.
Lucie Cíchová  - Jak a proč se mění Epy de Mye.   |Registered |08.08.2011 16:29:27
Šest let kapelu tvořili tři lidé - Lukáš, Honza a já. Každý do muziky dával kus sebe, své nápady, zkušenosti a hlavně jsme hledali, jak publiku co nejlépe předat Honzovy písně. Nakonec jsme se našli v akustických nástrojích a dynamických trojhlasech. Tenhle projev jsme se snažili dotáhnout do dokonalosti do té doby, než Lukáš kvůli nemoci odešel.
Čtyři měsíce kapelu tvoří čtyři lidé - Honza, Dušan, Mirek a já. Každý do muziky dáváme kus sebe, své nápady, zkušenosti a hlavně hledáme, jak publiku co nejlépe předat naše písně. Zkoušíme trohlasy, čtyřhlasy, tvoříme nové věci, kupujeme nástroje, komba, snímače, sehráváme se, učíme se, vyvíjíme se. Nové písně i nástrojové obsazení nám možná usnadní cestu na jiné typy akcí a festivalů. Není to ale záměr téhle naší změny, ani se nesnažíme být "tvrdší". Jen hledáme co nejdokonalejší muzikantské souznění nás čtyř a je to radost společně na sobě pracovat a zlepšovat se.
Džexna   |Manager |09.08.2011 11:23:22
Lucko, kdo nehledá, nic nenajde. A já jsem ta poslední, která by nepodporovala vývoj. A držim vám palce, xakru, vždyť vás sleduju od vašich začátků!
Dušan vysvětlením objektivních příčin potvrdil, proč ta Zahradní forbína byla přitvrzená. No a mě na amfíku napadaly shodné úvahy, jako Klokana v článku. Aby se eventuálně akustická podoba a to, co je pro vás charakteristické, nevytratilo časem úplně, nebo nezanikalo v rockových aranžích.
Dušan Vainer   |Registered |08.08.2011 17:32:24
Džexno, jsem opravdu rád za Tvůj názor. Když napíšeš nebo řekneš, že se Ti něco líbí, dá se Ti věřit, protože vím, že nemáš problém říct: tohle je pro mě e-e. Takže jo. Jen bych trochu polemizoval s tím, že hudební, aranžérské a stylové změny pramení z faktu, že se chceme muzikou živit. Přiznávám se, že představa, že příjmy z muziky tvoří podstatnou část mého rozpočtu, mi není nemilá. Ale vlastně na to takhle nemyslím. A věřím, že ani ostatní ne. Řekl bych, že jsi zaměnila příčinu s následkem: jestli se muzikou budeme jednou živit nebo přiživovat, bude případně důsledek toho, že písně, tak jak nás baví je dělat, jsou v souladu s tím, jaké písně chtějí ostatní slyšet a za které chtějí zaplatit. Rozhodně to ale není náš primární cíl, který nám velí měnit sestavu a kupovat elektrický kytáry, a všechny ty krabičky a serepetičky. To děláme z vlastní vůle, fanatismu a asi i naivity. Se stejným pocitem, s jakým si majitel Harleye-Davidsona jde koupit novou (pochopitelně lepší) klikovou hřídel do svého miláčka.
Jinak - na Zahradě jsme vytáhli playlist složený z "elektrických" písní především proto, že nebyl čas zvučit další akustiku navíc. Ale rozhodně se folku nezříkáme. Jen se chceme vydat i do jiných hudebních vod. Abychom nesunuli, abychom nezplesnivěli s pocitem, že se nemáme co učit, že už to stačí. A abychom si ověřili, že i na nefolkových festivalech jsou posluchači, který se bude naše melodická a vlastně optimistická muzika líbit. Tak třeba ještě někdy přijď na koncert, slibuju, že až budeme netopýrovi ukusovat hlavičku, dáme bacha abychom Tě moc nezacákali…
Mirka A.S.  - Vývoj..   |83.208.224.xxx |08.08.2011 21:02:49
Musím Džeksně oponovat. Epy de Mii jsem po dlouhé době slyšela na koncertě, jak v komorním sále, tak na festivale a jak bylo řečeno, úplně normálně prošla hud.vývojem, stejně jako např. Jarret, Žamboši, a další. Všíchni totiž přirozeně zkoušejí nové zvuky, věci, krabičky, k tomu určené.Co je to proboha folkový mainstream a kdo do něho patří? To jsou, nezlobte se na mě, přežitá klišátka....Naopak mě nakazili svoji vitalitou-vůbec mě vnějškovostí neotrhli od vnímání textů. Naopak, oko se potěšilo, hlava trochu namáhala, celkově-moc příjemný vývoj, zážitek, souznění, před kterým smekám. Jen tak dál, nenechte se odradit, nám mladým:) se ten vývoj líbí!
Mirka A.S.  - Epy de Myi   |83.208.224.xxx |08.08.2011 21:06:48
Epy de myiiiiiii, oml. za překlep
Džexna   |Manager |09.08.2011 11:35:44
Mirko, jak již je výše pospsáno, reagovala jsem na set v amfiteátru, kde mi chyběla akustická podoba Epy.
Kde jste vyčetla, že Epy de Myi odrazuji od dalšího vývoje?
Mirka   |83.208.224.xxx |10.08.2011 11:22:58
No vy jste to Džeksno teda napravila...Nevíte, proč mám z příspěvků pocit, že si hrajete na mainsteamový folkový server, ve kterém 2-3 zhrzelí redaktoři sepsujou, kdo jim přijde pod ruku? Zaujatě zde projevují své osobní nesympatie k některým muzikantům, vytvářejí zde spíše folkový bulvár(Vy to v zápětí v komentech vylepšujete)...Myslím, že sem více-méně chodí pro nějaký termín koncertů, pak už jen pro zasmání(možná je to záměr:))...Já radím sledovat spíše www.musicopen.cz z opačných důvodů. Folku zdar!
MK   |193.179.126.xxx |10.08.2011 11:52:55
Ten pocit máte Mirko asi proto, že píšeme pravdu, která často nebývá příjemná. Píšeme tu prostě recenze a reportáže, a vy byste chtěla číst píár, reklamu a červenou knihovnu. Přeji vám příjemné sluníčkové čtení na vámi oblíbených serverech.
Mirka  - Reklama   |83.208.224.xxx |10.08.2011 13:53:10
Ale to se mýlíte, vy děláte kapelám reklamu(ač negativní), ta je někdy produktivnější. Spíš to vrhá horší obraz na Vás...někdo si kapelu z tohoto důvodu najde, nad vašimi výroky pak zakroutí hlavou. Sem zajdu pro tu pravidelnou negaci, články a diskuzi o dětech, pejskách na festivalech, takže červenou knihovnu mi splňujete dokonale. Pro fundovanější informace chodím jinam, proto jsem zmínila konkur.web(pro Houbáka), to mi přijde naprosto fér. Nikoho se zaujatosti neobviňuji, ani to není potřeba, vnímavější vidí-čtou.
Slávka-vy-  - a co diskuse?   |62.209.192.xxx |10.08.2011 14:41:05
Mirko, koukala jsem na váš fundovaný internetový časopis a marně tam hledám možnost diskuse. Možná jsem se ale přehlédla?
V každém případě dík za tip, kam umístit píár
MK   |193.179.126.xxx |10.08.2011 15:20:08
Ale no tak hlavně žeste Mirko i u nás s něčim spokojená, že jo. Nemužeme se zavděčit všem. Jásemse taky na ten váš web kouknul a pro fundované informace bych si tam tedy nechodil. No ale každý máme na fundovanost jiný měřítko, že. Já třeba fundovanost přímo miluju. To víte, tady u nás pejci, tam zas maj koníky, klauny, kreslenej ftip a Havaj. No tak to mě teda.... fudujte.
Houbák   |SAdministrator |11.08.2011 01:28:52
...a ještě jsi Miloši zapomněl na svátky . Já osobně server musicopen.cz nepovažuji za konkurenci, ale jak už psal davy, oba servery se doplňují a to je podle mě dobře. Ze strany FT dokonce bylo nabídnutí spolupráce ohledně kalendáře (sdílení termínů), ale bohužel bez reakce druhé strany. Od té doby mám takový pocit, že server MO tvoří uzavřená skupina lidí, která na svůj "píseček" nikoho cizího nechce pustit. Což dokazuje i to, že není možné diskutovat pod jejich články. Čtenář vlastně pouze konzumuje obsah bez možnosti ho nějakým způsobem doplnit. Docela by mě zajímala návštěvnost MO, když poskytuje ty fundovanější informace...
davy   |Registered |10.08.2011 17:12:12
Tak jsem si prošel ten musicopen a musím konstatovat, že jsou to stránky jinak pojaté než FT a oba servery se spíš vzájemně doplňují, než že by si vysloveně konkurovaly. Na MO mě třeba zaujal článek o White Stars, i když si v něčem mírně protiřečí s Čermákovou autobiografií.
Diskuse však na MO skutečně není, což je jednoznačné mínus.
Houbák   |SAdministrator |10.08.2011 13:29:42
Mirko, nikde přece není napsané, že musíte Vy a nebo někdo jiný číst server FOLKtime.cz. Jsme samozřejmě rádi za každého čtenáře, protože bez čtenářů by naše práce byla zbytečná. Nicméně Vás musím upozornit, že naši redaktoři jsou dospělí lidé s vlastním názorem, se kterým můžete, či nemusíte souhlasit. Je však od Vás nefér je obviňovat ze zaujatosti vůči některým muzikantům!
Dále si myslím, že nemusíte nikomu vnucovat, aby sledoval vámi preferovaný web. Pokud nějaký web poskytuje kvalitní informace, tak si ho čtenáři najdou sami, nemyslíte? A návštěvnost serveru FOLKtime.cz dokazuje, že sem lidé nechodí pouze pro termíny do kalendáře...
Mirka  - Respekt   |83.208.224.xxx |11.08.2011 09:03:02
Naučte se také přijímat kritiku. Pravda často není přijemná, i většina muzikantů to vše dělá zcela zadarmo. App., slyšela jsem, že se chcete profesionalizovat...Na mne zatím působíte učednicky, snahou zaujmou co nejvíce čtenářů, já sem tu nezatajila dech, nevzalo mě to za ostrdí. Bohužel. Pokud cílíte na větší počet čtenářů, proč ne, chcete se tím živit, folk. serverový rybník je malý a budu vám držet palce! Ale chtělo by to nějaký ten vývoj!
MK   |193.179.126.xxx |11.08.2011 10:32:12
Kdepaxtetoteto Mirko slyšela, že se chceme profesionalizovat? Jaxme vám tu všichni už několikrát napsali, bavíme se tím ve volném čase. A profesionalizací bysme se připravili o zábavu a nastala by práce, že jo.
Jinak my kritiku snášíme velmi dobře, vcelku se z ní i poučíme, a jak vidíte, otevřeně na ní reagujeme. Tak co chcete? Abysme s ní ještě souhlasili? To už by bylo moc za ty peníze, nemyslíte?
Anonymní   |80.254.146.xxx |11.08.2011 10:34:49
Off-topic
MK   |193.179.126.xxx |11.08.2011 10:33:52
Jo ještě Mirko- mohlo vás to vzít maximálně za OSRDÍ. OSTRDÍ neexistuje, maximálně STRDÍ, ale to je zase jiná pohádka.
Anonymní   |80.254.146.xxx |11.08.2011 10:35:47
Naprosto off-topic. To jen, až budete, milý MK, argumentovat tím, že se diskutující nedrží tématu.
MK   |193.179.126.xxx |11.08.2011 10:42:44
ad "Anonymní" - reaguju na konkrétní věci v konkrétním příspěvku zcela konkrétně. Víte vy čoveče vůbec co to znamená off topic? To nemá s tou limonádou nic společnýho.
Houbák   |SAdministrator |11.08.2011 14:41:52
Mirko, s profesionalizací FT je to přesně tak, jak napsal Miloš.
Já osobně s kritikou nemám problém, pokud se zakládá na "pevných kořenech" a ukáže mi, co přesně změnit, zlepšit, abych dosáhl lepšího výsledku.
To, že se snažíme zaujmout co nejvíce čtenářů, přece není nic špatného, ne? V konečném důsledku na tom přece "vydělají" kapely, nemyslíte?
Slávka-vy-  - Mirčin pokus o ftip   |62.209.192.xxx |11.08.2011 16:32:28
Myslím, že Mirka jen "ftipně" (?) parafrázovala Džexnin příspěvek ohledně Epy de Mye. Už aby se Epíci taky zatoulali do Prahy, jsem na ně hrozně zvědavá!
Srovnávat FOLKtime a MusicOpen je vzhledem k tématu "mateřského" článku mimo mísu, ale když už se to tu probírá... Souhlasím s davym, že nejde o konkurenci. MO vidím jako profesionálně dělaný magazín, ale nejen o muzice, má prostě širší záběr. Jeho autory jsou žurnalističtí matadoři s bohatými zkušenostmi. Za mínus považuju to, že MO nevyužívá možnost internetu, tj. okamžitě reagovat na příspěvky – i když na druhou stranu, u materiálů, které na MO vycházejí, možná ani není o čem diskutovat. Připadá mi prostě jako kvalitní papírový časopis téměř otrocky překopírovaný na net.
Server FT naproti tomu dělá parta lidí, která má ráda určité žánry v muzice a využívá k jejích zviditelnění řadu možností, které jí internet nabízí, od kalendáře, přes posílání pozvánek po šanci vyzkoušet si roli reportéra. Možná někteří externí spolupracovníci nejsou tak dokonalí pokud jde o formu, ale obsah mi to bohatě vynahrazuje. Nejenom mně, zdá se! Odhaduju, že každý rok přibyde na kontě cca milión návštěv (nemyslím návštěvníků, samozřejmě). A že jsou v diskusích provokatéři? Dokud jsou slušní, jen ať provokují!
davy   |Registered |11.08.2011 16:59:45
Ono by se určitě na MO diskutovat dalo (podobně jako třeba na stránkách papírového časopisu Folk). Ale ta možnost tu prostě není, tak mi z toho vychází spíš MusicClose než MusicOpen.
Mě třeba zajímá historie české country a se zájmem jsem si přečetl článek o bluegrassové legendě jménem White Stars. A zároveň jsem si porovnával nové informace s těmi, které jsem měl z dřívějška z vypůjčené autobiografie Marko Čermáka. Na MusicOpen vůbec není zmíněn původní zpěvák a mandolinista WS jménem Jelen, zatímco dle Čermáka právě on byl jednou z hlavních postav kapely. Mandolínu však neovládal, tak ji měl naladěnou jako kytaru. V té době měli WS kvalitní bluegrassový čtyřhlas, ale Jelen nějak časově nestíhal a nahradili ho Hoffmann (zpěv) s Mládkem (mandolína), což už nebylo tak úplně ono, protože Mládek byl muzikantsky z jiného těsta a Hoffmann měl spíš sólové ambice, takže nechtěl zpívat jiné hlasy než první (to je poznat i z pozdějších nahrávek Greenhornů).
Ve článku na MO se sice rozebírá Mládkova "atypická" mandolína na Písních amerického západu, ale že jeho předchůdce taky nehrál klasickým stylem, to už tam není. Kdyby byl ten článek na FT, tak o tom diskutujeme, ale na MO holt máme smůlu.
Ať žijí diskuse (pokud jsou v mezích slušnosti)!
Jirka   |193.165.185.xxx |11.08.2011 15:27:02
Na světě není nic, co by nemohlo být ještě lepší i FT může být mnohem lepší. FT je dobrý a těm, kteří ho nezištně vytváří patří v první řadě dík a v druhé řadě konstruktivní přátelská kritika. Já bych třeba něco udělal s řazením příspěvků v diskusích :) To sortování dle data, co tu kdysi bylo, nebylo marný.
Houbák   |SAdministrator |11.08.2011 16:09:01
Jirko, nejste první, který by možnost řazení příspěvků dle data uvítal. Budu si na to muset udělat čas a podívat se, jak toho docílit.
Džexna   |Manager |10.08.2011 16:25:14
Mirko, podívejte, tohle je stará písnička. Jen proto, že s námi nesouhlasíte, jsme zhrzelí (čím?) redaktoři a obviňujete nás z osobní animozity vůči muzikantům? Ke kterým? V tomto případě k Epy de Myii? Napsala jsem svůj pohled na věc, jak na mě působilo konkrétní vystoupení, vyslovila souhlas s autorem reportáže a na rozdíl od vás respektuji, že názory mohou být různé.
Jeroným L.   |90.179.188.xxx |10.08.2011 17:14:29
Obávám se, že reakce redakce, která vystřelila jak čertíci z krabičky, potvrzuje, že Mirka se asi tak moc nespletla.
Na druhou stranu je pravda, že je to, co je tady vidět, včetně úrovně článků a diskusí, je prostě "styl lidí z Folktime", kteří kdyby chtěli, tak ho dávno změnili. Žijí v něm už tak dlouho, že ani nevidí, jaký ten styl vlastně je. Kdo nechce, ten sem pro informace nechodí a dělá si názor na základě jiných pramenů. Koneckonců tento server svým rozhledem pokrývá tak 3% akustické tvorby, co u nás vzniká, takže by bylo i chybou žít jenom z něho. Vždyť i z folku se tady píše v podstatě jen o pražských kapelách. Takže je to všechno správně. Mirko, fandím Vám.
Honza Plšek   |78.45.72.xxx |10.08.2011 17:40:10
... a o těch, které vystupují v Café PRÁH v Brně (www.cafeprah.cz). Konec reklamy

Ono totiž od otevřeného nekomerčního serveru, kterým FT asi je, nelze myslím čekat, že bude systematicky pokrývat žánr. Stejně tak nelze čekat vyrovnanou úroveň článků. Ale i to má svoje kouzlo.
Houbák   |SAdministrator |11.08.2011 02:23:02
Honzo, ne asi, ale určitě. Lidé kolem FT vše dělají ve svém volném čase a odměnou jim nejsou peníze, ale to, že lidé čtou jejich články. Až se bude návštěvnost FT blížit k nule, nebude mít smysl dál pokračovat. Zatím tomu ale naštěstí tak není...
Honza Plšek   |78.45.72.xxx |11.08.2011 04:04:42
Díky za upřesnění :) Vidím v rožku reklamní banner, tak jsem znejistěl a raději napsal "asi", aby mne někdo nechytal za slovo, co je a co není komerční server (je mi jasné, že ta malá reklama možná ani nepokryje náklady na provoz). Chtěl jsem jenom vyjádřit podporu redakci a naznačit to, co jsi napsal o kousek níž - jestli tu někomu něco chybí, ať to sem napíše. Navážet se do redakce tohoto typu serveru je podle mne úplně mimo. Je jasné, že vše, co se tu napíše, je pouze názorem konkrétního člověka a jedině s ním má pak smysl polemizovat a ne napadat redakci - to je podle mne právě "lesk a bída" FT a internetu vůbec - a díky za to! Peace and love :)
Honza Plšek   |78.45.72.xxx |11.08.2011 04:16:05
Mimochodem na jistém komerčním serveru jsem v roce 2007 cosi napsal do diskuze a měsíce marně čekal na jakoukoli reakci. Pak tam v roce 2010 vyšel článek opřený o můj tři roky starý diskuzní příspěvek vytržený z kontextu. Fakt profesionální přístup :) Předevčírem jsem jej náhodou našel a napsal do diskuze, co si o tom myslím. Opět marně čekám na reakci - možná, že v roce 2014 vyjde článek :) No nic, FT forever! :)
Houbák   |SAdministrator |11.08.2011 14:45:46
Honzo, díky, Vaší podpory si vážím!
Houbák   |SAdministrator |11.08.2011 02:15:37
Ahoj Jerry, už jsem ti několikrát nabídl spolupráci, co třeba začít jedním článkem měsíčně ;-)?
Docela by mě zajímalo, jak jsi přišel na ta 3%. Ovšem, když se nad tím člověk zamyslí, tak 3% jsou poměrně dost, na to kolik je v ČR kapel a kolik lidí je v redakci FT.
Nesdílím s vámi názor, že FT píše pouze o pražských kapelách. Nějakou dobu už třeba sepisuje dění v Královohradeském a Pardubickém kraji Jana Štěpánková, z Brna Lucka Přikrylová či Marek Kamínek. Samozřejmě mě mrzí, že na FT nejsou články z Ostravska či Jižních Čech, ale když nám je nikdo nenapíše a nepošle, tak s tím mnoho neuděláme.
Jeroným L.   |90.179.188.xxx |11.08.2011 16:25:46
Houbáku, vím to, ale radost z hudby neznamená, že o tom musím někam psát. O intimitě se články nepíší. Pokud tě zajímá, jaká hudba se mi libí, najdeš to u mě na facebooku. Ahoj.
MK   |193.179.126.xxx |11.08.2011 10:36:30
Tohle je zvláštní případ člověka, který jakoby závidí, že se s ním nikdo nekamarádí, ale když je ke kamarádění opakovaně zván, vytrvale odmítá. Děláš si to sám Jerry a jednou se z toho zblázníš. Aspoň že to porotování občas bereš, tak konečně víš, co si tim léčim já.
Stranďa   |109.183.86.xxx |09.08.2011 08:15:48
Dušane, starým jazzmenům se taky Beatles nelíbili, vždyť víš... Těším se na vás v Herálci
Džexna   |Manager |09.08.2011 11:39:33
Stranďo, nikdo od Epy nechce aby se neměnila, ten vývoj by je čekal i s Lukášem. Kapel, který hrajou 20 let stejně a stejný věci a jsou s tim spokojený, máme dost.
Stranďa   |109.183.167.xxx |09.08.2011 17:16:44
Máš Jani pravdu nás, co jedem už skoro třicet let po stejné linii je dost, taky bych neměnil. Otázka je jestli nějaká změna mimo toho, že jsou čtyři a mají víc elektriky vůbec nastala, já je vnímám pořád stejně, co se těm hnidopichům zase nelíbí pro Boha.
Džexna   |Manager |09.08.2011 11:27:33
Dušane, nevím, kde už jsem zaslechla, že by se Epy de Mye chtěla profesionalizovat, a nepřišlo mi na tom nic špatného. A beru to jako součást vize dalšího vývoje a směřování kapely, která jako jedna z těch mladších k tomu má dobře našlápnuto a je odhodlaná folkem oslovit širší okruh posluchačů a diváků, těch, pro který jsme všichni jen kotlíci.
P.S. Netopýr je chráněný zviřátko!!! Já přijdu na ten rockovej fest a chci vidět ty drsný rokckery v bahně plakat dojetím nad krásou čekýho folku.
Mialn B.  - Dobře.....   |85.160.70.xxx |08.08.2011 21:33:25
..... Petře
Klára   |Manager |09.08.2011 15:38:23
Mno, asi mě zas pár lidí nebude mít rádo , ale dle mého soukromého průzkumu Klokan napsal velmi kulantně to, co se víceméně říká méně kulantně v kuloárech. Přijde mi, že Epy bohužel pro samý vývoj a experimentování postupně přichází o to, čím byla unikátní. Mám tady na mysli zejména již zmíněné trojhlasy. Tím ale nechci říct, že to je něčí konkrétní (zdravím Dušana ) negativní vliv, tyhle změny začaly ještě za Lukáše (změny aranží třeba v songu "Čtyři tóny"), jen je to teď víc vidět. Upřímně - pokud bych teď poprvé slyšela např.Opustíme vzory, tak mě to vůbec neosloví, protože ty trojhlasy někam úplně zmizely (tedy jsou tam, ale když Lucka nezpívá první, tak to zkrátka nevynikne). A výrazný posun "k průměru" jsem zaznamenala i v několika dalších písních. Koncert jako show je sice jistě plus, ale kdyby nakonec mělo být show víc než muziky, tak by to byla velká škoda. Nic to ovšem nemění na tom, že mám stále k Epy velmi blízko a propaguju ji, co to jde, takže mě snad příště za tuhle připomínku nevykostí
PetrZ   |85.71.231.xxx |09.08.2011 17:05:13
V Telči je sice těsno, ale podle posledních zpráv se do Cakle ještě pár diváků na Epydemyi vleze! Snad je neprospím jako na Zahradě kdyžuž kvůli nim pojedu těch stopadesát kiláků na pátek za stotřicet.
Harleje startuje na podiu Jananas zpívá o něm Jindra Kejak - Epydemye by neměla troškařit s nějakýma mopedama a rovnou natůrovat Tatru )
Dušan Vainer   |Registered |09.08.2011 17:22:42
Kláro, taky Tě zdravím. Myslím, že Tvůj příspěvek nemá vliv na to, kolik Tě má rádo lidí. Tak třeba já Tě mám moc rád. Vyhrál jsem totiž flašku. Jinak - ten samý komentář jako k Džexně. Nepopíráme, že hledáme. Ale určitě to není žádné zoufalé hledání nenaleznutelného. Přeju krásný den Tobě i respondentům Tvého výzkumu Duš.
Klára   |Manager |10.08.2011 01:18:04
Dušane, oceňuju tvůj smysl pro humor (ostatně za tvou reakci jsem vyhrála taky, ovšem zmrzlinovej pohár ), nicm. možná by nebylo od věci se aspoň zamyslet nad obsahem. Že se snažím současné Epy dohazovat kšefty bohužel neznamená, že bych si současnou Epy i pustila v autě. A obávám se, aby k tomu nespělo víc vašich příznivců, to jsem tím tak nějak chtěla naznačit
Dušan Vainer   |Registered |10.08.2011 07:48:17
No jasně, já jsem to pochopil tak, jak naznačuješ. Ale na tom nevidím nic nepřirozenýho. To je přece normální daň jakýmkoli změnám. Ani na chvilku jsem si nemaloval (a myslím, že ani ostatní), že všem dosavadním příznivcům se bude líbit "nová" Epy s elektrickou kytarou, cajonem a nový písně. Jen prostě věřím(e), že zisky budou převažovat nad ztrátami.
Stranďa   |109.183.200.xxx |10.08.2011 08:44:31
Dušane, nás můžete počítat určitě, co by zisk.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Prosinec 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
       1
 2 3 4 5 6 7 8
10
16
232425262729
30     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
Copyright © 2024 FOLKtime - Vaše brána do světa folku. Všechna práva vyhrazena.
Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí.
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Vavada Vavada casino