gototop
22.04.2005 Kdo je víc? Muzikant nebo poradatel? (Pavel Macháček)    Tisk
Názory

..tak přesně tuto otázku sem si kladl 17. dubna tohoto roku v Kuřimi na konkurzu do série festivalů, které má vesměs na svědomí Michal Konečný, zvaný též Jupp. Ale popořádku. Nejdřív bych chtěl říci, že tohle je pohled čistě můj osobní a nesnažím se o nic, co by rozpoutalo bujarou diskusi. Spíš bych čekal na kávu, která moji kostku naivity řádně rozpustí a lžíci, která ji řádně zacelí do zaběhlého zvyku.

Chcete hrát na Zahradě, Slunovratu, či jinde? Stačí tak málo. Pošlete přihlášku, na konkurzu zaplaťte startovné, odehrajte si s absolutně hrozným nazvučením (za předpokladu, že máte smůlu a dotyčný neví, jak nazvučit akustickou kapelu), a když náhodou postoupíte, jeďte si stopadesát kilometrů na festival, na kterém pro svoji partnerku nedostanete lístek (takže dotyčná buď obětuje vyhlédnutou halenku nebo zůstane doma), odehrajte si bombastický koncert před mnoha lidmi, otočte se a běžte domů.

O co mi jde? Mimo jiné jsem se zúčastnil také konkurzu na Portu a podotýkám, že zde, na kdysi legendární festival FTC muziky se žádné startovné, jako na přespolní běh, neplatilo. Nejde mi o těch pár stovek (samozřejmě lépe investovatelných například do lahve jablka). Jde mi o princip: velmi zjednodušeně to lze podat tak, že muzikant, aby si mohl zahrát na festivalu musí pořadatele trošičku podložit. Kdo je tu tedy pro koho? Muzikant pro pořadatele, nebo pořadatel pro muzikanty? Nezní to jako skutečný příběh češství?


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Mirek  - Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |217.112.168.xxx |22.04.2005 06:48:00
Hm..... k tomu muže být zajímavá diskuze .

Které já se
z "taktických" duvodu nezúcastním ;-)
Luděk  - Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |212.96.165.xxx |22.04.2005 07:31:00
Názor k clánku...
Zkus se na to podívat jinak. Je tu poradatel, vystupující a pripadní diváci. Tyto subjetky se potkali na spolecné akci, každý z jiného duvodu. Poradatel zajistí sál, propagaci, techniku, pomocníky. Ty jako vystupující zajistíš vystoupení /a never príliš tomu, že snad te nekdo - poradatel - nejak extra potrebuje... ty to deláš hlavne kvuli sobe - a vlastne potrebuješ poradatele/. No, a divácký úkol je se prijít podívat /a nekdy i hodne pretrpet/.
Tito všichni se musí nejakým rozumným zpusobem dát dohromady /i financne/, aby akce vubec mohla probehnot.
A ted fakta - za vložené dve stovky jsi dostal sál, techniku, konferenciéra, toho kdo se o tebe staral - poradatele, nejaké obecenstvo - no a to nekdo musel pozvat pomocí plakátu, dále ozvucení a techniku, nekdo za tebe zaplatil OSU a mám pocit, že ješte dostaneš CD s nahrávkou... a také urcitou šanci, že si zahraješ na nekterém z festivalu. Je to málo?
Jenom tak na osvetlenou: delám managera jedné kapele, která v Kurimi také hrála, mám za sebou porádání cca 300 koncertu a živím se zvukarinou,
takže možná tomu trochu rozumím a chtelo se mi osvetlit problém tem, kterí do toho až tak nevidí. Kapele to celkem hraje /cca 30-40 koncertu do roka/ a never tomu, že to je samo s sebou. Stojí to krome obrovského množství casu taky docela dost penez. Je jenom pár kapel v republice, kdy funguje, že jsou potrebné pro poradatele, v 90% je to úplne naopak... a je potreba mít alespon tichou pokoru k jejich práci...jinak by si vetšina kapel vubec verejne nezahrála.
L.K.
P.S. Byl jsem v Kurimi v sobotu a podle me zvukar odvádel skvelou práci!
Dan  - Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |193.179.26.xxx |22.04.2005 08:42:00
V clánku to bylo malinko zmatené. Porta je soutež - nemá "konkurzy" a v tom slove to práve je. Konkurz je zpusob výberu mezi temi, kterí by u poradatele chteli hrát. A co z toho mají? Šanci, že si zazpívají na "nejvetším" festivalu, pred obrovským množstvím diváku, kterí by je jinak neznali - že se treba stanou populárními a slavnými. Ti slavní a populární úcinkující žádným konkurzem procházet nemusí; naopak se jich doprošuje poradatel a musí jim porádne zaplatit
Zkrátka rozhoduje poptávka (kdo je tedy víc? - posluchaci!) a to je dobre
Danča  - Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |212.47.6.xxx |22.04.2005 08:46:00
Pridám svuj názor za pražskou kapelu, která se zúcastnila konkurzu Zahrady v Divadle za plotem.

Ad startovné: Ano, taky mi to vybírání startovného pripadá trochu netypické, nicméne 150,- Kc na clena skupiny se dá prežít a kdybych byla poradatelem, spoléhala bych na to, že vidina startovného odradí kvanta skupin, kterým o to, aby si zahráli na nekterém z letních festivalu, až tak nejde. Je to proste tak trochu síto, v nemž uvíznou jen ti, kterí o to hodne stojí a tech 150,- na clena v klidu zaplatí. Mimochodem na konkurzu se v Praze poslední dva roky nevybírá vubec žádné vstupné od diváku, takže poradatel uhradí ze startovného aspon cást nákladu.

Ad zvucení: Nemohu mluvit za jiné kraje, ale Pavel Jindrák v Praze zvucil výborne. Díky Pájo
Vašek Rout  - Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |84.42.148.xxx |22.04.2005 12:33:00
Také se pripojím do diskuse:o))

Na zacátek chci predeslat, že jsem zde v mírne schizofrenickém postavení, nebot na jedné strane jsem muzikant a na strane druhé poradatel akcí a festivalu.

U muzikantu a kapel je nejduležitejší, jak se ke svému prípadnému vystupování staví. Zda chtejí hrát jen tak pro potešení nekde u táboráku, prípadne na nejakém sessionu, ci zda chtejí svojí produkcí oslovit širší diváckou základnu. V prípade prvním žádné festivaly nepotrebují (maximálne pouze jako diváci). V prípade druhém se potrebují zviditelnit (zapomente na telenovelové story o tom, jak kapela ze zastrceného baru prorazí na svetová pódia - to platilo možná pro 50. ci 60. léta, prípadne pro naprosto jiný druh muziky, než o kterém se zde bavíme). Chce-li kapela, prípadne jednotlivec, zviditelnit, musí hrát. A to nikoliv 1x za mesíc v restauraci Na ružku v Horní Dolní, ale nekolikrát do mesíce ve známých klubech, pokud možno po celé republice. Cest k tomu vede nekolik. Jednou z nich je absolutní trpelivost (a trochu i naivita), kdy skupina ocekává, že nejaký významný promotér, zrovna to jejich hraní navštíví (mohou tak cekat celý život, nebot promotéri vetšinou nemrhají cas obcházením obskurních lokálu). Druhou je obcházení provozovatelu klubu a škemrání o možnost si u nich zahrát. U tech méne vytížených a tudíž i méne známých možná málo známou kapelu zahrát nechají, u tech známejších klubu však budou pravdepodobne požadovat zaplacení nájmu v rádu stovek až tisíc korun. Též se krome prípadného nájmu musí pocítat s náklady na propagaci, ozvucení, dopravu (vše neco stojí, i když je to pouze hlásná trouba po babicce, rucne pomalovaný kus toaletního papíru, a rozhrkané kolo Ukrajina po prastrýci). Tretí možností je obeslání festivalu s nabídkou. Postup je velmi podobný jako u klubu (málo který poradatel je takový mecenáš, aby usporádal festival, pozval na nej kapely, na které nikdo neprijde a výslednou ztrátu zatáhl ze svého). A pak jsou zde soutežní prehlídky (napr. Zahrada a další), které jsou navštevovány mnohými poradateli dalších podobných akcí, prípadne koncertu. Potom už stací pouze jediné - hrát opravdu tak dobre a tak zajímave, že to posluchace a prítomné poradatele zaujme. Ale ke startovnému. Naprosto chápu poradatele, že do výberových kol vybírají startovné. Pokud by to neudelali, hrozilo by, že každý, kdo udrží kytaru a dokáže ze sebe vyloudit jakýkoliv zvuk, by se prihlásil. Co kdyby... (stací si vzpomenout na ty zjevy, které vzaly atakem výberová kola souteže Hledáme SuperStar). Vybíráním startovného dochází alespon k základní eliminaci (nekdy bohužel ale asi ani to neplatí).

Jak je videt, úcast na soutežích je tou nejlepší možností, jak zkrátit zdlouhavou cestu za slávou (i když co je to sláva v našich podmínkách) a stát se žádaným úcastníkem predních festivalu
miro  - Re: hlas spoza čiary:   |212.5.197.xxx |22.04.2005 12:59:00
Na Slovensku sme sa ešte ako kapela nestretli s niecím takým,ako je vyberanie štartovného. Na druhej strane (aj ked velmi nerád) musím k tomu dodat, že to aj tak v mnohých prípadoch vyzerá. Tento rok napr. bol "pozastavený" (vraj len na 1 rok - uvidíme) celoštátny festival folkovej a príbuznej hudby. Dôvod doteraz oficiálne nikto nezverejnil, na druhej strane to myslím ani nikto neocakáva. Ten dôvod je totiž každému jasný: peniaze. Chýbajúce samozrejme. Táto akcia sa doteraz každorocne konala za podpory štátu. Aby som to vyjadril jasnejšie: zopár nadšeným osobám sa ho darilo doposial organizovat na slušnej úrovni nie "vdaka", ale "napriek pomoci" štátnych úradov. To ako to napokon tento rok (doslova) dopadlo, je len dalším dôkazom známeho tvrdenia, že štát je najhorším podnikatelom. Zdanlivo som možno trochu odbocil od témy, tak sa k nej vrátim: urcite radšej zaplatím ciastku (za ktorú by si mimochodom kapela mohla dat po jednom, max. dvoch pivách - závisí od poctu clenov a úrovne pohostinského zariadenia), ked tým prispejem k slušnej úrovni podujatia, než zadarmo absolavovat stresujúcu a organizacne nezvládnutú akciu. Sobota, ako sme mali možnost zažit, bola v znamení nielen dobrej muziky, ale aj pohody a naozaj kvalitného ozvucenia. A zvukový záznam k tomu. Nuž teda neviem, ako komu, ale nám to "za ty prachy stálo":)
Majk  - Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |83.148.62.xxx |22.04.2005 21:29:00
I já reaguji na tento clánek jak za stranu poradatele, tak za stranu muzikanta, který se podobných festivalu a konkurzu úcastní.
Co se týce nejakého startovného, nerad bych se dockal doby, kdy bude muset muzikant platit divákum za to že si ho príjdou poslechnout.
Na druhou stranu jsou tu i další festivaly, které neporádá Jup a Folk & Country, a kapela která chce hrát si místo k posluchacum najde
MK  - Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |81.30.232.xxx |24.04.2005 07:34:00
Podrobne se o tom diskutuje už na serveru FC. Jinak je to prosté: zákon nabídky a poptávky - platí ten, kdo má vetší zájem se konkursu/základního kola souteže zúcastnit. Koho je víc na konkursech a základních kolech souteží? Diváku nebo kapel
Paja Lisak J  - Re: Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |212.67.71.xxx |24.04.2005 17:32:00
Danca: :o
jan  - Re: Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |85.70.64.xxx |25.04.2005 12:03:00
Platí predevším zákon penez.Velké festivaly si drží pod palcem Jupp a byl by hloupý,kdyby se jich vzdal bez boje.Konkurz je soucástí zahrady a taky by mel být financován ze vstupného a sponzoru.Jenže sponzori se shánejí težko,zkrátit si zisk je nelogické,tak se hledají jiné cesty. Bude doba,kdy ty co chtejí hrát budou platit honoráre tem kterí tam musí hrát aby prišli lidi.A že to nekdo zorganizuje,to zaplatí diváci.(je kolem toho hodne práce a behání,že se z toho muže vyvinout,nebo se už vyvinul,celkem zajímavý a slušný job.)
Možností je taky se na to všechno vykašlat a nechat tady díru nekomu jinému - když jsou s tím jenom starosti.Ale tomu snad nikdo neverí
Cimbura  - Přijmeš-li podmínky, nežasni....   |160.218.43.xxx |25.04.2005 15:25:00
Pavle Machácku, Jime, kamaráde, jako clen poradatelské rady Notování pod Vyšehradem Ti predem dekuji, že si nebudeš nikde stežovat na to, že si musíš platit cesty související s naší souteží. Tuto mrzutost jsi na principu rovnosti vztahu muzikant - poradatel svobodne prijal s celým soutežním rádem, když ses, coby písnickár, nedávno prihlásil do jejího tretího rocníku.
Verím tomu, že za stejných podmínek prijímá Tvuj kapelník nabídky úcasti na velkých festivalech, obeznámen s tamními pravidly. Je-li tomu tak, je tvá kritika nesprávne nasmerovaná. Jde spíš o interní záležitost: každá dohoda o vystoupení je smlouvou (mj. i hospodárskou), kterou mužeš a nemusíš prijmout! Prijmeš-li osobne ci prostrednictvím kapelníka nevýhodné podmínky, protože je to pro Tebe nebo kapelu lepší než opak, nechod potom plakat na cizí ramena. Je to malost a hloupý obycej.
Svého partnera má témer každý umelecký a provozní úcastník každé hudební akce. Myslím, že partnerské volnásky by velkým festivalum ekonomicky dost škodily. Hodne penez totiž nestojí jenom dívcí lajblíky.
Vstupné na Notování pod Vyšehradem drahé není, protože nás (ani naše soutežící a spolupracovníky a drtivou vetšinu hostu) muzika neživí. Proto mužeme s drobnou ztrátou Tvé devce pustit bez vstupenky, chceš-li. Když bude takových žadatelu více, uneseme to snad taky. Všechno ale neco stojí: nedílnou soucástí vstupenky je hlasovadlo a Ty tak prijdeš o celkem jisté divácké body, které jsou v naší souteži velmi podstatné
MK  - Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |193.179.126.xxx |25.04.2005 15:54:00
Zvláštní. Proc si zde ješte nikdo z muzikantu nepoložil tu základní otázku: Proc na nás nechodej lidi, co by zaplatili to vstupný abychom my nemuseli platit startovný? Tak na rovinu: jste tak zajímaví, aby za vás lidi dali peníze? Ale poradatele byste do toho nutili
Dan  - Re: Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |193.179.26.xxx |25.04.2005 18:20:00
Miloši, promin, já jsem si na tu otázku o pár prízpevku výš dokonce vpodstate odpovedel :-
Dan  - Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |193.179.26.xxx |25.04.2005 18:26:00
Ješte trochu jiný možný divácký pohled:
Pokud zrovna nejde o objevovatele zatím jemu neznámé muziky, nebude platit vstupné, aby slyšel 3 kusy svých oblíbencu a celý zbytek vecera muziku, o kterou nestojí :-
Tomáš Zeno Václavík  - Re: Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |85.160.75.xxx |26.04.2005 09:36:00
Ahoj Miloši.
Je to v podstate totéž, co jsem psal na webu FaC v diskuzi o soudnosti interpretu pri "vydávání" desek... Tam mne nekdo anonymní málem ukamenoval za názor, že není-li o desku zájem ze strany posluchacu, je lepší ji nevydávat. Tak tady asi ukamenujou tebe ))
Ale princip se nemení, prostá soudnost by vše vyrešila
MK  - Re: Re: Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |193.179.126.xxx |26.04.2005 11:46:00
Není to úplne presné, Zeno. Tady je to o penezích. Když mi jich nebude líto, usporádám si festival jen pro sebe
MK  - Re: Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |193.179.126.xxx |26.04.2005 11:48:00
Zase na druhou stranu takovéto festivaly poskytnou na relativne malé ploše velmi velký prehled o dení v príslušné hudební oblasti. Neboli, kdo se zajímá o hudbu, a ne jen o své milácky, tak by mel na festival jít..
Pavel M.  - no páni   |62.209.227.xxx |26.04.2005 17:55:00
Prátelé myslím, že je nacase, ríct nejaké pruvodní slovo. Nejsem si jistý, že všichni pochopili duvod uverejnení toho clánku. Snažil jsem se poukázat pohled na vec ocima cloveka, který byl vhozen do jedoucího vlaku. Jen si tak vegetíte u ohnícku, hrajete už podesáté tu svoji Amazonku a najednou jste na festivale a vidíte celej ten kolotoc. Samozrejme jednotlivé príspevky vaše byly velmi inspirativní, nicméne, hledal jsem alespon jeden, který by reagoval na celou myšlenku. Každý si vytáhl jen cást a hned je z toho guláš, pripálený presolený, nedovarené maso. Vždycky je to riziko ze všech stran, zvukar muže prodelat, kapela díky zvuku nebo souhre náhod muže získat špatnou image u nových potencionálních posluchacu...to všechno jste hezky probrali. Ale me šlo o celkový naivní, nezaujatý (to bych rád zduraznil) pohled na vec. Skoro ste ze me udelali škrta, kterýmu je líto dvou stovek a když se mi to nelíbí, at se vrátím k ohni
Dan  - Re: no páni   |193.179.26.xxx |26.04.2005 18:14:00
Milý Pavle,
ale takhle zacínalo (naivne, "od ohnícku" do rozjetého vlaku) mnoho z nás.
A každý "muzikant" si musí vyrešit proc a pro koho chce hrát, na jaké úrovni, "v jaké lize", s jakými ambicemi, co je ochoten investovat a obetovat...
S tím souvisí i to, do jakých souteží a na jaké konkurzy se hlásí.

A to, že ti v diskusi pod clánkem nikdo neodpovídá ucelene a každý píše jen co ho zrovna "trkne" vyplývá z vlastní podstaty takové diskuse :-
Karel  - Re: Přijmeš-li podmínky, nežasni....   |83.208.28.xxx |27.04.2005 09:00:00
...na me ten clánek pusobil tak, že pro Pavla není vubec problém hrát nekde úplne zadarmo (bez zaplacení cesty, bez jakékoli odmeny), ale vytocila ho skutecnost, že nejen že nic nedostane, ale ješte musí za vystoupení zaplatit
Tomáš Zeno Václavík  - Re: Re: Přijmeš-li podmínky, nežasni....   |85.160.76.xxx |27.04.2005 14:55:00
NIC NEDOSTANE? Dostane šanci predvést, že si zaslouží hrát na Zahrade... To stojí snad i za víc, než pár stovek :-
Petr  - Také Pavlovi   |212.67.74.xxx |27.04.2005 22:28:00
Ta rozprava je sice poutavá, ale nepostihuje pravou podstatu veci. Pan Konecný je predevším podnikatel, a to velice úspešný. Že postavil svou živnost na základech toho, cím mi kdysi muj táta udelal nádherné detství a co dnes má s kamarádstvím jen pramálo spolecného, je vec jiná. Pokud chceš hrát na jeho akcích, prijímáš tím jeho podmínky, nic víc, nic mín. Pokud ti jako me leze krkem, je opravdu nemálo akcí, které na nem nejsou závislé, hraj na nich, pokud o tebe bude nekdo stát a nemyslím to nijak zle. Dokud ti lidi sami nenabízí hraní, není o cem diskutovat. Ale nedeláš to náhodou pro sebe? Znáš lepší pocit, než je pár tleskajících lidí, nebo je ti to jedno? Pokud chceš hrát, neco pro to delej a zacínej od zacátku, držím ti palce. Ale žijeme v dobe, kdy je velice težké se prosadit, predevším dokud nejsi ten, kdo pravidla vytvárí, nezbývá ti, než je prijmout, cím dríve, tím rychleji z toho mužeš ven, jestli na to máš.
Ohledne zvuku: Páju opravdu nemám rád a v tomto prípade se ho plne zastávám. Než príšte napíšeš, verím že z nezkušenosti, takovou hloupost, bež za ním a delej mu celý ten maraton pomocníka, potom sud.
A k tvému poslednímu odstavci: jsem si jistý že nevíš, co se deje v zákulisí festivalu v jiných žánrech, folk je na tom specificky Juppem, ale podstatou porád ješte dobre. A jak už jsem napsal-zatím jsi tady pro poradatele ty a není to o nicem jiném, než o kumštu. To jsem si dovolil napsat jako muzikant
David  - Re: Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |194.213.41.xxx |28.04.2005 08:50:00
Souhlasím s tebou.Presne tak to chodí a tak to je.Také se pohybuji v techto vodách jako manager a jiné pridružené práce a je to uf...fuška.Trochu se zviditelnit na naší scéne a to ješte v oboru folk, country,alternativa a pod.,to je beh na dlouhou trat.Startovné na prehlídkách,konkurzech chápu, nebot na tak malé pískovište je hodne mravencu.
Doprošovat se za každou cenu NE, ale nekdy trochu pokory neuškodí a když hrajete zajímavou hodbu, své príznivce si najdete.Na pokrytí nákladu to taky vydelá,ale v Jevanech bydlet nebudete.
Davi
Lukáš  - Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |83.208.207.xxx |28.04.2005 21:26:00
Pavle, nebylo to náhodou 17. dubna tohoto roku v Kurimi spolecné predkolo Trampské Porty a Zahrady? A nemel sis zjistit, kde to vlastne soutežíš, když ne predtím, než jsi se prihlásil, alespon predtím, než jsi napsal clánek
JardaS  - Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |217.194.34.xxx |02.05.2005 13:28:00
Ahoj Pavle, jak jsem slíbil precetl jsem a zasílám kontak !!Uvidíme se ve vlaku zrejme !!Probereme to hezky ze všech stran
Pavel  - Re: Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |62.209.227.xxx |03.05.2005 10:47:00
Jarku zdar..to je bezva, ale kontakt tu na tebe není. :-
JardaS  - Re: Re: Re: Kdo je víc? Muzikant nebo pořadatel?   |217.194.34.xxx |04.05.2005 09:27:00
Ale safra, vepsal jsem ho do škatulky nepoviné.
Jsem trouba a tak mi zrejme prišlo upozornení když jsi reagoval!
Napravuji to jarda.sm@volny.cz !!!!
Honza Výborný  - Re: Přijmeš-li podmínky, nežasni....   |82.99.137.xxx |08.07.2005 14:13:00
Ahoj Cimburo,
naprosto s Tvým názorem souhlasím, ale...

Kdyz se na celou záležitost podívám pod trochu jiným úhlem, najednou zjistím, že Tvá teorie mám sem tam nejakou trhlinku.

1) je totiž velmi težké vymezit, co je tzv. ješte "košer" a co už ne.
(moc se teším na okamžik, kdy pan Veliký zavede do svého vytríbeného systému konkurzu napríklad pravidlo, že clenové kapel musí vystupovat nazí nebo jinou podobnou vtipnost...= budeš potom také psát "chceš hrát, tak prijmy pravidla a ukaž zadek..??)

2) muj názor je, že vybírání "mýtného" od zacínajících kapel rozhodne košer NENÍ!
Velmi by mne zajímalo, kde tyto "malé" peníze nakonec koncí. Zahrada je totiž tak velký festival, který musí stát penez spoustu, jenže pochybuji, že by v rozpoctu nebylo pocítáno s náklady na konkurzy. Rovnice by mela být asi jednoduchá - Rozpocet=sponzori+vstupenky+nájem stánkaru atp. - položka "mýtné" mi do rovnice nejak nezapadá (i když verím, že pro poradetele muže být príjemná, címž nechci tvrdit, že se za to Všemocný válí pul roku na Bahamách..porádat festival není žadný med)

3) Neznám jinou podobnou akci, kde by to tak chodilo (napr. RFP,Mezi ploty...).
Všechny tyto festivaly se alespon snaží tvárit, že jsou tu pro kapely a ne kapely pro ne!

4) No alespon jedno pozitivum - kapely nemusí platit vstup na vlastní festival.

Ješte bych rád zareagoval na zajímavý príspevek pana Tomáše Zero Václavíka: To snad nemužeš myslet vážne!
Tomáš Zeno Václavík  - Re: Re: Přijmeš-li podmínky, nežasni....   |85.160.24.xxx |17.07.2005 15:38:00
Predpokládám, že jsi reagoval na príspevek týkající se toho, zda má nebo nemá vysokou cenu možnost nekomu se predvést... Ano, myslel jsem to vážne. At mladí (myšleno spíše méne známí)interpreti chtejí nebo nechtejí, zatím je situace taková, že je pro ne duležité ukázat se a zahrát na Zahrade. Nekterí dramaturgové si skutecne až tam vyberou, kdo doplní line-up jejich festivalu (napr. jeden z vítezu Krtecka je každorocne zarazován s hodinovým blokem na festival Horácký džbánek - nemá smysl podotýkat, že kapely a písnickári na úrovni mediální známosti tech, které bojují o Krtecka, by se tam nebýt tohoto zvyku proste nedostaly). A chtejí-li si na Zahrade zahrát a nejsou zatím dostatecne atraktivní na to, aby si je Jupp pozval prímo (proc asi nejsou atraktivní?), meli by být za možnost projít konkurzem a být vybráni vdecní. A treba se i spolupodílet na nákladech, které si usporádání konkurzu vyžádá.

Chápu, že se na tomto názoru neshodneme. Jsem príliš ovlivnen tím, že se nepohybuji jen ve sférách folkové hudby. Nedovedu si predstavit, že by se kupríkladu zacínající ceský herec nebo modelka bourili proti castingovým poplatkum a nebo že by požadovali po poradatelích konkurzu ubytování a proplacení cestáku. Proste platí: Nechceš, nech být. Vetšinou je ve fronte dvacet dalších, kterí tato pravidla prijmou...
Honza Výborný  - Re: Re: Re: Přijmeš-li podmínky, nežasni....   |82.99.137.xxx |18.07.2005 17:40:00
Hlavne jsem reagoval na Tvou formulaci - "..kapela si zaslouží hrát na Zahrade"

Spíš bych to podal jinak - "..kapela bude mít štestí, že si jí pan Jupp vybere." - težko totiž mluvit o zásluhách, to by musel být výber naprosto objektivní (jde to vubec?). Ne vždy musí platit - kapela je prijatá diváky (nevšiml jsem si, že by kapely vozily klaky svých bourících diváku, vystoupení sledují vetšinou clenové ostatních "konkurencních kapel") = kapela je prijatá p. Juppem.

Co se festivalu týce, napadá me otázka: Proc jsou poradatelé tak "velkorysí" a berou neznámé kapely, když za nimi s nejvetší pravdepodobností žádní diváci neprijedou?

Tot slovo do diskuse....

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib