gototop
05.10.2020 Třetí semifinále Notování – 1. října 2020 (Miloš Keller)    Tisk
Reportáže
Hned první říjnový čtvrtek se v sále Music City konalo poslední, z května odložené semifinále soutěže Notování. Někteří interpreti si tak v semifinále zahráli (ve stejném ročníku) až po roce. Diváci v rouškách, účinkující bez (jak předepsáno) a konec ve 22,00 , tedy bez hosta. Rovněž výsledky byly vyhlášeny na webu a FB Notování až v noci, takže se koukněte tam.
A co jsme slyšeli:
Otevírala skupina Sada na opravu duší. Název vtipný a dvojznačný, ovšem to bylo tak vše, co bylo zajímavé. Napadaly mě variace názvu Mrtvá sada na opravu mrtvých duší a podobně. Zahráli pomalý, trochu mdlý folk, inspirovaný osmdesátkami, bez velkého nápadu. Chybí jim autor, muzikantsky jsou zruční. Upoutala skladba Stařec a moře jako ukázkový textový nonsens, navíc nekonečně dlouhý.
Martin Čarný III.
Martin Čarný III.
foto: Rejka Balcarová
Jako další vystoupila Marie Sommerová a deprese v sále se prohloubila. Roztomilým zašišlaným „š“ ještě zvýraznila morbidnost skladby Valčík na rozloučenou – pořád jsem čekal na nějaké vtipné rozuzlení – a nic. Zpěvačka hlas ovládá, ale neumí s ním pracovat. Oživení přišlo až na závěr – mírně satirická a svižná skladba Já a moje bříško.
Třetím účinkujícím byla kapela meziNáma. Začali dobře – výborným reggae Připojen, ale pak spadl řemen. Naskočil zase až na konci skladbou Zvířátka. Chtělo by to krátit instrumentální exhibice ve skladbách.
Triomat jsou vlastně ex-Choroši a nezklamali. Rozjasnili ponurou náladu večera vtipnými a melodicky jednoduše vystavěnými písněmi, navíc s úspornými stopážemi – co chtěli říct, to řekli a zbytečně to neopakovali. Pro mě jednoznačně jedničky večera, ale chápu, že pro někoho mohou být až moc jednoduší.
Manon
Manon
foto: Rejka Balcarová
Martin Čarný III.
neměl svůj den, neustále ladil, několikrát začínal. Má pěkný, sytý a znělý hlas a trochu toho zneužívá – utáhl by sál i bez mikrofonu. Působil jako rozervaný romantik, což se snese jako jedna z poloh, ale ne jako poloha univerzální. Opět jedna píseň, která zářila – Cesta anarchistického dobytka za štěstím.
Večer uzavírala skupina Manon a byl to druhý zlatý hřeb večera. Zvuk, který dostali ze dvou kytar a bicích byl ohromný, plný a všepohlcující. Pompézní folk, řekl bych – s odkazem na pompézní rock osmdesátých let. Místy byli mírně psychedeličtí, ale to bylo jen mírné podbarvení celkové mystické nálady písní. Přesto, že časem nešetřili, nenudili.
No, čekal bych, že v semifinále budou samé takové skupiny jako Triomat a Manon. A uvidíme, kdy bude finále.

Sdílet na...
Kam dál?

» Dubnové semifinále Notování + výsledky březnového (Rada Notování)

» Kdo, jak a proč se dostal do 1. semifinále Notování (Rada Notování)

» Notování 3. dubna 2014, jaké bylo... (Rada Notování)

» Notování zahajuje (Belmondo)

» Notování se skupinou Bodlo (Karel Vidimský - Cimbura)

Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib