05.10.2020 Třetí semifinále Notování – 1. října 2020 (Miloš Keller) |
Reportáže | ||||||||||
Hned první říjnový čtvrtek se v sále Music City konalo poslední, z května odložené semifinále soutěže Notování. Někteří interpreti si tak v semifinále zahráli (ve stejném ročníku) až po roce. Diváci v rouškách, účinkující bez (jak předepsáno) a konec ve 22,00 , tedy bez hosta. Rovněž výsledky byly vyhlášeny na webu a FB Notování až v noci, takže se koukněte tam.
A co jsme slyšeli:
Otevírala skupina Sada na opravu duší. Název vtipný a dvojznačný, ovšem to bylo tak vše, co bylo zajímavé. Napadaly mě variace názvu Mrtvá sada na opravu mrtvých duší a podobně. Zahráli pomalý, trochu mdlý folk, inspirovaný osmdesátkami, bez velkého nápadu. Chybí jim autor, muzikantsky jsou zruční. Upoutala skladba Stařec a moře jako ukázkový textový nonsens, navíc nekonečně dlouhý.
Jako další vystoupila Marie Sommerová a deprese v sále se prohloubila. Roztomilým zašišlaným „š“ ještě zvýraznila morbidnost skladby Valčík na rozloučenou – pořád jsem čekal na nějaké vtipné rozuzlení – a nic. Zpěvačka hlas ovládá, ale neumí s ním pracovat. Oživení přišlo až na závěr – mírně satirická a svižná skladba Já a moje bříško. Třetím účinkujícím byla kapela meziNáma. Začali dobře – výborným reggae Připojen, ale pak spadl řemen. Naskočil zase až na konci skladbou Zvířátka. Chtělo by to krátit instrumentální exhibice ve skladbách. Triomat jsou vlastně ex-Choroši a nezklamali. Rozjasnili ponurou náladu večera vtipnými a melodicky jednoduše vystavěnými písněmi, navíc s úspornými stopážemi – co chtěli říct, to řekli a zbytečně to neopakovali. Pro mě jednoznačně jedničky večera, ale chápu, že pro někoho mohou být až moc jednoduší. Martin Čarný III. neměl svůj den, neustále ladil, několikrát začínal. Má pěkný, sytý a znělý hlas a trochu toho zneužívá – utáhl by sál i bez mikrofonu. Působil jako rozervaný romantik, což se snese jako jedna z poloh, ale ne jako poloha univerzální. Opět jedna píseň, která zářila – Cesta anarchistického dobytka za štěstím. Večer uzavírala skupina Manon a byl to druhý zlatý hřeb večera. Zvuk, který dostali ze dvou kytar a bicích byl ohromný, plný a všepohlcující. Pompézní folk, řekl bych – s odkazem na pompézní rock osmdesátých let. Místy byli mírně psychedeličtí, ale to bylo jen mírné podbarvení celkové mystické nálady písní. Přesto, že časem nešetřili, nenudili. No, čekal bych, že v semifinále budou samé takové skupiny jako Triomat a Manon. A uvidíme, kdy bude finále.
Sdílet na... Kam dál? » Dubnové semifinále Notování + výsledky březnového (Rada Notování)» Kdo, jak a proč se dostal do 1. semifinále Notování (Rada Notování)» Notování 3. dubna 2014, jaké bylo... (Rada Notování)» Notování zahajuje (Belmondo)» Notování se skupinou Bodlo (Karel Vidimský - Cimbura)
Powered by !JoomlaComment 3.26
3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |