gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

Roztočte sloty na krásnou českou lidovou hudbu s partnerem projektu Bizzocasino. Získejte své první bonusy bez vkladu. Чтобы азартная игра была по-настоящему увлекательной, важно выбрать качественную платформу. Вавада предлагает пользователям обширный выбор слотов, регулярные бонусы и простоту доступа для удобного и безопасного отдыха.
06.01.2014 Kam kráčíš, milý FOLKtime? (Tomáš Pohl)    PDF Tisk Email
Názory
Je tomu téměř deset let, kdy jsem coby muž progresivně středního věku, který zatím psal jen články a knihy na téma právo, zapadl mezi partu nadšenců a ctitelů muziky, která se mi vždy líbila, protože zejména v šedi sedmdesátých a osmdesátých let minulého století byla „lucernou ve tmě“. Poznal jsem díky FOLKtimu spoustu zajímavých lidí z kapel i kolem nich. Nikdy jsem neměl rád diskuse na téma, co je vlastně medle tudlencten folk, či zda má právo na život atd. V žánru zvaném folk jsem oceňoval nejen schopnost napsat jednoduchou a zapamatovatelnou melodii, což se vyskytuje i v dechovce nebo popu, ale zejména schopnost textařskou, založenou nejen na symbióze s hudbou a češtinou, ale především schopnost vypovídat. Skutečnost, že folk stojí stranou v tom malém, ale našem českém rybníčku, je asi logická. Lid obecný zmasírovaný bulvárem, soukromými TV, či filmy, kde je víc krve než v transfuzní stanici, ten lid nečte a nenaslouchá ani těm nejbližším. Tak tomu je a asi čím dál víc bude a nelze jednoduše konstatovat, že takoví lidé jsou špatní a my „srdíčkoví folkaři“ jsme jejich pravým opakem. Občas se stane, že představiteli folkové hudby je dáno přivonět k omamným květům šoubyznysu. Neberu to jako „zradu regimentu“, protože psaní do šuplíku a hraní za pár piv a pro pár lidí by bylo v rozporu s touhou vyniknout, být známý a samozřejmě se snahou se hudbou uživit. A tak folk existuje, aspoň podle mých poznatků, pro docela úzký kolektiv lidí, kteří se potkávají na koncertech a festivalech. Na tom není nic špatného a pocit sounáležitosti k lidem blízkým, to je krásný pocit. Tribunou informací a názorů stejně založených lidí je médium FOLKtime, založené pár nadšenci fungujícími zcela zadarmo a ve volném čase, bez potřeby papíru a investic a to je v ovzduší demokracie a svobody úžasný fenomén. Fenomén otevřenosti pro kohokoli, kdo chce něco sdělit, poslat obrázky, vyjádřit se k čemukoli v hudbě i v životě a bez strachu, že se mu za to něco stane. Na tu holku zvanou svoboda jsme si zvykli rychle a mladá generace ji pokládá za samozřejmou. Byl jsem proto členem redakce rád a rád jsem dával dohromady i festival, z něhož jsem měl největší radost a úlevu, když bez zádrhele skončil. Jenže v poslední době naším „open médiem“ vane vítr pouští. Jsme jediným internetovým médiem tohoto druhu, ale zdá se mi, že šlapeme na místě. Únava materiálu? Spousta práce v profesi? Mateřské a otcovské starosti? Nevím, jen mi to bere chuť psát a jestliže se koníček změní v protivný chomout, klade se řečnická otázka, jak dál, můj milý FOLKtime? Zkuste se vyjádřit bez emocí a urážek. Rád si vaše názory přečtu.

Sdílet na...
Kam dál?

» První část českých a slovenských muzikantů na Folkových prázdninách. (Michal Schmidt)

» Velkolepé zahájení i závěr Folkových prázdnin (Michal Schmidt)

» Rádio Folk vydává své umělecké Dekrety (Lukáš Vořech Pokorný)

» Podpořte Rádio Folk a získejte výhru v dnešní soutěži ()

» Nová folková hitparáda na Countryradiu (Miloš Keller)

Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
David Maroš  - v pohodě   |Registered |06.01.2014 11:41:28
Folktime podle mého názoru kráčí správnou cestou. Není nic divného, když parta nadšenců (kterým patří poděkování) se zadarmo věnuje nekomerčním aktivitám.
Jen někteří lidé nejsou stavu pochopit, že v dané situaci dělá časopis maximum možného. Samozřejmě, že by teoreticky koncepce hudebního časopisu mohla být komerční, ale je to opravdu u menšinového folku možné? A je to vůbec nutné?
Samozřejmě, že by se teoreticky dalo dělat víc nebo mnohé věci by se daly dělat jinak. Jenže prakticky není čas, nejsou lidi apod.
Je hrozně jednoduché něco kritizovat, ale zkuste si sami udržovat jakoukoli webovou stránku, aby měla hezký design, přitažlivý a aktualizovaný obsah, neměla technické chyby, atd.
Obdobně si zkuste uspořádat folkový festival. Aby měl zajímavou dramaturgii, neopakovali se interpreti, atd.
Stále si myslím, že tým Folktimu dělá vše, co je v jeho silách.

Pokud něco chybí, tak možná u celého žánru chybí trocha sebereflexe (jak psali mnozí přede mnou v diskuzi u jiného článku). Prostě i zápornou recenzi není třeba brát jako doživotní tragédii. Naučte se těšit se na záporné recenze. Mají obrovskou výhodu: nevypadají jako PR článek.
ANO   |95.82.146.xxx |06.01.2014 18:43:19
Je pozitivní, když se samotní autoři ohlíží kolem sebe a hledají řešení!! Nedávná diskuze kolem FOLK ŽIJE názorně ukázala, jak pocit sounáležitosti, pokory a spolunaslouchání dokáží někteří velice rychle vyměnit za nesoudnost či nerudnost. Folk je o naslouchání, naslouchejme tedy i jiným názorům, trendům, tónům a lidem.
Luboš  - inu   |78.102.105.xxx |07.01.2014 19:27:00
Poslední diskuze na téma Folk žije mě osobně opět a znovu přesvědčila, že mnozí folkoví muzikanti dělají z komára velblouda. Bohužel, tendenci k naprosté nesnášenlivosti a neochotě přijímat jakýkoli byť jenom náznak kritiky mnozí berou jako osobní urážku. To ale není problém jenom u muzikantǔ, stačí se podívat na Facebook a sledovat nenávistné výlevy všech proti všem. Trochu více pokory, dámy a pánové, by to chtělo.... Ono je samozřejmě otázkou do pranice, jestli má nebo nemá cenu vydávat kompilace typu Folk žije 1 apod., ale tohle není problém jenom u folku, ale u jakékoli muziky.... Vážím si každého, kdo skládá, hraje a pokouší se veřejně svoje výtvory provozovat..... Že to někdy není k poslouchání je věc druhá a tady by měla nastoupit sebereflexe každého muzikanta. Pokud se tato nekoná, měl by být každý autor/muzikant přístupný kritice. Není - li, je to na pováženou. Kritika je většinou vždycky nepříjemná, ale je naprosto nezbytné, aby každý " umělec " se uměl nad tuto povznést a pokud je to kritika odborně na výši, měl by si z ní každý vzít pro sebe ponaučení do budoucna. Neumí- li, nebo cítí- li se dokonce uražen, svědčí to jen a jen o jeho nezralosti a malosti.
Pavel N.N.  - ala   |95.173.76.xxx |07.01.2014 20:26:51
Luboši, já myslím, že o to přeci v té diskuzi vůbec nešlo. VT nemá problém přijímat kritiku, Marien navíc MK pochválil, že? Já také myslím, že většina doporučení v té recenzi jsou opravdu trapná. Takže kritiku a recenze samozřejmě ano, ale konstruktivní a ne hloupé.
Než se do mě pustí MK, rád bych upozornil, že sem jen píšu svůj názor.
A tím je i to, že pokud Tomáš Pohl přestane mít chuť sem psát, ztratím jeden z posledních důvodů, proč na Folktime chodit číst...
Luboš  - Pavle   |78.102.105.xxx |07.01.2014 21:48:10
Pavle, já se s tebou nepřu, však taky píšu, že kritika má být konstruktivní a odborně na výši, ale přesto myslím, že se dělaly vlny ve sklenici vody. Pokud má folková muzika dost posluchačǔ, tleskám. Pokud má dost posluchačǔ TV Šlágr, nezbývá mi, než tleskat taky. To ovšem neznamená, že tleskám všemu, co se pod těmito hlavičkami prezentuje. Zkrátka a dobře - mám rád muziku, poslouchám rǔzné žánry a něco se mi líbí, něco ne. A je mi jedno, jestli jde o folk, rock, dechovku nebo "vážnou muziku". Prostě, vadí mi škatulkování, ale to je na jinou debatu.
davit  - hlavně že kráčí   |212.158.144.xxx |07.01.2014 12:46:44
osobně jsem vděčnej i za stávající úroveň folktimu, to zcela upřímně. je to pro mě jeden z nemnoha (dvou až tří) zdrojů, odkud čerpám informace o novejch deskách a dění kolem folkový hudby.
sice nevím, kam milý folktime kráčí, ale prozatím ho milerád následuju. ať kráčí ještě dlouho!
davy   |Registered |07.01.2014 23:24:36
Sice nejsem ortodoxní folkař a spíše fušuji do country, ale Folktime navštěvuji pravidelně a v současnosti jej považuji za nejlepší server, co se folku a příbuzných žánrů týče.
Srovnatelnou informační hodnotu mají články na MusicOpen, ale chybí tam možnost diskuse. Bluegrassový server bgcz.net je asi více navštěvován než Folktime, opravdu to tam žije, ale na druhou stranu je zaměřen převážně muzikantsky, takže náhodný návštěvník neovládající bluegrassové standardy by brzy propadl komplexům méněcennosti. Já jsem měl ty komplexy méněcennosti už předtím, takže jsem imunní. Též některé další servery jsou kvalitativně srovnatelné, ale Folktime má navíc bonusy v podobě hodnocení desek, zpěvníku atd.
Domnívám se tedy, že Folktime kráčí správným směrem. Schází jenom ten čas, přestože je součástí názvu. Kdyby namísto zaneprázdněných otců-zakladatelů přispívali jejich následovníci, vše by bylo v nejlepším pořádku. Jenže následovníci se sem nějak nehrnou a v tom je ten problém. Spousta potencionálních čtenářů nebo přispěvatelů asi ani netuší, že nějaký Folktime vůbec existuje. Tak to bohužel opravdu je, částečně to vím i díky vlastním zkušenostem.
Předpokládám, že když například člen nějaké kapely pošle do Folktime článek, tak ostatní členové plus kamarádi si ten článek se zájmem přečtou, možná i přispějí do diskuse a navíc si třeba projdou i několik článků ostatních, což jsou první nesmělé krůčky k tomu, aby začali navštěvovat Folktime pravidelně. Jenže napřed musejí vědět, že Folktime existuje. Že existuje Blesk, to ví každej blbec.
A troufám si tvrdit, že rozporuplně přijímané recenze od MK jsou schopny oslovit právě tyto nové, "nezatížené" čtenáře. Sice v některých názorech s MK zásadně nesouhlasím, ale recenze nejsou od toho, aby se s nimi bezvýhradně souhlasilo. Kdyby každý "kritikokritik" raději napsal svou alternativní recenzi, tak by mu to možná zabralo méně času než tvorba diskusních odpovědí a přitom by to bylo podstatně přínosnější pro Folktime i pro jeho čtenáře, neboť by měli víc co číst.
Houbák  - Díky za pěkná slova!   |SAdministrator |08.01.2014 01:39:20
Diskuze pod tímto článkem sice není tak bouřlivá, ale to vůbec nevadí. Všem, kteří se zatím vyjádřili a v budoucnu třeba ještě vyjádří, děkuji!
Kapely bohužel nemají moc zájem posílat příspěvky na FT a to ani PR články na své koncerty. Je to až trochu s podivem. Neříkám, že je FT spasí a budou mít na koncertech nacpáno k prasknutí, ale je to podle mě minimum toho, co mohou sami udělat. A divím se, že nenajdou ve svých řadách nějakého fanouška, který by o koncertu napsal pár řádek.
No nic...všem, kteří nám drží palce, děkuji!
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |08.01.2014 08:02:15
Nu, musím říci, že právě diskuse pod článkem pana Kellera mě donutila zapojit se trochu aktivněji. Co se kapely týče, pravda, jsme v propagaci poněkud linknaví, jenom čas od času se dokopu něco napsat...Nu, bude to dobré novoroční předsevzetí, aspoň jednou za čas něco napsat
Lukáš Vořech Pokorný   |Registered |08.01.2014 13:01:55
Nad myšlenkou, že se kapely nechtějí propagovat, by se dalo zamyslet samostatně. Z různých soukromých diskusí s muzikanty si spíš říkám, že oni nevědí, jak to udělat. Kdybych asi 6 let nepsal pro Folktime, tak to dnes taky netuším. A existuje dost časopisů a žánrových pořadů v rádiích, kde se propagovat dá. Navíc se domnívám, že řada amatérských kapel ani netuší, k čemu ten marketing/propagace vlastně slouží. Že to po jednom PR nepřinese vyprodaný koncertní sál, ale jen je to dostane do širšího povědomí. Další limit je čas. Amatérská kapela se skládá z lidí mající muziku jako koníček pro radost. Na napsání PR už nemusí mít úplně čas. Já jsem si třeba na podzim uvědomil, že když odehraju 6 koncertů za 4 měsíce, už nedokážu vedle profesního a rodinného života stíhat ještě psát PR články o životě své kapely. Na to už je potřeba nějaká interně-kapelní dělba mimomuzikantské práce, nebo zvláštní manažer kapely. :) Nicméně je téma propagace kapely otázka, na kterou tak 3x ročně jinému amatérskému muzikantovi odpovídám.
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |08.01.2014 13:22:24
Nu, možnosti propagace by myslím vydaly na samostatný článek . Opravdu základem je jak píšeš kapelní dělba práce, neboť jeden člověk, kterému na tom opravdu záleží, vše nemůže stíhat. Navíc právě průzkumu toho, kde by se dalo a co by se dalo propagovat a hlavně jak, tomu chce dát opravdu hodně času...
Houbák   |SAdministrator |08.01.2014 13:27:39
Vořechu, díky za tvůj příspěvek. Nicméně si dovolím poznámku, že čas je o prioritách. Pokud něco chci (je to moje priorita), tak si na to vždy čas udělám. Člověk umí spoustu času promrhat nad zbytečnostmi a potom zjistí, že na něco jiného už mu čas nezbývá...
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |08.01.2014 13:34:45
Nu, Houbáku, souhlasím i nesouhlasím...v současnosti mám dvě kapely, rozjetých několik projektů, jeden festival, doma nahrávání a k tomu ještě práci. Většinou v práci dělám u PC a jediná myšlenka poté, co dojdu domů je vypnout. Dělat propagaci tak, aby byla efektivní je podle mě pro jednoho člověka z kapely (pokud má ještě pár věcí okolo) záhul. Holt to chce buď kooperaci v kapele, nebo si holt na tohle někoho najmout...
Houbák   |SAdministrator |08.01.2014 13:46:49
Krakonoši, samozřejmě souhlasím, že jeden všechno nemůže stíhat. Můj příspěvek rozhodně nebyl myšlen na tebe, protože o tobě vím, že pouze "nenadáváš", ale že jsi, jak aktivní muzikat, tak i pořadatel. Bylo to spíš myšleno tak nějak obecně...PR článek si myslím, že dokáže napsat i oslovený spřízněný fanoušek, který má trochu přehled. A jak má takový PR článek vypadat se může třeba podívat zde na FT, aby měl nějakou inspiraci.To samé si myslím i o napsání reportáže, kde je pouze rozdíl v tom, že musí být dodržena nějaká forma slohu, aby to bylo ke čtení.
Lukáš Vořech Pokorný   |Registered |08.01.2014 19:00:58
A tady už možná narazíme... sice mě nedávno napadlo, že by FT mohl udělat banner, který by poslal svým registrovaným uživatelům, kapelám, písničkářům a festivalům, kterým by lákal své fanoušky a návštěvníky k psaní reportáží. Našel jsem v tom však jedno malé riziko... fanoušek bývá ke svým oblíbencům nekritický. Tomu nadhledu nad tvorbou druhých i sám sebe se člověk učí zkušenostmi a kritikou od druhých. Ano, bojím se o nízkou kvalitu takových reprotáží. Ale praktické řešení by bylo, že by na tomto nápadu FT rozjel dlouhodobou kampaň. Takové články by vycházely v nové k tomu určené sekci a pokud by se mezi pisateli našel někdo, kdo by začal psát pravidelně i o jiných muzikantech, mohl by být běžným redaktorem. Víš, takový dvojfázový systém rekrutování redaktorů. :) Otázka zní, zda-li by kapely a festivaly zveřejnili ten baner, oslovili skrz moderátory a muzikanty svoje diváky. Já za Drugua svůj FB říkám ano.

Jedna z věcí, která FT chybí, je promyšlená propagace nějakou aktuální hodnotnou myšlenkou. A právě ta nedávná diskuse o Folk žije ukázala sílu Folktimu. Opravdu by se na zcela bezvýznamném a nehodnotném serveru pohádali nejúspěšnější muzikanti českého folku s letitými matadory žánrově blízkých médií, aniž by jim na tomto serveru vůbec nezáleželo? Myslím, že právě ten vztek vznikl tím, že FT pro nás všechny nějakou významnou hodnotu má. :)
David Šelemberk   |88.100.183.xxx |08.01.2014 19:52:09
To mi přijde jako zajímavý nápad, taky přemýšlím o přispívání na Folktime, ale narážím na zoufalý nedostatek času, a pak na to , že jako organizátor a muzikant na našich akcích se mi píše o "mé" akci dost těžko a ani nemám čas vnímat to podstatné proč akci pořádám a to je divácký zážitek. Když jsem oslovil naše nejvěrnější diváky , jestli by o akci něco nenapsali v drtivé většině nechtěli proto , že to prý neumí. Já bych měl taky problém umístit svoji recenzi vedle recenze ostříleného kozáka (stejně jako jsem byl vyklepanej a zároveň natěšenej když jsme dělali díky náhodě předkapelu úžasnému Blue effectu) Folktime kráčí díky své otevřenosti přesně tam kam celá společnost. To vůbec nemyslím skepticky a přijde mi to v pořádku. Budu se snažit občas něčím přispět a někoho z mého okolí přesvědčit k přispívání.
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |09.01.2014 10:37:49
Holt, Davide, musíme v rámci kapel přistoupit k dalším opatřením - na příští koncert zkusím za článek slíbit aspoň nějaké vstupenky zdarma na další pravidelný pořad...třeba to zafunguje . Nebo se stav na náš koncert, napiš o nás a já zase napíšu reportáž o příštím Scestí
David Šelemberk   |94.199.46.xxx |09.01.2014 11:43:46
No to by taky šlo, motivace je důležitá, Mě zas napadlo zkusit své kamarády co mají žurnalistiku vystudovanou přesvědčit ke spolupráci na korekcích článků (nevěřil jsem co udělá pár změn s celkovým vyzněním , aniž by se změnil obsah) Plzeň, Hifáč, vy a Stráníci. To je hodně lákavá kombinace, ale zkus hádat kde budu 14.
Viktor Janeba  - PR   |85.71.18.xxx |09.01.2014 11:10:26
Nemusí to být PR o životě kapely. Stačí napsat něco jako
------------------
Ahoj kamarádi! Tak se to zase stalo... hrajeme 30. února ve 4.00 ve Velkostranské pohodě... máme nové kusy, ale uslyšíte i Koreječku a Pitomou ženskou. Kamarádka, která nejlépe vyplní kapelní tričko, dostane od nás panáka zele... eee sorry to jsou Visáči už.

/ tady dvě až tři videa linkované z YT
/ tady odkaz na kapelní FCB
/ tady odkaz na kapelní profil na Bandzone
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |09.01.2014 11:23:59
Pravda, hezký by byl sloupeček s krátkými zprávami - co na to redakce? Max tolik a tolik znaků...
Lukáš Vořech Pokorný   |Registered |09.01.2014 11:27:29
Mám dojem, že služba Aktualit psaných přímo kapelami tady na FT existuje. Pouze jsou z ní vyjmuty pozvánky na koncerty. Nebo si to pamatuji špatně?
Houbák   |SAdministrator |09.01.2014 11:31:19
Což o to, technicky to celkem není problém...otázkou ale zůstává, jaké krátké zprávy by se tam měly zobrazovat. Mám takové obavy, že by kapely psaly pouze termíny svých vystoupení, ale na to je na FT kalendář.
A nebo jsou mé obavy liché?
Petr Merxbauer   |90.176.178.xxx |08.01.2014 13:53:23
Debata trochu uhýbá od původního záměru Tomáše Pohla, který se snažil získat podněty pro další vývoj a existenci Folktime.
Já myslím, že pricipiálně web poskytuje vše, co je třeba (MP3, kalendář, aktuality, PR vstupy a samozřejmě články.)
Můj pocit je, že aktraktivita pro čtenáře (možná i mimo obec folkařů) by se zvýšila počtem recenzí. A to i kontroverzních - nebo možná zejména kontroverzních, ovšem vyargumentovaných.
Mně osobně poměrně baví recenze Miloše Kellera - i když se s jeho vkusem někdy neshodnu. A ačkoliv s tím mnozí nebudou souhlasit, podle mne má Miloš své názory podložené. Jasně - jeho štiplavé šlehy už jdou někdy za hranu, ale to je otázka míry citlivosti a je to prostě jeho styl.
Debata ale není o Milošovi.
Bylo by skvělé, kdyby na jednu desku vyšlo více - alespoň dvě - recenzí. Byly doby na Folktime, kdy se to občas dařilo.
Chápu ale, že zodpovědné recenzování je nesmírně časově náročné. Sám bych i nabídnul, že přispěji - i když rozhodně volným časem neoplývám, ale mám poměrně silný pocit, že aktivní muzikant není úplně povolaný recenzent.
Kdysi se také dařilo na Folktime dělat různé ankety mezi muzikanty - to si myslím, že pomáhalo jejich pocitu, že jsou vtaženi do hry.
To je jen pár myšlenek, neberte to jako kritiku, je mi jasné, že množství času tvůrců a přispěvatelů je pro nevýdělečný projekt naprosto limitující...
Pavel Rada  - dvě recenze   |Registered |09.01.2014 12:06:51
Petře, o dvě recenze na jedno album jsme se pokoušeli v dobách rozkvětu iFolku. Bylo nás tehdy na recenze rozhodně víc, než teď na Folktime a stejně se to dařilo jen občas. A pokud si dobře vzpomínám, psali je většinou Miloš Keller a Milan Tesař... Ono to není jednoduché, už proto, že - i když fňkáme, že už se netočí a nevydábá - těch desek je za rok docela dost. Napsat recenze jen na půlku z nich by byl myslím úspěch.
Jeroným L.   |90.179.188.xxx |09.01.2014 15:26:32
Pochopil jsem prosím správně, že se redakce se ptá svých čtenářů, kam sama kráčí? Pokládá tedy otázku, na kterou nemůže nikdo kromě redakce odpovědět? Kdyby se ptal nějaký ajťák, odpovídalo by to, když se ptá právník, interpretuji to jako zastírací manipulativní manévr, aby měli čtenáři pocit, že mají na mizerném serveru vinu. Nemají ani omylem. Pokud jste se chtěli zeptat, co zlepšovat, přečtěte si asi tak dvacet tisíc příspěvků, které máte v diskusích.
davy   |Registered |09.01.2014 16:13:38
Ten dotaz nepochází od redakce jakožto celku, nýbrž od seriózního pisatele, který se jmenuje Tomáš Pohl a rád by pozvedl současný stav Folktimu. Jeho jméno je tedy téměř "nomen omen", sice trochu proti pravidlům češtiny, ale to jaksi není na závadu (koneckonců před lety se jeden reprezentant ve vzpírání jmenoval Prohl ). Z následné diskuse lze vyvodit, že sice některé rezervy tu jsou, ale o mizernosti Folktimu lze s úspěchem pochybovat.
Doporučuji vyslyšet výzvu oblíbeného diskusního oponenta MK a začít psát do Folktimu články, jeden lepší než druhý. Tím nechci říct, že by měly být pouze dva. My všichni si určitě rádi počteme.
Školník   |SAdministrator |09.01.2014 22:00:45
davy,
pokud byl tvůj poslední odstavec mířen na Jerryho, tak aniž bych chtěl být nějak ošklivý, tak si myslím, že od toho se jen tak článku na FT nedočkáš...a nebude to tím že bychom ho nějak bojkotovali...
davy   |Registered |09.01.2014 22:25:32
No jo, ale jak se pak máme dozvědět, jak se dělá nemizerný Folktime?
-   |90.179.188.xxx |10.01.2014 00:17:48
davy, kdyby všechny články na FT byly tak kvalitní, jako čím dál vzácnější příspěvky Tomáše Pohla, byl by FT úplně jinde. Jenže to je kdyby a realita je jiná. Dávno už sem nepíše nikdo z Proglasu, nepíše Honza Hučín, nepíše Marek Zavřel, Dušan Vainer, Klokan, Michal Pravec a spousta dalších, natož noví, kteří měli a mají k hudbě vztah a dokázali/dokáží do článků vkládat něco hodnotného. Podle mého názoru za to může redakce, dle mého názoru zejména slabí šéfredaktoři Školník, posléze Houbák, kteří včas nevyrazili Kellera a teď sklízí "ovoce" svých schopností. To fakt není chyba čtenářů . Pěkný den.
J.
Houbák   |SAdministrator |10.01.2014 11:10:21
Jerry a oni výše jmenovaní píší do jiných časopisů, či webových portálů? Co jsem tak koukal, tak pouze Honza Hučín píše jednou za měsíc k Juppovi do Časopisu Folk.
A seš si jistý, že všichni přestali psát na FT kvůli přítomnosti Miloše? Já o tom tedy dost pochybuji!!!
Pomoc!   |90.181.66.xxx |10.01.2014 20:59:27
Safra! Všichni prchli před nemilosrdným MK. Není načase povolat ze zálohy Ondřeje Villona Vejsadu? Ten by to tady mohl zachránit, ne?
Lukáš Vořech Pokorný   |Registered |10.01.2014 14:27:27
Položí-li jeden člen redakce tímto veřejným způsobem řečnickou otázku, kam kráčí FT, pak je vcelku logické, že se někdo jiný v této diskusi opět pokusí zmínit nejvýraznější osobnost Folktimu - Miloše Kellera.

Předně, Jerry, podotýkám, že následující myšlenka není osobním výpadem proti Tobě, pouze mým osobním vysvětlením velmi prostého principu, proč není možné MK z FT vyřadit.

Vynechám osobní rovinu, kdy se tu všichni diskutéři víceměně znají a přátelí, což utváří další vzájemné "profesní" spolupráce. To bude asi hlavní důvod.

Druhý důvod jsou motivace. Pokud začnu svou práci prezentovat veřejně, ať si to dokážu přiznat, či nikoliv, můj fanoušek (u muzikantů) nebo čtenář (u novinářů) mě zajímá - dělám to pro něj. Bez těchto lidí nemá smysl hrát na festivalech, ale taky o nich psát.

Ačkoliv jsem odmítl číst bezmála 250 příspěvků pod recenzí Folk žije (průběžně jsem nestíhal a zpětně si nemyslím, že se tam dočtu něco objevného), diskusi jsem prolistoval. Psal jsem to výše... pokud se pod Milošovou recenzí rozdiskutují nejvýraznější osobnosti této komunity a hudební scény, asi pro tyto lidi Milošovy recenze nějaký smysl mají. Kdyby se každý takový diskutér jednou zastavil, přečetl, napsal svůj soud na kvalitu jeho recenzí a již nikdy se nevrátil a nediskutoval, Milošův význam pro tuto scénu by klesl. A jeho by to nejspíš přestalo bavit dělat.

Nepsal jsi tu, Jerry, několikrát, že jsi s FT skončil, žes jej smazal ze záložek v prohlížeči? Inu, i ty se vracíš a tak motivuješ. Ale možná tu jen někdo zneužívá Tvé přezdívky a nepíše to Jeroným Lešner - výborný písničkař z přelomu tisícíletí? :)

Jak píši, není v tom proti Tobě nic osobního. Miloš je můj kamarád, s jehož recenzemi i formou občas také zápolím, ale řeším to přátelským tónem jinde. A opakuji jednou vyřčené... víc recenzentů... pro Miloše větší konkurence... jen, kde je najít?
Houbák   |SAdministrator |10.01.2014 16:17:18
Tak já myslím, že recenze od Krakonoše, která na FT vyšla tento týden, by mohla být tou vlaštovkou ...
Honza Plšek  - folktime?   |81.19.3.xxx |10.01.2014 11:43:55
Já myslím, že Folktime je v pořádku a funguje dobře. A že obsah některých diskuzí plodí pachuť? To podle mne zas až tak nevadí, to z povahy věci patří ke svobodě slova, ne? K zanedbávání PR musím říct, že u mne je největší překážkou nedostatek času. Ano, čas se řídí prioritami, a právě proto, když už ten čas je, tak především zvučím a hraju ve snaze vytvořit konkrétní scénu a publikum, protože teprve z konkrétního vztahu muzikanta a bublika (a vesmíru) vznikají nejlepší kusy (dříve princip Porty), což se nám v Café Práh v Brně snad i trochu daří. No, a Folktime je nepochybně jednou z užitečných ingrediencí do tohoto tvůrčího tavícího tyglíku, byť se muzikanti zaklínají, že už sem nikdy nic nenapíšou, ale to všechno patří k věci Cokoli, co hudebníka nakopne napsat lepší song a líp ho zahrát je dobré. Hudebník je sice v okamžiku kritiky rozmrzelý a musí se krotit, aby neargumentoval(což se mi také žel děje), ale to přejde a přijde lepší úroda - to je třídění zrna od plev. Takže vše nejlepší Folktimu do nového roku a i do těch dalších. Honza Plšek (konec PR článku)
Petr Merxbauer  - Dotaz na autora původního článku   |85.71.172.xxx |14.01.2014 17:10:11
Ahoj, Tomáši.
Zajímalo by mne, zda Tě reakci na Tvůj poměrně zásadní dotaz uspokojily.
Já jsem poměrně čekal trochu větší odezvu a to zejména od dalších členů reakce.
Ještě jsem o tom přemýšlel a mám pocit, že by webzinu prospělo, kdyby měl nějaký jasnější profil.
Když to srovnám s papírovým tiskem: koupím-li si Lidové noviny, vím, že od nich můžu čekat jiný pohled na svět a události než v MF Dnes.
Za času existence FolkCountry a InternetFolku jsem měl pocit, že IF je takový dravější, preferující spíše moderní větvě folku, FT byl takový laskavý s prostorem spíš pro folk žalmanovského typu a taky pro trampy, FC bylo výrazně profilováno Juppem.
Chápu, že teď zbyl jenom FT a musí obsáhnout vše.
Přesto navrhuji, aby se nad tím redakce zamyslela.

A hlavně bych čekal, že se na základě Tomášova dotazu redakce jako celek nějak zamyslí a ústy Houbáka Tomášovi odpoví, jaké jsou její představy o budoucnosti FolkTime.
Školník   |SAdministrator |18.01.2014 23:11:19
Ahoj Petře,
snad nebude vadit když ti (sám za sebe) jako dlouholetý (a nejslabší) šéfredaktor (který za to všechno může, protože já jsem MK nabídl možnost psát pro FT, když skončil IF) odpovím, že Tomáš svou zpětnou vazbu určitě dostane, ale nejdříve asi interně v rámci redakce...
Co se týká profilování, tak si nemyslím, že by FT bylo pro folk "žalmanovského typu", hodně prostoru bylo dáno mladým kapelám např. Jarret, My3.avi, Epy de Mye, Bezefšeho, Zhasni atd...ale je to o lidech, kteří to medium tvoří. Když chtějí napsat o koncertu Žalmana tak o něm napíší, když budou chtit napsat o něčem jiném, napíšou o něčem jiném...
Petr Merxbauer   |90.176.178.xxx |20.01.2014 09:54:33
Ahoj, Školníku, díky za reakci. Nemyslím si, že angažování Miloše Kellera na FolkTime byla chyba.
Ohledně profilování jsem hovořil o minulosti - teď je vskutku tak, jak píšeš, a je to tak správně.
davy   |Registered |24.01.2014 15:43:14
Kdyby nebylo MK, museli bychom si ho vymyslet. Jinak by se diskusní příspěvky zřejmě ocitly na červené listině ohrožených druhů.
Předem upozorňuji, že občas s MK nesouhlasím. Například když loni kritizoval Janu Štěpánkovou za její romanticky pojatou reportáž o předkole Porty. Dle mého názoru zde nebyl žádný důvod ke kritice a už vůbec ne od MK. Kdyby totiž všichni pisatelé přešli na "kellerovský" styl psaní, tak by MK ztratil osobitost. Byl by tedy sám proti sobě (a nakonec by on sám musel svůj styl zromantizovat, aby se nějak odlišil ).
Je zvláštní, že když se diskutuje nad recenzemi MK, tak názoroví oponenti nezkoumají, zda recenzent v něčem nemá pravdu. To ale není ani tak chyba MK, nýbrž těch oponentů. Diskuse se obvykle přitvrzují a z původního "tvrzení proti tvrzení" vzniká "přitvrzené tvrzení proti přitvrzenému tvrzení". A pak že je folk nedostatečně tvrdý žánr.
Pohled z jiného úhlu může být často prospěšný, zvláště u tak mnohotvárného a přitom jednostranně nazíraného žánru, jako je folk. Plně chápu MK, když zcela nazávazně vytvoří teorii o tom, že by jeden písničkář psal pro druhého. Sám jsem se v 90. letech párkrát ocitl v situaci, že kdyby mi někdo dal tip na kapelu ochotnou hrát moje výtvory, tak bych byl jedině rád. Prostě jsem tehdy neměl možnost sehnat lidi do kapely a musel jsem si vystačit se svým telecím hlasem, což nebylo divácky přívětivé.
V krátké době se na Foktime objevilo několik reportáží, svědčících o tom, že český folk se nemá až tak zle. Viz reportáž Slávky-vy z Open Micu nebo další příspěvek Jany Štěpánkové, tentokrát méně romantický a opatřený krejčovskou terminologií, což MK nevadí. A samozřejmě iniciativa Folk žije. Tato iniciativa je chvályhodná a s tím určitě souhlasí i MK, jenom se celkem logicky řeší otázky, co by se dalo udělat lépe.
A na toto řešení otázek tu máme Folktime. Kráčí dobře, jenom my pisatelé a diskutéři bychom měli tomu kroku pomoci více než dosud.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Prosinec 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
       1
 2 3
10
16
232425262729
30     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
Copyright © 2024 FOLKtime - Vaše brána do světa folku. Všechna práva vyhrazena.
Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí.
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Vavada Vavada casino