gototop
31.01.2007 Aktuální stav hitparády Top na moll (FOLKtime.cz)    Tisk
PR

3. místo - Hudsonský šífy (Wabi Daněk)
2. místo - Až zavřu dvéři (Fleret a Jarmila Šuláková)
1. místo - Pláč i smích (4 zdi)

Kromě těchto písní zazněly v pořadu skladby tria Martiny Trchové (Křížem krážem, Čerstvě natřeno, Jarním vodám, A ty se ptáš), Šantré (Skořice a zázvor, Odjinud, Nedočkavá), Sester Steinových (Jen děcko se bojí), Ivana Mládka (Brno je zlatá loď) a Pavola Hammela (Margaret Steiffová).  Pořad si můžete spustit na webových stránkách ČT.  Pokud se Vám hudba některého z účinkujících zalíbí, nenechejte si to pro sebe: pošlete do 9. února svůj hlas libovolné písni (resp. interpretovi) na adresu: Na moll, Běhounská 18, 658 88, Brno. Samozřejmě lze hlasovat i mailem: Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript  A připojte zpáteční adresu.

Nejbližší Na moll: pondělí 26. února, ČT 1, 23:15


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Kuba Horák  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |84.244.121.xxx |31.01.2007 09:28:00
Poslední dva porady se mi moc líbily. Verejnoprávní televize sice podporuje folk ve stylu - premiéra v pul jedný ráno, repríza druhej den ve ctyri (taky ráno)...nicméne Ivo Cicvárek, nedocenený to hudebník atd. se drží
Tomáš Pohl  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |80.188.72.xxx |31.01.2007 11:51:00
Mám radost ze 4zdí. Krom toho, že jsou z místa na Vysocine,které miluju, jsou moc dobrí. Jejich CD z Kremešníku se hezky poslouchá. Hynku a ostatní, gratuluju
Dušan  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |196.3.50.xxx |31.01.2007 11:54:00
Hm...nejak to nemužu na webu CT najít... Co vy
Olina  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |80.95.247.xxx |31.01.2007 13:01:00
Myslíš tohle: http://www.ceskatelevize.cz/program/detail.php?idp =10121102805&day=1170025200&time=23:30&ch=1&deid=1 03
Belmondo  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |84.19.66.xxx |31.01.2007 13:01:00
Ješte jsem to nestihl hledat...

Videoklip skupiny 4 zdi Plác i smích je velmi dobre udelaný, doporucuju si ho stáhnout. Najdete ho na stránkách kapely www.4zdi.c
Ivo C.  - Web   |193.179.161.xxx |31.01.2007 14:14:00
Tak s tím webem me to docela štve. Není to poprvé, kdy se porad na webu neobjeví vubec (prosincový Na moll) nebo je natažen jen cástecne (treba Sólo pro... Jarret). Náprava je bohužel zdlouhavá, resp. mohu ji pouze urgovat, což se již stalo. Omlouvám se tem, kterí poslední Na moll propásli a chteli by se na nej na webu podívat, fakt tam zatím není:(

Malé navnazení na další díly (bez záruky, zmeny se mohou prihodit):
V únoru trio Pepy Streichla, skupina Nadoraz, reportáž s Hankou Ulrychovou, klip Puvodní Bureš (pub-punk-folk-rock:)
V breznu zrejme žive Pavel Dobeš a Burana Offchestra (zajímavá folk-etno-dechovka)
V dubnu žive trio Pavlíny Jíšové a originální vokální kvartet Yellow Sisters.



Ivo C.  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |193.179.161.xxx |31.01.2007 14:22:00
Na tom jejich klipu je hlavne udivující technická vyspelost. Je tam spousta dynamických záberu, jízdy. Vetšina klipu, které si delají samotné kapely, je statická(proste zábery na tváre a prsty muzikantu). Tenhle klip má príbeh, strihový rád i výtvarnou úroven zároven
Tomáš Pohl  - Re: Web   |80.188.72.xxx |31.01.2007 16:19:00
Moc díky, Ivo, aspon neco v té záplave komerc
Hanka  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |86.49.106.xxx |31.01.2007 18:33:00
Dobrý den.
Príznivce poradu urcite cas vysílání neodradí a pri možnosti naprogramování si videa je v podstate i nepodstatný - zvlášte vysílá-li se trikrát.
Jen by mne ale zajímalo, proc porady tohoto zamerení nejsou CT zas tak podporovány, proc není zájem o odlišení se a nabídnutí pestrosti ve vysílání. Ale na to bych se asi mela zeptat prímo. Hanka
Cimbura  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |89.176.63.xxx |01.02.2007 01:05:00
Milá Hanko, jste-li návštevnicí folkových koncertu (nemluvím o výprave na jeden až dva festivaly v letní sezóne, ale o klubovkách!) nutne víte, proc je žánr šéfy TV zábavy považován za natolik menšinový, že nestojí za to ho více podporovat. Nejste-li návštevnicí folkových koncertu a cekáte-li pouze na jejich prenosy na TV obrazovku, pak patríte ke zbytecne reptající a marne cekanící vetšine príznivcu žánru, kterí mu, prominte mi mou uprímnost, nejsou nic platní
vašek müller  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |88.101.74.xxx |01.02.2007 10:33:00
Folk stále trpí jakousi ukrivdeností a pocitem nedocenenosti.
On je totiž mnohem duležitejší, než kolik mu je dáno prostoru v TV, rádiích, na multižánrových festivalech. Všechny ty folkové akce jsou mnohem duležitejší a jsou to mnohem vetší události, než kolik na ne chodí lidí...
Není nad to, kolektivne si pobrecet
Cimbura  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |89.176.63.xxx |01.02.2007 11:07:00
Zlatá slova!!!!!!
Eva  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |212.71.129.xxx |01.02.2007 11:18:00
Jde ale o to, Cimburo, jak byla ta slova myšlena..
Cimbura  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |89.176.63.xxx |01.02.2007 11:49:00
Podle mne jsou zcela zrozumitelná: Žánr s malou návštvností na koncertech (nemluvím o koncertech jeho špicek a festivalu, kde jsou tyto základem programu) nemuže ocekávat vetší mediální publicitu, než se mu dostává - marno a malicherno je reptat brecet, obrazovka se nesmiluje, dokud se její šéfové nedozví, že sály, kde se hraje folk, pretékají diváky... Nemám pravdu, Václave
Džexna  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |86.49.42.xxx |01.02.2007 12:09:00
Má pravdu, predsedo.))
Návštevnost klubových akcí, reknu-li to kulantne, není zrovna závratná, a jestliže chybí diváci v hledišti, patrne nejsou ani televizní diváci, které by soucasný folk zajímal.
A k poradu samotnému: Pri vší úcte k Ivove dramaturgii Na mollu, práve ten poslední, v nemž se objevili v minirecitáleckách Martina s Karolínou a Matejem Rakem a trio Šantré, me výberem jejich písní nenadchl. Speciálne u Martiny ctverice písní, která každá sama o sobe je zajímavá, serazené za sebou pusobily monotónne, bez kontrastu. Premýšlela jsem, kolik diváku, mimo znalé obecenstvo, protagonisté opravdu zaujali, vzbudili zájem o návštevu folkového koncertu...
Cimbura  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |89.176.63.xxx |01.02.2007 12:30:00
Svuj matný dojem z vystoupení Martiny a spol. jsem pricítal shlédnutí poradu po kvapném névratu ze spolecného koncertu Stejné krve a Hromosvodu, ale asi máš pravdu, Džexno. I kdyby to bylo chybou Ivoše Cicvárka, patrí mu moje podekování za vytrvalost, se kterou na TV obrazovce stále rozfoukává folkovou jiskricku v malý plamínek. To v mých predchozích vstupech nebylo. Snažil jsem se jen vysvetlit, co je prícinou toho, že je ten plamínek tak malický. Díky za nej, Ivoši
Ivo C.  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |193.179.161.xxx |01.02.2007 13:14:00
Prispeji svým pohledem:
Šance na vytvorení folkového poradu, který by pravidlene dosahoval slušné (míneno s jinými porady soumeritelné) sledovanosti v dobrém vysílacím case je prakticky nulová.

Duvody:
1) Ac sice v pruzkumech poslouchanosti boduje folk výraznými procenty, je nutné tato procenta správne interpretovat - ve skutecnosti se nejedná o aktivní vyhledavace folku, nýbrž o lidi, kterým folk, rekneme, nevadí (a ješte o nem navíc mají mírne zkreslenou predstavu). Zároven si velké množství lidí, kterí mají tuto hudbu rádi, nepustí folk v televizi (funguje to i v jiných žánrech - osobne sleduji další hudební porady pouze z profesního zájmu, jinak bych dal vždy prednost živé hudbe).

2) Folk disponuje velmi malým okruhem obecne známých hvezd, které by prilákaly k obrazovce vetší pocet "nefolkových" diváku. Porad venovaný Nohavicovi znamená automatický nárust sledovanosti o desítky až statisíce diváku (pred lety kdysi podobne fungovali Nedvedi). Ostatní stálice žánru takto "komercne" nezafungují (a mladé nadejné kapely už vubec ne). Tj. presun na výrazne lepší vysílací casy neznamená požadovaný nárust sledovanosti - protože nelze porad zaplnit mesíc co mesíc osobnostmi Nohavicova formátu. A to nemluvím o tom, že rada významných umelcu má k televizi odmítavý postoj z principu, a do televize je tudíž nedostanete (nebo jen velmi výjimecne pri speciální príležitosti).

3) Toto se netýká jen folku, jsou žánry, které nemají dokonce ani mesícník.

Okrajové poznámky:
- naopak treba dechovka má v porovnání s menšinovými žánry výbornou sledovanost (a je úplne jedno, kdo úcinkuje - duvody jsou jasne generacní).
- folk je v televizi ješte pomerne slušne zastoupen - minimálne další porady Sólo pro... a Blues ze Staré Pekárny mají k folku casto blízko, tj. témer každých 14 dní je v televizi porad okolo folku se pohybující + další solitérní prípady. Ano, pred rokem 2004 toho bývalo i víc.

Plyne z toho, že nelze udelat porad s folkovou náplní a vysokou sledovaností? To netvrdím. Obávám se však, že to lze udelat za cenu obrovských komercních ústupku (Cundrcountryshow mela svého casu na Nove velkou sledovanost. Byl to porad, v nemž hrála rada zajímavých kapel - jenže presto se nejednalo o hudební porad, to asi všichni cítíme). Z hlediska osobních sympatií dávám prednost nocnímu poradu, kam mohu pozvat Martinu Trchovou, pred prime-timem, kde by byla podobná dramaturgie vyloucená!

Pokud se ted nekdo rozcílí, proc porád píšu jen o sledovanosti, necertete se na me. Bic sledovanosti nemiluji - lec uznávám, že je to jedno z mála objektivních kritérií. Folkový hluboce nocní porad má jen o málo nižší sledovanost než folkový porad podvecerní (provereno v praxi). Za sebe bych privítal cas premiéry do desáté hodiny vecerní (a verte, že za lepší vysílací cas vždy bojuji). To by ovšem bylo snad možné na CT 2, kde by však cca tretina dílu byla behem roku zrušena kvuli sportovním prenosum.

V dobe DVD a videí si muže naprogramovat porad témer každý.

Perlicka na záver: když na sklonku roku 2003 bylo oznámeno rušení hudebních žánrových magazínu, zvedla se vlna odporu - u príznivcu dechovky! Ti bombardovali CT dopisy. Príznivcu folku se ozvalo celkem asi dvacet. Což nelze(!) vykládat jako pohodlnost folkových fanoušku - spíš ilustraci faktu, že folk je na televizi nezávislý. Dostupnost folku (koncertní a dnes hlavne internetová) je natolik dobrá, že fanouškum nestojí za to o folk v TV bojovat. Najdou si ho jinde
Tomáš Pohl  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |80.188.72.xxx |01.02.2007 13:20:00
Vážení, už nekolikrát jsme to diskutovali. Verejnoprávní TV žije z velké cásti z poplatku TV diváku. Stejne jako verejnoprávní rozhlas má zabezpecit široké spektrum poradu. Poslední dobou poslouchám radio CR 3 , Vltavu, která má fantastické porady z oblasti vážné hudby, mluveného slova i jazzu. Rockeri mají své Radio Beat s velmi dobrým výberem vecne živé rockové klasiky. Co delá verejnoprávní TV ve srovnání s rozhlasem pro priznivce vážné hudby, rocku, jazzu atd ? Nechci brecet nad ušlechtilostí folku a plácat se po ramenou. Jen si myslím, že verejnoprávní TV, která nemá za úkol vymejvat mozky národa, jak ti ciní její komercní sestricky , by mela ukázat vetší škálu kultury a ne jenom "ulívat" bohum kolem pulnoci a v príma tajmu dávat seriály, kterých na sousedních stanicích a satelitech beží dost. Taky mi mimo jiné chybí kvalitní politické zpravodajství. Kdo nekde sledoval zprávy a komentáre BBC, ví o cem mluvím. Tady je to porád materská školka míchaná s bulvárem a povrchností. Ne každý nekde na druhém konci republiky má dilema, na jaký koncert dnes jít, když je jich ten den plná Praha. Myslím si, že kulturnost tohoto národa jde i díky dramaturgii verejnoprávní TV do... jak to ríci slušne.. do pryc. Takže díky lidem jako je Ivoš Cicvárek, který se v proudu verejnoprávní komerce dokážou prosadit, díky i tvurcum poradu jako je Blues ze staré pekárny a jiných podobných. Ale dost "moudrých" recí, stejne je to jen a jen öbcasná úleva
Ivo C.  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |193.179.161.xxx |01.02.2007 13:25:00
K tomu mohu jenom dodat, že k dispozici byla jediná rychlejší písen - Tamtamy (mollová). Ona totiž, jak jiste Džexno víš, Martina rychlých písní v repertoáru moc nemá.

Šoupali jsme s tím ve strižne dlouho, nakonec to vyšlo takto. Je pravda, že na tretím míste v poradí už bych nejakou rychlou durovku(!) privítal. Žádná vhodná nebyla.

Výber písní vždy konzultujeme s úcinkujícími - a nezapomente, že i muzikanti jsou jenom lidi, takže se jim ne všechno musí podarit. A obrazovka je v tomhle bohužel prísná - chyby, které na koncerte mohou dokonce osvežit atmosféru, pusobí v poradu nepatricne. Holt byl výber melancholický, ale zase v detailech hudebne pruzracný - Matejova doprovodná kytara je lahudka sama pro sebe a co na tom, že nejvíc vynikne práve v pomalých vecech..
Ivo C.  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |193.179.161.xxx |01.02.2007 16:29:00
Reaguji sám na sebe:) To nemelo vyznít nijak proti Martine. Spíš mám pocit, že i folkový divák zacíná vyžadovat príliš casto rockový drive - a když se mu ho v písních nedostane, tak je zklamán. A pritom i tichá (a zdánlive monotónní hudba) muže mít v sobe spoustu barev. Což si myslím o muzice Martiny Trchové
vašek müller  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |88.101.74.xxx |01.02.2007 17:22:00
Jasne, že máš.
vašek müller  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |88.101.74.xxx |01.02.2007 17:28:00
Pardon, to byla reaakce na Cimburuv dotaz z 10.4
vašek müller  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |88.101.74.xxx |01.02.2007 19:03:00
Jen tak mimochodem: na proklínaném radiožurnálu zaslechnete Wabiho Danka, stejne jako jiné zpeváky s hity ze sedmdesátých let.
U TV mi rozhodne víc vadí jistá tendencnost, treba Ta naše povaha ceská o Cunkovi (vs. profesionální moralista Bretislav Rychlík a chudáci romové)
A dívejme se na veci objektivne: mainstreamový folk je byznys jako každý jiný. Manažeri nabízejí mnohem tvrdeji a vlezleji kapely hlavního folkového proudu, než já ve své firme nabízím zboží. To by bylo na me moc.
Ale jestli myslíte, že kdyby byli všelijací KAmeloti, žlamani a další v TV víc, zvedlo by to kulturnost národa..
emu  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |213.235.160.xxx |01.02.2007 21:17:00
já bych tu radu prícin a dusledku zacal jinak:
1) soucasná folková produkce nestihla reagovat na spolecneský vývoj a ve výsledku nepritahuje k poslechu novou generaci, protože je se svými tématy pozadu
2) noví mladí diváci chodí na jinou hudbu, se kterou se snáze identifikují - poznávají v ní své mluvcí (pritom ty kapely jsou z pohledu "citlivosti" textu kolikrát docela folkové a nemusejí to být žádní rezníci - treba No Name)
3) reklama, zamerující se na mladší, snáze manipulovatelnou generaci, jde hlavne tam, kam jde její cílová skupina
4) odlévání mediální pozornosti ve prospech "vetších projektu" - nadžánrové mutlikulturální akce, rock-popové akce aj.
5) remcání starých folkových autoru (oprávnená marnost)

Ne všichni folkáci drou bídu. Krome nekolika pár kapel, které jsou živy ze strední generace, sem tam probleskne i nekdo, kdo osloví "nadžánrove". Ten pak muže žít i cástecne mimo "folkové struktury". Držím proto Martine, Trabandu, Jarretum, Raduze, Steinovkám a Buhví palce
vašek müller  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |62.177.85.xxx |02.02.2007 08:50:00
Zajímavý príspevek..(treba bod 2 - opravdu zajímavý a asi pravdivý)
K bodu 1) ono se v tom folku toho ani moc nehýbe, prošel jsem si programy festivalu ze zacátku devadesátých let a stejných bodu je "privela". A to nemluvím jen o vyslovene konzervativních akcích typu Mohelnicáku. (nemyslím tím zmeny typu - ze trí scén je dnes jedna)
To odlévání pozornosti ve prospech jiných projektu je logické. Kvuli Zimních colours Ostrava jsem si prehodil osobní program, abych tam mohl být. A to i kvuli tuzemským kapelám - novému Trabandu a hlavne Bratrum Orffovým. Uprímne - kvuli tradicnímu folkovému festu s programem Nezmari, Žalman a spol. bych si urcite program nemenil. Nic proti jmenovaným, ale proste - to uvidím všude.
Se záverecným výctem souhlas, taky je mám rád. Raduza je ovšem hvezda první velikosti a s folkovým scetem (festivaly, diváci odtamtud "nalákaní" atd.) ji už proste nic moc nespojuje. Traband ani Steinovky urcite bídu nedrou - dobrá návštevnost na koncertech (o Trabandu nemluve, SS nad sto lidí) mají recenze a rozhovory ve velkých médiích (MFD, LN apod.) i mimofolkových hudebních casácích. a uznání i mimo žánr - K. Kamberská nominována na Zpevacku ro(c)ku, kapela i nová deska taky. Opet o Trabandu nemluve.
Co se týce dalších písnickáru nevyrostlých z folkového podhoubí ve folk mediích o nich není ani slechu, me se sice takový Xavier Baumaxa fakt nelíbí, ale v jiných médiích na nej narazíte hodne casto a koncerty má plné a stává se zrejme jistým "fenoménem". a ve folkových médiích ani slovo...
Pokud není zájem mimo žánr o nás strední folkový proud, je to chyba jen toho sveta za zdí našeho ghetta? Zajímají naše ghetto zajímavé kapely, které jsou tak na hrane. Skvostné Noi (už skoncilo), Bratri Orffové apod.?
Má fok ješte jakousi samoobnovovací schopnost? Nežije víc z minulosti než ze soucasnosti?
Kuba Horák  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |84.244.121.xxx |02.02.2007 17:34:00
Z mého pohledu ubližuje folku i "prílišná chvála" tech, co jdou po povrchu a znovu a stejnými cestami obemílají vyrcené. Priznám se, že obcas premýšlím, jestli má cenu se zabývat slovy, které nikdo nevnímá, které hrají v soucasném žánru tak chabou roli a jsou vnímány až jako ctvrté až páté kolo u...Nechceme si ubližovat, stací, když to šlape,je to kompaktní...a to této scéne možná více bere, než pridává. Ohlédnu-li se po "gigantech", kterí neco dokázali (tím myslím - neco ríkají a posloucháme je dodnes), vidím tam hlavne cosi jako "obsah". Napr. príliš nerozumím tomu, co je tak dobrého na klipu "Plác a smích" kapely 4Zdi. Mne ta písen prijde jako kýcovitá vec s dosti slabým textem a ne príliš výraznou nebo nápaditou, ac líbivou, melodií. Klip mi potom vyzní jako typický nízkorozpocták, kterému chybí nápad...Jsem clovek nekonfliktní, ale trochu nejedovatého jedu snad nekdy není na škodu
Ivo C.  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |89.103.88.xxx |02.02.2007 19:00:00
Tak nízkorozpocták to urcite je. Ale (jak je videt výše) s Tvým hodnocením konecného tvaru klipu nesouhlasím (muziku a text hodnotit nebudu, muj šálek kávy to není, což však musím jako dramaturg umet odfiltrovat:). Je to imho nejlepší hraný nízkorozpocták, jaký se mi dostal do ruky v roce 2006 - a pokud si, Kubo, projdeš na netu i klipy renomovaných kapel z rockové oblasti (a jiných žánru), narazíš na daleko horší záležitosti. Ano i daleko lepší, strednerozpoctové:) Jasne, pokud by se me nekdo zeptal, jaký klip bych z oblasti folk a okolí hodnotil obecne vysoko, 4 zdi bych neuvedl! Asi bych volil animovaného Pasácka ovcí od Odpolední smeny a Maksym Kozak od Ahmed má hlad. Z relativních nízkorozpoctáku mel atmosféru klip Bratru Orffových. Pokud bych se pohyboval ve folk-popu, pak technicky zajímavé a nápadité jsou klipy Petra Bendeho (byt to opet vubec není muzika a texty pro me). Urcite mi toho i dost uniklo:( Skutecne vysokorozpoctové klipy u nás nevznikají a pri velikosti trhu ani nikdy nebudou. Znova shrnuji na záver, pokud by alespon tretina klipu, které do TV posílají amatérské kapely, mela úroven 4 zdí, pak by bylo z ceho vybírat (jasne mužeš to chápat jako: mezi slepými jednooký králem)
Ivo C.  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |89.103.88.xxx |02.02.2007 19:13:00
Nicméne asi chápu, co jsi chtel ríct: že casto je slyšet chvála o kapelách až príliš po srsti hladících, mainstreamových, žijících z tradice (která je zakonzervovaná už desítky let), neprinášejících nic nového. O tom jsem premýšlel už mnohokrát - ideální stav by byly dva magazínové TV porady, jeden by se venoval folkovému mainstremau, trampské hudbe a country - byl by urcen pro konzervativního diváka, kterému by prinášel potechu, nikoli otevíral nové obzory. A pak hledacský folkový porad s extrémním chápáním, co všechno muže být folk. Bohužel, situace je taková jaká je, problém je každorocne udržet i ten jediný porad - navíc o otevírání obzoru nemá vetšina diváku CT velký zájem (nejlepší ohlasy má pravidelne mainstream, ten také dostává nejvíce hlasu) - stejnou situaci vidíš i na folkových festivalech. Opet to nechci interpretovat depresivne, podle me nová generace posluchacu využívá plne internet, který v sobe sobe propojuje informacní svobodu bývalého undergroundu i pokleslost komerce. A spousta v jádru folkových fanoušku jezdí na multižánrové festivaly (typu Colours, Mezi ploty apod.
Kuba Horák  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |84.244.121.xxx |02.02.2007 19:33:00
Ivoši, myslel jsem to spíše obecne, protože se mi zdálo, že debata už prerostla téma "Na moll". Mne se ty porady líbí. Nekdy se hosté nestretnou s mým vkusem, což je pochopitelné. Názor na melkost tvorby mnohdy chválených jednotlivcu i sdružení jsem uvedl v kontextu s tím, co tu bylo rozebíráno - soucasný folk, jeho postavení, vize..
Petr Pytrísek Sejk  - Re: Aktuální stav hitparády Top na moll   |193.165.71.xxx |03.02.2007 14:42:00
...Prátelé dovolím si reagovat na Vaše jiste erudované názory ve vztahu ke klipu Plác i smích..i ke sledovanosti TV a propagaci folku vubec,ale beru vše trochu jinak..
Mám pocit, že odbornost nekterých debat o folku a muzice vubec, presahuje nekdy rádius chápání obycejných lidí.(kterýžto lidi nikterak nesortuju) a možná také proto se potom uchylují k povrchnejšímu a dostupnejšímu konzumu, nebo na to kašlou.
Rozumím všemu co presentujete. Chápu nutnost neceho nového, žánrove zajímavého, pestrejšího, nebo výraznejšího, alternativy a neotrelost. Bohužel jsou tady opravdu ti zacátecníci a pokrocilí,( ted mluvím o posluchacích) pricemž jsou všichni jedna krevní skupina a tady podle mého názoru vzniká odliv práve proto, že žánr sám o sobe snahou o svou vlastní kreativitu hubí to "málo kreativní", což je samozrejme filosofická otázka..
Rešení neznám, protože vím, že Ivo to má takhle težký a právem mu patrí velkej dík, ale rekl bych, že pokud jde o posluchace a o ty jde v první rade, je treba strukturu poradu redit na miskách lékárnických vah a tím nepricházet o ty co zájem už mají, ani o ty co zájem hledají. Což je velmi težký a volá po urcité toleranci.
A ješte si dovolím k tomu klipu. Pro mne jako tvurce je potešující, že vzbuzuje to co vzbuzuje. Tady je zas ta samá debata-nízkorozpocták, vysokorozpocták, kvalita, nekvalita atd..
Ale ve skutecnosti je to doopravdy takhle...Delám dve živnosti od nevi do nevi abych si dovolil ten prepych a delal to co mne baví, totiž folk.
Scénár vznikl za sobotu, tech. scénár za nedeli a natácení se vším všudy jsme absolvovali za dalších ctrnáct dní pres víkend. Protože jsem patnáct let kameramanem, tak jsem na své kompletní vybavení až na tri zábery natocil vše sám, sám ufinancoval, dále pak sestrihal a vyrobil a vubec netušil, zdali nekdy ho nekdo uvidí..To vše pro radost..a s pocitem výdelku a naplnení.
Myslím že vše nemusí být vždy nej,jen to nesmí bejt levný..
...a ta písnicka? Je opravdu jednoduchá, protože je to vzpomínka na kamaráda, tam opravdu nelze hledat neotrelost nebo neco ozvláštnujícího..A taky by se dalo mluvit o príbehu, o kompaktnosti obou složek o emocionálním zámeru o podtextech a bla,bla,bla...
Dekuju, že jste mne vyslechli a že o tom mluvíte.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib