gototop
06.01.2009 Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry! (Miloš Keller)    Tisk
Recenze

Blížily se vánoce?
"Tak holky, co byste chtěly vod Jéžicha?"¨
"Mamí, my bysme nějakou samohrajku. Víš, nějakej orchestr v krabici. Nikdo si s náma nechce hrát?"¨
"Jéžiši, tak vám holky nestačej ty kytáry? Už takhle ječíte, jak když vás na nože berou. Proto si s váma nechce nikdo hrát."
"Ne a ne a ne! Dupydupydup! Samohrajku!!!"
Protože dcerky byly uminivé a maminka měkká, koupila u Čonga samohrajku, a aby trochu zmírnila hrozící nebezpečí, které tušila, přikoupila ještě zpěvníček krátkých lidových písní - Zlatý fond českého folklóru - a na neštěstí bylo zaděláno. Sestry našly pod stromečkem samohrajku a zpěvníček a výbušná směs byla definitivně umíchána.
"Jé, hele, tady sou ňáký krátký pecky a je tam i napsáno, jaxe to má hrát" objevila knihu první sestra.
"Ukaž, já to zkusim tady vymačkat na tom přístroji, cosme dostaly," iniciativně se nabídla druhá. Ve vojenské terminologii by se řeklo, že zapálila doutnák k dynamitu.
Cé-dé-gé-á-há-cé?. Mačkala jedna sestra klapky samohrajky, jak kázaly puntíky na pěti linkách. To by ještě šlo.
"Hele, ségra, slova tady sice sou, ale jaxe to zpívá? Platěj pro to taky ty puntíky, nebo mužu jak chci?"
"Mužeš jak chceš, bude to aspoň origoš. Podle not zpívá kdejaká koza."
"Jasně, my nejsme jen tak ledajaký, že jo."
"Tak já budu něco hrát, a ty si co chceš zpívej, jo?"
"Jasnačka! Skakál péééz přéééz vóóóvez, přézzzz zeléééénoúúúúú loukúúúúú" zavyla sestra.
"Tywe, to bude bomba! Dones mobil, hned to natočíme, ajť to nezabudneme.
(Zlořečený výrobce mobilní techniky! Ještě se to dalo zachránit - pozn. Vypravěč)
A tak se sestry bavily a bavily, až měly zaznamenáno 26 lidových písní v jejich neopakovatelném a osobitém podání. Porušily přitom úplně všechno, co porušit šlo.
"Prokristáčka, holky, coste to udělaly!" spráskla ruce matka, když jí holky přiložily mobil k uchu, aby si poslechla, co vyrobily. "Co vás bolelo, chuděry moje, kdo vás týral, že tak ječíte?"
"Ty si ale blbá, mami, to sme přece my a to je dneska tak moderní!"
"No ale děvčata, já ty písničky vůbec nepoznávám. Ty zpíváš Skákal pes na melodii Pec nám spadla a ty k tomu hraješ Vstávej slunéčko."
"To se tak dneska dělá, to je moderní, mami, ty seš strašná," málem se rozbulela děvčata.
"A proč se při tom tak pitvoříte, piketíte, škytáte, krkáte, mutujete, mňoukáte a kuňkáte? Na co sem vás učila holky normálně zpívat?"
"To se tak dneska dělá, to je moderní, mami, ty seš strašná," už naplno bulela děvčata.
"Málo sem vás brala na Žalmana a Minesengry", odhalila své výchovné zanedbání maminka.
"A co to tam je za pšoukání, bzučení, prdění, pískání a vrzání v tý muzice? To to nemuže hrát ňák normálně? Není ta samohrajka, cosem vám koupila, rozbitá? Ukažte, dejte mi ji, já ji tomu Čongovi narvu do ****** (zabaveno cenzurou)!" (Kdepak maminko, měla jste začít doma! - zase pozn. Vypravěč)
"Ale mamíííí, to všechno ta samohrajka umí, tak proč bysme to nepoužily, ty nás vůbec nechápeš, ty seš tak staromódní ještěr, to je teda děsný, víš," nabírala zase do bréče obě kvítka. "My si to musíme vypálit na cédeso a pak to budeme rozdávat kámošum."
"A možná i prodávat," fantazírovala druhá sourozenkyně ještě.
"Ne aby vás holky napadlo to strčit někomu, kdo má hudební sluch, nebo ty písničky zná," chabě namítala matka, ale věděla, že je to zbytečný. "Dyť by vás mohli ještě zavřít za prznění národního odkazu," žadonila matka. "A přátelům? Dyť přijdete o ty poslední, co ještě máte, ty co vás ještě neslyšeli," kroutí matka hlavou a odchází.

Co si sestry umínily, to udělaly. A přesto Měsíček svítí. A jedna jediná hvězdička k tomu. A ještě ne na nebi, ale na http://desky.ifolk.cz/ (Protože nulu mi redakční systém nevezme - pozn. do třetice Vypravěč)


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Pepa Streichl  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |82.209.3.xxx |06.01.2009 06:11:00
, až z toho mrazí.
Vořech  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |88.100.132.xxx |06.01.2009 09:52:00
Jediné, co mě chybí, je název desky a autora. Ale to jen pro pořádek a pro ty, kteří si ještě nedomysleli. (ono to tam je, ale ne tak nějak výrazně, aby to hned člověku "secvaklo".
babka  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |62.24.94.xxx |06.01.2009 10:00:00
"Dáte si palačinky?"
MK  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |193.179.126.xxx |06.01.2009 10:41:00
Úmyslně.
MK  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |193.179.126.xxx |06.01.2009 10:44:00
NESTOJÍM babko o vaše příspěvky pod mými články, rozumíte?
Viktor Janeba  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |88.101.190.xxx |06.01.2009 11:22:00
Chachacha to je paradne napsane. Skoro bych si to i poslechl.
Mimochodem, ukazku z posledniho alba Honzy Nedveda jsem slysel na radiu Beat! Citovali tam z one drsne recenze na iDnes a pak pustili ukazku se slovy "my na Beatu tehle muzice moc nerozumime, ale posudte sami". Tisice rockeru zahodily krivaky a vytahly maskace voe se vsadim.
Vořech  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |88.100.132.xxx |06.01.2009 11:51:00
Proč? Nechápu.
MK  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |193.179.126.xxx |06.01.2009 12:53:00
Kdyby qůli tomu postižené plakaly (jaxe již také stalo) nebo zvracely (taky známý výskyt), tak aby jim zůstala malá naděje že to bylo o někom jinym. A taky kvůli různým ochráncům lidských práv co vyžadují za druhé omluvy ))
Karel  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |88.103.120.xxx |06.01.2009 14:30:00
Já jsem s obrem mluvil.
babka  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |62.24.94.xxx |06.01.2009 15:20:00
Zkuste se posadit, třeba se to zlepší.
babka  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |193.179.126.xxx |06.01.2009 15:39:00
Bane, pane Kelere, máte pravdu. Jsem blbá kráva a už to víckrát neudělám. Omlouvám se vám i všem čtenářům, které tady seru. Půjdu do prdele.
MK  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |193.179.126.xxx |06.01.2009 15:50:00
To je slovo chlapa, babko. To vám schvaluju. Doufám, že to vydržíte a že už o vás neuslyšíme, natož abychom vás četli.
babka  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |62.24.94.xxx |06.01.2009 16:47:00
Babka jsem já. Můžu gambáče i bordeaux.
Drn  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |213.195.220.xxx |06.01.2009 19:19:00
Po poslechu avizovaného poprvé s MK souhlasím. Neuvěřitelné - nemyslel jsem si, že k tomu jednou dojde. I děcko od kompu při ochutnávce uteklo.
Milan Tesař  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |194.212.161.xxx |06.01.2009 20:08:00
Jé, to se těším, až vyjde únorové Folk & country s dalším žebříčkem Desek na burze )) Označil jsem sestry a jejich lidové písničky za nejlepší z tam hodnocených alb A v lednovém Na moll stavím do kontrastu sestry (ano) s lidovkami Honzy Nedvěda (ne). Prostě mě sesterské bublání Tálinského rybníka baví. A tady mě zase baví babka, i když jsem si původně myslel, že babka je MK Miloši, přeju pěkný nový rok a více pochopení pro folkloreček... (ale já jsem zase nepochopil MBA Band, který jsi chválil).
babka  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |62.24.94.xxx |06.01.2009 21:26:00
Děkuji za pozornost, mě tady baví soupiska a propiska.
Slávka  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |194.228.76.xxx |06.01.2009 23:14:00
Slyšela jsem ukázku sesterskýho Tálinskýho rybníka ve Folkmenu na Country Rádiu a bavila jsem se skoro stejně dobře jako při čtení téhle zdramatizované recenze. Pak jsem tamtéž slyšela tři ukázky lidovek od Nedvědů (včetně Tálinskýho), který jsem protrpěla. Nekoupím si ani jedno z těch dvou CD, protože lidovky si (když už to muší bejt) zazpívám radši s partou v hospůdce nebo u ohníčku, ale Folkmenu mám ráda právě proto, že aniž bych utratila za placku, můžu si udělat vlastní názor a podle toho se rozhodnout. Jak jsem taky pochopila z průvodního slova k Nedvědům, jestli se dočkáme recenze od MK, takováhle zábava to už asi nebude. Škoda :))) Ale ono se zase něco najde.
Milan B  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |85.160.86.xxx |06.01.2009 23:46:00
Tomuto CD se dostalo nebývalé publicity, i když "přední představitelky domácí scény alternativního folku" (iDNES) si to jistě zaslouží (diskutující pod článkem "Juppův zápisník 63" na folkcountry.cz by se ale asi divili) . Vaše recenze mne donutila najít všechny dostupné ukázky a několikrát si je poslechnout. Pak jsem si znova přečetl Vaši recenzi a zdálo se mi, že na tato lehká cvičení (etudy) na témata lidových písní reagujete zbytečně přísně. Protože při hledání ukázek jsem narazil na několik dalších recenzí (musicserver.cz, freemusic.cz a několik dalších), přečetl jsem si i ty.
A taky jsem zvážněl. Všechny byly kladné, se zřetelnými oslavnými podtóny (jako neotřelé, progresívní, přibližující novým generacím - dokonce i malým dětem!). Tak jsem si Vaši recenzi přečetl ještě jednou a moc jsem se pobavil. Připomnělo mi to mnou kdysi dávno milovaného Čechova (O. Henry tenkrát dostupný nebyl). Doufám, že moc nespychnete.
Jinak se omlouvám, že jsem vlepil svůj článek pod Váš (abych nedopadl jako "babka").
MK  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |193.179.126.xxx |07.01.2009 09:41:00
Jéé to se těším až dopíšu povídání o lidovkách J.Nedvěda - sám jsem byl překvapen, jaxem byl shovívavý. Inu, máme Milane na leccos diametrálně odlišné názory, což je dobře, ne?
Trošku mě ale mrzí, že sis myslel že jsem babka, to se mě dotýká víc, než kdybys napsal, že všechny mé recenze jsou blbé.
Milan B.  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |85.160.86.xxx |07.01.2009 12:02:00
- Proboha to ne! ("že sis myslel, že jsem babka"). Bylo to myšleno přeneseně, ve smyslu odsudku, který na adresu babky zněl: "NESTOJÍM babko o vaše příspěvky pod mými články, rozumíte?".
Ale nesleduji stoprocentně diskuze pod články a tak nevím co psala babka.....
- Také jsem rád pokud mají lidé různé náhledy (a ví proč). Trochu mne ale prudí, pokud někdo odsuzuje prosté muzicírování a vynáší "progresy" za každou cenu. Hi, někdy mám dokonce pocit, jako by se autor (pokud nepochopil jak to vlastně interpret míní) bál přiznat, že tomu nerozumí, a tak raději chválí a chválí (až klišé lítají jak orli).
- Jinak všem (opravdu všem) hodně zdraví a teplé spacáky.
Vořech  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |88.100.132.xxx |07.01.2009 14:22:00
Tu desku jsme slyšel. Pochvalu si nezaslouží. Pokud progrese, tak doporučuji Jaromíra 99 a desku Bomber, nebo desku Bratrů Orffových. Pokud chcete slyšet hudbu postavenou na midi zvucích a která při tom nezní jako kýč, doporučuji Čekání na robota od Midilidí. Nová deska Sester Steinových zní jako hodina Hudební výchovy, jako výstup po první lekci s počítačem 4.8.6.
Vořech  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |88.100.132.xxx |07.01.2009 14:30:00
..jako Hodina hudební výchovy v první třídě... jsem zapomněl pro upřesnění. Alespoň ta děcka zpívají čistě. Mě ale vadí ten stupidně jednoduchý a většinou nenápaditý doprovod.
Viktor Janeba  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |193.85.153.xxx |07.01.2009 18:34:00
Co psala babka? To, na co se reaguje odpovedma "nekrmte trolly". Totalni offtopic napric celym serverem. Neco jako vidlak stryc Pepin, co tu vladl predtim.

Sem s Nedvedlidovkami! Ja to slysel a je to fakt jako woe hustey narez.
jan-matej rak  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |89.24.7.xxx |07.01.2009 22:29:00
Tak, jak mam Sestry Steinovy nesmirne rad a jak miluju Talinskej rybnik, tak se mi tohle nelibi. Navic si myslim, ze nejkrasnejsi mozne provedeni jakekoli lidove pisne je v nedoprovazenem dvojhlase a z meho hlediska tady Karolina s Luckou prosvihli uzasnou prilezitost udelat neco, co oopravdu umeji.
Milan Tesař  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |194.212.161.xxx |08.01.2009 20:02:00
Milane B., Miloš K. reaguje na můj příspěvek o babce
Milan T.
MK  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |193.179.126.xxx |09.01.2009 09:37:00
Moc Milanů je tu
BB the P08  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |88.101.238.xxx |12.01.2009 13:25:00
Desku jsem neslyšel, článek mě pobavil. Obecně vzato jsem spokojen.
Berka  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |90.177.213.xxx |12.01.2009 13:58:00
Obecně vzato jsi.... Nejdřív poslouchám, pak čtu článek a pak hodnotím článek, nebo nejdřív čtu, pak poslouchám a pak hodnotím článek. Až si poslechneš desku tak hodnoť reakce na ní.
BB the P08  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |88.101.238.xxx |12.01.2009 19:03:00
Mně stačily ty mp3 na stránkách Steinovek. Na celou desku nemám sílu ani čas.
Lucy  - Re: Co je drsnější než Tři sestry? Dvě sestry!   |217.196.214.xxx |13.01.2009 22:08:00
Barte, od tebe by mě vážně překvapilo, kdybys proti článku protestoval.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib