01.09.1999 Poupata - O krok dál (-yum-)    Tisk

Album "O krok dál" je již třetí v řadě vydaných desek Poupat. Název desky vyjadřuje vývojový posun kapely, tedy rozhodně co se kvality týče. Krokem dál může být snad i posun tvorby do jiných oblastí folkové muziky, pro Poupata zatím ne tolik typických. Musím se přiznat, že na první poslech mne nové album až na pár vyjímek ničím významným neoslovilo, což bude asi tím, že narozdíl od prvních dvou není nabito již "profláklými" hity. Nejpoutavější písní celého alba se mi jeví titulní skladba "O krok dál" doprovázená skvělou mandolínou Víti Troníčka. Na první poslech by mohlo leckterého posluchače upoutat i Poupaty velice zajímavě ztvárněné Desatero a Malá mořská. Po třetím poslechu celé desky však ale musím konstatovat, že Poupata tradičně nezklamala. Na desce se podílelo poměrně hodně hostů, vše je precizně odehráno, odzpíváno i natočeno.

Na novém albu mne potěšily zejména dvě věci. Velice se mi zalíbila mandolína v rukách Víti Troníčka, je to výborný instrumentální doplněk. Druhým, velmi milým překvapením, je pro mne zpěv Šárky Novákové, která zaznamenala solidní hudební vývoj. Andrejka začíná mít vedle sebe rovnocenou zpěvačku a podle rozdělení sólových partů na desce soudím, že i Poupata pochopila, že Šárka nemusí být jen pouhou vokalistkou, ale že dokáže zazpívat i sólově. Poupata se zkrátka neustále rozvíjí do krásy a s nimi i jejich alba. I když se "O krok dál" od předchozích desek částečně odlišuje, myslím si, že znalec dvou minulých alb bude potěšen jistě i tímto. Ostatně mezi mladými kapelami patří Poupata rozhodně mezi špičku.