gototop
23.01.2008 Šéf nepracuje; Andely spocítá Excel (Školník)    Tisk
Rozhovory

Každoročně na jaře rozvíří poklidný Folk & Country rybníček udílení cen Anděl. Protože v minulých letech se místy i velmi ostře diskutovalo nad tím co a jak?i když víme, že se znovu rozvíří, přinášíme vám rozhovor s Michalem Juppem Konečným, tentokrát jako s předsedou skupiny odborníků, která volí folkové a country anděly.

Juppe, můžeš nám prozradit jména akademiků, kteří rozhodují o žánrové ceně Folk & Country za rok 2007?

Jsi na mne moc rychlý. Volitele (trochu mi je proti srsti říkat o někom, že je folkový akademik nebo country akademik) jsem teprve v těchto dnech oslovil, a protože jsou to muži rozvážní, nějakou dobu některým z nich trvá, než mi svou účast potvrdí. Takže věřím, že za pár dní už najdeš jejich seznam na http://www.folkcountry.cz/. a můžeš ho pak přidat i pod tento rozhovor.

Jsou nějaká kriteria, která musí Akademik splňovat? Myslím, neaktivní muzikant, atd?.

V podstatě vyloučeni jsou zástupci vydavatelských domů. Nevím, jestli se tohle ve velké akademii podařilo už vymýtit, byly doby, kdy členy akademie byli třeba všichni členové vydavatelství, včetně šoféra a vrátného.
Měli by tam být především publicisté a dramaturgové, což v zásadě platí. Je-li někdo z nich zároveň muzikantem, je to zpravidlaMichal Jupp Konečný na ilustr. snímku - foto: archiv jen okrajová záležitost. Třeba dramaturg Pavel Aligátor Nenkovský má kapelu, která tuším vystupuje jedenkrát za rok před Vánoci. Nebo redaktor Českého rozhlasu Mirek Ošanec si občas zahraje jako host Stráníků.

Jako šéf této žánrové ceny jsi již dlouhá léta, obměňuješ nějak pravidelně plénum akademiků?

Tahle praxe skupiny pro žánrovou cenu funguje od nástupu agentury Petarda do Andělů, kdy mě jako šéfredaktora časopisu oslovili, myslím pět let. Dřív o žánrových cenách rozhodovaly redakce žánrových časopisů. Pro oblast folk & country to byl překvapivě časopis Folk & Country.
Nějaká radikální obměna nebyla nutná, všichni pracují dobře, jen občas musím buzerovat kvůli dodržování termínů, ale v tom mám z redakce bohatou praxi. Bohužel po tragické smrti už s námi nehlasuje redaktor Radia Proglas Petr Pololáník. A taky se může stát, že někdo jde dělat úplně jinam úplně jinou práci.
Samozřejmě mám i nějaký seznam případných náhradníků, ale jistě nečekáš, že ta jména teď budu zveřejňovat.

Je nějaký, pravidly stanovený, minimální počet hlasujících?

Není. Ale existuje optimální počet členů skupiny, tak mezi patnácti a dvaceti. Je to proto, aby se v součtu eliminovalo spíše podvědomé spříznění hlasujících s některými styly. Zdůrazňuji podvědomé, každému z nás je něco bližší než to ostatní. Ale nesetkal jsem se s vědomým protlačováním titulů, které by byly určitému člověku blízké. Malý počet hlasujících by logicky výslednici zkresloval, to máš stejné, jako kdybys dělal průzkum veřejného mínění na vzorku dvou set lidí.

Která CD mohou být zahrnuta do hlasování za daný ročník? V tomto případě za 2007.

Ta, která vyšla v roce 2007. Letos se skončilo s praxí, že se mohla hodnotit i alba, která vyšla od září do prosince předchozího roku. Byla to dost bramboračka a některé desky byly nelogicky zvýhodněny, mohly jít do mlejna dvakrát. Ale tebe asi spíš zajímá vodkamcaď až pokamcaď je to folk a country, a co už ne. To je hodně ošemetná a hlavně vágní otázka. Z vlastní praxe víš, že na tomhle se neshodne ani pět ze čtyř hudebních publicistů. Vyvíjí se celé žánry i samotné kapely, přicházejí nové podněty zevnitř žánru i vně. Prostě to není přírodní věda, kde se dá všechno definovat a změřit.

Dostávají akademici před hlasováním seznam CD, které mohou být hodnoceny (tzn. splnily dané parametry) nebo záleží pouze na zájmu každého hlasujícího?

No...dostávají. Akademie nám vždycky doručí žánrový seznam titulů, které do něho nanominovaly velké nebo snaživé vydavatelské domy. Letos tam bylo asi 14 folk a country titulů. Takže děláme seznam sami. Hlavní práci na seznamu udělá Milan Tesař (křesťanské rádio má software od Boha), my to v redakci doplníme a pak to všem rozešleme. Což ovšem neznamená, že by si někdo nemohl vzpomenout ještě na další titul a hlasovat pro něj nebo přidat do seznamu všem ostatním.
V tom letošním (vlastně loňském) seznamu je 127 titulů, samozřejmě žádné demáče a tak.

Stává se někdy, že CD nespadá do této kategorie? Je někdo, kdo řekne tohle je do F&C a tohle již ne? V případě, že ano, kdo o tom rozhoduje?

Nestává. Debata se odehrává v rovině tohle je vynikající, tamto zas až tak ne, a támhleto umělecky nestojí za nic. Ale debatu je to folk?, to přece není folk! přenechme raději folkovým hospodám čtvrté cenové skupiny.

Jaký je přesný postup při hlasování?

První kolo, druhé kolo. V prvním kole každý dá tři své tipy a já to sčítám. Samozřejmě šéf nepracuje, Excel to dělá za mě. Překvapivě nikdy se nám v nominacích nesejde víc než patnáct titulů. Tři mají nejvíc bodů a postupují do druhého kola. Tam dá každý hlasující 3,2,1 a je to. Kdyby to na prvním místě vyšlo fifty fifty, je třetí kolo - rozstřel.

Do žánrových cen mohou hlasovat pouze akademici tohoto žánru, nebo i jiní z hlavní kategorie?

Ti nemohou.

A obráceně, mohou hlasující žánrových cen hlasovat do jiných cen, např. Obal roku, objev roku atd?

Někteří z nás jsme členy i velké akademie, ale moc toho nevyužíváme. Je to ostuda, ale já například vůbec nevím, která z českých techno kapel je nejlepší.

Kdy a kde proběhne vyhlášení žánrových cen?

V televizi 29. března v Noci s Andělem. Ale stává se, že některá žánrová cena se předává na hlavním programu (3. dubna, Sazka aréna).

Stalo se někdy, že to byly nervy a rozhodoval třeba jeden hlas?

Proboha, jaký nervy? Tomu Excelu je to fuk, hlavně když to sečte správně. Přiznám se, že když je to o jeden hlas, přepočítám to po něm ještě ručně, je to přece jenom software od Gatese.

Myslíš, že se dočkáme zveřejnění výsledků, jak který z akademiků hlasoval? Je to vůbec přípustné?

Samozřejmě, že to je přípustné. A samozřejmě je to možné. Záleží na těch, co hlasují. Když jeden z nich řekne ne, zveřejňovat se to nebude.

Poslední otázka, co tebe v loňském roce nejvíce zaujalo? Mohl bys nám uvést nějaké příklady?

Ty investigativní kujóne! Ty chceš vyšťárat, jak budu hlasovat. Vzhledem k tomu, že hlasování skončí později, než vyjde tenhle rozhovor, tak nic nevím, nikoho neznám, žádné desky doma nemám, nikde jsem nebyl a s nikým jsem tam nemluvil. Zeptej se mě 29. března. Odpovím na cokoliv.

Tak ti tedy alespoň děkuji za rozhovor a budeme se těšit na výsledky...


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
JardaS  - Re: Šéf nepracuje; Anděly spočítá Excel   |217.194.34.xxx |23.01.2008 10:19:00
Taky mám na Juppa dotaz .Snad se sem ješte podívá nebo mu to nekdo napoví.
Je žádost o souhlas volitelu se zverejnením výsledku hlasování, soucástí potvrzení úcasti na hlasování ?
Dovíme se kdo prípadne se zverejnením svého hlasování nesouhlasil ?
Jo a na výsledky se také teším !!
Pavel Rada  - Re: Šéf nepracuje; Anděly spočítá Excel   |85.160.9.xxx |23.01.2008 15:59:00
Budu rychlejší než Jupp Když jsem byl letos osloven, žádný dotaz na souhlas se zverejnením hlasování soucástí toho e-mailu nebyl. Ale pokud si dobre pamatuju, lonské hlasování zverejneno bylo a myslím, že nikdo z hlasujících s tím nemel a nebude mít problém. Já sám si docela rád srovnám, s kým z kolegu jsem se v názorech sešel a s kým nikoliv
MK  - Re: Šéf nepracuje; Anděly spočítá Excel   |85.71.111.xxx |23.01.2008 20:38:00
Bylo jakési pravidlo, že se to nezverejní nijak (ani hlasující ani nikdo ze zpracovatelu) pred vyhlášením. Pak už je to asi jedno. Loni si muj bývalý kolega MT na tom docela smlsnul a napsal o tom celej clánek. Moc jsem se tím jeho rozhorceným clánkem bavil - rozhodne víc než on mým hlasováním. Letos mám velkej problém, co vybrat za akci roku. ))
sendador  - Re: Šéf nepracuje; Anděly spočítá Excel   |194.212.107.xxx |24.01.2008 08:21:00
Akce roku - vitezstvi Slavie nad Ajaxem :-
MK  - Re: Šéf nepracuje; Anděly spočítá Excel   |193.179.126.xxx |24.01.2008 10:11:00
hrála se pri tom nejaká muzika
JardaS  - Re: Šéf nepracuje; Anděly spočítá Excel   |217.194.34.xxx |24.01.2008 11:18:00
Mám takový dojem, že zrovna Vy pane Rado jste se již jednou ozval jako jediný, že se zverejnením hlasování nemáte problém, dekuji vám za to. Mužete mi pripomenout kde bylo lonské hlasování zverejneno ? Nekolikrát jsem se dotazoval na zverejnení, ale nikdy k tomu nebylo moc chuti.
MK jakési pravidlo to nebylo, proste to tak bylo i když velcí Andelé v uvozovkách, pravidelne hlasování zverejnovali na stránkách Akademie populární hudby - www.aph.cz.
MK dal ses na vojnu musíš bojovat s tím ti nepomužeme. Jen snad sendator ti dal dobrý tip.
Pro ty co je to zajímá jen obcas je prubeh hlasování nezajímavý, ale pro stále zájemce to má jistou vypovídací hodnotu jak volitel pri hlasování postupoval. Zvlášte v prípade vítezství neocekávaných interpretu je to zajímavé .
MK  - Re: Šéf nepracuje; Anděly spočítá Excel   |193.179.126.xxx |24.01.2008 13:26:00
Moment, tady to nejak pletete - pred vyhlášením nikdy nikdo nikde nic nezverejnoval. Až po vyhlášení bylo zverejneno hlasování APH. Jestli mluvíte o naší kategorii, pak to asi tuším vždy záviselo na každém úcastníku. Ale tuším, že loni už se to taky nekde objevilo.
Jinak já žádný boj nevedu, nikde jsem o nicem takovm nepsal, kde jste to vzal? Já se predevším bavím.
Ten clánek bývalého kolegy MT je tady:
http://www.ifolk.cz/index.php?show=article-2709-p od-andelskymi-kridly-
a hlasování bylo nekde tady: www.aph.c
Milan Tesař  - Re: Šéf nepracuje; Anděly spočítá Excel   |62.209.212.xxx |24.01.2008 13:32:00
Miloši, nedelej si nic z toho, že si nekdo myslí, že vedeš boj. To je skoro stejné, jako když ty si myslíš, že ten muj clánek byl rozhorecený )) Já jsem se taky predevším bavil
MK  - Re: Šéf nepracuje; Anděly spočítá Excel   |193.179.126.xxx |24.01.2008 16:17:00
V tu chvílí to tak nevypadalo )
Ben Skála  - 127 titulů   |77.104.254.xxx |24.01.2008 17:50:00
Preji pekný den,
lze se nekde dopídit toho seznamu 127 titulu? Díky
asa  - Re: Šéf nepracuje; Anděly spočítá Excel   |78.102.82.xxx |25.01.2008 00:10:00
Hrála. O vode
Belmondo  - Re: Šéf nepracuje; Anděly spočítá Excel   |84.19.66.xxx |25.01.2008 09:15:00
Myslím, že asi vetšina volitelu urcite se zverejnením nemá problém. Já taky ne.
Seznam desek sestavoval Milan Tesar a konzultoval s ním Jupp, takže zverejnení je asi na nich
JardaS  - Re: Šéf nepracuje; Anděly spočítá Excel   |78.108.154.xxx |08.02.2008 00:28:00
Tak jsem nejak cekal, že se neco konecne zmení, ale zase bude asi vše pri starém dobrém utajení, nebo se mýlím a nekdo se v tichosti rozhodne(l) prubeh hlasování zverejnit........?

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib