gototop
18.06.2002 Jak si nezahrát na festivalu (Petr Sedláček)    Tisk
Skoroglosy

Vážně nemám rád mentorující články. Úplně nejalergičtější jsem vždycky byl na rady pořadatelů typu "Kterak se stát kapelou (písničkářem) zvanou, oblíbenou a pořadateli žádanou". Rady typu "Chtít zvláštní pokoj pro vašeho manažera je pitomost" atp. Říkal jsem si vždycky, že přece nemůže být nikdo takový pitomec, aby měl tolik přehnané a nabubřelé požadavky.

Až jsem se nechal přemluvit a stal se dramaturgem jednoho menšího, Nicméně velmi půvabného festivalu u Prostějova. Pořadatelé mi dali seznam kapel a písničkářů, s nimiž už bylo vše předběžně domluveno.... A už to začalo.

Kapela X, kterou na folkové scéně nezná vůbec nikdo snad s výjimkou jejich vlastních přátel (a že jsem se, vědom si svých limitovaných znalostí, ptal a pídil, jestli je někdo zná...), po obdržení programu bleskurychle zavolala, že 25 minut pro kapelu jejich kvalit je zcela nedostačující. Na mou námitku, že přeci je domluva, že budou hrát po desáté večer už jenom oni sami, prohlásili, že to už nebude přes elektriku a že raději pojedou jinam.

A to prosím v konkurenci muzikantů jako Martina Trchová, Janka Kúdelová, Ivo Cicvárek + OKO, Žofka Kabelková, Honza a Stáňa Žambochovi a další... Takže nakonec opravdu kapela odřekla. Hádejte, jestli si ještě někdy na Tomhle festivalu zahraje (alespoň dokud budu mít na starosti dramaturgii...).

Je to přístup, kterému opravdu nerozumím. Na festivalu, kam přijede Kvůli patnácti minutám začínající písničkářka až z Tachova, kvůli dvaceti Minutám Janka Kúdelová ze Slovenska a Žambochovi ze Vsetína (všichni bez nároku na jedinou korunu, protože jde o charitativní akci!!!), se neznámé kapele z Valašska dvacet pět minut prostoru zdá nedůstojné...

Ach jo.


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
dituk  - Re: Jak si nezahrát na festivalu   |195.113.46.xxx |18.06.2002 21:18:00
To je nejaká výhra, hrát na festivalu, o kterém nikdo nic neví?
Petr Sedláček  - Re: Re: Jak si nezahrát na festivalu   |80.95.100.xxx |19.06.2002 09:45:00
A jak víš, že o nem nikdo nic neví? Dovolim si tvrdit, že se mýlíš. Nicméne - jako clovek, který se na nem podílí, nejsem objektivní. On je taky rozdíl, jestli nekdo hraje pro radost, nebo jenom proto, aby byl videt... Mej se tuze pekne
Tomáš Zeno Václavík  - Re: Re: Jak si nezahrát na festivalu   |217.112.164.xxx |19.06.2002 11:50:00
Vážený (vážená?) dituk,
jakožto clen redakce FOLKtime si dovolím tvrdím, že než jste si precetl tento clánek a proklikal se až do diskuze, musel se i vám objevit banner s reklamou na Plumlovský dýchánek, o kterém je tady rec, takže minimálne vy jste o tom festivalu v dobe psaní príspevku vedel.
Ale samozrejme, pokud se oznacujete jako "nikdo", pak je váš príspevek faktograficky správný... :-
Man.  - Re: Re: Re: Jak si nezahrát na festivalu   |193.179.186.xxx |19.06.2002 11:53:00
Hodlám reagovat, ikdyž jsem puvodne nechtel. Chci napsat na podzim totiž clánek o etice mezi poradateli a kapelami. dnešní clánek je cernobílý. nabádá kapely k tomu, aby se chovaly hezky slušne jinak si nikde jinde nezahrají. Chápu rozmrzelého poradatele z chování kapely, kterou ani neznám ani jinak ji neomlouvám. Ano takhle se chovat nemela, ale otocme to. Jak se chovají poradatelé? Je to vždycky tak, že špatná je ta kapela? Mohl bych na mnoha príkladech uvést, jak se podivne chovají poradatelé vuci kapelám, ale nechám si to až na svuj clánek. Slušné chování chybí casto na obou stranách. Poradatel je ten, kdo nastavuje kuži, peníze a nervy, a v jeho ocích je muzikant jen bezstarostným clovekem, který delá jen co jej baví. Nevníma však, že nástroje, doprava, stravování, to všechno stojí peníze a pokud jede na nekolik akcí za léto, není možné to táhnout jen ze svého, náklady jdou i do mnoha desítek tisíc. I nadšení má své hranice a to by si mel poradatel uvedomit. Dále jde o slušné chování - napr. myslím, že je slušnost, aby poradatelé na písemné nabídky meli jakkoliv odpovídat, ci uzavírat dohody smlouvou atd. U kapely je asi nejtežší, aby si umela reálne stanovit ci odhadnout svou cenu na trhu hudby. Na to dojde každý až casem.Pod ní ani nad ní by nemela jít...kdo to umí je štastný clovek a verím, že s takovou kapelou ci interpretem nebude mít poradatel problémy.
Krátce na záver: chybují obe strany a bylo by dobre o tom mluvit a vymenovat si navzájem názory, jelikož poradatel a kapely nejsou souperi, ale partneri
Petr Sedláček  - Re: Re: Re: Re: Jak si nezahrát na festivalu   |80.95.100.xxx |19.06.2002 12:05:00
Vzhledem k tomu, že jsem sám docela aktivní muzikant, tak znám obe dve strany mince. Máš úplnou pravdu v tom, že poradatelé casto muzikanty odírají - známe to všichni, kdo hrajeme víc než jednou za pul roku. Ale ono by asi melo mít všechno svoje meze. Ale v tom asi spolu nejsme v rozporu, vid. Preju peknej den
Miloš Keller  - Re: Jak si nezahrát na festivalu   |193.179.126.xxx |20.06.2002 09:43:00
K danému tématu si dovoluji doporucit k prectení rozhovor s EoR+HTM ve FC a clánek o léte Poutníku v cervnovém Portýru. Není náhoda, že obe tyto kapely neco znamenají
Miloš Keller  - Re: Jak si nezahrát na festivalu   |193.179.126.xxx |20.06.2002 09:46:00
Jo a ješte - Petre Sedlácku - je treba jmenovat. Konkrétne. Kdo. Jinak zase zabredneme do všeobecných filosofických úvah o poslání folkaru
Petr Sedláček  - Re: Re: Jak si nezahrát na festivalu   |80.95.100.xxx |20.06.2002 10:34:00
Zdravím Te, Miloši. Víš, nemám potrebu sdelit název kapely. Cemu to pomuže? Myslím, že je duležitejší ten fakt, že má nekdo tenhle prístup. Kdo má dostatek sebereflexe, tak se chytí za nos. Kdo ho nemá, tomu nepomuže ani to, když sem napíšu jméno kapely. Navíc je docela pravdepodobné, že to zmínená kapela vidí úplne jinak než já - a já prece nemám patent na pravdu. Vadí mi mnohem víc ten prístup, než ta kapela. Jinak díky za reakci, preju Ti krásnej den. Pet
Miloš Keller  - Re: Re: Re: Jak si nezahrát na festivalu   |193.179.126.xxx |20.06.2002 11:35:00
Jseš ješte vetší idealista než já. Nechytej se za nic, ale mohls varovat ostatní poradatele a dramaturgy. A dozvedel by ses spoustu vecí o sobe - jako já s Ceskou Kamenicí
Petr Sedláček  - Re: Re: Re: Re: Jak si nezahrát na festivalu   |80.95.100.xxx |20.06.2002 11:56:00
Asi jako idealista umru... Když vono me to baví, bejt idealista... Já myslím, že oni se svým prístupem proslaví docela rychle sami. Kdo chce kam, tomu není pomoci - to mi prijde lepší, než Komu není rady, pomožme mu tam Zase pro ucho dramaturgicky nezkušené, jako jsem já, je to dobrá zkušenost
Dušan Bitala  - Re: Re: Re: Re: Jak si nezahrát na festivalu   |194.213.63.xxx |21.06.2002 22:39:00
Dobré a stále aktuální téma.Už se teším na zkušenosti. Ahoj
A. H.  - tajemství   |195.113.46.xxx |28.06.2002 11:36:00
Tempo di fuck
Petr Sedláček  - Re: tajemství   |80.95.100.xxx |01.07.2002 14:11:00
Nene, Tempo to vážne nebylo. Mezi organizátory festivalu a skupinou Tempo di vlak neprobehl vubec žádný kontakt. Ale vždyt je úplne jedno, kdo to byl. Mimochodem, festival se nesmírne vydaril a prišlo bezmála 700 lidí
JL, LcK  - Re: Re: tajemství   |195.113.46.xxx |01.07.2002 15:18:00
Vidím, že tady kvete legraci pšenka... ;-))) Na podobný provokace už jsme si ale zvykli, ne, A.H.? ... ))

Petre, gratuluju k divákum! To teda zírám! Jinak; co jsme byli na Plumlove asi pred mesícem rešit záchranu zámeckých stropu, tak jsme se pekne báli, a to nás byla sotva stovka. ;-)))

Geronim
Petr Sedláček  - Re: Re: Jak si nezahrát na festivalu   |80.95.100.xxx |03.07.2002 13:21:00
Milý Difuku, dovoluji si Te informovat, že ten festival, o kterém "nikdo nic neví", jak si myslíš, navštívilo 721 diváku. Mej se bájecne

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."