|
V rámci letního pobytu v mém rodném městě jsem zavítal na koncert Ag Fleku do nedalekého klubu Ogar. Ten sídlí ve stejnojmeném hotelu v Pozlovicích. Klub je široko daleko vyhlášeným folkovým stánkem a hostí tu během roku opravdové špičky, mj. i Čechomor, Palečka s Janíkem, Nezmary atd. Mimo to také vydává desky z těchto koncertů, ať už jsou to výběry účinkujících nebo i celá vystoupení jednoho interpreta. Když k tomu připočteme i různé upomínkové předměty jako např. kalendář s "folkáči" na Ogaru a mohutnou reklamní kampaň po celém kraji v podobě plakátů a internetových soutěží, vytváříte si obrázek výborně fungujícího klubu, a bylo by hříchem jej nenavštívit.
Telefonicky jsem si raději rezervoval 2 lístky a bylo mi sděleno, že dovnitř (hodnota 100Kc,-) už lístky nemají, ale na zahrádku (50,-) ano. Ačkoliv jsem neměl tušení co to znamená, vzal jsem i nabízenou zahrádku. Když jsem si lístky vyzvedával u recepční, dostal jsem jako by důvěrnou informaci, že mám lukrativní místa o které je mezi místními vždy velký zájem. Až do této doby jsem žil v přesvědčení, že si tento koncert užiji. A taky že jo, ovšem jinak než jsem předpokládal.
Totiž na tomto místě dobré zprávy a chvála končí, nyní bude následovat výčet rozčarovaných reakcí.
1) Když jsme byli uvedeni na naše "lukrativní místa" zjistili jsme, že se nacházíme zcela mimo budovu a koncert budeme sledovat tak, že budeme šmírovat přes okno. Navíc já jsem viděl pouze na Karla Markytána a má žena na Blanku Táborskou. Až nyní mi došla lukrativnost tohoto fleku. Ostatní návštěvníci na zahrádce neviděli ani to. Diváci se najednou změnili posluchače, paráda. Šok ale ještě neskončil.
2) V klubech s hospodou, což je dle mého nejlepší kombinace, bývá zvykem objednávat si pití popř. jídlo před koncertem nebo během přestávky. Často to funguje formou pultového prodeje v předsálí (např. Malostranská Beseda). Tady ovšem pobíhal roj číšníků, kteří "diskrétně" objednávali a nosili nejen pití, ale i jídlo. Jaký koncert, my jsme se sem přišli především najíst, bylo vidět z očí většiny hostů a z chování číšníků jsem pochopil, že je to tady běžná praxe.
3) Návštěvníci - ti co měli lístky dovnitř (odhadem asi 100 ks) pramálo jevili zájem o to co se dělo na pódiu. Průměrný věk mezi padesátkou a smrtí naznačoval, že asi ani zřejmě neví kdo jim dneska hraje. Občasný potlesk, hlasitý hovor a mohutná konzumace všeho, mě v tom jen utvrzovali.
4) Ti ostatní - Bohužel ti co přišli na Ag Flek byli v menšině a tvořili převážnou většinu těch co seděli na zahrádce. Zahrádkáři když zjistili, že ze svého místa nic neuvidí a možná ani neuslyší, poprosili personál, zda by během produkce nemohli dovnitř. Zpočátku to bylo dovoleno, a tak jsem se s ostatními (asi 10 lidí) nahrnul ke zdi místnosti. Pak, ale zasáhla konzumní společnost. Začalo to reakcemi "Nevidíme" a "zaplatili jste si to tady?" až stížností u vrchního, a výsledkem bylo, že nás personál nahnal zpět na lukrativní zahrádku, odkud nebylo nic vidět. Jen na okraj malá poznámka - Nejvíce si stěžoval pán, který křičel na začátku, ať utlumí hlasitost těch vrzalů ?rušilo ho to.
5) To že Ag Flek nebyl nikým uveden, a že začali až po půl hodině a 15 min. přestávka se změnila na cca 45 min., bych byl ochoten skousnout. Ne už tak to co vycházelo ze dvou menších reprobeden. Ale mělo mě to hned napadnout jaký bude výsledek, když zvukař seděl za kapelou (99 zvukařů ze 100 doporučuje sedět před bednama a kapelou) a zvučil pomocí asistenta, který mu během koncertu dával rukama jakési pozoruhodné signály !!!! Výsledek stál opravdu za to. Blanku Táborskou jsem sotva slyšel, ale neptejte se mě jak zpíval Karel Markytán, to nevím. Stejně jako nevím, zda-li tam někdo hrál na elektriku, i když tam někdo něco podobného mačkal. Myslím, že kdyby za mixpultem sedělo nějaké domácí zvíře např. prase, rozdíl by v tom asi nebyl. No jestli takhle podobně zní i ty nahrávky ze zdejších koncertů hůůůů?
Cestou domů jsem přemýšlel co bylo na těch našich místech ještě tak lukrativního a našel jsem hned 3 výhody. Rychlé ústupové místo, nebylo tam zahuleno a paradoxně tam byl lepší zvuk (pokud se dá o lepším zvuku v tomto případě hovořit) než uvnitř.
Když si to tak spojím dohromady, je to z mého pohledu velká nehoráznost a prestiž tohoto klubu u mne řádně klesla.
1) V Praze se pořádají podobné koncerty v cenovém intervalu od 60 - 150 Kč,- a to v nesrovnatelné kvalitě. Prodávat ovšem lístek odkud nemůžete nic vidět a pořádně ani slyšet je sprosté.
2) Majitel či provozovatel se dopouští klamavé reklamy - pokud inzeruje koncert tak to má mít atributy koncertu a ne hraní k jídlu.
3) Jako muzikant jsem na vážných pochybách, zda-li bych za takových podmínek chtěl vystupovat. Hraní k jídlu no prosím, ale musí o tom všichni vědět, ale vlastní koncert v takových podmínkách už není klubovým hraním.
A co vy milí čtenáři jaký máte na to názor ? Kdy končí klub a kde začíná hospoda? Může si pořadatel dovolit vybírat peníze za taková místa? Pokud je zvuková kvalita taková, že nic neslyšíte, měl by pořadatel umožnit vám lepší flek nebo vrácení vstupného? Je taková inzerce na koncert klamavou reklamou a za jakých podmínek by jste vy muzikanti hráli či nehráli ?
(veřejný propagátor a zářivý příklad globalizace)
Sdílet na...
|