gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

27.04.2010 Dědečkův duch aneb tzv. Pingporta (davy)    PDF Tisk Email
Zajímavosti

Nebudu psát o někdejších hitech Olympicu, přesto začnu vzpomínkou na dávné doby.

V druhé polovině 70. let se mi poštěstilo navštívit koncert legendárních Schovanek. Atmosféra byla vynikající a moderátor Jan Krisťák Čapek (blahé paměti) vtipnou formou seznamoval publikum s některými neobvyklými nástroji, které tehdy patřily do "schovančího" arzenálu. "Autoharfa je harfa, která se vejde do auta. Má asi 26 strun. Hra na autoharfu se podobá hře zvané ping-pong. Při této hře se tři vteřiny hraje a půl hodiny hledá míček. Teď vám zahrajeme dvě písničky s autoharfou a celou cestu do Prahy budeme na střídačku ladit."

Z toho vyplývá, že tu nezáživnou ladicí "pakárnu" si kapela prožívala sama v soukromí a diváci zůstali ušetřeni těchto nepříjemných prostojů, naopak se dobře bavili.

Podobnou zdržující procedurou bývá nazvučení, hlavně pokud se má na pódiu vystřídat vysoký počet kapel v relativně krátkém čase. Na předkolech Porty bývalo dobrým zvykem, že se zvukovky všech soutěžících kapel konaly před začátkem koncertu, zvukař si pilně zapsal potřebné poznámky a následující koncert měl odpovídající šmrnc (pokud zrovna nehráli úplní břídilové, ale to je zase jiná kapitola). Diváci si přišli na své a za rok se vrátili zase v hojném počtu. Až v 90. letech to nějak přestalo být ono...

U nás v regionu bylo v 70. a 80. letech portovní hnutí velmi silné, později to sice chvílemi vypadalo na jeho vzkříšení, ale nikdy to nevydrželo dlouho. My jsme se s kapelou zúčastnili oblastního kola Porty v letech 2004 a 2005, organizace i ozvučení bylo perfektní, chyběl jen nějaký ten seminář s účinkujícími a hlavně chyběli diváci. Není tedy divu, že se Porta stěhovala jinam, na místo s větším počtem potencionálních zájemců o portovní žánry.

Přestěhování pomohlo velmi výrazně, diváci opět přišli v hojném počtu, ale kromě místa konání se bohužel vyměnil i organizační tým a ten zřejmě měl jiné priority. My jsme v kapele taky měli "částečnou výměnu týmu", takže jsme se objevili na Portě až roku 2008 a hned nás šokovalo několik organizačních novinek. Například koncert nezačínal ve 14 hodin, ale už v 10 dopoledne a zvukovky se dělaly až během koncertu. Aby se to stihlo do plánovaného dalšího kola, namísto tří soutěžních skladeb hrála každá kapela jenom dvě...

Z pohledu diváků to vypadalo asi takhle: deset minut nazvučení první kapely, pět minut hudba, deset minut nazvučení druhé kapely, pět minut hudba atd., do toho občas pár slov nepříliš zainteresovaného moderátora. Podobně to bylo už rok předtím, takže loňští diváci si už účast na Portě rozmysleli a hlediště zelo prázdnotou. Dělá se to tak dodnes, ubývají i "portychtivé" kapely, ale soutěžní skladby jsou pořád dvě, asi aby bylo víc času na to nazvučení. Jenže nazvučování je pro průměrného diváka podobně "záživné" jako to hledání míčku při pingpongu.

Nevím, nakolik je na Folktime povoleno užívání vulgarismů. Takže: toho organizačního "domu s lehkými ženami" tam bylo podstatně víc a vyhmátl jsem jen ten příklad, který mi připadá nejzávažnější. Je otázkou, zda členem organizačního týmu není duch onoho cimrmanovského dědečka, který nesnášel lidi a byl, dej mu pánbůh lehké odpočinutí, blbec.

Jenom doufám, že v ostatních regionech se podobný duch nevyskytuje.

P. S. Kdyby se mě někdo zeptal, co bylo za socialismu lepší než teď, tak mě napadne právě Porta (i přes všechny její tehdejší nedostatky).

 

 


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Janek  - Je to podle regionů, resp. organizátorů   |77.48.230.xxx |27.04.2010 08:42:21
Ač náležím do oblasti Plzně, na Portu jezdíme jinam. Oblíbili jsme si jihočeské kolo, Soběslav. (I když je to štreka, za benzín čtyřmístné sumy.) Skvělá organizace, výborné zvučení předem (nastavení si zvukař už nepíše, ale ukládá), 3 soutěžní písně, obrovský zájem kapel, akurátní prostory, kýžený šmrnc a pestrost. Člověk se až do večera od poslechu neoodtrhne. (Jednoznačně lepší než za socialismu, lidštější, důstojnější.)

A v Plzni? Nutnost pak hrát ještě v Březové u Sokolova (!), což spolu s formou organizace odradilo kapely a všechny plzeňské (a že jich je dost) jely jinam, dál. Letos bylo plzeňské kolo zcela zrušeno.

Takže kdo si chce užít pěkný den, najde si krajské kolo, kde mu je dobře.
davy   |Registered |27.04.2010 09:14:54
To je trefa do černého - nechtěl jsem to původně konkretizovat, ale můj článek pojednává o Březové.
Janek   |77.48.230.xxx |27.04.2010 09:29:46
To je dobře. Západočeské kolo asi bude jediné nebo jedno z mála takhle moc problematických a byla by škoda kritizovat festival jako celek. Přitom neznám jiný, kde si může každý přihlášený zahrát.
pan Klobouk   |85.207.103.xxx |27.04.2010 13:53:58
Muhehe, v Březové jsme s kapelou hráli jednou jako nesoutěžící host asi než se porota dobrala konsensu.
Pamatuju si dvě momentky se zvukařem:
Na mě s dobrem: "To budeš hrát na tu kytaru pořád takhle naplacato?" a na kytaristu se skvělou Martinkou "Ty v tý kytaře nemáš linku? Vem si tady tu mojí Yamahu, ta hraje jak blázen."
Tož tak. Ale jinak tam bylo hezky, pěkný počasí, dobré pivo, akorát s tou muzikou to bylo slabší.
Lubomír Stranďa Stráník  - Pro Davyho   |Registered |27.04.2010 10:26:44
Ahoj Davy, nejdříve ti napíšu výtku, měl jsi vyloženě psát o konkrétním kole, protože spousta lidí, kteří toho hodně neví, si samozřejmě budou po přečtení tvého článku myslet, že to na Portě takto vypadá všude. Měl by sis pořádně rozmyslet, jak ten článek napíšeš, protože ten tvůj vrhá samozřejmě stín na celou Portu, která se podle mých zkušeností zvedá z prachu a snaží se dostat tam, kde kdysi byla. Kritizuj, ale konstruktivně.
No a teď můj pohled pamětníka, organizátora a muzikanta (předem upozorňuji, že si nijak nestěžuji, je to jen zkušenost z tehdá) - zvukovky, které jsme zažili v osmdesátých letech s kapelami my, byly dost stresující. Ty píšeš zvukař si vše psal, já mám zkušenost takovou, že zvukař si nic nepsal, spíš jen u kapel, které už velmi dobře znal a s kterými se halasně na pódiu přivítal. My jsme na zvukovku nastoupili včas a během minuty nás zase vyprovodili do šatny... a tak se to opakovalo každý rok. Budu konkrétní, bylo to na krajských kolech v Ústí nad Labem. Musím, ale zase přiznat, že tehdejší zvukaři to měli po stránce technické o dost horší, než dnes.
Na Krušnohorském kole, které spolu s Verunkou pořádáme v Oseku, jsme od zvukovek upustili, a to z dvou důvodů, první - kapely by na ně stejně nepřijely včas a vlastně je ani nechtějí a druhý důvod, daleko pádnější je, mít kvalitního zvukaře, kterému stačí jen předat technické požadavky kapel. Budu opět konkrétní - nám zvučí Karel a Helenka Toupalovi a mohu s jistotou říci, že to jsou spolehliví a v pravém slova smyslu profesionální zvukaři. Další možností je, že dáváme kapelám čtyři skladby + ev. přídavek, ta první je tzv. nástřelná pro zvukaře.
Podle reakcí soutěžící vím, že jsme udělali dobře, víc si zahrají, nikdo je nehoní na zvukovku, mohou přidávat, pokud si to posluchači vyžádají. Takže můj pohled je takový, že to je jen na výběru organizátora a kola, které chcete absolvovat. Dosti pašáků na naše kolo, máme totiž také problémy, a to s návštěvností, což může způsobovat termín, který je na velikonoční víkend. Byl jsem jako návštěvník i na výběrových kolech Zahrady v Bohnicích (nejen letos) a musím spravedlivě říci, že těch diváků není ani tam o moc víc, řekl bych, že to jsou povětšinou jen muzikanté a lidi okolo Folktimu.
Byl jsem letos na třech kolech jakožto porotce a nikde jsem tyto problémy o kterých píšeš nezažil a budu opět konkrétní Vysočina, Podbrdské, Podorlické. A všude byla pohoda.
Na závěr chci reagovat na pořádání seminářů, vím moc dobře, že nám tehdy tzv. posezení s porotou moc pomohlo. Sami se na KK snažíme, aby alespoň soutěžící zašli za svým porotcem sami, ale už nesledujeme, zda tak činí. Zažil jsem letos seminář akorát na Podorlickém kole a myslím, že to zavedeme i u nás, ale musí na něj vyjít čas a kapely by měly vydržet, aby bylo pro koho jej dělat.
janek   |77.48.230.xxx |27.04.2010 10:46:38
Asi bych se Davyho zastal. Možná udělal chybu, že nepsal konkrétně, ale původci stínu jsou organizátoři plzeňského kola. Přitom Plzeň historicky i současným stavem kapel "má" na vlastní plnohodnotné kolo.
davy   |Registered |27.04.2010 12:01:44
Konkretizace má své výhody i nevýhody. Jako průměrný zástupce regionální scény jsem zvolil nekonkretizaci, jenže v tomto případě asi výhody nepřevažovaly, takže teď už jsem raději konkrétní.
Samozřejmě nechci vrhat stín na celou Portu a jsem z KV regionu, takže neznám situaci v Plzni. Přesto se shodně s Jankem domnívám, že Plzeňsko disponuje dostatkem kvalitních kapel a ten mezistupeň v Březové je zbytečný.
Psal jsem ale hlavně o našem oblastním předkole. To se ještě před pár lety odehrávalo v Chodově, tam byla organizace v pohodě, což jsem (tehdy ještě nekonkrétně) zmínil. Teď se předkolo koná v Březové dopoledne před tím diskutabilním finále a hlavně se mi nelíbí, že když napoprvé přišly zástupy diváků, tak se je nepodařilo udržet pro příští ročníky. To je trestuhodně prošustrovaná příležitost. Neschopnost udržet diváky je ještě horší než neschopnost udržet myšlenku.
Samozřejmě je jedině dobře, že v ostatních regionech je organizace na vyšší úrovni.
Lubomír Stranďa Stráník  - Plzeňské kolo Porty   |Registered |27.04.2010 19:23:50
Měl bych návrh na organizátory tohoto kola - Janek a Davy. Nemyslím to samozřejmě nijak zle, ale
víte co se říká, co si neuděláš sám ...
Kája Pýcha patří ke starší generaci organizátorů a jistě vše dělá pro dobro kola, ale jistě přivítá pomocnou ruku. Dál musím o proti Petrovi Strašlivkovi říci, že se mi ten zvuk, ale před třemi roky, kdy jsem tam byl v porotě, taky moc nelíbil. Letošek nemohu nijak posuzovat, páč jsem tam nebyl. A zase to má druhou stránku věci, muzikanti si sami kolikrát neumí říct, co potřebují. Může to být neznalostí, ostychem, trémou ... Ale venek je přece jen věcí zvukaře.
Daniela/Kámen úrazu   |212.47.6.xxx |27.04.2010 12:20:55
No, já musím za svou kapelu říci, že jsme letos Portu vynechali právě kvůli nedostatečnému času na nazvučení. Osobně bych zvukové zkoušky předem uvítala a málem bych za ně tloukla čelem o zem. Šest nástrojů a čtyřhlasé vokály za 7-9 minut nenazvučíme, aby to pak za něco stálo. Holt asi nejsme dost profi, naše chyba, časem to možná dáme i za pět minut a necháme se zapsat do Guinessovy knihy rekordů. Ale když to porovnám s Notováním, kde jsou před koncertem regulérní 20minutové zvukovky pro každou kapelu, tak je to opravdu nebe a dudy (ať žije Rada Notování!). Možná, jak píšeš, o zvukovky konané předem není dostatečný zájem kapel (čehož jsem si zrovna u Notování nevšimla - tam na zvukovky předem jezdí všichni). Ale určitě by se to dalo vyřešit tím, že by na Portě ty zvukovky předem byly aspoň pro ty kapely, které zájem mají (a vyjádřily by tento zájem písemně předem). Zvukař by jezdil jen na dobu nutnou pro dané zájemce a určitě by to bylo ke spokojenosti všech.
Belmondo   |89.203.186.xxx |27.04.2010 13:56:54
Děkuji Dančo za pochvalu Notování. Tu hlavní zásluhu na tom jak se daří zvukařsky ovšem nemá Rada Notování, ale zvukaři Kuba Moravec s Vojtou Samohelem (a to si troufnu tvrdit, že to odsouhlasí všechny kapely a písničkáři, kteří na Notování hráli). Nicméně u nás je situace jednodušší v tom, že máme v jednom večeru šest soutěžících, takže na zvukovku je víc času.
Minulý týden jsem byl na pražském finále Porty. Byli diváci, dobrý zvuk i organizace bez zjevných zádrhelů (alespoň tak jsem to viděl ze sálu). A asi bych se tu taky přimlouval za konkrétnost. Doba, kdy Porta živořila a dobrá oblastní kola byla spíš příjemnou výjimkou už je snad opravdu pryč.
Miloš-ŠPUNT   |82.114.195.xxx |27.04.2010 14:17:57
Ahoj vespolek. Dle mého soudu a zkušeností.. Pokud je dobrý zvukař, tak nejsou zvukovky potřeba a je zvuk jak víno. Pokud je zvukař horší, nepomohou i hodinové zvukovky. Ohledně počtu písniček-dle regulí si počet písniček určuje pořadatel kola, minimálně však 3 skladby..(viz regule Porty tuším část A) odst.5) Nikoliv dvě!!! Pravidelně jezdíme do Jesenického kola do Bludova a letos jsme zavítali ( ze zdravotních důvodů) do kola Podorlického. Mohu jen smeknout před oběma pořadateli těchto kol a ocenit jejich obětavost.. Perfektně připravené, dostatek kapel i diváků a skvělá atmosféra...a věřím, že je to i v kolech ostatních. To je pro mě PORTA..
davy   |Registered |27.04.2010 19:27:17
Co se týče Březové, tak tam jsou 3 skladby až v tom finále. Psal jsem ale o předkole a tam jsou skutečně 2 skladby, aby se to všechno stihlo. Oproti regulím se to nejspíš vždycky "nějak" zdůvodní.
Daniela   |85.160.114.xxx |27.04.2010 19:31:08
Tak s tvým názorem "Pokud je dobrý zvukař, tak nejsou zvukovky potřeba a je zvuk jak víno" bohužel nemohu souhlasit. I dobrému zvukaři trvá jen prokabelování šesti nástrojů a pěti hlasových mikrofonů nějakých 5-6 minut, i když kmitá. Kde ti zbývá doba na vyvážení hlasitosti jednotlivých nástrojů (o barvě vůbec nemluvím) a vyvážení vokálů (o barvě hlasu vůbec nemluvím). Pak se dá udělat jen tak, že se prokabeluje, maximálně se vyzkouší, jestli jdou nástroje do sálu a do odposlechu, do mikrofonů si pět lidí za sebou řekne "jedna-dva-tři"a jede se. Zvuk se dolaďuje během první a někdy i druhé písně. Čímž logicky první i druhá píseň stojí za houby. Třetí už bývá dobrá, ovšem to už situaci nezachrání. Uznávám, že u kapel, které mají dvě akustické kytary, basu a dva hlasy, to jde snáze. Ale je potřeba, aby se počítalo i s početnějšími uskupeními. Protože rozdíl mezi vystoupením, kdy je čas na skutečné nazvučení (nikoli jen zapojení kabelů) a rychlozvučením na "třípisničkových" akcích, je opravdu velký. Proto jsme letos naprosto vypustili všechny rychloozvučené akce vyjma Notování, kde zvukovka předem je. A opravdu jsme si ho užili.
Lubomír Stranďa Stráník  - Zvukaři   |Registered |27.04.2010 19:47:32
Znovu a možná nejspíš zbytečně, musím reagovat na tvé reagování, ale nejdříve - Ahoj Danielo, a teď konkrétně, pokud pořadatel dodá svému zvukaři podklady od kapel, které své technické požadavky pořadateli pošlou a zvukař spolu se svým pódiovým technikem mají vytvořený systém, tak i u rozložitějších těles trvá nazvučení max. deset minut a pokud pořadatel dá první skladbu jen pro zvukaře je cesta snadná a přijatelná. Zvukař totiž musí nejen rozumět technice, ale i dobře slyšet a muzikantsky myslet. A navíc všichni soutěžící mají stejné podmínky. My dáváme těm větším deset minut a menším a písničkářům pět minut a protože máme velmi kvalitní zvukařský tým, tak ještě čas ušetříme, protože to kolikrát stihnou dříve.
Ostatně se o tom přesvědčíš sama na Kalku, jelikož tam bude opět zvučit Karel s Helenkou. Třeba se pak budete chtít přihlásit do soutěže u nás v Oseku ...  hypoteticky.
Anonymní   |85.160.114.xxx |27.04.2010 20:06:18
S tím se nedá než souhlasit. A první skladba jen pro zvukaře je úplně skvělá věc, zažila jsem to (tedy jen jako divák) na Moravském vrabci v Karviné. Ideální způsob, jak nazvučit....
Daniela   |85.160.114.xxx |27.04.2010 20:06:52
Ech, ten anonym výše jsem nebyla záměrně, jen ruka byla rychlejší než hlava
Miloš-ŠPUNT   |217.197.149.xxx |27.04.2010 20:57:20
Skvělá věc.. V Podorlickém kole jsme toho využili..
Petr Merxbauer  - Březová   |88.100.150.xxx |27.04.2010 17:30:21
Myslím, že je na místě, abych se trochu zastal západočeského kola Porty.
Letos jsme tam nebyli - po zisku druhé Porty jsem slavnostně slíbil, že Strašlivka už na Portě soutěžit nebude
Měl jsem cukání vypravit se do Březové na výlet jako divák, ale nepovedlo se. Škoda, mohl bych hodnotit aktuálněji.
Důvod toho, proč není samostatné kolo v Plzni je podle mne prostý - v Plzni není nikdo, kdo by ho uspořádal.
Pořadatelem je Karel Pýcha z Ostrova nad Ohří, proto je západočeské finále v nedaleké Březové u Sokolova, kde mu obec zřejmě poskytuje dobré podmínky v místním kině.
Tam, kde je hodně přihlášených, vypisuje pořadatel předkola, aby se porota oblastního finále nezbláznila - poslechnout a hodnotit dvacet kapel v jednom dni je pořádné sousto.
Předkolo bývalo i v Plzni, letos Karel nesehnal vhodné prostory.
Zvukař je v Březové už několik let stejný, podle mne pracuje dobře a celkem svižně - chodil jsem si poslechnout i jiné soutěžní kapely do hlediště a nebylo to špatné.
Mám ostatně kompletní záznam loňského finále v Březové na DVD - a zvuk je naprosto v pohodě.
Video záznam je tam pořizován profesionálně na dvě kamery, kapely si ho mohou za mrzký peníz kvalitně sestřihaný koupit. To také není špatná služba.

Návštěvnost nebývá slavná, ale že by to byla tragedie, to bych neřekl. Mohu srovnávat pouze s podbrdským kolem v Komárově, kde jsme hráli loni jako hosté a tam to bylo podobně navštívené.

Celkově si tedy myslím, že není nutno nasazovat západočeskému kolu psí hlavu.
davy   |Registered |27.04.2010 20:14:39
Spíš bych řekl, že Karel P. je moc ambiciózní...
Dušan  - Ostratický   |90.181.74.xxx |08.05.2010 11:32:21
Ahoj, myslím, že autor článku dědečkův duch" naprosto vystihl situaci kolem západočeských kol Porty. Dříve též jsem se zúčastňoval Port i Plzeňských a jiných akcí, namátkou Šumavský pařez apod., nemělo to niky chybu. Až jsem v r.2008 po dlouhých letech též se dostal na Portu s kapelou a byl jsem též nemile překvapen. Myslím, že by organizátorům stálo se zamyslet, jak zkvalitnit a i tím získat více zájem z řad posluchačů diváků. Dušan.
Slávka-vy-   |80.188.9.xxx |08.05.2010 22:57:13
Schválně píšu až poté, co jsem absolvovala Notování (mezi diváky, pochopitelně), abych si ověřila svůj názor - že dobrý zvukař je ten, o kterém posluchač (skoro) neví. Od známých muzikantů jsem mockrát slyšela, že právě zvukař může "zabít" celý koncert, zažila jsem k nepříčetnosti rozčilenou zpěvačku, která toužila po zvukařově krvi, pamatuju z doby dost vzdálené, jak náš oblíbený zpěvák na závěr vystoupení nikdy nezapomněl poděkovat kapele - a zvukaři... Zcela nedávno jsem mluvila s písničkářem, který po zkušenosti z loňské Zahrady, kde vystupoval na předscéně, řekl: "Tam už nikdy!"
Tím vším chci říct, že si dovedu představit, proč diváci ze západočeského kola zmizeli, a že chápu, proč to téma davy nadhodil. Ne proto, že by chtěl Portě ublížit, naopak. Už od loňska mám ale dojem, že když si někdo dovolí říct svůj názor na to, co se mu nelíbilo na Portě, berou to (někteří) organizátoři osobně. O nepříjemných zkušenostech ze západočeského kola jsem teď někdy četla nejen na FT - bohužel se mi nedaří najít, kde to bylo, až najdu, napíšu.
davy   |Registered |09.05.2010 00:13:52
Je to tak, dobrý zvukař je nenápadný zvukař.
Mám i dávnou zkušenost z Konkursu Zahrady (v Aši v dubnu 2004). Tam se sice před koncertem konala zvukovka, ale jedna ctižádostivá kapela se tam nechala nazvučovat asi hodinu a na nás ostatní už nezbyl čas. Řešilo se to nástřelnou skladbou, přesto ozvučení nebylo nic moc (navíc zvukař údajně neměl praxi s FCT žánry, což je samozřejmě na těchto akcích vždycky značné mínus). Diváci tam ale nepřišli, takže nebylo koho vyhánět.
O 14 dní později jsme si spravili chuť na předkole Porty v Chodově, sice s podobnou diváckou "kulisou", ale ozvučení i organizace byly vynikající, totéž i o rok později. Jenže když něco funguje, tak to nevydrží dlouho...
Nechtěl jsem ani tak řešit zvukaře jako takové, ale spíš tu pochybnou praxi březovského kola, kdy z pohledu diváka zhruba 70 procent koncertu zabere zvučení. Což mi připadá jako pohrdání nejen diváky, ale i soutěžícími kapelami, jak výše naznačil Dušan.
Holt Sokolovsko jako někdejší bašta FCT hudby je teď spíš černou ovcí. Hlavní organizátor je s tím spokojen (aspoň někdo, že) a příště bude mít ještě míň starostí, protože pravděpodobně ubydou další kapely. Holt kdo umí, umí...
Fík  - Březová   |89.24.7.xxx |14.05.2010 10:47:17
Ahoj obecně nerad diskutuji na fórech, kde anonymita dodává pisateli křídla, ale tady se diskutuje slušně. Já jsem se letos asi popáté účastnil Březovského kola Porty a měsíc předtím Březovského lístku jako porotce. Porotce byla životní zkušenost, ale musím říct že porotu nikdo při rozhodování NEOVLIVŇOVAL. Nedělalo se ani pořádí jednotlivých soutěžících, pouze postupující na Ostrovskou veverku, Bránu. Je bohužel pravda že KP po soutěži řekl, že nejmenovanou, asi 8mi členou, opravdu hroznou kapelu, si na Veverku stejně pozve. No to je jeho volba.
K účasti na portě musím říct, že jsme dali dohromady formaci JEJ! s partou muzikantů kteří obecně nikde nevystupují (kromě mé dcery, která hraje fiddluje v BG 4) a Portu jsme si letos užili. Prostě jsme si zahráli na pódiu, slušně nazvučeno, před jinými muzikanty. Potom se s kdekým pokecalo. Ambice na Řevnice nemáme, tak jsme netruchlili.
Bohužel nešvary, které popisujete, málo diváků, zdlouhavé nazvučení před dvěma písničkami jsou pravdou a v odpolední části znovu. Další Karlovo specialitou je vyhlášení výsledků až po vystoupení hosta (aby byli nějací diváci v hledišti) P. Dobeše. Co mne udivilo a nepochopile jsem, proč, když v Plzní nebylo žádné předkolo, a kdo chtěl přijel rovnou, proč nás nutili předkolo absolvovat. Stejně do odpoledne postoupili kromě dvou "písničkářek" prakticky všichni z předkola. No a ještě ke zvukaři. Vláďa Makoň je nadšenec, v aparátu má spoustu svých peněz, pořád jde někam dopředu, ale je pravda, že jako muzikant je bubeník a dechař , a má tu úchylku, že pokud v kytaře není nějaký, alespoň pasivní snímač, tak to není dobrej hudební nástroj . Ale obecně si myslím že zvukař je dobrý, na pódiu mi vždycky uděla zvuk jaký jsem potřeboval, i v tom krátkém čase, který má k dispozici. Ven větřinou taky nelezly úplné paskvily, pokud mohu soudit.
Porotu soudit nechci, ani nemůžu, ale můj postřeh je ten, že kromě R.Melichara se porota v poslední době každý rok mění.
Resumé je, že by asi byla vhodná změna organizátora, ale kde ho vzít??? Letos se podílím na organizeci FPP Sokolov, což je samozřejmě akce jiného kalibru, a vím že sehnat pár lidí, kteří dají do akce duši, je šíleně těžké.
davy   |Registered |14.05.2010 15:32:18
Díky za objektivní názor přímého účastníka. Měl by si to přečíst např. Miloš ŠPUNT, ať ví, jak se zde "dodržují" stanovená pravidla. O ovlivňování porotců jsem v článku nepsal, taky jsme neměli ambice na Řevnice.
Předpokládám, že za pár let by západočeskou Portu mohl pořádat třeba Míša Hereit z Depeše, chuť má a zkušenosti časem přijdou taky. Jen aby u toho vydržel!
Fík   |89.24.116.xxx |15.05.2010 11:13:03
Jéžiši, Míšu mam rád, nějakej pátek jsem s ním hrál v Depeši, ale nevím, jestli by byl ten pravý . Je to nadšenec, muzikant, rozervaný bohém typu K.H. Máchy, ale nevím, jestli je dobrý organizátor. I když je pravda, že se snaží. Navíc je asi na organizátora Porty málo "zelený" .
davy   |Registered |15.05.2010 19:22:52
Taky je to jenom taková teoretická úvaha a navíc píšu o horizontu několika let, kdy už Míša bude mít praxi v organizování a možná i nějakou tu Portu ve skříni. Těžko se může zničehonic vynořit nějaký nový organizátor, který předtím nikdy nic podobného nedělal a najednou by se vrhl do Porty. A v našem regionu je momentálně nejvíc "akční" právě on. Organizace je samozřejmě týmová práce, rozervaný bohém musí mít v týmu nerozervané nebohémy, aby to k něčemu vedlo.
Na množství zeleně nezáleží, někteří mají rádi i modrou.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
151617181921
22
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib