gototop
30.09.2003 Fenomén Akcent aneb Všechny ty moje milé holky a milí kluci (Tomáš Pohl)    Tisk
Zajímavosti

(Trošku opožděná recenze)

Martina Trchová a Magda Brožková - foto archiv

Má kamarádka Tereza Terčová, autorka písní a textů, kytaristka a zpěvačka, která si zaslouží samostatný článek (neboj, Terko, bude ), mi na jednom koncertu představila vysokou usměvavou dlouhovlasou štíhlou dívku jako Martinu Trchovou. Nabídl jsem jí rumovou pralinku, protože byla milá a je dost podobná mé mladší dceři.

Od té doby se tradují mé pravidelná návštěvy v divadle Akcent v Praze 5 v Ženských domovech, každé druhé úterý v měsíci.

Martina mi otevřela vrátka do světa zajímavých lidí, písničkářek a písničkářů. Po dlouhé době jsem slyšel na jevišti recitovat mladého člověka vlastní verše pod velice svébytnými obrazy. Obrazy namalovala Martina.

Před sebou mám demáček s názvem 2001 - 2002 divadlo Akcent. Jde o výběr písní Martiny Trchové (zatím vydala demáček Teprve se probouzím) doprovázených  na flétnu kamarádkou Karolínou Skalníkovou.

Od doby společně mlsaných rumových pralinek uplynul čas a já si potichu zpívám s Martinou Svízel přítulnou, Příteli, Křížem krážem a další nádherné písničky. Z Martiny bude jednou češtinářka, ale už  dnes je skvělá textařka a skladatelka. Už nejde  jen o  dívčí nářky nad zklamanou láskou, které zmizí časem. Před námi stojí mladý člověk, z něhož přes dívčí chichotání patřící k věku, prorůstá talent mladé ženy.

Jen tak mimochodem ukáže na své obrázky, uvaří hostům "nápoj lásky" a najednou nemůže najít kapesník a na chvilku je to zase malá holka.

A hlavně v každém představení představí své hosty. Na CD z Akcentu naleznete kromě Martiny její kamarádky Karolíny dnes  už slavnou Žofii Kabelkovou, holku z Vysočiny, s milým plachým úsměvem a velkým talentem. Kluci z Druhé trávy by si s někým jen tak nezahráli. Dále je tam již zmíněná Terka Terčová, nádherně vybarvený a čistý alt, jméno které stále ještě čeká, aby ho svět více objevil, Magda Brožková z Turnova, děvče s trochu ",kubišovsky"  nebo "budweiserovsky" zabarveným hlasem. Terka od vydání desky stihla cenu za zpěv na letošní Portě, Moravského vrabce a Magda dokonce i Portu pro autory.

CD booklet

Občas se Martina, Magda a Žofie změní z krásných dívek na čarodějnice. Je dobré, že i písničkářky mají smysl pro humor a Martina přidá sádrovou lebku vyrobenou v rámci studia výtvarné výchovy.

Na CD najdeme další zajímavé mladé lidi. Duo dvacetiletých kluků Nestíháme. Slyším z nich vát duch simon garfunkelovské zpěvnosti, chvilku zas rošťáctví a ve chvíli pohody si s Martinou "střihnou" se souhlasem Zdeňka a Víti pár starých nádherných nerezovek.

Alena - Ája Mrhalová, té na letošním Kvítku zase utekla první cena, která odešla s Luckou Faltýnkovou do Brna. Asi bych jí dal spíše Áje. Její Labutě nebo Osm mrzáčků jsou nádherné písníčky.

Je těžké být synem slavného otce. Jan ­  Matěj Rak, kluk ve slamáku s foťákem zrcadlovkou na krku a spoustou písniček. Chvilku plíhalovská atmosféra, chvilku jen Matěj. Vtipné a dobré texty a ta kytara, ta se holt dědí.

Na CD ale chybí další jména. Matějův kamarád Džery Lešner, bývalý člen stále nedoceněného Kvokálu s hlasem mého srdce ukrytém ve více než subtilní Martině Spurné (zase další Martina), autor vynikajících textů. Při Hraní v Brně se sypu smíchy, při Vádí vychutnávám napětí a kytarovou virtuozitu včetně lehké parodie Romana Horkého.

Příjdou i starší kluci, například fenomenálně nenápadný Franta Vlček, Jarda  Urbánek s "dvěma manželkami " a s písní Spermie.

Nenápadný mladík s brýlemi a kytarou Martin Čepelík. Martin skládá písníčky. A svěřil se mi, že poslouchá hlavně Kryla a Nohavicu. Martin je něžný při Milování (s Terkou nebo Martinou jako druhý hlas), textově i melodicky vynikající při Monologu srovnatelným s Hledíme na sebe Jarka Nohavici, ale je to Martin a smích vyvolávajícím Malém červu. Kromě toho Martin hraje divadlo včetně Shakespeara a jen tak "na okraj" studuje medicínu. Až vás bude jednou operovat dobrý doktor, může to být Martin.

Na trase B ve stanici Anděl vás občas osloví hlas dozorčího,  stojíte­li na nástupišti sám a vyzývá vás, abyste se rozešel. Tak si krátí službu Zbyněk Zeman, černovlasý štíhlý kluk z Rumburka, toho času v Praze. Kromě báječných písniček plných recese a srandy Zbyněk taky maluje obrázky velmi osobitým stylem.

A tak mohu pokračovat. Ale, kdo chce vědět víc, ať přijde každé druhé úterý v měsíci do Akcentu. Z malého sálu v podzemí vycházejí lidé, o nichž už je slyšet, a o těch zbylých dříve nebo později ještě uslyšíme. Vždyť známe jednu již neexistující skupinu začínající v klubu s názvem Jeskyně.

 


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
JL  - Re: Fenomén Akcent aneb Všechny ty moje milé holk   |195.113.46.xxx |01.10.2003 13:33:00
Težko budu na výberu 2001-2002, když jsem v Akcentu hrál až v cervnu 2003. )))

Terka T.  - Re: Re: Fenomén Akcent aneb Všechny ty moje milé   |158.194.40.xxx |01.10.2003 17:54:00
Však Tomáš píše, že na nem práve chybíš....mej se
Tomáš  - Re: Re: Fenomén Akcent aneb Všechny ty moje milé   |212.20.121.xxx |03.10.2003 19:09:00
Jeronýme, já to vím, já jsem v cervnu 2003 na vašem koncertu byl. Já to myslel tak, že vaše absence na demácku není zpusobena tím, že jste tam sice hrál, ale nejakým nedopatrením tam nejste. Totéž se napríklad týká i Martina Cepelíka nebo Zbynka Zemana. Já chtel rící, že tam patríte, protože tam hrajete. Nejde jen recenzi demácku, ale o názor na akci Akcent. Príšte bude ale šikovnqejší pri psaní, aby nedošlo k nedorozumnení. Jinak vás mám moc rád . letos jsem vás slyšel nemín ctyrikrát. Hodne úspechu
Tomáš Poh
Tomáš  - Re: Re: Re: Fenomén Akcent aneb Všechny ty moje m   |212.20.121.xxx |03.10.2003 19:11:00
Terezko,
ty me vždycky chápeš. Jeronýmovi jsem to vysvetlil. Díky

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib