gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

04.11.2009 KUDYKAM (Miloš Keller)    PDF Tisk Email
Zajímavosti

Nene, nebojte se, že by folkový magazín zahrnul mezi objekty své pozornosti i muzikály, či spíše „lyrikál“, jak je v titulku uvedené zbrusu nové hudební dílo nazýváno svými autory. Dokonce nepůjde ani o dílo samotné, nýbrž o recenze na něj.

Stalo se zvykem desítek nespokojenců z řad fun-clubů (úmyslně psáno takto), samotných postižených interpretů i rádoby neutrálních postav, domnívajících se, že jsou posedlí estetickým duchem, bouřit se proti jakékoliv negativní kritice. Nepomáhá objektivní ani subjektivní vysvětlování, dokonce ani odkazy na drsnější styly recenzí v drsnějších žánrech. Oblíbeným argumentem kritiků kritiky je, že by recenze měla být objektivní (extrémní požadavek, že by měla popisovat, nebo dokonce propagovat, už pomíjím). A právě v případě díla Kudykam se v jeden den (po premiéře) sešla v tisku várka natolik rozporuplných článků, že nešlo si jich nepovšimnout. A bylo by škoda jich nevyužít k demonstraci toho, jak si stojí recenze a recenzenti v jiných žánrech. Recenzenti bezesporu renomovaní, píšící do papírových (= „kamenných“) médií, které si snad ani na internetovém kolbišti nikdo nedovolí nařknout z diletantismu, ředitelství zeměkoule, náckovství a touhy nalaťovat ostatní, jak mají tvořit. Snad bude následující prezentace rozdílných pohledů na tutéž věc a použitého slovníku k něčemu i pro výše zmíněné estetické duchy, přítomné v našem středně vzrostlém smíšeném lese (jak požaduje kolega –toh– nazývat náš malý folkový rybníček) a přestanou psát v ohlasech na recenze, s prominutím, blbosti.

Tak se podívejme, jak se s naprosto čistým svědomím, z vlastní vůle a dobrovolně, s plným vědomím a zodpovědností jednotliví recenzenti liší (všimněte si i jazyku a metafor, to pro ty citlivější):

O tématu:
E15:
Umělecký tandem Hapka & Horáček, známý svými šansonovými písněmi, se pustil na půdu pro ně neznámou – muzikálu. Nutno říci, že, byť to pro oba byla premiéra, zhostili se jí se ctí a navíc tomuto žánru přinesli něco objevného. Horáčkovy verše jsou lehké, vtipné a přitom neztrácejí leckdy až filozofickou myšlenku. Hlavního hrdinu tak doprovází nejen Kudykam v podání výborného Vojtěcha Dyka, ale také nesmrtelný Kant a jeho mravní pohled na lidský život. Michal Horáček pojal hru Kudykam jako příběh věčného hledání pravého smyslu života, v němž zaznívají proklamace osobní svobody a lidské jedinečnosti.
LN: Michal Horáček má zkrátka velké ambice a nebojí se ani veršů. Jenže novotvar lyrikál jako žánrové vymezení je čirý nesmysl anebo alibi, jež má vysvětlit, proč muzikál není muzikálem, kašle na jeho hudební zákonitosti i strukturu a je starou dobrou „cochcárnou“, kočkopsem a bramboračkou. Horáček není Shakespeare ani Corneille a jeho básnění je prostě směšné. Zaumné, rádoby vzletné veršíky, které prý drží villonovskou formu - snad ano, ale to, že si autor vezme určitý mustr, ještě neznamená záruku kvality. Horáček tu kouzlí s transcendentnem, filozofováním všeho druhu, mudrováním na politickou notu a nad tím vším se vznáší nebohý Immanuel Kant a jeho kategorický imperativ, což je zvlášť komické.
HN: Horáček básník se v Kudykam projevil především jako zručný chrlič rýmů a poetických spojení. Na slabiky sedí, ale hlubší smysl, stejně jako Martinův příběh, nedávají. Zvukomalebná hravost je v divadelním tvaru samoúčelná, titěrná a nesbíhá se k velkému obrazu. Zbytečný ornament – jako Kant metající po jevišti gymnastickou hvězdu. Ani hektické jevištní hemžení nemůže zastřít, že není o čem hrát. Náznaky společenských témat, třeba Martinova střetu s průměrností davu se objeví ve druhé půli, ale jsou tak banální, bezzubé nebo pitomé (masky Havla a Klause na hlavách sboristů), že je prostě nelze brát vážně.

O hudbě:
MfD:
Důležitou roli má samozřejmě Hapkova hudba, zaranžovaná Ondřejem Brzobohatým tak citlivě, aby v živém provedení dotvářela celé představení.
LN: Kdysi podobnou nádivku cpali do muzikálů Zdeněk Merta a Stanislav Moša a jejich snaha pak vyvrcholila muzikálem Bastard. Takže ani zde nejsou Horáček s Hapkou původní. Hudba je dílem poskládaná ze starých skladeb a nové šansony jsou zaměnitelné, v melodice nezřídka jedna vykrádá druhou.

Právo: Aranže Ondřeje Brzobohatého takřka bez výjimky semlely hudbu do kadlubu popově-muzikálové velkoleposti. Ta křehký a intimní dialog Horáčkových a Hapkových písní proměnila v dující andělské trouby moudrostí a pravd hlásaných s nablýskanou sentimentalitou smyčců, sborových podkresů a s pompou žesťových drivů, které nemají zhola nic společného s působivě omšelým retrem Hapkových šansonů.

O režii:
LN:
Pokud bychom Gombára soudili podle této režie, pak by nezbylo než konstatovat, že neumí ani základní aranžmá situací. To, co se za ně vydává, je roztahané, roztříštěné, místy nesrozumitelné a bez nápadu. Ani náznak obrazivějšího pojetí, natož metafory, zato řada primitivních polopatismů, jako příchod gumáků Havla a Klause. Z jeviště se řinou proudy slov a odehrávají se akce, jejichž smysl lze jen hádat.
E15: Režisérem inscenace je Dodo Gombár, oceněný řadou odborných i diváckých cen po celé Evropě.
Právo: Režisér Dodo Gombár a choreograf Pavel Strouhal se usilovně snaží, aby se na scéně pořád něco dělo. Neustálé svíjení tří kočičích Mňaudámiček, křepčení čtyř ptáků Šumichrástů a dalších postav působí ale do značné míry chtěně a co do provedení i amatérsky, což platí zvláště o tanečních číslech company. Zvládnout prostor Státní opery se ukázalo být pro většinu sólistů nedostižnou metou.
HN: Režisér nejspíš trpí fobií z prázdného jeviště, a tak se kolem pořád něco děje. Buď se kdesi vlní taneční company (třeba v roli prádla vypadlého z praček), nebo se vrtí a pošťuchují Šumichrásti (to barevné, co mají na sobě, není tedy rozhodně veselé ani crazy). A když je nejhůř, tak Gombár pošle všechny postavy na jeviště a ony tam vyplňují prostor jako školní sbor na akademii

O celkovém dojmu:
E15:
Je tolik věcí k vidění od všech představitelů Kudykamu. A nutno dodat, že to byl dobrý tah, který publikum odměnilo nekončícím aplausem.
LN: Kudykam je jen další slepé rameno domácího snažení o muzikál a jen potvrzuje známé pravdy: Michal Horáček je starý kýčař, který našlehanými obraty marně zastírá myšlenkové vakuum.

MfD: Risk vyšel. Představení Kudykam je pozoruhodné svými písněmi, rozvinutými ve výtečné scénické obraznosti, výkony zpěváků a samozřejmě celým svým étosem cestovatele, který nechce zakysnout doma za pecí s buřty, pivem a nenávistí.
Právo:Hapka s Horáčkem označili Kudykam při děkovačce za „mezník, který se povedl“. Obávám se, že jím ale mnoho příznivců své tvorby zklamali. A nic na tom nemění ani premiérové ovace ve stoje. Koneckonců reklamní kampaň se vyplatila a každý máme své přátele. Uvidíme, jak jejich podivuhodnou férii přijme běžné publikum.

O vizuální stránce:
E15:
Vše do sebe přesně zapadá, jeden obraz stíhá druhý, do toho se v pozadí na projekci promítají obrazy, které celé to rejdění na jevišti chytře dokreslují. Kostýmy Michaela Hořejšího nepostrádají hravost a originalitu.
LN: Tady je ovšem scéna nevzhledná a nezajímavá a především nefunkční. Stavby zbytečně zabírají prostor, jejich využití je vesměs statické: nejprve scénu tvoří jakýsi mansion rozčleněný do kukaní, v nichž se posléze objeví obrovité pračky, ze strany přijede tělocvičný kůň, nahoře vypadnou bradla… Pak se zase po jevišti přeskupují částečně deformované domy, hojně se využívá zadní projekce a vše ještě komplikuje stálé příšeří.
MfD: Jsou to vlastně živé výjevy, podpořené nápaditými projekcemi přes celou výšku a šířku scény, pohyblivými kulisami, tancem, akcí.
Právo: Patrná snaha rozehrát celou plochu velkého jeviště Státní opery se ale míjí s účinkem. Ne že by to několikapatrové hemžení a prolínání obrazů nedokázalo zaujmout pozornost diváků, ale výsledek působí stylově značně nesourodě a nakonec je nepůsobivější šestimetrová hlava antické sochy na prázdné scéně, u níž vše končí. O výtvarné invenci kostýmů ovšem nemůže být sporu, i když jejich barevná i tvarová všehochuť připomíná spíše přehlídková mola.

O jedné interpretce
LN:
Jen Lucie Bílá a její výše zmíněné sólo mělo profesionální pěvecké i herecké parametry.
MfD: Lucie Bílá zůstává civilní v písni S cizím chlapem v cizím pokoji, která se odehrává jako karikovaná scénka z manželské ložnice.

HN: Lucii Bílé věříme, že se „v cizím pokoji“ fakt cítí blbě. Kdosi jí tam totiž poslal„cizího muže“, urostlého statistu, ale určitě neherce, který dělá, že stele postel.
Aha!: Podlamování nohou, nestabilní chůze, špatná koordinace pohybů – to všechno by nasvědčovalo tomu, že byla opilá.

O jednom interpretovi:
Právo: Vojtěch Dyk v titulní roli potvrdil své pěvecké kvality i osobní charisma vtělené v případě Kudykama do efektně narcistní sebestylizace, text však po něm o mnoho víc nežádá, a dokonce ho nechá ve druhé půli na dlouhý čas zmizet z jeviště.
LN: Ódy na Vojtěcha Dyka v hlavní roli Martina jsou nepochopitelné, vždyť ani nelze postřehnout, co hraje, natož jak. Jeho výkon se skládá vesměs z popocházení po jevišti, zaujímání různých postojů a recitace bez obsahu.

A ještě některá vtipná přirovnání hraničící s urážkami:
HN:
Cukrárenské zpívání Vojtěcha Dyka a Lucie Šoralové připomíná duet indiánka s kremrolí: místo duše žloutkový krém a cukrový sníh.
LN: Závěrečné zjevení Karla Gotta v roli Nového Kudykama by mohlo být klasifikováno jako Deus ex machina, ovšem za předpokladu, že je co rozuzlit.
LN: Mladý muž Martin podniká jakousi iniciační cestu, hledání ve světě, jenž se nachází za dveřmi jeho pokoje. Odolá všem svodům, nevstoupí do žádné partaje a postaví se na stranu utlačovaných.
LN: Michal Horáček je starý kýčař, který našlehanými obraty marně zastírá myšlenkové vakuum.

Jednotlivé recenze napsali:
LN:
Jana Machalická
PR: Radmila Hrdinová
HN: Marie Reslová
MfD: Vladimír Vlasák
E15: Lucie Borovičková

Kompilaci sestavil : MK


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Mirek Pátek   |Registered |04.11.2009 12:10:23
To je krásné čtení, děkuji.

Napadá mě jen, že při srovnávání tohoto příkladu s děním v našem rybníčku bychom prostě neměli zapomínat na rozdíly mezi těmito světy, hlavně v množství propagačních sdělení mířících na konzumenta.

Tato kritická ohňová show, tak případná pro velké produkce, by v našem středně vzrostlém smíšeném lese, nepromočeném hektolitry pozitivních PR článků a s nedostatečným pokrytím radiovým signálem, mohla způsobit zkázu.
rukka  - nebyl jsem na žádném muzikálu   |90.178.130.xxx |04.11.2009 12:51:00
tak asi nepůjdu ani na tento. recenze mi stačí a činohra taky - za předplatné na rok dám tolik, co za jeden takovýhle "kousek".
Honza R.   |Registered |04.11.2009 13:16:23
Zrovna jsem se chtěl dnes probrat recenzemi na tento muzikál (lyrikál?), protože jsem dostal jako dárek CD Kudykam. Tudíž tímto MK děkuji, že mi ušetřil práci .

Jinak co se týká recenzí, nejvíc mě dostalo AHA! s potácející se opilou Bílou. Všichni recenzenti mohou psát jako diví, nakonec to stejně bulvár vystihne pro klasického čecháčka v kostce sdělením, kdo byl opilý, kdo s kým spí a co se kde po..... .

Každopádně co se týká CD, tak pár písní je tam opravdu vydařených (pěvecky se mi líbí Dyk a Ruml), dalších pár písní je už slabších. Texty mi rozhodně nevadí a v hudbě by to chtělo možná nějaký ten nápad navíc, aby to vše neznělo dost podobně (kolega z práce, který tuto hudbu moc neposlouchá, si u jedné písně chvíli myslel, že se jedná o píseň "Dívám se" interpretovanou Petrem Hapkou, i když se jednalo o zcela jinou píseň zpívanou hercem Karlem Dobrým). Jinak se mi ale CD líbí a na Kudykam určitě vyrazím, abych si ověřil, jestli ta Bílá opravdu zpívá nalitá .
Anonymní   |89.102.190.xxx |04.11.2009 14:37:40
Je zajímavé vidět jednotlivé ohlasy vedle sebe. Jinak jste ale, Miloši Kellerem, neobjevil a neukázal nic, co by nebylo dávno známé.

A propós, Vy konkrétně pobuřujete lidi špatnou, a ne negativní kritikou.
MK   |193.179.126.xxx |04.11.2009 15:22:06
Nikde netvrdím, že bych objevil něco nového. Opakování je matka moudrosti, vidím ale, že vy jste hodně imunní. A zbabělý taky, jak tak koukám. Mě jste pobouřil dvěma gramatikými chybami na třech řádcích.
Viktor Janeba  - cha cha   |88.101.190.xxx |04.11.2009 15:20:02
Tak ze směsice recenzí mi vyšlo, že "lyrikál" bude něco ve stylu wannabe produkce p. Hanniga z interview v pořadu Paskvil 80' speciál (kdo neznáte, tak si to pusťte, neprohloupíte: http://www.youtube.com/watch?v=dxYUpsflm9s). "Něco mezi Smetanovou Mou vlastí a Led Zeppelin".

Zajímalo by mě, jestli mají recenzenti nějakou knihovnu generických výroku, do kterých jen dosadí patřičné parametry a nechají vygenerovat text?
MK   |193.179.126.xxx |04.11.2009 16:21:10
Kdysi jsem se o dvě (kladnou a zápornou) takové univerzální recenze pokusil, asi by byly někde k dohledání na netu. Opravdu tam stačilo jen dosadit jména
Slávka-vy-  - Dobrá práce   |62.209.192.xxx |04.11.2009 15:33:02
Jakožto informatička chválím kompilaci - a bavím se reakcemi, stejně jako (většinou) recenzemi.
Myslím ale, že je to marná námaha, určitá část zdejší cílové skupiny je skutečně velmi "specifická".
Někteří aktivní muzikanti stále ještě nevzali na vědomí (a asi nikdy nevezmou ), že konzumenti jsou opravdu schopni vlastního myšlení bez ohledu na recenze a kritiky .
Viktor Janeba   |88.101.190.xxx |04.11.2009 15:52:48
Tohle bohužel není tak úplně pravda. Marketingový výplach mozků (v každé době do lidí cpali něco jinýho. V současnosti máme RnB, ovšem ne to, co hráli Rolling Stones atd. Opět si dovolím mimožánrový link: tady si z moderního vymývání konzumentů robia ozajstnú prču Horkýže slíže: http://www.youtube.com/watch?v=olW-estPOgg) strašidelné většině vypálí do mozku sračky, které by za normálních okolností nikdo neposlouchal. Pamatujete na eurodancefloor? Coco jamboo? Celebration? DJ Bobo? Twenty4seven? Kolika lidem by se tohle líbilo, kdyby to do nich nervali horem dolem všude?
Slávka-vy-  - omluva   |62.209.192.xxx |04.11.2009 16:09:53
Pravda, vypadlo mi "někteří" konzumenti
Ty divné názvy mi nic neříkají, ale pochybuju, že by se mi to líbilo, já radši Traviatu nebo Oněgina
Klára   |194.228.197.xxx |04.11.2009 15:51:16
Super, Miloši, jen tak dál. Pro doplnění ještě doporučuju Kritický klub na ČRO, Just s Rejžkem mají občas taky výživné hlášky. Až tam budou o tomto výtvoru hovořit, tak sem hodím citaci
MK   |193.179.126.xxx |04.11.2009 16:23:15
Ano, ano, JR je můj velký (a nedostižný, to pro případné mudrlanty) vzor
Jeroným   |90.179.188.xxx |05.11.2009 14:35:31
K navozenému tématu sebeurčení mě napadlo jen tohle:

"Bůh je mrtev!"
(Fridrich Nietsche)

"Nietsche je mrtev."
(Bůh)
Klára   |194.228.197.xxx |06.11.2009 13:03:13
Že by to byl Nietzsche?
J.   |90.179.188.xxx |06.11.2009 17:51:42
VK  - Různost...   |93.91.49.xxx |07.11.2009 19:58:16
Jen poznámka k různosti názorů: HN, LN a Právo se v podstatě shodují. V HN navíc psali hned dva autoři, kromě Reslové i Ivan Hartman. Vladimír Vlasák z MfD je dlouhodobě dvojici H+H nakloněn, stačí si vynewtonovat jeho články na dané téma. A E15 bych, při vší úctě k ekonomické sekci, nebral jako arbitra kvalitního psaní o kultuře... Ergo ta různost názorů vlastně není až tak velká, tři dlouholetí divadelní a 1 hudební kritik se shodli a Vlasák potvrdil své "zaujetí" pro H+H.
Hana Víchová  - HLAVNĚ   |84.244.91.xxx |09.11.2009 00:08:14
se běžte všichni, kdo radíte a rozumbradíte tady a lyrikál jste neviděli naživo, na představení podívat
jan-matěj rak   |90.177.50.xxx |09.11.2009 09:13:10
Děkuji, ale přečetl jsem příliš recensí (od toho jsou), než abych chtěl pánům H+H zvyšovat obchodní bilanci.
Václav Vančura   |193.165.69.xxx |09.11.2009 23:22:46
Musím se přiznat, že jsem dílo neviděl a určitě bych ani vidět nechtěl. Nesouhlasím vždy s paní Machalickou, ale v tomto případě jí musím dát zapravdu. I kvůli její recenzi jsem se rozhodl nedávno sledovat hodinový pořad o KUDYKAM na ČT a musím říct, že paní Machalická byla naopak ještě velmi shovívavá. Vydržel jsem pořad až do konce. Absolutní znechucení, žaludeční nevolnost. Obdivuji zmíněné recenzenty (vlastně recenzentky), že vydrželi (-y) až do konce u originálu. Nikdy jsem si neuvědomil, že dělat kritika je tak náročné povolání.
Školník   |SAdministrator |10.11.2009 09:16:28
No vidíte Václave, a já Kudykama viděl a moc se mi to líbilo
Pěvecké i herecké výkony všech zúčastněných se mi líbily a některé písně H+H které znám ve starém provedení tím dostaly jiný nádech, kouzlo...
SB   |81.19.47.xxx |10.11.2009 10:56:18
KudyKama jsem viděl včera. Musím dát za pravdu zde citovaným recenzím LN, Práva a HN. Ovace "běžného" publika ve stoje se rohodně nekonaly. Podle mě příliš nesourodý pelmel filosofování, politického mudrování a naivního příběhu Jak Martin ve Světě Martinu našel. To vše s profi masivním PR a cenami vstupného i programu beze slevy za masivní méně hvězdné alternace. Tajemství zlatého draka Daniela Landy v Národním divadle v Brně je proti KudyKamovi k divákovi po všech stránkách nesrovnatelně poctivější.
Lenka   |88.146.57.xxx |11.11.2009 01:52:32
Inu, neberu nikomu názor na představení, mně samotné se líbilo (a to především díky pěveckým výkonům některých jeho představitelů), ale samozřejmě uznávám, že někomu to sednout může, někomu nemusí.
Co mě ale dosti zaráží v citovaných recenzích, jsou faktické chyby, které by se, myslím, stávat neměly. Čert ať vezme překlepy a podobné věci, to se stává všem, ale hodnotí-li recenzentka herecký výkon protagonisty a to velmi konkrétně, je její ostudou, když mu připíše jinou roli, než ve které vystupuje.

"Ódy na Vojtěcha Dyka v hlavní roli Martina jsou nepochopitelné, vždyť ani nelze postřehnout, co hraje, natož jak. Jeho výkon se skládá vesměs z popocházení po jevišti, zaujímání různých postojů a recitace bez obsahu."

Vojtěch Dyk roli Martina opravdu nehraje a tak těžko soudit, zda recenzentka kritizuje jmenovaného herce za jeho výkon v jiné roli, nebo ji tolik odpudil herec v roli Martina, kterého ovšem nezná. ... S takovouto chybou pro mne přestává být recenze zajímavá, protože nevím, kolik dalších věcí mohla autorka splést či chybně uvést.
Klára   |62.245.93.xxx |11.11.2009 08:28:43
Slíbila jsem toho Justa, tak tady to je (volný přepis)

Já to považuju za průšvih dvacetiletí. V životě jsem neviděl takovou šmíru, ale hlavně tak chabě napsaný text. Když seřadíte hity P.Hapky za sebou na tři a půl hodiny, tak zjistíte, že PH je nahatý král české pop music, že skládá melodie na tři tóny. To je hezký párkrát, ale když to slyšíte podvacáté, tak je to téměř mučivé. Pro mě to bylo utrpení na té galerii.. Nakonec uprostřed nudy a zdhlouhavosti přijde poslední píseň zazpívat s dějem nesouvisející deus ex machina (Gott). Výstupy L.Bílé a místy i V.Dyka jsou jedny z mála skvělých chvilek. Na rozdíl od jiných Bílá aspoň intonuje... Naprostá absence sebekritiky Horáčka, Michal David se aspoň netají tím, že píše kýče... Gott mu to tam přišel zachránit... Komenský a Goethe se obracejí v hrobě... "každý, kdo jednou vdechl vzduch, Čingischán, slečna Magdónova, účetní, mnich i dobrodruh, každý byl rytmem obdarován" - chudák Čingischán, jak ten k tomu přišel To je tak prázdné, až to duní. S kolegy jsme si na galerii zabučeli... Je to ostuda, že to je zrovna ve Státní opeře, kde musejí ti profesionálové trpět. Fuj fuj fuj nad všemi slušnými lidmi, kteří se toho pro prachy zúčastnili.
MK   |193.179.126.xxx |11.11.2009 09:53:26
Správný postřeh, recenzentka se další den opravila a omluvila.
MK   |193.179.126.xxx |11.11.2009 09:54:03
To bylo na příspěvek Lenky, nevím proč se to takto řadí.
Lenka   |88.146.57.xxx |11.11.2009 17:47:40
A kdo byl tedy předměten kritiky?
Klára   |62.245.93.xxx |11.11.2009 23:58:45
Tak já se s tím tady přepisuju a ty to ani neoceníš, Miloši Každopádně obrázek jsem si udělala, toto mi bohatě stačí. A že teď v Opeře kvůli této ... měsíc nehrajou nic jinýho, to snad radši ani nekomentuju
MK   |193.179.126.xxx |12.11.2009 11:45:19
A jo, zapomněl jsem , kláro, jo just je supr.
Školník   |SAdministrator |11.11.2009 22:19:41
Taky jsem se nad tím pozastavil, ale jelikož na CD tam Dyk zpívá part Martina, tak jsem to nechal běžet...
Lenka   |88.146.57.xxx |12.11.2009 01:51:56
Tak jsem si našla onu "omluvu" pí. Machalické ze dne 24. října ohledně chyby, kterou udělala ve své recenzi na Kudykam. Tady ji máte:

"Holý není Dyk, ale kdo to v té tmě má poznat?
24. října 2009

OPRAVA

V recenzi na muzikál Kudykam pánů Horáčka a Hapky jsem zaměnila Marka Holého za Vojtěcha Dyka.

Oběma hercům a čtenářům se omlouvám, ovšem to, co bylo napsáno o výkonech, platí – ztvárnění obou postav Kudykama i Martina je téměř identické, o nepřehlednosti a zaměnitelnost toho, co se děje na jevišti, ani nemluvě, nehledě na nesmyslné svícení či spíše skoro tmu.

A pak poznat ze čtvrté řady na druhém balkonu, kdo je kdo, je skutečně úkol pro bystrozrakého. Na tato výhodná místa byla usazena kritika, zřejmě proto, aby raději hodnocení rovnou vzdala."


A tohle nevím, jestli mi tedy přijde více k smíchu nebo k pláči. Dobrá, i to se stává, že se člověk splete (nicméně jak jsem zmínila v prvním příspěvku, tohle mi přijde jako trestuhodná chyba - v recenzi na tak dlouho očekávané představení... Recenzenti by měli dostát svému úkolu natolik, aby o díle a jeho představitelých něco věděli...), ale co mě v této rádoby omluvě v podstatě uráží, je způsob, jakým autorku okamžitě přehazuje svou chybu na jiné.

Místo, aby autorku uznala chybu, omluvila se a uvedla své, ač nelichotivé, vyjádření na pravou míru, svede toto pochybení na, koneckonců, špatný výkon obou herců, slabé osvětlení...
Takže stále nevím, kde se jí zdál tak nudný, víme jen, že vlastně špatně viděla a po tři hodiny netušila, co se na jevišti děje.
Není pak divu, že se jí představení nelíbí...

Ne, já skutečně nemám v zásadě nic proto negativním kritikám na představení (knihy, CD apod.), která se mi líbí, jsou to pro mne minimálně podněty k zamyšlení nad věcmi, které by mě třeba samotnou nenapadly. Ale celé tohle vystoupení pí. Machalické mi přijde velmi neprofesionálně pojaté, samotné jako lehce zparodovaná fraška, a ztrácí u mne veškerou váhu.
Michal   |88.103.120.xxx |12.11.2009 08:24:11
Jestli tam ta paní Machalická vůbec byla...
tom novak  - kudykam   |193.85.168.xxx |18.11.2009 14:03:36
hm moje reakce na dílo : nastrojená chudoba pro hejly , kteří dali na dobré jména. je mi smutno...

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
15161718192021
22
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib