22.08.2016 Pestrá trojka (Miloš Keller)    Tisk

Nová sekce, Fregata a Herky se mi sešly ve studiu a utvořily docela příjemnou kombinaci různých přístupů k muzice. I rozhodl jsem se o nich napsat také společně.
Nová sekce přináší devítipísňové album standardního vyspělého bluegrassu, zahraného s nadhledem, lehce a svižně i v pomalejších skladbách. CD Štěstí není sice převratné z hlediska hudebního, ale poctivá solidní jistota, že uslyšíte vše, co k bluegrassu náleží a taky jistota, že budete ušetřeni přílišných experimentů.

Už obal alba skupiny Herky s názvem Střelnice a pěkný rozkládací plakátový booklet napovídají, že přijíždí pouť nebo i trochu cirkus. A je to pravda v dobrém i horším slova smyslu. Autorsky je deska převážně dílem ženské části kapely – Káča Molčíková a Jana Samková. Muzice dominují dva akordeony a heligonka, využívá se často recitativ a hned úvodní písnička dala název celému albu. Velmi rychle vás deska vtáhne do atmosféry poutě, a pokud máte poutě rádi, budete spokojeni. Pokud vám ovšem ten mumraj trošku vadí, najdete drobné vady na kráse i na této pouti – možná až příliš kýčovité texty (Odjelo srdce mé), mírná přemíra pathosu (v úvodní Střelnici se to ještě snese, Hop hopy hop už trochu vzbuzuje obavy deklamativním začátkem – bez něj by byla skladba daleko upřímnější – a úspěšnější), skladba Bůh je už skoro schválnost. A občas trošku vadí i poněkud zbytečné instrumentální úvody nebo mezihry. Prostě album a jednotlivé písničky by mohly mít sevřenější tvar a byly by zřejmě i účinnější. Naopak Sebevrahova píseň nebo Nottingham (sorry za zkrácení názvu) či Klauni jsou příjemné zářící hudební střípky, následující Team building i s náznakem aktuálního vtipu hudebního i textového. A na závěr nejlepší nadčasová a nadtématická Tam za zelenou horou. A tak konec dobrý, vše dobré.

Herky - Střelnice
Herky: Střelnice
Hodnocení desky: 5,75/10