05.09.2016 3 x Slávek Janoušek (Miloš Keller)    Tisk

Hned trojice CD se mi sešla na redakčním stole, kde hlavní roli hraje Slávek Janoušek. Ale nejsou to sólové písničkářské desky, ale Slávek Janoušek ukazuje, jak umí spolupracovat s ostatními. První CD je deskou k Slávkovým šedesátinám. A tak se tam střídají Slávkovy písničky v jeho podání, v podání jeho přátel a také písničky – dárky (Píseň pro S. J. – Honza Brož). Nahrávky vznikly na sérii koncertů, kde vystupovali ještě i další umělci. Atmosféru pohody a uvolnění narozeninových koncertů se podařilo na desku přenést, celá je prostoupena spíše Slávkovým humorem než jeho vážnějšími tématy. Ale i na ta se dostane, i když na těch narozeninách znějí nějak méně pochmurně, než třeba v původní verzi (Kdo to zavinil). Uslyšíte tam tak reprezentativní výběr z tvorby Slávka Janouška v novém, neobvyklém a svěžím podání.

Slávek Janoušek a hosté - Slávek Janoušek 60
Slávek Janoušek a hosté: Slávek Janoušek 60
Vydavatel: JAN
Hodnocení desky: 7,22/10
Seznam písní: Provizórium (Slávek Janoušek, Luboš Vondrák, Láďa Zítka) • Mane nobiscum domine (S. Janoušek, L. Vondrák, L. Zítka) • Alzheimer a Parkinson (S. Janoušek, L. Vondrák, L. Zítka) • To je pohoda (Marek Vojtěch) • Myšlenka na blízkost (Petr Bende) • Letadlo (Jana Šteflíčková) • Nestíhám (Xindl X) • Rebecca (Monty) • Nerozlepený dopis (Michal Vaněk) • Píseň pro S.J. (Jan Brož) • Svatba (Petra Šany Šanclová) • Byla to jízda (Petr Rímský) • Chci ti holka zahřát (Jan Žamboch, S. Janoušek, L. Vondrák) • Ve vlaku cestou tam (Jan Žamboch) • Pionýrský vedoucí (Arnošt Frauenberg) • Nádraží (Ivan Hlas) • U stánku (Jaroslav Samson Lenk) • Sto barevnejch slov (J. S. Lenk, Vlasta Redl, S. Janoušek) • Kdo to zavinil (S. Janoušek, Miloš Makovský, L. Vondrák)
Co o albu napsal Petr Klokan Vratný: "Povedené live CD mimo jiné ukazuje, jak silné dokáží být Janouškovy písně i v podání jiných interpretů." (8 bodů)