gototop
05.11.2015 Asi některým muzikantům nerozumím... (Belmondo)    Tisk
Názory
...a vůbec nemám na mysli hudební tvorbu. Za těch pár roků co jsem si vyzkoušel pomoc při organizování několika festivalů a hlavně při pravidelné každoměsíční přípravě večera Notování, jsem se už několikrát dostal do situace, které nerozumím.
Než se uskuteční jakékoliv vystoupení, mezi organizátorem a interpretem musí proběhnout alespoň minimální vzájemná komunikace. Že to u některých hvězd žánru občas skřípne, je jev obecně známý. Tentokrát bych se chtěl dotknout nadějných ještě neslavných muzikantů. Každý z nich jistě potvrdí, jak je i pro ně náročné přesvědčit organizátora o tom, že právě oni jsou ti zajímaví, nadějní, které by si měl určitě pozvat.
Nestává se to sice příliš často, ale stane se. Jako organizátor se dohodnete na vystoupení písničkáře nebo kapely. Vše si vzájemně odsouhlasíte. Dokončíte dramaturgii a pošlete přesnější informace. Vše si opět vzájemně odsouhlasíte. Akce se rozjede a napjatě čekáte na příjezd interpreta. Ve smluvený čas nikdo nepřijíždí, tak voláte na jeho telefonní číslo. Nikdo nebere. Nikdo nepřijede. Nabízí se samozřejmě katastrofický scénář… Jenže umělec se neozve ani po akci a časem zjistíte, že ve vystupování pokračuje směle dál.
Zřejmě si teď řeknete, že je to jasné, prostě je nezodpovědný… Organizátor problém vyřeší, většinou to pro něho není katastrofa, nicméně mohl pozvat někoho jiného, kdo by o to hodně stál.
Nerozumím tomu. Už třeba jen proto, že většina organizátorů se vzájemně většinou dobře zná. A o muzikantech často debatuje. Varuje se.
Na závěr mi leze na jazyk otázka. Neměli bychom jména těchto ne příliš hezky se chovajících umělců zveřejňovat? Mělo by to nějaký význam?
 

Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Jana Štěpánková   |Registered |05.11.2015 07:31:07
A co takhle obráceně? Účinkující přijede na akci, na které má hrát. Dřív než stačí cokoliv říct, kdo je, tak ho organizátoři skoro vyhodí, že návštěvníci ještě dál nesmí (Není divné, že dotyčný vláčí kytaru.) Asi po čtvrt hodině mu někdo mezi řečí řekne, ať zavolá tomu a tomu, přestože účinkující toho dotyčného nikdy neviděl a nemá na něj ani číslo. Atmosféra houstne, přestože ještě nedošlo k vystoupení. Nakonec chudáka účinkujícího někdo někam odešle, kde účinkující opět čeká, jestli si ho někdo všimne, protože neví komu se má hlásit... A po tomhle entrée se skřípěním zubů odehraje své vystoupení.
Co na to říct... A děje se to taky...
Každý měsíc pořádám hudební setkání, takže s organizací mám letitou zkušenost a můžu si dovolit srovnávat a hodnotit. Všímám si, že někde nefunguje ani to základní ze strany pořadatelů...
Stranďa   |37.48.50.xxx |05.11.2015 09:14:46
Jani, doufám, že se nám to 25.listopadu v Hradci nestane? Jinak ti rozumím a chápu. Metr by měl být na všechny strany stejný. Mě se zatím za 25 let pořádání různých akcí nestalo, že bych měl fatální problém s účinkujícím a zase za nás se snažím být vždy min. hodinu před vystoupením na místě, ale je pravda, že někdy se to nepovede. To je prostě riziko organizování a hraní Mám jako pořadatel jednu zásadu, pokud nastane s účinkujícím jakýkoli problém, neřkuli opakovaný - časový, finanční, prostě si na příště rozmyslím, jestli jej ještě někdy pozvu, jde taky o to, aby účinkující, ať už je známý, nebo neznámý si uvědomil, kolik diváků přijde přímo na jeho vystoupení, to je kritérium, které většinou dost rozhoduje, nepočítám samozřejmě soutěže a konkurzy.
Jinak pro Belmonda - taky ti rozumím, ale dělat seznam nezbedných účinkujících mi připadne poněkud zbytečné, pořadatelé většinou vědí, kdo, kdy a jak :D
Jiřina   |178.77.232.xxx |05.11.2015 09:35:27
Neboj se, Luboši, v Hradci Králové se už na vás těšíme.
Stranďa   |37.48.60.xxx |05.11.2015 15:19:14
Děkujeme Jiřinko, už jsme se dlouho neviděli.
Standa Červenka  - Nemyslím, že by seznam příliš pomohl   |93.99.50.xxx |05.11.2015 11:12:27
Dovolím si malé, svým způsobem pozitivní doplnění. I když, jak se to vezme. Letos v létě jsme měli tu čest zahajovat multižánrový JesFest v Jesenici u Rakovníka. Vše jsme si s pořadatelem dostatečně včas mailově domluvili. Včetně odměny, pochopitelně. Když už jsme byli na pódiu a hráli asi pátou písničku, vplížil se k nám nešťastný moderátor se slovy – „Máme problém, kapela, která měla jít po vás, nepřijela. Nemohli byste hrát dýl?“ „Mohli“, odpověděl jsem, „my hrajeme rádi.“ Udělali jsme jen maličkou přestávku a vzápětí pokračovali. Nakonec jsme hráli a zpívali zhruba dvě hodiny. Do doby, než byla připravena v pořadí třetí hudební skupina. A pořadatelé? Nejen, že nám poděkovali za záchranu, ale podstatným způsobem zvýšili náš původně dohodnutý honorář. Věřím, že jsme zanechali dobrý dojem a my na Jesfest rádi vzpomínáme. Vždycky je to v nás, tedy muzikantech i organizátorech. Seznam hříšníků by asi moc nepomohl, oni se, myslím, historicky znemožní sami.
MONTY   |2001:718:806:10.xxx |05.11.2015 12:03:40
Já tomu nerozumím. Nepamatuji si, že bych někde přijel pozdě, nebo třeba vůbec. Ale stát se to za ta léta mohlo. Tedy krom Folkové růže, kde jsem zaspal koncert s Žambochem a Frauenbergem, ale to bylo způsobeno předchozím mejdanem a nakonec jsem taky dorazil. Nicméně jedna věc je jistá, příklady táhnout. Pokud mladý začínající umělec vidí, jak se chovají ostatní, již poněkud známější umělci, trkne je to samo, že něco není v pořádku. Nezapomenu na setkání s panem Tichotou a jeho nesmírnou pokorou vůči všem. Stejně tak Ivan Mládek, Marek Eben a mnoho a mnoho dalších.

Ostatně měl jsem to štěstí zahrát si s velkými jmény na jednom pódiu, a to že někdo snese být na místě samém jen 10minut před začátkem koncertu je výsada JMÉNA, nikoli manýr. Tuto výsadu má umělec až ve chvíli, kdy si je jistý, že lidé v publiku jsou tam jenom z důvodu jeho očekávané přítomnosti, a že URČITĚ počkají. My, jež tuto výsadu nemáme, choďme v čas a dodržujme SMLOUVY!!!
K seznamu nežádoucích…. Navrhuji aby to fungovalo jako registr neplatičů . Příjedeš pozdě, nezvedáš telefon, po dobu 5ti let si nezahraješ 
Stranďa   |37.48.60.xxx |05.11.2015 15:36:05
Zdar můj malý velký kamaráde, dá se říci, že s tebou v podstatě ve všem souhlasím, jen ne v tom, že jméno dává oprávnění k tomu být deset minut před koncertem, že to stačí, kdepak. Chudák zvukař, chudák inspicient a samozřejmě chudák dramaturg a hlavní organizátor. Doufám, že mi rozumíš brachu. :D Pokud chceš jako organizátor mít skvěle klapající akci, tak tohle nesmíš dopustit a to je jedno z kritérií, kterého se zrovna držíme při výběru účinkujících. Ti kdož mají jména, by právě měli smlouvy dodržovat do puntíku nejvíc, proto mají své managery, kteří by měli zmanýrovaného umělce srovnat do latě :D :D :D Ale jak už jsem psal předtím, nemám zatím naštěstí tuto zkušenost a to už u nás vlastně hráli skoro všichni, co mají své managery. Naopak můžu říci, že spousta jich přijela nejen včas, ale s velkou pokorou a solidním jednáním. Nezapomenu na pana Korna, kterého jsme měli v Oseku na Benátské noci, který se dvě hodiny podepisoval před vystoupením a byl velmi vlídný k divákům. Neměl to ve smlouvě, ani mu to manager nepřikázal, jen jsem za ním šel a poprosil jej o to. Bez jakéhokoliv náznaku hvězdy řekl, ano jdu, a bylo ...
Luboš Hrdlička  - dojmy   |89.185.247.xxx |05.11.2015 18:27:47
Ahoj všichni,

tak já si taky "smočím"....poznal jsem naši hudební scénu dosti dopodrobna ze všech stran - ať už jako muzikant, tak i jako pořadatel, porotce, zvukař, moderátor a tak.....bohužel, nejhorší zkušenosti mám s mladými, začínajícími "umělci", - stalo se mi, že jedna kapelka ca osmnáctiletých pubescentů s rukama v kapsách prohlašovala - tohle po nás nikdy nikdo na žádným hraní nechtěl.....když jsem se jich zeptal, kolikrát hráli, řekli mi, že je to jejich třetí hraní ...a to nemluvím o tom, jak na mě vyvalili oči, když jsem po nich chtěl stageplán - na druhou stranu, např. kapela Sem tam byla na místě min. hodinu před začátkem, napíchali jacky do nástrojů a za dvacet minut bylo nazvučeno třikrát Byl jsem ale i svědkem toho a nejednou, kdy tahali ožralého "Mistra" deset minut před začátkem jeho vystoupení na jeviště..... takže je to opravdu o lidech.....a nebudete mi věřit, v dnešní době, kdy mají kapely možnost nahrát v profi studiu ! za peníze ! (tedy, že za to ještě dostanou zaplaceno !) cédéčko jihočeských lidovek, tak se "umělci" cukají a nechce se jim.....takže to jenom na okraj. Ale pravda, aspoň většinou, že čím větší hvězda, tím víc pokory a úcty.....
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |06.11.2015 07:40:50
Přijet nejdéle hodinu před produkcí považuju za slušnost, hvězda/nehvězda. Když je 60 minut do vystoupení a muzikant nikde, začínám být nervózní a volám...Na druhou stranu nutím kapelu (a leckdy to chce dost sil) když někam jedem, abychom měli ještě jednu hodinu rezervu (na cestu tak přes půlku republiky - dál asi ještě více). I tak se stane, že je někdy problém, ale to komunikujeme a pravidelně posíláme zprávy o poloze...

Jinak oc se dochvilnosti týče jsem zjistil, že nejhůře jsou na tom muzikanti místní, kteří to mají dva bloky od místa konání - onehdy nastupoval basák do kapely v půlce produkce vprostřed písně, ale zase musím uznat, že takovej potlesk pro basáka jsem ještě neviděl
David Šelemberk   |88.100.183.xxx |07.11.2015 21:47:06
Chápu , Belmondo že každý má jiné zkušenosti ,(mám takový pocit , že vloni na Notování jsem taky potvrzení účasti poslal špatně a nezkontroloval si to ) ale moje mně vedou k názoru , že většina problémů vznikne z nedorozumění. Veřejný seznam je ošemetná věc, nejen kvůli právníkům, může někoho i neprávem poškodit a to se bere težko zpět. Můj kamarád žije ve Švýcarsku , jezdí na folkové akce k nám, ptal se jak to tady chodí mezi muzikanty a organizátory a projevil uznání nad naší spolehlivostí bez smluv, které nedodržení podmínek řeší. Asi to tady nebude tak zlé
kamarád   |46.13.17.xxx |10.11.2015 10:40:48
Zeptej se toho, kdo ti zrušil účast, co by on navrhoval, aby mu připadala akce prestižnější. Fňukáním a anonymním pomlouváním se nezlepšíš .
Petr Merxbauer   |85.71.172.xxx |10.11.2015 19:32:30
Z úvodního článku je jasné, že interpret nezrušil účast, ale prostě nepřijel a dělal mrtvého brouka. To je nepřijatelné, ať se jedná o prestižní akci nebo o hraní v sebemenším klubu.
Belmondo   |193.85.217.xxx |10.11.2015 12:25:04
Milý kamaráde, přečti si článek pořádně. Vůbec nejde o mě. Když nám v Notování někdo tímto způsobem vypadne, večer proběhne bez potíží(z naší strany). Jenže my nemáme problém, že bychom museli přesvědčovat muzikanty, aby přijeli, ale každoročně se na řádku z nich už nedostane. Takže ten podraz nebo neseriózní jednání takových interpretů je sprosťárna ani ne tolik vůči nám pořadatelům, ale vůči ostatním muzikantům, kteří by si rádi zahráli. Jen se na ně už nedostalo, protože jim místo sebral někdo, kdo dvakrát nebo třikrát svou účast potvrdil, nepřijel a přestal komunikovat.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib