gototop
06.03.2008 O ceské malosti (BB the P08)    Tisk
Názory

Dvě jména: Markéta Irglová a Glen Hansard.

Dnes je zná už skoro každý, minimálně u nás, jejich úspěch se, stejně jako sláva matičky Prahy, "hvězd dotýká." Glen Hansard a Markéta Irglová - foto: BB the P08 ©

Ale vraťme se o pár let zpět.

Dějství první:
Náměstí Valašského Meziříčí, schody v podloubí. Skupinka mladých lidí, seskupených kolem zrzka s děsně odrbanou kytarou a sotva škole odrostlé dívenky, si v klidu muzicíruje.
Dva městští strážníci, frustrovaní marným bojem s psími hovínky a špatně zaparkovanými auty, se rozhodnou zasáhnout proti tomuto podezřelému uskupení "batůžkářů s PET láhvemi", neboť jejich shromáždění vypadá nepovoleně. Čert vzal Ústavu, Listinu, svobodu shromažďování a bůhví jaké další demokratické vymoženosti. Sedíte někde na veřejném místě a vyhráváte? Tak jste podezřelí a povinností mužů zákona je proti vám zasáhnout, nejdřív vás obklíčit a potom rozprášit. Možná, že jednou budete držiteli Oscara, ale prozatím jen narušujete veřejný klid, a pořádek muší bejt. To by tak hrálo, aby si kdejaké zrzavé individum jen tak vyhrávalo na ulici a ještě k tomu v cizí řeči. My mu ukážeme Falling slowly! Padej vocaď, a ne pomalu, ale pěkně rychle!

Dějství druhé začíná krátce po nominaci na Oscary. Onen irský muzikant s děravou kytarou i ona mladá dívenka už nejsou tak neznámými jmény, hrajou koncerty i festivaly, vydávají desky, muzikou se pokusili vylepšit Hřebejkovu Krásku v nesnázích (Bůh ví, že marně?) a pár redaktorům časopisu Týden, kteří beztak o těchto jménech ještě před rokem nic nevěděli, začne vrtat hlavou, proč by zrovna oni měli být nominováni na tak prestižní cenu. Jsouce inspirováni heslem, že teplý bonz chutná líp, než studené pivo, neváhali a poslali do Hollywoodu krátké, ale konkrétní udání, že Hansardova pecka není původní filmovou melodií a nesplňuje tedy kritéria pro nominaci. Ne, že bychom to chtěli prásknout, ale hlásit to musíme - pořádek muší bejt.

O redaktorech bulváru je známo, že by klidně utloukli vlastního tátu baseballovou pálkou, jen aby měli reportáž o brutální otcovraždě z první ruky, ale co si myslet, když pro své zviditelnění s chutí poškodí vlastní krajanku novináři ze seriozního časopisu? Inu, že česká malost se nevyhýbá nikomu, ani těm "seriozním".

Pánům strážníkům tímto vzkazuju jediné - až zas budete mít chuť rozehnat nějakou tu partičku střapatých muzikantů, hrajících někde v podloubí na omlácené kytary, raději si je místo toho poslechněte. A pokud budete chtít podpis, tak ne na pokutový bloček, ten budete muset na strážnici odevzdat a až bude z toho chlupatého týpka za pár let držitel Oscara, tak byste na burze autogramů nic nevydělali.

Představitelům sedmé velmoci bych vzkázal?.ale radši nic.


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Belmondo  - Re: O české malosti   |212.24.142.xxx |06.03.2008 09:26:00
Tak to chodí. Ovšem lze pridat ješte to, že nejde o malost ciste ceskou...
Glen Hansard si svoje musel odtrpet i doma...U nás S Markétou Irglovou aspon neskoncili ve vezení
MK  - Re: O české malosti   |193.179.126.xxx |06.03.2008 10:25:00
Myslím si, že tak fundovaní lidé, jako jsou nominátori na Oscara by meli vedet, že ta písnicka není puvodne z toho filmu a nemusel jim to nikdo napovídat. Když chtejí udelovat Oscara, musí vedet VŠECHNO. Jak k tomu prijde treba Mardí
Michal  - Re: O české malosti   |88.103.120.xxx |06.03.2008 10:45:00
Uprímne receno, Miloši, ac mi Váš styl recenzí nekdy možná vadí, jindy méne, snažím se k nim pristupovat neutrálne, ve smyslu neutrálne k tomu, kdo je autorem. Ovšem díky takovýmto výlevum se muže brzy stát, že až uvidím recenzi podepsanou MK, nebudu ji vubec císt, stejne jako to už drahnou dobu delám (nebo spíše nedelám) s recenzemi pana MT ve F&C
MK  - Re: O české malosti   |193.179.126.xxx |06.03.2008 11:21:00
Michale, vy jste asi necet diskusi k recenzi dvojCD J.Buriana, co? To byla reflexe na ní. Takové zvýraznení absurdnosti nekterých tamních príspevku. Precenil jsem jen predstavu, že clánky tady se ctou poporade :-
Michal  - Re: O české malosti   |88.103.120.xxx |06.03.2008 11:45:00
Práve že cetl
jan-matej rak  - Re: O české malosti   |89.24.4.xxx |06.03.2008 11:53:00
Rad bych taky napsal svuj nazor, ale nevim, kdo je BB a PB8. To neni nic jmeno, to je anonym
MK  - Re: O české malosti   |193.179.126.xxx |06.03.2008 12:25:00
Tak pak nechápu já
MK  - Re: O české malosti   |193.179.126.xxx |06.03.2008 12:29:00
Ale to je celkem obehraná písnicka, verohodnost nicku.
Pod BB se preci skrývá MK a pod PB8 je jakýsi Jan Matej Rak. Pod "Jan Matej Rak" píše taky MK a MK je pseudonym pro Topohla. Kdo píše pod nickem Topohl ješte neplavalo najevo, ale nekdo to urcite oznámí. Možná má znacku * nebo ****. A to ješte je ve hre Džexna
Redakce FT  - Re: O české malosti   |195.39.44.xxx |06.03.2008 12:37:00
Nick BB the P08 patrí oblíbenému diskutérovi BlackBartovi the P08, jeho civilní jméno není známo ani redakci
MK  - Re: O české malosti   |193.179.126.xxx |06.03.2008 12:43:00
Kdo je Redakce FT
Tomáš Pohl  - Re: O české malosti   |80.188.72.xxx |06.03.2008 13:00:00
Já myslím, že blbství, práskacství a závist jsou lidské vlastnosti fungující bez ohledu na národ a rasu. Autore, seš si naprosto jist, že to oznámení bylo presne tak , jak píšeš ? Já ctu Týden každý týden a hudební recenze Pavla Klusáka pokládám za vysoce profesionální, stejne jako celý casopis.
Prosil bych jasný dukaz, pokud není, je to jen pusté plácání a povzdech príslušníka jednoho národa na celým národem. Já tohle nemám nejak rád.
P.S. myslíš , že policajti v Dublinu jsou proti naši profíci
Krakonosh  - Re: O české malosti   |147.228.108.xxx |06.03.2008 13:42:00
MK: A když je to reakce na diskuzi vedle, proc o tom píšete sem? Myslím, že od toho jsou ty diskuze rozdelené..
jan-matej rak  - Re: O české malosti   |89.24.4.xxx |06.03.2008 13:44:00
Podle mne by zadna redakce nemela otiskovat anonymy. Snad jen ve vzacnych pripadech, kdy by se onen autor musel neceho vazne obavat. A i potom by mela jeho jmeno redakce znat, jen jej nezverejnit. Takhle ten clanek patri nanejvys do nejake diskuse pod clankem. Paklize jej zastituje svym jmenem Folktime, jako renomovany server, je to na povazenou. Redakce by mela vedet koho svym jmenem cini legitimnim. Krom toho podepsat se je zakladni vychovani. PB8 nebo jak se jmenuje, at si pro clanky tohoto typu zalozi svuj blog a nebo at se nam predstavi
MK  - Re: O české malosti   |193.179.126.xxx |06.03.2008 14:03:00
Ale protože bych vedle musel napsat, že je to reminiscence na tendle clánek, no :-
MK  - Re: O české malosti   |193.179.126.xxx |06.03.2008 14:09:00
Jane Mateji, já bych rozlišoval anonym a pseudonym. To je na strašne dlouhou diskusi, já treba mám skautskou prezdívku Drak, ale ani tady ani v diskusích dopravních ji použít nemužu, protože je obsazena. V dopravních dokonce i MK je cizí. Tak jsem tam Káem. takže už 3 jména. Obcanské jméno je casto velmi nepraktické pro cloveka, který je aktivní ve více na sobe nezávislých oborech. To je taky na složitý vysvetlování. Možná závidím lidem, kterí mají tak jednoduchý svet , že vystací s jedním jménem, ale proste už to tak je
Black Bart the P08  - Re: O české malosti   |85.70.201.xxx |06.03.2008 14:16:00
http://tinyurl.com/yod9cs
Link na clánek, kde je o tom psáno. Doporucuju i diskuzi. To, že Krec osobne Americany upozornil (i když nepsal, ale telefonoval), mám overeno v redakci Týdne.cz
Daniel Dvorák, Ostrava - Poruba.
A kerejpak seš ty, raku
jan-matej rak  - Milej dvoraku   |89.24.4.xxx |06.03.2008 14:46:00
prijmeni se pisi s velkym pismenem a navic se jimi timto zpusobem neoslovuje. Je videt, ze s tim vychovanim jsem tak vedle nemiril.
Jinak Milosi, samozrejme vnimam rozdil mezi anonymem a pseudonymem, i s temi ruznymi nicky, mas pravdu. Na foru majitelu Spartaku a Oktavek jsem taky pod jinym jmenem,pod dalsim zas mezi amaterskymi astronomy, ovsem to prave v obou pripadech vsichni znaji. Nic se pro mne ale nemeni na tom, ze clanek v casopise by mel byt podepsan jmenem, nikoli pseudonymem. Pseudonym ma v takove situaci opodstatneni jde-li o Karla Gotta nebo Lucii Bilou. Tam by naopak jejich skutecna jmena byla zavadejici
malý český práskač  - Black Bart the P08   |89.176.49.xxx |06.03.2008 14:54:00
http://www.volny.cz/maly_cesky_praskac/bb/

Na malém ceském Netu najdeš vše, i identitu... Cešek, Iru, Britu :-
holka House  - Re: Milej dvoraku   |198.178.192.xxx |06.03.2008 15:31:00
Vážený pane Jane Mateji Raku,
pokud tak bazírujete na psaní velkých písmen proc je sám neužíváte?
Jinak nesouhlasím s Vaším názorem - pokud se BB the P08 podepíše pod clánek svým jménem nebudu naopak já (a verím že i množí další) tušit, kdo jej stvoril. Stejne tak u Džexny, Belmonda, Cimbury..
B. B. Deneb  - Re: Milej dvoraku   |88.102.134.xxx |06.03.2008 15:54:00
A jakpak má takhle jeden prijít na to, že "rak" je príjmení? Já to sice tuším, videla jsem totéž jméno nekde použité s velkými písmeny, diakritikou a asi i v souvislostech, ze kterých to snáz vyplynulo. Ale chápu, že ostatním to tak zrejmé být nemusí.
S Housetem plne souhlasím. Koneckoncu presne na stejné téma už jsme vyjádrily shodný názor pod jiným clánkem asi o týden drív. Je to zrejme nejaký místní folklór, že kdykoli nekdo podepíše clánek prezdívkou, vždycky se najde nekdo, kdo se do nej pustí
Honza Žamboch  - Re: O české malosti   |62.177.106.xxx |06.03.2008 15:58:00
Nekde jsem zaslechl, že to celé vzniklo na základe nejaké tiskové zprávy otce Markéty, který v nejakém clánku uvedl, že tu písnicku hráli s Glenem už hodne dávno v Mklubu. Týden se toho pak chytl. Chápal bych, kdyby ten clánek jen vyšel a nic víc. Ale telefonáty Oskarovi, to už je trochu moc. Fakt nechápu. Naštestí to dostali, Oskar si sám rozhodl, co je podle pravidel a co není. Bez ohledu na hnidopichy z Týdne. V diskuzi se píše, neco o tom, že media nemají nikomu fandit, jen informovat. Tak jsem si tu trpkým smíchem porádne porval. Taková smešná nepravdivost a rádobynaivita . Jo a Glenovi a Markéte trikrát hurá. Teším se na jejich další songy
holka House  - Re: O české malosti   |198.178.192.xxx |06.03.2008 16:10:00
Popravde - Vás nikoho nenapadla opacná varianta? Že by ten humbuk a upozornení nevzniklo pred udelením Oskara ale až PO? Myslím, že pak by se to dalo nazvat teprve porádnou závistí a hnidopišstvím. Ale asi jsem porád ješte poctive naivní a radši na možné nesrovnalosti upozorním pred než po, protože po to vetšinou bývá daleko vetší prušvih (je naivní si myslet, že se na to neprijde, at už jde o to ci ono
 - Re: O české malosti   |62.177.106.xxx |06.03.2008 16:23:00
Souhlasím. Ale nominaci na Oskara nemají preci v kompetenci ani redaktori Týdne, ani Ceši. Tak by se prípadný problém preci nesnesl na naše hlavy. Byl by to problém oscarí akademie. Tím pádem žádná ostuda ani diskuse o naší malosti. Ale nevím. Neznám pravidla a nebudu v nich pátrat. Oskar je doma. Nekterí Ceši nejsou malí, ale velcí. Jsem za to moc rád
holka House  - Re: O české malosti   |198.178.192.xxx |06.03.2008 16:32:00
já si jen myslím, že uvedení informace až PO by vlastne mohlo padnout i na hlavu Glena a Markéty - to si nikdo z jejich týmu neprecetl pravidla? Nikdo na to neupozornil? A nemlceli náhodou schválne? Samé kdyby, ale kdyby média neuvádejí, prezentují vše rovnou jako fakta. Takže možná ješte díky za to co redaktori Týdne udelali, i když si ted odnesou kritiku za svoji malost
jakýsi ruch  - Re: O malosti   |89.176.49.xxx |06.03.2008 16:41:00
Ti lidé si rekli nekdy pred šesti lety že natocí malý film s malým príbehem, s malými písnemi o dvou malých lidech...
Mám pocit, že jen tak pro radost... nechápu proc se v tom tak babráte
Tomáš Pohl  - Re: O české malosti   |85.70.37.xxx |06.03.2008 18:21:00
Tak jsem si precetl odkaz. Tak tohle jsem cetl a nepokládal jsem to za to, o cemž se zde s velikým pathosem píše. Predmetné rádky Barta atd. nepokládám za anonym, autor byl kdysi odhalen na Zahrade a kdysi psávával docela slušné sci fi povídky. Clenové redakce užívající prezdívky jsou identifikováni v tiráži obcanskými jmény. Kdo je Deneb nevím, ale chce-li zustat utajen (a), budiž. Možná chce být zajímavá (ý). Mne to nejak netrápí. Jebavý byl Brezina, Puchwein byl Marek, Frída Vrchlický nebo Vonavka Rezác. Jednou bude Deneb, treba ve skutecnosti Diana Vonásková ci Eulalie Hrazdicková nebo Lumír Vyskoc rovnež slavná( ý). V podstate jde o ... kozí chlup.
Myslím, že Týden Oskara težko ovlivnil. Pripomíná mi to cást ze Švejka o skvrnách na Slunci veštících katastrofu. Psala o nich Národní politika . Pak bylo zemetresení na Martinique a predtím byly skvrny na Slunci. Švejk poznamenal, že se mela Národní politika dostat na ostrov drív, aby stacili utéct. Mladý lidi, neberte se furt tak vážne.
BB the P08  - Re: Black Bart the P08   |85.70.201.xxx |06.03.2008 18:24:00
Protestuji proti tomuto matení verejnosti, všichni prece ví, že muj klobouk je svetle zeleno-žlutý. Nebo aspon býval
BB the P08  - Re: O české malosti   |85.70.201.xxx |06.03.2008 18:30:00
holka House: kdyby meli redaktori Týdne pravdu, tak by ted mohli v poklidu šnupat koks a hrát na housle a byli by za velké Šerloky, co odhalili odporný podvod. Jenomže oni se sekli a tudíž jsou jen za malé práskace. To je holt riziko udavacu, že nekdy udají i nevinného..
PetBad  - Re: O české malosti   |77.48.45.xxx |07.03.2008 12:35:00
Naopak :)

Clánek nese titul "O ceské malosti". Diskuze pod ním jeho oprávnenost ve vší vážnosti jen a jen zduraznila :
Exod  - Re: O české malosti   |212.111.8.xxx |07.03.2008 13:33:00
Když jsme u toho (i když je to trochu od veci), už máš Kwaku tu Trampskou

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib