gototop
31.07.2007 Pan publikum (Tomáš Pohl )    Tisk
Názory

Podstatné jméno publikum je rodu středního. Střední rod však funguje jen v neutrální poloze slovníku spisovné češtiny. Jakmile publikum dostane tvář, rod se změní. Mohl jsem pochopitelně v rámci rovnosti obou pohlaví použít i ženský rod, ale slovo "pan", či ještě lépe "pán", zdůrazňuje dominantnost a roli publika lépe, než užití rodu ženského, či obou rodů současně.

Kdy vlastně publikum vzniká? Podle výkladu trestného činu rvačky se musí prát minimálně tři lidé, patrně v návaznosti na starou římskou zásadu, že tři lidé tvoří komunitu (kolektiv).

Nevím, zda ještě platí pravidlo, že film se hraje, je-li koupeno pět a více lístků? Bohužel, vynikající rumunské filmy, na něž chodil Otík ve filmu Vesničko má středisková, se už nehrají.

U koncertů žánru folk a country patrně pravidla o tvorbě publika neplatí. Zažil jsem mnohokrát přesilovku, či alespoň vyrovnaný početní stav na jevišti i v hledišti. Zažil jsem, když jsme s několika málo ostatními dokázali vytleskat řadu přídavků tehdy celkem neznámé dívky RV, na kterou se dnes stojí fronty.

Publikum je pánem, je i prodejnou holkou, která dnes miluje a jásá a zítra se točí ke své dřívější lásce zády. Potlesk publika je krev pro účinkujícího a lhostejnost publika působí jako pomalý jed. Sestava rodinných příslušníků, včetně hluchého dědečka, rozmnožená o partu z hospody, kde kapela pravidelně hraje, dokáže na soutěži dokonale zamíchat pořadím. Naproti tomu stolní společnost, často v čele s osobou, kterou lze nazvat "veselá kopa", pěstuje svou vlastní zábavu při produkci v klubu či hospodě, kde se jí a pije při produkci, a dává najevo heslo: Tak nás, komedianti, bavte.

Četnost publika žánru folk a country lze přirovnat k latentnímu trhu na území bývalého Sovětského svazu. Území země, kde Slunce nezapadá, nelze zaplavit osobními auty proto, že na ně většina obyvatel nemá. Statisíce obyvatel sídliště sice na vstupenku má, ale raději ji propijí a pokouří v blízké restauraci, kde se tak hezky povídá o nekonečných řadách televizních seriálů či o politice.

A tak se stává, že publikum folk a country je složeno čím dál víc z lidí "co spolu mluvíme", doplněné o muzikanty, kteří ten večer nehrají. Často mám obavy, že na koncertu potkám sám sebe.

Takže název článku je asi nepatřičný. Prý kdysi na jednom vzdáleném ostrově byla armáda složena jen z generálů a mužstvo neexistovalo. Podobnost se současností je tedy až zarážející a šlechtické tituly byly ostatně zrušeny už po První světové válce.


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Black Bart the P08  - Re: Pan publikum   |85.70.201.xxx |31.07.2007 12:29:00
Že by další variace na oblíbené diskuzní téma "Proc na folk nechodí lidé?"
Jan-Matej Rak  - Re: Pan publikum   |77.48.12.xxx |31.07.2007 21:33:00
Jsem toho nazoru, ze na FCT lidi nechodi proste proto, ze se to vetsinou neda poslouchat a tech par vyjimek, ktere poslouchat lze, se bohuzel sveze s povsechnym obrazkem zanru.A tvurci toho obrazu úpak jsou ti prvne zmineni
Black Bart the P08  - Re: Pan publikum   |85.70.201.xxx |01.08.2007 14:55:00
Ale dá se u toho pít rum z vlastních zásob. Na rockáci nebo worldu cloveku seberou i balenou vodu v pet-láhvi
Viktor Janeba  - Re: Pan publikum   |82.113.47.xxx |01.08.2007 15:31:00
Nahodou, na Maidnech mi ted dovolili plechovku s redbullem :D. Asi jsem vypadal moc slusne
BB the P08  - Re: Pan publikum   |85.70.201.xxx |02.08.2007 00:41:00
To bylo temi krídly
Kuba H.  - Re: Pan publikum   |84.244.121.xxx |02.08.2007 20:05:00
Musím souhlasit s Janem-Matejem. Zkoušel jsem brát na nekteré folkakce lidi mimo tuto hudbu, ale prchali a prosili me, aby už nemuseli. Nedivil jsem se
Kuba H.  - Re: Pan publikum   |84.244.121.xxx |02.08.2007 20:18:00
Ale je fakt, že ti, co jsou dobrí, to mají dneska taky težký...Je to obou nebo spíš více-stranné
BB the P08  - Re: Pan publikum   |85.70.201.xxx |02.08.2007 23:14:00
Mne kdyby nekdo vzal na festival world music, tak taky prchám. A na Colours of Ostrava bylo 30.000 lidí. A ty lidi s nadšením poslouchali balkánskou dechovku. A kdyby je nekdo vzal na Vlachovku na Pepícka Zímu, tak taky prchají se zdešením.
Je to holt složité
jan-matej rak  - Re: Pan publikum   |89.24.4.xxx |03.08.2007 00:23:00
Jenze rozdil je v tom, ze dechovkari ovladaji sve nastroje, balkanci drzi rytmus a Zima je sakra dobrej zpevak. Folk je - bohuzel - vetsinou utrpeni
-toh-  - Re: Pan publikum   |193.85.147.xxx |03.08.2007 10:06:00
Ale Mateji (a Kubo H.), to jsou takový zbytecný zhrzený reci, to snad vubec nikdo nemuže brát vážne. Precetli jste si to po sobe? Opravdu neznáš žádné - nebo dobre, vetšinu - folkaru, kterí ovládají své nástroje, udrží rytmus a žádného folkového zpeváka, který zpívá líp než Pepícek Zíma? A opravdu si, Kubo, myslíš, že to, že "nekterí lidé prchají a prosí" je dostatecný argument proti jakémukoli hudebnímu žánru? Jo, o jednom triku bych vedel, používá se casto: kdo je nekvalitní - to je typický folkar, kdo je kvalitní - ten prece hraje úplne neco jiného, copak to neslyšíte? Zpravidla se folku s durazem "na písnicku" zacne ríkat šanson a folku s durazem "na muziku" world music.
Nejhorší je, že to co jsem napsal nahore - že vás nikdo nemuže brát vážne - možná není pravda. Tisíckrát otravovaný vzduch se stane otráveným a lidi si prestanou vážit muziky, kterou poslouchají, a co horšího, na jejímž poli jako muzikanti pusobí. Pak mají pocit, že všichni kolem nich to delají blbe (když se to prece porád ríká) a dobre to delají jen oni, akorát se musí zachránit nejakým trikem, jako že se treba prejmenují nebo neco podobne prínosného a tvurcího.
Bylo by dobre, kdybychom meli nekterá velmi zásadní tvrzení podložená argumenty
Klára  - Re: Pan publikum   |80.95.98.xxx |03.08.2007 11:47:00
Moje rec, Tomáši. Obecne je živení jakejchkoli stereotypu zbytecný :-/ Jinak já mám zase opacnou zkušenost - lidi mimo žánr naopak zjistili, že se dá zpívat i o necem jiným, než jak on jí chce a ona jeho ne (príp.varianty téhož) a zacali si porizovat mnou doporucené desky. Taky asi ale záleží na tom, na cí koncert zrovna ty nezasvecené pozveme, že jo.
jan-matej rak  - Re: Pan publikum   |89.24.5.xxx |03.08.2007 11:55:00
Ja se vubec od folku nedistancuju a taky netvrdim, ze vsichni folkovi muzikanti jsou hrozny, jen rikam, ze ti, co hrozni jsou, delaji zanru takovou sluzbu, jakou jinemu zanru nikdo. Proc si vsichni rockeri, klasicti muzikanti a mnozi dalsi delaji porad srandu z kotlikaru a portaku? No a proc se zase ti portaci a kotlikari tvari jako sansonieri a world-music?Clovek "zvenci" si pri slove folk vetsinou predstavi nekoho, kdo smidla na kytaru tri akordy a peje pri tom neco o kamaradech. Jenze tenhle obrazek jsme si jako folkaci udelali, promin, sami. Znam spoustu folkovych muzikantu, ktere mam moc rad a ktere obdivuju. Faktem ovsem je, ze ja za folk povazuju predevsim pisnickare, protoze za nejdulezitejsi ve folku povazuju vetsi duraz na sdeleni textu nez na formalni prostredky. Ale nalejme si cisteho vina - ktery z folkaru(a stranou nechavam autorstvi pisnicek, to je jina kategorie)by jako muzikant obstal i jinde? Nebo spis jinak - ve folku casto nevidime za roh, jako spicku uznavame neco, co by jinde bylo v nejlepsim pripade prumerem. Tam, kde folk "swinguje", se jazzman pousmeje, tam, kde je to "latina" nebo "flamenco" se Paco deLucia nebo Bireli Lagrene za bricho popadaji. Potiz je totiz v tom, ze merime jen meritky folku a to je malo. Cili zkatim-li to: jsem opravdu toho nazoru, ze folk se vetsinou neda poslouchat a opravdu ve folku neznam lepsiho zpevaka, nez byl(sveho casu, jeho momentalni formu nesleduju) Josef Zima. A aby bylo jasno - nerikam to proto, ze bych si o sobe myslel, ze ja to delam nejlip, to ani nahodou. Mam folk rad, hlasim se k nemu, ale da to dost prace
Kuba H.  - Re: Pan publikum   |82.150.164.xxx |03.08.2007 13:58:00
Máte pravdu, Tomáši, je to asi složitejší. Já byl ve chvíli, kdy jsem ty rádky psal, myšlenkami na akci mnohdy prechvalované mladé folkové scény, ze které taky muj nejmenovaný kamarád prchal. To, o cem se mluví jako o vrcholu soucasného folku...popr. o objevu roku ci nastupující star...mi vetšinou prijde od všech tech Redlu, Nohavicu, Plíhalu, Navarových...tak vzdálené, že se podobným kroucením hlavou ani nedivím. Folk je jiste širší svet a má i mnoho kvalitních sdružení a jednotlivcu...Preju mu, aby si jich divák všímal a Vám hodne energie do další práce-
Black Bart the P08  - Re: Pan publikum   |85.70.201.xxx |03.08.2007 14:59:00
To je taky tím, že ceny od odborných porot nedostávají ti, jenž by si to zasloužili, protože neco dokázali, ale ti, co by jednou možná neco mohli dokázat.
Odborníci zrejme zastávají názor, že ten Krestan má tech Andelu už dost
-toh-  - Re: Pan publikum   |193.85.147.xxx |03.08.2007 15:15:00
V každém žánru jsou hrozní muzikanti (opravdu jsi nikdy neslyšel dechovku hrát falešne?), kterí teoreticky mohou "delat službu" - pokud to ovšem nekoho zajímá. Ty "rockery, klasické muzikanty a mnohé další" (a myslím, že jich ubývá, že jsou muzikanti cím dál víc tolerantní) to samozrejme nezajímá, žádné konkrétní folkare neznají, a delají to proto, že proste ješte tolerantní nejsou a potrebují do muziky zatahovat klubismus. Jenže když klubismus, tak klubismus. Žádný slávista na spartanské skandování nesklopí hlavu a nerekne: eh, my slávisti jsme sracky, vím to. Folkar ano.
My folkari jsme si žádný obrázek, žádnou karikaturu "sami neudelali" - jenom jí nekterí z nás verí. Je to asi tak moudré, jako kdybych "si delal srandu" z heavy metalu", jen proto, že ho vubec neposlouchám, nelíbí se mi a nerozumím mu. A navíc bych ty svoje "srandy" vztahoval na celý rock (aby všichni videli, že nerozumím nicemu) - protože ty tri akordy a kamarádi jsou typické atributy trampské písne nikoli folku, že. (Tedy také trampské písne v podstate neexistující, ale aspon byly dejme tomu z neceho odvozeny.)
Portáci a kotlíkári se tvárí jako šansoniéri a world music proto, že jsme podobnými debatami zarídili, že folk je sprosté slovo. Tak co mají delat? Ríkejme tomu všemu treba žánr tintili-vantili, jestli to nekomu pomuže, ale ani se neptej, co si budu myslet o lidech, kterým stací k ociste tohle.
Folk jsou také písnickári, ale nejsou to predevším písnickári. Navíc ríkáš, že "za nejduležitejší ve folku považuješ vetší duraz na sdelení textu" a o rádek dál, že pri "porovnávání nechme stranou autorství písnicek".?(Cili: dobre víme, že náš klub má nejsilnejší obranu, ale porovnávejme schválne jen útoky, at vynikne, jaký jsme bécka.)
Nevím, jestli by byl Jirí Stivín schopen delat písnickáre nebo Václav Hudecek hrát treba s Vlastou Redlem na elektrickou kytaru. Asi ne. Tak proc by mel, herdek, folkar být schopen obstát jinde?
Doufám, že jako špicku nic prumerného neuznávám. Navíc tomu nerozumím: takové porovnávání je prece vnitrožánrové. Nanejvýš rozumím treba výroku, že my Ceši uznáváme jako špicku u nás kdoví koho, pritom jak daleko je dotycný od Dylana? (No, ale takovéhle porovnávání taky smysl nemá.) Ale že by písnickár byl v jazzu pouhý prumer: jak to? Jak by mohl být prumerem nejaké množiny, do které nepatrí? Nerozumím.
To, že folk nekde swinguje, je takový publicistický obrat snažící se popsat, jakou barvicku, príchut, styl má ta která písnicka: líp to ríct neumím. Rozhodne to neznamená: pozor, folkar prestal hrát folk a je z nej velký swingar, jazzmani, treste se. Taky se nepousmeju, když hardrocker vezme akustiku a pul písnicky "folkuje" - treba pro dosažení nejakého aranžérského efektu. Proc taky?
To že se folk nedá ve své vetšine poslouchat, Ti samozrejme nevyvrátím, to je subjektivní kategorie, na kterou máš plné právo. Akorát nechápu ten masochismus - mít rád hudbu, která se ve své vetšine nedá poslouchat.
Jestli jsi ve folku dosud nepotkal zpeváka lepšího než J. Zíma, pak je mi Te uprímne líto - telefonní seznam sem kvuli tomu opisovat nebudu.
-toh-  - Re: Pan publikum   |193.85.147.xxx |03.08.2007 15:21:00
Dekuji, trochu energie by se hodila. Fakt je, že samozrejme ani nejlepší z dnešních mladých písnickáru se nejen nevyrovnají, ale ani nepribližují tem gigantum z 80. let. Což ale neznamená, že nemohou mnohdy leccos velmi zajímavého vytvorit
-toh-  - Re: Pan publikum   |193.85.147.xxx |03.08.2007 15:30:00
Eh, pardon. Predchozí odpoved byla pro Kubu H. K Black Bartovi snad jen tolik, že odborníci predevším zastávají názor, že je treba dodržovat stanovená pravidla ankety APH zvané Andel, která ríkají, že žánrové ceny se udelují albu, nikoli interpretovi. Až Robert Krestan vydá autorské CD, neumím si predstavit, že bych já, jako krestanofil maximální - pokud budu ješte volitelem - hlasoval pro cokoli jiného. Bez ohledu na pocet Andelu umístených do výklenku štítu Krestanova venkovského sídla
jan-matej rak  - Re: Pan publikum   |89.24.5.xxx |03.08.2007 17:04:00
Tomasi, mas samozrejme v mnohem pravdu, ovsem mnohde mne zas chytas za slovo - nicmene neco uznavam. Je taky videt, ze kazdy ten folk vidime jinde, pro me zkratka folk jsou PREDEVSIM pisnickari, teprve pak vsechno ostatni. Kdyz jsem rikal, abychom ponechali stranou autorstvi, myslel jsem to tak, ze i v ostatnich zanrech jsou autori a samozrejme mnohdy autori skveli. A tam skutecne nema smysl porovnavat. Taky ponecham stranou to srovnavani s temi Nohavici, Redly atd, to bychom se dostali k uplne jine, navic mnohokrate jiz probehnuvsi, debate. Kdyz tedy vynecham vsechny nekorektnosti, kterych jsem se treba zjednodusenou argumentaci dopustil, trvam i nadale na nasledujicim: folk si bere male vzory a vytycuje si jen blizke obzory a sam si tak zpusobuje, ze se jeho obraz v ocich "cizincu" jiz davno nezmenil k lepsimu. Folk mne bavi a zajima predevsim jako zdroj sdeleni, pisnicek, ktere k tomu, aby "vyznely" nepotrebuji vic nez jen tu kytaru, ci jednoho, maximalne dva spoluhrace. Jakmile se ale zvrhne v nedynamicky doprovod plny harmonickych neobratnosti a nesmyslu, nenapadita sola bez citu oddrbana, v tuctove dvoj- a trihlasy a pisne bez obsahu, popripade dalsi hruzna folkova klise(ano, rock ci dechovka maji taky takova), utikam
-toh-  - Re: Pan publikum   |193.85.147.xxx |03.08.2007 18:48:00
No vida. To už jsou mnohem zajímaveji a presneji formulované podklady pro debatu o kvalite ci nekvalite ve folkové muzice.
Akorát že já z ní ted utíkám, nejdrív na tzv. prase (výrocní sraz s kamarády, kde se už dávno vepr neotácí), pak na vodu; pri obou príležitostech jiste neco sentimentálního a nekvalitního pozpíváme. A i pak si nejsem ješte jistý svou úcastí u internetu (rodinná dovolená).
Ale nevadí, Mateji, net je nesmrtelný a debaty na FOLKTimu, doufám, taky. Tohle probereme nekdy príšte
jan-matej rak  - Re: Pan publikum   |89.24.5.xxx |03.08.2007 20:47:00
Ja taky utikam, tak zas nekdy jindy. A taky mne sentimentalni pisnicky cekaji a neminou. Jen dousku na zaver. Celou svou filipiku proti folkacum shrnuji takto: folk je zanr, na ktery staci umet nejmin. Tak hezky prazdniny
BB the P08  - Re: Pan publikum   |85.70.201.xxx |03.08.2007 22:08:00
Ten Krestan byl zvolen náhodou. Místo nej jsem mohl použít jakékoliv jiné jméno
BB the P08  - Re: Pan publikum   |85.70.201.xxx |04.08.2007 01:21:00
Houby. Nejmín stací umet na techno..
Ondřej V. Vejsada  - Re: Pan publikum   |213.195.230.xxx |04.08.2007 23:04:00
Priznám se, že od Vás bych to necekal = o to více smekám a tiše dekuji..
cigi  - Re: Pan publikum   |213.195.220.xxx |04.08.2007 23:07:00
I prd, velebnosti.
Tak nejak se mi zdá, že se tady rodí folkový, bluegrassový, jazzový a buhví jaký ješte nacionalizmus.
Každý v tom svém slyší i ty nejmenší nuance a ostatní se mu zdá jako kolovrátek. Nemám rád techno, ale neopovažuji se ho hodnotit. Jsem t.c. na BG, ale vyrostl jsem z folku, taky z dechovky( když ji aktivne provozujete, zjistíte, jaký bejkárny ten Chacaturjan zplodil - a treba i Pádil) a tahle pretahovaná mi prijde k smíchu. zkuste si pohrát s automatickým bubeníkem a zjistíte, že to techno vám príde vhod
Ondřej V. Vejsada  - Re: Pan publikum   |213.195.230.xxx |04.08.2007 23:09:00
WAW = já Vás nepoznávám!!!
Podepisuji v plné znení a stojím v nemém úžasu!!
Ondřej V. Vejsada  - Re: Pan publikum   |213.195.230.xxx |04.08.2007 23:16:00
Nikoliv = neprekonatelný gigant je RAP!!
Ondřej V. Vejsada  - Re: Pan publikum   |213.195.230.xxx |04.08.2007 23:19:00
Nevím, proc jsem se s tímto komentárem objevil až na konci, ale moje reakce patrila Tomáši Hrubému - tedy -toh
Marek Jonáš  - Re: Pan publikum   |89.24.5.xxx |05.08.2007 10:01:00
Mateji to asi nemyslíš vážne že.Folk je žánr na který stací umet nejmín??Co to je za blbost.Ty sám preci tu kytaru ovládáš bravurne a dle tvého razení jsi folkar.Nebo se mýlím???Folk je bláto???Jak napsal Tomáš jdi si poslechnout na verejné produkci dechovku , rock, a nevím co ješte.Všude najdeš chybující muzikanty, falešné dvoj,trojhlasy.Myslíš že nynejší písnickári se nemužou rovnar Redlovi, Žalmanovi atd....Nemužou to je pravda, ale dle mého názoru jen proto že za á-každý clovek je jiný, za B-jsou mladí(jsme mladí),a tím pádem zkušnosti a celkový životní prehled musí být trošku jinde než výše jmenovaní,za C-když Redl atd zacínali tak takovéto srovnání nemeli.Nebudu pocítat p.Jeníka Kordu, Duo Cervánek....to je trošku jiný druh muziky.Opravdu si myslíš že folkar nemuže obstát jinde??Nejsem hvezda a hlavne zacínám ale treba na své první Porte 2007 jsem postoupil do dalšího kola.S kapelou POkus jsme byli Juppem vybráni do Národního kola KOnkursu Zahrady, takže snad "plíva nejsem " a presto hraji klasickou hudbu na kytaru, zpívám s komorním peveckým sborem .Poslouchat se na každém festivalu nebo verejné produkci vždy tzv.neco nedá.Já si naopak myslím že Folk je na tom co se týce úrovne velmi dobre. Marek Jonáš.www.marekjonas.estranky.c
BB the P08  - Re: Pan publikum   |85.70.201.xxx |05.08.2007 12:23:00
Nesouhlasím. Na rap je treba mít minimálne smysl pro rytmus. Taky rapové texty nejsou jen nejaké bezvýznamné bláboly, ale mají urcité sdelení, byt je to podáno drsne, neumele nebo snad i primitivne (vždyt je to hudba chudých cernochu z Harlemu nebo Bronxu).
Naopak na techno stací mít výkonný pocítac a patricný soft
Ondřej V. Vejsada  - Re: Pan publikum   |213.195.230.xxx |05.08.2007 13:02:00
Aha - nazíráno takto, potom souhlasím.
Já to myslel tak, že u techna je preci jen potreba alespon slyšet nejakou melodii, poprípade rozeznat, že treba znejí dva tóny naráz
Rapu stací jen rytmus - jenže to je ono = mícháme ruzné úrovne a kvality dohromady. Takže souhlasím, že poselství v textech casto zrejme je, ale jindy jde o úplný brak.
Víte - když už jsem se rozepsal, rekl bych, že i tady v této diskusi dochází k typickému míchání hrušek a jablek a ke snaze zobecnit neco, co obecne nefunguje. Zkrátka obecne platí, že nic neplatí obecne
Jde mi o to, že na jedné strane stojí technické zvládnutí hudby - ono zminované "dechno" jsem hrál taky a vím, že tam jsou šumari i profíci. Hrál jsem dokonce bigbeat a vím, že to samé je i tam. Muj otec oduševnelost nekterých bigbeatových ci rockových (chcete-li) textu výstižne shrnuje do vety "pan Sádlo má hrábe" a to je presne to poselství, které tam cítím...
Na druhou stranu jsem zažil taky mnohokrát, že vše bylo technicky naprosto dokonale zvládnuté, ale nic vím tam nebylo a dojem v podstate nula...
Pri procítání rozhodne zajímavých komentáru zde, mi chybí onen obycejný lidský rozmer a hlavne svoboda. Co to nechat na lidech a to myšleno na každém zvlášt? Já treba totálne nesnáším Kamelot - a urcite existují ctenári, kterí by mi za to asi nejdradeji dali do zubu, ale copak jsem lepším clovekem, když ho budu mít rád anebo jsem horší clovek, protože ho rád nemám, resp. nelíbí se mi i když chápu, že jsou skvelí muzikanti???
Sám za sebe se musím vyznat, že mi je stokrát milejší Johny Cash, který na koncertech zpíval casto setsakra falešne, Jarek Nohavica, kterému to pri vysoupení mnohokrát ujede, Wabi Danek, který hru na kytaru taky nezvládá nijak bravurne (oproti treba rodine Raku, jejichž plivance do vlastních rad nejak nechápu). Mám je zkrátka obycejne rád = líbí se mi jejich muzika a jejich nedokonalost mi je moc príjemná! Ona totiž dokonalost - resp. snaha o ní, vede k srovnávání a hlavne soutežení a souperení a to já v živote nemusím = mám rád klid a pohodu a proto se mi líbí folk a nepovažuji ho za neco sprostého a proto by moje muzicírování (jak si dovolím predpokládat) zrejme Matej oznacil za odstrašující príklad totálního neumetela...
Moc prosím - nezapomínejme, že publikum tvorí z valné cásti "obycejní" lidé, kterí treba vubec hudebním vzdeláním neutrpeli a nemají ani chut venovat se muzice nejak hloubeji - natož treba císt úvahy, proc nekam nechodí ci naopak.
Sám za sebe uprímne ríkám - já nehraju pro kritiky (a proto to taky tak vypadá - priznávám)...
HOWG

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib