gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

02.11.2007 www.trapsavec.cz + Mestský šaman... vyznání víry (Marta Pelikánová ­ Pelda + Anna Benešová)    PDF Tisk Email
Povídky

www.trapsavec.cz

 Je pozdní odpoledne. Cítím lehké pošimrávání v rozkroku. Žeby? Po tolika letech? Ne! Sestřička vyměňuje plenu, usmívá se a říká: "Dnes máte významný den, co, pane Hlavatý?" Má hezký zuby. Furt ji prosím, ať mi říká Juane. Nejde to. Řád našeho domova důchodců nedovoluje oslovovat pacienty přezdívkou. A já nesmím moc remcat. Jsem rád, že mi dovolili aspoň toho psa. I ten už štěká z posledních sil. Zítra mu musím vyměnit baterky.
 Sestřička pouští PC a připojuje internet. Rozsvěcí se monitor. Ta hranice se nám tenkrát povedla! A flek jsme vybrali taky dobrej. Nádherný smrky! Smráká se venku i na obrazovce. Synchronizace výborná. Z větráku se line vůně borovice. Zase to neopravili. Který vemeno dalo tenkrát ke smrkům borovici. Jenže dnes už to stejně nikdo nepozná.
 Soumrak přešel do tmy. Z reproduktorů slyším hlas Tonyho: "Zapalte oheň!" Vyslanci s loučemi v rukou přistupují k hranici. Taky by si Tony už mohl pořídit webovou kameru. Ne, že bych o pohled na něj tolik stál, obzvlášť když mu vypadala ta jeho vlnitá hříva, ale přece jen, velí tomu a měl by být on line i obrazem. V pravém horním rohu obrazovky se otvírá vlajkové okno. Ta zatím zplihle visí. Reproduktor vydere první tón v akordu Ami, což aktivuje dva čudlíky u postele. Jeden z nich mě připoutá jako v letadle, druhý oklopí postel nastojato. Můj patent! A funguje! Jsem na něj hrdej, při Vlajce musím stát, kdybych měl chcípnout.
 V levém horním rohu Windousy otvírají další okno. To bylo keců, že si přece všichni texty pamatujeme. Howno. Každej znal refrén a mezi tím se drželi toho, co jsem zpíval já. Teď to je paráda, na Helpu běží text i s akordama. Mačkám zvonek na sestru. Objevuje se ve dveřích i s kytarou a omluvně se culí. Zapojuje ji do USB portu a v menu hledá text. Syknu: "V jako Vlajka." Kytara hraje, ale kvůli té vráně stíhám jenom ...až mládí čas opustí nás. Bože, to je nadčasovej text. Vlajka se třepotá na vrcholu stožáru. Postel se sklápí zpět. Zase pohodlí.
 Začíná vyhlašování Trapsavce. Drakulea je na tom líp, pravnoučata jí k osmdesátinám koupila webovku, a tak vidím, jak jí to sluší. Kolik tak mohly stát ty nový pneumatiky na její kryplkáře? Z těch smradů do dvaceti tří let neznám nikoho. Taky jak bych moch, už fůru roků probíhá jen InterTrapsavec. Bojovali jsme za to, aby se dělal i skutečnej potlach, ale jezdilo nás čím dál míň. Nakonec ti co jezdit chtěli, už nemohli, a mladým to vyhovuje takhle. Ještě že nám povolili tu kategorii Gerontopsavec. Vloni ji vyhrála Aťka. Přál jsem jí to. Aspoň někdo z rodiny, já byl v porotě. Jenže jsem pořád nechápal, v který místnosti chaty nebo čaty nebo čatu se schází porota a co je ajsíkjů, přes který mám hlasovat. Tak jsem doporotoval. Ale zase jsem něco poslal do soutěže. Jenže ten mladej, jak mu říkaj podle jakýhosi filmovýho hrdiny Jindra nějak jako, kurňa ta paměť, dřív to bylo tmavý pivo. Porter nebo tak. Tak ten mě vytočil, že mi sestra musela překalibrovat přístroje. On mi pošle mail, ať ke svý básničce doplním vysvětlivky. Prý dnes nikdo neví, co je třeba usárna. Blbeček. Kdyby ji měl balit, tak by se v ní zauzloval.
 Bacha, bacha, Zlatý Trapsavec. Tony má zastřený, dojatý hlas. Nebo si nenasadil zuby. Možná proto tu kameru nechce. Oheň na monitoru škodolibě prská. To je pokaždý. Taky jsme mohli vybrat suchý dříví. Věděli jsme, že to je poslední vopravdový a že se to natáčí. Teď si kvůli tomu každej rok v tomhle místě musím zesílit naslouchátko. Už to slyším: "... vyhrává Tapi!!!" Nojo, mladá nadějná autorka. To ji tam určitě Belmondo protlačil svojí francouzskou holí. Ale je mi nějak povědomá. Taky nechápu, proč se její povídka jmenovala Macropulos. Asi nějaký kouzlo.
 A máme to za sebou. Na monitoru zůstává oheň a texty písniček. Reproduktory přenáší zpěv kamarádů. Sedí u mikrofonů v různých koutech republiky. I světa. To je údajně výhoda. Chvíli zpívám taky, ale jsem unavený a rozrušený. Nejspíš usnu. Posílám ostatním MMS s fotkou zalomenýho palce. Šklíbovcům stačí jedna do rodiny. Další Štěhněti, chuděře, ta ještě musí chodit do práce. Peldě a Tetě Věře taky jedna, jsou ve stejným pečovateláku, snad si to baby řeknou. A já musím šetřit.
 Na ženském oddělení tady nemají internet, tak Aťce posílám SMS: "Letos se Trapsavec vydařil. I počasí vyšlo. Brou noc. Juan."

________________________________________
Marta Pelikánová - Pelda, Česká Třebová
Trapsavec 2007

 

Městský šaman... vyznání víry

Jsem městský šaman.
Čichám vítr,
 když se dostane pod inverzi.
Hladím pupeny,
 i když je na nich prach.
Podporuji břízy,
 co rostou na betonu.
Zdravím kočky, psy i kachny,
 které potkávám cestou do práce.

Jsem městský šaman
v srdci, duši i krvi co jsem zdědila
 mi zní
šepot vlčích tlapek na svěžné pláni,
 vlání koňských hřív ve stepi,
  frknutí soba v tundře,
   skok jesetera v peřeji,
    volání jestřába nad pouští.
Jsem městský šaman
 a ráda chodím pěšky,
pak slyším,
 jak vrásčité ruce bubnují na napnutou kůži
chřestítka chřestí
 a země pod asfaltem tepe skrytou silou.

Jsem městský šaman
 a často prchám do lesů,
blíž tlapkám,
 kopytům,
  křídlům
   a šupinám.
Jsem městský šaman
 a vlídně předávám svou víru,
když najdu uši,
 které ještě slyší,
  volání vlka,
   ržání koně,
    frknutí soba,
     radost jestřába.
Jsem městský šaman
 a mám strach, že vím co přijde.
Jsem městský šaman
 totemu krysy,
  která to přežije.

___________________________
Anna Benešová, Liberec
2. místo v poezii nad 23 let
Trapsavec 2007

 


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Deneb  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |88.102.134.xxx |04.11.2007 11:05:00
To je zajímavé... všimli jste si toho taky? Hned po Trapsavci se strhla názorová boure na adresu povídky www.trapsavec.cz, všichni se chystali podat obšírný rozbor jen co tu vyjde... a ejhle, ticho, pusto, prázdno. Bud jsou myšlenky psavectva (a kritikstva (fuj, co jsem to vymyslela za slovo?)) tak rozpacité nebo všichni radši predstírají že jsou na vandru a napíšou až v pondelí, aby se jim nekdo jiný, taky pro jistotu až v pondelí, nepoškleboval, co delají o víkendu u pocítace...

Takže to zkusím nejak nacnout...
Povídka sice rozebírá celkem okopané téma, i když dílcí scény jsou docela povedené a místy i inovativní (nebo jsem jen necetla a nevyslechla dost úvah v tomto duchu). Sice si myslím, že je dost umele pesimistická ta predstava, že se lidi budou setkávat už jen pres internet, no, jako námet k zamyšlení dobré. Ale že by to iniciovali mladí, to mela být tak útocná myšlenka jak to vyznelo? Výmena informací se poznenáhlu presouvá na internet, ale to že se to nekomu nepozdává, ješte není duvod ukazovat si prstíckem, hele, to jsou ti iniciátori virtuálního trampingu. Nekdo holt má po létech ježdení do lesu sbírku kamarádu, kterí si mezi sebou nejakým tradicním zpusobem povedí kdy se co deje, jaká akce, potlach, soutež, nevímco. A nekdo jinej zas se prestehuje kvuli studiu pres pul republiky a rok a pul marne shání náhradu za roverskou bandu z domovského mesta - to potom zlatej internet.
A to že se s netem nekdo nekamarádí, je sice jeho vec, ale od nekterých lidí to vyznívá spíš jako neochota se neco ucit. Když si jedna moje babicka zvykla používat mobil, proc druhá ne? Když je deda na internetu jako doma, proc by se kdokoli jiný, byt vyššího veku, nemohl naucit kliknout na odkaz a vyplnit jméno a heslo...? A když to nekomu za tu námahu nestojí, má si pak stežovat, že se k nekterým informacím nedostane? Jenže takový jedinec asi sotva zavítá do téhle debaty... tak jsem zvedavá, jestli se i tak najde nekdo, kdo se mnou bude bourlive polemizovat. Treba v pondelí. ;-)


Básnicka ze zacátku vyznívá jako nejaké ekologické moralizování, ale jako celek se mi líbí, moc. :-
farář  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |78.108.96.xxx |04.11.2007 11:31:00
No, Deneb... sedel jsem u týhle povídky, cetl ji jednou a cetl ji podruhý a uprímne receno jsem nevedel, co napsat. Podle toho, jak o ní mluvili porotci na ohni, jsem cekal, že to bude neco zásadního, neco natolik 'anti', že se kolem toho strhne debata. Jenže ona je ta povídka úplne o nicem - navíc na téma, který tu dávno bylo (a predpokládám, že vždycky bude) -, takže vlastne ani není o cem diskutovat, o co se rvát a nad cím se rozhorcovat. Nad takovou povídkou proste pokrcím ramenama a jdu si precíst neco lepšího.

Básnicka mi prijde moc upovídaná, dodneška jsem neprišel na to, proc si autorka nevystacila s polovicní metráží, když už téma vycerpala nekde na konci první tretiny
Netramp  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |85.70.37.xxx |04.11.2007 11:52:00
Má šaman ženský rod, tedy jsem mestská šamanka ?
Ta povídka je snad sranda, nechápu proc nad ní meditujete jako nad Franzem Kafkou ? Pripadám si tu obcas jako v literátní kavárne
Tony  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |83.208.90.xxx |04.11.2007 12:40:00
Netrampe - souhlasím. Když Peldina povídka došla v dubnu do Trapsavce, tak jsem se nad ní srdecne pobavil a dál to nerešil. Proc taky? Jediné, co jsem si uložil do hlavy - krome toho, že jde o srandu, bylo to, že je nejvyšší cas vydat pro trapsavce nejakou sbírku s povídkami o Trapsavci. Už jich je docela dost a možná by to bylo pro zasvecené a znalé prostredí zábavné ctení:)
Fenik  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |195.250.143.xxx |04.11.2007 12:51:00
Jo jo, nekterí jsou ba i v práci... Prožívám príjemné "úcetnické orgasmy", když se mi podarí správne zaktivovat nejakou komplikovanejší investici Venku je tak hnusne, že by ani trampa pred barák na cigáro nevyhnal, tak co... Farári, ty jsi nebyl na seminári s porotou? Povídka sama o sobe jako literární útvar pravdepodobne do ucebnic nevstoupí, ale videt tak krásne, dlouho a uprímne nasraného Juana, jak byl poté, co ji Vokoun precetl - no kdo z nás si vzpomene, kdy melo jeho dílo tak drtivý spolecenský dopad? Stojí za to tvorit...
Netramp  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |85.70.37.xxx |04.11.2007 13:26:00
Tony, predstava tebe i ostatních , jak pajdají ve veku více než pokrocilém, me rozesmála. Ti dva kritici jsou hovnoštour
Stráša  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |89.235.16.xxx |04.11.2007 14:19:00
Ahoj Deneb. Nejak jsem si nevšimla, že by v povídce nekdo rešil, že starší lidé neumejí a nechtejí používat internet, vlastne to vubec nevyznívá jako kritika internetu, spíš naopak. Nebo jsem to nepochopila.
Jinak souhlasím, zasadit otrepané téma do trapsaveckého prostredí je též už otrepané a tentokrát i ten vtip je tam jaksi násilný.
Básnicka se mi líbí, sice též nic nového, ale príjemne se cte
Hadži  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |86.63.204.xxx |04.11.2007 14:24:00
Mne to pobavilo a kdyby se to týkalo mne osobne bavil bych se úplne stejne
Deneb  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |88.102.134.xxx |04.11.2007 15:07:00
Zdravím.
Víš, mne tam ty "výhody" internetu prijdou trošku ironicky podané. A konkrétne me do ocí praštila veta "Jenže jsem porád nechápal, v který místnosti chaty nebo caty nebo catu se schází porota a co je ajsíkju, pres který mám hlasovat." - je to sice asi taky pokus o vtip, ale kdyby nejakému hypotetickému staršímu psavci záleželo na tom, aby mohl porotcovat, tech pet tuknutí myší by se snad taky zvládl naucit...
(Ale jinak není to jen otázka veku, já se treba zuby nehty držím svých mizerných ale navyklých Windows, než bych se preucovala na Linuxácké programy... výhody nevýhody, zvyk je železná košile... a kdo mel takovou kroužkovku na sobe, ví jak blbe se svlíká... ;-))

/Ješte jedna poznámka, Strášo, víš o fotografické souteži na Housecích stránkách? Jestli si tu trapsaveckou drobot nepletu, máš tam dceru... ;-) Viz www.holkahouse.com - ale v prípade že budeš pro nekteré fotky hlasovat, prosím, zkus nezohlednovat rodinné vztahy, aby zas nekdo nebrblal, že výsledky nejsou objektivní. ;-)
Tony  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |83.208.90.xxx |04.11.2007 16:44:00
Možná te to Hadži prekvapí, ale jeden clovícek si potají stežoval, že ho mrzí, že v povídce nefiguruje, že si na neho Pelda nevzpomela. Možná by si to s ním Juan s chutí vymenil, to je docela možný.
Petr Náhlík - Vokoun  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |160.218.157.xxx |04.11.2007 19:13:00
Ahoj,
když jsem povídku www.trapsavec.cz cetl v zárí na trapsaveckém seminári pred vyhlášením výsledku souteže TRAPSAVEC 2007 nebylo mým prvotním cílem nekoho naštvat. Cílem bylo upozornit na povídku, která pres porotu neprošla - tedy nebyla ocenena. Vzhledem k reakcím publika soudím, že zaujala. Vetší smysl pro mne melo precíst ji tam "kde publikum ví o co jde". Proste nekteré umelecké dílo lépe vyzní zahrané na divadle, jiné prectené (treba v lese), jiné ve filmu, jiné na webu. Tahle povídka MUSELA (podle mne) zaznít na ohni Trapsavce.To, že ted vyšla na FOLKTIME je milé, ale méne duležité. No a pokud nebyla ocenena porotou nezbylo mi, než ji v zastoupení porotkyne Very Náhlíkové - Strunky precíst na trapsaveckém seminári..
farář  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |78.108.96.xxx |04.11.2007 19:47:00
Feniku, priznávám, že letos jsem se akce "porota vs. psavci" ze zdravotních duvodu neúcastnil - musel jsem sedet v hospode a mácet si zlomenej (a patricne nateklej) prst v octe, aby splaskl. Takže jsem to nedal. Holt clovek u každý legrace sedet nemuže, žejo...

Myslím si ale, že kdybych chtel videt zpruzenýho Juana, nemusím kvuli tomu psát popadesátý povídku na vyšumelý téma :-
Jupp  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |80.188.215.xxx |05.11.2007 00:47:00
Ano, ta povídka je "celkem okopané téma" a taky "jako literární útvar pravdepodobne do ucebnic nevstoupí". V prvním plánu mne ale zaujala ta prognostická jasnozrivost. Povídka sice není datována, ale evidentne nás zavádí nekam do roku 2037. Myslíte, prátelé, že bude neco jinak? Internet už bude v té dobe samozrejmou výbavou všech domovu duchodcu. Jen zkuste sami sebe presunout o tricet let dál se všemi temi haldami vzpomínek, chodítky nebo berlemi a plenami pro seniory. Ona je to docela sranda, ale docela krutá.
Ten druhý plán mi ale pripadá daleko významnejší. Nenaznacuje nám autorka metaforicky, že i ten soucasný Trapsavec je už ponekud starý?
Abych se držel svého kopyta: "Žalman už po sedmnácté získal Krtecka!" "Honza Vycítal po jednadvacáté držitelem autorské Porty!" "Pavel Bobek letos pojede soutežit na Mohelnický dostavník!" Nerekli byste si po prectení takových titulku na folkových webech, že Jupp se zbláznil a že i ti ostatní poradatelé jsou úplní idioti?
A nemeli by ti zasloužilí trampští autori porotovat, moudre radit, vydávat sbírky a uvolnit místo mladším?
Jupp  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |80.188.215.xxx |05.11.2007 00:58:00
Svým zpusobem za tragickou zprávu považuji Tonyho poznámku, že z trapsaveckých povídek o Trapsavci už by se dal vydat sborník
Lucy  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |80.188.167.xxx |05.11.2007 09:09:00
Já do toho asi moc mluvit nemužu, nejsem tramp a už vubec ne trapsavec, neznám všechny povídky, co už byly na podobné téma napsané, ale mne se tahle fakt docela líbí. A básnicka taky, neprijde mi zas tak dlouhá, znám delší, ve kterých se ztrácím a nevím, o cem jsou :-
Tony  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |83.208.90.xxx |05.11.2007 09:41:00
Což na první pohled muže být literárne tragické - s tím souhlasím - ale jednalo by se o omezený náklad. Treba jako doplnek camrátka na príštím ohni Trapsavce.
Všechny ty trapsavecké povídky o Trapsavci jsou úzce specifický a myslím si, že když by ten sborník cetl nekdo, kdo je mimo psavecké kruhy (tedy bez znalosti skutecných postav v povídkách, narážek na príbehy a treba i prusery z trapsavecké historie), tak mu v textu zustane velká cást tech narážek, fórku utajeno. Možná v nekterých prípadech i samotný smysl povídky.
I když treba Juanova povídka Jak jsem nedostal Zlatého trapsavce, ci Akélova trapsavecká detektivka - tak to jsou povídky nadtrapsavecké:)
Stráša  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |89.235.16.xxx |05.11.2007 21:19:00
To si pleteš, protože na té fotce je Kacenka od Ruži a Pavci Navíc i kdyby fotka byla moje, já pro svoje príspevky zásadne nehlasuju, takže mužeš být klidná.:-
farář  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |78.108.96.xxx |06.11.2007 07:52:00
Já nevím... myslím, že do toho mužeš mluvit úplne stejne jako já. Sice taky nejsem tramp, ale do Trapsavce už jsem neco posílal a pár takovejch povídek znám. Tobe se to líbí, mne zase tolik ne - a všichni jsme se svým názorem spokojení )
Vašýk  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |82.99.152.xxx |06.11.2007 09:42:00
Urcite nejsem tím, kdo by se dal oznacit termínem "zasloužilý trampský autor", ac asi nebudu ani ten "mladší". Musím se ale tech bardu zastat. Proc by nemeli soutežit v Trapsavci?
Je to prece otevrená soutež. Ti mladší tu svou kategorii mají. A plackožrouti také, takže jsou svým zpusobem "izolováni", aby nezabírali místo na stupních vítezu. Me osobne je milejší prohrávat s temi, co umí, než porážet ty, co ( možná jen zatím ) umí méne. Nebál by ses Juppe, že je to cesta k prumernosti? Všichni ti Chuanové, Tapiny, Atky, Jenýkové, Akélové (stací, ne?) tam nesouteží o "Krtecka". A Zlatý trapsavec by mel zustat Zlatým. Srovnání možná prehnané, ale: Nobelova cena také obvykle neprichází za první vedeckou práci.
Jupp  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |80.188.215.xxx |06.11.2007 23:43:00
Urcite si, Vašýku, nemyslíš, že bych chtel odstrelovat ty zasloužilé. Oni jsou solí literární souteže, která je v této zemi výjimecná (jiných ostatne moc neznám) i se svou (v dobrém i špatném) tématickou limitovaností. Ale vrátím se zase do své chaloupky: kdysi byla Porta jen a jen souteží a mohlo to tak být na veky vekuv. Pak jsem prosadil (a stálo to nemalé úsilí) že by ti nejlepší z nejlepších mohli prestat soutežit a jezdit na Portu jako hosté. A stalo se: najednou zacali koncertovat, vydávat desky, byl o ne zájem i v mediích.
Namítneš možná, že tady je situace jiná a jestli vubec "my" se máme starat o nejakou širší publicitu. Myslím že ano. Copak propagovat tramping v nejakém širším okruhu je zavrženíhodné? Osobne soucasného Trapsavce vidím jako událost dvou datumu v roce. Týden pred uzáverkou ti "zasloužilí" nažhaví pocítace a vypotí povinné dva príspevky a v zárí se pak všichni sejdou, aby zalomili, pokecali se svými nejbližšími, zabalili vítezné placky a zas na pul roku upadli do zimního spánku.
Proc víc nepíší, nehledají další možnosti publikace než jen sborník Trapsavce a tenhle web, necpou se na autorská ctení na koncertech trampských kapel, nepomáhají, neradí a nekritizují ty mladší, aby ti je v delším casovém horizontu preválcovali? (Protože nejde o to, kolik mám placek na skríni, ale o to, jak se vede celému tomu našemu dvorecku. Wabi Ryvola ispiroval taky spoustu muzikantu, kterí pak byli lepší než on.)
Michael Tony Avalon Puchejr Antony, delá pro tuhle vec maximum, bez nej už by to dávno kulhalo na obe nohy. Ale nemohli by víc priložit ruku i ti ostatní? Trapsavec je spolcení lidí, které by mohlo sálat energií. Rozhodne to není jen cekání na placku v príštím rocníku.
Netramp  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |80.188.72.xxx |07.11.2007 09:12:00
Na trampském hnutí¨mi tak trošku vadí sektárství projevující se treba zde hodnocením literárních del, zda jsou dostatená trampská a takovou tou lehkou zavilostí postrádající humor. Není to u všech, ale je to skoro pokaždé
Tony  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |83.208.90.xxx |07.11.2007 10:12:00
To je jednoduché Netrampe - každé hnutí, nebo zájmová skupina si proste hlídá svoje - na tom bych vubec nic špatného nevidel.
Když jsme tak u tý literatury - napiš do nejakého sci-fi, nebo fantazy fóra neco co není k veci a uvidíš, že te sejmou jako príšeru s pátý cervotocivý dimenze.
Bez náznaku špetky humoru.
Uznej, že tedy jseš na tom ješte dobre. Nick máš naprosto netramský:)a stejne si tu s tebou povídáme. Tak vidíš, jak jsme kamarádští trampové
Vokoun  - Re: www.trapsavec.+ Městský šaman... vyznání víry   |195.113.166.xxx |07.11.2007 10:26:00
VZKAZ PRO NETRAMPA
Myslím, že je prirozené, že si každý hlídá svoje...
Také prece vyžadujeme (možná i ty) aby divadlo bylo divadlem, politický komentár politickým komentárem a chceme-li si koupit trampský román nebo sborník trampských povídek neocekáváme, že vevnitr bude soubor clánku z Haló novin...
Jinak jsme mírní a tolerantní..
Jen když potkáme v lese NETRAMPA , tak...
BBD  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |88.102.134.xxx |07.11.2007 12:15:00
Já jsem si puvodne myslela že to není Berenika, ale Višnák me presvedcoval že je... No jo, verit tak neco chlapum když se mluví o detech... ;-
BBD  - Re: www.trapsavec.+ Městský šaman... vyznání víry   |88.102.134.xxx |07.11.2007 12:18:00
... tak ho pozdravíme: "Dóbrýdén!
Vašýk  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |82.99.152.xxx |07.11.2007 15:02:00
Nemyslím =o). Jen jsi vyjádril názor, že by ti "zasloužilí"nemuseli nutne soutežit, a me to prijde škoda. Predstava, že by tam prijeli "jen" jako hosté a já (dejme tomu) díky tomu vyhrál asi není tím, co by mne tak úplne tešilo. Propagovat tramping v nejakém širším okruhu samozrejme zavrženíhodné není a Tonymu a spol. kdykoli rád za jeho cinnost složím poklonu. To, jestli by ostatní nemohli priložit ruku víc je jiste otázka. Nejsem kovaný tramp, ale obcas se mezi nimi vyskytuji a mám pocit, že to vesmes nejsou lidé toužící po kdovíjaké publicite (tedy pokud se nedají na proficestu, pak už je to jejich denní chleba, pochopitelne). Má to své klady, má to své zápory.
Tapi  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |213.168.161.xxx |08.11.2007 18:16:00
Tony,
vydání "trapsaveckých" povídek je výborný nápad! Za ta léta už jich bylo dost, a to vím jen o tech, které se uplatnily nebo jsem byla zrovna v porote. Jen pripomínám, aby tam byla zarazena taky Robinova povídka, tuším tak ze ctvrtého rocníku, která byla zrejme toho typu první. (Vzpomínám si, že v ní vyhrál Zlatého Trapsavce kamarád Travex z T.O. Spolana Neratovice.)

Juppe,
vyradit staré multiplackáce ze souteže po vzoru Porty dost dobre nejde. Muzikanti si totiž zahrají jako hosté, ale Trapsavec nemá "zasloužilým" co nabídnout. Ostatne, nekterí stejne jezdíme i tak. Já posílám príspevky zhruba jednou za ctyri roky, v porote jsem nebyla už dobre deset let a stejne prijedu každej rok...

K povídce:
Na to, jaké emoce vzbudila na seminári Trapsavce, mi prijde provokativní celkem málo. Když to srovnám treba s tou, kde vytáhli z mrazáku Briggi. Nebo s tou, která koncí: "Oproti horké favoritce letošního rocníku, kamarádce Šimiko z Japonska, vyhrává Zlatého Trapsasvce opet naše Tapi!! A nyní vám zazpívá nekolik písní nestárnoucí Ljuba Hermanová."

K básni:
Ne že by to nemohlo být kratší (a možná údernejší), ale mne se to dost líbí tak jak to je. Možná pro to téma. Anicko, jsme jedné krve, ty i já
Harmonika  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |77.48.45.xxx |08.11.2007 20:48:00
Je to fakt. Onehdá jsem vznesl dotaz na jednom IT fóru ohledne prípravy konkrétního upgrade a slítli se na me jako vosy s tím, že tohle zná každej vul. Když jsem jim napsal, že já holt žádnej vul nejsem, prestali se se mnou bavit úplne.

Krle
D'Ady  - Re: www.trapsavec.cz + Městský šaman... vyznání ví   |85.248.20.xxx |10.11.2007 22:37:00
ked uz sa vsetci na trapsavcovi tak hotovali na recenziu tejto recesie, tak sa i pridam
k niektorym tym poznamkam - vidiet Juana nasrateho nie je az taky problem, otazne je, nakolko je jeho rozculenie teatralne; ale pochybujem, ze Pelda to urobila prvoplanovo, to by bolo prilis lahke susto... vo vseobecnosti sa pritomni na seminari dobre bavili, podla mna je to napisane svizne, vypisanym autorkinym rukopisom; rovnako dobre by sme sa bavili na inych poviedkach z prostredia trapsavca, ale je fakt, ze by nejaku tematicku zbierocku by dokazali ocenit len zasluzili psavecki kmeti a babicky (sry, aj ti mladsi odomna ...);
to Jupp & all: s tou sutazivostou je to problem - tiez uz som sa volaco narozmyslal nad tym, preco sa napr. slovenskej Porty nezucastnuju naozaj dobre amaterske kapely ? (ze by sa nepotrebovali porovnavat s ostatnymi ???) detto v literature - vid Literarna sutaz Severky na http://severka.nfo.sk ; no, uz som si urobil aj reklamu ;-)

este k mestkej samanke Anke - ak povedal ktosi na seminari "veci sa delia na dobre, zle a tie, ktorym porotcovia nerozumeju"; dobrovolne sa hlasim k tomu, ze tej basni nerozumiem, ale pacia sa mi pouzite obrazy...

ahoj

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Květen 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
   1 2 5
 6 7 8 9
131419
21
27  

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib