24.05.2016 Ohlédnutí za hvězdičkami (Miloš Keller)    Tisk
Lhůta hájení opozdilců (aby dohodnotili rok 2015) v dubnu již uplynula, a tak můžeme uzavřít rok 2015 v našem bodovacím – hvězdičkovém hodnocení malým souhrnem a statistikou.
Dostali jsme k hodnocení 50 titulů, což je o cca 20 méně než loni a cca polovina nejlepších let. Plně platí, že o kom se nemluví, jako by nebyl. Kdo není v žebříčku, nemůže si pak stěžovat, že o jeho desce nikdo neví. I letos bylo 12 hodnotitelů, i když jeden, bývalý šéfredaktor Vítek Urban, byl v pozici spíše symbolické – ohodnotil tři tituly. Nejhůře hodnocené desky se držely jen těsně pod průměrem 5,0. Byly to: 4,67 - Jiří Řehulka, 4,88 - Josef Gušlbauer a 4,89 - Tereza Balonová. Vesměs jsou to debuty a být lehce pod 5,0 je v podstatě hodně slušné. Naopak na druhé straně žebříčku byli: 9,00 - Petr Linhart (v Andělu druhý), dále Epydemye - 8,83 (vítěz Anděla), Beata Bocek - 8,67 (v Andělu neznámá). Naopak třetí v Andělu duo Sova & Slamák se u nás umístilo až osmé s průměrem 8,09.

Petr Linhart - Rozhledna
Petr Linhart: Rozhledna
Hodnocení desky: 9,00/10
Seznam písní: Zaječí • Johann Anton Breite • Nad vodou vznáší se Most • To bylo to Kladno • Letci a chodci • Cargo • Jezerský vrch • Ostrovy • Přísečnice • Kristýno! • EuroNight má zpoždění • Blackout
Co o albu napsal Tomáš Hrubý: "Zatímco Majerovy brzdové tabulky vydaly poslední řadovku před 12 lety a přinejlepším stagnují, druhý projekt Petra Linharta je desku od desky skvělejší. Pominu protentokrát výborné muzikanty a upozorním na fakt, že už zde nejde jen o čarování s atmosférou a pocity ze Sudet, ale o mimořádné písně se všemi příslušnými atributy (Nad vodou vznáší se Most, To bylo to Kladno, Cargo…). Může se to ještě změnit, ale pro mě deska roku 2015. To je jistě ovlivněno i mimořádně slabou úrodou, ale Rozhledna je v tom nevinně – jenom se nad tím vším tyčí…" (9 bodů)

Tentokrát byl nejpilnějším hodnotitelem Belmondo, který slyšel všechno, nejlínějšího už jsem zmínil, druhým za ním byl Karel Vodňanský, ostatní se pohybovali mezi 60 - 90 % (přesný údaj po kliknutí na jméno hodnotitele v tabulce roku 2015). Jeden bod nedal letos nikdo, dva body pouze Miloš Keller a Karel Vodňanský, nejvyšší desítka se mimo hodnocení prvních tří alb objevila jen 2x, devět bodů se objevilo poprvé u alba s průměrem 7,11. Všichni hodnotitelé slyšeli jedinou desku, a to Kotlinu Epydemye. O jednoho méně slyšelo Sovu & Slamáka a greenhornovské album Copu. O dva hodnotitele méně slyšelo desky těchto hodnocených: Z hecu, Báry, Nový Rownák, Jan Jícha, Mirek Paleček, Fleret, Folk Team a Radek Bartoš.
Čtenáři FOLKtime.cz hodnotili v počtu větším než 3 hodnotící (kritérium pro zveřejnění hodnocení) pouze desky Epydemye, Kamelotu a Radka Bartoše.

Epydemye - Kotlina
Epydemye: Kotlina
Hodnocení desky: 8,83/10
Seznam písní: Trumpeta • Zítra je daleko • Tři králové • Skočil jsem do tmy • Nová Hlína • Sudetská • Milada • Epilog • Pochodeň • Emigrantské sny • Kdo jsme my
Co o albu napsal Petr Klokan Vratný: "Jde o výborné CD a myslím, že mezi tématicky zaměřenými nahrávkami si nedokážu vybavit jinou, kterou bych před Kotlinu posunul. Občas mě sice při poslechu přepadl dojem, že "zadané" téma autora trochu až moc svazuje, ale zároveň musím uznat, že jde opravdu o témata nelehká a většinou musím před jejich zpracováním hluboce smeknout. Písně totiž nenechají posluchače v klidu, budí emoce a vedou (ale nenutí) k zamyšlení." (9 bodů)