18.03.2020 První vlaštovky roku 2020 (Miloš Keller)    Tisk
První trojici CD jsem měl možnost představit ve vysílání Countryradia, a tak je mohu představit i vám.
Tu první natočil Ivo Cicvárek a Velký svět a jmenuje se Padá. Velmi dobře si pamatuji (a Ivo asi taky), jaký poprask způsobila jedna z mých prvních recenzí právě na dílo Ivo Cicvárka a skupiny Oko. Od té doby uplynula dvacítka let a několik Ivošových CD a já jsem mohl mírnit tón a přecházet ke chvále. Ivo v rozhovoru pro Countryradio říká, že je to uzavření jedné kapitoly (umělecké). A má pravdu. Ivo toto období vymezuje asi sedmi lety, během kterých vznikaly jednotlivé písničky. V každé z nich je otevřené poselství (texty), i poselství v druhé, širší, rovině celkového přístupu k životu z pohledu muže v mladší střední generaci – nepřesné vzpomínky na dětství a význam těch vzpomínek pro dnešek a jejich inspirace pro další život. Album přináší pečlivě propracované a instrumentované melodie, kde jednotlivé nástroje hrají zkušení, leč neokoukaní muzikanti (např. Pavel Čadek na violoncello). U některých písní pochopíte okamžitě, co autor sděluje, jindy vám souvislosti docházejí později (Jde). Osobně mě potěšily skladby Čeho se bojíš, Pouliční muzikant a zejména Autopilot. A i vy si tam najdete písničky, které vám budou hovořit z duše.
Ivo Cicvárek a Velký svět - Padá
Ivo Cicvárek a Velký svět: Padá
Vydáno: 2020
Hodnocení desky: 9,36/10
Seznam písní: Před lety • Čeho se bojíš • Jde • Benátská noc • Adresa • Zítra • Země, žena • Pouliční muzikant • Karavely • Padáš • Větrem mě vláčej • Autopilot • Milionář • Veronika
Co o albu napsal Milan Bátor: "Hudebně i obsahově skvělá deska, která svědčí o Ivošově hudebním vývoji. Citlivé experimentování s elektronikou, skutečně nádherné aranžmá, chytlavé melodie, rafinované vokály, nástrojová barevnost, pestrost a přesto srozumitelný autorský rukopis... Deska jako Padá je radost!" (10 bodů)