gototop
22.08.2007 Nad Sázavou, nad Sázavou... (díl první) (Jan Řepka)    Tisk
Reportáže

Patnáct tisíc návštěvníků s věkovým průměrem okolo dvaceti let, více než dvě sta hudebních čísel, profesionální organizace, dobré počasí. Tolik nový kácovský Sázavafest.

Jistou zkratkou jsou také následující řádky, které tlumočí něco málo z toho, co jsem v Kácově během několika čtvrtečních (2. 8.) a sobotních (4. 8.) hodin slyšel a viděl. Bylo toho dost.

Prvním, kdo se mě pokoušel přitáhnout k hlavnímu festivalovému pódiu, byla mladá sebevědomá kapela Temperamento, která momentálně předskakuje na několika velkých letních koncertech Divokýmu Billovi. No, nepovedlo se. Měl jsem namířeno do Balbínova stanu (Mattoni stage), kde pomalu finišoval Oskar Petr. Nejmenší ze čtyř scén nabízela po dobu celého festivalu akusticky laděný, převážně písničkářský, v podstatě folkový program. Proto jsem většinu trávil tady. I když?

?k vystoupení debutující divadelnice Jany Šteflíčkové jsem se skoro nedostal. Natolik mě uhranul nástup a výstup Viléma Čoka na O2 main stage. Se svou novou doprovodnou skupinou Bypass předvedl tenhle chlapík, jak se dělá dobrá festivalová šou. Doporučuju sledovat nejdále z páté řady! * Zbytky zvuku z hlavn

foto: Zdeněk Hejduk www.zhejduk.net ©

Skupina Imodium

foto: Zdeněk Hejduk © www.zhejduk.net

í scény se bohužel linuly až do písničkářského cirku, což bylo vrcholně nepříjemné u vystoupení sólistů a jen stěží snesitelné u hlasitějších kapel, jakou byl například Šteflíčkové Kůň. Také dosah muziky závisel na více okolnostech. Ačkoli hrála Jana Šteflíčková s kapelou stejně dobře, koncert o týden později v Telči byl o sto procent sdělnější.

Viléma Čoka zatím na hlavní scéně vystřídala snaživá, leč neživá skupina Post It a po ní už davy milovaný, baže živý Kryštof. Najednou byly ostatní scény vylidněné. Po odchodu Krajčova bandu se ale písničkářský cirkus velmi slušně zaplnil. Na pódiu v tu chvíli stál, na kytaru hrál a zpíval americký punk-countryový samorost Austin Lucas. Za doprovodu českých houslí, německého kontrabasu a anglosaských perkusí předvedl, jak si představuje původní americkou píseň na prahu 21. století. A světe div se, i převážně médii cloumané publikum ho vzalo za svého! Vedle legračních okloboukovaných a vyholených českých pseudocountrymanů působí totiž Austin Lucas přesvědčeně, ergo přesvědčivě. 

Vůbec největší úspěch slavil na malé Mattoni stage pražský písničkář a jogín Pepa Nos. Venku to totiž vypadalo na brzkou větrnou a deštnou smršť a zmíněná scéna byla jako jediná krytá. Stan tak najednou pukal ve švech, břicha smíchy a mysl přítomných písničkářů závistí, jak to ten Pepa s lidmi umí. Mluvím ovšem za sebe?

Australan Jamison Young působil po písňovém bojovníku Nosovi spíš jako uspávač hadů. A davů. Ty se pomalu klidily do svých vlastních stanů nebo na některé z tanečněji laděných čísel. * V programu avizovaná a médii bez výjimky chválená Jana Vébrová bohužel nepřijela, aniž by její nepřítomnost Jiří Hrdina jakkoliv vysvětlil.

Na Sázavafest jsem se vrátil ještě v sobotu 4. srpna a zde viděl jsem a slyšel kapely Prague Ska Conspiracy: kteří a která mě - jakkoliv tomuto žánru neholduji - po dobu pěti skladeb velmi dobře bavili; Eddie Stoilow: samí Češi prosím, a samá nuda; Yellow Sisters: matematicky symetrické, dokonalé a plážově ospalé; Imodium: trojice grungem odkojených mladíků, kteří to úspěšně táhli přímo na branku, a to hráli v sedě!; Madfinger: ladná zpěvačka a zpěvná nálada přesně na druhou sobotní; a Mňága a Žďorp: Do you love me? Yes, I do!

Pak jsem odemkl svou esku a hurá domů. V neděli jsem už bydlel v Telči. Ale o tom někdy jindy. 


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
*  - Re: Nad Sázavou, nad Sázavou... (díl první)   |193.179.126.xxx |22.08.2007 11:56:00
CIT:"V programu avizovaná a médii bez výjimky chválená Jana Vébrová bohužel neprijela, aniž by její neprítomnost Jirí Hrdina jakkoliv vysvetlil." konec. cit.
Bez výjimky??? http://www.ifolk.cz/index.php?show=article-2777-z- jedne-vody
hek  - Re: Nad Sázavou, nad Sázavou... (díl první)   |82.113.44.xxx |22.08.2007 15:23:00
myslim, ze v pripade ifolk.cz se nejedna jiz davno o medium, ale obycejny internetovy rozcestnik, a to v jeste v tom lepsim pripade
J.L.  - Re: Nad Sázavou, nad Sázavou... (díl první)   |82.142.120.xxx |22.08.2007 16:25:00
docela vtipné :-
Jarda Síbrt  - Re: Nad Sázavou, nad Sázavou... (díl první)   |86.49.63.xxx |22.08.2007 21:08:00
"...Zbytky zvuku z hlavní scény se bohužel linuly až do písnickárského cirku, což bylo vrcholne nepríjemné u vystoupení sólistu a jen steží snesitelné u hlasitejších kapel..."

Pak nechápu, co znamená ta zmínka o "profesionální organizaci" v první vete. (Jsem totiž presvedcen, že zajištení kvalitních zvukových podmínek pro kapelu i pro diváky je jedním z základních pilíru "profesionálne" organizované hudební akce. Jinak to popírá její smysl.
sendador  - Re: Nad Sázavou, nad Sázavou... (díl první)   |194.212.107.xxx |23.08.2007 09:14:00
A docela výstižn
kiwizel  - Re: Nad Sázavou, nad Sázavou... (díl první)   |82.142.120.xxx |23.08.2007 15:17:00
To asi nepopírá, podle me profesionálne = tak, aby to prineslo zisk, tj. aby to mohla být profese. A to samozrejme muže. :-
Jarda Síbrt  - Re: Nad Sázavou, nad Sázavou... (díl první)   |86.49.63.xxx |23.08.2007 20:48:00
Nezamenoval bych slovo profesionální (odborný, kvalifikovaný, profesní - spíše ve smyslu odborném) se slovem komercní (obchodní). Tato dve pojetí se samozrejme nevylucují. Nemám nic proti komercnímu, pouze proti neprofesionálnímu..

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."