10.06.2008 Poklusem do záhuby (Miloš Keller)    Tisk

Už sám název a obal CD Tomáše Kluse Cesta do záhu(d)by charakterizuje celé album a cíl tohoto počinu. Tomáš je typ, který se v určité společnosti označuje jako "diskant", nebo "šampón", a tomu také odpovídají obrázky na bookletu. Pro pamětníky, kteří se ve slangu dnešní mládeže neorientují, mám jiné přirovnání: Sagvan Tofi před třiceti lety a po použití kysličníku. Na polovině z obrázků v bookletu sedí na bicyklu v oblečení do baru. Jestli Tomáši umíš jezdit tak, jako zpívat, měl bys mít helmu. To je první rada, které se interpretovi dostane. Nejen obrázky a lesklý papír bookletu, ale i název desku charakterizují - teď překvapivě nemyslím ani samotnou podstatu Cesty do záhu(d)by, ale ten princip laciné slovní hříčky v názvu. Podobně obsahově laciné, byť povrchně drahé, jsou totiž i všechny ostatní náležitosti alba.

Ale pěkně popořadě. Už kolega Honza Řepka se podivil na stránkách tohoto serveru, kdeže se mladý talent vzal a záhadu odhalil - výsledek talentové soutěže. Bohužel, talentové soutěže komerčního typu. A tak se mladého umělce okamžitě zmocnili představitelé šoubyznysu a nadiktovali mu, jak má vypadat, co má zpívat, pomohli mu to natočit a vydali mu to. Dlužno poznamenat, že mu to také vydatně propagují, to je pravda. Ale je také pravdou, že on sám jim  to svými povrchními texty a melodiemi i samotným přístupem k věci vydatně usnadnil. Prostě žádná osobnost, ale tvárná plastelína - tak to mají producenti rádi.

Asi nejvíc vás zaujme neuvěřitelné množství slovních hříček v textech, jednoúčelových rýmů "aby to dobře znělo", zvukomalebných spojení, která jen ztuha dávají smysl a podobně. Sám titul alba je příkladem, dále jmenujme z názvů například Jsousedky, Strojevůdce, Š.a.M.a.N. (proč jsou, proboha, ty tečky za "a"?), Kfjetina nebo Mimorealita. Bohužel tyto názvy svým rozvinutím v textech nesplní ani ta nejjednodušší očekávání a vyšumí. Snad jen v  písni Do nebe je autor vtipný, a v písni Dopis alespoň učebnicově klišovitý obsahem i provedením, dál už je to jen zoufalé. Témata nejdou hlouběji, než k běžnému povrchnímu vnějškovému vztahu dvou pohlaví (ani ne dvou duší) a občas ulétají do vztahu vazalské oddanosti. Při pokusech tématicky vybočit vznikne trapnost - Šaman (nebaví mě to vypisovat s tečkama, sorry). Pokusy navodit atmosféru této písně hýkáním a bubnováním vypadají důvěryhodně asi, jako když se za našich mladých časů Děda Mráz vydával za Ježíška. Podobně groteskně vypadá Válečná s dramatickým Tomášovým recitováním.

Autorem všech písní (hudby i textů) je Tomáš sám: evidentně ho baví psát, zřejmě mu to jde zlehka, ale asi ho nebaví to po sobě číst a zejména vyhazovat. Na desce je to klasicky znát - se zvyšujícím se číslem tracku stále více a více padá řemen - zejména z hlediska nápadů, až k zoufalému ždímání témat. Tomáš se více soustředil na formu než na obsah. Ostatně, i texty jsou zapsány v bookletu prozaickou formou s tečkou za každým veršem. Efekt bez obsahu.

V melodiích nános středněproudých aranží naprosto smyl jakýkoli nápad, i když se na desce podílela některá známá countryová studiová jména (P. Vavřík, A. Civopulos). Dost mi toho ale vysvětlilo jiné známé jméno - Martin Hrdinka, podílející se na hudebním mixu. Tomáš Klus z hlediska zpěvu osciluje mezi dramatickým vyšším pubertálním hlasem a pokusem o drsný chraplák, při kterém ale slizne a ještě špatně vyslovuje "a" a "e".

Suma sumárum, jedná se o umělý pokus vytvořit folkovou hvězdu, bez předchozí zkušenosti a zázemí, o jakousi folkovou hydroponii, navíc květinka evidentně tíhne spíše do discobarů. Ani ta největší mašinérie gramofirem ovšem nevytvoří úrodnou půdu - ta vzniká jen a jen léty - jakýmkoliv urychlováním a jakoukoli chemií nevznikne úrodné folkové podhoubí, nebo abych se dopustil podobné hříčky jako Tomáš, nevznikne úrodný humus, ale jen humus. Spolehlivá cesta do záhuby. Bez "d".

V hodnocení na http://desky.ifolk.cz/ jsem dal * (1)

» Prezident na Hrad (Belmondo)

» Řezníci, Slavíci a spol. (Tomáš Pohl)

» České národní finále festivalu Porta (FOLKtime.cz)

» Viewegh, Klus a ti druzí (Tomáš Pohl)

» Houpací kůň aneb jednou jsi dole, jednou nahoře (FOLKtime.cz)

sendador  - Re: Poklusem do záhuby   |194.212.107.xxx |10.06.2008 08:21:00
Po precteni teto recenze mam chut si to CD poslechnout, jestli je to fakt tak cerny. Je videt, ze i negativni reklama je reklama
babka  - Re: Poklusem do záhuby   |78.102.82.xxx |10.06.2008 09:16:00
Safra, safra, tolik pozornosti, cédécko si koupit nepujdu, ale to jméno si pamatuju už ted
Blesk  - Re: Poklusem do záhuby   |88.101.0.xxx |10.06.2008 12:37:00
Byl jsem na stejném koncerte o kterém se zminoval Honza Repka a kde se krtilo recenzované CD. Je pravdou, že Tomáš Klus nicím, snad krome té kytary, nepripomíná "folkare", ale zadupat ho do stejného suterénu kde je Sagvan Tofi a jiní je príliš snadné. Rozdíl je v tom, že Tomáš se snaží alespon být autorem a tvorit. Nedá se poprít, že v jeho veku se mu obcas podarí vymyslet i nejakou nápaditost a když hrál ve složení dvou kytar a zpevu bylo to o mnoho lepší než zbytecné aranže na této desce. Ano, nemá podhoubí a je mediálne podporován, ale jistý kus snahy a zaujetí tam je. Tak prosím nevešet hned. Stací si pripravit provaz a radeji vyckat..
Tomáš Pohl  - Re: Poklusem do záhuby   |80.188.72.xxx |10.06.2008 15:47:00
Zajímalo by me, kdo z mocných šoubyznysáku financuje projekt folkare v dobe, kdy o tento "ucební obor" národ s výjimkou skandálu kolem Nohavici ci H. Nedveda prakticky nejeví zájem ? Že by nekdo sázel geniálne na možnou díru v podvedomí Nováku unavených X Faktory a jinými soutežemi ci Rozjezdy pro hvezdy ? Hrajou toho kluka nekde
Blesk  - Re: Poklusem do záhuby   |88.101.0.xxx |10.06.2008 17:22:00
Obcas je možné ho slyšet na stredoproudých rádiích a v dobe kdy deska vycházela o nem psala všechna média a velmi pozitivne, to jiste pomohlo prodeji desky, kterou celou delalo SONY BMG. To ostatne vstupuje do neznámých vod casto a vydává radu neznámých jmen z ruzných pochybných souteží a že jich je tolik, že se to nedá ani sledovat. Ten risk je na jednu stranu celkem sympatický... Podle me to není sázka na folkovou hvezdu. Je to popový písnickár typu Maxa, Ledecký... To, že ho vydavatel cpe do krabicky folk je podle mého velký omyl. A ke škode všem..
Karin  - Re: Poklusem do záhuby   |81.200.48.xxx |10.06.2008 17:48:00
Udelám totéž. Zvedavost mi nedá, neposlechnout si neco, co je tak strašlive haneno. Už dlouho jsme necetla tak negativní hodnocení nekoho a neceho
BB the P08  - Re: Poklusem do záhuby   |88.101.238.xxx |10.06.2008 21:57:00
Nablejskaná popová hvezdicka...
Urcite ho uvidíme na Zahrade
Petr Nádeník st.  - Re: Poklusem do záhuby   |195.113.69.xxx |10.06.2008 22:38:00
Proc tak hrube? Vypadá to spíš na osobní zaujetí, než na objektivní recenzi.. To album má duši, mladou, což Vám zrejme pripadá necitelné. Ten kluk dostal šanci. Zní to nadnesene, ale s ním preci dostal šanci i folk, resp. ceské písnickárství. Které, bohužel usíná, zásluhou zatrpklých konzervativcu, pseudoodborníku a škatulkáru - teoretiku, jimž ke štestí stací vzpomínat.. Byl jsem na jeho živém vystoupení a vrele doporucuji. Oživuje. Nabíjí. A myslím, že discocluby do nejž jej posíláte mu ríkají totéž, co Vám objektivita. Užijte si ho, alespon jednou a dejte mu šanci stejne, jako Vámi zavrhované vydavatelství, které, pravda nemá na svedomí jen vydarené pokusy, ale energie vložená do tohoto chlapíka, není zbytecná. Ano, je to hezký chlap, bezesporu talentovaný, ac doposud nedospelý a naivní, ale není to naopak plus? Vidíte jen zájem médií, kterýžto je však pochopitelný z výše uvedených duvodu - copak musí být písnickár zákonite nevzhledný introvert, interpretovat jen bolavé texty a tvárit se zklamane? Nebudte ublížen. Neodsuzujte. Cesta do záhu(d)by je Novou cestou. Cestou mladou, ale stále cestou folku. Popfolku..? Proc ne
Petr Nádeník st.  - Re: Poklusem do záhuby   |195.113.69.xxx |10.06.2008 22:45:00
Mimochodem, videl jste jeho klip? Nevypadá to, že by to byl hošík, kterému by ze všeho nejvíc záleželo na vymazlené image.. :) Delat si legraci sám ze sebe.. To není devízou tech, mezi které je radíte.
petr Nádeník st.  - Re: Poklusem do záhuby   |195.113.69.xxx |10.06.2008 22:45:00
Martina  - Re: Poklusem do záhuby   |212.80.64.xxx |10.06.2008 22:56:00
Konecne nekdo rozumný..Nevím proc je v té recenzi napsané,že vznikl v souteži komercního typu..Komerce podle me vypadá jinak,než že si lidi koupí vstupenku do divadla a jeden vecer stráví ve spolecnosti mladých talentu..A to,že je pod cédéckem podepsán Martin Hrdinka bude nejspíš tím,že celou soutež uvádí snad od jejího vzniku a že mel zájem ukázat Tomáše svetu..Vždyt by o nem nikdo nic nevedel..Zlín je malé mesto a jak ríkám,komerci by mel autor recenze hledat úplne nekde jinde
Martin Navrátil  - Re: Poklusem do záhuby   |88.100.35.xxx |10.06.2008 23:09:00
Sice to MK napsal pomerne jadrne, ale bohužel, až opadne reklamní mánie a treba za pul roku si najdete tuto recenzi i s diskusí v archivu, budete mu muset dát za pravdu. I já si myslím, že Tomáš Klus je možná jinak vcelku fajn, nicméne desku radím nekam mezi reklamní popevky na panenku Barbie a socialistický popík. Sorry Tome
Jana Wosolska  - Re: Poklusem do záhuby   |88.100.35.xxx |10.06.2008 23:23:00
... jen nedoufejte, pane Nádeníku. Je to jen taková ružová žvýkacka pro pubertacky, aby melo Bravo o cem psát, jestlijste soudný, tak to musíte tušit také. Spíš me prekvapuje, že se o nem tady vubec píše, myslela jsem, že se Folktime venuje skutecným, vyzrálým, hudebním projektum a ne podobným komercním kýcum, urceným pro teenagery/rky. Tomu odpovídá i drsnost recenze
babka  - Re: Poklusem do záhuby   |78.102.82.xxx |11.06.2008 08:57:00
V tom s váma souhlasím, to teda není a co by si hošík s vymlazenou imagí pocal
Jana Babulová  - Na co si hrajete!?   |195.113.73.xxx |11.06.2008 12:38:00
Jste zatrpklí. Trapní. Zoufalí a k pláci. Stavíte se do pozice zneuctených umelcu. Smešné. Jakmile se nekomu, kdo má stejný, ne-li vetší talent než vy, povede dostat se do širšího povedomí, je to špatne.. Folktime..kyticky..leda prd, zapšklí elitári..!!!
na cosi hráč  - Re: Na co si hrajete!?   |88.100.35.xxx |11.06.2008 14:21:00
Já myslím, že Folktime si na nic hrát nemusí. Nikoho neživí a nikomu nepotrebuje lézt do zadku, narozdíl od komercních médií. V tom je záruka, že názory, které se zde prezentují, odpovídají tomu, co si recenzent myslí a ne tomu, za co dostal od vydavatele zaplaceno.
Jinak je nám samozrejme líto, že se Vám Folktime nevešel do vkusu. Snad se to zlepší, až Tomáš Klus zahraje na nejaké vydarené akci (SázavaFest, Okor, Cls of Ostrava, United Islands, Telc, Zahrada apod) a dokáže, že není jen smešný, nastrcený panák. Takových "rádobyhvezd" je totiž všude spousta a je potreba se jimi prokousávat k necemu lepšímu..
MK  - Re: Poklusem do záhuby   |193.179.126.xxx |11.06.2008 14:37:00
Které další akce M.Hrdinky znáte a proc myslíte, že komerce je prímo úmerná velikosti hnízda
MK  - Re: Poklusem do záhuby   |193.179.126.xxx |11.06.2008 14:38:00
To bylo pro Martinu, nezaradilo se to k jejímu príspevku, špatne jsem asi klikl
babka  - Re: Poklusem do záhuby   |78.102.82.xxx |11.06.2008 19:52:00
Protože hnízdo je komerce
Ondřej V. Vejsada  - Je mi z toho smutno...   |213.195.230.xxx |11.06.2008 19:55:00
Nevím, no... Tak si tak ríkám, co takovou pohodou osobnost, jakou pan Keller urcite je - pri moderování stoprocentne...co ho vede k sepsání takového psaní (a není to poprvé "Písne hruzy od Raduzy" - z nich mám pupínky do dneška). Pritom pochybovat o jeho dobrých pohnutkách není na míste, vždyt kolik už dobrého (ci pomocného, chcete-li) udelal treba "jen" na Country Rádiu!
Tak treba mu to proste nesedlo - ríkal jsem si...Hmm...ale proc vše tedy neprejde mlcením. Netvrdím, že recenze musí být vždy jen pochvalné až oslavné, ale jde o to sluvko "jen". Zkrátka odborník to hodnotí odborne, pokud se k tomu cítí povolán a tak zrejme vidí plusy i mínusy - nebo se pletu? Ale pokud jsem necím snad prímo zhnusen, tak proc bych o tom proboha psal??? Není to škoda casu? Ale hlavne jak praví klasik = "Komu tím prospeješ, co?! Tuhle nástenku jsem Ti chtel jednou sverit!!!" Vždyt i jemu musí být jasné (hloupý není urcite), že i negativní publicita, je publicita - chtel tedy básník svojí prací ríci, že sice pomáhá, ale s krajním odporem? Hmm...potom je to obetavý clovek!
Na druhou stranu - jak, presneji receno - kde shání takto mladý clovek podporu pro vydání CD? Vždyt tu jsou hudebníci, kterí hrají léta a nic... Mno - tak ci onak, "neco" na tom je; neco, co ti druzí nemají. Nemuže z nich tedy mluvit trocha závisti? (a ted vážne nemluvím o panu Kellerovi - predpokládám, že on je spokojen a alespon v mých ocích to dotáhl v této branži fakt vysoko!)
A na tretí stranu (mince asi ne, že? ) - jak se jinak muže mladý autor v dnešní dobe ukázat - jak dát o sobe vedet? Nevím recenzovaného autora neznám a ani na Porte jsem ho nepotkal... Tak tedy pripustme, že treba to je další Eva a Vašek (v puvodní verzi reklamy vyslovované jako Mašek) - no a co? Má cenu se tím tedy zabývat tady? Vážne má cenu se nad tím tak pohoršovat? Proc?
Poslední myšlenka se týká mého relativne nového poznání skutecnosti. Když jsem dríve psal recenze pravidelne, vždycky mi bylo fakt mizerne, když se v diskuzi rozebehla debata spíš o mé osobe, než o clánku a v podstate - lhostejno pod jakým clánkem to bylo. Bylo to vždycky nekolik anonymních jedincu, kterí se prímo vyžívali v urážkách a napadání a já si porád lámal hlavu nad tím - co tem lidem je??? Až jsem nedávno jednoho takového konecne potkal osobne - a považte = on mne ujistil, že ho to proste jen tak baví - je to pro nej obycejná zábava - rekl to samozrejme trochu argotem... Nevím - pro mne je to tedy deprivantský výlev svých slabostí (vetšinou jim málo kdo a kdy ríkal, že je má rád). A já, naivka, si predstavoval kotlíkáre skaláky, jak se venují svému hobby!
Jenže pana Kellera relativne znám a tak vím, že to je fakt folkový bard a tak se mi vrací porád ta samá otázka - proc? A tak je mi z toho smutno..
barek  - Re: Poklusem do záhuby   |88.100.35.xxx |11.06.2008 22:07:00
Martin Hrdinka? Ten trapák co moderoval TV Hitparádu pred tím, než ji sám zrušil
Martina  - Re: Poklusem do záhuby   |212.80.64.xxx |11.06.2008 22:28:00
Neríkám,že je prímo úmerná..jen proste..kdyby byl v superstar bylo by to víc komercní než czechtalent,který skoro nikdo nezná..a není ani vysílán v TV..no ted tedy buude na TV Ócko,ale preci jen je to záznam,nejde o prímé prenosy a hlasování diváku..jak mel tedy jinak zacít?když né souteží.Podle me je to zacátek úmerný jeho veku a dnešní dobe.Nechci ho tady obajovat,jen mi príjde ta recenze hodne zaujatá..PEAC
Vořech  - Re: Je mi z toho smutno...   |88.100.18.xxx |11.06.2008 23:43:00
Treba jen MK využívá kontroverzní téma k tomu, aby vyvolal diskusi. Treba, když se odfiltrují narážky na jeho osobnost, tak zbudou nejaké zajímavé myšlenky. Treba práve ta, že me to opet prinutilo hledat zmíneného interpreta na netu a na freemusic.cz našel mp3. První dojem z prvního poslechu: zatím si myslím, že Klus není žádný velký objev. Uslyším, jak zní jeho recenzovaná deska. :-
Tomáš Pohl  - Re: Poklusem do záhuby   |89.176.69.xxx |12.06.2008 07:37:00
Takže . V otevreném hudebním serveru, který na rozdíl od klacických "svázaných" casopisu se záverkou, normostranami atd..je podle nekterých názoru zamerit pozornost na "metodu hlavního clánku. Proboha proc ? Kolikrát zde bylo receno, že FT dává príložitost každému, kdo neco zajímavého potká, aby o tom napsal a treba i víckrát. Tomáš Kluse si prvne všiml Honza Repka, clovek, jehož názoru si vážím. Kolega Keller si vzal do uší Klusovu desku a dospel ke stejnému záveru jako kolega Repka.Rozdíl je jen ve výrazech. Ale meli by oba šetrit klávesnici a psát jen o slavných a proverených ? Proboha proc ? Proc tady nepsat nejen u hudbe, ale i knihách, divadle, filmu, o všem, co tvorí kulturu , vcetne jejích trochu nižších pater ( ale kdo je urcuje) ? Clánek MK má základní efekt- témer každý si T. Kluse vyhledá a poslechne.
Ondreji Vejsado, zatím se porád míjíme, ale urcite se potkáme. Pokud prijímáš rady od trošku staršího cloveka,šetri rádky. Pak holt stavíš terc lidem, o kterých píšeš¨
Petr Nádeník st.  - reakce mladíka   |195.113.69.xxx |12.06.2008 09:52:00
Chlapec se však umí vyjadrovat. Slušne a vtipne. Cetli jste jeho reakci? Má pravdu. Nenecháváte na nem nit suchou, aniž by ste jej znali, a to, že se zarytí folkari venují image a bookletu desky ve dvou, ci trech odtavcích.. Je k smíchu. To preci není fér.. At už je tento server sebevíc svobodomyslný.
Tomáš Pohl  - Re: reakce mladíka   |80.188.72.xxx |12.06.2008 10:13:00
To, že se ten mladík umí vyjadrovat, to je v porádku. Ale recenze ani clánek Honzy Repky není o schopnosti Tomáše Kluse být vtipný na pódiu ci o jeho stylistické dovednosti v maturitní práci. Oba texty jsou o jeho písních a tam mají jak kolega Keller, tak i kolega Repka právo na názor. Oba vyjádrili názor predevším na hudbu a texty, booklet tam roli snad nehraje. Zlatý booklet slámu z bot nevyžene. Nechápu proto zcela zbytecnou agresivitu nekterých príspevku. Ale to už se zde bohužel stalo zvykem, a to nejen v prípade rezencí kolegy Kellera. Trochu by to chtelo diskutovat více k veci, ale to bych asi chtel moc, že
MK  - Re: Poklusem do záhuby   |193.179.126.xxx |12.06.2008 10:40:00
Pár poznámek:
Urcite je dobre, když si desku každý poslechne a vytvorí si svuj názor. Proto se píší i negativní recenze.
Negativní recenze není nejvetším trestem. Tím je nepsat o nekom vubec. Nehrát ho v rádiu. Nezvat ho na festivaly. O to horší, že o takovémto bojkotu vlastne nikdo neví. Jen obcas si nekdo náhodne vzpomene a rekne - copak že jsem toho a toho už dlouho neslyšel/nevidel/necetl o nem. To jen na okraj, aby si nekterí utrídili žebrícek hodnot.
To o tom že pochvala znamená "stagnuj, nic nemen", kdežto kritika ukazuje kde se zlepšit jsem tu psal taky už mockrát. I tohle by si nekterí zdepíšící meli v žebríccích hodnot zpreházet.
A nakonec: Kritizovaný preci vubec nemusí nic vysvetlovat, omlouvat, cítit se napadený ci ublížený, nebo napadat kritika - proste vždycky muže ríct: Ano, jsem šampón a diskant,kterýmu strcili do ruky kytaru, kdo je víc
Petr Nádeník st.  - Re: Poklusem do záhuby   |195.113.69.xxx |12.06.2008 10:44:00
Agresivní diskuzní príspevky? Recenze venující se hudební stránce? Cetl jste to? Clánek má 6 odstavcu, 1, slovy jeden se venuje písním.. Zbytek se venuje Tomášove vzhledu, vzhledu bookletu a..dukladné kritice zdánlivého.. Ach jo. K cemu
MK  - Re: Poklusem do záhuby   |193.179.126.xxx |12.06.2008 11:27:00
Já tedy vidím presne opacný pomer. To za prvé. Za druhé - ty písnicky nejsou ve vzduchoprázdnu a vytrženy z kontextu , ale jsou soucástí image umelce, alba, jehož soucástí je booklet, šíreji i celkové situace v hudbe, kulture a spolecnosti. Proto je to treba hodnotit ze všech hledisek
marenka  - T.Klus   |84.42.226.xxx |05.02.2012 00:26:30
Tak by mě zajímalo, zda jste se aspoň v duchu Tomáši omluvil, protože Vaše slova nebyla zdaleka prorocká a nikdo mi nevymluví, že z Vás pramenila pouhá zášť a závist /stejná jako směrem k tvorbě Radůzy/. Přeji Vám do budoucna čistší uši, srdce i slovník. Maruš
MK   |212.71.132.xxx |05.02.2012 11:12:19
No samozřejmě že neomluvil, ta druhá deska to plně potvrdila, ani se mi na ní nechce psát recenzi, protože bych musel opisovat sám od sebe. Jen snad Sagvanovi bych se mohl omluvit, T.Klus se jeví být spíše Pepou Melenem 21. století.
Lucie  - Racek   |176.222.224.xxx |05.02.2012 21:39:12
A co třetí deska? Názor jste nezměnil ani o píď?
Milena Pracháčková  - Re: Poklusem do záhuby   |195.113.81.xxx |12.06.2008 12:40:00
Ano, image je soucástí, pan Keller má pravdu, nejde jen o to hezky zazpívat písnicku, ale umet jí taky prodat. Pro me prvotním impulsem je, jak vypadá obal a booklet cd, z toho si vyvodím, co je to za cloveka, žádný muzikant by nedopustil, aby byl obal jeho cd, proti jeho vuli, ledacos to o nem tedy vypovídá. Myslím že napríklad booklet a celkový vzhled CD, i image Arnošta Frauenberga, ac od nej znám jen pár písní a na koncerte jsem nikdy nebyla, vypovídá o tomto cloveku i o písních, které od neho mužeme cekat, naprosto výjmecným zpusobem. Je zrejmé, jakým smerem se chce ubírat, stejne jako je to zrejmé u muzikanta, na kterého zde nyní byla napsána recenze. Preju mu mnoho štestí a hlavne posluchace, které nebudou mít jen vyvešený jeho obrázek z obalu na zdi detského pokojíku.
Milen