gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

21.02.2012 Festival Zahrada prozatím ukončen (Džexna)    PDF Tisk Email
Aktuality
Časopis FOLK: Všem přátelům folku a country, všem příznivcům festivalu ZAHRADA!
Je nám to jako zakladatelům, tvůrcům a pořadatelům moc líto, ale Zahrada letos nebude.
Důvodů je dost: ekonomické, personální, zdravotní a další.
Zahrada patřila posledních čtrnáct let k Náměšti na Hané. V Náměšti ji z podstatných důvodů uspořádat nelze a myšlenka stěhování jinam nám připadla nakonec scestná, i když jsme v minulosti festivaly stěhovali mockrát. Nakonec to potvrdil váš převažující nesouhlas na internetu poté, co se jen myšlenka o stěhování objevila v médiích.
Jediným řešením je tedy festival Zahrada prozatím ukončit.
Díky stovkám báječných lidí, kteří pomáhali tvořit kouzlo ZAHRADY. Děkujeme taky náměšťským, kteří obětavě pracovali s námi a bavilo je to. Obrovsky oceňujeme pomoc Olomouckého kraje a medií, bez které by ZAHRADA skončila daleko dřív.
Bude se nám stýskat a vám asi taky. Zahrada poskytovala příležitosti mladým kapelám a písničkářům a divákům se snažila ukázat nejlepší obraz toho, co se skrývá pod širokým pojmem folk.
Mějte se báječně. Třeba se někdy a někde potkáme.

Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Heiko  - :o(   |165.72.200.xxx |21.02.2012 17:44:43
Skoda - uz tak nejak patrila k memu zacatku leta. Alespon vzpominky na krasne chvile a skvele lidi zustanou ...
sq   |90.179.188.xxx |21.02.2012 17:52:16
Děkuji pořadatelům za její organizování. Doufám, že se podaří brzy prodat značku a třeba v novém týmu na novém místě založit novou tradici. Třeba na přerovském letišti.
PetrZ   |85.161.210.xxx |21.02.2012 18:51:59
včeličky, včeličky, Zahrada nám umřela!
Lenka   |158.194.190.xxx |21.02.2012 19:05:09
Je to škoda, poslední dva ročníky jsem se na Zahradu nedostala a chtěla jsem si to letos pořádně vynahradit...
Kdyby to alespoň přineslo větší účast ostatním festivalům.
PetrZ  - Růžička naděje?   |85.163.175.xxx |21.02.2012 19:25:04
Odezněl šok, odmítání skutečnosti, vztek, smlouvání a zbývá smíření - na fejsu se objevila Strážnice - já za sebe říkám ten betonhnus ee, takžeRůže - Kdo jste tam jako my nikdy nebyli právě kvuli Zahradě?
Takže letos Jindřichoj Hradec ať tam stojí pivo kolik chce ;-) ?
Kamil  - smutek   |85.70.68.xxx |21.02.2012 19:55:03
škoda za večery na Amfíku, tanci u kapličky a zamyšleními na zámku, za stoupáním amfíkem nahoru a koupáním v ledové náměštské vodě na koupáku.
Mělo to zvláštní atmosféru toho začátku léta, prázdnin s třešněmi na stromech.
Nevěřím v dočasné ukončení, začátky léta už prostě budou smutnější...
A Růži by pomohlo přesunutí do volnodenního temrínu Zahrady...
Olina   |Administrator |27.02.2012 15:01:40
Růže taky letos nebude...
honza   |94.112.98.xxx |01.03.2012 20:51:16
BUDE!!!
wlčice  - růžička naděje   |89.24.8.xxx |11.02.2013 00:47:31
Nebyli jsme v Hradci - možná nejvyšší čas,a jestli čepují třeboň,zkusíme...
Jirka   |82.208.57.xxx |21.02.2012 22:12:57
Velká škoda. Barte a spříznění pivaři, vyvalte sudy, můžete slavit.
Mirek Pátek  - Insolvenční řízení   |Registered |25.02.2012 20:07:43
Na facebooku Festivalu Zahrada byla nějaký čas informace (vložená Ladislavem Havelkou, ředitelem náměšťské základní školy) o insolvenčním řízení s FM Production s.r.o., zahájeném na Juppův návrh. Není to hezké čtení - kdo bude pořádat Folkovou růži?

https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_d ...
Tomáš Pohl   |88.103.123.xxx |27.02.2012 15:39:41
Koukal jsem na rejstřík úpadců : předlužená s.r.o. bez reálného majetku. Leda by se stal zázrak, ach jo.
Mirek Pátek  - Ochranné známky   |Registered |28.02.2012 15:28:41
Tomáši, neměly by v soupisu majetku (https://isir.justice.cz/isir/doc/dokument.PDF?vedl ...) být uvedeny také ochranné známky Zahrada, Svojšický letorost, Svojšický slunovrat, FCK a Folk&Country? Minimálně první z nich nějakou hodnotu určitě má.

Všechny tyto ochranné známky jsou od konce roku 2011 v poshovovací lhůtě, takže pokud se (alespoň ta Zahrada) do 6 měsíců neobnoví, zaniknou - tj. budou k dispozici nejrychlejšímu.
Betyna   |Registered |25.02.2012 22:12:55
Máte pravdu, je to škoda, festival patřil k mým oblíbeným, na které jsem hodně jezdila, ale loni jsem zkusila starou osvědčenou Portu a bylo to super.
PetrZ  - Tak to je...   |85.71.231.xxx |27.02.2012 19:32:26
... end
Beautiful friend
This is the end
My only friend, the end....
MONTY - písničkář  - ZAHRADA - RŮŽE - kdo za to může   |195.113.158.xxx |28.02.2012 13:15:45
Omlouvám se všem předem, kterých se tento komentář dotkne.
Ale tentokrát je moje vulgární mluva zcela na místě.
MÁME PO PI*I.
Kde jsou všichni ti, kteří zde loni hojně hovořili o pivu, o zakázané uličce, mravokárci a pitomci co měli hubu plnou ekonomicko-fundovaných keců?

V roce 2010 jsem na Zahradu přijel, jako chlapík co dostal šanci.

V roce 2011 jsem toho Krtka vyhrál a i díky zahradě, lidi chodí na moje koncerty.

Juppe a Hani, děkuji.

Monty

P.S. Jakýkoli Vámi pořádaný, či produkovaný festival Vám zahraju zadarmo, aby mohli dostat šanci i noví a mladí, kterým jste tu šanci mnoho let dávali.
Jirka   |89.24.5.xxx |28.02.2012 15:35:58
Svatá plnotučná slova Monty.
Přečetl jsem si pár loňských příspěvků pivaře Barta P08, který se na Zahradě načerno přiživoval. Bezohlednost z nich jen čiší ... Je dobré si to pamatovat.
kolemjdoucí  - Jsme opět zpátky v diskuzi, kdo za to může?   |217.112.171.xxx |29.02.2012 01:04:36
Zahrada skončila, Růže, to se uvidí, ale určitě asi ne s Juppem jako podnikatelem a člověk spojeným s FM Production, s.r.o.
Se Zahradou nekončí jen festival, ale mnohem víc, cílevědomá celoroční práce s konkurzy a prosévání talentů až k tomu nejlepšímu. Zahrada byla vždy garancí široké přehlídky spřátelených žánrů a interpretů a to vše vždy jen toho nejlepšího. To dnes žádný jiný žánrově podobný festival nenabízí a asi ani nenabídne.
Za to určitě díky všem, kdo se na této práci podíleli.

Psát ale o tom, že se Jupp na další ročníky vykašlal k vůli černým stánkařům či jiným, kteří se na festivalu a tím velkému počtu návštěvníků přiživovali, je nejspíše taky mimo mísu. Alespoň Montyho příspěvek to ve mne evokuje - tak dlouho jste rýpali a podsírali, až se organizátor naštval a dál to dělat nebude a máte po p**i, jak praví Monty.

Já si myslím, že Zahrada končí neb se v dnešních pdmínkách tak velký projekt nedá dělat. Žánr má omezený počet fanoušků a ekonomika je neúprosná. FM Production s.r.o. má vážné problémy a je v insolvenčním řízení, alespoň dle právního názoru, který zde odezněl v jiné diskuzi. A tato situace jistě není zapříčiněna tím, že si někdo na své zahradě otevřel konkureční stánek s pivem v době konání festivalu. Tem má svůj rozpočet a sponzorské dary-nedary (neb peníze Pivovary poskytují v podobě piva, který si organizátor vytočí a zpeněží) jednoho pivovaru určitě nepřivedou společnost "na buben" A pakliže jo, pak podnikatelský záměr nebyl dobře sestaven. Ale to je na jinou diskuzi.

Myslím si že projekt přerostl a spolk sám sebe a bylo jen otázkou času, kdy souhra nepříznivých okolností to vše potopí. Důvodů a analýz by se našlo spousta, ale je jasné, že podobný projekt s tak malým posluchačským zázemím a krizí sponzorských peněz, nejde dneska ustát.

Je to smutné, ale je to tak a bude hůř. Tak to přijměme, poděkujme za spolupráci všem, kteří se na tom podíleli a vzpomínejme v dobrém. Zahradu stěží někdo a něco v dohledné době překoná, ale to že skončila není jen a pouze vina těch, kteří uždibovali ze společného koláče, jak je zde neustále předhazováno a propíráno.

A na závěr - Colours Ostrava má podobný široký záběr, drahé vstupenky a mnohem větší rozpočet a loni měli ještě před zahájením celé akce téměř vyprodáno. Že by to zachránily peníze sponzorského pivovaru?
A nebo si to opravdu myslíte?
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |29.02.2012 08:09:51
Nemyslím si, že by Zahrada měla málo posluchačů - těch bývalo vždy dost, bohužel málokdo přijde za psího počasí, jaké minulého roku panovalo. COž se dá ustát, když je silný sponzor. A naopak, bez sponzora to lze ustát, když přijdou lidé. Poslední roky počasí přálo, až na tento, kde se bohužel sešly oba negativní jevy. A jestli sponzor odejde když nemá výtoč? Samozřejmě, i on je podnikatel a na hezkej ksicht nedává, musí si taky nějaký prachy vydělat - a z pořádání malého folkového festiválku vím, o čem mluvím, když se sponzor sekne jenom kvůli tomu, že za plotem, kde pořadatel nemůže nic dělat, se usadil konkurenční festival, který v tom prachy nemá a může točit levněji. Ale to vše již zaznělo

Na Zahradu se sjížděli lidé z celé republiky, ze Slovenska a okolí. Nedostatkem návštěvníků jistě netrpěla...
Jirka   |193.165.185.xxx |29.02.2012 08:54:34
http://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/festival-z ahrada-uz-v-namesti-nebude-stehuje-se.html
Hruška   |88.101.14.xxx |28.02.2012 15:44:13
Správně, kde jsou všichni ti pitomci?
A kde je Šiška Š.?
MONTY   |195.113.158.xxx |28.02.2012 15:48:49
Pane Hruško, vy jste totálně mimo mísu
MONTY   |195.113.158.xxx |28.02.2012 15:50:17
Krávě kvůli takovým jako jste VY jsme Šišku Š stáhli. Každopádně jsme to několikrát vysvětlovali a diskuze k tomuto šiškovnímu tématu je zcela lichá
Hruška   |88.101.14.xxx |28.02.2012 16:16:00
OK, diskuse je lichá, protože VY máte pravdu. To je argument, před kterým nezbývá než ustoupit.

Jen mi přišlo legrační, jak najednou ten, kdo před rokem ryl (byť celkem vtipně a pravdivě) do Juppa a spol. ohledně honorářů, cesťáků a ubytování, najednou když je po p..i slibuje hraní zdarma a věrnost až za hrob.

Ale vy jste to vlastně několikrát vysvětlil, tak se omlouvám a mlčím.
PetrZ  - Monty ty vole díky!   |77.48.209.xxx |28.02.2012 23:35:51
Jen co se Folková Růže dozvěděla, že by mohla mít největší hvězdu zadarmo rozhodla se neuschnout!
A taky proč by usychala vždyť Venku zuří jaro - Jarret vyjel na turné, právě jsme se vrátili z koncertu ;-)
Tomáš Pohl   |78.45.163.xxx |29.02.2012 09:02:43
Zánik festivalu je odrazem žánru. I malý festival (mluvím z vlastní zkušenosti) se neobejde bez peněz a každý rok se ptám, kde je seženu ? Ve srovnání s rockovými projekty je nej festival v žánr folk festivalem malým. O to větší obdiv zaslouží všichni, kteří jej až do loňska udrželi při životě. Kapely a písničkáři by mohli povídat, jak těžko se shánějí peníze na desku od sponzorů. Nicméně není třeba vše zabalit, protože dokud se zpívá...
P.S. Když tak někdy truchlíme, zeptejme se třeba jazzmanů, jak se jim žije a jak se shání penízky na festivaly a přesto jazz žije a bude žít.
vašek müller   |90.181.92.xxx |29.02.2012 11:01:11
určitě máte pravdu. Je to odrazem žánru, on už podle mě neuživí nějaký extra velký čistě folkově -žánrový festival.
Ale přesně tak, dokud se zpívá ještě se neumřelo, a věřím tomu, že tady podklad k tomu aby se žánr odrazil zase do nějaké stoupající křivky je.
Už jen v tom kolik lidí je ochotno dělat ty malé festivaly jako třeba zdejší Folkomín. Což je hrozěn důležité a záslužné.
Co se týče Zahrady bude mi chybět v asi milionech věcech
které už tady ais nemá smysl ani sáhodlouze vypisovat, zvláštní začátek léta to bude, bez večeru na amfíku.
Když tu někdo zmiňoval Colours, tak to nebylo úplně dobré přirovnáníé, to je opravdu řádově jiná akce. A ano, stěhovala se letos do většího prostoru a už je myslím kolem patnáctitisíc lístků prodaných teď.
A z největších zatím potvrzených hvězd jmenujme třeba Alanis Morisette, Bjork, Bobby McFerrin, Flaming lips, Kronos Quartet a hlavně že Holušová vybojuje ZAZ bych nikdy nevěřil.
Tady se bojím, že jakýkoli zt těchto interpretů sám o sobě překonává jak náklady tak posluchačským zájmem celou současnou folkovou scénu.
A bohužel, tuzemské foilkové hvězdné festivaly se už vyčerpaly, už jsme ty hvězdy viděli všichni tisíckrát a na kdekterém náměstí je zadara v létě uvidíme po tisíci prvé...bohužel
jan-matej rak   |90.179.14.xxx |29.02.2012 14:44:38
Ano, neexistenci Zahrady, ktera - marna slava - byla jakymsi ubeznikem celeho folkoveho roku, jakymsi vicemene nezpochybnovanym vrcholem, se jeste palciveji otevira otazka - co s folkem dal? Kde v nem hledat zivou vodu, kde v nem nachazet - a jak - to, co jeho existenci ospravedlnuje /tedy nejen nostalgie za bajnymi zlatymi casy/, co je v nem takoveho, co muze nabidnout prave jen folk. Kde a jak v nem hledat talenty a nove smery, ktere by to vsechno donesly dal nez na Portu ci Zahradu. Vzdyt svetovy /tedy americky/ folk stale produkuje hvezdy, ktere mohou nabidnout nejen sdeleni a kvalitu, ale i komercni uspech. Jak toho dosahnout zde? Otazek je mnoho, odpovedi zatim zalostne malo.
Petr Merxbauer   |88.100.150.xxx |29.02.2012 16:30:50
Matěji, diskuse na téma, kterak oživit folk a přivést na něj masy diváků, již tady proběhla mnohokrát a nepřinesla žádné řešení. Já si začínám myslet, že žádné umělé řešení neexistuje a že vše vyvine (nebo nevyvine) přirozenou cestou. Tedy, že se hvězdy, které ty davy přitáhnou, postupně objeví, pokud se objevit mají.
Nějak tuším, že budoucími hvězdami jsou Žamboši. Hrají skvěle, Honza je originální autor a ohlas jeho posledních tvůrčích aktivit (Pane Nohavico, Brouci...) naznačují, že to vzal za dobrý konec. Přeju jim úspěch, je to kapela, která mne baví..
jan-matej rak   |90.179.14.xxx |29.02.2012 20:36:19
Ja vim, petre, ze se tu o tom psalo mockrat. Myslim si ale presto, z to tema k premysleni je a ze odpovedi a reseni, jakkoli jiste ne vycerpavajici, existuji. Jake ma folkar nadeje? Kam se muze v zanru dostat? Jak mu v tom muze pomoci folkova komunita? Kdyz se rocker prosadi v rockovem svete, ma dvere do hlavniho proudu a tedy ke komercnimu uspechu dokoran otevrene. Kdyz se ve svem oboru prosadi klasicky muzikant, sjedzdi nasledne cely svet. Kdyz se prosadi folkar, pojede na Zahradu a nebo do Telce. A pristi rok se musi zas sam ozvat organisatorum. Milos Keller ho pusti v countryradiu a v jinch radiich nikdo. Kdokoli se "od nas" prosadil, musel vyuzivat zcela mimofolkovych komunit a struktur. Zambosi jsou uzasni a preju jim maximalni uspech. Ale ackoli maji zanrove ceny nejvyssiho lesku, ackoli jsou opravdu stokrat lepsi, nez kdekdo ze slavnych /napric zanry/, presto nemaji ani vzdalene srovnatelne postaveni, jake maji prumerne vyhonky jinde. Ale sorry za OT, tohle je na jinou - a mas pravdu, ze mnohokrate marne probehnuvsi - diskusi.
Tomáš Pohl   |78.45.163.xxx |29.02.2012 21:01:23
Matěji,

asi nás to tady všechny štve, hlavně ten pocit určité bezmoci. Folk v angloamerické oblasti má podle mého názoru hlavní výhodu v angličtině, ale asi to nebude vše. Myslím, že další příčinou je neochota publika vnímat toho, kdo chce něco sdělit, hudebně i textově. U mladých lidí je zde neochota číst knihy, dávají přednost lacinější a rychlejší konzumaci informací. Samozřejmě ze mě mluví starej dědek, kterej na knihách vyrůstal a byl vděčný za každé krásné slovo. Jeden můj učený kolega na fakultě říkal, že 80 % lidí jsou blbci. Snažím si to nemyslet,ale občas mu dávám za pravdu.
Black Bart the P08   |90.177.125.xxx |29.02.2012 21:25:56
Nemyslím, že by to rockeři měli o tolik jednodušší v prosazování se. Aby se dostali do masmédií, musí zpravidla hodně ubrat drajvu. Povedlo se to Kabátu, když z metalu přešel na pivní tancovačku, povedlo se to Kolářovi nebo Brichtovi, když přešli na kýčovitý popík, povedlo se to Střihavkovi a Basikové, když přešli na muzikály. Tedy vesměs když se zpronevěřili svému žánru.
Ale tak je to i mezi folkaři - zpronevěřil se Martin Maxa nebo Radka Fišarová a stali se známými. Střední proud prostě táhne nejvíc, s tím je třeba se smířit. Kdo chce hudbou vydělávat prachy, ten se musí prosadit v něm a ne v okrajovém žánru. A nebo může jít cestou Oskara Petra, který píše fláky pro veleznámé popové kapely a pak je sám hrává s kytarou po letních festech.
Tomáš Pohl   |78.45.163.xxx |29.02.2012 21:44:39
Was heisst "zpronevěřit se" ? To zní jako zradit, to je silné slovo. Ve světě jsou desítky rockových kapel, které to mydlily a mydlí na plný koule a berou velké peníze. Kabát je obyč. venkovská tancovačka, která se neměla čemu zpronevěřit, ale má 70 tis diváků, Kolář je dtto. Takový Dan Bárta si drží tvář a nelze říct, že jej nikdo nezná, totéž téměř geniální Lenka Dusilová. Spíše je zde důkaz, že průměrný posluchač "žere" průměr a proto je dnes písničkářem č. 1 Klus.
Anonymní   |90.177.125.xxx |29.02.2012 22:51:44
Kabát je vesnická tancovačka v současnosti, v osmdesátých letech to byla pořádná řezačka. A Kolář nebo Brichta v Arakainu byli taky pěkný záhul. Teprve až zjemnili, dostali se do médií. A takový Arakain nezměknul a proto se do médií nikdy pořádně nedostal.
Klus je mladší varianta Maxy. Líbivé tříakordovky, které nikoho neurazí. A neurazit - to je nejspíš hlavní požadavek dnešní doby. Rádia nestojí o to, aby jim posluchači psali: toho už nehrajte, nebo vás přeladím.
Viktor Janeba   |85.71.18.xxx |04.03.2012 22:19:52
Kabát hrál docela slušnej thrashmetal, než začal hrát rádiové kusy.
Tomáš Pohl   |78.45.163.xxx |29.02.2012 18:52:05
Představte si sci-fi : Mocný manažer dokáže, že například náš nej herec M. Donutil či ve všední den srdceryvný pořad Pošta pro tebe vyklidí prime time a bude se od osmi na ČT 1 konat hodinový recital Žambochů a Honzy Řepky. Současně bude Radiožurnál prát týden do lidí jejich skladby. Slovy Oty Černého: Co na to řadový občan ? Bude si při práci hvízdat Znakoplavky ?
P.S. Od 21 bude půlhodinka poezie
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |01.03.2012 00:19:27
A co projekt "Folk žije"? Marien udělali velkou reklamu a hle - měli narváno! A to né, že by vylepili o 2 plakáty víc, oni měli i bilboardy, autobusové zastávky...Podle mně se všichni moc bojíme té komerce, toho "že na nás budou chodit lidi", že ten folk už nebude jenom "náš". Bojíme se toho, že si píseň interpreta, kterého jsme si v podstatě adoptovali, budou broukat šestnáctiletý puberťačky, kteý přece "nemůžou vědět, vo co gou"!

Proto nám člověk, kterej něčeho dosáhne zhořkne, díváme se na něj s despektem...
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |01.03.2012 00:23:07
Stačí se podívat na článek o pivu a Zahradě...kdo byl pro značnou část diskutujících Jupp? Podnikatel, kterej si dostatečně nenahrabal a proto prudí. Že to byl on, kdo to tu vybudoval se mu už nepřiznávalo, a když, tak jen proto, že si tím chtěl nahrabat. A že prej využíval otrockou práci blbců, co byli ochotni mu tam za pár šupů makat. Ještě teď vzpomínám na prozpívané večery, krásné koncerty. A že jsem 4 hodiny denně něco dělal? To mi nikdy nevadilo.
Vořech   |217.11.254.xxx |01.03.2012 13:24:46
Souhlasím s tím, že folkáč, který dosáhne komerčního úspěchu (Xindl X, Klus...) se pro tuto komunitu stává méněcenným... ty diskuse a články (Tomáš Pohl snad promine) ve mě takový dojem zanechávají. Mě osobně to bere chuť pro folk něco dělat.

Loni jsem patřil ke kritikům mediální kampaně, která Zahradu provázela. Vadil mi její negativní až útočný náboj. Nikoliv však k Juppově podnikatelskému záměru (časopis a festivaly). Ten schvaluji. Dokonce si myslím, že práce s reklamou je nyní pro folk jednou z cest...
Tomáš Pohl   |78.45.163.xxx |01.03.2012 00:59:59
Je to fakt, že tady má v podstatě každý, kdo vydělá více peněz, než je průměrný plat, podezřelý. Bohužel má na to vliv, krom 40 let rovnostářství, i morálka "těch nahoře" a tzv. podnikatelských celebrit. Máš pravdu, že folk občas připomíná sektu "dětí čistého živého", vzpomeňme jen dávný odpor k elektrické kytaře na festivalu. Střední proud, popík a já nevím, jak to nazvat, je bráno jako cosi ne dost "čistého", bez ohledu na to, že se v zde vyskytují vynikající autoři, interpreti, podobně jako v dechovce i jinde. Před nedávnem jsem napsal úvahu o Zběhnutí od regimentu, kterou jsem se snažil odlehčit, ale podstata je stejná- nemyslet si, že jsme středem vesmíru. I ve folku je podprůměr, průměr i kýč a rozhodující je talent a schopnost něco sdělit a ne jenom markýrovat. Toéž bylo a je například v undegroundu, kdy jen to, že to bylo proti, neznamenalo to hodnotu, pokud to hodnotu nemělo a bylo to pouze gestu bez obsahu. Pozér, který přelepí semafory jinými panáčky není umělec, jen se tím pádem o něm mluví a hlupák řekne onu pověstnou větu "vono to má něco do sebe". Jenže vono to má do sebe velkej prd, jako písničkář tvářící se jako posel úsvitu, jenže zpívá falešně a v podstattě je prázdný. Rozhodující faktor, jak proniknout do vědomí posluchačů, je obchdní talent, který má buď sám umělec nebo te, koho si najme a platí jej. Nikdo neklepe na dveře a neprosí tvůrce, aby se rozdal. Tak to bylo, je a bude. Michal Konečný je člověk s bezesporu obchodním talentem, jen jeho "zboží" je hůř prodejné než zboží jiného druhu. Jen by takových Juppů mělo být více. Zatím je bohužel více debatujících remcalů- těch jsou furt plné hospody a kavarny.
Vořech   |217.11.254.xxx |01.03.2012 13:27:16
Zkráceně: talent+reklama=úspěch. :D
Chápu Tvou vidinu ideálu správně? :D
Tomáš Pohl   |78.45.163.xxx |01.03.2012 13:39:04
Milý Vořechu, přesně tak. Dnes je v Reflexu několika stránkový rozhovor s Tomášem Klusem. Tak se to dělá a je to těsně před Andělem. Kdo umí, ten umí. Naposledy tam byla, pokud mě pamět neklame, z této scény, Radůza, jinak těžkej nezájem. A nebuď otrávenej, piš, skládej a zpívej, co Tě baví. Kdyby Tě mělo rádo a poslouchalo jen pár kamarádů, je to krásné
davy   |Registered |01.03.2012 14:14:46
Ta rovnice není úplně přesná, na levou stranu bych ještě přidal tvrdou práci, protože bez ní to nějak nejde.
Vořech   |217.11.254.xxx |01.03.2012 14:30:27
Pokud jde o mě, tak se Ti přiznám, že kdybych měl dělat hudbu pro své kamarády, tak akustickou kytaru budu muset vyměnit za elektrickou a naučím se zpívat growlingem. Moji přátelé poslouchají buď alternativu nebo punk s metalem. :D A přítelkyně klasický rock 60.-70. let.

Otrávenost mě pomalu přechází. V pádu Zahrady spatřuji velkou šanci folk pozvednout... velká rána do srdcí plodí buď ochromění a lítost, nebo takto raněného přiměje k dost silné protireakci.

Taková protireakce se dá spatřit v projektech typu Folk žije! Hodně by pomohlo, kdyby se všechny FC organizace a média pokusila spojit a vytvořit jeden silný projekt, který by folk prezentoval ven mimo komunitu.

A zase naopak zkusit skrz již mediálně známé umělce (Xindl X, Klus, Jananas nebo Žambochy) spojované s pojmem folk v tom kladném významu táhnout divácký zájem k amatérské scéně. Například rozhovory s těmito umělci pro Folktime. :D
Petr Merxbauer   |88.100.150.xxx |01.03.2012 14:11:05
Přesnější vzorec je:
talent+reklama= MOŽNÁ úspěch

Jinak nesouhlasím s tím, že ten, kdo dosáhne úspěchu se stává pro tuto komunitu (folkovou) méněcenným.
Xindl X se nikdy nějak výrazně neprofiloval jako folkáč. Pouze se přihlásil na Portu a vyhrál a pak se objevil na některých folkových festivalech.
Tomáš Klus se k folku hlásí a nezdá se mi, že by ho někdo pro jeho úspěch shledával méněcenným. Jenom k němu má Tomáš Pohl výhrady, které já osobně z valné části sdílím. Zajímavý a obsáhlý rozbor tvorby Tomáše Klůse napsal v sobotních Lidových novinách hudební kritik Pavel Klusák.
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |01.03.2012 14:19:36
No, když soudím z místních diskusí...a pravda, někdy jsem se při takovém smýšlení přistihl sám, pak ale zvítězil zdravý rozum...
Vořech   |217.11.254.xxx |01.03.2012 14:49:12
Vezmu-li do úst Džexnu, tak se Xindl X ještě pod jménem Ondřej Ládek hlásil na Portu v době, kdy umělecké jméno Xindl X nepoužíval. A k folku se nedávno vydanou dvojdeskou zase vrací. Na druhou stranu, když se chce hudbou živit, těžko může hrát na malých folkových festivalech s napnutým rozpočtem. Čímž se vracíme opět k Zahradě... nevěřím, že masovým hraním folku se v ČR dokáže uživit víc než několik málo muzikantů (počítáno v jednotkách) a to za cenu jistého zprůměrování vlastní tvorby.
  |85.70.124.xxx |01.03.2012 10:40:00
To si piš že bude, stačí aby se to dalo do rotace a budeme si téměř všichni pískat cokoliv.
PetrZ  - jen tak si trochu písknout   |85.71.231.xxx |01.03.2012 11:57:34
U Brežněvů si prý pískali doma Vysockýho, třeba si u Langrů pískají doma Žambochy ;-)
jan-matej rak   |90.179.14.xxx |01.03.2012 14:28:19
Ja vidim neustale tentyz probklem: ackoli se nasi popularni scene zoufale nedostava autorske invence a interpretacni neotrlosti /narozdil od Tomase, jakkoli s nim vetsinou zcela souhlasim, nevidim na Lence Dusilove nic genialniho, pripada mi jako velmni tuctova zžpevacka, kktera ma jen stesti na trochu zajimavejsi a lepsi repertoir/, je v rozhodujicich uzlech zablokovana a neochotna ke zmene; snad si stavajici kapitani drzi svuj status quo. Neodokaze, ci presneji je zcela neochotna hledat zdroje jinde. V Americe je naprosto normalni, ze talenscouti nevahaji objevovat i v zapomenuztych zatokach. U nas je to marny: Raduza muze mit deset andelu a nikdo se nesnazi najit nejakou dalsi. Marketa Irglova muze vyhrat oskara treba stokrat a je to porad stejny: ackoli dostatecne ukazala komercni potencial sveho interpretacniho a autorskeho typu, zase nikdo nic. Honza Zamboch by mohl byt radiova hvezda - ma drive, krasne melodie a silne refreny, pricemz nevadi, ze ma chytre /a tedy tzv.nesrozumitelne/ texty - Richard Krajco ma texty jen nesrozumitelne a nesmyslne a komu to v radiu vadi? Horackovy krasozvasty jakbysmet. Jak by se dalo vydelat na Martine Trchove ci Zofce Kabelkove? Ach jho.
MONTY   |195.113.158.xxx |01.03.2012 15:03:23
Já myslím, že to trochu moc a hlavně slepě žereme (včetně mě) a že místo konání si jenom stěžujeme a řešíme, že na nás někdo kašle. Fakt je, že kdyby hráli v éteru Žambochy 10× denně tak jsou Žamboši hvězdy. Na druhé straně to svádět na folk... a jakési škatulkování je nesmysl. Kdokoli z nás může (včetně Žambochů) jet i do rockového klubu a prostě zahrát koncert. Nemám moc rád Kluse, ale ten borec se postaví v Plzni v Divadle pod Lampou a zahraje stejně jako na Folkovém Oříšku. Je to jenom o tom, jestli ti ten klub dá nějaký honorář, či vůbec příležitost si tam zahrát i zdarma. a taky otázka posluchačů. Došli by tzv. folkoví posluchači do rockového klubu?

Možná jsme my, interpreti, autoři do sebe příliš zahledění - zvláště ti folkoví. Strašně řešíme, zdali se u baru někdo baví, když hrajeme. A přitom je to tak jednoduché. Když nezaujmeš, máš smůlu.

Navíc jsem si zcela jist, že díky škatulce FOLK děláme hvězdy i z těch, co by se v jiných kategoriích totálně nechytli. Kolik je tady dobrých a kvalitních, profesionálních folkových seskupení a písničkářů - 30? 50? ta konkurence je strašně malá a nikoho to nenutí dělat věci jinak a lépe. Pak se není čemu divit, že jsme zakrnělí.

Epydemye - je tím naprosto jasným důkazem. A neříká se mi to lehce, neb je mám moc rád.

Ale z parádní, nápadité akustické muziky, která nešetřila emocemi a hlavně hudební a aranžérskou invencí, je tuctová popina, které se vyrovná kdejaká studentská kapelka z garáže.
Milan B.   |85.160.36.xxx |01.03.2012 15:39:47
Negativní vyjádření ke Klusovi a Xindlovi byly, myslím, spíše reakcí na vyzdvihování jejich tvorby (coby příkladu úspěšných "folkařů"). Přitom pro úspěch mimo folkový rybníček je nutné mít zvláštnost(i) marketingově jednoduše prodatelnou(é). To nemá (automaticky) s kvalitou nic společného.
Jirka   |193.165.185.xxx |01.03.2012 15:47:20
Lidi obecně nikam nechodí.
Viz. třeba průzkum:
http://www.lidovky.cz/cesi-nikam-nechodi -60-procent-lidi-travi-volny-cas-doma-pd0-/ln_domo v.asp?c=A091106_173247_ln_domov_ter

Je taková doba.
jan-matrej rak   |90.179.14.xxx |01.03.2012 16:13:40
No vida, uz je tu par zajimavych veci; na nektere zareaguju. Padlo tu, zda by do rockoveho klubu prislo folkove publikum. A to je spatne! Kdyz budeme spolehat jen na folkove publikum, je nam to houbeles platny. Musime se utkat v konkurenci s ostatnimi zanry a nalakat, presvedcit o vlastnich kvalitach, i publikum docela jine. Byt - to je dalsi dobry postreh - dobry "u nas" jeste vubec nemusi znamenat byt dobry objektivne. Casto bohuzel neznamena. Je pravda - dalsi zdejsi postreh - ze folkove prostredi cloveka prilis nenuti se nejak zlepsovat. Lip hrat, lip skladat, ucit se, cvicit. Konkurence opravdu neni ani prilis velka ani prilis silna a lide, kteri ten obvykly ramec vysoce prekracuji /Zambosi/, pak uz je v ramci zanru prilis skutecnych vyzev neceka. Jenomze maji malo sanci dostat se nekam jinam. Ja mam sam dost svych´zkusenosti z ruznych zanru, tak to celkem znam.
MONTY   |195.113.158.xxx |01.03.2012 16:53:25
Ono to má ještě jeden zásadní aspekt, který je třeba vzít v zřetel. "Co vlastně chceme?" Zdali být rádiovou hvězdou a nebo interpretem a autorem, který se tím prostě jenom živí. Vezmu ku příkladu třeba Vlastu.
V rádiu jsem slyšel tak akorát Husličky. Krom toho, že má za sebou 30 let hraní a navíc v době, kdy byli lidé po muzice hladoví, je schopen napsat Galánečku, Hušličky atd... prostě silné melodie, které si lidé zazpívají.

Nemyslel jsem, že to někdy řeknu. Ale to aby si to lidí zazpívali je fakt důležité. Můžeš dělat umění, že se z toho každý kritik po..., ale pokud si to nezazpíváš v hospodě, u sporáku, v kostele, nebo na pohřbu je to marný boj.

Je to docela dávno kdy jsem slyšel nahrávku Martina Kučaje, s akustikou na kazeťák - Nad stádem koní
i přes jednoduchost a nekvalitní záznam ta píseň prostě fungovala.

Myslím, že ŽAMBOŠI mají dobře našlápnuto. Mají za sebou folkové stádečko (prosím nemyšleno nikterak urážlivě), kus štěstí na ně taky Pán Bůh seslal skrze Jarka. A teď je to jenom na nich, zdali se jim podaří to všechno uchopit za ten správný konec. Každopádně jsem přesvědčen o tom, že kdyby to všechno na ně spadlo před 6ti nebo 5ti lety, nebyl by Jan tak vyzrálý autor. Vem si kolikrát už byli v televizi? Kolikrát se o nich psalo a nic... a teď?

Prostě to chce čas..., neplakat, makat a ono to pude...

I když to někdy trvá podstatně dlouho než by člověk čekal.... viz L.COHEN Hallelujah - 1984
jan-matej rak   |90.179.14.xxx |01.03.2012 17:23:04
jen k ty televizi: byl jsem tam tolikrat, ze si to ani nepamatuju, o rozhlase ani nemluvim. Nejen ve folkovych ci hudebne ladenych poradech. Na ruznych predavani cen ci jinych ceremoniich, atd. V podstate nic z toho nemelo na dalsi moji karieru zadny vliv, krom toho, ze mi sem tam nekdo rekl, ze mne videl v TV. Pet minut v zabavnim poradu K.Sipa a behem tydne jsem mel plnej kalendar na celej rok dopredu, smlouvu na oficialni distribuci desky a stovky prodanych cd. Behem tydne. A nebyly to koncerty v najakych popularnich klubech, na festivalech, v obchodacich ci jinych podobnych mistech, kde by clovek ocekaval, ze mu hostovani v zabavnem poradu pokuze. Kdepak, same seriozni akce, kostely, koncertni saly, kravaty a motylky. Takhle funguje televize.
MONTY   |195.113.158.xxx |02.03.2012 11:17:19
MAtěji, to je maga tip, jdu zavolat Karlovi.
BB the P08   |90.177.125.xxx |02.03.2012 01:01:31
Z Hallelujah udělal hitovku až Shrek.
A ze Slunečného hrobu Pelíšky.
Lukáš Vořech Pokorný   |Registered |02.03.2012 10:54:59
Na otázku: došli by folkoví (milující akustickou hudbu) posluchači do rockového klubu?

Za sebe odpovídám - ano! Loni jsem odehrál písničkářský koncert pořádaný Vítkem Eliášem v klubu Dead Jack Klub nedaleko Karlova náměstí (fakt sklepní pub nejhrubšího zrna s pajcovaným pivem). Kromě mě vystoupil i Martin Hejnák. Publikum se dokonale smísilo z lidí, o nichž vím, že poslouchají folk, s těmi rockovými. Nicméně se jednalo o lidi do 30 let. Oteckové a matičky tu chyběli.

A naopak... loni na podzim se konala malá šňůra Tomáše Kočka s metalovou kapelou Silent Stream of Goodles Elagy. Obě kapely hrály akusticky v Praze (KC Zahrada) i v Brně (v nějakém metlošském klubu). A publikum bylo opět smíšené, byť dlouhovlasí černokabátníci měli převahu.
MONTY   |195.113.158.xxx |02.03.2012 11:16:48
Toto je cesta k posluchačům jiných žánrů, prostě se toho nebát a jít do toho
jan-matej rak   |90.179.14.xxx |02.03.2012 12:10:58
Ja si na navstevy stezovat nemuzu, lidi mi chodi hodne, jen mn trochu mrzi, ze prave tech mych vrstevniku a mirne mladsich, na svych koncertech vidim malo.
Lukáš Vořech Pokorný   |Registered |02.03.2012 14:13:49
S tímto názorem souhlasím bezvýhrad. Snažím se tento jev pozorovat podrobněji. Jak jsem psal nedávno v jiné zdejší diskusi, generace mezi 15-30 rokem na koncertech chybí.

Lepší je to na Moravě, kde na festivalech BG i FC se pohybují alespoň lidé kolem 30 let. Ale generace dnešních 50 a více převažuje.

Přitom pro rozvoj žánru je právě generace 15-30 nejdůležitější. Tyto lidi netrápí starosti o bydlení, přesčasy v práci, starost o vlastní děti (celkově existenční starosti). Naopak je pro ně příznačné hledání a jsou hodně zájmově aktivní. S prvním dítětem už ztrácí čas a mnohdy i zájem (bez ohledu na vzdělání nebo inteligenci). V lepším případě zůstávají tito lidé věrní tomu, co objevili v mladším věku.

Ještě mě to vrátí ke Klusovi a Xindlovi... Ti tuto mladší cílovou skupinu přitáhnout masově dovedou.
Jan-matěj Rak   |Registered |02.03.2012 16:54:46
No jasne, tihle dva to dovedou. Myslim, ze XX proto, ze je proste "hustej" - tedy dela v podstate takovej mekci hiphop, mluvi sproste a ma chytlavy refreny. Trochu otazka je, jak moc nekdo opravdu posloucha jeho texty. Napriklad u nas, kde mam moznost sledovat co a jak, zpivaji jeho Andela nejvice tak deseti-dvanactilete deti. No a Klus to jednak dokonale umi s publikem - to byva ve vetsine pripadu dulezitejsi dovednost, nez delat dobrou muziku, aniz bych to myslel jakkoli ve zlem - a druhak je mladej a krasnej.
Lukáš Vořech Pokorný   |Registered |02.03.2012 17:55:39
V souvislosti s tímto tématem mne napadá ještě jeden okruh, který by stálo za to prozkoumat...
Kolik profesionálních umělců, včetně Tebě Hozno, se dokáže uživit tím, co je baví hrát a tvořit bez obchodního kalkulu? Tedy, kolik musíš slevit z vlastních ideálů, aby ses hudbou uživil? Nebo obráceně, kolik vlastní invence dokážeš před publikem prosadit? Samozřejmě, ta otázka lze chápat i v obecnějším měřítku na kohokoliv veřejně hrajícícho.

Já osobně jsem za 15 let hraní, kritizování a psaní dospěl k závěru, že hudba je komunikační prostředek mezi umělci navzájem, ale i umělci a posluchači. Svým způsobem hudba bez posluchačů pro mne ztrácí smysl. Nehraji-li jen sám pro sebe (tedy jako autor-interpret jsem sám sobě posluchačem). Pak se hraní a tvoření stáva autoterapií. Ale to je už trošku filosofie mimo téma výše...
Jan-matěj Rak   |Registered |03.03.2012 11:09:50
No, ustupky nastesti delat nemusim, ale precejen v tom rozdily jsou. Citim se byt pisnickarem a nejradeji bych taky ciste pisnickarsky hral. jenze o bych dodnes jezdil po portach a zahradach a telcich a kazdy rok bych musel zacinat od nuly. K pisnickam se bohuzel dostanu mnohem mene nez bych chtel, nejakou na koncertech zahraju vzdycky, ale teziste to neni. Hraju to, kvuli cemu lidi prisli: tedy predevsim Jezka a dalsi vlastni upravy skladeb jinych autoru. Smetanu, Dvoraka, vselijake filmove a jine melodie, Gershwina aj. Ve vsem je moje vlastni invence, nebot hraju jen sve vlastni upravy. Krom toho vlastni instrumentalni skladby. Ale musim rict, ze ustupek - nikoli proti vlastnimu vkusu, ale proti dejme tomu vlastnimu pisnickarstvi - to je. Holt jsem, jak ja rikam, kytarista z donuceni. Nikdy jsem se primarne za kytaristu nepovazoval, ale kytara je holt to, kvuli cemu na mne lidi chodi. A z mist, kde jsem hral a kam se treba po roce vracim, ode mne jen malokdy chteji pisnickarsky koncert, ackoli mam oproti jinym tu vyhodu, ze jsem uz svoje kvality predvedl a mohou predpokladat, ze nekupuji docela zajice v pytli. Presto /nepocitam-li obcasne hostovani u kamaradu, ale profesionalni koncerty/ jsem ciste pisnickarsky koncert nehral cela leta.
Tomáš Pohl   |78.45.163.xxx |02.03.2012 19:26:30
Lukáši, máš pravdu, fenomén mládí z folku vyprchal. U nás na fakultě uspořádal loňského roku studentský spolek Juristi koncert Ivo Jahelky. Ivo je ale známý hlavně díky TV seriálu a přilákal mladé "odborné" publikum na právnické fakultě hlavně tématicky a jako vždy srandou. Ptal jsem se kluka, co to pořádal, co mu říká folk. Zná Kryla a Nohavicu a to je asi vše. A to jsou VŠ humanitního směru. Ti mladí, které potkávám na koncertech, včetně svých dětí, to mají "v rodině", od rodičů. Nechci zevčeobecňovat, ale mládež v prepubertě a postpubertně kouká do počítačů, nečte (ale to už jsem psal) a ve věku pozdějším nemá důvod se nějak měnit a má to vliv i na děti dětí. Folk tady, ale i na Západě byl, jak se kdysi říkalo o spisovatelích, určitým "svědomím národa". Teď jsou většinou všichni z politiky otráveni a jak napsal v LN minulou sobotu velmi dobře P. Klusák(viz i zmínka Petra M.) písničkář se s posluchači ztotožní způbem, že se vedle nich imaginárně sedne v hospodě a tlachá, a to se lidem libí. Merta, Řepka, Žamboch, Hutka atd., to chce trošku přemýšlet a mít větší slovní zásobu. Pak jsou "vrcholem" "čtyři roky v prdeli" nebo "hustý lůzři".
Sedm nedostatečných  - Janek   |Registered |03.03.2012 00:35:08
Já nesdílím hodně z pocitů, o kterých tu píšete. Mě se koncerty, na které chodím, líbí, líbí se mi lidi, chodí jich hodně, jsou mladí. Zdá se mi obecně, že hudba je něco velmi dobrého, co má svou přirozenost. Mladí lidé mi přijdou inspirativní, otevření, každý jinak a po svém. Jejich vnímání mi imponuje a přijde mi, že se tyhle věci rozvíjí dobrým směrem a možná i zrychlují. Vůbec mě nenapadá řešit folk, podporovat žánr, a přesto to možná dělám, ale jen jako vedlejší produkt jiných věcí, co mě prostě baví. Vnímám hodně a pozitivně nějakou akceleraci, kapely hrajou, zkouší, hlásí se mi na Portu v Plzni jedna za druhou...možná jsem tak nějak "dole" oproti vám, ale je mi tu dobře...
Tomáš Pohl   |78.45.163.xxx |03.03.2012 11:22:52
Janku, jestli jsem "dole" nebo "nahoře" neřeším, jen se pohybuji v určitém prostředí, kde bych předpokládal díky humanitnímu vzdělání zájem o něco hlubšího, ale nejsem sociolog ani psycholog. Na koncerty dost často chodím, někdy i "služebně" a na území Prahy se mi zdá, že potkávám stále stejné lidi z okruhu těch, kteří "spolu mluví". " Narváno", s výjimkou klubů pro 30 lidí, tedy moc není. Ale díky za povzbuzení, z Tvých řádek citím optimismus, a to je dobře. Sám ho nějak moc nesdílím, ale to bude věkem..
Lukáš Vořech Pokorný   |Registered |03.03.2012 12:05:39
Začal jsem se tímto problémem zabývat loni v říjnu po Notování. Je to samozřejmě odhad - jen jistá okometrie. V Praze mladší diváci chybí a je to stále stejná komunita, kterou bych dokázal jmenovitě nebo podle fotek vypsat/ukázat. Na Ostravsku a Olomoucku díky svým výjezdům za kamarády, rodinou a moderováním to vidím v lepším světle. Plzeňsko odhadnout nedokážu a příští týden jsem zvědavý na Folkovou noc v Pardubicích.
Mirek Pátek  - Pořadatelský parazit?   |Registered |03.03.2012 16:40:42
Na stránce http://www.casopisfolk.cz/zapisnik/zahrada_konec.h ... čtu zajímavou větu:

Držte nám palce, třeba to za rok zase půjde, pokud se nám do Náměšti nějaký pořadatelský parazit nevecpe.


O čem to mluví?
Sedm nedostatečných  - Janek   |Registered |03.03.2012 18:24:45
To je evidentně otázka na autora té věty a ne do pléna, zkuste oslovit jeho.
honza   |85.160.65.xxx |04.03.2012 00:42:34
Myslím, že si Jupp měl zachovat dekorum a ty hloupé narážky na parazity si odpustit. Připadalo mi to opravdu loni trapné. Navíc pár vyčepovaných piv by to rozhodně nevytrhlo.

Prošel jsem si dokumentaci v insolvenčním rejstříku a vidím tam dluhy kolem dvou miliónů. Něco se možná pokryje, ale moc toho asi nebude. Vždyť jen v samotné Náměšti mají dluhy, kam se podívají - škola, obec, Sokol...

To tam jako za rok chtějí přijet jako by se nemetlo s nějakou novou s.r.o., odpusťme si, co jsme si, jedeme od nuly, buďte rádi, že jsme vám sem přivezli lidi. Ale kdyby na nich někdo místní chtěl něco vydělat a třeba jim prodal pivo, tak to pozor, to by byl parazit parazitní.

Nevím, jak to říct. Na jednu stranu jsem rád, že Jupp pro tuhle muziku tolik udělal, Zahrada se mi vcelku líbila, na druhou stranu jeho obchodní kejkle a s tím souvidející vnější projevy se mi hnusí. Co s tím?
Bob a Bobek  - Normálka   |85.162.26.xxx |04.03.2012 13:06:47
Normálka. Náměšť festival potřebuje a letošní pauzu Jupp potřebuje využít k tomu, aby mu byly smazány dluhy. FM Production skončí v konkurzu, Jupp si založí FM Production 2 a náměšťské donutí, aby na dluhy zapomněli, protože jinak nebudou mít vůbec nic. A příští rok se pojede nanovo.
Miloš Truhlář  - Pár poznámek...   |78.80.58.xxx |04.03.2012 10:48:45
k výše napsanému:
- připomenu ještě jeden aspekt Zahrady - nejen vlastní festival, ale i systém postupových kol (byť v posledních létech už právě kvůli financím redukovaný). Spousta muzikantů zde poprvé zažívala opojný pocit hraní pro desetitisícovým davem v amfíku.
- se Zahradou končí jedna epocha v české hudební historii. Neodepisuji juppovce, ale nevěřím v nějaký příští ročník. Je mi to líto. Jsem ale moc rád, že jsem mohl být u toho
- pořádat cokoliv i třeba pod stejným názvem v Náměšti lze. Nicméně už to nebude "Zahrada". Stejně jako Porta v Plzni už po roce 1990 byla o něčen jiném nebo stejně jako třeba Slunovrat v Pardubicích byl řadový fesťák (byť se stejným pořadatel)
- Pochybuji v dnešní době škrtů a šetření o ekonomické návratnosti takového "folkového megafesťáku", jako byla Zahrada.
- Pochybnosti o budoucnosti festivalů škatulkovaných jako "folkové" jsem měl už i na Zahradě při pohledu do stárnoucího a ubývajícího publika posledních let.
- Děkuji pořadatelským pábytelům za Telč, vzkříšený Mohelnický dostavník, snad i Růži a další pokusy o udržení míst pro krásná potkávání se s muzikou, která se dá i zpívat a je o něčem.
Pavel Rada   |Registered |04.03.2012 13:07:28
Miloši, v zásadě souhlasím se vším, co jsi napsal, kromě té redukce (až zrušení) postupových kol Konkursu Zahrady z finančních důvodů.

Za české kolo mohu napsat (neboť jsem ho pořádal), že náklady nesly na svých bedrech kapely, neboť se vybíralo startovné, z kterého se veškeré náklady uhradily. Pořadatel Zahrady si na akci jen přijel vybrat. Kromě benzínu na cestu do Prahy ho celé předkolo nestálo ani korunu.

Pokud jde o ostatní kola, startovné se tam nevybíralo, ale jsem přesvědčen o tom, že zde nesl náklady pořadatel (Vašek Feštr, Jiří moravský Brabec).

Spíš si myslím, že ke zrušení došlo z časových důvodů. Jupp totiž dělal předvýběr z nahrávek a to je časově dost náročné, pokud to děláš pořádně.
vašek müller  - mnohamilionový honorář   |90.181.92.xxx |05.03.2012 09:30:00
Lehce od věci, ale zároveň myslím dost k věci.
pokud, by vás zajímalo kolik je cena koncertu Bjork a dalších věcí, tenhle krátký článek vám to odhalí.
docela mazec
http://zpravy.e15.cz/byznys/technologie-a-m edia/rozpocet-colours-of-ostrava-prekroci-padesat- milionu-korun-747896
Milan B.   |85.160.38.xxx |05.03.2012 19:13:22
To je naopak k věci!
MK   |193.179.126.xxx |07.03.2012 17:15:26
Je nám líto, ale požadovaná straánka nebyla nalezena.
davy   |Registered |07.03.2012 17:22:42
http://zpravy.e15.cz/byznys/technologie-a-media/ro ...
(původní adresa nebyla specifikována jako URL, tak se tam vloudila mizera mezera, jak se to v podobných situacích děje)
Milan B.  - Zajímavý rozhovor pro návštěvníky festivalů   |85.160.50.xxx |24.06.2012 16:45:50
http://art.ihned.cz/hudba/c1-56276140-zlata-holuso va-jsme-jako-gambleri-nevydelame-ale-tocime-velke- penize

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
15161718192021
22232425
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib