gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

04.12.2002 Festival KLOF se vydaril (Jarda a Zubřík)    PDF Tisk Email
Fejetony

Festival KLOF Na Bodláku patří bezesporu do kategorie takzvaných klubových minifestiválků. Mám tyhle hudební akce společně s obyčejnými večerními koncerty ze všech nejraději, a tak jsem se na akci upřímně těšil. Plakát sliboval devítku kapel, které patří sice zatím do kategorie ještě stále převážně soutěžních, ovšem současně většinou už nějakým tím vavřínem ověnčených kapel. Prostě nastupující mladá generace a snad i příští generace FOLKu. Což mne ovšem vzápětí přivádí na myšlenku, že třeba taková Strašlivá podívaná s třinácti služebními lety existence může leckomu těžko připadat jako mladá generace a kouknete-li se na loňský ročník tohoto festivalu zjistíte, že jména jsou nápadně podobná těm letošním. Přesto přeze všechno jde o kapely které tvoří takříkajíc folkové podhoubí.

Markéta a Lazarové - foto: Jarda Síbrt ©

Prostředí divadelního koutku DDM Prahy 8 je pro takovou akci přímo jako stvořené. Hned u vstupu si můžete opatřit časopis KLOF. Ne nejde o tištěnou verzi internetového časopisu s pošťuchovačným folkovým nábojem. Je to spíše takový leták o festivalu s písněmi jednotlivých zúčastněných kapel. Ostatně Lucka Minaříková, tedy jeden z pořadatelů téhle akce, mi říkala, že si nebyli stále jisti, jestli by nebylo lepší název festivalu změnit a od již zmiňovaného časopisu se tak distancovat.

Přiznám se bez mučení, ano jako tradičně jsem dorazil pozdě a tak jsem první kapelu, kterou byla Markéta a Lazarové, prostě nestihnul, takže mne při příchodu uvítaly z okna se linoucí tóny panovy flétny a banja v podání Lístku. Proto na tomto místě předávám klávesnici do rukou Jardy ;-)

Zato já přišel téměř včas, a protože celý festiválek začínal asi s půlhodinovým zpožděním, stihl jsem je. Tříčlenná kapela s kontrabasistkou Markétou, a dvěma Lazary, z nichž jeden je Markétin bratr. Kytara a housle jsou výborná kombinace, kterou kontrabas skvěle doplňuje a tak jsem těšil, co se bude dít, neboť jsem tuto kapelu zároveň viděl a slyšel poprvé.

Musím říci, že jsem nebyl zklamán. Kapela hraje vlastní tvorbu, kterou prokládá lidovými písněmi, a přestože je co vylepšovat, poslouchá se docela příjemně. Jsou slyšet nápady, které chybí i proslavenějším kapelám a leckdo by jim mohl závidět odvahu vystupovat takto ve třech. Velice se těším, že je za čas opět potkám na nějaké akci a věřím, že budou stále lepší a lepší.

Lístek - foto: Jarda Síbrt © Ačkoliv se Lístek profiluje jako trampský, myslím, že se v té folkové nadílce nijak neztratil. Ostatně jejich tvorba se s příchodem banja a panovy flétny začala ještě víc posouvat v některých kusech až k takovému trampskému bluegrassu a folku.

Lístku to opravdu šlape a nadělají fůru muziky. Přestože nemám rád škatulky, považuji to, že je Lístek označován za trampskou kapelu vlastně za výhodu. Základem je u něj každopádně dobrá muzika, takže trampové, kteří přichází za ní, nemohou být zklamáni a ti příliš ortodoxní, kterým jde o "trampství" jsou Lístkem, s trochou nadsázky, takto alespoň vychováváni.

Trochu vybočující byl v celém dni KAPRDAGR, který dokonce svou trochu tvrdší muzikou vyhnal ven i pár jinak velmi tolerantních posluchačů. Tady jsem si vzal na triko další prohřešek a odvedl nemocnou ženu domů (nevydržela už měsíční absenci živé hudby a rozhodla se, že alespoň na chvilku festival navštíví - ještě že bydlíme jen o pět ulic dál).

Na Kaprdagr jsem si udělal plánovanou přestávku. Festiválek je na to, že probíhá na podzim, docela dlouhý. Posluchači jsou nuceni být přes osm hodin uvnitř DDM a to je poměrně dost. Zde by se tedy našlo něco, co by se dalo pořadatelům vytknout. Oproti loňskému roku se jim nepodařilo zajistit improvizovaný bufet ve druhém patře, kde mohli lidé v klidu posedět, popít a popovídat. Tentokráte tedy byli odkázáni k odpočinku a občerstvení jen na chodbičku před sálem a tak ten, kdo toužil na chvíli po klidném posezení či teplém nápoji, musel hledat po okolí akce. Pro příští rok by to jistě stálo zato i za cenu vyššího vstupného, neboť cena 70,- Kč za vystoupení devíti kapel je v současnosti poměrně směšná.

Účastníky festivalu se staly také kapely takzvané České trojky a sdružení Folkotoč. Prvním z nich byli zakladatelé těchto projektů, tedy skupina Lidee Noire z Chomutova. Ti mne velmi potěšili, neboť se od doby kdy jsem je slyšel naposled velmi ale velmi zlepšili.

Lidee Noire - foto: Jarda Síbrt © Ano ano, Lidee Noire, kteří prošli bouří personálních změn během loňského a začátkem tohoto roku. Když to vypadalo, že skončí jako duo, přibrali dvě posily, Míšu Brichtovou (zpěv, flétny) a Lucku Stříbrskou (piáno, zpěv) a zdá se, že to byla změna zásadní. Za velmi krátkou dobu se jejich výkon zlepšil o 200% a blýská se jim na časy. Najednou vyniklo mnoho nápadů, melodicky silných písní, sem tam si zazpívají i vícehlasy. Samozřejmě, že to má i své mouchy, nicméně, co bychom nechtěli po pár měsících hraní. Zdá se, že pokud se i dále budou zlepšovat tímto tempem a přidá i jejich "rytmická sekce", ještě se od nich dočkáme nejednoho překvapení.

I Jauvajs jsem taktéž plánovaně neslyšel. Loni jsem byl svědkem závěrečného jamovaní, kdy se potvrdilo, jak dobří jsou to muzikanti, přesto irskou a skotskou muziku v poslední době nevyhledávám. Možná proto, že jí hraje kdekdo, možná, proto, že jí považuji spíše za hudbu k tanci.

Jedinečně šlapající basa, která vše tlačí kupředu, výborná zpěvačka, zajímavé nástrojové obsazení (housle, el. housle, hoboj, které přes svou početnost zbytečně nepřeplácává celek. Podívaná mnohem více strhující než strašlivá, ve které se objeví i hitovka typu písně Takový konec bych si přál. Kdo jste ještě neviděli Strašlivku, vězte, že vám něco uniká.

Tak tak, strhující podívaná to je určitě výstižnější název. Tak strhující, že strhla i zvukře a ten si na jejich vystoupení vybral jediný droboučký prohřešek a já jsem tak chvílemi nerozuměl přes folkbítový nářez některým texům které kapela zpívala. Strašlivka pořádně rozhicovala diváky a festival začal pořádně nabírat na intezitě.

Tomu se musela vyrovnat následující kapela. Dvě precizní kytary, baskytara, a dnes hostující saxofon, tak to je Zlomvaz. Když si vzpomenu na všechny muzikantské seskupení a počiny Lucky Minaříkové, která tenhle band dala dohromady a je v něm jedinou zpěvačkou, musím konstatovat, že tohle se jí konečně povedlo. Kapela hraje velmi příjemnou klubovou muziku, trocha folku, trocha jazzu, trocha blues a evidentně se nebrání ani jiným směrům. Jen bych kapelu popostrčil, ten saxofon zaměstnejte víc a nastálo, viď Jardo.

Zlomvaz donedávna vystupovali s klarinetistou, který však odjel na rok někam studovat, takže ten saxofonista s nimi mohl zkoušet jen párkrát. Proto ty dvě písně. Já myslím, že velké překvapení, že s nimi vůbec vystupoval. Zdá se, že kapela dořešila personální problémy a sestava Zlomvazu se konečně ustálila, což začíná být velmi znát a je to moc příjemné.

Již od vystoupení Strašlivé podívané bylo jasné, že festival začíná spět k nějakému finále, s dramaturgicky docela šťastně vygradovanému. (Říkám úmyslně "šťastně", protože vím, že v tom částečně hrála roli náhoda.) Každopádně Šantré zde, vzhledem ke svému výkonu, bylo na správném místě. Když vystupuje kapela ve třech, s kytarou, basou a dvěma hlasy, neschová se v jejich muzice téměř nic. Právě zde se asi nejvíc ukázalo, jak je důležité mít dobrý zvuk, aby se to, co kapela umí, mohlo projevit naplno.

NOI, kteří byli hvězdou loňského ročníku se společně se Šantré stali i vrcholem akce letošní. Jistě se nespletu, když prohlásím, že na současné folkové scéně nemají obdoby, i když mě možná spousta škatulkářů pokárá, že o folk nejde. Nicméně, důležitá je muzika a sdělení. Obojí je u NOI tak silné, že by jim mohla závidět velká spousta známých kapel. Oproti loňskému roku byla sestava užší o violoncellistu, jehož odchod už na minulé akci inzerovali. Výsledný zvuk byl tedy o něco málo hutnější, ale na naléhavosti mu to nic neubralo. Těžko popisovat, to se musí slyšet. Při dobrém zvuku, který na Bodláku rozhodně byl, lze hovořit o jakési společné meditaci či modlitbě, která při vystoupení NOI probíhá. Dá to práci se vytrhnout z toho úžasného rozjímání, abyste mohli pohlédnout do publika a zjistili, že většina diváků se se zavřenýma očima pohupuje a vychutnává si tuhle hudbu okamžik po okamžiku.

Závěrem nutno dodat, že absolutní prvenství a nejlepší výkon během celého sobotního dne ze sebe vydal naprosto prvotřídní zvukař Jarda Matucha (Viděl jsem ho přátelé, šel se i jako správnej zvukař vyčůrat do zásoby ;-)))). Lidé odcházeli s úsměvem na tvářích, kapelám se vystoupení vydařila a ještě prodaly dost CéDéček, a tak měli k spokojnosti také blízko. Pořadatelé odešli domů ve svých vlastních kalhotách a nakonec i já jsem odcházel spokojen s tímhle článkem v hlavě, a s tím, že i FOLKtime přispěl svou trochou mediálního partnerství a pomohl tak snad alespoň malinko k úspěchu akce. A vy kdož jste letošní ročník prošvihli, vězte že jste o hodně přišli. Bylo opravdu na co se koukat a hlavně co poslouchat a já věřím že příští rok to napravíte, a že pořadatelé vám k tomu dají další šanci.


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Jan Novák  - Festival KDE KOHO a spol......   |147.32.160.xxx |04.12.2002 10:52:00
Milí pánové,
nedá mi to, abych se trošku neohradil vuci Vašemu clánku, zejména pak k odstavci o kapele Jauvajs. To, jestli oni hrají irskou muziku nebo ne, je vec vedlejší, i když taky moc ne.... Jde mi jen o to, kde autor tohoto clánku vzal to, že tady hraje Irskou muziku kde kdo???? Asi odborník, že??Možná tak o folku a bigbeatu by se to dalo rící, ale o Irský muzice by si to nedovolil ríci asi nikdo. Pakliže ovšem chodíte jen a pouze na koncerty Asonance, Jauvajsu a zajisté stovek jinýcha jiných rádoby "irských" kapel (který to mají bohužel jen v názvu), tak vezte, že dle názoru cloveka, který se Irskem dukladne zabývá a Irskou muziku sám hraje a to i v Irsku samotném), Asonance a Jauvajs (asi pro Vás nejznámnejší Irské bomba kapely) Irskou muziku proste nehrají. A to ze me nemluví závist nebo chtíc zdiskreditovat konkurenci, jak by se zdálo. Jen nemužu pochopit, proc si to myslíte? Je mi to líto, ale Váš názor, že to tu hraje kde kdo je mylný!!! Pakliže je zhruba 10 kapel, který to tu hrajou a vcelku na úrovni, MOC a hodnotí se to slovy KDE KDO, opravdu nevím, co se hodí na muzikální styl jménem folk, bluegrass, aj. Prosím proto, aby me autor clánku kontaktoval na muj email, bylo-li by to možné. Mohli bychom si ješte mnohé napsat ci povedet, kdybyste mel zájem.
S pozdravem
Jan Nová
David Maroš (Oresak)  - Re: Festival KDE KOHO a spol......   |195.39.30.xxx |04.12.2002 13:15:00
Pokud autor clánku napíše "...irskou a skotskou muziku v poslední dobe nevyhledávám ... proto, že jí hraje kdekdo" tak z toho neplyne, jak velké procento (folkových) kapel v CR hraje tuto hudbu. Autor snad chtel ríct, že existuje hodne kapel, které se touto hudbou zabývají. A jestli to kapely hrají dobre nebo špatne, to autor také nerozebírá. Pokud píše "Loni jsem byl svedkem záverecného jamovaní, kdy se potvrdilo, jak dobrí jsou to muzikanti", tak z toho plyne, že autor si myslí, že Jauvajs hrají dobre (irskou nebo skotskou hudbu), ale už z toho neplyne, jestli dobre hrají irskou nebo skotskou hudbu další kapely...

David Maroš (Oresak
Klokan  - Re: Re: Festival KDE KOHO a spol......   |194.228.214.xxx |04.12.2002 14:37:00
O kvalite Irské/Skotské muziky Jauvajsu lonský jam nevypovídal. Vypovídal hlavne o tom, jací jsou dobrí muzikanti. Byl jsem tam a hrále se hlavne Muzika ;-) Jinak ale souhlasím..
Jarda Síbrt  - Re: Festival KDE KOHO a spol......   |80.250.2.xxx |04.12.2002 17:29:00
Ahoj a díky za vaše názory.
Omlouvám se, za ponekud neštastnou formulaci a uznávám, že v jistém slova smyslu vyznívá nepresne, takže mohla dopálit nekoho, kdo se zabývá irskou hudbou.
Lépe by jiste bylo, kdybych napsal, že skupina Jauvajs se k irské a skotské hudbe hlásí, zrovnatak jako jiné kapely, bez ohledu na to, jak kvalitne irskou hudbu hrají nebo co si pod ní predstavují. A že v pomeru k jiným kapelám zabývajícím se nejakým druhem hudby (ach to neštastné škatulkování, nemám ho rád) je takových kapel docela dost (než treba tech, které se hrají napr. švýcarský folklor ci flamenco)
Jinak je jasné, že se nevyjadruji k muzice, kterou jsem neposlouchal...
Co se týce irské hudby, rád se nechám poucit. Jen, jaký je ten mail, na který se mužu obrátit?
Prijde mi však škoda, abych byl poucen jen já. Co takhle nejaký osvetový clánek do FOLKtimu, nebo treba i seriálek
jl  - Re: Re: Festival KDE KOHO a spol......   |195.113.46.xxx |05.12.2002 04:43:00
Já spíš nerozumím tomu, proc byl zvuk NOI hutnejší, když vyhodili celistu? Snad obrácene, ne?

J
Richard  - Re: Re: Festival KDE KOHO a spol......   |195.47.52.xxx |05.12.2002 12:11:00
Pánové, námet do diskuze je to velmi zajímavý. Rád bych se také neco dozvedel blíže o irské hudbe a to také proto, že se tam tradicne využívá ctyrstrunné single-string banjo. Takže proc to tajit pres soukromé adresy. Mne se taky treba nelíbí, že když nekdo zacne dodržovat rytmus a objeví se tu a tam nejaký pultón, tak je to hned jazz. Chápu nekoho, kdo se zabývá urcitou odnoží hudby od jejích korenu, že se mu ta rádobyinterpretace na lidovu notecku nelíbí a ví proc. Rád se nechám poucit, vždyt muzika je skvelá, sakra lidi. No až na nejaké úchylky, že:
Jarda  - Re: Re: Re: Festival KDE KOHO a spol......   |80.250.2.xxx |05.12.2002 12:24:00
Zatracene. Máš pravdu Jeronýme. O trochu méne, nikoliv "o neco málo".
No a když už jsme u té ceštiny. Správný tvar je violoncellista, nikoliv cellista ;o)))
Jo a nikdo ho nevyhodil..
Ital  - Re: Re: Re: Re: Festival KDE KOHO a spol......   |195.113.54.xxx |05.12.2002 19:17:00
Kdyz jsme u toho - at uz violoncello ci cello(taktez oficialni nazev dotycneho nastroje!!)-to je cesky? Aha, uz volam do Rima ;-
Marek  - Irish Music and Irish Tenor Banjo   |192.156.101.xxx |09.12.2002 13:54:00
Ahoj Richarde,
vidím,že se zajímáš o irskou hudbu a o irské banjo! To je skvelý,konecne nekdo!
Nejprve neco o irské hudbe:
Irská hudba (z hlediska skladby) se skládá z tzv. Tunes (tunu), což jsou jednotlivé melodie, jež je nepocítane a tyto krátké melodie se skládají k sobe, tak jak se to jednotlivým hrácum líbí. Vznikají tak celé skladby, jež se nazývají Sety!
Irská hudba je známá predevším jako hudba hospody, ale i tak, pokud zavítáte do Irska zjistíte, že se nehraje všude na stejné úrovni!
Jsou hospody, kde probíhají srazy hudebníku zvané Sessiony,obvykle to bývají ruzné CeilíBandy,kde je vše trochu volnejší (podle toho i produkce vypadá) a jsou hospody,kde hrajou pravidelne irské skupiny a tam to teprve stojí za to! Rozhodne bych nikomu nedoporucoval, aby se snažil pridat(napr.: na naulici zakoupenou "atrapu" bodhránu a pod.) I session má svá pravidla, jež jsou treba ctít!
Moc mi mrzí, že kapely u nás si z irské hudby tahají jen to, co se jim líbí (nebo to co dokážou zahrát) a tím této krásné, zajímavé a barevné hudbe vlastne ubližují a poškozují ji!!! Bohužel tomu pridává momentální situace na trhu, jenž sem irskou hudbu (krom. té komercní) vlastne nepustí a tak nezbývá nadšencum, než si ty Solasy,Altany,Dervishe,Lúnasy a ostatní skvelé skupiny, shánet napr.: v Nemecku (kde je situace o poznání lepší), nebo prímo v Irsku a nebo nakonec pres internet!
Rozepsal bych se víc, ale je toho tolik, že by se to sem ani nevešlo...

A ted neco o banju a dalších nástrojích:
Irské banjo je ladené GDAE, úplne stejne jako housle a mandolína (o oktávu níž)! Melodie-Tunes, se ruzne zdobí ornamenty (hlavne - Triplety,Rolly,Skluzy,Odtrhy a pod.) A to platí i pro ostatní nástroje bežne používané v irské hudbe,jako jsou napr.: housle,unlean pipes,flutes,whistles a low whistle, banjo,irish bouzouki,mandolína,bodhrán a mnoho dalších!
Dokonce jsou rozdílné styly hry na nástroj i mezi jednotlivými hrabstvími v Irsku, jako je treba Donegal Fiddle Styl a pod.
Na banjo je možno hrát klasicky trsátkem a nebo tu je ješte technika hry s Thimble, což je plastová trubicka, seríznutá pod urcitým úhlem, která se nasazuje na prst.
Je paráda,poslechnout si banjo z ruky treba samotného Seamuse Egana (Solas), nebo Gerryho O Connora!!!

Další informace, nejen o irish banju, ale i o ostatních uvedených ryze irských nástrojích, je možno získat na rozcestníku skupiny Shannon, kde vetšinu z nich najdete v sekci Odkazy - Hudební nástroje v irské hudbe. Nebo další prípadné dotazy, ci pripomínky mi napište na muj uvedený E-mail.

Adresa - http://web.archa.cz/shannon/
E-mail: m.zienert@seznam.cz

Prijdte se potešit s náma z naší irské hudby treba do Balbínovy poetické hospudky 16.12.2002 od 20:00hod.!!! Mejte se fajn za skupinu Shannon - irish music zapsal Marek Zienert
Jarda  - Re: Irish Music and Irish Tenor Banjo   |80.250.2.xxx |09.12.2002 16:28:00
Ahoj Marku,
já myslím, že se klidne rozepsat mužeš. Rubrika "Seriály" je pro tyto úcely pripravená a je v ní místa dost ;o
Jan Novák  - Re: Irish Music and Irish Tenor Banjo   |147.32.160.xxx |10.12.2002 13:45:00
Jo jo Marku, souhlasím s Tvym názorem, ze leckteré ceké kapely irské muzice(ac možná nechtene)prímo ubližují a berou si jen to,co jsou schopni muzikantsky zahrát a to je veliká chyba!!Už se teším na výhružné maily,že tomu tak není... Poslouchají to pak ostatní lidi,kterí o tom samosebou nevedí už lautr nic a ve vzpomínce na irskej koncert jim pak zustane jen a jen Jauvajs nebo "kdekdo" Jardo.

Na pravým spontálním sessionu(POZOR-NE NACVICENÝM KONCERTU!!!) jsem v Irsku byl(jinak bych tu nic nepsal) a mužu vám ríct, ty jak to tam švihali a co predvádeli za obrovskej kus muziky-kdo nezažije ten nepozná o cem tu vedu reci a v cem si asi s Markem spolu notujem. Sám hraju tuhle muziku už nejakej pátek(to není vychloubání se,jen se predstavuji,že tomu krapet rozumím a neplácám tu do vetru...)a porád bych o sobe moc nikde nehlásal,že hraju Irsko... Oproti tem lidickám z obycejnýho sessionu v každy irský hospode(a to už vubec nemluvim o tom,co se hraje na letních školách irské hudby,kde se lidi z celýho sveta ucí,jak irsko správne hrát...)(taky jsem byl úcastníkem,porád vím o cem mluvím!!)se já,i tech 99% "kdekdo" kapel mužem jít v klidu zahrabat. Predevším Assonanci a Jauvajs nevyjímaje!!! Jsou totiž jistá pravidla(ta se musí precizne zvládnout), jak jí hrát ve svý podstate a TEPRVA AŽ NEKDY POTOM NA TOM STAVET SVÝ UMEMÍ+dát do toho neco víc...

Jsou tu lepší ceské-irské kapely:Dun An Doras,Shannon,Puca Rua,Poitín Marw,Bran(trošku Bretone nikomu neuškodí)a i jiné(ale už ne mnoho...) (Je to kdekdo???10 kapel???) Tyto kapely je dle mého to 1% "nekdekdo" kapel,který(si myslím)to delají porádne, s láskou, ale HLAVNE PROTO,ŽE VÍ O CO V TÝHLE MUZICE JDE!!!! Zajdete na jejich koncerty a sami posudte... Príkladne stránky skupiny Shannon jsou dobrým rozcestníkem, zkuste to, uvidíte
Jan Novák  - Re: Re: Festival KDE KOHO a spol......   |147.32.160.xxx |10.12.2002 13:59:00
Drahý Oresaku
Na Tvuj clánek ríkám ANO. Ale já bych Ti to rád argumentama vyvrátil. Pokud autor napíše "Assonance a Jauvajs Irskou muziku proste nehrají" tak z toho plyne, že Ti chtel rict, že si myslí, že už irsko slyšel tak jak je a jak má být a to v nejruznejším provedení a formách, ale Jauvajs a Assonance+kdekdo kapely ji proste nehrajou..., a pak Ti ríká, že existují kapely, které ji hrajou sice ve velmi ruzných formách, ale HRAJOU IRSKOU HUDBU!!!
A když Ty napíšeš:"už z toho neplyne,jak velké procento (folkových) kapel v CR hraje tuto hudbu" tak píšeš nesmysly, protože irsko hrajou jen a pouze irský skupiny a svuj folk si hrajou folkový kapely... A z Tvého "existuje hodne kapel,které se Irskem zabývají" plynou taky nesmysly(i když mluvíš nevím proc za nekoho jiného...), protože se tím zabývá (opakuji) 10 kapel v CR!!! Ostatní to jen ctou z not stejne tak, tako ctou sólo pro flétnu ze zpevnícku Brí Nedvedu... A to je nebe a dudy..
Jan Novak  - Re: Re: Festival KDE KOHO a spol......   |147.32.160.xxx |10.12.2002 14:06:00
Ahoj Jardo.
Muj email je ja100@centrum.cz, at mate vsichni kam psat sve nastvane emaily, ze jsem vul a at jdu do..... Je to hrozny, kdyz clovek jednou nesouhlasi s nasi folkovou obci, ktera vsemu rozumi a vse prirozene umi, ale nuti me k tomu to, ze jsem Irskou muziku prozil, castecne i poznal, a ne jen zahral jeden reel ci jig podle not.... mozna jsem vic ostrej, ale jeste to neni pres miru, nebo ne? ))
S pozdravem
Honz
Zubrik  - Re: Festival KDE KOHO a spol......   |212.65.242.xxx |10.12.2002 14:36:00
Ahoj Honzo
Napsal jsem ti hned po prvnim prispevku mail na tvuj email ale zatim zadna odpoved. Nedolo to
David Maroš - Ořešák  - Re: Re: Re: Festival KDE KOHO a spol......   |195.39.30.xxx |11.12.2002 10:33:00
Drahý Jene,
ja ctu Tvuj príspevek, tak mám pocit, že bychom si meli vyjasnit chápání pojmu "irská hudba".

Pokud chceme chápat tento pojem jako "autentická lidová hudba, která se hraje v Irsku", tak pochpitelne ne každý, kdo malým náznakem zahraje irský motiv nebo má nejaký typický irský nástroj, tak ješte nehraje irskou hudbu. Tedy skutecne jak ríkáš, u nás je to nejvýše 10 kapel (asi) a není to kde kdo.

Ovšem já myslel neco jiného: kapely hrající irskou hudbu nemusíme chápat jako "presne irské", ale jako kapely, které z irské (lidové) hudby vycházejí. Tam snad Jauvajs i Asonance patrí.

Poznámka: treba Poutníci v 80.letech nehráli presne bluegrass, Javory nehrají presne moravskou lidovku, ... , ale hrají hudbu, která je temito žánry inspirovaná. A pojem keltská hudba je také nepresný. Techto nepresností by se našlo víc.
Jenže kdyby se melo ríkat "hrají hudbu, která vychází z irské lidové", tak nakonec se stejne rekne "hrají irskou hudbu".

David Maroš - Orešá
JARDA MATUCHA  - MRDAT   |89.24.91.xxx |21.07.2012 02:28:26
MRDAT.....CO TO TU MELETE MIMONI ... S ODSTUPEM 10ti let to vidím viz muj nadpis

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Květen 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
   1 2 5
 6 7 8 9
131419
21
2728  

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib