10.11.2011 Nahý Žalman ve spolu s Marien (Karel Fred Vodňanský) |
Reportáže | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Česká folková scéna v posledním desetiletí konečně začala nalézat nové i mladé tváře, respektive kvalitní interprety. Většinou však, a je na každém z nás jak hodně je nám to milo či jak je to ku prospěchu nebo škodě folku, se jedná o formace či písničkáře stojící někde na hraně folku s jiným hudebním žánrem či stylem (a ponechme dnes stranou rozvlněnost definovatelnosti folk). Jednou z mála hudebních skupin navazujících na tradiční folkové hvězdy jako jsou Brontosauři či Nezmaři je pardubická kapela Marien.
Konečně na svůj „výroční koncert“ si do domácích Pardubic pozvala 29. října jednu z dalších takových legend - Pavla Žalmana Lohonku. Zšeřelá Sukova síň Domu hudby však nejdříve uslyšela hlas frontmana kapely Víti Troníčka, který tónem první písničky pozval do sálu všechny ostatní členy skupiny Marien - možná až trochu patetické entrée, ale k folku mi prostě patří. Hned v úvodu pak zazněly asi tři nejznámější písničky Marienu. Zatímco však k písním Memento mori či Zrcadla bych přidal i přívlastek nejkvalitnější, skladbě Kluk z Pardubic bych jej rozhodně nepřiřadil, ale chápu, že domácímu publiku se nekriticky líbí, i když snaha vměstnat do textu co nejvíce pardubických reálií, melodičnost a lehkost skladby významně oslabuje. Následně byl dán prostor Žalmanovi, který tentokráte zahrál první tři skladby zcela sám, cítě se tím zcela nahý a až na několik následujících skladeb jej doprovodila skupina Marien. Bylo co poslouchat a Spol. by si měl dávat dobrý pozor, aby jim Žalman nepřesídlil do města perníku, zvlášť když po jednom špatném nasazení flétny prohlásil, že Jindřiška ji i po těch letech kazí podstatně více. Marien pak hráli jednu písničku za druhou i když rytmu stejně jako v prvním bloku trochu ubrala mluvená čtvrthodinová vsuvka kapelníka, holt rozhlasák potřebuje také občas vidět přímou reakci publika, či obsahu se podřizující forma balady „O rodičích a dětech“ konečně ale i neštěstí a smrt jsou nedílnou součástí života. Koncert vrcholil a stále byly slyšet hlavní přednosti Marienu - výborné sbory, schopnost většiny členů odtáhnout hlasově i nástrojově samostatně celou píseň, čisté melodie plné romantických textů a konečně i vytříbené souznění nástrojů i jejich precizní zvládnutí. Čtyři přídavky, z nichž k jednomu vytáhli z publika i v první řadě sedícího Žalmana, pak laskavě završili v pravdě folkový koncert. Jen tak dál! FOLK ŽIJE! Sdílet na... Kam dál? » Večery S dají šanci hudebním objevům, patronem je Žalman (Jaroslav Hnízdil)» Žalman & spol. na Musilce aneb zpráva o zastávce cestujícího muže v Brně (Vladimír Béďa Halm)» Dvě a dvě (Miloš Keller)» Dluhy 2020 – skupiny (část b) (Miloš Keller)» Soutěž o DVD Živě v Telči 2012 (FOLKtime.cz)
Powered by !JoomlaComment 3.26
3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
Copyright © 2024 FOLKtime - Vaše brána do světa folku. Všechna práva vyhrazena.
Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí.
Dubnové Notování
Ahoj Jano, jasna vec. Na FB jsme jako Kapela HRST ...
Dubnové Notování
Milá Hrsti, jste na FB? Nenašla jsem vás (na první...
Na Jihočeské Portě zvítězila dvo...
To je nádhera, Žíže gratuluji na dálku. Už jsem mě...
Dubnové Notování
Ahoj :) diky, ze jste byli tak vsimavy :) Nastesti...
Dubnové Notování
Každopádně souhlas. Ale nepodcenoval bych diváky, ...
Duben v táborské Univerzitě
Milý Spolektive, chválím tě, že své koncerty zapis...