gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

08.12.2011 Oskaři, slavíci, klíče … atd. (Tomáš Pohl)    PDF Tisk Email
Názory
Pokaždé, když čtu v novinách tabulku oblíbených politiků, kterým lidé věří, mrzí mě, že se mě opět nikdo nezeptal na názor. Možná je to dobře, protože slova „ani jeden“ se do tabulky nedají zařadit. Vždy si ale lidé v duchu či veřejně sestavovali jakési žebříčky slávy, dávno před zařazením slova celebrita do slovníku. O Oskarech pro nejlepší film rozhoduje skupina lidí, stejně jako určitá skupina lidí uděluje Nobelovu cenu. O všem a o všech se dá pochybovat, když vedle Seiferta má tuto cenu i terorista Arafat. Ale nechme být tato ocenění a soustřeďme se na ceny, které uděluje „hlas lidu“. V našem „hudebním rybníčku“ je snad nejznámější cenou Slavík, dříve Zlatý, dnes Český. Někdy v šedesátých letech minulého století stál u jeho zrodu časopis Mladý svět. Prý při prvním ročníku řekl populární Jiří Vašíček: „Tak si to s Rudou rozdělíme.“ Rudou mínil majitele úžasného hlasu, pana Cortéze.
Zlaté klíče F&C a Michal Jupp Konečný
Zlaté klíče F&C a Michal Jupp Konečný
foto: archiv
Oba nesporně skvělí zpěváci, od nichž by se řada dnešních tzv. celebrit mohla učit, netušili, že anketa se rozroste do nebývalých rozměrů. Kdysi mi můj kamarád, tehdy bigbíťák, prozradil, že důležité je mít kamarády v tiskárně, neboť nejcennější byly hlasovací kupony. Ankety měly i řadu zajímavých výsledků. Po roce 1969 nemohla zvítězit Marta Kubišová, a tak se pravidla změnila a mohli se umístit jen ti, kteří vydávali desky. O paní Kubišové tehdy koloval smutný vtip, že jí zakázali zpívat dva doktoři- Husák a Štrougal. V sedmdesátých letech minulého století mě oslovil kamarád a chtěl, abych do kuponu napsal jméno Rudy Kovanda. Nevěděl jsem tehdy o Kovandově skupině Los Brňos a o akci jeho kamaráda Franty Kocourka. Podle ověřených zpráv by Kovanda téměř porazil toho, který sbírá Slavíky dodnes. Létala i chvíli zářící jména, z dnešního hlediska „skokanů“, jako byl Bob Frídl či Víťa Vávra. Kdo si dnes na ně vzpomene? Zajímavá byla každoročně i poslední místa v anketě. Poslední, myslím padesáté místo v kategorii zpěváků, pravidelně obsazoval Pavel Liška, původně zpěvák na různých plesech, po roce 1970 člen ÚV SČSP a pravidelný host v SSSR. Tam se platilo sice rubly, ale ty se doma měnily za tuzexové bony. Tak šel čas a ze Zlatého slavíka se stal Český slavík. Počty hlasů se již nepočítají na statisíce, stejně tak se již zlaté desky nedávají za miliony prodaných nosičů. Nemám právo hodnotit naši populaci podle výsledku hlasování. V hlasech došlých do ankety se snoubí nostalgie po době minulé a hlavně figurují jména těch, kteří jsou často v televizi a na stránkách bulváru. A tak vedle sebe na pódiu stojí interpret spartakiádních skladeb s mladým písničkářem z Ostravy, kterému fandí zejména část ženské populace. Je o čem povídat, bulvár má o čem psát. No, a co žánr folk a country, pardon, dnes pouze folk? Před časem existovala anketa Zlaté klíče, samozřejmě s počtem hlasů odpovídajícím počtu fanoušků tohoto žánru. Nestálo by za to anketu nějakým způsobem obnovit? Jen nevím, zda by hlasující přetáhli Tomáše Kluse do řad vítězů? Co myslíte, milé čtenářky a milí čtenáři?

Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Vořech   |90.178.84.xxx |08.12.2011 17:46:30
Já jsem pro.
Karla Knapková  - Oskaři, Slavíci.....   |81.200.53.xxx |11.12.2011 20:58:27
Chtěla bych se vyjádřit ke zminovanému Klusovi,ten nebodoval jen ve Slavících, ale před pár dny se stal i vítězem Hudebního poháru Country radia pro rok 2011, což se některým posluchačům a redaktorům nelíbilo. Ale já jeho úspěšnost a oblíbenost chápu, je to nejen inteligentní a sečtělý písničkář, ale navíc perfektně ovládá práci s publikem. Byla jsem s manželem na jeho koncertě v Balbínce, kde snad ani žádná slečna pod 18 let nebyla, ale je mi jasné, že jako pohledný a usměvavý mladík tato děvčata přitahuje, i když třeba ani jeho textům nerozumí. A divili byste se, kolik příznivců má i mužů různých věkových kategorií, když zjistili, jakými tématy se ve svých písních zabývá. A kdo jej jen trochu sleduje ví, že jeho vztah k bulváru je stejně odmítavý jako většiny z nás jen s tím rozdílem, že my pro bulvár nejsme zajímaví.
Tomáš Pohl   |89.176.69.xxx |12.12.2011 08:40:48
Já jsem ale nenapsal, že TK mají ráda děvčata pod 18 let, která jeho náročným textům nerozumí. Psal jsem o části ženského publika. V rádiích teď letí jeho častuška s refrénem o třech létech v prdeli. Ale co, žít a nechat žít.. Mně o TK v článku ale vůbec nešlo.
Slávka-vy-  - ankety   |90.179.39.xxx |12.12.2011 09:28:46
Zpívá tam "Čtyři roky..." Tomáši!  Mám to naposlouchaný (a zrovna to zas hrajou ). Zajímavý článek (ale dlouhý) o TK je tady: http://aktualne.centrum.cz/kultura/hudba/clanek.ph .... Bavila mě i diskuse V Poháru CR vyhrál s přehledem, ale teď jeho Sibyla ve Folkových stupních nic moc.
Proti anketám a soutěžím nic nemám, akorát si nejsem jistá, jak moc vypovídají o oblibě zpěváků, potažmo o vkusu publika. A taky - je lepší, když dítě čte aspoň komiks (Harryho Pottera) nebo když nečte vůbec? Je lepší, když někdo z mladší generace poslouchá aspoň "středněproudého" Kluse? Moje nejmladší kolegyně ho zná a docela se jí líbí. Mezi dvaceti mými kolegy různého stáří není nikdo, kdo by znal aspoň některého z mých oblíbených folkařů.
Tomáš Pohl   |195.113.8.xxx |12.12.2011 13:21:08
Omlouvám se za za tři roky, to by nebylo rytmické s koncem verše Se znalostí našich folkových hvězd mezi mými stdenty jsem na tom stejně. Jo, přísloví o vrabci a holubovi, to máš pravdu, Slávko
P.S. Pokud se jedná o odpor TK k bulváru, dnes je na internetu zachycen s novou partnerkou. Vše bude dobré, až Michal Knébl bude uvádět Českého slavíka
davy   |Registered |12.12.2011 19:02:17
Mně by se nejvíc líbilo, kdyby existovaly ankety divácko-odbornické. Tj. porovnání dvou pohledů. Občas se tyto pohledy shodnou (např. vzpomínám, když Hoptropáci roku 1981 vyhráli Portu z pohledu diváků i poroty), někdy si protiřečí, ale jejich srovnání bývá obvykle zajímavé.
Lukáš Vořech Pokorný   |Registered |13.12.2011 17:30:58
Za odbornou lze považovat například žánrové Anděly.
Zajímavé by bylo srovnání s čistě diváckou anketou, kterou ve folku aktuálně nikdo nepořádá.
Jeroným   |90.179.188.xxx |14.12.2011 22:02:27
Jak nepořádá? Tu pořádají přeci sami diváci a úplně jasně: od Pavla P. mi přišlo, že se na Kiďákův koncert v Třebíči prodalo tak málo lístků, že ho kulturák asi zruší. Na druhé straně na Kluse se vyprodávají sportovní haly.
Stejně tak si tradiční stagnátoři čs folku stěžují, že už nechodí tolik lidí jako před 25 lety, zatímco třeba Xindl může s klidem říct, že na něj chodí nyní podstatně více lidí než před 25 lety. I to je jasným diváckým vzkazem, jen se to nebát říct naplno.
Lukáš Vořech Pokorný  - Stručná úvaha o smyslu divácké ankety   |Registered |15.12.2011 02:11:45
Chápu tu úvahu. Čím více diváků ochotných trávit svůj drahocenný čas cestou na koncert, tím více hlasů pro jednoho interpreta. Xindl X a Klus se prosadili mimo FC žánr stylem i obsahem. Například bych byl silně skeptický k tomu, že by se objevili v seznamu ankety pořádané například portálem Folktime.cz (protože většina fanoušků zmíněných interpretů Folktime prostě nečte). A stejně tak jako ukazatel může posloužit divácký výstup anket pořádaných každoročně Country radiem. Anketa na Folktimu, kdyby vznikla, by byla zejména zpětnou reakcí čtenářů FT, nikoliv odrazem žánru jako celku, včetně jeho přesahu mezi fanoušky, kteří některé folkové interprety vnímají spíše jako popové.
Houbák   |SAdministrator |15.12.2011 10:35:26
Udělat na FT anketu není problém, je pouze nutné si dopředu nastavit nějaká pravidla hlasování a způsob "nominace" interpretů. Nejsem si ale už moc jistý účastí a tím ti výpovědní hodnotou této ankety. Ale jestli se do toho Vořechu chceš pustit, tak ti prostor na FT poskytnu.
A hodnocení podle návštěvnosti na koncertech mi nepřijde zrovna moc objektivní. Ne každý interpret má možnost uspořádat koncert s podporou silného partnera, kterým může být např. město.
Lukáš Vořech Pokorný   |Registered |15.12.2011 16:12:09
Ahoj Houbáku. Folktime a diváckou anketu jsem použil předně jako příklad pro pochopení, kdo a do jaké míry by takovou cenu asi vyhrál. Uspořádání ankety na Folktimu by musela provázet otázka, co tím získá FT a co čtenář?

a). Co získá FT?
Na základě hlasování lze například získat představu o rozložení čtenářů FT v ČR... kde vítězné kapely hrají a mají své diváky, kteří pro ně hlasují, tam je pravděpodbně FT čten; nebo přímo při hlasování by čtenář o sobě musel pár řádků prozradit, například město, kde bydlí. To ovšem předpokládá, že se chce FT na základě těchto statitisk dál rozvíjet - třeba hledat v určitých regionech nové redaktory atd.

b). Co získá čtenář/kapela?
Přirozeně tipy na kapely, které možná nezná, nebo kapely pocit jisté prestiže. Částečně tím může vzniknout i drobná reklama kapelám. Nebo možnost vystoupit na Folkomíně.

Osobně si myslím, že uspořádat takovou anketu na FT má smysl pouze tehdy, je-li na FT zájem se dál s tímto portálem rozvíjet a nabízet něco nového (třeba i jen tu reklamu vítězným, nebo zúčastněným kapelám). Dělat anketu pro anketu je nesmysl. Co se mne osobně týče, tak jedna věc je lákavé organizování takové ankety, ale pominu-li zoufalý nedostatek času, měl by FT vůbec s přihlédnutím k tomu, co jsem napsal výše, o takovou věc zájem? Článek Tomáše Pohla vybízí k úvaze a tu jsem poskytl.
Houbák   |SAdministrator |17.12.2011 01:32:52
Mě by se samozřejmě líbilo, aby se FT stále vyvíjel a nabízel stále něco nového, ale nejsem si jistý, jestli zrovna anketa je tím pravým, co čtenářům na FT chybí. Opírám se teď o Hodnocení desek. Žádný jiný portál nenabízí tak rozsáhlý seznam CD s odborným hodnocením a s možností porovnat ho s hodnocením veřejnosti. Když se do hodnocení podíváte, tak o veřejné hodnocení není moc velký zájem, ale to by se dalo třeba přisoudit i povinné registraci. Co mě ale mezí víc je fakt, že o hodnocení, přesněji řečeno o výsledky hodnocení, nemají zájem kapely. Zatím jsem snad nenarazil na kapelní stránky, kde by bylo napsáno, že jejich nové CD získalo na FT tolik a tolik hvězdiček, byť by to hodnocení bylo pozitivní. Myslím si, že je to škoda, protože lidé, kteří CD hodnotí, dělají svou "práci" opravdu svědomitě.
Lukáš Vořech Pokorný  - Problém cílové skupiny   |Registered |18.12.2011 14:11:21
Houbáku, nezlob se na mne, ale ta úvaha je zcela chybná.
Za prvé: kromě jednoho článku na FT jsem si nevšiml, že FT vůbec vyvíjel nějakou snahu to prezentovat. Není-li alespoň pokus o reklamu takového projektu, nemůže být v dnešní době internetu přeplněného různými produkty ani nějaká odezva.
Za druhé: níže správně Jan-Matěj Rak komentuje roztříštěnost žánru. Každý má své fanoušky a nezajímá ho už celek. Nehledě na to, kolik lidí do 30 let (důležitá cílová skupina pro divácký rozvoj žánru - mají čas, znají dobře internetové technologie...) skutečně chodí na amatérský folk (ne na jednu kapelu svého kamaráda)? V Praze už počítám tuto skupinu tak na 5 lidí, což při celkovém počtu cca 30-40 lidí, kteří se pravidelně objevují na koncertech, je docela málo. Tím chci říct, že taková anketa Ti může prozradit návyky této komunity ve vztahu k jejich oblíbené hudbě. Jestliže cítíš, že by nikdo nereagoval, může to být proto, že čtenář Ft je prostě líný kliknout (nemá zájem) nebo prostě o něčem typu Veřejné hodnocení ani neví (chyba v propagaci)!!
Za třetí: Co se kapel týče, tak tady je ještě jeden problém... několik kapel (např. Tata Mia) mi odmítlo dát své CD s poznámkou, že nechtějí číst "sarkastické bláboly Miloše Kellera". Při míře toho, kolik článků vychází o amatérských kapelách v českém folku to jaksi chápu - nikdo nechce číst svou jedinou recenzi na své CD, která jej vtipně a jízlivě setře. Problém lze vidět například pod tímto úhlem pohledu: chyba není ve stylu MK, ale cílové skupině. Sarkasmus je například v recenzích o filmech nebo sci-fi zcela běžný jev. Tam dokonce nehrozí, že by recenzent sám o sobě mohl odradit autory od poslání svého díla k recenzi. Jenže konzervativní folkáči i kapely si od takové recenze neumí udělat odstup a s nadhledem se pobavit stylem recenzenta (doporučuji číst blog filmového kritika Františka Fuky, nebo filmového recenzenta časopisu Pevnost - Jiřího Pavlovského). A samozřejmě bohužel přijmout i ten fakt, že 2/3 FC žánru jsou kvalitativně a interpretačně horší, než třeba v metalu. Místo toho všichni hrubě píšou a říkají, jaký je MK "píp" Na druhou stranu lze toto brát i tak, že MK prostě nepíše stylem odpovídajícím cílové skupině (chyba je na Milošově straně). Každopádně je MK skutečně reálným argumentem kapel, proč CD k Hodnocení neposlat. Proč by to pak měli chtít propagovat na svých stránkách? Pochopitelné. Apropo, Tomáš Kočko Hodnocení na svých stránkách u svých desek propaguje jako názor folkové komunity.

Tohle je různý úhel pohledu na cílovou skupinu FT a reakce, které jsem za posledních několik let nasbíral. Houbáku, doporučuji si něco přečíst o projektu Topzine.cz, který mě hodně zaujal a který má hodně velké ambice, které se jim daří realizovat. Přestože se částečně profesionalizovali až po roce fungování. Ale dobře si prozkoumali cílovou skupinu a nabídli jí mix služeb a témat, které ty lidi skutečně zajímají. Anketa na FT by mohla být prvním krokem k témuž... tedy k oné zajímavé nabídce služeb a témat.
Houbák   |SAdministrator |18.12.2011 17:14:14
Vořechu, já se na tebe nezlobím, ale nemáš pravdu, že by kapely o Hodnocení nevěděly. Ony samy nás oslovují, zda bychom jejich CD do hodnocení nezařadili a nenapsali o jejich CD recenzi. Není v našich silách ke každému CD napsat recenzi, ale zařazení do hodnocení většinou vyhovíme. To, že se v hodnocení objevují i negativní reakce hodnotitelů je přece normální, ne? Nevím, kdo poskytl do hodnocení desku skupiny Tata Mia, ale v hodnocení je a bodové ohodnocení MK se neliší výrazně od průměru.
S tou reklamou mám dva výrazné problémy:
1. na reklamu ve většině případů potřebuješ potřebnou finanční injekci
2. ve folkových vodách není zas až tolik webů, kde by daná reklama byla nějakým způsobem výrazně účinná
Pokud se pletu a máš nějaké konkrétní řešení, budu rád, když seo něj se mnou podělíš.
O propagaci Hodnocení na stránkách Tomáše Kočka jsem nevěděl, díky. Nicméně se jedná pouze o odkaz a ještě s nepřesným popisem.
Na stránky Topzin.cz jsem se podíval, ale nějak mi nepřišly něcím vyjímečným...směs zpráv podovbně jako iDnes.cz nebo Novinky.cz. Prostě zpravodajský portál se všeobecným zaměřením. I design je víceméně podobný s portálem iDnes.cz. FT je mnohem více specifický a s konkrétním zaměřením.
Ale jak už jsem psal, anketě se nebráním a pokud jsi ochoten ji připravit...
Džexna   |Manager |18.12.2011 17:48:08
Doplním, že 2 CD skupiny Tata Mia nám poskytlo přímo vydavatelství Good Day na jaře. MK už CD hodnotil, Vořechu, ty také, nevím, proč jsi žádal pro FT o další! Zároveň potvrzuji, že nám CD kapely a interpreti posílají, stejně jako vydavatelství (odnože Indies, Galén, Good day a někteří další) i s žádostmi o recenze.
A k veřejnému hodnocení: Možnost hodnocení se zobrazuje u každé desky, která se zvýrazní v článcích. Na úskalí veřejného hodnocení někteří z nás poukazovali při jeho zavádění, souvisí to s tim, co pojmenoval JMR, neb posluchači a čtenáři si zpravidla pořizují pouze CD kapel, které je zajímají. Ukazuje se zároveň, že ohodnotit je si troufne jen zlomek z nich.
A k tématu. Jak píše Houbák, o obnovení cen v oblasti folku uvažujeme, cítíme, že tady chybí, ale zároveň zvažujeme všechna pro i proti jak zajistit, aby taková ankteta měla smysl.
Lukáš Vořech Pokorný   |Registered |18.12.2011 21:27:37
O hodnocení jsem se s Tata mia bavil krátce po křtu desky na jejich koncertě s kapelou ICQ, tedy několik měsíců před tím, než ji poslalo vydavatelství a deska se objevila v Hodnocení. Ne znovu, ale jako první! Tolik k Tata mia jako příkladu.
Džexna   |Manager |18.12.2011 21:42:14
A tak to jo. Vydavatelství to rozhodlo za ně.
Lukáš Vořech Pokorný   |Registered |18.12.2011 21:51:53
Já se také nezlobím. Chceš návod add Hodnocení? Důležité přece je, a o tom celou dobu mluvím, zda-li o možnosti veřejného hodnocení vědí samotní čtenáři FT?
1. podívej se, jaké existují servery, kde se dá Hodnocení propagovat. Domluv s nimi reciproční plnění - ta je zdarma! Oni zveřejní PR články a banner na Hodnocení, ty banner a reklamu na jejich weby.
2. Připrav banner i pro kapely a pošli jim (těm co se účastní) důležitou informaci: chcete mít CD v hodnocení, uveřejněte na svém webu banner na aktuální ročník hodnocení (pošli jim link ke zveřejnění). Opět je to reciproční plnění a zadarmo.

Úskalí: všichni budou hodnotit veřejně jen své oblíbence, což se děje již nyní. Řešením by bylo dát k hodnocení desky odkaz na web kapel (argument, že si to najde čtenář je v dnešní lenivé době špatný - jen podle čísla a názvu desky to lidé na internetu neudělají). Složitější by bylo poskytnout ke každé desce cca 30 vteřinové ukázky (to tuším zákon dovoluje bezplatně). Vím, jaké to má vnitřní úskalí a nebudu ho tu rozvádět.

Topzine.cz - myslím, že Tvůj popis je přesný. Jedná se o studentský projekt několika lidí, kteří si nejprve udělali průzkum cílové skupiny 15-30 let, zjistili její návyky a začali této skupině poskytovat články o hudbě, literatuře a filmech. Zacílili i reklamu. Profesionální je jen jádro, které se stará o marketing, 90% redaktorů jsou další studenti žurnalistiky, literatury a podobných nauk, kteří píší a redigují bez nároku na honorář. Dělají to z nadšení, při studiích a pro zajímavost, protože mohou tuto činnost vykázat jakou součást studia v odpracované praxi. Vcelku hezký model. Hlavně funkční!
Lukáš Vořech Pokorný   |Registered |18.12.2011 22:19:02
Ještě jeden bod návodu. Ft existuje pro čtenáře. Jenže, co o těch čtenářích skutečné v redakcí víte? Dokážeš, Houbáku, svou cílovou skupinu - čtenáře - definovat věkovým rozhraním, bydlištěm, přes unikátní návštěvy za den, za týden, za měsíc. Vedeš si statistiky čtenosti článků? Která rubrika je nejčtenější? A který redaktor má nejnavštěvovanější články? To vše vypovídá o čtenářích tohoto webu a o tom, co chtějí a jací jsou. Dovedeš si tato data setřídit a udělat z nich výstup? Takové a další otázky by sis měl klást a podle odpovědí modelovat tento web. Pokud je ovšem určen čtenářům.

PS všem: Doufám, že mě neuškrtíte, až se někde potkáme? :D
MK   |212.71.132.xxx |18.12.2011 18:23:28
Hele Vořechu, nezmýlil sis téma? Pokud mají kapely se mnou nějaký problém, je jen a jen na jejich straně a v jejich výkonu. Na druhou stranu desítky kapel, které umějí, mohou pochvalně hovořit o tom, jaký u mě dostaly prostor. Kapely které moc neumějí, si to vynahrazují poštěkáváním, místo aby pilně cvičily ve zkušebně než vylezou před lidi a dokonce za to budou chtít peníze. To že nám kapely nedají CD k hodnocení je jen výrazem jejich krítkozrakosti (o kom se nemluví, jako by nebyl) - kromě toho nezabrání, abych si kupříkladu já CD nekoupil.
Kromě toho, cílovou skupinou FT NEJSOU kapely, ale ČTENÁŘI. Píšu tak, aby se to líbilo čtenářům, ne hodnoceným.
Lukáš Vořech Pokorný   |Registered |18.12.2011 21:56:54
Nezmýlil. Čtenář FT je nemuzikant i muzikant. Já na argumentu s Tebou poukazuji fakt, že pokud CD nepošle vydavatel, tak to ze zcela konkrétního důvodu řada kapel neudělá. Že je to krátkozraké? No, samozřejmě. Jen to tu scénu utvrzuje ve vlastní dokonalosti a uzavírá jí to do sebe ještě víc. Takže ti nebudu oponovat, protože v tomto ohledu s Tebou souhlasím!

PS: Příklad s Tebou jsem uvedl konkrétně proto, že bez poslaných CD od kapel není ani hodnocení - nebude co hodnotit. Je-li tu skupina interpretů, které odradí (a vnímám to spíše jako nedostatek nadhledu nad svou tvorbou) Tvůj styl, pak se může stát, že Hodnocení nebude poskytovat dostatečný obrázek o žánru. Ale zpět k oné anketě, od níž se ta diskuse trošku oddálila. :D
MK   |212.71.132.xxx |18.12.2011 22:34:54
Bože muj Vořechu, chápeš, že pokud budu chtít ohodnotit CD tak ho ohodnotím? Že mi v tom nějakej trucující kapelník prostě nezabrání? To by ho kapela nesměla vydat. Tady jsou dva směry: 1) kapely si musí uvědomit význam i negativní publicity (nehledě na to že se dozví, kde dělají chybu) a 2) neměli by se víc recenzí psát i kolegové. Holt to teď půjde do vlastních řad: Někdy mám pocit, že recenze píšu jen já. Ostatní píší přátelské popisy fajn večerů nebo filosofické úvahy od stolu. To je jasné, že si nikoho takto neznepřátelí. I mezi kolegy platí to, co v žánru odjakživa - Každý zná každého a co když si s ním bude někdy chtít zahrát. Pokud bysme měli tým 3-5recenzentů, i takový těžký průměr jako Tata mia (už ten nenápaditý, okopírovaný a jen poupravený název!!!) by měl šanci na laskavého ( a jak postižení rádi říkají: fundovaného) recenzenta. Takhle to oddřu všechno já.
MK   |212.71.132.xxx |18.12.2011 22:36:59
ve větě "neměli by se víc recenzí psát i kolegové" chybí mezi slovy by se a víc slovo bát.
davy   |Registered |19.12.2011 14:09:04
Souhlas. Právě z tohoto současného stavu vzniká u interpretů zbytečná emkáfobie.
Lukáš Vořech Pokorný   |Registered |19.12.2011 11:55:42
Já to chápu, Miloši. Opakoval bych Tebe. Neoponuji Ti, souhlasím s Tebou.
No, já jsem teď kývl na napsání recenze a čekám na dodání originálního CD.
-toh-   |85.160.43.xxx |21.12.2011 02:48:07
Hele, MK, dost odvážná tvrzení (jako že všechno oddřou) na to, že poslední článek jim vyšel 13. října.
Je fakt, že jsem si kdysi představoval, že tu budu dělat hlavně recenze desek, a například od onoho 13. 10. jsem napsal jeden velký rozhovor a tuším že čtyři zprávy z akcí. Recenzi CD ani jednu. To je dost typické. Jenže on čas je jen jeden a pravidla o psaní článků vs. akreditace na koncerty jsou jasná. I kdyby nebyla, cítil bych se zavázán něco napsat o koncertu, na kterém jsem byl. Řešení je buď na koncerty nechodit, nebo na ně nechodit za FOLKtime. Ani jedno se mi zatím nechce. Spíš se ještě zkusím zmáčknout, aby muzikanti neměli pocit, že FT = MK (hrozná představa... ), a MK dojem, že si chci zahrát se všemi muzikanty naší scény...
MK   |193.179.126.xxx |21.12.2011 12:03:52
Sypu si popel na hlavu a stydim se ( a stydim se i bez jejich připomenutí, -toh-), mám dva stohy CD a nějak se k tomu nemužu dostat. Přinejmenšim nechci, aby mi pak postižení vytýkali, že jsem je popravil bez násobného a opakovaného poslechu. S tim časem to -toh- ale sami nakonec o pár řádek níže vysvětlujou. Ale jinak kdyby psali recenze i voni, měli by muzikanti představu že FT je -toh-+MK. Voni by dělali toho víc hodnýho a já toho míň hodnýho
Daniela Stoneless   |89.176.110.xxx |15.12.2011 09:59:33
Souhlas, posluchaci voli nohama.
Nicmene obcas jim pod ne nekdo hazi klacky. Ono kdyz si clovek v avizu na udileni zanrovych Andelu precte "prijdte podporit sve oblibene interprety", zene se 500km a s jazykem na veste vytvori novy rekord v myti deti, aby se pak u vchodu do salu KCN dozvedel "ale to je jen pro zvane, nashledanou", muze to dost ovlivnit kolik energie bude ochoten vlozit do ucasti na dalsich volbach.
A taky myslim, ze do ucasti na koncertech se promita i nabidka v zanru. Kdo preferuje popfolk, nema problem zajit na oba (dobre naplnene) koncerty sezony, a klidne si i kus dojede. Kdyz ovsem dojde na dva koncerty ten, kdo ma rad klasicky folk vcetne mene znamych pisnickaru, trampskou a country muziku a navic jeste bluegrass, tak to znamena, ze na dalsich sto triceti konanych tou dobou v okoli chybel.
jan-matěj rak  - ja vam nevim   |90.179.14.xxx |17.12.2011 12:07:00
pripada mi, ze hlavni potizi je roztristenost sceny. ta popova to ma jasne: pevna soucinnost producentu, reklamy, televize, vsech soukromych rozhlasovych i televiznich stanic/a znacne casti tech statnich/, vsech bulvarnich platku a internetovych zpravodajskych serveru. To my nemame. Kazda kapela ma sve priznivce, kazdy festival sve publikum a kazdy poradatel sve oblibene kapely a pisnickare. A funguje to tak i ve vztahu k jinym zanrum, nejen k popu - mohu slouzit vlastnim prikladem. Jezka hraju pro plne saly, zvou mne s nim leckam, do TV i do rozhlasu, na dost zajimava mista. Jen malokde - rozumejte z mist, kde uz jsem se uspesne predvedl s ciste kytarovym repertoirem - o mne ale maji zajem jako o pisnickare a jako pisnickar jsem na tom s navstevnosti a "oblibenosti" naprosto stejne dnes, jako pred patnacti lety.
jan-matěj rak  - jeste neco malo   |90.179.14.xxx |20.12.2011 15:27:43
Ten nas zanr, folk, ma ovsem jeden velkej problem - jak je vniman zvenci. Rekne-li se rock, celkem kazdej ma jasnou predstavu, co to ma za obsah, pricemz nesoulad s realitou je minimalni. Kdyz se ale rekne folk, vetsina nasich nepriznivcu ma jasno: kotlici, nedvedi, rosa na kolejich. Ackoli - troufam si rici - mame ve svych radach zcale mimoradne osobnosti autorske i interpretacni, instrumentalisty i zpevaky, nejak je neumime prosadit a skrz ne udelat lepsi jmeno celemu zanru. Namatkou jmenuju Martinu Trchovou, Honzu Zambocha nebo Zofku Kabelkovou z tech mladsich, jinak Vlastu Redla, Jarka Nohavicu, Karla Plihala samozrejme. Ale vzdyt krome Nohavici - a Markety Irglove - se nikdo obecne znamym nestal a i v pripade tech tri /zapomnel jsem na Raduzu samozrejme/ se nestalo /nebo jsem si jen nevsiml/, ze by se "k nam" nahrnuli talentskauti a manazeri ve snaze lovit v novych - bohatych - vodach. To, uprimne receno, nechapu. A jeste k introspekci - jake jsou dnes ve folku trendy, jsou vubec nejake? jak se zanr vyviji, kudy a kam smeruje? Vime to? Lze vubec nejake proudy vysledovat a nebo si proste kazdej dela to svoje pro svoje posluchace? Pri pohledu zvenci i zevnitr zretelne vidim nasi uzavrenost.
Tomáš Pohl   |195.113.8.xxx |21.12.2011 12:21:07
Matěji, krom toho, že Ti touto cestou a všem doma přeji hezké Vánoce, díky za nadhozený problém. Otázkou je, zda se někdo vůbec nějak teoreticky zabýval folkem po roce 1989. U těch předchozích, tam se cosi najde: Publikace Jiřího Vondráka a díky panu doktoru Houdkovi publikace z Galénu. Například o té Radůzy, ta byla jeden čas na všech prvních stránkách a pak opět zmizela. Tanentscouti typu těch, co z hubeného R. Zimmermana či jemu podobných udělali Star, u nás nějak nejsou. V podstatě to do národa perou TV a bulváry a různé převzaté soutěže vyhodí na mráz puberťáky, kteří si nevědí rady se slávou a s prvními velkými penězi. Přitom jestli se někde v hudbě tvoří básnivá textařina, je to onen folk. Jenže o nedělní či jiné chvíle poezie není moc zájem, o tom zpíval už pan Suchý v Písni o rose. Ale snad to není s tím naším národem tak zlé, když jsem viděl dnes tisíce dobrovolníků loučících se bez příkazu uličních či jiných výborů s Václavem Havlem.
Standa   |109.80.61.xxx |03.01.2012 17:28:34
Tomáši, ty "čtyři roky" tam přece nejsou kvůli rytmice verše

Já se picnu, to, že někoho bulvár zachytí na ulici znamená souhlas a podporu bulváru? (Navíc jako vždy zase psali lež.)

Nechápu, proč zarytým folkařům Tomáš Klus od samého začátku tak strašně leží v žaludku? Zajímalo by mě, jestli jste slyšel i jiné jeho písně, než ty, co se hrají v rádiích?
Tomáš Klus se do povědomí lidí dostal v první řadě vystupováním na koncertech a festivalech, prostě zaujal, a to nejen jako písničkář, ale svojí osobností, svými názory.

Tak sakra dělejte něco pro to, aby měli šanci i jiní výborní folkaři. Vždyť nejsou nikde slyšet, jak se k nim má běžný člověk dostat? Myslím spíš ty mladé, folkové klasiky starší generace si najde, kdo si za tím půjde.
Přijde mi, že vyhrát soutěž nebo být hrán v rádiích znamená ve vašich sférách cosi oplzlého a člověk by se za to měl pomalu stydět

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
1516171821
22
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib