gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

11.03.2009 Koukat přes plot (Tomáš Pohl)    PDF Tisk Email
Názory

O existenci teorie relativity pouze vím. Závratnost objevu ukrytého v jedné rovnici nejsem schopen pochopit. Z tohoto důvodu používám pojmy relativita či relativní naprosto přízemně a jednoduše. Máme se relativně dobře, utrácíme relativně málo a žijeme tedy jakýsi relativní život odpovídající zemi, kde žijeme, podnebí v ní, našemu vzdělání a jsme relativně zdraví. Vše tedy může být horší i lepší. Znamená to ale koukat dopředu, kolem sebe a třeba i přes plot souseda.

Zájmové skupiny, mezi které jistě patří i upřednostňování hudebních žánrů, často brání pohledům přes onen imaginární plot. Hrdinové Poláčkovy kouzelné knížky Muži v ofsajdu hrdě vyznávali slávistickou či viktoriánskou víru a pověstná je věta Emana Habáska mladšího: "Jsou takoví fandové, kteří pro klubový fanatismus nedokáží ocenit výkony jiných mužstev," či věta pana Načeradce: "Já fandím těm, co hrajou." Ona slovní tolerance měla vyústění nanejvýš v naražení bouřky na hlavu pana Načeradce a odchod v doprovodu policejního strážníka. Jak idylická a krásná doba!

Za ta léta, co se tak nějak motám kolem hudebního žánru zvaného pracovně folk si dost často ony postavičky od Karla Poláčka připomenu. Nedávno jsem v Týdnu četl recenzi na CD Ondřeje Ládka - Xindla X. Ve folkovém rybníčku, kam tohoto bezesporu osobitého a talentovaného muzikanta osud zavál, vzbudily jeho písně dost bouřlivé diskuse. Pro recenzenta Týdne to jsou v podstatě skladby středního proudu, protože mladá generace se dnes ve své většině vyjadřuje ve zcela jiných hudebních žánrech s jazykem daleko drsnějším, než je jazyk Xindla X. Mám již téměř dva roky možnost setkávat se s mladými lidmi, kteří se vzdělávají na vysoké škole humanitního zaměření.V občasných pokusech o dialog mimo probíranou látku zjišťuji, že až na výjimky jim žánr zvaný folk téměř nic neříká. Vsadím se s nadějí na výhru, že stejně bych dopadl u studentů gymnázií.

Občas si lámeme hlavy, proč krom několika desítek notoricky známých tváří na folkových koncertech moc nových tváří nepotkáme. Měli bychom si přiznat, že jsme tak trošku ve vlastní ohrádce a odmítáme pohled přes plot, maličko zahleděni do sebe ve znaku jakési vyšší mravní čistoty a ryzosti. Je to tak trošku Poláčkovo maloměsto, či svět fotbalových fandů, kteří by za svou vlajku dali duši.

Tak se občas pokusme přes onen plot podívat a třeba jej i přeskočit. Určitě se to vyplatí. Zjistíme, že okolní svět žije svým životem, občas i zajímavým a hezkým.


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Pepa Streichl  - Re: Koukat přes plot   |82.209.3.xxx |11.03.2009 09:39:00
Máš pravdu Tomáši, je třeba začít u sebe. Já do těch mých dvou klacků (synové 22 a 26), mlátím hlava nehlava: co to je folk, blues. Jeden je drum & bass nebo trance, ten druhý popík. A pak ty kecy o jablku!!!
Kuba Horák  - Re: Koukat přes plot   |82.150.164.xxx |11.03.2009 09:47:00
Díky za tento článek, Tomáši. Pokusil jsem se běheme jeho čtení jen tak pro sebe najít konkrétní důvody, proč tomu tak je...A přiznávám, že jsem je nedokázal pojmenovat.
MK  - Re: Koukat přes plot   |193.179.126.xxx |11.03.2009 09:49:00
Vítej k nám, Tomáši.
Stranďa  - Re: Koukat přes plot   |62.77.70.xxx |11.03.2009 11:41:00
Souhlasím, že je potřeba koukat i jinam a nebýt zahleděný jen do sebe. Prostě záleží jen na každém z nás, kam se koukne.
Což je naše strana plotu a teď jak to vypadá z druhé strany plotu k nám, koukají, koukají ??
Kuba Horák  - Re: Koukat přes plot   |82.150.164.xxx |11.03.2009 12:06:00
Možná bychom na sebe mohli být přísnější...kamarád nekamarád...když je někde patos nebo kýč, když někde chybí nápad (ať už melodický nebo textový), mělo by se na to poukázat. Víc rozlišovat kritiku lidskou od té hudební (čili nechválit známého jen pro to, že ho co nevidět uvidím během festivalového kolotoče). Jenže o tomhle ten článek asi zas až tak nebyl...nebo jo?
MK  - Re: Koukat přes plot   |193.179.126.xxx |11.03.2009 13:31:00
Správně, Kubo Horáku, naprosto správně.
Stranďa: Bohužel, moc k nám nekoukají. A my se ještě distancujeme občas od toho, na co by přes ten plot koukali. nebo se snažíme přes ten plot povystrčit něco, co je nestravitelný i u nás.
Stranďa  - Re: Koukat přes plot   |62.77.70.xxx |11.03.2009 14:03:00
Já bych to zas tak tragicky neviděl, zrovna Kuba Horák, nebo kluci z Hořkýho kafe se docela určitě nedistancují a takových by se dalo jmenovat ještě víc. Jestli třeba ty Miloši nemáš tak trochu distancující pohled na folkovou tvorbu a její autory. Když vezmu poměr kapel tradičních a těch, které se snaží o zabřednutí do jiných hudebních směrů se zpětným přenesením do folku, tak si myslím, že je dost vyrovnáno a nevidím v tom tu domnělou tragédii folku. Vždyť i ty jsi napsal v recenzi na Epy CD, že se ve svém směru podobají Popelkám, které znám opravdu hodně dobře a jejich tvorbu taky. Napsals dokonce, že tento směr v českém folku chybí. Mimochodem si tohle zrovna o Epy de myi nemyslím, znáš vůbec tvorbu Popelek (mimo Stromu)? Trochu záludná otázka a mimo téma, ale nechtěl jsem, nemaje tvůj mail, čekat až se uvidíme v reálu.
Tomáš Pohl  - Re: Koukat přes plot   |195.113.8.xxx |11.03.2009 14:57:00
Já si myslím, že zvenku přes plot téměř nekouká nikdo. Otázka je , zda je to jeho chyba nebo naše chyba ? Já si myslím spíše to druhé. Fejeton jsem nepsal pro ty, kteří tady přispěli do diskuse, spíše pro ty, kteří nepřispěli a když se tak stane, chovají se jako pan Načeradec.
MK  - Re: Koukat přes plot   |193.179.126.xxx |11.03.2009 15:22:00
Stranďa: Ale na to máš svaté právo, myslet si o Popelkách a o vztahu k EpyDeMyi cokoliv, to je tvůj názor, jako tamto je můj názor. Popelky znám tak jak to umožňovala osmdesátá léta a pozor, Stranďo: Nikoliv osobně, což je věc, o které se tu (tentokrát bez mého přičinění) píše : objektivitu snižuje osobní známost. To že jsem byl osobně na pivu s minimem interpretů považuji já za předpoklad objektivity, ty za distanční pohled. Vnášení jiných prvků do folku se může dít ku prospěchu folku (Xindl) nebu ku neprospěchu nejen folku ale i vnášeného žánru (jistě víš, na co narážím). Email by nepomohl, dávám přednost dojezení na místě, kde se začalo vařit.
Stranďa  - Re: Koukat přes plot   |62.77.70.xxx |11.03.2009 16:04:00
Proč jsem zase tušil, že budeš reagovat negativně a že si už nedáš pokoj.
Samozřejmě, že se znám se spoustou interpretů folkové muziky a nevidím v tom žádný hendikep v posouzení jejich tvorby, ba právě naopak, vím líp než ty jak uvažují a jak píší a především, co je to za lidi. Co se týče Popelek, jak je můžeš použít jako příměr, když znáš jen jejich jednu písničku, to mi připadne dost nedotažené, navíc hráli úplně jinak než Epy.
To, že ty s muzikanty a autory nechodíš na pivo, přece neznamená, že můžeš pochopit, co svojí tvorbou myslí. Z jedné písničky, potažmo z jednoho CD nemůžeš poznat jací jsou. Kontakt s nimi je to hlavní Miloši. V podstatě se ochuzuješ o to, ty lidi poznat a o tom právě folk a ani jiná muzika není. Být uzavřený ve své ulitě a komunikovat jen prostřednictvím diskusí je prach bídně málo k tomu, abys dokázal pochopit vztahy a názory jiných a hlavně je připustil, což zrovna tobě moc nejde. Všiml jsme si totiž, že jsi ochoten připustit názory jen lidí, kteří ti dají trošku za pravdu a těch opravdu moc není, ale hned se jich chytíš oslovením: Vítám tě ... atd. Není to škoda se takhle omezovat, člověk s tvým přehledem by měl přece jít blíž k autorům a ne se od nich distancovat. To je to, co jsme myslel tím distancováním. O tvých někdy dost nevybíravých replikách nemluvě. Teď jsme se opět dostali do jen naší diskuse a to bych opravdu raději řešil z oka do oka a nebo mailem.
MK  - Re: Koukat přes plot   |193.179.126.xxx |11.03.2009 16:25:00
Stranďa: Co je na mé odpovědi negativního? Tak pozitivní jsem v životě nebyl. A kde píšu o jedný písničce?
Sorry, ale já píšu o CD, nepíšu životopisy interpretů. Taky nechci po interpretech aby se mnou chodili na pivo, aby pochopili moje články. Interpret se vyjadřuje svým dílem (CD) a pokud je k tomu CD potřeba nějaký vysvětlení, není to už dobře. To co popisuješ ty Stranďo vede přesně folk tam kde je - všichni se znaj, každej s každym někdy hrál a pochopitelně o svejch kamarádech nic špatnýho neřeknou (to je dobře, i já mám pár jmen , o jejichž díle bych psal maximálně sleewnote, ale ne recenzi, protože bych sám před sebou si připadal neobjektivní, protože už je neumím oddělit jako lidi od jejich díla), navíc, když mě se totéž může stát kdykoliv taky, že se mi nepovede CD, pokud jsem muzikant. No a taxe všichni vzájemně chválej, divěj se proč na ten folk nikdo nechodí a jsou pohoršeni, když jim někdo řekne, že je to proto, že hrajou mizerně. To se přeci v žánru nedělá. Ale to už jsme tu probírali 10x, ty taky neakceptuješ jinej názor než souhlasnej
Stranďa  - Re: Koukat přes plot   |62.77.70.xxx |11.03.2009 16:52:00
A v čem myslíš Tome, že je naše chyba, že se nekoukají?
Stranďa  - Re: Koukat přes plot   |62.77.70.xxx |11.03.2009 17:22:00
No vidíš, a zase s tebou nemohu souhlasit. Jak můžeš vědět, že konkrétně já někoho chválím, já ti kupříkladu vytýkám, že přirovnáváš Epy k Popelkám, což je blbost, protože kdybys znal dobře jejich tvorbu, tak bys to nenapsal. A proto píšu, že znáš dobře jen jejich jednu písničku.
Já si zase myslím, že ty tvé názory o tom, jak to jde s českým folkem z kopce, právě umocňují tu situaci, že se prostě kapely brání a tím je docela určitě nevybudíš k tomu, aby dělali něco jinak. Ba právě naopak, když chceš být věrozvěstem nových časů, tak bys na to měl jít právě obráceně a snažit se těm autorům pomoct a ne je jen zdrbnout a urážet je. Už jsme ti jednou psal, že nemáš jen kritizovat, ale především radit, mě skoro připadne, že se toho bojíš, někomu říct konkrétně jak na to, nebude to tím, že třeba nevíš?. Navíc si myslím, že to je jen tím, že tu situaci uměle vyvoláváte. Pak se objeví někdo tak vyjímečně zajímavý, jako je Xindl a hned se ho chytnete a tvrdíte, jak to je ten správný směr. Vem si, že by najednou všichni autoři a interpreti začali psát muziku a písničky podle toho, jak ty to máš rád a jak se ti to líbí, nebylo by to náhodou jen jednobarevné? To mi skoro zavání direkcí a cenzurou a to už tady bylo. Já mám rád barevnost, tak ať někdo dělá naivní folk, progresivní, avantgardní, trampskou muziku, country. To je ta správná cesta a zrovna Český folk je nádhernou ukázkou toho, co všechno se dokáže v žánru FC ukázat. A navíc ta kvalita se prosazuje sama v jakémkoli žánru. Lidi nejsou blbci, lidi si umějí to správný najít sami, jak ti kteří muziku dělají, tak ti kteří muziku poslouchají.
J. Lešner  - Re: Koukat přes plot   |88.100.35.xxx |11.03.2009 19:35:00
Já myslím, že je trochu chyba se snažit každého strašně odborné zaškatulkovat, rozlišovat "spíše nezmarovské vokály z desky 95" od "spíše žalmanovských vokálů na Pocestném" a třicet písniček trojhlasu Epy od mnohohlasů u většiny z X00 písní z repertoáru Popelek. Prostě jsou to vokály mužských a ženských hlasů s doprovodem kytar a basta, trochu hrábě, trochu kontrapunkt. Jejich zakladatelé na ně mají duchovní právo, ale u ostatních mi to evokuje absenci vlastního hudebního názoru. Možná je to tím - úvaha - že se ve folku tak rádo poslouchá folk a na sessionech se hraje zase folk. Kdo umí něco od Stinga? Kdo zná Chambao? Kdo je to Allan Stivel? Enya? Marek Grechuta? Kdo zná od Yana Tiersena víc než Amélii? A kdo ji umí zahrát? Po světě hraje tisíce vynikajících muzikantů a pořád vycházejí skvělé desky, možná se teď o nich dokonce dozvíme snáz než dřív. Jenže tyhle zajímavé písničky se na jam-session v ústeckém kulturáku nebo u kapličky v Náměšti nikdy nepodívají, protože je ve folku nikdo nestihne objevit, když rychle přejíždí z jednoho festivalu na druhý. Nevadí, objeví je jiní lidé jinde. Tak to bylo i s jinými žánry jindy. Nazval bych to "odtržení folku od reality" a vnímám to jako jeden z příznaků konce žánru v jeho někdejší masové až lidové podobě. Zdá se mi, že hudba, vkus i očekávání mladého publika už je dneska jinde a z folku (stejně jako třeba z bigbeatu) se stává skanzen na sestupné trase, někam po bok jazzových komunit. Mimochodem, slyšeli jste někdy, že by se jazzmani hádali, kdo "ještě" hraje jazz, kdo je spíš jazz na parník a kdo spíš swing-jazz, kdo hraje retro soul a kdo nový ragtime? A kdo třeba swing-rock jako někdo jiný v roce 85, ale odvážně ho míchá s prvky New Orleansu? Zní vám to legračně? A jak myslíte, že vypadá FCT scéna zvenku ?
Stranďa  - Re: Koukat přes plot   |62.77.70.xxx |11.03.2009 19:54:00
S tímto nemůžu nic jiného, než souhlasit Jerry, jen si nemyslím, že je to hudba do skanzenu, záleží přece na tom, jestli chce autor svojí tvorbou něco říct a nebo jen plkat fráze a je jedno jestli hraje na kytaru, nebo na akordeon a nebo má za sebou velkou kapelu, jakéhokoli žánru. Folk se sděluje převážně kytarou a akustickými nástroji. Co vím, vždy se ve folku hledělo hlavně na texty a pak na provedení.
Jupp  - Re: Koukat přes plot   |88.103.36.xxx |11.03.2009 22:13:00
Slovo plot má velmi blízko ke slovu skanzen.
Už titulek článku "Koukat přes plot" (jinak velký dík, Tome, za ten článek), je zavádějící. Nebyl by lepší název "Zbourat plot"?
Plot je pro mne synonymem elektrického ohradníku na Šumavě se psy a samopaly, díky němuž jsme mohli vstřebávat jen nepatrné zlomky toho, co se děje ve světě.
Plot je tu od toho, aby nikdo cizí k nám nepronikl a nikdo od nás nemohl ven. (A když už utekl, tak ho po odborářsku odsoudíme.)
Staří trampové se oplotili vůči "bigbítům" typu Hoboes. Skončili v zapomnění na svých osadách.
Moderní trampi se oplotili proti jiným žánrům. (Folk na Portě všechno spolk!) Jaký je dnes rozsah trampské písně?
My se dnes oplocujeme. Proti čemu? Proti mladým posluchačům, kteří by nám možná fandili, kdybychom byli otevřenější?
Raději se zavřeme do své neprodyšné ohrádky a diskutujeme o tom, jestli Epy de Mye je jiná než Popelky. Přitom dvacet Ládků by nám mohlo pomoci zbourat plot a učinit folk živým organismem. Tedy pokud nebudeme ten plot bránit vlastními těly.
Ale jak už praví čtyřicetiletá historie folkové scény: otevřenost by mohla ohrozit to, co hraju já.
Milan B. (Bartoška)  - Re: Koukat přes plot   |85.160.78.xxx |11.03.2009 22:39:00
Omlouvám se, ač jen konzument, chci také něco říci:
1. nevím proč by měla být tragédie, že dnes mladým nic neříká folk. Já nevím jak vy, ale já začínal u popu (protože tenkrát většinový žánr našich rodičů - dechovka - mi lezla krkem, pak jsem objevil Olympic (vlnu Kriminals, George&Beatovens, Matadors jsem nestil, zase tak starý nejsem) a přes ně a některé další skupiny k tehdy tvrdým Deep Purple (atd.) a pak spátky k české vlně jazzrockové (Jazz-Q a Abraxas). Teprve v dospělé dospělosti jsem zašal prohledávat celé spektrum muziky, abych zjistil, že nejvíce mi příjemných zážitků mám s folkem.
2. tak jako dříve folk a trampská píseň byla prostředkem k vyjádření reakce na životní tlaky a touhy, dnes slouží jiná hudba a zítra bude zase jiná (kdo to trochu sleduje, určitě si například všiml změny v kvantitě příznivců techna)
3. a stejně tak jako jiné žánry, ani folk nezanikne. Je jenom na ústupu z oficiálního lesku a slávy, ale bude žít dál. Jen tak amatérsky, zadarmo. Možná proto by skutečně neškodilo trochu ubrat sarkazmu a škatulkování.
4. pochopitelně se změní obsah i forma (a už se mění), neb jde o vyjádření tvůrců svým současníkům. Co z toho zůstane dalším generacím neodhadne ani kříštˇálová koule, natož nějaká rada starších.
5. že na nás nikdo přes plot nekouká? A kolik z nás má čas, sílu a chuť koukat ještě do těch dalších škatulek zábavy (teď mám na mysli hudbu nešířenou masovými prostředky, ale stejně jako ten náš folk po klubech, hospodách festiválcích). Schválně kolik z nás zná skupiny např. zmíněné v zajímavé anketě MF Dnes (http://kultura.idnes.cz/hudebni-motorova-prdel-za ujme-podle-ctenaru-idnes-cz-lepe-nez-epy-de-mye-1n h-/hudba.asp?c=A090213_180350_hudba_jaz)? Tak hlavu vzhůru. Účelem folkové (i jiné) písničky není nás zdeptat dalšími existenčními depresemi.
Stranďa  - Re: Koukat přes plot   |62.77.70.xxx |11.03.2009 23:14:00
Jak už jsem psal o patro výš, záleží na každém zvlášť, zda se koukne a nebo ne a zbourá, nebo nezbourá.
farář  - Re: Koukat přes plot   |78.108.96.xxx |11.03.2009 23:38:00
Ten plot kolem sebe někdo má a někdo zase nemá. Je to sice laciná odpověď, ale nedá mi to: ten plot je relativní
MK  - Re: Koukat přes plot   |193.179.126.xxx |12.03.2009 09:53:00
Stranďo, buď aspoň konzistentní:
1)Lidi nejsou blbci, lidi si umějí to správný najít sami, jak ti kteří muziku dělají, tak ti kteří muziku poslouchají.
2)...nemáš jen kritizovat, ale především radit, mě skoro připadne, že se toho bojíš, někomu říct konkrétně jak na to...
Myslím, že tenhle rozpor jasně ukazuje že konstruuješ argumenty uměle.
MK  - Re: Koukat přes plot   |193.179.126.xxx |12.03.2009 09:57:00
Řekl bych, že v jiných žánrech se škatulkuje daleko více. Pomáhá to popsat muziku. Už to tu bylo jak reagují pořadatelé, když kapely řeknou: "My hrajeme takovej jako folk, no..."
Z tebou jmenovaných znám Stinga, Allan Stivela, Enyu a Marka Grechutu. A Popelky.
jan-matej rak  - Re: Koukat přes plot   |89.24.7.xxx |12.03.2009 10:24:00
Strando, nevi, proc bych mel - a nebo kdokoli - muzikanty znat, jak pises, a "neco o nich vedet". Nemluvi-li samo jejich dilo (pisnicka, deska), je uplne jedno, co jsou zac. Nebo ne? To, ze (smysleny priklad) o nekom vim, ze je trikrat rozvedenej a ze ho vyhodili z prace a navic ma tuberkulozu a cirhozu jater, mne maximalne donuti rict si: zaplatpambu, ze hraje ten folk, taky moh fetovat. Urcite to ale nijak nezmeni muj nazor na jeho muziku.
Stranďa  - Re: Koukat přes plot   |62.77.70.xxx |12.03.2009 10:27:00
V prvním případě, je to obhajoba lidí, kteří samozřejmě vědí, jak na to a kterým do toho stejně někdo mluví a v druhém je to kritika tvého způsobu vyjadřování se k některým z nich, ale to už jsme jednou probírali. Abys nebyl na omylu, já si cením tvé práce, kterou děláš, ale vadí mi forma. To, že se tě zeptám zda vůbec víš, je jen nepatrná provokace ... to už jsi mohl u mě poznat.
J. Lešner  - Re: Koukat přes plot   |88.100.35.xxx |12.03.2009 10:28:00
Sice jsi potvrdil jen nejužší špičku ledovce, ale aspoň tak. Bohužel se mi zdá, že většina českých folkových skladatelů jinou než folkovou hudbu nezná a ze jmenovaných řeknou třeba jen ultrahvězdy Enyu a Stinga, a to si nedělám iluze, že by od nich něco uměli zahrát. Starší pak spadnou k tisíckrát přemletým Peter,Paul and Mary a dalším hvězdám, co hráli pomalu před půlstoletím a řeknou ti: kvalita nestárne. Fajn, jenže posluchači mládnou, a tak už dneska frčí jiné výzvy a PPM už dávno ujel vlak. Mimochodem, svěží aktuální zvuk je podle mě jedním z hlavních důvodů, proč se např. Jarretu daří oslovit a udržet úplně jinou věkovou skupinu fanoušků, než jaká chodí na ostatní kapely v okruhu posluchačů FC. Co myslíte?
Klára  - Re: Koukat přes plot   |194.228.197.xxx |12.03.2009 10:56:00
Jerry, Grechuta ale loni zemřel a už taky nebyl zrovna nejmladší, takže o čem se to teda bavíme? Mimochodem jestlipak znáš Jacka Kaczmarského? Aha ;-) Ad Jarret - negeneralizuj jako "jiní". Mladá generalizace ti na nějakej "moderní sound" kašle. Prostě buď se to někomu líbí, nebo se mu to nelíbí.
MK  - Re: Koukat přes plot   |193.179.126.xxx |12.03.2009 11:18:00
Stranďo, ale to je přesně to o těch plotech. Tu formu jsem si přinesl z jiných žánrů - v osmdesátkách jsem se v rámci tehdejších omezených možností vyjadřoval občas trochu k rocku a popu (a sledoval tyto žánry). Tam je běžná, to jen tady se jí každý diví. Protože se ani nekoukne přes ten plot.
Stranďa  - Re: Koukat přes plot   |62.77.70.xxx |12.03.2009 11:37:00
No, já jdu víc k jádru pudla, prostě chci toho člověka poznat, než ho budu kritizovat, nebo hodnotit. Bohužel se mi stalo v loni v Řevnicích,(ne vlastní vinou, neměl jsme texty, které mi nedodali) že jsem špatně odhadl možnosti jedné nejmenované písničkářky, kterou jsem bohužel neznal osobně a do dnes mám trochu černé svědomí.
Byla mi Milošem vytknuta neobjektivnost v tom, že se kamarádím s lidmi, které poslouchám a eventuálně posuzuji. Tebe bych taky rád poznal, jaký jsi člověk a co tě vedlo k tomu natočit CD s Ježkárnama a ne si jen o tom přečíst. Prostě se rád seznamuji s muzikanty a tvůrci a snažím se být s nimi v otevřeném vztahu a ne v anonymním. A opravdu nemusím znát jestli v mládí prodělal neštovice a kdy mu umřela prababička ... Verunka dělala pár let v Galerii v Litvínově a dokonce i u těch nejznámějších vystavujících malířů, grafiků (Komárek, Kulhánek, Srncová) ... byl vždy na vernisáži kdosi, kdo toho člověka představil a ty jako člověk, který si jde prohlédnout jeho dílo a vlastně jej tak trochu kritizuje, máš možnost se na něj dívat hned jinýma očima. Myslím si, že taková presentace autora CD, by taky nebyla zas tak marná.
Je to tak, že znát ty lidi a vlastně vědět s čím přijdou je sice možná trochu neobjektivní, ale zrovna mě mohou něčím, co nečekám překvapit, což se mi zrovna u Epy de mye stalo. Stejně jako mě překvapil O.Ládek jaký je to tichý člověk (dle dojmu, na sejšnu jsem s ním neseděl) Uzavřu to, zajímá mě i člověk, ne jen dílo. Zařadit si autora, aniž bych ho trochu znal, do škatulky, že jiný nebude mi připadne prostě krátkozraké. Stejně jako říct, že to jde s folkem z kopce. Jedna věc je to říct a druhá je s tím něco dělat. Bohužel je pořád víc těch, kteří jen nadávají jak v hospodě, než těch, kteří s tím něco dělají.
Stranďa  - Re: Koukat přes plot   |62.77.70.xxx |12.03.2009 11:48:00
Na to mohu už jen říci, abych se taky trochu pochválil, že se přes plot koukám dost často,
je pravdou, že asi ne tak zaníceně jako jiní, ale nedělám z toho přednost. Jsem folkař a tím nejspíš zůstanu, nemusím přece hned měnit styl hudby jen proto, že si někdo myslí, že jsem moc tradiční. Vybírám si to, co se mi líbí a je mi úplně jedno jaký to je styl a jestli je to mladé, nebo staré.
J. Lešner  - Re: Koukat přes plot   |88.100.35.xxx |12.03.2009 11:50:00
Když už, tak mu bylo šedesát a zemřel v roce 2006. Ale to podstatné je myslím jinde. ;-)
Uko Ješita  - Re: Koukat přes plot   |80.95.118.xxx |12.03.2009 12:07:00
Kolik višní, tolik třešní.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
15161718192021
222324
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib