gototop
17.02.2010 Otevřený dopis vedení ČT a Radě ČT (Kuba Horák)    Tisk
Názory

Vážený pane řediteli, Vážená Rado České televize,

dovolte, abych jako divák ČT a řádný plátce koncesionářských poplatků vyjádřil svůj postoj k programovým změnám, které v médiu nastaly na počátku roku 2010, konkrétně potom ke zrušení pořadů týkajících se folkové hudby a jí příbuzných žánrů.

V čase, kdy Jaromír Nohavica vyprodá jakýkoli sál nebo halu, na kterou si ukáže, kdy se on, Radůza nebo Karel Plíhal v žebříčku prodávanosti hudebních nosičů léta staví mezi nejúspěšnější a kdy se na scéně objevují nové (ale už dnes velmi populární) písničkářské tváře jako Xindl X či Tomáš Klus, nemá NAŠE veřejnoprávní televize, která se za poslední roky co do počtu kanálů výrazně rozrostla, žádný pravidelný pořad věnovaný folkové hudbě. Výše jmenované, ale i další písničkáře a kapely, které většina národa zná nebo o nich při nejmenším slyšela (Vlasta Redl, Robert Křesťan a Druhá Tráva, Pavel Lohonka Žalman, Ag Flek, Wabi Daněk, Pavel Dobeš, Fleret s Jarmilou Šulákovou, Jiří Schmitzer, Jan Nedvěd, Vladimír Merta, Jan Burian, Jiří Dědeček, Pepa Streichl, Hradišťan, Vlasta Třešňák, Slávek Janoušek, Jaroslav Samson Lenk a další a další), tak budeme paradoxně (tak trochu jako před rokem 89´) vídat už jen na festivalech a koncertech. To se mi nezdá dobré a vlastně ani normální.

Výčet pořadů, které byly v posledních letech z veřejnoprávního média smazány (Aport, Zahrada - Folková setkání, Sešli se, Country Expres Praha - Nashville, Folkomotivy, Namoll, Blues ze Staré pekárny) a také fakt, že folkové dění není v žádném případě mrtvé a má mladé podhoubí (příklady za mnohé: skupina Žamboši – držitel Anděl Allianz, výše jmenovaní Xindl X, Tomáš Klus, skupina Jananas a další) mě nutí k zamyšlení a k otázce: "Máme jít o prezentaci mladých hudebníků prosit do komerčních televizí?"

Tyto řádky píšu jednoduše proto, abych vyjádřil, že se mi tento stav nelíbí, že s tímto programovým vyloučením nesouhlasím a že doufám, že se v co nejkratší budoucnosti na obrazovce NAŠÍ a NÁMI PLACENÉ televize objeví pravidelný pořad, který by se folku a jemu příbuzné hudbě věnoval.

A ještě jednu zdánlivě odbočující poznámku. Za komunismu se o folku hovořilo jako o hudbě odrážející svědomí národa. Málokdy za posledních dvacet let jsem cítil větší potřebu se k otázce svědomí tohoto druhu znovu vrátit. Děkuji za pochopení a reakci.


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Tony  - Dopis   |83.208.90.xxx |17.02.2010 07:37:48
O do jakých dalších médií byl poslaný tento otevřený dopis?
MK   |193.179.126.xxx |17.02.2010 10:19:44
Bude-li jedním z ředitelů ČT, jaxe šušká, i R.Dolejš z kapely Šlapeto... Kdoví... přibude folk nebo dechovka?
Jinak nemyslím, že by v dnešní době byla ČT jedinou modlou a spásou jakékoliv hudby. V rozsahu, jaký je možný jakémukoliv žánru věnovat, půjde vždy o povrchní pohled "letem světem" vhodný spíš pro propagaci žánru mezi nezasvěceným publikem, než pro ty co žánrem žijí. Nakonec tomu bylo tak i doteď. A upřímně řečeno - je folk vůbec hudbou pro vizuální prezentaci? Co je přínosem pohledu na folkaře sedícího na židli a brnkajícího na kytaru oproti poslechu v rádiu? Mají např. rappeři svůj pořad? A volají po něm? Hrozba hledání pomoci u komerčních TV je úsměvná - najděme sponzora, který řekne - dám 5 minut reklamy do hodinového pořadu o folku v primetime - a máme vyřešeno. Na podporu folku v médiích bych soustředil síly spíše na propagaci poslechu skomírajících internetových folkových a terestrických ethnických rádií.
Cimbura   |84.42.153.xxx |17.02.2010 10:56:05
Půjde vždy o povrchní pohled "letem světem" vhodný spíš pro propagaci žánru mezi nezasvěceným publikem, píšeš, Miloši. Myslím ale, že právě to je, při návštěvnosti, kterou má folk, dost důležité! Stejně tak je třeba, má-li být takový TV pořad aspoň trochu k světu, aby ho připravoval erudovaný tým. Tuším, že mnozí, kteří "dělali folk" na ČT, by pro některé ze soukromých TV kanálů pracovat nechtěli, nebo jen velmi neradi... A co se týče rapperů a dalších žánrů, tak je tu snad Óčko,ne?
Odpor  - Především...   |194.228.96.xxx |17.02.2010 13:07:35
... u TV stanic jde o vysokou sledovanost, a myslím si, že tento žánr (f,c,bg ...) k televizním obrazovkám neusadí potřebné množství diváků. Pokud se náhodou nějaký takovýto pořad prosadí do vysílání, bude mu nejspíše určen vysílací čas v pozdních nočních hodinách. Těchto pořadů se v TV již vastřídalo mnoho (viz článek) a pravděpodobnost, že nějaký nový vznikne, případně se udrží, je minimální ... a nakonec ... není lepší chodit na živou muziku? Zdrojů informací o muzikantech, jejich koncertech a dění kolem této muziky je v ostatních médiích dostatek. A pokud je opravdu snaha dostat pořad o této muzice na obrazovky, možná by stálo za to zjistit, proč pořady které v TV již běžely z programu zmizely.
MK   |193.179.126.xxx |17.02.2010 13:13:29
Neměly sledovanost - bude znít zdůvodnění. A v mnoha případech se bude blížit pravdě, ne ve všech, jistě.
Kuba Horák   |Registered |17.02.2010 14:12:28
to Tony: dopis byl zaslán na čtk a do hlavních deníků (Reflex, Respekt, Lidové noviny, Mladá fronta, Právo)a také do některých rádií (např. Countryrádia)

to Miloš Keller: jde o to, že se mi televize ještě stále jeví jako prostor, který by měl a může něco představovat, ukazovat a tak trochu vzdělávat (veřejnoprávní televize je i moje televize, žije i z mých peněz a tím se hodně liší od televizí komerčních) a má poměrně slušný vliv. A nevěřím tak uplně frázi - "Oni si to lidi sami najdou, když budou chtít". Psal jsem to za sebe jako diváka. Kdo názor sdílí, může se přidat.

Jinak k poslednímu pořadu - Na moll, při vší úctě k tvůrcům, z mého pohledu nebyl ideální. Moderátorka se mi jevila necharismatická a prostředí mi připomínalo osmdesátá léta, ale není nikde psané, že při větší finanční podpoře nemůže vzniknout pořad nový a v lecčems lepší. Dramaturgicky se mi pořad líbil.
MK   |193.179.126.xxx |17.02.2010 14:40:10
Jasně, chápu, jen mi to přijde spíš jako marný (nebo slušněji: symbolický) boj. Sám to píšeš, jak pořad vypadal, byl neatraktivní. A sám máš řešení ("při větší finanční podpoře"). Prostě ten sponzor, jaxem psal. Jenže vem chlup na dlani.
Kuba Horák   |Registered |17.02.2010 14:19:33
Před článkem ještě viselo toto: Souhlasíte-li s obsahem tohoto dopisu, můžete jej okopírovaný přeposlat na adresy uvedené níže a podpořit tak celou akci aktivněji: viktor.prusa@ceskatelevize.cz (šéfproducent hudební tvorby), katerina.fricova@ceskatelevize.cz (programová ředitelka), ivan.hubac@ceskatelevize.cz (šéfdramaturg), radact@ceskatelevize.cz, info@ceskatelevize.cz, jiri.janecek@ceskatelevize.cz

Můžete tuto aktivitu propagovat i na vlastních akcích a koncertech.
Daniela Sedláčková (Raven Blue)   |Registered |17.02.2010 14:44:40
K tomu mám drobnou připomínku. Tipla bych si, že zasílání tolika stejných mailů na výše uvedené adresy bude mít pouze ten efekt, že si výše uvedení příjemci mailů po pár takových mailech jednoduše odfiltrují poštu, stejně jako to dělám já s maily propagujícími Viagru... Jinak aktivitu chválím a podporuji...
Kuba Horák  - pravda   |Registered |17.02.2010 16:14:42
Je to tak, Danielo. Už se stalo. Odpověď nepřišla zatím žádná ani z jednoho periodika, ani z jednoho rádia a ani z televize. Ale cítil jsem, že něco udělat chci, tak jsem to udělal. K
Carmen  - je mi to fuk   |Registered |17.02.2010 14:40:00
Přiznam si že je mi fuk jestli bude jedna hodina měsíčně věnovana folku v televizi...
Svět se přece nezboří a v době internetu je to celkem jedno..
Lukáš Vořech Pokorný  - Jedno?   |Registered |17.02.2010 14:53:22
Ano, nezboří. Proč se o tu možnost ochudit, když by byla teoreticky možná? A když nebude, zbývá se s tím jen smířit?
Houbák  - Pohled kapely...   |SAdministrator |17.02.2010 14:59:41
Jasně, ty se na to díváš z pohledu diváka, který si buď telku zapne nebo nezapne. Pokud se na to ale podíváš z pohledu nějaké méně známé kapely, tak pro ni je vystoupení v televizi za prvé dobrou reklamou, za druhé si myslím, že je to pro ně výborná zkušenost (před kamerou hned tak někdo nehraje) a za třetí jim to může pomoci v navazování kontaktů s jinými kapelami nebo lidmi pohybujícími se v tomto žánru.
MK   |193.179.126.xxx |17.02.2010 16:17:43
Neidealizoval bych to tak. Spíš to odhalí jejich nedostatky. Nakonec mohou se cpát do rádií a to také nijak zhusta nečiní.
Houbák   |SAdministrator |17.02.2010 16:35:23
Miloši, uznej, že kromě tvého pořadu na CR, nemají mladé kapely moc velkou šanci na této stanici uspět.
Ale souhlasím s tebou (z pohledu šéfredaktora tohoto plátku), že je málo kapel, které pro svou propagaci něco dělají...
Odpor   |194.228.96.xxx |17.02.2010 16:59:23
Jenže ...pokud by se stalo, že vznikne nějaký nový pořad v TV, tak méně známé kapely půjdou stejně "do kopru" a pořad se bude věnovat podle mého názoru spíše ostříleným harcovníkům tohoto žánru (známe jich každý dost). Méně známým kapelám, tak stejně nezbyde, než se snažit "bojovat své místo na slunci" jinak. Navíc si myslím, že zkušenost před kamerou není až tak důležitá, ale jde spíš o to, aby kapela byla schopná stát na pódiu za mikrofonem, před sebou mít diváky a nerozsypat se z toho. A jestli je pro mladou kapelu to nejdůležitější být v telce, tak sorry, ale to asi není úplně OK.
Kapely - ukažte co ve vás je na festivalech, koncertech, jamsessionech (mimochod. na "jamech" se nejlépe navazují kontakty s jinými kapelami), soutěžte o Porty, o Krtky, o Komíny, o Štafle, o Mošny, o Vyšehrady.... a bůhví o co ještě...
A k dopisu ...domnívám se, že rozesílání tohoto dopisu k ničemu nepovede .... možná tak k výše zmíněnému zablokování antispamu.
Jirka  - podpora   |82.208.57.xxx |17.02.2010 18:44:58
Dopis jsem podpořil a aktivitu oceňuji. Divím se, že se najdou "folktimáci", kteří folk v TV nechtějí nebo jim je to jedno.
Jo a v pořadu "Na moll" byly i méně známé kaply, takže Odpor nemluví pravdu.
Houbák   |SAdministrator |17.02.2010 19:21:32
Vystupování před kamerou je stejně důležité (ale mnohem těžší) jako vystupování přes diváky. Před kamerou se přece nemusí vystupovat pouze v TV...co třeba takový hudební klip?
Docela rád bych viděl, jak tento dopis může zablokovat antispamový filtr .
Docela mě ale zaráží, že až na výjimky (Vořech, Danča) se diskuze neúčastní aktivní hudebníci. Mám z toho takový pocit, že o prezentování své kapely v TV ani nestojí.
David Maroš   |Registered |17.02.2010 20:33:00
Folkový pořad ve veřejnoprávní televizi by měl být, neboť se jedná o televizi financovanou (mimo jiné) i poplatníky práve proto, aby menšinové žánry mohly být vysílány. Vysílání v pozdních nočních hodinách zase tolik nevadí, pořady šly shlédnout i na internetu. Sledovanost zde není hlavní kritérium, u pořadů na ČT2 jde o "spokojenost" diváka.
Na moll měl výbornou úroveň a je škoda, že se nevysílá (samozřejmě možnosti zlepšení se vždy najdou). Proto jsem i já otevřený dopis odeslal.
Můj příspěvek popisuje "jak by to mělo být", realita je však jiná... Nicméně právě proto jsem chtěl vyjádřit názor (aktivního muzikanta), že má smysl se aktivně ozvat.
Daniela Sedláčková  - Spam atd.   |85.160.114.xxx |17.02.2010 23:54:44
No, s tím antispamem jsem to myslela tak, že většina poštovních serverů má funkci pro filtrování e-mailů. Pro mne to třeba znamená, že si do pravidel pro došlé zprávy zadám, že mail s klíčovým slovem "Viagra" má být rovnou přesunut do složky Odstraněná. Takhle mám nastaveno asi 50 pravidel pro opakující se spamové zprávy. Čili stačí, aby si daný člověk, který bude dozajista zpruzen množstvím totožných mailů (což byl účel, žejo) vyhledal v textu jedno dvě klíčová slova a nastavil pravidlo pro výmaz...
Daniela Sedláčková  - Jejda   |85.160.114.xxx |17.02.2010 23:56:55
Šmankote, Houbáku, máš mou omluvu, teprve po druhém přečtení tvého příspěvku mi došel jeho skutečný smysl. To bude tím, že už je pozdě. Jdu radši spát, než nadělám další zmatky
Lukáš Vořech Pokorný  - ČT   |Registered |17.02.2010 14:50:16
Osobně si myslím, že ČT by měla mít pořad o FC hudbě, ale vlastně by měla mít pořady o všem, co zajímá plátce koncesionářského poplatku a neodporuje zákonům ČR. Což asi není uskutečnitelné. I při těch asi 4 nebo pěti kanálech mají jen 24 hodin denně. Takže i zde bude princip sledovanosti rozhodující. Alespoň se domnívám.

"Oni si to lidi sami najdou, když budou chtít". - o nových hudebních počinech se často dozvím právě z médií a nebo z úst svých kamarádů. A rozhodně si nemyslím, že by o FC hudbě dostatečně informovalo dost zodpovědných zdrojů. Už jsem to tu jednou psal: O FC hudbě informuje něco kolem 2-3 internetových časopisů a 2-3 FC radia.

Nemluvě o žánrových klipech, které tak mají odbyt jen na stránkách kapel, youtube a jim podobných serverech, kam většinou zavítá spíš fanda kapely, než divák, který hledá něco nového. Bez TV pořadu se vlastně žánr ochuzuje o část své propagace i o vizuální formu. A loni bylo pár klipů, které nápad nepostrádaly.
Marek Jonáš   |Registered |17.02.2010 20:39:42
Dopis plně podporuji. Díky Kubo.
Někteří píšete ukaž se na festival, nechtějí se prezentovat. .... atd.
Kde,a na jakých festivalech se máme ukázat.
Když napíšeš pořadateli tak za A se neozvou vůbec
B už mají plno.
Rádia???? haha. až na velmi malé vyjímky tě nikdo nezahraje.
Odpor   |83.208.242.xxx |17.02.2010 22:37:13
Asi nejsem z téhle planety .... Píšeš ...Pořadatelé se neozvou, nebo mají plno, rádia Vás nehrají .... a Vy si myslíte, že televize se o Vás bude prát ??? není to postavené na hlavu ???
Marek Jonáš   |Registered |17.02.2010 23:00:42
ale mě nejde o tom aby nás televize hrála, ikdyž by to samozřejmně bylo velmi hezké.
Já jen chci aby se tahle muzika v tv hrála a vysílala
Pavel Pokorný   |109.238.33.xxx |17.02.2010 22:26:04
Kuba má ve svém dopise pravdu. Dopis jsem podpořil. A držím Kubovi, a vlastně nám všem, kterým tahle situace není lhostejná, pěsti.
Kuba Horák  - ...   |82.150.166.xxx |17.02.2010 23:45:19
Miloš má trochu pravdu v tom, že je to symbolické, ale pro mě jsou i takové symboly důležité a nutné. Nechci skončit jen u dopisu a pravděpodobne se chci v budoucnu ve spolupráci s některými lidmi ozvat i na adresu Českého rozhlasu, který je kromě regionálních stanic taky dramaturgicky mrtvý, na což poukazuje např. i Richard Krajčo, který by celou věc mohl mít u hýždě... Nejde tu jen o folk. A možná nejdůležitější jsou poslední věty dopisu. Já se zkrátka ozval jako divák. A jsem rád, že někteří můj pohled sdílí.
Jan-matěj Rak   |Registered |18.02.2010 10:29:16
Kubo a ostatní, když jsem nad tím přemýšlel, tak jsem si uvědomil jednu věc: ono totiž nejde o to - jak už tu ostatně někdo řekl - přesvědčovat přesvědčené, nýbrž ukázat "nás", tedy folk, i těm, kteří by o něj jinak nezakopli. Ukázat jim, že dobrá muzika se dá dělat v jakémkoli žánru a marná práce, televize j pořád nejsilnější. Jen pro příklad:jednou jsem se objevil v TV a během tří neděl zmizel celej zbylej náklad desky a měl jsem koncerty na celej rok dopředu. A to byla ČT a ne NOVA, to by teprv bylo. Podle mého by - fantasíruju! - měl být pořad, který bude ukazovat mladé a zajímavé talenty zcela bez ohledu na žánr. Folkáč vedle rappera, kovboj vedle pankáče. A v každým vydání jedna - libovolná - zavedená hvězda jako host,pokaždý z jinýho žánru. A klidně to udělat s hlasováním, skromnější verse superstar nebo faktor X, přičemž by ten pořad měl mít podporu ve své internetové stránce. Tohle vidím jako jediný způsob, jak folk předvést i jinému publiku a to je to hlavní. V dnešních podmínkách, tedy při současné struktuře a rozložení trhu, nevěřím tomu, že je reálně možné se ve folku etablovat tradiční cestou "přihláška do konkursu-výhra krtečka(porty)-vyprodané sály - dobře prodejné desky - zajištěná kariéra". Dnes je reálné jen neustálé objíždění festivalů zadarmo, sály s pár lidma, tu a tam článek tady (ve vší úctě), nebo v časopise F. A přitom žánr zajímavý být může i pro inostránce:podívejte se, co dokázali Glen Hansard s Markétou Irglovou.
MK   |193.179.126.xxx |18.02.2010 12:02:52
JO! JMR, tohle: "který bude ukazovat mladé a zajímavé talenty zcela bez ohledu na žánr. Folkáč vedle rappera, kovboj vedle pankáče." Naprostý souhlas. Závidím že to nenapadlo mě
Kuba Horák   |Registered |19.02.2010 09:32:43
Souhlasím s tím, že by takový pořad byl hodně zajímavý a troufnu si odhadnout, že by měl snad i slušnou sledovanost. Dobrý nápad.
Lucy   |Registered |19.02.2010 21:46:40
V mnou níže zmiňované odpovědi na dopis mi byly doporučeny k sledování zřejmě právě "směsné" pořady Hotel Insomnia a Pozdní sběr. Přiznám, neviděla jsem je, ale zkusit by se to dalo, alespoň zjistíme, co za žánry obsahují a jestli je reálná pravděpodobnost, že by se tam dostali i folkáči.
Renata =o)   |Registered |18.02.2010 14:02:59
Soused si pouští "duc,duc,duc". Jako já nemusím jeho muziku, tak on zase tu mojí - kroutí se mu uši i palce. "Směsný" pořad asi nebude to pravé a nebo třeba taky jo, ale může se stát, že to "nevydejchá" nikdo.
Jako divák hledám nové tváře a ČT2 nám pomáhala.
MK   |193.179.126.xxx |18.02.2010 14:33:17
Stále více se mi ta idea směsného pořadu líbí. Naučí totiž zjevně i toleranci a zvětší rozhled. Možná že soused o Renatině muzice přestane řikat, že si pouští pidliky pidliky a drnky drnky. A třeba po shlédnutí výkonů v jiných žánrech příznivec jednoho žánru zjistí, že výkony v tom jeho žánru jsou vlastně prachbídné a leccos se mu vysvětlí.
Jan-matěj Rak   |Registered |18.02.2010 16:15:14
Zcela tak. Naši kluci, kteří znají a milují jen Kabát a Linkin Park byli takhle naprosto unešený z Doca Watsona a u jeho písniček brečeli dojetím. Když si poslechli Elvise z roku 1956, musel jsem jim to pouštět furt dokola:"One for the money, two for the show...". Vydrželi s nadšením poslouchat oratorium Jana Dismase Zelenky a byli z toho úplně vyplašení. Kdyby si jen stahovali do empétrojky hity od svých spolužáků (to je model jednodruhového pořadu), nejspíš by si dál mysleli, že muzika je jen Linkin Park. Člověk průměrné dovednosti po odbourání prvních předsudků umí poznat, že folkáč XY je zajímavější než rocker XZ a že rapper G je zajímavější než folkáč Q.
Slávka-vy-  - Xavier a Xindl na Óčku   |80.188.9.xxx |20.02.2010 13:38:38
Ona je to asi HODNĚ velká náhoda - já Óčko často nesleduju, ale v souvislosti s touhle diskusí jsem zaregistrovala známé jméno, tak jsem si to teď našla: http://www.stream.cz/ocko/inbox/431631-inbox-xavie r-baumaxa
Ten pořad šel 10. 2. 2010, Kanál: Óčko TV, Sekce: inbox. Hostem ve studiu byl Xavier Baumaxa, od Xindla X pustili Dysgrafika
Možná stojí za to občas nahlédnout i do programů, kde byste písničkáře nehledali. Asi by se vyplatila nějaká "služba", která by to hlídala a dala vědět fóru
Uznávám, je to jako hledat jehlu v kupce sena...
Kuba Horák  - Slávce-vy-   |78.110.212.xxx |20.02.2010 19:19:06
Slávko, obávám se, že kromě Xaviere a Xindla by taková "služba" na moc lidí z folku a příbuzných žánrů nenarazila...ale nápad "dávat si vědět o tom, co kdy kde v tv je" mi přijde dobrý. Snad bude na co se upozorňovat.
Džexna   |Manager |21.02.2010 00:20:58
Byly časy, kdy jsme mívali na Folktime rubriku Folk v TV (nebo Hudba v TV) s každotýdenním přehledem, kterou připravovala Irča Motlíková. Když pak zbyl vlastně jen jeden pořad, zveřejňovali jsme až do konce roku 2009 alespoň avíza, zpravidla od interpretů, kteří byli do některého TV pořadu pozváni, nebo věděli, kdy a kde se bude vysílat jejich klip, a tuze rádi je budeme zveřejňovat dál.
Lucy   |Registered |19.02.2010 21:47:12
Lidi, možná tomu nebudete věřit, ale já odpověď na ten dopis dostala! Možná to taky teď řetězově rozešlou všem a už si to doma čtete. Moc toho Lenka Lukešová,
Vedoucí Diváckého centra neslibuje, ale alepsoň něco a do spamu to zjevně nehodila.
Mrca   |213.168.184.xxx |20.02.2010 08:40:41
Komu z Vás náhodou nepřišla odpověď na otevřený dopis Kuby Horáka, tak tady je odpověď:


Vážený pane Horáku,

děkujeme vám za Váš podnět, týkající se folkové hudby a jí příbuzných žánrů v programu České televize.

Je pochopitelné, že jako fanoušek folkového žánru si hlídáte "své pořady", a jste nerad, když právě ony se přestanou vyrábět, ale jak finanční rozpočet, tak i (a to dokonce především) vysílací plocha mají své meze.

Česká televize se věnuje pořadům určeným pro určité skupiny diváků se specifickými zájmy, ale bohužel nemůže vyhovět vždy všem a v takovém rozsahu, jak by si představovaly.

I když jsme se na přelomu let 2009 a 2010 rozloučili s pořadem Na moll, neznamená to, že bychom se tomuto žánru vůbec nevěnovali. Jak jsme se informovali v dramaturgii cyklu ČT live, Česká televize v současné době jedná s Věrou Martinovou, skupinou Rangers, ale i Vámi zmiňovaným Jarkem Nohavicou o podmínkách převzetí jejich koncertů do tohoto cyklu. Nezáleží ale jen na České televizi, aby se došlo ke vzájemné dohodě.

Dále jste projevil starost o naše součané "hudební podhoubí" (např. T. Kluse apod.) V tomto směru bychom Vám rádi doporučili naše nové sobotní pořady Hotel Insomnia a Pozdní sběr, které vznikly hlavně proto, aby poskytly prostor pro mladé tvůrce. A v neposlední řadě připomínáme i pořad Medúza, který reflektuje všechny významné počiny a objevy napříč hudebními žánry a mladými hudebními osobnostmi.

To samozřejmě neznamená, že se časem Česká televize nevrátí k samostatnému pořadu, který bude zaměřen na Váš oblíbený žánr. Nyní se věnujeme jiným menšinovým zájmům.

Doufáme, že Vás naše odpovědi alespoň částečně uspokojí a že i nadále zůstanete naším divákem

S pozdravem

**********************
Lenka Lukešová
Vedoucí Diváckého centra
ČESKÁ TELEVIZE

No, vyhlídky do budoucna nic moc, ale aspoň nějaké ...
Kuba Horák   |78.110.212.xxx |20.02.2010 10:26:14
Ano, přišlo to všem. Není to nic překvapivého a nečekaného. Když to dobře dopadne, pustí nám koncert Věry Martinové a taky Nohavicu a Rangers Ale nejvíc rozporuplná mi přišla informace: "pořad Medúza, který reflektuje VŠECHNY významné počiny a objevy napříč hudebními žánry a mladými hudebními osobnostmi..." To nevím, ale je fakt, že nesleduji. A sledovanost musím dohnat i u v dopise zmíněných pořadů Hotel Insomnia a Pozdrní sběr. Uvidíme, co přinese případná petice.
Jura Nedavaška z Valach  - Objevy...   |188.246.98.xxx |20.02.2010 12:11:12
Zdravím všechny a obzvlášť Lenku,
odpověď je to čarokrásná,Věra,Jarek a Plavci sů objevy,na tom nic nemění ani skutečnosť,že z minulého století.
A pořad Medůza moderuje dcera basáka od paní Navarové,
tož nevím,jak nemožete nechápatˇ stratégiju České televize...
Díky Lenuško tak nějak!
Zdravím koule paní Fibingerové.
čt-enář  - podněty   |81.19.46.xxx |20.02.2010 18:21:48
jako nezaujatý čtenář si myslím, že přijít kamkoliv
s konkrétním návrhem pořadu, který by bylo možné případně uskutečnit /JMR/, je asi konstruktivnější a může mít kvalitnější odezvu, než /i výstižný/ otevřený dopis. podobný pořad všech možných interpretů, kapel a žánrů byla noc s andělem, zřejmě předchůdce hotelu insomnia, kde ve zcela příjemném čase vystoupil kdekdo od glena hansarda, přes radůzu až po j.m. raka nebo luboše pospíšila a 5p..., běžel ještě kterýsi podobný zajímavý -diskuzní, okomentovaný- pořad, který uváděla mezi jiným část mňágy a žďorp. tam vystoupili v jeden večer např. bratři orfové a nějaké opravdu mladé dočista alternativní duo ze slovenska. jedinou "nevýhodou" noci s andělem byla pro mě aspoň zkraje osoba anděla, průtočného komentáře bez kloudného vyjadřování, která ale asi patřila ke stylu pořadu sama tím, že nic neurčovala, neměla žádný jasný tón, který by určoval jakoukoliv škatulku.
čt-enář  - jmr   |81.19.46.xxx |20.02.2010 18:39:34
reakce jana matěje raka se mi tady zdají hodně příhodné, když zmínil i to, že po svém vystoupení v tv doprodal cd
a naplánoval další koncerty - také obvykle nekupuju /a nelovím/ zajíce v pytli a dobrá asi kterákoliv příležitost, kdy kromě svého umu a vystoupení může muzikant interperet zaujmout i průvodním povídáním stejně jako na koncertě. napadá mě zas glen hansard, který má jistou bariéru v písničkách v jazyce, a člověk ho mohl v pořadu slyšet v živě překládaném rozhovoru, /nebo petr linhart při hraní ze sudéty, kde komentáře k písním hodně umocní celou atmosféru/.
Džexna  - Klipy   |Manager |21.02.2010 00:52:20
Taky se mi líbí návrh JMR. Jen se obávám, že výroba pořadů s živou hudbou je hodně drahá. Navíc, jestli ČT plánuje pořad ČTlive, finance investuje do hvězd (současní Rangers???). Levnější je vysílání klipů. Paní Lukešová zmiňuje také Medúzu, a to je klipový pořad, hlasovací a s hostem-hvězdou. Pro amatéry natočit klip je pěkná pálka, ale ČT to nestojí nic. A dobrou písničku i ne zcela dokonalý klip nezabije. Klipů folkařů je sice zatím jako šafránu, ale jsou (Epy de Mye, Zhasni, Jananas, v Na moll jich taky pár bylo k vidění). Xindl X v Medúze uspěl a na stránkách je i rubrika Divácký tip. Co kdybychom tam tip na někoho z folkařů napsali? A nebo tam své klipy pošlete, když paní Lukešová píše, že pořad reflktuje objevy napříč žánry, třeba je dramaturg zařadí...
I když se tu bavíme zejména o ČT, je tu hudební Óčko, kde je i hlasovací Česká hitparáda, kam klip může poslat každý. Pokud písnička u diváků boduje (a to byl případ Xindla X), můžou si jí všimnout i jiná komerční média nebo dokonce veřejnoprávní ČT.
Já vim, že klip není pro většinu folkařů asi to pravé, ale ke zviditelnění žánru je třeba využít všech prostředků, které mohou oslovit lidi mimo folkovou komunitu.
čt-enář  - na óčku   |81.19.46.xxx |21.02.2010 11:39:06
klipy v hospodě na óčku od xindla x i třeba anety langerové, zní mezi angličtinou na pár slov jako balzám.
Jan-matěj Rak   |Registered |22.02.2010 13:23:09
Já bych jen doplnil, že když se tu jako folkaři presentujeme Xindlem-X je ovšem hned třeba dodat, že on není zrovna typickým zástupcem našeho žánru. Vlastně vůbec není - on je folkařem jen proto, že se přihlásil na Zahradu a my se jím teď můžem chlubit. Představte si ale hypotetickou situaci, že se nějaký hudební agent třeba z Austrálie (aby to bylo dost daleko) shání po zajímavé mladé muzice od nás a někdo mu řekne: hele, poslechni si Xindla-X, je to zajímavej folkař, vyhrál dokonce hlavní cenu na našem největším folkovém festivalu! A ejhle, řekne si ten agent - to musí být zajímavá parta ten českej folk, sežeňte mi teda ještě dva tři takový. A koho mu mají chudáci sehnat? Rangers?V tomhle bychom měli být k sobě upřímnější: kdo z těch, kteří se prosadili (Radůza, Hansard, Xindl-X, Petr Bende, Leona Machálková, Jablkoň, Jarek Nohavica, Čechomor...) opravdu representuje to, čemu si tu říkáme folk? Chlubíme se jimi většinou právem, ale vidět bychom měli lépe.
Myslím, že do té kolonky se úplně pohodlně vejde jen Jarek Nohavica,Nedvědi, s trochou snahy ještě Radůza a Hansard s Irglovou. Myslím si, že slávy zcela nadstranické u nás z "našich" dosáhl Jarek Nohavica, Honza Nedvěd, Wabi Daněk a Wabi Ryvola - ty zná úplně každej.
Když se pak na to podívám zpětně, říkám si: nebylo by to hezké, kdyby si při slovu "folk" každý vybavil, že to je ta muzika, ze které k nám přišlo tolik zajímavých muzikantů všemožných žánrů? Že folk je nevypočitatelným lovištěm se spoustou zlatých rybek?
Klára   |80.188.192.xxx |23.02.2010 19:59:15
Tak miláčkové, taky přispěju svou troškou do mlýna. Houbáku, když kapely nedělají propagaci, tak musíme my, to zaprvé ;-) Zadruhé se vám pokusím volně reprodukovat rozhovor, který jsem náhodou nedávno vedla s pracovníkem jedné tv, o které již zde také byla řeč. Podotýkám, že tento je odpovědný za výběr hudby, čili náš člověk. Přiznal se mi, že folk sleduje velmi okrajově, ale občas mu něco na stole přistane, bohužel to prý většinou z profi hlediska stojí za starou bačkoru. Je mj. jedním z těch, kteří Xindlovi pomohli dostat se do obecného podvědomí. Kometoval to tak, že mu přišel zajímavý klip k Andělovi, který mu protlačil nějaký VIP kolega (a jsme u toho, že..), ale teď že je z úspěchu XX spíš na rozpacích, protože zbytek desky už za zahrání nestojí a Dysgrafik je dost úlet (cituji). Klip Epy, o kterém zde byla řeč, zná, písnička se mu líbí, klip se mu líbí, ale do vysílání to prý nasadit "nemůže", protože je to "mimo". Nechť si to každý přebere jak chce, ale jak je vidět, vůle tady bohužel není ani s částečnou protekcí. Takže asi tak
Houbák   |SAdministrator |23.02.2010 23:09:15
Klárko, já s propagací folkových kapel na FT nemám problém. Ale když nám kapela o sobě nedá vědět, tak bohužel není co zveřejňovat. Neměl by se o propagaci kapely starat jejich manager ?
Docela by mě zajímalo, jestli by klip Epíků pustili v Medúze .
davy   |Registered |23.02.2010 23:32:58
V Medúze by měli pouštět Nezmary, protože jsou si biologicky příbuzní. Je otázka, zda to je či není protekce.
davy  - TV pořady   |Registered |05.03.2010 22:41:17
Sice televizi moc nesleduji, ale i tak si vzpomínám na dva hudební pořady, jejichž schéma mě zaujalo. Jednak to byl seriál věnovaný FCT hudbě, který běžel v polovině 90. let, uváděl ho Zedníček a název jsem nějak neudržel, nicméně pamětníci si určitě vzpomenou. A potom jeden ještě starší pořad - nezapomenutelná Šaráda, která nebyla žánrově omezená a pozvaní interpreti tam sice měli roli vedlejší, ale (např. oproti novácké Čundrcountryshow) pořád relativně důstojnou.
Podobný pořad, navíc pokud by byl kvalitně uváděný uznávanou osobností, by určitě našel svoje publikum, ať už by byl výhradně zaměřen na FCT nebo ne. (Jako muzikant působící na pomezí country a folku radši píšu "FCT" než "folk", čímž se omlouvám těm, kteří tuto zkratku nemají rádi.) Jenom by musela být vůle ze strany televize; je otázka, co přinese personální zemětřesení v ČT.
(Zatím vím, že se z personálních změn radují někteří sportovní fanoušci, kterým O. Černý pil krev některými svými praktikami. Pak ještě prohlašoval, že mu jde především O DIVÁKA. Samozřejmě měl pravdu, tedy hlavně s tím jednotným číslem. To bylo uhnutí od tématu, abychom si uvědomili, že i jiní občané tohoto státu mají důvod kritizovat veřejnoprávní televizi.)
Petra  - TV - data z výzkumu   |195.39.86.xxx |22.06.2010 14:34:38
V rámci mé práce na VŠ jsem dělala průzkum mezi publikem diváků/posluchačů na Mohelnickém dostavníku. Jedna z otázek byla, zda si lidé myslí, že by folk měl více příznivců, kdyby byl více prezentován v médiích. "ANO" odpovědělo 69,5 %. To jen poznámka hozená do frcu.
Houbák  - Otázky   |SAdministrator |22.06.2010 14:50:12
A jaké byly ty ostatní otázky? A nestálo by za úvahu zveřejnit danou práci, třeba tady na FT? Tedy samozřejmě záleží na tom, co je jejím obsahem...pokud je dlouhá, tak třeba pouze nějaký "výcuc".
Petra  - Otázky   |195.39.86.xxx |22.06.2010 15:04:14
V rámci diplomové práce bylo otázek víc a respondentů 196. Otázky byly: Kolik festivalů za rok člověk navštíví, zda se jim líbí program, jak se k folku respondent dostal, kdo byl pro něj nej interpret před rokem 1989 a kdo nyní, zda je zajímají i méně známé kapely, zda chodí na koncerty mimo festivalovou sezonu, jak často, zda sledují pořady o folku, zda kupují časopis FaC, ona prezentace folku v médiích, kolik CD si koupí, co pro ně folk znamená + sociodemografické údaje. Výsledky jsou na mnoha stránkách s grafy a tabulkami. Kdo má zájem, nechť se obrátí na můj mail.
Petra  - Otázky   |195.39.86.xxx |23.06.2010 16:43:06
Jinak můj mail je petra.slosarova@email.cz - mohu poslat výsledky ankety.
Tomáš Pohl   |78.102.50.xxx |22.06.2010 20:50:49
Pamatuju ještě starší pořad z doby TV soudruha Zelenky s názvem Písničky pod rentgenem. Uváděli je Čestmír Klos a již nežijící František Horáček. Hráli tam například Marsyas. Když se chce, všechno jde.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Library zlib